eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه خودم و همه بزرگواران این کلام نه از یک فرد عادی بلکه رهبر انقلاب و نائب عام امام زمان روحی فداه است. او اگر شهادت دروغ بدهد مشروعیتش را از دست میدهد. به هوش باشیم در جنگ ترکیبی دشمن ؛ مقهور امپراطوری رسانه ای استکبار جهانی نشویم و تیشه به ریشه دولت مستقر نزنیم. همان طور که فرمود: مطالبه گری کنید و انتقاد سازنده داشته باشید اما «تخریب» حرام است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام حسین علیه السلام فرمود: ⏪ «اَيّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِيَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ». 🌼 «اى مردم! بدرستی که خداوند"جَلَّ ذِکرُهُ" بندگان را فقط بدین خاطر آفرید تا او را بشناسند، و آن‏گاه كه او را شناختند، عبادتش کنند و آن‏گاه كه او را عبادت کردند بسبب عبادت او از بندگي غیر او بى‏ نياز شوند.» 📚 بحار الانوار، ج ۵، ص ۳۱۲، ح۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 📝 | جنگ بیولوژیک (زیستی) 🔻جنگ بیولوژیک یا میکروبی، به مفهوم استفاده‌ی هدفمند از عوامل بیولوژیک، اعم از باکتری‌ها، ویروس ها، قارچ ها، حشرات و انگل ها یا فرآورده های آن ها مانند توکسین ها به منظور کشتن یا ناتوان کردن انسان ها، جانوران یا گیاهان است. 🔸 شواهد و قرائن مفروضه جنگ بیولوژیکی در خصوص «مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس» را تقویت می کند. زیرا رسانه‌های معاند و ایادی داخلی شان، به جنجال آفرینی پرداخته و مردم را به نافرمانی مدنی فرا می خوانند❗️ 🔹دشمنان، چنین القاء می کنند که حاکمیت، عامل این مسمومیت شده است تا از حضور نوجوانان در اغتشاشات جلو گیری کند❗️😳 ✅ در این شبهه‌ می گوییم:🔽 1️⃣ هیچ پدری، راضی نمی شود حتی کوچک ترین خاری به پای فرزندش، فرو رود، حاکمیت نیز نقش پدری ایفا می کند. 2️⃣ در دهه فجر ۱۴۰۱، با چشم خود دیدیم که گروهی از شرکت کنند گان در ناآرامی های اخیر با توصیۀ پدر امت (رهبر معظم انقلاب) آزاد شدند. 3️⃣ دشمن با التهاب آفرینی، دنبال تعطیلی نمودن مراکز آموزشی است تا به اهداف شومش برسد. 🔺از این رو، وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط باید تدابیری اتخاذ نمایند تا ضمن شناسایی عاملان، از تکرار قضیه در سایر مراکز آموزشی جلوگیری شود.
🇮🇷 📝 | وجه تمایز اساسی علل برون ساختاری افزایش نرخ دلار در دوره فعلی نسبت به گذشته چیست؟ ❄️🌹❄️ 🔻در دلایل افزایش نرخ دلار، یکسری عوامل ساختاری و سیاست گذاری داخلی مثل عدم اجرای قوانین مربوطه یا نوع سیاست گذاری، در همه‌ی دوره‌ها تأثیرگذار بوده است و هر دولتی به سهم خود، در بحرانی شدن این پدیده اقتصادی نقش داشته است. البته در برخی موارد، نوع تدبیرهای اتخاذی ممکن است اثرات منفی تری را بر نرخ ارز ایجاد کرده باشد. 🔸در عین حال در خصوص افزایش نرخ ارز در دولت سیزدهم و دولتهای قبل از آن مثل دولت دوازدهم، یک وجه تمایز اساسی در بخش عوامل برون ساختاری وجود دارد. 🔹اینکه در دولت دوازدهم، اساسی ترین عامل برون ساختاری موثر بر نرخ ارز، انتظارات سیاسی بوده است. در واقع وابسته سازی و شرطی ساختن پدیده های اقتصادی به گفتگوی های برجامی، موضوع مهم اختلال در نظام ارزی بوده است. 🔺اما در دولت سیزدهم، عامل اساسی برون ساختاری موثر ، کانال های فردایی و نقش آفرینی مستقیم سرویس های امنیتی بیگانه در این حوزه می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان حزب‌اللهی که در این نبرد بی‌سابقه اقتصادی کم آوردند اینو چند بار تماشا کنند. از رسانه‌ها تحلیل نگیرید به بیانات مقام معظم رهبری اکتفا کنید گویا قرار است افراد خوش‌نام نیز در تحلیل، خطا کنند.
🔹امام علی علیه‌السلام: سربازان، به اذن خداوند دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت‌اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اتصال ۴ مسلسل ماکسیم به یکدیگر ابتکار جدید سرباز اوکراینی برای سرنگونی پهباد بدون سرنشین
🔺سامانه موشکی اس-۴۰۰ در یک نگاه
🌷💜🌷💜🌷 🌷💜🌷 🌷 🔵 فلسفه حجاب و عفاف از دیدگاه امام رضا علیه السلام چون نگاه به نامحرم توسط مردان، باعث تحريك و تهييج جنسي آنان و در نتيجه منجر به فساد مي‌شود، خداوند در كنار دستور حجاب و پوشش بدن به بانوان، به مردان نيز دستور به حجاب و پوشش چشم داده و نگاه به نامحرم را بر آنان حرام كرده است؛ چنان كه از 💥امام رضا (ع) نقل شده است: حُرّم النظر الي شعور النساء المحجوبات بالازواج و غيرهنّ من النساء لما فيه من تهييج الرجال و ما يدعوا التهييج الي الفساد و الدخول فيما لا يحلّ و لا يجمل؛ 💥نگاه به موهاي زنان با حجاب ازدواج كرده و بانوان ديگر، از آن جهت حرام شده است كه نگاه، مردان را برمي انگيزد و آنان را به فساد فرا مي‌خواند در آنچه كه ورود در آن نه حلال است و نه شايسته. 💥 شرح وتوضیح 👇 از حديث فوق به خوبي استفاده مي‌شود كه هدف و فلسفه ي وجوب حجاب اسلامي، ايجاد تزكيه ي نفس، طهارت و عفت و پاكدامني در بين افراد جامعه، و ايجاد صلاح و پيش گيري از فساد است. 📛📛 📛📛📛📛📛 منبع حدیث👇 ، بحارالانوار، مجلسی ج ۱۰۴، ص ۳۴.
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چه شرایطی در برنامه ريزی باید رعايت شود؟ 🔹 بايد واجد شرايط زير باشد: الف) برنامه، بايد دقيق و از نظر كيفى و كمّى كاملا روشن باشد؛ ب) برنامه بايد از هر گونه ابهام و كلّى گویى خالى، و تماماً جنبه عملى و عينى داشته باشد؛ ج) در برنامه ريزى بايد نيروهاى انسانى لازم براى انجام هر كار، هزينه ها، و ابزار و وسائل مورد نياز، دقيقاً محاسبه شود، و براى هر مرحله و هر مقطع، آنچه لازم است پيش بينى گردد؛ د) در برنامه ريزى بايد زمان‌بندى مورد توجّه قرار گيرد، به طورى كه نه وقت بيهوده تلف شود و نه حجم برنامه، بيش از مقدار وقت باشد؛ ه) در برنامه ريزى بايد هميشه محلّى براى «حوادث پيش بينى نشده» در نظر گرفته شود، چرا كه بسيار مى شود كه مديران و فرماندهان در جريان عمل با مشكلات پيش بينى نشده اى رو به رو مى شوند كه اگر آمادگى براى رويارویى با آن نداشته باشند، و به هنگام برنامه ريزى اين مسائل مورد توجّه آنها قرار نگرفته باشد كارشان به بن بست مى كشد و درمانده مى شوند. 🔹اگر به موضوع جنگ احزاب و مسأله حفر آن خندق عظيم به گرد مدينه، كه نه عابر پياده به آسانى مى توانست از آن بگذرد، و نه سواران مى توانستند از روى آن بپرند، آن هم در مدّتى كوتاه و با وسائل بسيار بسيار ابتدایى، بينديشيم، و مديريّت پيامبر اسلام (ص) را در اين زمينه، و كيفيّت تقسيم اين كار را ميان يارانش بنگريم، به دقّت و ظرافت در برنامه‌ريزى پيامبر (ص) پى مى بريم، و جالب اينكه تا كار خندق پايان يافت، دشمن هم از راه رسيد! [۱] پيامبر اکرم (ص) شخصاً براى تمام حركتهاى نظامى و غزوات اسلامى تمام مسائل را دقيقاً زير نظر مى گرفت و برنامه را تنظيم مى نمود. 🔹در داستان حركت امام حسين (ع) و يارانش به سوى كربلا مى خوانيم كه در يكى از منزلگاهها دستور داد كه بيش از حدّ نياز آب با خود بردارند، كه سرِّ آن بر همگان روشن نبود، امّا هنگامى كه با لشكر «حر» در وسط بيابان خشك و بى آبى رو به رو شدند، امام (ع) دستور داد، آب‌هاى اضافى را در اختيار لشكر دشمن كه سخت تشنه بودند، بگذارند، و اين امر، اثر عميقى در روحيّه حر و يارانش گذاشت و بى شك اين محبّت در موضع‌گيرى آينده او مؤثّر بود. [۲] امام صادق (ع) براى نشر علوم اسلامى در زمانهایى كه شيعيان و شاگردان مكتب اهل بيت عليهم السلام سخت در فشار قرار خواهند گرفت برنامه ريزى فرمود، و به يكى از دوستانش تأكيد كرد امروز كه توانایى دارى، اين احاديث را بنويس و در ميان ياران خود پخش كن، چرا كه زمانى فرا مى رسد كه مردم دسترسى جز به كتابهايشان ندارند و جبّاران زمان رابطه ميان امامان (عليهم السلام) و پيروان مكتبشان را قطع مى كنند. [۳] و از اين ريزه كاريها در زندگى پيشوايان بزرگ اسلام فراوان است. پی نوشت: [۱] السيرة النبوية، الحميرى المعافرى، ج ۲، ص ۲۱۶ [۲] الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، چ ۱، ج ۲، ص ۷۸ [۳] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ ۴، ج ‏۱، ص ۵۲ 📕مديريت و فرماندهى در اسلام‏، مكارم شيرازى، ناصر، نسل جوان‏، ‏چ ۱۲، ص ۵۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم (بخش آئین رحمت)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دکتر رئیسی: وزیر اطلاعات و وزیر کشور را برای بررسی موضوع مسمومیت‌ در مدارس مامور کردم 🔹دشمن به‌دنبال ایجاد دلهره در بین دانش‌آموزان و والدین است. 🔹رئیس‌جمهوری در دیدار با مردم خورموج:‌ وزیر کشور و وزیر اطلاعات را برای بررسی سریع و ریشه‌یابی موضوع مدارس مأمور کردم و گفتم به مردم اطلاع‌رسانی لازم انجام شود./ دشمن به‌دنبال ایجاد دلهره در بین دانش‌آموزان و والدین است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فتنه آینده، فتنه جلوه دادن دولت است! 🔺دشمن از طرق مختلف نمیذارد خدمات رئیسی به گوش مردم برسد. 👈 الان این است! لطفا خیلی مراقب باشید! دشمن خیلی نزدیک و خیلی هم ضعیف است.
🧟‍♂👩‍🔬 آدم‌حوا ۲نفر بودن؛ اما آدما هم سیاه‌پوست و هم سفید‌پوست شدن؟ 🙎‍♂💆‍♂آفریقایی یا اروپایی شدن؟ (پاسخ: مرتضی‌ کهرمی )
🔴 دلیل دلگیری عصرهای جمعه 🔵 از آیت‌الله بهاءالدینی پرسیدند: علت این‌که عصرهای جمعه دل انسان می‌گیرد و غمگین می‌شود چیست؟ فرمودند: چون در آن لحظه قلب مقدّس امام عصر (ارواحنا فداه) به‌سبب عرضه‌ی اعمال انسان‌ها، ناراحت و گرفته است، آدم و عالم متأثر می‌شوند. حضرت، قلب و مدارِ وجود است. 📚 شرح چهل حدیث ص ۴۳۲ ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جوانی که به امام زمان بدبین بود و جشن های نیمه شعبان رو مسخره می‌کرد 🎙 🎊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آیا جنگ داخلی اسرائیلی در راه است؟ از بریدن گوش معترضان تا اسب تاختن بر تظاهرکنندگان صهیونیست! ما هم خدايى داريم و البته چوب خدا صدا نداره به روايت تصوير 🙃👌 و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین👌
🔴دکتر رئیسی: دشمن به‌دنبال ایجاد دلهره است 🔹رئیس‌جمهور در بوشهر: دشمن با جنگ ترکیبی به‌دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به تازگی در جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش‌آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد. 🔹در موضوع پیش‌آمده در مدارس وزیر اطلاعات و وزیر کشور را مامور کردم در اسرع وقت موضوع را پیگیری کنند و گزارشات را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) فرمودند : هر کس بر من زیاد بفرستد از تلخی مرگ و جان کندن ایمن گردد. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 بر عالم غیب در دو عالم بر وارث علم نوح و آدم بر صورت دلنواز مهدی بفرست بر قائم آل پاک خاتم 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 با نشر مطالب در ثوابش شریک باشیم ان شاءالله. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم