eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
541 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
265 ویدیو
630 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🔰شرح خطبه منا امام حسین علیه السلام 🔰آیت الله مجتبی تهرانی 🔰قسمت بیستم 📜امام حسین: «همه کارها» باید زیر نظر فقیه انجام شود. محور حق در هر عصری «علمای دینی» هستند وجوب اداره امور به دست علما  ....«وَ أَنْتُمْ أَعْظَمُ النَّاسِ مُصِيبَةً» مصیبتتان از مصائب همه مردم بیشتر و بالاتر و سهمگین تر است، چون مقام و منزلت علمایی را از شما بازگرفتند، «ذَلِكَ بِأَنَّ مَجَارِيَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ عَلَى أَيْدِي الْعُلَمَاءِ بِاللَّهِ الْأُمَنَاءِ عَلَى حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ» چون در حقیقت مجاری امور و اداره کردن جامعه در این جايگاه و به دست علمای دين است. این جمله از آن جملاتی است که آقایان در مباحث فقهیه مطرح میکنند و برای اثبات ولایت فقیه به آن استدلال میکنند. «مَجَارِيَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ» یعنی تمام اموری که با آن امور جامعه اداره میشود، حالا صدور احکام قضایی باشد، اجرایی باشد، تقنینی باشد، هرچه باشد اینها بايد به دست دانشمندان روحانی باشد که امین حقوق الهی و دانای به حلال و حرام هستند. مجاری امور و احکام به دست اینها است که بر حلال و حرام امین هستند، یعنی هر چه که مربوط به اداره جامعه است، در هر سه رابطه، چه تقنینی، چه اجرایی و چه قضایی باید به دست شما علمای دين باشد، چون شما بر حلال و حرام الهی امین هستید و به حلال و حرام الهی دانا هستید.  تفرّق از حق و اختلاف در سنّت  «فَأَنْتُمْ الْمَسْلُوبُونَ تِلْكَ الْمَنْزِلَةَ وَ مَا سُلِبْتُمْ ذَلِكَ إِلَّا بِتَفَرُّقِكُمْ عَنِ الْحَقِّ» ولی این جایگاه را از شما گرفتند و ربودند. «وَ مَا سُلِبْتُمْ ذَلِكَ إِلَّا بِتَفَرُّقِكُمْ عَنِ الْحَقِّ» این که این جایگاه را از شما گرفتند و شما را از این که امور اداره جامعه را به دست بگیرید خلع ید کردند، علتی جز این نداشت که شما از محور حق، یعنی قوانین اسلام و حکم خدا پراکنده شدید. این یک بُعدش است. بُعد دیگری هم دارد که حالا بحث میکنم «وَ اخْتِلَافِكُمْ فِي السُّنَّةِ بَعْدَ الْبَيِّنَةِ الْوَاضِحَه» و همچنين به اين دليل كه درباره سنت پس از آن که دلایل روشن بر حقیقت وجود داشت، اختلاف پیدا کردید. اين سخن اشاره به آن مسائلی است که امام حسین در بخش اول خطبه در مورد جایگاه خلافت و امامت فرمود....... 📜 ادامه مطلب کلیک نمایید https://www.eshia.ir/feqh/archive/text/tehrani/akhlaq/90/901101/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
35.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. 📖 تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ بزرگوار [و خجسته] است آنكه فرمانروايى به دست اوست و او بر هر چيزى تواناست الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ همانكه مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را بيازمايد كه كدامتان نيكوكارتريد و اوست ارجمند آمرزنده 📖در محضر تلاوت سوره مبارکه ملک 🕰 زمان: ۱۴:۱۹ ▪️دانش آموخته گرامی سرکار خانم بشارتی راد فقدان مادر بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت. تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 🔰بیانات در دیدار طلاب 🔰حوزه‌های علمیه استان تهران 🔰تاریخ: ۹۶/۶/۶ .... من وقتی نگاه میکنم، شما را -جوانها را، طلبه‌های جوان را- نهالهای قد کشیده‌ی بوستان امامت و ولایت میبینم. بحمدالله این نهالها قد کشیده‌اند؛ بعضی به ثمر رسیده‌اند، بعضی هم انسان را خاطرجمع میکنند که به ثمر خواهند رسید؛ از حرفها و از مجموع دیدار، انسان این را احساس میکند. وَ مَثَلُهُم فِی‌ الاِنجیلِ‌ کَزَرعٍ اَخرَجَ شَطئَه‌و فَئازَرَه‌و فَاستَغلَظَ فَاستَوﱝ‌ عَلیٰ سوقِهٖ یُعجِبُ الزُّرّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّار؛ این نکته‌ی اخیر خیلی مهم است. ایستادن شما بر روی پا، قد کشیدن شما، حجیم شدن معنوی شما، توانایی‌های گوناگون شما، هم زُرّاع را به شگفت می‌آورد، هم آن کسانی که این بذرها را پاشیده‌اند؛ وقتی نگاه میکنند و این پیشرفتها را، این فکرهای نو را، این چهره‌های امیدوار را می‌بینند، خودشان به شگفت می‌آیند. و مهم‌ تر از این، «لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّار» است، دشمنان شما را خشمگین میکند؛ و این طور باید باشد. اگر ما دیدیم رفتار ما جوری است که دشمنان دین، دشمنان اسلام، دشمنان حاکمیّت قرآن نسبت به ما خشمگین نیستند و از وجود ما ناراحت نیستند، باید در مفید بودن خودمان شک کنیم. اگر امیرالمؤمنین است و آن قاطعیّت و آن حرکت و مانند اینها، باید هم کسانی مثل معاویه یا عمروعاص یا دیگران از او خشمگین باشند؛ شما هم همین راه را دارید حرکت میکنید؛ لِیَغیظَ بِهِمُ‌ الکُفّار..... نکته‌ی دوّم این است که شما انتقادهایی به حوزه دارید -حالا یا حوزه‌ی تهران یا کلّاً حوزه‌ی علمیّه- خیلی خب! این حوزه‌ای که شما میخواهید و به قول شما الان وجود ندارد، این را شما به وجود بیاورید. حوزه را اراده‌ی شما و خواست شما به وجود می‌آورد؛ بله، شما آن جایگاه مدیریتّی و پشتیبانی‌های منابع مالی‌ را ندارید که بخواهید مثلاً یک تصمیمی بگیرید و فوراً عمل بکنید؛ امّا تحقّق خواسته‌های مطلوب، صرفاً با داشتن یک مدیریّت و داشتن منابع مالی به دست نمی‌آید، حتّی گاهی با داشتن آنها هم به دست نمی‌آید؛ چیز دیگری لازم است. آن چیز دیگر همان است که شما دارید: انگیزه، میل، وضوحِ مطلوب و غایت مورد نظر؛ اینها لازم است. و باید مبارزه کرد؛ بدون مبارزه هیچ چیز به دست نمی‌آید، این حوزه‌ی مطلوب را هم باید با مبارزه به دست آورد. البتّه معنای مبارزه، گفتنِ «زنده باد مرده باد» نیست، معنایش مبارزه‌ی سیاسی نیست؛ مبارزه یعنی تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن، همفکری کردن، متشکّل شدن. بنابراین، این حوزه را شما درست کنید. البتّه ما وظیفه داریم کمک کنیم به شما؛ آقایان مدیران حوزه وظیفه دارند تسهیل کنند کارها را؛ امّا آنچه باید در آینده به ‌وجود بیاید، سنگینی بار مسئولیّتِ آن را بر دوش خودتان احساس کنید. شما هستید که باید این کارها را انجام بدهید؛ حالا ممکن است ده سال دیگر، پنج ‌سال دیگر، پانزده سال دیگر نوبت شما بشود که نقش ایفا کنید؛ به‌ هرحال این کار خواهد شد و شما هستید که میتوانید اقدام کنید و کار کنید. این‌هم یک نکته..... .... یکی از دوستان درباره‌ی حوزه گفتند که «ما به حوزه آمده ‌بودیم که این کار بشود، آمده بودیم که آن کار بشود»؛ من با این تعبیر مخالفم. نگویید «آمده بودیم»؛ بگویید «آمده‌ایم». «بودیم» یعنی چه‌؟ بگویید «ما آمده‌ایم برای اینکه این کار بشود»؛ یعنی دوام حضور خودتان را در تعبیرتان هم بیان کنید. در بیانات خودتان، آن عزم راسخ را، مثل یک رونده، مثل یک دونده، مثل یک پیماینده‌ی قاطع و مصمّمِ این راه، همین‌طور عزم را شما نشان بدهید و بگویید؛ بگویید «آمده‌ایم که این کار بشود». بله، باید هم بشود و خواهد هم شد؛ وقتی شماها تصمیم بگیرید، پایش بِایستید، حرف را پخته کنید، حتماً انجام میگیرد. البتّه این را هم بدانید که مقام عمل با مقام فکر و مطالعه و طرّاحی و مانند اینها فاصله دارد؛ یک فاصله‌ی کاملاً معنی‌دار و محسوسی دارد. خیلی از حرفهایی که ما میزنیم، آرزوهایی است که بر زبان جاری میشود در قالب جملات و کلمات؛ امّا همین آرزو را وقتی شما بخواهید عمل بکنید، تلاشهای بسیار زیادی لازم دارد. اشتباه نکنیم ما؛ میدان کار، میدان عمل، میدان واقعیّت، با عرصه‌ی ذهنیّت و مطالعه و تصویر ذهنی، فاصله‌ی کاملاً آشکاری دارد؛ در مقام عمل، خیلی از کارها به این آسانی پیش نمیرود؛ ..... 📜ادامه بیانات کلیک نمایید https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37528 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃
🔰مرکز پژوهش های مطالعات دینی 🔰فراخوان حمایت از طرح های فقه خانواده 🗓 مهلت ارسال: ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ ◽️محورهای پژوهشی ▫️مقدمات نکاح و تشکیل خانواده ▫️شرایط و آثار عقد نکاح ▫️مسائل و احکام مربوط به خانواده ▫️مسائل زنان و خانواده ( داخلی و خارجی) ◽️شاخص ها ▫️نو آوری و پویایی طرح ▫️متکی بر رفع نیاز جامعه ▫️کاربردی‌ بودن ▫️ارائه برای نخستین بار ◽️طرح ها شامل ▫️طرح های پژوهشی ▫️تولیدات چند رسانه ای کلیپ، پادکست، انیمیشن، فیلم های ۱ دقیقه‌ای ▫️ نقاشی ◽️نحوه شرکت در فراخوان https://rsrc-qaem.com/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
عناوین-توصیفی-فراخوان-فقه-خانواده.pdf
300.7K
🔰سر فصل توصیفی عناوین فراخوان فقه خانواده 🔰مرکز پژوهش های مطالعات دینی 🔰فراخوان حمایت از طرح های فقه خانواده 🗓 مهلت ارسال: ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ ◽️محورهای پژوهشی ▫️مقدمات نکاح و تشکیل خانواده ▫️شرایط و آثار عقد نکاح ▫️مسائل و احکام مربوط به خانواده ▫️مسائل زنان و خانواده ( داخلی و خارجی) ◽️نحوه شرکت در فراخوان https://rsrc-qaem.com/ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️▪️▪️▪️ 🔰یکى از علائم ایمان زیارت اربعین است. 🔰 گزیده ای از بیانات 🔰مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام 🔰امام خامنه ای 🗓تاریخ: ۱۳۵۲/۱۲/۲۴  چهل و پنج سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۱۳۵۲/۱۲/۲۴، روز جمعه ۲۰صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری، در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن علیه‌السلام در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌ مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. 💠شیعه یک جمع متفرّقى بود؛ یک جامعه‌اى بود که در یک جا و در یک مکان زندگى نمیکرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند -اطراف و اکناف بلاد- امّا یک روح در این کالبدِ متفرّق و در این اجزای متشتّت در جریان است؛ مثل دانه‌هاى تسبیح، یک رشته و یک نخ، همه‌ى اینها را به هم وصل میکرد. آن رشته چه بود؟ رشته‌ى اطاعت و فرمان‌بَرى از مرکزیّت تشیّع، از رهبرى عالى تشیّع یعنى امام؛ همه‌ى این رشته‌ها به آنجا متّصل میشد؛ قلبى بود که به همه‌ى اعضا فرمان میداد؛ و به این ترتیب، تشیّع یک سازمان و یک تشکیلات بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند، امّا بودند کسانى که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمان‌بَرى آنها به‌ حساب، فریاد زدنشان از روى دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. فقط یک عیبى کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر و شیعیان یک منطقه، البتّه یکدیگر را میدیدند، امّا یک کنگره‌ى جهانى لازم بود براى شیعیانِ روزگار ائمّه علیهم‌السّلام. این کنگره‌ى جهانى را معیّن کردند، وقتش را هم معیّن کردند؛ گفتند در این موعدِ معیّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعین است؛ و جاى شرکت، سرزمین کربلا است؛ چون روح شیعه روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است؛ شیعه هرجا که هست دنباله‌روِ عاشوراى حسین است. این است که مى‌بینیم همه جا این تپش‌هایى که در شیعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اینها شعله‌هایى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالى‌ مقدار سرکشیده؛ به جانها و روحها زده؛ انسانها را به گلوله‌هاى داغى تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده..... 📜ادامه بیانات کلیک نمایید https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40753 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰سلسله نشست‌های علمی 🔰اربعین شناسی ◽️نشست اول: ▫️اربعین از منظر تمدنی ▫️اربعین، پدیده ای تمدن ساز ▫️حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی ▫️وجوه بینا فرهنگی اربعین در تمدن اسلامی ▫️استاد غلامرضا جلالی ▫️پیامهای تمدنی اربعین با تاکید بر متن زیارت اربعین ▫️حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار ◽️مدیر نشست ▫️حجت الاسلام سید حامد ملکوتی تبار ▫️مدیر هیئت اندیشه ورز اسلام ، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی 📅چهارشنبه: ۱۴۰۱/۶/۹ ⏰ساعت: ۱۱ بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی تالار شیخ طوسی ◽️لینک نشست webinar.aqr.ir/bnd https://b2n.ir/h23202 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه یک مقاله علمی بنویسیم.pdf
277.2K
📔چگونه یک مقاله علمی بنویسیم 📔اصول مقاله نویسی ◽️دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی تبریز 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
Maslahat Varzi.mp3
21.24M
🔰نشست علمی 🔰مسئله مصلحت ورزی در نظام تصمیم گیری حکومت اسلامی ◽️با حضور ▫️سید سجاد ایزدهی ▫️ابوالقاسم مقیمی حاجی ▫️ولی محمد احمدوند ⏰ سه شنبه: ۸ شهریور ماه 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ◽️صوت کارگاه ▫️تعداد جلسات: ۸ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930804 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(1).mp3
43.74M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت اول 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
مقتل شناسی۲(۲).mp3
40.65M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت دوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930806 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(2).mp3
40.48M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت سوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930807 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(3).mp3
18.5M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت چهارم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930808 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(2).mp3
27.66M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت پنجم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930810 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(2).mp3
40.01M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت ششم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930811 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(1).mp3
50.48M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت هفتم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
930811 (گام ۰٫۰۰ - تمپو ۱۰۰)(1)(2).mp3
50.14M
🔰کارگاه 🔰مقتل شناسی امام حسین علیه السلام ◽️استاد ▫️نجم الدین طبسی ▫️قسمت هشتم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
1_482137349.pdf
8.57M
📔روحی فداه 📔ویژه نامه بزرگداشت آیت الله شاه آبادی ▪️باز نشر به مناسبت سوم صفر المظفر ▪️سالگرد وفات آیت الله محمد علی شاه آبادی ▪️استاد عرفان حضرت امام خمینی رحمه الله و امام جماعت اسبق مسجد امین الدوله 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا