eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹هر جا که نغمه توحید بلند شد و عدالت مطرح شد، دشمنانی در آنجا به وجود آمدند؛ این مال امروز نیست، ما در جمهوری اسلامی شعارمان عبارت است از توحید، از ولایت الله و ولایت اولیاءالله، عدالت اجتماعی، تکریم انسان؛ این شعارهایی که ما داریم و دنبالش هستیم، اینها است، و اینها دشمن دارد. مکتب ما با ظلم مخالف است؛ ما خصم ظالمیم، عون مظلومیم. این موضع، طبعاً دشمنی به وجود می‌آورد، دعوا راه می‌اندازد؛ این هست.
شعار آزادی بیان در غرب، مثل شعار حقوق بشر دروغ است 🔹آیت الله نوری همدانی صبح امروز در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: آنچه مسلّم است‌، این اهانت به قرآن از آن جهت‌ است که‌ با منطق واستدلال نمی توانند وارد شوند؛ لذا این جسارت را انجام‌ می‌دهند و نتیجه دیگر اين عمل اين است که شعار آزادی بیان در غرب همانند همان شعار حقوق بشر، دروغی بیش نیست و فقط برای توجیه جنایات خود بهره می گیرند، ما این اهانت به قرآن مجید را محکوم می کنیم.
⭕️آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در کدام کشورها قرار دارند؟
♨️جهاد تبیین و ضرورت مقابله با دروغ و تحریف 🔸جهاد تبیین دو بخش اساسی دارد؛ بیان آنچه هست و بیان دروغ‌ها و تحریف‌ها. بخش اول تبیین عموماً کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر است و برای همین طرفداران بیشتری دارد؛ اما توجه به واقعیت‌ها و بیان آن، بدون مقابله با تحریف، شایعه و دروغ، اثر مطلوب را نخواهد داشت. یکی از نقاط حساس که استاد شهید مطهری شجاعانه به آن ورود کردند، بحث تحریف‌های عاشورا بود. ایشان بدون ملاحظه مخالفت‌ها و تخریب‌های احتمالی متحجرین نسبت به برخی انحرافات هشدار دادند. 🔸عالمان با بصیرت، وظیفه مقابله با تحریف و دروغ‌پردازی دارند. نقل کرامات ساختگی و وقایعی که نه سند دارند و نه با شأن و جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام سازگاری دارند، بسیار خطرناک و آسیب‌رسان است. اگر مخاطبان این مطالب را باور کنند، توهین به اهل‌بیت علیهم‌السلام است و اگر مخاطبان تحقیق کنند و بفهمند مطلب غیر مستند و غلط است، نابود‌کننده اعتماد مردم نسبت به علمای عظام است و دستگاه منبر و تبلیغ را تضعیف می‌کند.
هتک حرمت قرآن؛ این‌بار در هلند 🔹رهبر گروه راست‌گرای افراطی موسوم به پگیدا در هلند به قرآن هتک حرکت کرده و بعد از پاره کردن آن را در آتش انداخت. 🔸این اقدام دو روز بعد از آن صورت می‌گیرد که سیاستمدار راست افراطی در سوئد با اهانت به ساحت قرآن و مسلمانان، این کتاب آسمانی را در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد به آتش کشید.
❇️در باب اهمیت و ضرورت موضوع اشاره می کنم به بیانات امام خامنه ای که فرمودند اگر رهبر انقلاب نبودم ؛ حتما رهبر فضای مجازی کشور میشدم و این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه تولید محتوا در زمینه جنگ نرم می باشد . 🌎امروزه قدرت رسانه بر کسی پوشیده نیست و کنترل ذهنی اجتماع را باید با تولید محتوا ی اثر بخش به سمت درست هدایت نمود . ❇️تولید محتوا ی متنوع و به دور از تعصب و متناسب با ویژگیهای امروز جامعه می تواند پشتوانه ای ملی و مذهبی و حتی مردمی برای این کشور ایجاد نماید .
تلنگرهای انقلابی
سیره عملی امام خمینی (ره) 🖇آموزش و تربیت، دو بالِ سعادت اگر اساتید دانشگاه، تمام همّشان این باشد که در درس بگویند (البته در دانشگاه‌های سابق ما، درس هم درست نبود، که اگر بود، ما این‌قدر عقب نمانده بودیم از دانش) و فقط بناشان بر این قرار گیرد که تعلیم کنند اینها را و پهلویش تربیت نباشد، چون آنها از دانشگاه بیرون آیند فساد می‌کنند. حوزه‌های علمی هم همین‌طور است. اگر در حوزه‌های علمی قدیمی، تهذیب، اخلاق و آموزش معنوی نباشد، و فقط آموزش علمی و علم در کار باشد، از آنجا هم افرادی بیرون خواهند آمد که دنیا را هلاک می‌کنند. بنابراین آنچه مهم است، قضیه پروراندن روح این اطفال از کوچکی است.
⭕️سازمان بازرسی عرضه [خودرو] در بورس را مطابق موازین قانونی نمی‌بیند 👤ستایشی سخنگوی دستگاه قضا 🔹سازمان بازرسی در راستای ایفای تکالیف قانونی به این موضوع ورود پیدا کرده است. 🔹دلیل ورود اجرای صحیح قانون و حمایت از آحاد جامعه یعنی مصرف‌کنندگان است. 🔹عرضه کالا در بورس به نفع مصرف کننده است به شرطی که انحصاری نباشد و رقبایی هم در این قضیه باشند و نتیجه‌اش هم حمایت از مصرف‌کننده باشد. 🔹شورای رقابت مرجع تشخیص انحصاری بودن کالا است. 🔹انحصار بازار در دست ۲ مجموعه خودروساز است؛ دولت تکلیف دارد از مصرف‌کننده حمایت کند. 🔹سازمان بازرسی هم با توجه به افزایش قیمت خودرو در بورس این عرضه را مطابق موازین قانونی نمی‌بیند و برخلاف منافع مصرف‌کننده تشخیص داده است.
🌹 🔹روز سه شنبه روز امام سجاد ،امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام است . 🔸امام محمد باقر (ع) می فرمایند : 📜بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند، درباره مردم بگویید.
⭕️تاثیرات پیاده سازی احکام الهی 🔹آمدن شعار نیست، آمدن حق عمل است، آمدن حق نشان دادن به حسب اعتقادات و اخلاق و اعمال است، پیاده کردن همه احکام الهی است. اگر در یک ملت پیاده بشود، باطل از آن ملت کوچ می‌کند و اگر در همه ملت های اسلامی، احکام الهی - اخلاقی که سفارش شده است، اخلاق انسانی، عقاید ایمانی پیاده بشود، خود به خود باطل زاهق می‌شود. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۹/۶/۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «سفارش من به جوانهای عزیزمان این است که امروز ببینند دشمن در چه خطّی حرکت میکند، دشمن چه چیزی را هدف گرفته، نقطه‌ی مقابل آن را عمل کنند و حرکت کنند.» 🇮🇷 «جهاد تبیین» علیه «جنگ شناختی» 🔸️ مهم‌ترین ابزار جنگ شناختی، رسانه‌های نوین هستند. در صورتی‌که این مرحله جنگ با موفقیت انجام شود، ذهن نخبگان کشور و ذهن عامه مردم به اسارت دشمن درمی‌آید. 🔹️ امروز ایران به یک قدرت و بازیگر فرامنطقه‌ای در مناسبات جهانی تبدیل شده است. این مهم باعث شده تا دشمن برای مهار این قدرت فرامنطقه‌ای مترصد بهره‌گیری از این فرصت جنگ ترکیبی شود. 🔸️ در جنگ شناختی، ذهن مخاطب اسیر می‌شود؛ باید تلاش کنیم آن‌ها را که گرفتار شده‌اند، آزاد کنیم. راه آزاد کردن این افراد جهاد تبیین است. 🔹️ در این نبرد مهم‌ترین دستاورد ما می‌تواند این باشد که دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها متوجه این جنگ ترکیبی و توطئه‌های دشمنان می‌شوند و هوشیارتر و باتجربه‌تر از گذشته خواهند بود. پ.ن: وظیفه ما را امروز ولی امر مشخص می‌کند نه استدلال های به ظاهر صحیح خودمان، حواسمان هست؟؟!
🌀جنگ روانی دشمن را افشا کنید. 💠توصیه‌ های امام خامنه ای خطاب به فعالان عرصه‌ی انقلابی، اجتماعی، سیاسی و رسانه ای
💢جنگ کفتارها 🔹شرایط براندازان جمهوری اسلامی دقیقا شبیه داستان معروف ملا نصرالدین شده است که مردم را فریب می‌داد که سر کوچه آش نذری می‌دهند، ولی خودش هم برای اینکه از این جماعت عقب نیفتد قابلمه به دست می‌دوید. بعد از اینکه کمپین فکاهیگونه ، رضا پهلوی را به این توهم رساند که او مالک الرِّقاب آینده ایران است در مصاحبه با من‌وتو به تسویه حساب با رقیب قدیمی‌اش یعنی سازمان مجاهدین پرداخت و رفتار دوگانه آنها را زیر سؤال برده و گفت: «یک سازمانی ادعای دموکراسی و برابری کند، اما در خود آن سازمان، زنان یک‌ طرف و مردان جدا از هم می‌نشینند و اسمش را هم می‌خواهند دموکراسی و حقوق بشر بگذارند. نمی‌دانم این را چطور می‌خواهند توجیه کنند؟» 🔸البته منافقین هم از این دعوا پا پس نکشیده و رضا پهلوی را خطاب قرار داده و سخنگوی‌شان گفت: «تو را چه به دموکراسی؟ قبل از هر چیز باید دهان را از کلمه‌ شاهزاده آب کشیده و سپس جنایت‌های دیکتاتوری‌های دست‌نشانده‌ ارتجاعی و استعماری شاه و رضاشاه را یک‌به‌یک محکوم کنی. میلیاردها پول ربوده‌ شده را هم باید به مردم ایران برگردانی. این لازمه‌ آزادی و استقلال و آلترناتیو دموکراتیک است.» 🔹البته این دعوا فقط به دعوای بین مجاهدین و سلطنت‌طلب ختم نشد بلکه امثال امیر فخرآور سلطنت‌طلب هم به کمپین شاهزاده لگد زده و جواب منفی دادند. البته آش چنان شور شده که نواده فتحعلی‌شاه قاجار و نادرشاه افشار هم به جمع رقبای ربع پهلوی پیوستند. آنچه مشخص است این است که کمپین اخیر و دعواهای موجود نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی پشت پرده اغتشاشات اخیر، متوجه یکی از ضعف‌های اصلی پروژه براندازی یعنی نداشتن ایده‌ای ایجابی شده‌اند و تلاش دارند برای رفع این ایراد به سراغ شخصیت‌پردازی بروند. اما این شخصیت‌پردازی از یک چهره ضعیف که 44 سال است به قول فجازی‌های «پول تو جیبی‌اش را از ننه‌اش می‌گیرد» نتوانسته است براندازها را به مرحله اقناع برساند و به جای وحدت با هم درگیر شده‌اند. 🔸این زد و خوردها یک چیز را نشان داد که آنچه پس پرده از براندازان و تجزیه‌طلبان در حال رخ دادن است چیزی شبیه جنگ کفتارهاست که برای رسیدن به طعمه حاضرند هم‌جنس خود را بدرند؛ اما تفاوتی که با جنگ کفتارها وجود دارد این است که طعمه مد نظر نه یک موجود ضعیف و بی‌خاصیت بلکه نظامی است که 44 سال تنومندتر و توانمندتر شده است و بیدی نیست که باد دلقک بازی ربع پهلوی و بابک قاجارها و مریم قجرها بلرزد.
🔰از سپاه به میرسلیم رسیدند قرار بود مصوبه پارلمان اروپا درباره تحریم سپاه پاسداران، در جلسه دیروز شورای اروپا به رأی گذاشته شود اما دقایقی پیش از آغاز این جلسه، بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «قرار دادن سپاه در لیست تروریستی نیازمند تصمیم دادگاه است» در فهرست اعلامی اتحادیه اروپا، اسامی افرادی مانند وزیر ورزش، میرسلیم و کوثری نمایندگان مجلس، استانداران سیستان و کردستان و... وجود دارد. 🔰رادیو داروهای ایرانی در تراز جهانی اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: علی‌رغم تحریم‌های سنگین و همه‌جانبه‌ای که علیه کشورمان اعمال‌ شده‌ است در زمینه تولید رادیو دارو به تراز جهانی دست یافته‌ایم و امروز این پیشرفت یک واقعیت است. سالانه حدود یک‌ میلیون بیمار تحت درمان با این داروها قرار دارند و در سازمان انرژی اتمی توانسته‌ایم به تمام تقاضای کشور در زمینه رادیو دارو پاسخ دهیم. 🔰موسیقی بر ریل عادی‌سازی سرانجام پس از ۵ ماه تعطیلی کنسرت‌های موسیقی و دوری خوانندگان از استیج، زانکو خواننده موسیقی پاپ این هفته در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌رود تا آغازی بر شروع کنسرت‌های موسیقی باشد. شنیده‌ها حاکی از این است، قیمت بلیت‌ها از ۲۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان بوده است. 🔰این شیر برنج کجا بود؟ داریوش سجادی فعال سیاسی ساکن آمریکا در کانالش نوشت: «بالغ بر ۴۴ سال از انقلاب اسلامی گذشت. اپوزیسیون برانداز طی این مدت نتونست حتی یک شخصیت فاخر و مقتدر و باسواد و اثرگذار تولید کنه! یعنی یه نفر در اپوزیسیون بهتر از این «شیربرنج» نبود تا در کسوت وکیل‌تون معرفی‌اش کنید!؟» 🔰کمتر از رأی باطله کاربری در فضای مجازی نوشت: «براساس آمارها ‏اینستاگرام فارسی ۴۰ میلیون کاربر فعال داره. توئیتر هم حدود ۳ میلیون. علی کریمی هم با ۱۴ میلیون فالوور ساپورتکننده بوده. ۴ روز از کمپین ربع پهلوی می‌گذره وکلا ۲۸۰ هزار امضا! اینکه از آراء کروبی و آرای باطله هم کمتره» 🔰رأفت نظام برای اغتشاشگران نادم حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: در تلاش هستیم در ایام جشن و سرور پیش‌رو بستری را برای عناصری که در جریان اتفاقات اخیر لغزش کردند و اکنون نادم هستند فراهم آوریم تا بتوانند به آغوش جامعه بازگردند. 🔰دلارزدایی در مسیر فراگیری آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور آرژانتین و لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل توافق کرده‌اند که درباره ایجاد واحد پولی آمریکای جنوبی برای تسویه حساب‌های متقابل بحث کنند. ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
💢 روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱
💢 روزنامه‌های صبح سه‌شنبه‌ ۴ بهمن ۱۴۰۱