بسم الله الرحمن الرحیم
📜 متن خطبه
🔰 قسمت هشتم
✨وَ أَنْتُمْ فِي رَفَاهِیَّة مِنَ الْعَیْشِ، وَادِعُونَ[۸۱]
و این در حالی بود که شما در رفاه و خوشگذرانی، آسایش،
✨فَاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ[۸۲] بِنَا الدَّوَائِرَ،[۸۳]
نعمت و امنیت بسر می بردید و انتظار می کشیدید که برای ما (اهل بیت «علیهم السلام») حوادث ناگوار
✨وَ تَتَوَکَّفُونَ[۸۴] الأَخْبَارَ
پیش آید و توقّع شنیدن اخبار (بد درباره ما) داشتید
✨وَ تَنْکُصُونَ[۸۵] عِنْدَ النِّزالِ،[۸۶] وَ تَفِرُّونَ عِنْدَ الْقِتالِ؛
و هنگام جنگ عقب نشینی می کردید و از نبرد فرار می کردید!
[فاطمه (س) خیانت مهاجران و انصار را در «سقیفه» گوشزد میکند]
✨فَلَمَّا اخْتَارَ اللهُ لِنَبِیِّهِ [صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ و آله] دارَ أَنْبِیَائِهِ
اما هنگامی که خداوند سرای پیامبران را برای پیامبرش برگزید
✨وَ مَأْوی أَصْفِیَائِهِ،
و جایگاه برگزیدگانش را منزلگاه او ساخت،
✨ظَهَرَتْ فیکُمْ حَسِیکَةُ[۸۷] النِّفَاقِ،
ناگهان کینه های درونی و آثار نفاق در میان شما ظاهر گشت
✨وَ سَمَلَ[۸۸] جِلْبَابُ[۸۹] الدِّینِ،
و پرده دین کنار رفت.
✨وَ نَطَقَ کَاظِمُ [۹۰]الْغَاوِینَ،[۹۱] وَ نَبَغَ[۹۲] خَامِلُ[۹۳] الأَقَلِّینَ،
گمراهان به صدا درآمدند و گمنامان فراموش شده، سر بلند کردند.
✨وَ هَدَرَ فَنِیقُ[۹۴] الْمُبْطِلینَ،
نعره های باطل برخاست
✨فَخَطَر[۹۵] فِی عَرَصَاتِکُمْ،[۹۶]
و در صحنه اجتماع شما به حرکت درآمدند.
✨وَ أَطْلَعَ الشَّیْطَانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ[۹۷] هَاتِفاً بِکُمْ،
شیطان سرش را از مخفیگاه خود بیرون کرد و شما را به سوی خود دعوت نمود
✨فَأَلْفَاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجِیبِینَ، وَ لِلْغِرَّةِ[۹۸] فِیهِ مُلَاحِظِینَ،
و شما را آماده پذیرش دعوتش یافت و منتظر فریبش!
✨ثُمَّ اسْتَنْهَضَکُمْ فَوَجَدَکُمْ خِفافاً،
سپس شما را دعوت به قیام کرد و سبکبار برای حرکت یافت!
✨وَ أَحْمَشَکُمْ فَأَلْفَاکُمْ غِضاباً،
شعله های خشم و انتقام را در دل های شما برافروخت و آثار غضب در شما نمایان گشت
✨فَوَسَمْتُمْ[۹۹] غَیْرَ إبِلِکُمْ، وَ أَوْرَدْتُمْ غَیْرَ شِرْبِکُمْ،
و همین امر سبب شد بر غیر شتر خود علامت نهید و سرانجام به غصب حکومت پرداختید .
✨هَذَا وَ الْعَهْدُ قَرِیبٌ، وَ الْکَلْمُ[۱۰۰] رَحِیبٌ،[۱۰۱]
در حالی که هنوز چیزی از رحلت پیامبر نگذشته بود، زخم های مصیبت ما وسیع
✨وَ الْجُرْحُ[۱۰۲] لَمّا یَنْدَمِلْ[۱۰۳]،
و جراحات قلبی ما التیام نیافته
✨وَ الرَّسُولُ لَمّا یُقْبَرْ. إبْتِدَاراً زَعَمْتُمْ خَوْفَ الْفِتْنَةِ
و هنوز پیامبر (صلی الله علیه و آله) به خاک سپرده نشده بود، بهانه شما این بود که «می ترسیم فتنه ای برپا شود!»
✨ (أَلَا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ)[۱۰۴]
و چه فتنه ای از این بالاتر که در آن افتادید؟ و همانا دوزخ به کافران احاطه دارد.
✨فَهَیْهَاتَ مِنْکُمْ!
چه دور است این کارها از شما!
✨وَ کَیْفَ بِکُمْ؟ وَ أَنّی تُؤْفَکُونَ،
راستی چه می کنید؟ و به کجا می روید؟
✨وَ کِتَابُ اللهِ بَیْنَ أَظْهُرِکُمْ اُمُورُهُ زَاهِرَةٌ[۱۰۵] [ظَاهِرَةٌ]،
با این که کتاب خدا قرآن در میان شماست، همه چیزش پر نور،
✨وَ أَعْلَامُهُ بَاهِرَةٌ[۱۰۶]، وَ زَوَاجِرُهُ لَائِحَةٌ،
نشانه هایش درخشنده، نواهی اش آشکار،
✨وَ أَوَامِرُهُ وَاضِحَةٌ، قَدْ خَلَّفْتُمُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ،
اوامرش واضح، اما شما آن را پشت سر افکنده اید!
✨أَ رَغْبَةً عَنهُ تُرِیدُونَ؟ أَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟
آیا از آن روی برتافته اید؟ یا به غیر آن حکم می کنید؟
✨بِئْسَ لِلظّالِمِینَ بَدَلا.
آه که ستمکاران جانشین بدی را برای قرآن برگزیدند
✨وَ مَنْ یَبْتَغِ [۱۰۷]غَیْرَ الإسْلَامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ
و هر کس آیینی غیر از اسلام را انتخاب کند، از او پذیرفته نخواهد شد
✨وَ هُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ)؛[۱۰۸]
و در آخرت از زیانکاران است.
✨ثُمَّ لَمْ تَلْبَثُوا[۱۰۹]إلاّ رَیْثَ [إلی رَیْثَ] أَنْ تَسْکُنَ نَفْرَتُها،
آری، شما ناقه خلافت را در اختیار گرفتید، حتی این اندازه صبر نکردید که رام گردد
✨وَ یَسْلَسَ [۱۱۰]قِیَادُها،[۱۱۱]
و تسلیمتان شود،
✨ ثُمَّ أَخَذْتُمْ تُورُونَ[۱۱۲] وَقْدَتَهَا[۱۱۳]
ناگهان آتش فتنه ها را برافروختید
[۸۱] جمع «وادع» آسوده خیالان، تن آسایان
[۸۲] انتظار می کشیدید
[۸۳] جمع دایره، حوادث نامطلوب
[۸۴] توقع داشتید
[۸۵] از آن خیری که به طرف آن رفته بودید بر می گشتید.
[۸۶] رویارویی دو طرف در جنگ
[۸۷] خار، کینه و عداوت در دل
[۸۸] پوشیده شد
[۸۹] روپوش
[۹۰] ساکت، خاموش
[۹۱] گمراهان، «کاظم الغاوین» گمراهان خاموش
[۹۲] ظاهر شد
[۹۳] ساقط، زبون، گمنام
[۹۴] رئیس ارجمند
[۹۵] خطر، دم جنبانیدن حیوان و به راست و چپ زدن آن.
[۹۶] ساحت ها
[۹۷] جای خزیدن
[۹۸] خدعه
[۹۹] از «وسم» اثر داغ کردن حیوان با آتش
[۱۰۰] جراحت و زخم
[۱۰۱] وسیع، گشاد
[۱۰۲] زخم
[۱۰۳] جراحت، هنوز بهبودی نیافته
[۱۰۴] توبه، آیه ۴۹
[۱۰۵] از «زهر» درخشان، فروزان
[۱۰۶] نور چهره و غالب
[۱۰۷] طلب کند
[۱۰۸] آل عمران، آیه ۸۵
[۱۰۹] درنگ نکردید، از «لبث» درنگ نمودن
[۱۱۰] آسان شود
[۱۱۱] ریسمانی که با آن حیوانی را بکشند
[۱۱۲] آتش جنگ را روشن کردید
[۱۱۳] بر وزن «تمرة» شعله
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
#خطبه_فدکیه
#قسمت_هشتم
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
📕 نقطه های خیالی
✍ شیرین زارع پور
📚 ناشر: دیدمان
📖 معرفی کتاب
کتاب در ۴۵۶ صفحه و هفت فصل از سوی انتشارات دیدمان به زیور چاپ آراسته گردیده است .
📕 عنوان کتاب از این بیان رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است .
من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛تا هر وقت می خواهند مذاکره کنند. من معتقدم باید دل را به نقطه های امید بخش حقیقی سپرد نه به نقطه های خیالی، آنچه لازم است این است. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
نقطه های خیالی، باور مفید بودن "رابطه با امریکا" و مهم تر از آن، باز شدن راه نفوذ بر اثر هر رابطه و مذاکره است. روایت عقب نشینی و ضررهایی که بر اثر این باور در طول تاریخ انقلاب اتفاق افتاده است .
📕 کتاب حاضر موضوع مذاکره و نفوذ را در دولت های بازرگان، بنی صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مورد بررسی قرار داده است
#کتاب
#مذاکره
#نقطه_های_خیالی
📕 لینک خرید کتاب
http://didemanbook.ir/product/9786226311885/
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴🏴🏴
🔰 صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا
حرف های کسی که شخصیت توحیدی عمیق ندارد، نه پایه محکم و انسجام توحیدی دارد، نه ارتباط عمیق و عالی با عالم معنا در آن سخنان به چشم می خورد ،
ولی در خطبه حضرت زهرا علیها السلام سخنان، اصلا حرف های یک آدم صرفا متفکر نیست
🔰 بلکه سخنان یک قلب به احد رسیده است .
قلبی که قرب احدی پیدا کرده است .
چه کار کنیم که ائمه با ما حرف بزنند ؟
شرط ارتباط با ائمه اطهار علیهم السلام پیدا کردن فرهنگ تدبر در تفکرات آنهاست .
خود اهل بیت می فرمایند: سخنان ما مثل قرآن بطن و بطن ها دارد.
همچنان که می فرمایند:
🔰 عَنْ سَدِيرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ(ع) مِنْ قَوْلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ(ع) إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ فَقَالَ إِنَّ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُقَرَّبِينَ وَ غَيْرَ مُقَرَّبِينَ وَ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ مُرْسَلِينَ وَ غَيْرَ مُرْسَلِينَ وَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ مُمْتَحَنِينَ وَ غَيْرَ مُمْتَحَنِينَ فَعَرَضَ أَمْرَكُمْ هَذَا عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عَرَضَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عَرَضَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ قَالَ ثُمَّ قَالَ لِي مُرَّ فِي حَدِيثِكَ
🔰 ترجمۀ حدیث: از امام صادق(ع) دربارۀ سخن علی(ع) پرسیدم که می فرماید: اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.
امام صادق(ع) فرمود: از ملائکه برخی مقرّب و برخی غیر مقرّب هستند. و از انبیاء برخی مرسل و برخی دیگر غیر مرسل هستند. و از مومنین، برخی خالص شده و برخی خالص نشده هستند. این امر شما (تشیع) بر ملائکه عرضه شد اقرار نکرد به آن (چنان که باید) مگر مقرّبین. و عرضه شد بر انبیاء اقرار نکرد به آن (چنان که باید) مگر مرسلین. و عرضه شد بر مومنین و اقرار نکرد به آن مگر خالص شدگان. آن گاه فرمود: برو به سخن خودت.
یعنی این موضوع خیلی سنگین است، درگذر و به سخن قبلی ادامه بده. مراد امام این است که علاوه بر اصل موضوع، تحمّل خود سخن علی(ع) نیز برای تو سنگین است.
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه
تسلیت و تعزیت عرض می نماییم
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
سلام مادر
حضرت زهرا علیها السلام می فرمایند:
📜 وابعدتم من هو احق بالبسط و القبض
و کسی را که سزاوار بر قبض و بسط امور جامعه و حکومت بر مسلمین بود از زمامداری دور کردید .
عزیزم ؛ زهرای من
هر چه در دل داری برای من بگو
علی جانم گریه نکن
گریه من برای توست
تو مظلوم ترین مظلوم عالمی
آنچه کردم برای دفاع از حق مغصوب تو بود
علی عزیزتر از جانم عالم برای مظلومیت تو باید بگرید .
علی جانم تو را به خدا می سپارم .
من کی از پا می نشینم در ره یاری تو
با تن آزرده هم نشر ولایت می کنم
یا امیرالمومنین تا حق تو احیا شود
خود نه تنها، محسنم را هم فدایت میکنم
آجرک الله یا بقیه الله
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
🏴 عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم
فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد.
دو جور ميشود از فاطمیه بهره برد
📜 يکي خطبه فدکيه آن حضرت را درسي کرد و بعد خواند و فهمید و گريه کرد
يکي فقط گريه کرد
فرق است بين دو جور بهرهبرداری کردن از فاطميه حضرت زهرا سلام الله عليها
حضرت آیت الله جوادی آملی
#فاطمیه
#خطبه_فدکیه
#آیت_الله_جوادی_آملی
📚📚📚کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
11.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 تمنای ارث علمی ازحضرت زهرا علیها السلام
🎙 سخنران: استاد حلواییان
📚 العلما ورثه الانبیاء
📜 علم دو جور: علم الدراسه ، علم الوراثه
🕰 زمان: ۳:۱۷
#ارث_علمی
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib
بسم الله الرحمن الرحیم
📜 متن خطبه
🔰 قسمت نهم
✨وَ تُهَیِّجُونَ جَمْرَتَهَا،[۱۱۴]
و شعله های آن را به هیجان درآوردید
✨وَتَسْتَجِیبُونَ لِهِتَافِ الشَّیْطَانِ الْغَوِیِّ
و ندای شیطان اغواگر را اجابت نمودید
✨وَ إطْفَاءِ أَنْوَارِ الدِّینِ الْجَلِيِّ
و به خاموش ساختن انوار تابان آیین حق
✨وَ إخْمَادِ سُنَنِ النَّبِيِّ الصَّفِيِّ.
و از میان بردن سنّت های پیامبر پاک الهی پرداختید.
✨تُسِرُّونَ حَسْواً فِي ارْتِغَاء
به بهانۀ گرفتن کف از روی شیر، آن را به کلی تا ته مخفیانه نوشیدید.
(ظاهراً سنگ دیگران را به سینه می زدید، اما باطناً در تقویت کار خود بودید).
✨وَ تَمْشُونَ لِأَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ فِي الْخَمَرِ وَ الضَّرَّاءِ
برای منزوی ساختن خاندان و فرزندان او به کمین نشستید.
✨وَ نَصْبِرُ مِنْکُمْ عَلَی مِثْلِ حَزِّ[۱۱۵]الْمُدَی[۱۱۶]
ما نیز چاره ای جز شکیبایی ندیدیم؛ همچون کسی که خنجر بر گلوی او
✨وَ وَخْزِ[۱۱۷] السِّنانِ فِی الْحَشَا
و نوک نیزه بر دل او نشسته باشد!
[فاطمه (س) و فدک]
✨وَ أَنْتُمْ الْآنَ تَزْعَمُونَ أَنْ لَا إرْثَ لَنَا؟
عجب این که شما چنین می پندارید که خداوند ارثی برای ما قرار نداده و ما از پیامبر (صلی الله علیه و آله) ارث نمی بریم!
✨أَ فَحُکْمَ الْجَاهِلِیَّةِ تَبْغُونَ؟
آیا از حکم جاهلیّت پیروی می کنید؟
✨(وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللهِ حُکْماً لِقَوْم یُوقِنُونَ)؟ [۱۱۸]أَ فَلَا تَعْلَمُونَ؟
چه کسی حکمش از خدا بهتر است برای آنها که اهل یقینند؟ آیا شما این مسائل را نمی دانید؟
✨بَلَی تَجَلّی لَکُمْ کَالشَّمْسِ الضّاحِیَةِ أَنِّي ابْنَتُهُ أَیُّهَا الْمُسْلِمُونَ
آری، می دانید و همچون آفتاب برای شما روشن است که من دختر اویم. شما ای مسلمانان!
✨أَ اُغْلَبُ عَلی إرْثِیه؟
آیا باید ارث من به زور گرفته شود؟
[استشهاد فاطمه (س) از قرآن برای ابوبکر درباره فدک]
✨یَابْنَ أَبِي قُحَافَةَ
ای فرزند ابی قُحافه! به من پاسخ ده!
✨أَ فِي کِتَابِ اللهِ أَنْ تَرِثَ أَبَاکَ وَ لَا أَرِثَ أَبِي؟
آیا در قرآن است که تو از پدرت ارث ببری و من از پدرم ارثی نبرم؟
✨لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً فَرِیّاً.[۱۱۹]
چه سخن ناروایی!
✨أَ فَعَلَی عَمْد تَرَکْتُمْ کِتَابَ اللهِ وَ نَبَذْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِکُمْ
آیا عمداً کتاب خدا را ترک گفتید و پشتِ سر افکندید؟
✨إذْ یَقُولُ: (وَ وَرِثَ سُلَیْمَانُ دَاوُدَ).[۱۲۰]
در حالی که می فرماید: «و سلیمان وارث داود شد»
✨وَ قَالَ فیمَا اقْتَصَّ مِنْ خَبَرِ یَحْیَی بْنِ زَکَرِیّا إذْ قَالَ:
و در داستان یحیی بن زکریا می گوید:
✨(فَهَبْ لِي مِنْ لَّدُنْکَ وَلِیّاً * یَرِثُنِي وَ یَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ). [۱۲۱]
«(خداوندا!) تو از نزد خود جانشینی به من ببخش که وارث من و دودمان یعقوب باشد»
✨وَ قَالَ: (وَ أُوْلُوا الأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَی بِبَعْض فِی کِتَابِ اللهِ).[۱۲۲]
و نیز می فرماید: «و خویشاوندان نسبت به یکدیگر در احکامی که خدا مقرّر داشته، (از دیگران) سزاوارترند»
✨وَ قالَ: (یُوصِیکُمُ اللهُ فِی أَوْلأَدِکُمْ لِلذَّکَرِ مِثْلُ حَظِّ الأُنثَیَیْنِ).[۱۲۳]
و نیز می گوید: «خداوند درباره فرزندانتان به شما سفارش می کند
که سهم (میراث) پسر به اندازه سهم دو دختر باشد»
✨وَ قَالَ: (إنْ تَرَکَ خَیْراً الْوَصِیَّةُ لِلْوَالِدَیْنِ وَ الأَقْرَبِینَ بِالْمَعْرُوفِ حَقّاً عَلَی الْمُتَّقِینَ).[۱۲۴]
و نیز فرموده: «اگر کسی مالی از خود بگذارد، برای پدر و مادر و نزدیکان بطور شایسته وصیت کند. این حقی است بر پرهیزکاران».
✨وَ زَعَمْتُمْ أَنْ لَا حَظْوَةَ[۱۲۵] لِي وَ لَا أَرِثُ مِنْ أَبِي؟
شما چنین پنداشتید که من هیچ بهره و ارثی از پدرم ندارم؟
✨وَ لَا رَحِمَ بَیْنَنا؟ أَ فَخَصَّکُمُ اللهُ بِآیَة أَخْرَجَ مِنْهَا أَبِي؟
و هیچ نسبت و خویشاوندی در میان ما نیست؟! آیا خداوند آیه ای مخصوص شما نازل کرده است
✨أَمْ هَلْ تَقُولُونَ إنَّ أَهْلَ مِلَّتَیْنِ لَا یَتَوارَثانِ؟
که پدرم را از آن خارج ساخته؟ یا می گویید: پیروان دو مذهب از یکدیگر ارث نمی برند،
✨أَ وَ لَسْتُ أَنَا وَ أَبِي مِنْ أَهْلِ مِلَّة واحِدَة؟
و من با پدرم یک مذهب نداریم؟
✨أَمْ أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِخُصُوصِ الْقُرآنِ وَ عُمُومِهِ مِنْ أَبِي وَ ابْنِ عَمِّي؟
یا این که شما به عام و خاص قرآن از پدرم و پسر عمویم آگاهترید؟
✨فَدُونَکَهَا[۱۲۶] مَخْطُومَةً[۱۲۷] مَرْحُولَةً،[۱۲۸]
حال که چنین است، پس بگیر آن ارث مرا که همچون مرکب آماده و مهار شده، آماده بهره برداری است و بر آن سوار شو.
✨تَلْقَاکَ یَوْمَ حَشْرِکَ
ولی بدان در قیامت تو را دیدار می کند (و بازخواست می نماییم).
✨فَنِعْمَ الْحَکَمُ اللهُ
پس در آن روز چه جالب است که داور، خداست
✨وَ الزَّعِیمُ مُحَمَّد (صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ و آله)
و مدّعی تو، محمّد (صلی الله علیه و آله)
[۱۱۴] قطعه شعله ور شده از آتش
[۱۱۵] بریدن
[۱۱۶] جمع «مدیه» کارد تیز
[۱۱۷] با تیر و نیزه زدن اما نه به قدری که بشکافد
[۱۱۸] مائده، آیه ۵۰
[۱۱۹] تهمت بزرگ و عجیب
[۱۲۰] نمل، آیه ۱۶
[۱۲۱] مریم، آیه ۶ و ۵
[۱۲۲] انفال، آیه ۷۵
[۱۲۳] نساء، آیه ۱۱
[۱۲۴] بقره، آیه ۱۸۰
[۱۲۵] محبوبیت و منزلت
[۱۲۶] اسم فعل به معنای امر، بگیر مرکب و شتر خلافت را
[۱۲۷] مهار شد
[۱۲۸] افسارزده و جل شده (آماده)
#خطبه_حضرت_زهرا_علیها_السلام
#خطبه_فدکیه
#قسمت_نهم
📚📚📚 کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
https://eitaa.com/alzahranasr_lib