eitaa logo
کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
319 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
120 ویدیو
466 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال پژوهش @alzahranasr_pajohesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
📕 هفت شهر عشق ✍ نویسنده:مهدی خُدامیان آرانی 🔸 فایلpdf 📖۳۷۶صفحه 🔰 معرفی کتاب: کتاب «هفت شهر عشق» نوشته حجت الاسلام مهدی خُدّامیان آرانی نگاهی نو به حماسه‌‌ی پرشکوه عاشوراست. این کتاب با متنی روان و داستان گونه، مخاطب را با کاروان امام حسین علیه السلام راهی سفری تاریخی و پرفراز و نشیب می نماید و با بیان لحظه به لحظه از ماجرای کربلا، تمامی رخدادهای این واقعه عظیم را مرور می کند به ‌گونه‌ای که مخاطب حضور خود را در صحنه های مختلف آن مقطع تاریخی به خوبی احساس می کند. خواننده کتاب «هفت شهر عشق» ابتدا از مدینه به سوى مکّه حرکت کرده و بعد از آن حوادث مسیر مکّه تا کربلا و سپس حماسه عاشورای حسینی را از نزدیک مرور می کند. همچنین با داستان قهرمانى زینب کبری سلام الله علیها و سایر بازماندگان حادثه کربلا در سفر به کوفه و شام، آشنا می شود. و سرانجام با قافله یادگاران نهضت حسینی بار دیگر به سرزمین کربلا و سپس مدینه برمی گردد. حجت الاسلام خُدّامیان، کتاب را با استفاده از 123 منبع تاریخی معتبر، به خوبی در قالب رمان مستندسازی کرده است. https://eitaa.com/alzahranasr_lib
کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
📕 هفت شهر عشق ✍ نویسنده:مهدی خُدامیان آرانی 🔸 فایلpdf 📖۳۷۶صفحه 🔰 معرفی کتاب: کتاب «هفت شهر عشق» نوشته حجت الاسلام مهدی خُدّامیان آرانی نگاهی نو به حماسه‌‌ی پرشکوه عاشوراست. این کتاب با متنی روان و داستان گونه، مخاطب را با کاروان امام حسین علیه السلام راهی سفری تاریخی و پرفراز و نشیب می نماید و با بیان لحظه به لحظه از ماجرای کربلا، تمامی رخدادهای این واقعه عظیم را مرور می کند به ‌گونه‌ای که مخاطب حضور خود را در صحنه های مختلف آن مقطع تاریخی به خوبی احساس می کند. خواننده کتاب «هفت شهر عشق» ابتدا از مدینه به سوى مکّه حرکت کرده و بعد از آن حوادث مسیر مکّه تا کربلا و سپس حماسه عاشورای حسینی را از نزدیک مرور می کند. همچنین با داستان قهرمانى زینب کبری سلام الله علیها و سایر بازماندگان حادثه کربلا در سفر به کوفه و شام، آشنا می شود. و سرانجام با قافله یادگاران نهضت حسینی بار دیگر به سرزمین کربلا و سپس مدینه برمی گردد. حجت الاسلام خُدّامیان، کتاب را با استفاده از 123 منبع تاریخی معتبر، به خوبی در قالب رمان مستندسازی کرده است. https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰بخشی از کتاب هفت شهر عشق 📌مردم شام از خواب غفلت بیدار شده اند. آنها وقتی به یکدیگر می رسند یزید را لعنت می کنند.آنها فهمیده اند که یزید دین ندارد و بنی امیه یک عمر آنها را فریب داده اند .اینک آنها می دانند که چرا امام حسین علیه السلام با یزید بیعت نکرد. اگر او نیز در مقابل یزید سکوت می کرد, دیگر اثری از اسلام باقی نمی ماند. 📌 به یزید خبر می رسد که شام در آستانه انفجاری بزرگ است .مردم دسته دسته کنار خرابه شام می روند و از امام سجاد علیه السلام و دیگر اسیران عذرخواهی می کنند.ماموران حفاظتی خرابه نمی توانند هجوم مردم را کنترل کنند. یزید تصمیم می گیرد .اسیران را از مردم دور کند . او به بهانه نامناسب بودن فضای خرابه آنها را به قصر می برد. مردم شام می بینند که اسیران را به سوی قصر می برند تا آنها را در بهترین اتاق های قصر منزل دهند. این حیله ای است تا کسی دیگر نتواند با اسیران تماس داشته باشد. 📌ناگهان صدای شیون وناله از داخل قصر بلند می شود ؟ حالا دیگر چه خبر است؟ این صدای هنده زن یزید است او وقتی به صورت های سوخته در آفتاب و لباس های پاره حضرت زینب علیها السلام و دختران رسول خدا نگاه می کند فریاد و ناله اش بلند می شود نگاه کن! خود یزید به همسرش هنده می گوید که برای امام حسین علیه السلام گریه کند و ناله سر بدهد ! آیا شما از  تصمیم دوم یزید باخبرید؟ او می خواهد کاری کند که مردم باورشان شود که این ابن زیاد بوده که حسین را کشته و او هرگز به این کار راضی نبوده است. هنوز نامه یزید در دست ابن زیاد است که به او فرمان قتل امام حسین علیه السلام را داده , اما اهل شام از آن بی خبرند و یزید می تواند واقعیت را تحریف کند ... 📌یزید همواره در میان مردم این سخن را می گوید : « خدا ابن زیاد را لعنت کند! من به بیعت مردم عراق بدون کشتن حسین راضی بودم خدا حسین را رحمت کند , این ابن زیاد بود که او را کشت . اگر حسین نزد من می آمد او را به قصر خود می بردم و به او در حکومت خود مقامی بزرگ می دادم.» 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مخزن البکاء فی مصیبة سید الشهداء علیه السلام - ملا محمد صالح برغانی قزوينی.pdf
36.1M
📕 مخزن البکاء ✍ نویسنده:ملا محمد صالح برغانی قزوینی 🔸 فایلpdf 📖۱۰۳۵ صفحه 🔰 معرفی کتاب: این مقتل از مقاتل معروف دوره‌های گذشته بوده که مورد استفاده خادمین و ذاکرین حضرت ابا عبد الله علیه السلام قرار داشت و می‌تواند مدرک بسیاری از مقاتل متاخر باشد. مقتلی نسبتا جامع پرمطلب و دارای نکات ظریف. از امتیازات این اثر ذکر عاقبت قاتلان کربلاست. کتاب شرح و بررسی ابعاد مختلف مصائب و فضائل امام حسین علیه السلام و زوایای واقعه عاشورا با رویکردی قرآنی، روایی و تاریخی است. در ابتدای این اثر به بیان برخی از آیات قرآنی نازل شده در شأن و منزلت امام حسین و واقعه کربلا پرداخته شده و تفسیری اجمالی از این قبیل از آیات ارایه شده است. آن گاه حکایاتی از انبیای گذشته و ارتباط آنان با امام حسین و واقعه عاشورا نقل شده و عبور کردن آنان از سرزمین کربلا و مبتلا شدن آن‌ها به مصیبتی در این سرزمین به جهت همدردی با امام حسین، توصیف شده است. در ادامه به صورت مفصل ماجرای خروج امام حسین از مدینه به سمت کربلا و وقایع مختلف این سفر تا زمان شهادت ایشان و اصحاب وی از لحاظ تاریخی گزارش شده و توصیفی از جنگ و درگیری در روز عاشورا و شهادت ایشان در این روز ارایه شده است. در بخش دیگری از کتاب حاضر به حوادث بعد از عاشورا مانند اسارت خاندان امام حسین و کوچ اجباری آنان به کوفه و شام و مصائب و ستم‌های وارد شده بر آنان تا هنگام رسیدن به مدینه، مورد شرح و بررسی تاریخی قرار گرفته ابعادی از کرامات و معجزات امام حسین علیه السلام نیز نقل شده است. https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰بخشی از کتاب مخزن البکاء ➖پس اهل شام گویا از خواب غفلت بیدار شدند و متنبه گردیدند، بازار و دکاکین را بستند و با یکدیگر می‌گفتند: این سر مبارک، سر فرزند دختر پیغمبر ما است که ما نمی‌دانستیم و به ما میگفتند که« این سر خارجی است که خروج نموده بود در زمین عراق» ➖چون این خبر به یزید پلید رسید، آن ملعون امر نمود تا اجزاء بسیاری از قرآن ترتیب دادند و در مساجد متفرق نمودند. چون مردم از نماز فارغ میشدند، آن اجزا را در پیش روی ایشان میگذاشتند تا مردم مشغول خواندن قرآن شوند و حضرت امام حسین علیه السلام را مذکور ننمایند. و از برای مردم سخنی نبود مگر یاد نمودن مصائب آن حضرت... ➖چون این خبر به آن پلید رسید... آن ملعون در میان مردم ندا درداد که حاضر شوند در مسجد جامع... چون مسجد مملو گردید از جمعیت ناس آن ملعون خناس برخاست و خطبه ای ادا نمود، بعد گفت: ای اهل شام شما میگویید که من به قتل آوردم حسین بن علی بن ابی طالب را، به خدا سوگند که من او را نکشتم و نه امر نمودم به قتل او و آن جناب را به قتل آورد عامل من، عبیدالله بن زیاد. ➖و بعد گفت به خدا سوگند که البته به قتل خواهم آورد، آن کسی را که حسین را به قتل آورد.... ➕در آن حال قیس بن ربیع گفت: من میگویم که که کشت حضرت امام حسین را، مرا از قتل امان میدهی؟ ➖یزید گفت: تو را امان دادم. ➕قیس گفت:به خدا سوگند که به قتل نیاورد آن حضرت را مگر کسی که علم ها را برانگیخت و اموال را در میان مردم تقسیم نمود و عطایا و بخشش ها به ایشان نمود و فرستاد لشگری بعد از لشگری. ➖یزید چون این سخن را شنید گفت: یاویلک! آن شخص کیست؟ ➕قیس گفت به خدا سوگند نکشت آن حضرت را مگر تو ای یزید 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
shafaalsodor-softgozar.com.pdf
15.9M
📕شفاءالصدور فی شرح زیارت العاشورا ✍ نویسنده: علامه میرزا ابوالفضل تهرانی کلانتری ✍ محقق: محمدباقر ملکیان 🔸 فایل pdf 📖۶۰۳صفحه 🔰 معرفی کتاب: 📌این کتاب شرحی فارسی بر زیارت عاشورا اثر میرزا ابوالفضل تهرانی (متوفای ۱۳۱۷ق) است. مؤلف در این کتاب در دو باب به شرح‌حال راویان زیارت عاشورا و شرح و تفسیر زیارت عاشورا و اشکال مختلف قرائت و انجام آن و نقد و بررسی آنها پرداخته است. 📌مولف خود در مقدمه مختصر کتاب کتاب را مشتمل بر دو باب و یک خاتمه دانسته است: ♦️باب اول: در شرح سند و متن روایت زیارت عاشوراء. وی باب اول را مشتمل بر دو مقصد ساخته و هر مقصد را مترتب بر دو فصل: 🔺مقصد اول: ➖فصل اول: شرح‌حال راویان زیارت عاشورا و بیان اعتبار آن ➖فصل دوم: وی در این فصل نظر علامه مجلسی را درباره دعای علقمه نقل کرده و آن را نقد می‌کند. 🔺مقصد دوم: شرح و تفسیر زیارت عاشورا و اشکال مختلف قرائت و انجام آن و نقد و بررسی آنها. در پایان باب مباحثی شامل نقل زیارت عاشورا از منابع دیگر و مواقع خواندن آن و حکایاتی چند در فائده قرائت زیارت عاشورا مطرح شده است. ♦️باب دوم: در شرح و ترجمه الفاظ زیارت عاشورا و آوردن مباحث متناسب با بحث در ترجمه و تفسیر فرازهای مختلف زیارت. ♦️خاتمه: در ترجمه و بیان مشکلات دعای صفوان معروف به دعای علقمه. https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📕ادامه معرفی کتاب شفاءالصدور فی شرح زیارت عاشورا 📌این کتاب که از مفصل‌ترین کتاب‌ها در شرح زیارت عاشورا است؛ در سال 1309 هجرى، به زبان فارسی نوشته شده و به دلیل احاطه علمى مؤلف بر فقه و اصول وحدیث و علم هیئت و ادبیات عرب و ... نکات گوناگونى و فوائد مهمى از هر علم در این کتاب آمده است. براى عظمت کتاب همین بس که همانند میرزای شیرازی در تقریظى که براى آن نوشته می‌فرماید: « کتاب شریف «شفاء الصدور» الحق کتابی است در نهایت خوبی و تمامیت و متانت و جامع بین مراتب تحقیق و تتبع، و محیط به ذکر فضایل و معارف برای اصناف و طبقات...» 📌در این کتاب، چند بحث تحقیقی و بسیار با دقت و جامع آمده که به این تفصیل و استدلال متقن، مطمئناً در هیچ کتابی نخواهید خواند. و این ـ بحمد الله تعالی ـ از مختصات این کتاب است که باید غنیمت شمرد، مانند:‏ ‏‏1. بحث در این‌ که اولاد امام علی و زهرای اطهر، و نو‌ه‌ها و نتیجه‌های ایشان، چه پسری و چه دختری ـ و هرچه پایین‌تر بروند ـ آیا فرزندان حضرت رسول(ص) هستند؟! یا نه؟! و گفته‌ایم: البته فرزندان آن حضرت می‌باشند. ‏ ‏‏2. چرا نوه‌ها و نتیجه‌های دختری حضرت علی و زهرا(ع) نباید خمس بگیرند، با این‌که فرزندان پیغمبر ـ و اولاد حضرت هاشم ـ علیهم‌السلامند.‏ ‏‏3. بحث در موضوع تربت امام حسین(ع) و این‌که خوردن تقریباً به مقدار یک نخود از خاک قبر، از کجا تا کجا است؟! و این حکم ـ یعنی خوردن خاک، مختصّ و انحصاری خاک قبر مطهر اباعبدالله(ع) است.‏ ‏‏4. حکم روزه‌ی عاشورا، که گفته‌ایم: استحبابی ندارد، بلکه ـ بر حسب موارد، و نیت ـ یا مکروه است یا حرام و یا کفر. ‏ ‏‏5. بحث در این ‌که ناصبی، کیست؟! و نواصب، کدامند که محکوم به کفر و نجس‌اند.‏ ‏‏6. این‌که معاویه و کسانی نظیر او ـ در نفاق و فساد و افساد ـ جزء اصحاب رسول الله(ص) نیستند. ‏ ‏‏7. حکم لباس سیاه که گفته‌ایم: برای عزای حضرت سیدالشهدا و سایر معصومین معظم(ع) مستحب است، نه مکروه.‏ ‏‏8. شهدای عزیر طَفّ، چند نفرند؟! ‏ ‏‏9. چرا در این زیارت می‌گوییم: اللهمّ العن بنی امیّه قاطبه، با این‌که می‌دانیم در بنی ‏امیه نیز افراد شایسته ـ اگرچه بسیار کم ـ حتی از اصحاب ائمه علیهم السلام و شیعیان بااخلاص بوده و هستند؟! ‏ ‏‏10. ملاحظه و مقایسه‌ی دو فتوا از دو عالم بزرگ اهل تسنن ـ عبدالقادر جیلانی، و ابن حجر ـ که هر دو تن، جدّاً و بی‌تردید، دشمن شیعیانند. و فتوا و سخن هر یک ـ در مورد عزاداری، و مسائل مربوط به عاشورا ـ کاملاً در تضاد و مخالف و رودرروی هم‌اند. البته، یکی ـ یعنی فتوا و سخنان عبدالقادر جیلانی ـ بر خلاف رأی و عمل شیعیان است و دیگری ـ یعنی فتوا و نظر ابن حجر ـ صد درصد به نفع ما. و ما با استدلال قطعی‌ گفته‌ایم که این‌جا، سخن «ابن حجر»، و نه عبدالقادر، صحیح و پذیرفته می‌باشد.‏ ‏‎ https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰 بخشی از کتاب شفاءالصدور اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ ج: سلام بر حسین باد ش: این کلام مشتمل بر التفات از خطاب به غیاب است و شاید نکته او استبداد به تکرار ذکر لفظ حسین است که جلای قلوب و شفای صدور و روشنی ابصار است. و شاید به ملایمت لزوم ذکر لفظ حسین در «علی بن الحسین» ملتزم به عدول از خطاب شده، چه اگر به صورت خطاب بود باید بگوید« وعلی علیّ ابنک» و این کلام را آن رونق و فصاحت نیست که در لفظ «علی بن الحسین»است.... وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ج: و سلام بر علی اکبر باد ش: علی بن الحسین اسم سه نفر از اولاد سید الشهدا است. یکی حضرت سید الساجدین و دیگری علی اکبر و سوم علی رضیع که به روایتی عبدالله رضیع نام داشت و معروف به علی اصغر است. و مراد در این فقره علی اکبر شهید در کربلاست، چه این زیارت را اختصاصی تمام به قتلای طف و شهدای رکاب سعادت نصاب است و احتمال اراده سیدالساجدین به غایت بعید است.... (نقل حدیث از علامه حلی در کتاب شریف سراریر در منقبت حضرت علی اکبر از لسان مبارک سیدالشهدا علیه‌السلام) و در این حدیث چند مزیت و فضل برای آن شهید مظلوم معلوم میشود. مزیت اول: آنکه چون به جانب میدان شد سیدالشهدا علیه الصلاة و السلام به هیئت مستغیث ملتجی دست به زیر محاسن مبارک کرده، به جانب آسمان کرد؛ کنایت از آن که جانم به ستوه آمده و کارم به آخر کشیده و کارد به استخوان رسیده وجای استغاثت و استمداد و استعانت است. و این دلالت بر عظم قدر و جلالت مصیبت آن مظلوم در نظر امام همام دارد. دوم: آنکه آن قوم را از غایت دلسوختگی در معرض عذاب الهی برآورده، خدای را بر ایشان به شهادت طلبید و این نیز دلیل بزرگی گناه ایشان و جلالت قدر آن امامزاده جلیل الشان است. سوم: آنکه آن جناب را در خلق به پیغمبر تشبیه کرده و شمائل پیغمبر به حسن و صباحت و غایت اعتدال و تناسب سمر آفاق و شهره روی زمین است. چنانچه از ابن عباس منقول است که هیچوقت با آفتاب برابر نشد، مگر اینکه نور آفتاب مغلوب شد و هروقت نزدیک چراغ می‌نشست، نور چراغ رخت برمیبست... چهارم: آنکه تشبیه فرمود اورا در خلق به رسول خدای و همین منقبت بس که خدای تعالی به جمله اسمیه موکد به حروف تاکید و قسم عظمت خلق آن حضرت را بیان فرمود «اِنَّکَ لَعَلَی‌ٰ خُلُقٍ عَظیم» و سیدالشهدا فرزند خویش را شبیه ترین خَلق به آنجناب در خُلق فرموده و البته شهادت امام معصوم مبنی بر مبالغه و اغراق شاعرانه نیست... پنجم: آنکه آن جناب را اشبه الخلق در منطق به رسول خدا قرارداد و این دو معنی دارد یا مراد لهجه و کیفیت تکلم است... یا مراد فصاحت الفاظ و اجزاء کلمات اوست ... و می‌شود مراد هردو باشد. ... 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
72سخن عاشورایی.pdf
1.71M
📕۷۲ سخن عاشورایی ✍به همت: علیرضا مختار پور قهرودی 🔸 فایل pdf 📖۲۹۶صفحه 🔰 معرفی کتاب: 📌این کتاب، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ا‌ی مدظله‌العالی درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی است که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است. 📌همچنین در بخش پایانی این کتاب دعاهایی که معظم‌له با محوریت «حماسه‌ی عاشورا» در سخنرانیهای مختلف فرموده‌اند جمع‌آوری و ارائه شده است. 📌کتاب دارای یک فهرست تفصیلی است که بر اساس ترتیب زمانی رخدادها تنظیم گردیده است. همچنین دارای یک فهرست مطالعه موضوعی در ذیل عناوینی چون: زندگی و ابعاد شخصیت امام حسین علیه‌السلام، اهداف و فلسفه قیام، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اهمیت ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری و ذکر مصیبت است. https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🔰 بخشی از کتاب ۷۲ سخن عاشورایی 📌در بخشی از کتاب به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علما و روحانیون در سال ۷۱ آمده است: «روزی در همین کشور ما، مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی و ضد دستگاه کفر و طاغوت مطرح بود. اما بعضی این تکلیف را تشخیص نمی‌دادند و به کارهای دیگر چسبیده بودند. احیانا اگر کسی تدریسی داشت، اگر تالیفی داشت، اگر یک حوزه کوچک تبلیغی داشت، اگر هدایت جمع محدودی از مردم در کارهای دینی بر عهده او بود، فکر می‌کرد اگر به آن مبارزه بپردازد، آن کارها معطل خواهد ماند! مبارزه به آن عظمت و به آن اهمیت را ترک می‌کرد، برای اینکه از این کارها باز نماند! یعنی اشتباه در شناختن آنچه لازم بود. آنچه مهم بود و آنچه اهم بود. حسین بن علی علیه‌السلام در بیانات خود فهماند که برای دنیای اسلام در چنین شرایطی، مبارزه با اصل قدرت طاغوتی و اقدام برای نجات انسان‌ها از سلطه شیطانی و اهریمنی این قدرت، واجب‌ترین کارهاست.» 📌و در بخش دیگر میخوانیم:ماجرای عاشورا هم درس است؛درس اقدام و نهراسیدن از خطرات و وارد شدن در میدان‌های بزرگ. آن تجربه، با آن خصوصیات و با آن دشواری، از عهده حسین بن علی علیه السلام برمی آمد؛از عهده دیگری برنمی‌آمد. لکن در دامنه آن قله بلند و رفیع کارهای زیاد و نقش های گوناگونی هست که من و شما می‌توانیم انجام بدهیم.(۸۴/۱۱/۱۸) 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیهاالسلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کانون فرهنگی خانواده و تمدن اسلامی با همکاری حسینیه اندیشه قم برگزار می کند: 📚 دوره مطالعاتی گفتمان انقلاب اسلامی 📕کتاب قیام حسینی در برابر جاهلیت اُولی، قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن 📔کتاب ساختارهای اجتماعی قاتل امام، ساختارهای اجتماعی برانداز نظام 📘کتاب گفتمان انقلاب اسلامی 📔کتاب بررسی سه تئوری تولید ثروت، اطلاع، قدرت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی 📖 اولین کارگاه: بررسی کتاب قیام حسینی در برابر جاهلیت اُولی قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن استاد: سرکار خانم صدوق ◽️اهداف برگزاری کارگاه: ▫️ایجاد درک علمی و قاعده مند از قیام عاشورا و ارتباط آن با وظایف امروز جامعه شیعه ▫️تبیین امتحانات پیش روی انقلاب اسلامی با ارائه درکی جدید از ابعاد "جنگ فرهنگی و اقتصادی ▫️نقد راهکارهای متداول برای مقابله با جنگ فرهنگی و اقتصادی؛ زمینه ای برای آشنایی با راهکارهای جدید 🗓زمان برگزاری کارگاه: از ۶ شهریورماه به مدت هشت جلسه شنبه ها و سه شنبه ها از ساعت ۱۱ الی۱۲ 📋ثبت نام: ارسال پیام به شناسه ذیل در پیام رسان ایتا 📱@Kanoon_admin1 https://eitaa.com/khanevadeh_tamadoneeslami 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh 📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر 📕کتاب سفر شهادت 🔰 درباره کتاب: 📌گفتارهایی درباره واقعه عاشورا شامل ترجمه متن ۱۷ سخنرانی، مقاله و گفتار امام موسی صدر درباره و ابعاد و نتایج و پیامدهای آن است. 📌امام صدر در این گفتار‌ها تلاش می‌کند تا پیش‌ زمینه‌های این واقعه و اهداف امام حسین را از این حرکت روشن کند. نیز در گفتارهایی از این کتاب بررسی شده است. ◽️عناوین بخش‌های هفده‌گانه کتاب به ترتیب عبارتند از ▫️سفر شهادت ▫️حسین(ع) وارث انبیا ▫️پرتوهایی از انقلاب کربلا ▫️به سوی خط حسینی ▫️امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی ▫️مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین ▫️امام حسین(ع) پیشوای اصلاح‌گری ▫️عطای حسینی در واقعه کربلا ▫️از دریچه عاشورا ▫️حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات ▫️صلح پیوند پاینده اسلام و مسیحیت ▫️نامه‌ای به مردم لبنان ▫️شهادت، چشمه جوشان تحول ▫️زینب (س) شکوه شکیبایی(۱) ▫️زینب (س) شکوه شکیبایی(۲) ▫️رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا ▫️یاری زینب (س) 📌همچنین به دلیل اشاره‌های بسیار امام صدر به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید، ترجمه فارسی این خطبه نیز در پیوست این کتاب درج شده است. لازم به توضیح است که مجموعه تمام مطالبی که در کتاب سفر شهادت ترجمه و منتشر شده، در اصل سخنرانی‌های امام صدر از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۷ در مجامع مختلف است. در این هشت سال وقایع گوناگونی در لبنان و جهان اسلام رخ داده و امام در خلال صحبت‌های خود درباره عاشورا به بررسی تطبیقی حوادث کربلای سال ۶۱ هجری با رخدادهای روز جامعه خود می‌پردازد. 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰 بخشی از سخنرانی امام موسی صدر در مورد حضرت زینب علیها السلام 📌این صحنه دلهره آور را تصور كنید. زنان و فرزندان را در برابر اجساد آورده‌اند، هر یك از زنان برادر، همسر یا فرزندی در میان كشته شده‌ها دارد، اما گریه نمی‌كند. آنها وظیفه داشتند كه از زینب پیروی كنند. حضرت زینب سرور آنها بود، پس در همه امور از او پیروی می كردند. پشت سر حضرت زینب می‌رفتند. حضرت زینب، در جلوی آنها به جسد پاره پاره امام حسین(ع) رسید، جسدی كه حتی یك عضو سالم در آن دیده نمی‌شد. اما با این حال جسد پوشیده از تیر و شمشیر و نیزه و سنگ بود، آنچنان كه چیزی از آن پیدا نبود. نیازی نیست تاریخ این حوادث روشن را به ما بگوید. زینب آمد و نزدیك حسین ایستاد و سنگها و نیزه‌ها و شمشیرها را كنار زد و با دو دستش جسد امام حسین را بلند كرد و گفت: «اللهم تقبل منا هذا القربان» این قهرمانی را تصور كنید، حسین برای زینب(س) همه چیز است. بزرگان، قهرمانان و كوه‌ها در برابر این صحنه ناتوانند، اما زینب ابداً چنین نیست: «اللهم تقبل منا هذا القربان» با این سخن، اعلام داشت كه این كار به اراده و خواست خودمان بوده است، نه اینكه بر ما تحمیل شده باشد. هیچ كس نگفت بیایید و كشته شوید. هیچ كس نگفت كه برخیزید و هیچكس از ما این كار را نخواست. ما با آزادی كامل آمدیم و این موضع را برگزیدیم. آنچه بدست آوردیم، نتیجة خواست و اراده خودمان است. ما حسین را برای دین خدا قربانی كردیم و از خدا می خواهیم كه این قربانی را از ما بپذیرد، و چیزهای دیگر، اصلاً مهم نیست. چنانكه در مجلس ابن زیاد وقتی از او می پرسد چگونه یافتی آنچه را خداوند با برادرت كرد؟ گفت: «والله ما رأیت الا جمیلا، هؤلاء رجال كتب الله علیهم القتل فبرزوا إلی مضاجعهم». بی‌شك پس از دیدن این موضع حضرت زینب در برابر سرور كشته شده‌ها و سید شهدا دیگر زنان تكلیف خود را در برابر شهداشان، دانستند. چرا كه هنگامه ناله و شیون و اظهار ناتوانی نبود، بلكه زمان قدرت و صلابت بود و باید به جهانیان اعلام می‌شد ما بدینجا آمدیم و می‌دانستیم چه رخ خواهد داد. با آسودگی آن را اراده كردیم و برای آن گام برداشتیم و تلاش كردیم و از خداوند می‌خواهیم كه آن را از ما بپذیرد. و اگر كار زار، بیش از این فداكاری می‌خواهد، ما آماده‌ایم. بنابراین سهم حضرت زینب، این است كه رسالت امام حسین را با حضور عزتمندانه و شرافتمندانه‌اش در نبرد، تمام سازد. من به آنچه از ناتوانی‌ها و شیون‌ها و ناله‌های امام حسین یا زنان و یا خاندان امام حسین(ع) نقل و خوانده می‌شود، اعتقادی ندارم. به هیچ عنوان به این مسائل اعتقاد ندارم. امیدورام این مسائل مطرح نشود، چرا كه این مسائل منحرف كردن حركت امام حسین و مأموریت او است. هرگز نشانی از نشانه‌های سستی در حسین پدیدار نشد، نه بر او نه بر یاران و زنانش. این رسالت بزرگی بود كه حسین آن را به انجام رساند. و كاری بود كه حضرت زینب نیز در میان زنان انجام داد. و سپس، حضرت زینب، نقش مهم دیگری نیز به عهده گرفت و آن چیرگی بر توطئه بنی امیه بود. آنها می‌خواستند امام حسین را بكشند، بی آنكه كسی خبردار شود. در تأیید این سخن، پس از آنكه مسلم بن عقیل به قتل رسید و كوفیان به عهدشان خیانت كردند و بیعت را شكستند، از سپاه ابن زیاد شدند. بنابراین كوفه محل دوستداران حسین نبود بلكه صحنه‌ای برای دشمنانش بود. چرا حسین را آزاد نگذاشتند تا وارد كوفه شود؟ دلیل این كار چه بود؟ برای اینكه حسین بیرون از كوفه كشته شود، حر را با سپاهی فرستادند تا در وسط صحرا جلودار حسین شود، سپس او را از كوفه و همه مراكز مهم مسلمین دور كردند، تا كشته شود و كسی آگاه نشود. این نقشة انان بود و برای همین بود كه همه مردان را كشتند. درباره امام سجاد گفتند: «او را نیز بكشید و كسی را از این بیت زنده نگذارید» «اقتلوا هذا ولا تبقوا من اهل هذا البیت باقیه». تلاش آنها بر این بود، می گفتند در صحرا بادها شنها را با خود می برد، و اجساد را خواهد پوشاند، و هیچ كس خبردار نخواهد شد. سپس امور را برای مردم وارونه جلوه می‌دهند و می‌گویند: «خوارج را كشتیم». رفتار خوارج بدترین اثر را بر مردم می‌گذارد، چرا كه مردم خوارج را وسیله‌ای برای هرج و مرج و پاره پاره كردن امت و فتنه انگیزی میان مردم می‌دانند. از همین رو ممكن نیست كسی خوارج را دوست بدارد، وقتی گفته شود، خوارج، گویی همه چیز پایان یافته. این حرف وسیله‌ای برای تبلیغات و پنهان سازی و دور ساختن نبرد از پایتخت‌ها بود. اینها مسائل اساسی برای پنهان كردن قتل حسین و پایان دادن به همه چیز است. و خلاص شدن از همه چیز اما چه كسی این توطئه را خنثی كرد؟ . 📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_lib 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5341-fa-ashk-ravan-bar-amire-karevan-۱.pdf
3.24M
📕 اشک روان بر امیر کاروان (خائص الحسینیه و مزایا السید المظلوم، دمع العین علی خصائص الحسین علیه السلام) ✍ نویسنده:شیخ جعفر شوشتری ✍ مترجم: محمد حسین شهرستانی 🔸فایلpdf 📖 ۲۳۸ صفحه 🔰 درباره کتاب: این کتاب شرح و ترجمه كتاب از جمله آثار گرانقدر و پر ارزش علامه شیخ جعفر شوشتری است. مؤلف با استناد به قرآن و جوامع روایی و تاریخی شیعه و اهل سنت به بیان ویژگی‏ های امام حسین علیه السلام پرداخته است. انگیزه نویسنده، تدوین كتابی جامع و كامل است كه بیانگر ویژگی‏ های آن حضرت و امتیاز امام از سایر موجودات می باشد. https://eitaa.com/alzahranasr_lib