#پیام_سلامتی
در زمان سرماخوردگی وسرفه های شدید ،
آب آنـــــاناس 🍍بخورید !
آب آناناس🍍 ۵ بـــــــرابر قوی تر از شربت سینه عمل میکند
و از سرماخوردگی و آنفولانزا هم جلوگیری میکند
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
نکات تفسیری سورهی مبارکه «کهف» صفحه ۳۰۲ قرآن مجید [۱] و [۲](قسمت اول)
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ سه بار آزمایش و مهلت دادن، برای شناخت خصلتها کافی است.
«إِنْ سَأَلْتُکَ عَنْ شَیْءٍ بَعْدَهٰا»
🌸✨
2️⃣ اگر با کسی تضادّ فکری داریم و یکدیگر را درک نمیکنیم؛ بی آنکه مقاومت کنیم از هم جدا شویم.
«فَلاٰ تُصٰاحِبْنِی»
✨🌸
3️⃣ درباره عملکرد خود، رأی منصفانه بدهیم.
«فَلاٰ تُصٰاحِبْنِی»
موسی مسئولیّت بی صبری خود را بر عهده گرفت.
🌸✨
4️⃣ وقتی از کسی جدا میشویم؛ ادب را مراعات کنیم.
«فَلاٰ تُصٰاحِبْنِی قَدْ بَلَغْتَ مِنْ لَدُنِّی عُذْراً»
✨🌸
5️⃣ مردم از دادن غذا به موسی و خضر امتناع کردند؛ ولی خضر به تنهایی دیوارِ خراب را مجّانی تعمیر کرد.
🌸✨
6️⃣ ملّتی که سقوط اخلاقی کند؛ از دادن نان به پیامبر اولواالعزم هم خودداری میکند.
«فَأَبَوْا أَنْ یُضَیِّفُوهُمٰا» (البتّه این در صورتی است که آنان را میشناختند. )
✨🌸
7️⃣ بیاعتنایی و بیمهری مردم، در کار ما تأثیر منفی نگذارد.
«فَأَبَوْا أَنْ یُضَیِّفُوهُمٰا»
🌸✨
8️⃣ انبیا گاهی در شدّت نیاز به سر میبردند.
«اسْتَطْعَمٰا»
✨🌸
9️⃣ گرچه نیازمندان به حداقل قناعت کنند؛ ولی کرامت انسانی میگوید که در حدّ ضیافت پذیرایی کنید. اِسْتَطْعَمٰا... یُضَیِّفُوهُمٰا
🌸✨
🔟 لازم نیست مهمان همیشه آشنا باشد؛ از مهمان غریب و ابنالسبیل هم باید پذیرایی کرد.
«فَأَبَوْا أَنْ یُضَیِّفُوهُمٰا»
✨🌸
1️⃣1️⃣ باید نواقص را اصلاح و تعمیر کرد؛ نه آنکه هر چیز عیب دار را بیارزش پنداشت و از آن دست کشید.
« فَوَجَدٰا فِیهٰا جِدٰاراً... فَأَقٰامَهُ»
🌸✨
2️⃣1️⃣ پیامبران بر مال و جان مردم ولایت دارند که هرگونه تصرّف کنند و نیاز به کسب اجازه از مالک ندارند.
«فَأَقٰامَهُ»
✨🌸
3️⃣1️⃣ همه جا منطقِ «اوّل، معاش، سپس کار» و «اوّل تأمین، سپس تمکین»، درست نیست.
پیامبرِ گرسنه، مجّانی کارگری میکند.
«ابوا... فَأَقٰامَهُ»
وقتی نیاز را دیدیم؛ دست به کار شویم و منتظر دعوت و بودجه و همکار و آیین نامه نباشیم.
«جِدٰاراً فَأَقٰامَهُ»
🌸✨
1️⃣4️⃣ وقتی کاری را مفید و لازم تشخیص دادیم؛ به انتقاد این و آن کاری نداشته باشیم.
«لاَتَّخَذْتَ عَلَیْهِ أَجْراً»
پاورقی ____________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
نکات تفسیری سورهی مبارکه «کهف» صفحه ۳۰۲ قرآن مجید [۱] و [۲](قسمت دوم)
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ هر کس قدر وصال را نداند؛ گرفتار فراق خواهد شد.
«هٰذٰا فِرٰاقُ...»
🌸✨
2️⃣ به کوچک ترین انتقادی یاران خود را از دست ندهیم؛ حضرت خضر(ع) بعد از چند مرحله فرمود:
«هٰذٰا فِرٰاقُ...»
✨🌸
3️⃣ چه بسا کسانی با داشتن سرمایه و کار، باز هم درآمدشان برای مخارجشان کافی نباشد و از نظر قرآن، مسکین محسوب شوند.
«لِمَسٰاکِینَ یَعْمَلُونَ»
🌸✨
4️⃣ کار پیامبران معمولاً براساس قوانین ظاهری است؛ امّا وظیفهی حضرت خضر(ع)، بر اساس واقعیّات بود.
« فَأَرَدْتُ أَنْ أَعِیبَهٰا... مَلِکٌ یَأْخُذُ »
✨🌸
5️⃣ اولیای خدا کار لغو و بیجهت نمیکنند؛ گر چه در ظاهر خلاف به نظر آید.
«أَمَّا الْغُلاٰمُ»
🌸✨
6️⃣ مرگ فرزند، بهتر از آن است که بد عاقبت و موجب فساد و طغیان شود.
«یُرْهِقَهُمٰا طُغْیٰاناً وَ کُفْراً»
✨🌸
7️⃣ باید فتنهها را پیشبینی کرد و از ریشه خشکاند.
«فَخَشِینٰا أَنْ یُرْهِقَهُمٰا»
🌸✨
8️⃣ گاهی دلیل گرفتار شدن مؤمنین به بعضی ناگواریها، حفظ ایمان و عقیده خود آنان است.
«یُبْدِلَهُمٰا رَبُّهُمٰا خَیْراً مِنْهُ»
✨🌸
9️⃣ اگر خداوند چیزی را از مؤمن گرفت؛ بهتر از آن را به او میدهد.
«یُبْدِلَهُمٰا رَبُّهُمٰا خَیْراً مِنْهُ»
🌸✨
🔟 ذخیره سازی ثروت برای فرزندان، جایز است؛
«کَنْزٌ لَهُمٰا وَ کٰانَ أَبُوهُمٰا صٰالِحاً»
ولی زر اندوزی اگر بدون انفاق باشد ممنوع است.
✨🌸
1️⃣1️⃣ کارهای خوبِ پدر، در زندگی فرزندان اثر دارد.
«أَبُوهُمٰا صٰالِحاً»
🌸✨
2️⃣1️⃣ حضرت خضر(ع)، پیامبر بوده است.
«مٰا فَعَلْتُهُ عَنْ أَمْرِی»
✨🌸
3️⃣1️⃣ در برابر خدا باید مؤدّبانه سخن گفت.
حضرت خضر(ع) آنجا که سخن از عیب و نقص است؛ به خود نسبت میدهد؛
«فَأَرَدْتُ أَنْ أَعِیبَهٰا»
و آنجا که محدودهی کار الهی است؛ به خدا نسبت میدهد.
«فَأَرٰادَ رَبُّکَ أَنْ یَبْلُغٰا أَشُدَّهُمٰا»
🌸✨
1️⃣4️⃣ ارادهی اولیای خدا، اراده خداست.
«أَرَدْتُ، أَرَدْنٰا، فَأَرٰادَ رَبُّکَ»
پاورقی ____________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
⭕️خون ندادهایم که ترکیه باشیم
🔆ترکیه دوران حزب عدالت و توسعه ترکیه ایست در حال توسعه شتابنده و اقتصاد فعال که بدون داشتن پشتوانه نفتی و معدنی _حداقل تا پیش از بحرانهای اخیر_ توانسته خود را یک سر و گردن بالاتر از دولتهای نفتی منطقه قرار دهد.
در کنار این توسعه اقتصادی، ترکیه این دوران خصوصیات دیگری هم دارد:
▫️تکیه بر وحدت نژادی برای ایجاد هژمونی منطقهای که منجر به گسترش نژادپرستی و شکاف اجتماعی در دیگر کشورها شده است.
▫️دخالت نظامی توسعه طلبانه در دیگر کشورها مانند سوریه و لیبی بر مبنای صرف کسب قدرت و منافع اقتصادی
▫️ادعای حمایت از فلسطین و همزمان همکاریهای گسترده اقتصادی و استراتژیک با اسراییل
▫️داعیهداری اسلامگرایی و تبدیل شدن به هاب فساد و فحشا در منطقه
و.... بخشی از خصوصیات این دوره ترکیه است که از ترکیه کشوری #سوءاستفادهگر و منفعتطلب و #دلالمسلک در تصور جهانیان ساخته است.
🔺به طور خلاصه شاید بتوان گفت ترکیه به کشوری تبدیل شده که در عین تقویت بنیههای اقتصادی بنیان دین و فرهنگ خود را منهدم کرده و از پوسته آنها به نحوی سوءاستفاده میکند که بنیانهای اخلاق سیاسی و اجتماعیش را هم نابود کرده و به اخلاقی یهودیمآبانه مبدل کرده است.
❓سوال اینست که ما این همه #شهید و جانباز دادیم این همه در مقابل شرق و غرب ایستادیم، این همه #تحریمها را تحمل کردیم که در صف ترکیه شدن بایستیم؟!!
⚠️به نظر میرسد حداقل بخشی از مسئولین و جریانهای سیاسی داخل نظام و حتی مدعی انقلاب جوابشان به این پرسش مثبت است.
◽️می گویی فلان مسئله بنیادین فرهنگی در کشورمعضل است، چرا مسئولین رسیدگی نمی کنند؟ دادها بلند میشود که ساکت باش نمیگذاری دولت به اقتصاد برسد. آقا توصیه به اقتصاد کرده.
◽️می گویی آقای قوای سه_گانه چرا قانون حجاب را اجرا نمی کنی و وسط جنگ هیبریدی خط مقدم جبهه را رها کردهای؟ می گویند لالشو حضرت آقا ما را انقلابی خوانده. شما #سوپر_انقلابیها که بالاخره رای می دهید اگر با بیحجابی برخورد کنیم سبد رأیمان میریزد.
◽️اوضاع به گونه ایست که هرکسی شعارهای انقلاب را جدی سر دست میگیرد و به عرصه عمل وارد میشود_اگر از هستی ساقط نشود_ باید پی تودهنی خوردن از برخی مقامات و سرزنش شنیدن را به تن خود بمالد.
🔶و شاید این نگاه، بزرگترین معضل انقلاب اسلامی در دوران معاصر باشد، مسئولینی که مانند برخی غربزدگان پادوی غرب در ویران کردن کشور نیستند و قصد توسعه کشور را دارند و عمدتا در سلوک شخصی مؤمن و مسلمانند ولیکن در ساحت حکومت به عملی کردن آرمانهای انقلاب اعتقادی ندارند و نهایت هدفشان ترکیه شدن و آرزوی محالشان ژاپن شدن است!
🔸شاید این همان چیزی است که رهبر انقلاب نسبت به دولت تذکر داده و فرمودند که دولت پرکار و ساده زیست است ولی لازم است در #جهت_گیری ها تحفظ صورت گیرد.
بعد از این فرمایش رهبری تا کنون حرکت ملموسی در جهت تصحیح و تحقیق جهتگیریها نشده و این یعنی ما کماکان در ریل ترکیه شدن حرکت میکنیم و لازم است تمام دلسوزان نظام این ریل را تغییر داده و به مسیر شهدا و امام راحل که همان مسیر متنج به ظهور حضرت حجت است تغییر دهند.
🔴 ترس امریکا از یمنیها، مانع از عبور آیزنهاور از دریای سرخ میشود
🔻 ناو هواپیمابر آیزنهاور که در حال حاضر در مدیترانه به سر میبرد و قرار است به سمت خلیج فارس حرکت کند، با مشکل مواجه شده است. پس از شلیک یمنیها به سمت یک کشتی جنگی امریکا (که به دلیل تهدیدهای پیاپی صنعا توسط سران کاخ سفید صورت گرفت) یمنیها تهدید کردهاند که اگر ناوهای امریکایی بخواهند از نزدیک سواحل این کشور عبور کنند، هدف قرار خواهند گرفت. این تهدید باعث شده تا امریکاییها جرأت نکنند ناو هواپیمابر خود را وارد دریای سرخ کنند.
🔻با این حال، از آنجایی که ذات امریکایی این است که وقتی زورش نرسد، التماس میکند از واسطه عمانی خواسته تا در این مورد با رهبران یمن تماس بگیرند تا تهدیدی متوجه این ناوگان دریایی نشود و آنها بتوانند راهی خلیج فارس شوند. محمد عبدالسلام مذاکره کننده یمنی که این پیام را از طرف عمانی دریافت کرده بود آن را به صنعا منتقل کرده و هنوز البته در این زمینه خبر و گزارش خاصی منتشر نشده است.
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مرندی، کارشناس مسائل بینالملل: یکی از کارشناسان مهمِ چینی به من میگفت تصویر قدرتمندی که اسرائیلیها از خودشان در چین ساخته بودند از بین رفته
♦️او میگفت نگاهها در چین تغییر پیدا کرده و سرمایهگذاران چینی دیگر تمایل زیادی برای همکاری با اسرائیلیها ندارند.
سردخونه🧊☃️! (گفت🗣 و شنود👤)
گفت🗣: «ایدی کوهین»، روزنامهنگار🎤 صهیونیست🕎🏴☠ با انتشار یک ویدئو📽،
به اظهارات اخیر «یواف گالانت»، وزیرجنگ و «بنیگانتز»، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی🕎🏴☠ اعتراض کرده است.
گفتم👤: چرا ؟! اظهاراتشان چه بوده و کوهین چه اعتراضی
داشته است؟!
گفت🗣: گالانت و بنیگانتز به تلفات⚰ زیاد نظامیان صهیونیست
و فرار🏃♂🏃 صهیونیستها از سرزمینهای اشغالی اشاره کرده و شرایط اسرائیل🕎🏴☠ را بسیار خطرناک دانستهاند. ایدی کوهین میگوید این اعترافات روحیه نظامیان را تضعیف و دشمن را شاد میکند.
گفتم👤: ولی این واقعیات را خود نظامیان رژیم صهیونیستی🕎🏴☠ هم میبینند و میدانند. کوهین چه چیزی را انکار میکند؟!
گفت🗣: ایدی کوهین اوضاع وخیم اسرائیل🕎🏴☠ را انکار نمیکند بلکه به اعتراف آن از جانب فرماندهان نظامی اعتراض دارد!
گفتم👤: شخصی مرده⚰ بود. یکی گفت من طوری به خانوادهاش👩🦱🧑🦱👨🦱 اطلاع میدهم که شوکه😱 نشوند. به منزل🏠 طرف زنگ☎️ زد و گفت؛ فلانی
در یک تصادف ماشین🚛، اندکی زخمی🤕 شده است! پرسیدند؛ حالا کجاست؟ گفت؛ توی سردخانه☃️🧊⚰!
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑
دوباره اصلاحطلبان خائن،وطنفروش،بی شرف وبی ناموس شروع به حمایت از اجداد فطری وذاتی خود،کردند.
بخوانید!!!⁉️‼️
دفاع روزنامه غربگرا از اسرائیل در پوشش تخطئه انتقامجویی(خبر ویژه)
روزنامه شرق در تحلیلی مغالطهآمیز به تبرئه رژیم صهیونیستی پرداخت.
این روزنامه زنجیرهای در یادداشتی با عنوان «چرخیدن بیپایان آسیاب خون»، به جنگ غزه پرداخت و ضمن تقبیح «انتقامجویی» مدعی شد: «واقعیت این است که عملا برای بسیاری از ما، انتقام بسیار تسکیندهنده و آرامشبخش و حتی جزئی از ضروریات است. ضرورتی که گاهی نهتنها فقط با انتقامکشی از کسی که مسبب آن ستمی است که بر ما رفته، زخمها التیام نمییابد، بلکه به دنبال کینهجویی ابدی از هرکس که دستمان برسد، هستیم».
نویسنده یادداشت در ادامه مطلب ضمن تاکید بر عدم توانایی تشخیص ظالم و مظلوم از سوی طرفین دعوا نوشته است: «چه کسی قرار است از چه کسی انتقام بگیرد؟ و آیا اگر ما به خود حق میدهیم که انتقام بگیریم، طرف مقابل هم میتواند به خود حق بدهد که با همین نگاه به موضوع بپردازد و او هم خود را صاحب حق انتقام بداند یا خیر؟ آیا چنین نیست که همه خود را مظلوم میدانند و بر این عقیدهاند که حقی داشتهاند که از آنان ستانده شده و بر آنها ستم رفته؟»
جهان نیوز در واکنش به این یادداشت نوشت: با استدلال نویسنده شرق، یک دزد هم پس از سرقت اموال مردم میتواند ادعا کند که حق با اوست و درصدد انتقام از مال باختگان برآید. چراکه مال باخته ظالم با دستگیری دزد مظلوم حین سرقت، علیه او خشونت ورزیده و درصدد انتقامگیری از سارق بیتقصیر برآمده است. اما سؤال اینجاست که مسئولان روزنامه شرق در چه جامعهای زیست میکنند که در آن مجرم خود را محق میداند و هر دزد و قاتلی میتواند ادعای مظلومیت کند؟ از طرفی تقلیل اقدام ملت فلسطین در بازپسگیری سرزمینشان و شکستن محاصره شانزده ساله غزه به انتقامجویی، ظلم مضاعفی است که روزنامه شرق در حق ملت غزه روا میدارد.
ظاهراً نویسنده تمام تلاش خود را در صغری کبری چینی به کار گرفته تا بین حق و باطل مسلم بایستد و به مظلومان غزه که 75 سال در حال مقاومت برای تحقق بدیهیترین حقوق خود با بیشترین هزینه هستند، پیشنهاد کوتاه آمدن میدهد.
در بخش دیگری از نوشته شرق آمده: «شعار نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم، که به ما حق انتقامجویی میدهد، به طرف مقابل هم چنین حقی میدهد. در مقایسه بین آن که قدرت و امکان بیشتری برای انتقامجویی دارد و آن کسی که ضعیفتر است و تاکنون ظلم بیشتری را متحمل شده، کدامیک بازنده اصلی این انتقامکشی است؟ آیا چنین نیست که ضعیفتر، هم صدمه بیشتری میبیند، هم تلفات بیشتری میدهد و هم شعاری که داده، دست ظالم را برای ستم بیشتر بازتر کرده است؟»
با این اوصاف از نظر شرق، هرگونه اقدام علیه مجرم، میتواند چرخه خشونت را شدت بخشد. پس راهی چون بخشش نیست. البته در گذشته عدهای با همین فرمان سعی کردند ظالم صهیونیست را ببخشند و با او وارد توافق اسلو شدند اما قاتل صهیونیستی نشان داد که هر گونه صلحی را به منزله عقبنشینی تلقی کرده و توافق را برهم میزند. همانطور صاحبان آمریکایی آنها نیز با ملت ایران چنین کردند.
شرق مدعی است، مظلوم چون ضعیف است نباید درصدد انتقام برآید چرا که هزینه بیشتری میدهد. اما خندهدار است که این هیچ اشارهای به سوءاستفاده ظالم از عقبنشینی مظلوم و شدت بخشیدن ظلم روزانه خود علیه فلسطینیان نمیکند.
شرق در ادامه سعی میکند بدون آنکه اشاره مستقیمی به تحولات فلسطین کند، صهیونیستها را مورد ظلم دوهزار ساله نشان دهد و مینویسد: «به گمانم نیازی به آوردن مثال نیست، فقط کافی است در حافظه دور و نزدیک خود و حتی در همین روزها جستوجو کنیم تا ببینیم که چه کسی و کسانی این انتقامجویی را حق خود میدانند و چگونه از آن بهره میبرند. یکی میگوید دو هزار سال است که ما را کشتهاند، پس من حق دارم از این به بعد هر کسی را بکشم. من نمیگویم مظلوم انتقام نگیرد؛ اما مسئله این است که همه خود را مظلوم میدانند و این وسط آن کسی که زورش میرسد، دستش برای انتقامگیری بازتر است و آن کسی که ضعیفتر است، آسیب بیشتری خواهد دید».
البته که همه اشرار خود را قربانی و مظلوم میدانند. سؤال اینجاست که روزنامهنگاران شرق چه کسی را ظالم و چه کسی را مظلوم میدانند؟ اگر ظلمی هم به یهودیان بوده از سوی اروپاییان چشم آبی بوده نه مسلمانان منطقه. اساسا اگر صهیونیستها خود را مورد ظلم هیتلر تلقی میکنند چرا انتقام آن را باید از مسلمانان در منطقه دیگری بگیرند؟ و چرا یکی از مناطق آلمان را پایگاه اختصاصی خود نکردند؟
🟥دنـــــــــــــــــــبال جواب آسان نباشید!
✍مهدی محمدی
۱- پرسش های دشوار نبرد طوفان الاقصی پاسخ های ساده ندارد. قهرمانی های بی سابقه مقاومت، حلاوت ضربه به اسراییل را به مرتبه ای رسانده که در ۷۰ سال گذشته بی سابقه است؛ و از آن سو دیدن صحنه های وحشتناک جنایت علیه کودکان و مردم بی دفاع، اجازه لذت بردن از این حلاوت را نمی دهد.
۲- آنچه صهیونیست ها پس پرده بیش از هر چیز نگران آنند این است که این جنگ بی پایان خواهد بود. حتی اگر همین فردا اسراییل غزه را کلا ترک کند، مقاومت پاسخ به جنایتی که اسراییل مرتکب شده را تا سال ها ادامه خواهد داد. جنگ تا جایی که به مقاومت مربوط است ‘سناریوی پایان’ ندارد.
۳- کابوس بدتر این است که اسراییل روی زمین غزه گرفتار بن بست خفه کننده ای شده است. از حیث تاکتیکی جرئت ورود به مناطق متراکم شهری را ندارد و از حیث راهبردی می بیند که هدف اعلامی ‘نابودی حماس’ توهم سیاسیون است و عملا معنایی ندارد. اسراییل باید قبل از ورود، به راه خروج فکر می کرد.
۴- امریکا هم درباره عدم گسترده شدن جنگ شعار می دهد اما به خوبی می داند چه شگفتی هایی در حال شکل گیری است. اینکه از عراق و یمن مستقیما اسراییل را بزنند، حزب الله کل زیرساختهای رژیم در شمال را نابود کند و در سوریه دارایی امریکا هر شب زیر ضرب باشد، اگر گسترش جنگ نیست، پس چیست؟!
۵- هر یک از این رویدادهای شگفت، اگر در وضعیت عادی رخ می داد خود می توانست منشا یک جنگ منطقه ای تمام عیار باشد اما حالا امریکا و اسراییل آنها را با همه توان نادیده می گیرند چرا که می دانند قادر به هیچ واکنش موثری نیستند. خاورمیانه برای امریکا دیگر امن نخواهد شد.
۶- پیداست که مقاومت اجازه نخواهد داد دشمن برای آن تصمیم بگیرد یا در جنگی چنین پیچیده گرفتار ‘محاسبات ساده’ شود. کسی نباید منتظر یک عملیات سرنوشت ساز از یک جغرافیای خاص باشد. مجموعه ای از عملیات ها از جغرافیاهای مختلف است که این جنگ را تعیین تکلیف می کند.
۷-کمر قصاب غاصب منطقه خم شده و مجموعه بزرگی از مردان همداستانند تا دیگر صاف نشود. انتظار نداشته باشید چنین امر عظیمی به سرعت و سادگی یا بدون درد و رنج رخ بدهد. شاید کار به ‘بلغت القلوب الحناجر’ هم برسد. آنگاه نصرت الهی پدیدار می شود.
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
🍃❀ ﷽ ❀🍃
#حدیث_روز
مولا علی علیه السلام :
مَن أحَبَّني وجَدَني عندَ مَماتِهِ بحَيثُ يُحِبُّ، و مَن أبغَضَني وجَدَني عندَ مَماتِهِ بحَيثُ يَکرَهُ.
امام على(ع): هر که مرا دوست داشته باشد، در هنگام مرگش مرا آن گونه که خوشايند اوست بيابد و هرکه مرا دشمن داشته باشد، به هنگام مرگش مرا بدان گونه که ناراحت شود بيابد.
ميزان الحکمه، جلد ۱۱ صفحه: ۱۳۰
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
بسم الله القاصم الجبارین والظالمین والکفار
سلام علیکم
بشنو از نی چون حکایت می کند.
غزّه را در خون روایت می کند.
غزّه یعنی عزّ و ایمان و شرف،
هجمهٔ مکر یهود از هر طرف،
غزّه یعنی غربت و دلواپسی،
موجی از فریادهای بی کسی،
غزّه یعنی عشق و ایثار و جنون
رقص بسمل در میان خاک و خون،
غزّه یعنی مادر دل بیقرار،
در دل خاکستر و گرد و غبار،
غزّه یعنی چشم بی تاب پدر،
دیدنِ طفلان در خون غوطه ور،
غزّه یعنی طفل ، تاول، آبله،
لشکری از شمر و زجر و حرمله،
غزّه یعنی در نبرد نیک و بد،
امّت اسلام در یک کالبد،
ما در اینجا غصّه و غم دیده ایم.
یک جهان ظلم مجسّم دیده ایم.
اشکهای بی صدا را دیده ایم.
کُلُّ أرضٍ کربلا را دیده ایم.
چشمهای غرقه خون منتظر،
مردمی مظلوم امّا مقتدر،
غزّه یعنی خیبر امروز ما،
شعلهٔ فریاد عالم سوز ما،
آه مظلوم است این جا در سکوت،
می کند ویرانه بیت عنکبوت،
غزّه یعنی ناله های سوخته،
شعله های غیرتِ افروخته،
غزّه یعنی عزّت و صبر و قرار،
آخرین فریادهای انتظار،
غزّه آغاز فتوحات ولی است.
این نوید قطعی سیّد علی است.
غزّه یعنی باب ظلمت سوی نور،
با کلید رمز آلود ظهور،
غزّه یعنی در دل عُسر و حَرَج،
انتظار پیک جانبخش فرج،