eitaa logo
وعده صادق
338 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
254 ویدیو
5 فایل
پایگاه مهدویت ، فراماسونری و دشمن شناسی www.alvadossadegh.com کپی برداری یا فوروارد مطالب کانال، با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
« آراکین : Arrakeen »: در داستان « تلماسه »، « آراکین » بزرگترین شهر و مرکز حکمرانی سیاره « آراکیس » می باشد. مطابق توضیحات ارایه شده قبلی، متوجه می شویم که این عبارت نیز به لحاظ آوایی، با کلمه « عراقین » قرابت دارد و مجدداً تاکید دیگری بر نقش ویژه « عراق » در این فیلم می باشد. « شای هلود : Shai Hulud »: در داستان و فیلم « تلماسه »، کرم های بسیار بزرگی به نام « شای هلود » زندگی می کنند که نسبت به ارتعاش ها و حرکات، حساس بوده و با این ابزار، به شکار موجودات زنده می پردازند. به نظر می رسد که « شای هلود »، تغییر یافته عبارت عربی « شیء خلود » یا « جسم جاودانگی » می باشد. در خصوص این عبارت، توضیحات مختلفی ارایه شده است؛ برای مثال، قدمت و عمر طولانی این کرم ها و نیز قدرت مطلق و برتری دایمی آن ها در صحراهای « آراکیس »، به عنوان دلایل اطلاق این نام، مطرح شده اند. اما به نظر می رسد که که عبارت « شای هلود » یا « شیء خلود »، دارای معانی عمیقی تری است. موید این فرضیه، این است که « آب حیات : Water of Life » که در داستان « تلماسه »، عنصری جادویی بوده و مصرف کنندگان آن، دارای قدرت ماورایی می شوند، از « مایعات استخراج شده » از کرم بزرگ موسوم به « شای هلود » به دست می آید و همان گونه که می دانیم، در فرهنگ های مختلف، « آب حیات » سمبل قدرت بی پایان و جاودانگی بوده و معنای عبارت « خلود » نیز « جاودانگی » است. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
« شاددام چهارم : Shaddam IV »: « شاددام کورینو » موسوم به « شاددام چهارم »، نام یک پادشاه اقتدارگرا و مستبد است که بر سایر حاکمان و خاندان های مشهور، حکمرانی می کند و حکمران اصلی « آراکیس » نیز به شمار می رود. عبارت « شاددام » با کلمه « صدام »، هم آوایی بسیار زیادی دارد و تسلط « شاددام » بر « آراکیس »، معادل تسلط « صدام » بر « عراق » می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که داستان « تلماسه » در سال 1965 میلادی منتشر شده است و در این زمان، هنوز « صدام » بر « عراق » حکومت نمی کرد، بلکه در همان سال، به دلیل فعالیت های سیاسی در زندان بوده است. اما به صورت ناگهانی و پس از فرار از زندان در سال 1966، از سوی « احمد حسن البکر » به عنوان معاون فرماندهی انتخاب شده، و بدین ترتیب به بالاترین سطوح قدرت نظامی و سیاسی در حزب بعث عراق، دست یافت و ناگهان این حزب را تبدیل به مهم ترین قدرت سیاسی و نظامی عراق نمود که البته این صعود در نردبان قدرت و کسب مقام های بالاتر ادامه یافت و در سال 1968 به عنوان معاون ریاست جمهوری و در نهایت در سال 1979 به عنوان ریاست جمهوری « عراق » نایل گردید 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
بعد از رسیدن به « ریاست جمهوری » عراق، وی عملاً حکومت دیکتاتوری برپا نمود و با روابط پنهان با ابرقدرت های شرق و غرب و به بهانه مقابله با « انقلاب اسلامی ایران »، عملاً تلاش نمود تا خود را به عنوان ژاندارم جدید منطقه معرفی نماید. این بازی مستانه قدرت، موجب ظلم و تعدی به مردم عراق و حمله به کشورهای همسایه همچون ایران و کویت گردید. چنین توصیفاتی از « صدام » که عملاً دیکتاتور حاکم بر « عراق » بوده و در کل سرزمین های عربی نیز، برای خودش نقش رهبری قایل بود، به طرز عجیبی با وضعیت « پادشاه امپراطور شاددام چهارم » که حکمران اکثر کرات آسمانی و در واقع فرمانروای اصلی « آراکیس » بود، شباهت دارد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
از سوی دیگر، نگاه به توالی انتشار داستان « تلماسه » در سال 1965 میلادی که در آن از « شاددام چهارم » و « آراکیس » نام برده شده بود، و سپس فرار از زندان « صدام » در سال 1966 میلادی و به قدرت رسیدن ناگهانی وی در حزب بعث « عراق » که بعد از چند سال نیز موجب دستیابی وی به ریاست جمهوری شد، احتمال وجود توطئه ای سازمان یافته را در داستان « تلماسه »، گوشزد می کند. در واقع احتمالاً « صدام » از زمان عضویت در حزب بعث و نیز حبس در زندان، توسط سرویس های جاسوسی غربی همچون CIA و MI6، کشف شده و بحث فرار از زندان و حمایت از وی تا به قدرت رسیدن و ایفای نقش ژاندارم جدید منطقه و ...، نیز ادامه یک توطئه سازمان یافته توسط سرویس های بیگانه بوده است. به هر حال نام « شاددام »، نام شایعی نیست ارتباط این نام با کلمه « صدام » و ارتباط این دو شخصیت با « آراکیس » و « عراق »، چیزی فراتر از تصادف و احتمالات است و احتمالاً حکایت از مسایل مهم پشت پرده داستان « تلماسه » و برنامه غرب ماسونی برای خاورمیانه دارد. ان شا الله در قسمت های بعدی، به سایر المان های آخرالزمانی مجموعه فیلم ها و کتاب های « تلماسه : Dune »، اشاره خواهیم کرد. پایان قسمت سوم تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج) ادامه دارد ... 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
بسم الله الرحمن الرحیم تلماسه (Dune) و مهدی هراسی آخرالزمانی - بخش چهارم در قسمت قبل، به بررسی المان های آخرالزمانی سری فیلم ها و کتاب های « تلماسه » یا « Dune » پرداختیم. در این بخش نیز به ادامه مباحث مذکور می پردازیم « فدایکین : Fedaykin »: در داستان « تلماسه »، به « فرمن های صحراگرد » عضو نیروهای مسلح و گارد ویژه حامی « پل آتریدیس » یا « مواددیب »، « فدایکین » اطلاق می شود. این اصطلاح نیز ریشه ای عربی داشته و معادل « فدایین » عربی یا « فداییان » در فارسی می باشد که « فداییان » نیز معمولاً محافظان مسلح افراد برجسته و رهبران سیاسی و نظامی می باشند. بنابراین در این عبارت نیز ردپای استفاده از اصطلاحات عربی به چشم می خورد. « جهاد : Jihad »: در سری داستان های « تلماسه »، به نبرد « فرمن های صحراگرد » که عمدتاً به رهبری « مواددیب »، بر علیه ظلم و استبداد و به منظور اشاعه دین و آیین « فرمن ها » صورت می گرفت، « Jihad » اطلاق شده است که معادل « جهاد » عربی است. طبق مطالب مندرج در داستان های « تلماسه » و « مسیحای تلماسه »، « جهاد » تحت رهبری « پل مواددیب »، به کل سیارات و جهان شناخته شده سرایت کرده و منجر به مرگ 61 میلیارد نفر، نابودی کامل و لم یزرع شدن 90 سیاره، تضعیف 500 سیاره، و نابودی 40 دین به همراه یپروانشان گردید! 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
« چشمان عباد : Eyes of the Ibad »: در سری داستان های « تلماسه »، « چشمان عباد » به تغییر رنگ چشمان « فرمن ها » به صورت « آبی پررنگ » اطلاق شده است که البته « داستان « تلماسه » این مساله را به « نمک (ادویه) » آراکیس نسبت داده است! اما همان گونه که ملاحظه می گردد، این عبارت نیز ریشه ای عربی داشته و به معنای « چشمان بندگان »! می باشد!با توجه به شباهت دادن « فرمن های صحراگرد » با « مسلمانان عرب »، عبارت « چشمان عباد » نیز تلاشی دیگر برای ارتباط بین داستان « تلماسه » و « کشورهای عربی و اسلامی » است. « نایب : Naib »: در فیلم « تلماسه » به رهبران قبایل « فرمن های صحراگرد »، « نایب » گفته می شود. همان گونه که ملاحظه می گردد، این اصطلاح نیز اصطلاحی عربی است. توجه کنید که رهبر اصلی « فرمن های صحراگرد »، منجی آن ها یعنی « مواددیب » یا « مهدی » است، لیکن در زمان عدم دسترسی به منجی، رهبران قبایل، « نایب » نامیده می شوند. این اصطلاح، به صورت مرموزانه انتخاب شده است و نوعی اشاره به عقاید شیعیان می باشد که در آن، در زمان غیبت « منجی »، زعما، علما و رهبران تشیع، به عنوان « نایب » مهدی موعود (عج)، زمامدار امور می گردند. به نظر می رسد که اصطلاح « نایب » نیز نوعی طعنه به این عقیده است « زِن سنی : ZenSunni »: در فیلم و داستان « تلماسه »، مذهب « فرمن های صحراگرد »، با عنوان « زِن سنی : ZenSunni » معرفی شده است که ترکیبی از دو مذهب « زِن (Zen) » و « سنی » می باشد. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
مذهب « Zen » یک شاخه از « بودیسم » است که از چین نشأت گرفته و در ژاپن نیز طرفداران فراوانی داشته است و یکی از مشهورترین راهبان آیین « Zen »، شاعر، فیلسوف و راهب معروف « ایکیو » بوده، که در قالب کارتون « ایکیوسان » به زندگی وی نیز پرداخته شده است. اصطلاح « سنی : Sunni » نیز از مذهب « سنی » یکی از شاخه های مذاهب اسلامی نشأت گرفته است. با این حال عقاید ذکر شده از « فرمن ها » در داستان « تلماسه »، چندان ارتباطی با « بودایی » گری نداشته و در بین مذاهب اسلامی نیز، بیشتر به المان های « تشیع » و بالاخص بحث منجی گرایی و مهدویت اشاره شده است. به نظر می رسد که عبارت ترکیبی « ZenSunni »، بیشتر به صورت غیرمستقیم، به این نکته اشاره می کند که اتحاد آخرالزمانی بین کشورهای شرق دور و خاورمیانه شکل خواهد گرفت که عبارت « Zen » به شرق دور و عبارت « Sunni » به خاورمیانه اشاره می نماید. به هر حال، آن چه مسلم است، عقاید « فرمن های صحراگرد » بیشتر به « اسلام » و « تشیع » ربط داده شده است و استفاده از اصطلاحاتی همچون « المتکلم » برای « خدا »، « اولیاء »، « علما »، « فقه » و ...، و نیز اعتقاد « فرمن ها » به کتابی به نام « شاهنامه!!! »، همگی نشان می دهد که نویسنده داستان « تلماسه »، تلاش کرده تا « فرمن ها » را نماینده مردمان مشرق زمین و بالاخص مسلمانان « معرفی » نماید که از المان های « اسلامی »، « عربی »، « ایرانی » و حتی « شرق دور » استفاده می نمایند. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
« سایادینا : Sayyadina »: در بخش هایی از داستان و فیلم « تلماسه »، « فرمن های صحراگرد »، مادر « پل آتریدیس » یعنی « بانو جسیکا » را با لقب « سایادینا : Sayyadina » با مفهوم « مادر روحانی » صدا می زنند که این عبارت نیز، ریشه ای عربی دارد. عبارت « سایادینا » بسیار شبیه به کلماتی همچون « سیدنا »، « سیدتنا » و ... می باشد که مفهوم « سروری » و « بزرگی » به همراه خود دارد. در این جا نیز رد پای ایجاد شباهت با کلمات عربی و اسلامی، به چشم می خورد. « کویساتز هادراک : Kwisatz Haderach »: در فیلم « تلماسه » این عبارت برای منجی مورد نظر « بن جزریت » به کار رفته است و این کلمه ریشه ای « عبری » دارد و به معنای « کوتاه کردن مسیر » می باشد. همچنین در بخشی از داستان، این لقب برای « پل مواددیب » به کار رفته است. این اصطلاح با « طی الارض » و قدرت های خارق العاده همچون طی کردن مسیرهای طولانی در زمانی کوتاه، مرتبط است و البته همان گونه که می دانیم، منجی مسلمانان یعنی حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) نیز واجد ویژگی « طی الارض » هستند. بنابراین در این بخش نیز علی رغم استفاده ار لغت عبری، به مفاهیمی از عقاید اسلامی نیز، اشاره شده است. ان شا الله در قسمت های بعدی، به سایر المان های آخرالزمانی مجموعه فیلم ها و کتاب های « تلماسه : Dune »، اشاره خواهیم کرد. پایان قسمت چهارم تحلیل و بررسی: خادم الامام (عج) ادامه دارد ... 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
بسم الله الرحمن الرحیم تلماسه (Dune) و مهدی هراسی آخرالزمانی - بخش پنجم (پایانی) در قسمت قبل، به بررسی المان های آخرالزمانی سری فیلم ها و کتاب های « تلماسه » یا « Dune » پرداختیم. در این بخش نیز به ادامه مباحث مذکور می پردازیم « عالیا (آلیا) : Alia »: نام خواهر « پل مواددیب »، « عالیا (Alia) » است که با کلمه عربی « عالیه » شباهت دارد. « عالیا » جانشین و نایب السلطنه « مواددیب » بوده و در نبود وی، بالاترین درجه را در خاندان پادشاهی « آتریدیس » دارد. طبق داستان « تلماسه » به این دلیل که مادر « عالیا » یعنی بانو « جسیکا » در وقت بارداری « عالیا » از « آب حیات » نوشیده است، این آب حیات که دارای اثرات جادویی بالقوه است و هر کسی توانایی تحمل آن را ندارد، موجب تغییرات مهمی در « عالیا » به عنوان جنین شده و گرچه « عالیا » را نیز صاحب قدرت های ویژه می نماید، لیکن موجب به هم ریختن تعادل روحی و رفتاری « عالیا » شده و بعداً در زندگی « عالیا » نیز اتفاقات ناگواری برای وی و دیگران ایجاد می کند. در فیلم « تلماسه »، « عالیا » با لباس های سرتاپا مشکی شبیه به چادر های زنان عرب مسلمان، و به صورت کاملاً « محجبه » به تصویر در آمده است و در یکی از بخش ها نیز، خنجری منحنی شبیه به خنجرهای عربی به دست وی داده شده است! در مجموع به نظر می آید که ویژگی های ظاهری « عالیا » به خانم های « مسلمان » و بالاخص « شیعیان عرب » مشابهت داده شده است. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅ https://t.me/alvadossadegh https://eitaa.com/alvadossadegh ┄┅════❁ 🌍 ❁═════┅
« بیدار شدن خفته (رجعت) : Awakening of the Sleeper »: در « تلماسه » اصطلاح « بیدار شدن خفته » و « بیدار شدن خفتگان »، توسط « مواددیب » مکرر به کار می رود. این اصطلاح بالاخص درمکاشفه و یا حالات بین مرگ و زندگی رخ می دهد تکرار می شود و شبیه به « رجعت » در بین شیعیان است که معتقدند که در زمان ظهور حضرت تعدادی از شخصیت های درگذشته، رجعت یافته البته در فیلمی که به صراحت منجی خود را « مهدی » می نامد، چنین اشاراتی عجیب نیست. « شیانا (شیعنا) بروغ : Sheeana Brugh »: در سری داستان های « تلماسه »، « شیانا (شیعنا) » نام دختری از قبلیه « فرمن های صحراگرد » بوده که در طی حمله کرم بزرگ یعنی « شای هلود » به خانواده اش و مرگ پدر و مادرش به دست این کرم بزرگ، « شای هلود (شیء خلود) » را مطیع نموده است. نام « شیانا » بسیار شبیه به « شیعنا » است و در زبان انگلیسی به صورت مشابهی نوشته می شود. نام«شیانا (شیعنا) » در «تلماسه »ذکر نشده، اما در « داستان تلماسه » وجود دارد و قدرت ویژه وی، حتی موجب علاقمندی و تحسین « بن جزریت » نسبت به وی می گردد و « بن جزریت » تلاش می کنند تا او را تبدیل به یک عضو ویژه و « مادر روحانی » از فرقه خود تبدیل کنند که البته وی از نزد « بن جزریت » می گریزد. سرگذشت « شیعنا » در داستان های « تلماسه »در زمانی بعد از قدرت یافتن « خاندان آتریدیس » مطرح شده، و در فیلم های 1984 و 2021 ذکر نشده است و بعید است در فیلم 2023 نیز روایت گردد. چرا که مربوط به زمانی دورتری نسبت به قدرت یافتن « آتریدیس ها » است. 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل‌لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 ┄┅══❁ 🕋 ❁══┅