eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226هزار عکس
60.9هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
📛ابطال گواهینامه رانندگی از فردا ؟ با توجه به قوانین ستاد راهنمایی و رانندگی کشور ابطال گواهینامه در سطح سوم نمره منفی قابل اجرا خواهد بود. در سطح اول اگر راننده ۳۰ نمره منفی را از تخلفات رانندگی خود کسب کند گواهینامه وی تا سه ماه ظبط خواهد شد و پس از پایان زمان مشخص شده با پرداخت جریمه ۶۰ هزار تومانی به نفع خزانه عمومی گواهینامه آن ها مسترد خواهد شد اگر راننده ای که سطح اول تخلفات را گذرانده باشد و نمره منفی وی تا ۲۵ برسد اینبار گواهینامه این شخص به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد و پس از پایان دوره شش ماه با پرداخت ۹۰ هزارتومان قادر به پس گرفتن گواهینامه خود خواهد بود. راننده پس از گذراندن سطح اول و دوم اگر مرتکب تخلفات جدید شود با کسب ۲۰ نمره متفی گواهینامه اش برای همیشه باطل خواهد شد.
🚘🔻 افت قیمت ۵ تا ۴۵ میلیون تومانی خودروها در بازار 🔹 تارا اتوماتیک، شاهین اتوماتیک، جک جی ۷ و تیگو۷، چهار خودرویی هستند که از ابتدای هفته جاری تاکنون ۵ تا ۴۵ میلیون تومان در بازار ارزان شدند. پارامترهای بازار بیانگر عدم تداوم روند فعلی ارزانی است. 🔹 تارا در نسخه اتوماتیک با تیپ ال ایکس وی ۴ ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است. 🔹 شاهین اتوماتیک ابتدای هفته جاری با قیمت ۸۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد. اما امروز قیمت این محصول به ۸۷۵ میلیون تومان رسیده است. 🔹 جک جی ۷ ابتدای هفته جاری با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیو تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این محصول به یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان رسیده است. 🔹 فونیکس تیگو ۷ ابتدای هفته جاری با قیمت ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان رسیده است. 🔹 دیگنیتی ابتدای هفته جاری با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.
هتل رستوران تراز؛ ورود آمریکایی و سگ ممنوع :)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : اصل پوشش، اختصاصی به نوع انسان، اعم از زن و مرد ندارد؛ بلکه پوشش همه جا و برای همه چیز هست؛ در واقع ضرورت عظمت خلقت است؛ چرا که نمی‌ شود تمام لایه‌های درونی به سطح بیایند و دیده شوند، چنان که پوست بدن، پوشش رگ و گوشت و استخوان است، خود استخوان پوشش مغز استخوان است و پس همیشه لایه‌های بیرونی، پوشش لایه‌های درونی می‌ باشند. در امور غیر مادی نیز همین‌گونه است؛ هر ظاهری، باطن و بواطنی دارد. چنان که یک آیه، ظاهر، باطن و بواطنی دارد. صورت نماز این است که اقامه می‌ کنیم، باطنش چیز دیگری است؛ در این دنیا صورت‌ها و بدن‌ها تقریباً شبیه به هم هستند، اما باطن‌ها بسیار متفاوتند. احکام اسلام، تماماً منطبق با نظام خلقت است، که اگر غیر از این بود، فواید بر آنها مترتب نمی‌گردید و بی حکمت می‌شدند؛ حال خواه احکام مربوط به نماز باشد، یا معاملات، یا چگونگی ارتباط با دوست و دشمن، و یا حجاب و پوشش. به عنوان مثال: عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش و نقطۀ مقابل آن ظلم است، یعنی خارج کردن هر چیزی از جای خودش. لذا در طبیعت، اگر گازهای گلخانه‌ای تولید شود، لایۀ اوزون آسیب می‌بیند و ضررش به طبیعت و انسان برمی گردد؛ و در احکام فرمود: ظلم نکنید که تباهی و هلاکت به بار می‌آورد. بنابراین، نه تنها بدن، حتی روح هم لباس دارد، و لباسش تقواست؛ و بدن نیز در هر عالمی باشد، لباسی متناسب با بدن آن عالَم دارد که همان پوشش می‌باشد: يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ -ای فرزندان آدم! لباسی برای شما فرو فرستاديم كه اندام شما را می‌پوشاند و مايه زينت شماست و لباس پرهيزگاری بهتر است، اينها همه از آيات خدا است شايد متذكر نعمت‌های او شوند.(سوره اعراف آیه 26) پس از این آیه که به لباس روح و لباس بدن اشاره دارد، فرمود: يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ - ای فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد، آنچنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد و لباس‌شان را از تنشان بيرون ساخت تا عورت‌شان را به آنها نشان دهد، چه اينكه او و همكارانش شما را می‏بينند و شما آنها را نمی‏بينيد (ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : اما بدانيد ما شياطين را اوليای كسانی قرار داديم كه ايمان نمی‏آورند.(سوره اعراف آیه 27) دقت شود که عورت، فقط آلت تناسلی نیست، بلکه به هر چیزی که محرمانۀ انسان باشد و نخواهد آشکار گردد، یا از نمایان شدن آن شرم داشته باشد و از جمله به بدی‌های درونی نیز عورت گفته می‌شود. زن به هنگام نماز، باید به کاملترین شکل که چگونگی حضورش در جامعه است، حاضر شود، یعنی حجاب کامل، اما آرایش و خوش عطری در نماز برایش مستحب است - در قرآن کریم، دربارۀ زن و مرد در جایگاه همسری می‌ فرماید: هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ - آنها بانوان لباس شما هستند و شما لباس آنها هستید.(سوره بقره بخشی از آیه 167) - و هم چنین به لباس گرسنگی و ترس - لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ-(سوره نحل بخشی از آیه 112) تصریح شده است. لباس دنیا، برزخ و حیات اخروی :روح انسان که همیشه هست، اما هیچگاه بدون بدن نمی‌ ماند، منتهی در هر عالمی، بدنی متناسب با آن عالم دارد و این بدن همیشه پوشیده به لباس‌ های زیبا یا زشت راحت یا آزار دهنده می‌ باشد. لباس دنیا، برای زن و مرد، حدود و احکامی دارد که فقط برای پوشاندن نیست، بلکه می‌ فرماید: لباس تفاخر نباشد، تکبر نیاورد، مال حرام نباشد، سبب انگشت‌نما شدن نگردد، مناسب با هر وقت یا کاری باشد، دون شأن نباشد و که اگر رعایت شود، انسان و جامعه را از آسیب‌های متعدد فردی و اجتماعی نگه می‌ دارد. در برزخ و قیامت، بسیاری از مناسبات دنیوی وجود ندارد، اما اصول همان است؛ نه تنها هر چیزی پوشش دارد، بلکه آدمی عزّت دارد، شخصیت دارد، دوست ندارد بسیاری از خصوصیات یا معایبش نمایان شود و شرمندگی داشته باشد؛ چنان که حضرات آدم و حوا علیهما السلام، در آن بهشتی که بودند، پوشیده بودند و پس از هبوط خود را عریان دیدند و سریع خود را پوشاندند. دربارۀ لباس بدن بهشتیان فرمود: إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ - خداوند كسانی را كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام داده‏‌اند در باغهائی از بهشت وارد می‏كند كه از زير درختانش نهرها جاری است، آنها با دستبند هائی از طلا و مرواريد زينت می‏شوند و لباس‌ هايشان در آنجا از حرير است.(سوره حج آیه 23)(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت سوم : أُولَئِكَ لَهُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَيَلْبَسُونَ ثِيَابًا خُضْرًا مِنْ سُنْدُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَى الْأَرَائِكِ نِعْمَ الثَّوَابُ وَحَسُنَتْ مُرْتَفَقًا - آنها كسانی هستند كه بهشت جاودان از آن‌شان است، باغهائی از بهشت كه نهرها از زير درختان و قصرهايش جاری است، در آنجا با دستبند هائی از طلا آراسته‌اند، و لباس‌ های فاخری به رنگ سبز از حرير نازك و ضخيم در بر می‏كنند، در حالی كه بر تختها تكيه كرده‏‌اند، چه پاداش خوبی و چه جمع نيكویی؟!(سوره کهف آیه 31) و دربارۀ لباس بدن جهنمیان فرمود: هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِنْ نَارٍ يُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُءُ وسِهِمُ الْحَمِيمُ -اينها دو گروهند كه در باره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند: كسانی كه كافر شدند لباسهائی از آتش برای آنها بريده می‌شود، و مايع سوزان و جوشان بر سر آنها فرو می‏ريزند.(سوره حج آیه 19) وَتَرَى الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ مُقَرَّنِينَ فِي الْأَصْفَادِ - و در آن روز مجرمان را با هم در غل و زنجير می‏ بينی غل و زنجيری كه دست‌ها و گردنهايشان را بهم بسته(49) سَرَابِيلُهُمْ مِنْ قَطِرَانٍ وَتَغْشَى وُجُوهَهُمُ النَّارُ - لباسشان از قطران ماده چسبندۀ بد بوی قابل اشتعال است، و صورتهايشان را آتش می پوشاند.(50)(سوره ابراهیم آیه 49 و 50) برزخ - آدمی در دنیا متشکل از روح، شکل و بدن می‌باشد؛ در برزخ نیز هر سه را دارد، با این تفاوت که بدنش، صورت مثالی دارد؛ مانند دیدن خودمان یا دیگران در خواب. در حالی که بدن ما در رختخواب آرمیده، می‌بینیم که با همین بدن، به مکانی دیگر می‌رویم و در آنجا مردگان یا زنده‌هایی را می‌بینیم، حرف می‌ زنیم، می‌شنویم، می‌خوریم و اما همه فقط شکل هستند؛ یعنی همان صورت مثالی. بنابراین، لباس برزخی نیز مانند بدنش، لطیف است، مانند صورت یا شکل یک چیز. شاید به شکل یک لباس معمولی مانند لباس‌های دنیویش باشد، شاید لباسی فاخرتر باشد، یا لباسی ضخیم‌تر و آزار دهنده، اما همه صورت لباس است. در برزخ، همگان تا قیامت بیدار نیستند؛ بلکه گروهی از کفار مانند فرعون و فرعونیان در هر عصری و گروهی از مؤمنان، مانند اولیاء الله وشهداء، بیدارند و مابقی از هر دو گروه به خواب می‌روند و روز قیامت برانگیخته می‌ گردند.(پایان)
{بسم رب الزهرا سلام الله علیها} سلام علیکم؛ 💢 با توجه به تاکیدات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به چالش تحمیلی بی‌حجابی و ضرورت مواجهه قانونی با این پدیده دشمن‌ساخته، نیروی محترم فراجا ورود قاطع و متقنی به مسئله داشته است. ورود فراجا علی‌رغم انفعال اکثر دستگاه‌های حقوقی و افراد حقیقی مسئول در مورد حجاب و ابعاد مختلف آن، ورودی ایثارگرانه و مسئولانه است.💯🌿 🔻آنچه مهم است ایستادگی یکایک مردم و احساس مسئولیت نسبت به اقامه حکم الهی حجاب با همه منظومه آن، خواهد بود. 💢 چالش حجاب، امروز و در آستانه فتح و پیروزی نهایی قدس شریف، ″تنگه احد فعالان فرهنگی انقلاب است″ تا با حضور و فعالیت متقن و متراکم خود، با کمک به موفقیت ، رزمندگانی حاضر در نقطه درگیری با تمدن غرب باشند و با حفظ این سنگر، در حقیقت کارآمدی نظام و حاکمیت اسلامی در اقامه همه جانبه دین اسلام را اثبات نمایند.🇮🇷✨ ♨️
سوال_ به چه موقعی از ماه قمری گفته میشود؟ ✅ پاسخ : به دو یا سه شب آخر ماه قمری گفته می شود که در آنها، ماه نه در شب و نه در روز دیده نمی شود و علت آن هم طلوع آن هنگام وجود خورشید است که در نتیجه مخفی است و قابل رؤیت در هیچ موقع از شب و روز نمی باشد. در این محدوده زمانی برخی از کارها نهی شده است که با چند روایت زیر مشخص می شود : 1⃣ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ یَقْطِینٍ عَنْ یُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَحَدِهِمَا قَالَ کَانَ أَبِی إِذَا خَرَجَ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ مِنْ آخِرِ الشَّهْرِ وَ فِی یَوْمٍ یَکْرَهُهُ النَّاسُ مِنْ مُحَاقٍ أَوْ غَیْرِهِ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ ثُمَّ خَرَجَ 📚 محاسن ج٢ص٣۴٨ امام باقر علیه السلام یا امام صادق علیه السلام فرمودند:پدرم وقتی در چهارشنبه آخر ماه و در روزهایی که مانند یا غیر آن مردم آن را (برای سفر) مکروه می دانند، بیرون می رفتند، ابتدا یک صدقه ای می دادند و سپس به مسافرت می رفتند. 2⃣ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ السِّنَانِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْکُوفِیِّ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَسْکَرِیِّ عَنْ آبَائِهِ فِی حَدِیثٍ قَالَ مَنْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَی وَ قَالَ مَنْ تَزَوَّجَ فِی مُحَاقِ الشَّهْرِ فَلْیُسَلِّمْ لِسِقْطِ الْوَلَدِ 📚 علل الشرایع ج ٢ص ۵١۴ امام باقر علیه السلام در حدیثی فرمودند :کسی که ازدواج کند در حالی که باشد خوبی و نیکی نمی بیند و فرمود:کسی که در ماه ازدواج کند(خطبه عقد بخواند) باید تسلیم سقط جنین شود. (به سقط جنین گرفتار می شود) 3⃣ مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْجَعْفَرِیِّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ قَالَ مَنْ أَتَی أَهْلَهُ فِی مُحَاقِ الشَّهْرِ فَلْیُسَلِّمْ لِسِقْطِ الْوَلَدِ 📚 کافی ج ۵ص ۴٩٩ امام کاظم علیه السلام فرمود :کسی که در ماه نزد اهل خود برود (مقاربت نماید) باید تسلیم و آماده سقط جنین شود. 4⃣ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ فِی وَصِیَّةِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله لِعَلِیٍّ أَنَّهُ قَالَ یَا عَلِیُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَکَ فِی آخِرِ دَرَجَةٍ إِذَا بَقِیَ یَوْمَانِ فَإِنَّهُ إِنْ قُضِیَ بَیْنَکُمَا وَلَدٌ یَکُونُ عَشَّاراً وَ عَوْناً لِلظَّالِمِینَ وَ یَکُونُ هَلَاکُ فِئَامٍ مِنَ النَّاسِ عَلَی یَدِهِ 📚من لا یحضره الفقيه ج٣ص۵۵٣ رسول اللَّه صلی اللَّه علیه و آله در حدیثی به امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه فرمودند : یا علی؛ وقتی ماه در آخرین درجه خود است آن موقعی که دو روز از ماه باقی مانده است با اهل خود مجامعت مکن، چرا که اگر فرزندی بین شما حاصل شود، مالیات گیرنده و کمک کننده ظالمین خواهد بود و هلاکت گروهی از مردم به دست او خواهد بود! 5⃣ کَانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام یَکْرَهُ أَنْ یُسَافِرَ الرَّجُلُ أَوْ یَتَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْمُحَاقِ. 📚 بحار الأنوار ج59ص54 امیرالمؤمنین صلوات اللَّه علیه کراهت داشتند که فرد در حالیکه ماه در محاق است مسافرت برود یا ازدواج کند! ✅ ایام دیگری نیز در روایات اهل بیت علیهم السلام، برای این امر نهی شده است : مانند شب اول و شب نیمه ماه و شبهای چهارشنبه و شب عید فطر و شب عید قربان و... که دارای اهمیت بسیار فراوان است. ضمن یادگیری احادیث آن و عمل به آنها، از این جهت که متأسفانه بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند و در نتیجه به مشکلات زیادی گرفتار می شوند، در تعلیم روایات مربوطه آن به مسلمین کوشش شود. البته لازمه عمل به این روایات آگاهی از ابتدا و انتهای ماه قمری است، برای همین، در استهلال کلیه ماه ها باید کوشا باشیم و نیز محاق ماه را در پایان ماه، جستجو کنیم. ✅ لازم به ذکر است که در اواخر ماه قمری و برای تشخیص محاق، فقط از دقایقی بعد از طلوع فجر تا قبل از طلوع خورشید در ناحیه مشرق می توان ماه را رؤیت نمود و اگر آن موقع ماه دیده نشود نشان دهنده در محاق بودن ماه است که معمولا از شب ٢٨ ماه قمری آغاز می شود و اگر ماه 29 روزه باشد 2شب و اگر ماه 30 روزه باشد 3 شب ادامه دارد.
بلومبرگ: 🔹ارتش چین ۱۵ هزار پهپاد انتحاری به ایران سفارش داده است 🔹و روسیه هم قرار است دوباره از ایران موشک های بالستیک خریداری کند. 🔸پی نوشت: یک طیف احمق وطنی داریم که در التهابات سیاسی مرگ بر روسیه و مرگ بر چین می گویند؛ چون جمهوری اسلامی مرگ بر آمریکا می گوید ـــــــــــــــــــــــ
👈 تاریخ تکرار می شود👇 🛑از قلعه بنی‌قینقاع  تا پایگاه هوایی نواتیم ♦️یهودیان مدعی‌اند که قدرت اول نظامی منطقه‌اند و البته قدرت اول اقتصاد؛ بازار بزرگی در مدینه دارند و جواهرسازان و جواهرداران بزرگ حجاز‌ند؛ با قلعه‌های بزرگ و مستحکم متعدد در اکناف مدینه؛ کوه‌هایی استوار انگار؛ با هم‌پیمانانی که هر یک ابرقدرتند. ♦️سال‌های قبل، از جای دیگری به مدینه کوچ کرده‌اند، اما مدعی‌اند که صاحبان اصلی این شهرند. رفتار مالکانه با شهر دارند و با شهروندان. گویی که همه، عبدان و بندگان حلقه بر گوشند و داغ بر پیشانی و اینان سروران و آقایان مدینه. پس می‌کشند و غصب می‌کنند و تعرض می‌کنند و پاسخگوی احدی نیستند. یهودیان بنی‌قینقاع. ♥️پیامبر که به مدینه هجرت می‌کنند و دل‌ها مجذوبشان می‌شود و قدرت را به دست می‌گیرند، می‌گویند که مدینه برای مردم است. مردمی که حالا مسلمانند. بنی‌قینقاع هم اگر می‌خواهند با آرامش اینجا زندگی کنند، باید که پیمان بندند تا متعرض مردم نشوند، جان‌های مردم در امان از شمشیر‌ها باشد و ناموسشان در امان از تعرض یهود. می‌پذیرند. ♦️چندی به همین منوال به همزیستی می‌پردازند و کنار هم زندگی می‌کنند. بی‌قتلی و بی‌تعرضی و غصبی. بنی قینقاع، اما تاب نمی‌آورد. عمری آقایی کرده. تازیانه بر جان‌ها نواخته. همه به پایش بلند شده و از اخمش فرار کرده‌اند؛ حالا باید پهلو به پهلوی سیاهانی که تا دیروز بر دوش‌هایشان سوار بوده‌اند، در بازار و معابر قدم بزنند و هیچ نگویند. تاب نمی‌آورند. به زنی از نوامیس مسلمین در بازار جواهرفروشان تعرض می‌کنند و خون مردی را که به دفاع از او برخاسته، کف بازارچه می‌ریزند. پیکر شهید روی دست مسلمین تشییع می‌شود و مطالبه انتقام در دل‌ها می‌جوشد. مشت‌ها گره می‌شود و دندان‌ها روی هم فشرده می‌شود. ♦️بعضی سران عرب، واسطه می‌شوند که پیامبر از تنبیه یهود منصرف شود؛ پیامبر، اما با سپاهی بزرگ قلعه بنی‌قینقاع را محاصره می‌کنند. ۱۵ شبانه‌روز تمام، یهود منتظر ضربه سخت اسلام، اضطراب می‌کشد، که امروز داخل قلعه خواهند شد یا فردا. در نهایت بنی‌قینقاع از قلعه بیرون کشیده‌می‌شوند و مدینه از لوثشان پاک می‌شود؛ به سرزمینی دور اخراج و مدتی بعد به کلی نابود می‌شوند.   ✅👈حالا چندین قرن بعد، باز فرزندان یهود نقص پیمان‌های بین‌المللی می‌کنند. گلوله بر جان‌ها می‌نشانند، تعرض به نوامیس می‌کنند و خون مسلمین را می‌ریزند. خود را صاحب و مالک سرزمین دیگران می‌دانند و رفتار مالکانه می‌کنند. دیگران را عبدان و بردگان حلقه بر گوش می‌دانند و خود را آقا و سرور جهان؛ و درست زمانی که تصور می‌کنند قلعه‌های کوه‌وار مستحکم‌شان آن‌ها را در امان نگه خواهد داشت، درست وقتی سران عرب و غیرعرب را واسطه می‌کنند که در امان بمانند، 👈👈فرزندان همان پیامبر، با ذکر «یا رسول الله» بر لب، پایگاه‌هایشان را از بلندی‌های جولان تا پایگاه هوایی نوآتیم مورد هدف قرار می‌دهند. امروز صهیون‌ها می‌دانند که اگر خودشان دنباله‌تاریخی بنی‌قینقاع در فلسطینند، دنباله عقیدتی رسول‌الله نیز در ایران و محور مقاومت همچنان آنان را زیر ضرب خواهند گرفت و بالطبع عاقبتی جز عاقبت اسلافشان منتظر آن‌ها نخواهد بود؛ تخلیه فلسطین، تبعید و پراکندگی در سرزمین‌های دور و در نهایت نابودی و اضمحلال ان‌شاءالله!
سوال در روایات چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ :ابتدا به دو اصل مهم توجه کنید: عَنْ أَبِی الرَّبِیعِ الشَّامِیِّ قَالَ سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْخَمْرِ فَقَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بَعَثَنِی رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ وَ لِأَمْحَقَ الْمَعَازِفَ وَ الْمَزَامِیرَ وَ أُمُورَ الْجَاهِلِیَّةِ وَ الْأَوْثَانَ 📚کافی ج ۶ص ٣٩۶ ترجمه :از امام صادق علیه السلام در مورد خمر سوال شد؛ پس فرمودند :رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند :همانا خداوند عزوجل مرا رحمت برای جهانیان مبعوث نمود و برای اینکه (آلات لهو و موسیقی مثل تار و طنبور و گیتار و...) و (انواع و کلیه آلات دمیدنی مثل شیپور و... ) و امور جاهلیت و بت ها را نابود نمایم.... عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ لَمَّا مَاتَ آدَمُ شَمِتَ بِهِ إِبْلِیسُ وَ قَابِیلُ فَاجْتَمَعَا فِی الْأَرْضِ فَجَعَلَ إِبْلِیسُ وَ قَابِیلُ الْمَعَازِفَ وَ الْمَلَاهِیَ شَمَاتَةً بِآدَمَ فَکُلُّ مَا کَانَ فِی الْأَرْضِ مِنْ هَذَا الضَّرْبِ الَّذِی یَتَلَذَّذُ بِهِ النَّاسُ فَإِنَّمَا هُوَ مِنْ ذَلِکَ 📚کافی ج ۶ ص ۴٣١ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :وقتی آدم علی نبینا و آله و علیه السلام از دنیا رفت، ابلیس و قابیل اظهار شادی نمودند و در زمین کنار هم جمع شدند و ابلیس و قابیل (کلیه آلات موسیقی مثل و و...) و آلات لهو را برای شماتت حضرت آدم ایجاد کردند. پس هر چه بر روی زمین از این نوع آلاتی که مردم با آن لذت جوئی می کنند، وجود دارد از همان (ساخته های ابلیس و قابیل) است. ✅ معازف: که در روایات زیادی وارد شده است به کلیه آلات موسیقی زدنی مثل تار و گیتار و طنبور و دف و دائره و غیره گفته می شود و مزامیر: به کلیه آلات لهو دمیدنی مثل نی و شیپور و... اطلاق می شود. مشاهده می‌شود که مخترع و سازنده کلیه این آلات ابلیس مي باشد و از این مهمتر می بینیم که رسول الله صلی الله علیه و آله از جمله برای نابودی و برچیدن این آلات از جمله ، مبعوث شده است! و چه بد قومی هستند آنهایی که در ساخت و نشر و تبلیغ این آلات پلید که هیچ خیری و خوبی برای آنها در تعالیم اهل بیت علیهم السلام مشاهده نمی شود، کوشش می کنند و اینچنین هدف رسول الله صلی الله علیه و آله را لگد مال می کنند و در حقیقت به مبارزه با آن حضرت می آیند. کلیه شیعیان این خانواده مطهر باید اولا به طور کامل از این صنعت های ابلیس پرهیز کنند و ثانیا در نهی از منکر کوشش نمایند، زیرا اهل بیت علیهم السلام هیچ کجا این آلات را تأیید نکرده اند و هرگز موسیقی را به حلال و حرام تقسیم نکرده اند! و عقوبت های فراوانی برای استماع اصوات این آلات و حتی نگهداری آنها بیان نموده اند و بالیقین دل مولایمان امام زمان صلوات الله علیه از اینکه محبین دعای ندبه خوان در منازل خود شبانه روز به این اصوات پلید گوش می دهند مملو از درد و ناراحتی است. به امید آنکه ما به این فتنه عظیم که برای مردم آخرالزمان در روایات بیان شده است هرگز گرفتار نشویم و با نشر روایات این موضوع قلب های قابل هدایت را بیدار کنیم تا از این لهویات و کلیه آلات موسیقی اجتناب نمایند. به مذمت های دیگری از نی توجه کنید: أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ مَنْ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِ بِنِعْمَةٍ فَجَاءَ عِنْدَ تِلْکَ النِّعْمَةِ بِمِزْمَارٍ فَقَدْ کَفَرَهَا 📚کافی ج ۶ ص ۴٣٣ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :کسی که خداوند به او نعمتی عطا کند، پس در نزد آن نعمت نی بیاورد(نی بزند)، به تحقیق که آن نعمت را ناسپاسی و کفران نموده است. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَنْهَاکُمْ عَنِ الزَّفْنِ وَ الْمِزْمَارِ وَ عَنِ الْکُوبَاتِ وَ الْکَبَرَاتِ 📚کافی ج ۶ص۴٣٢ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند :شما را از و و (یا نرد و شطرنج) و نهی می نمایم. 🤲 یاعالی بحق علی عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️🔻تصاویر دردناک از مواجهه مادر با پیکر فرزند شهیدش در غزه 🔹️این مادر فلسطینی که با حمله رژیم صهیونیستی از وضعیت فرزندش در بیمارستانِ "ناصر" بی اطلاع مانده بود، امروز و پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از این بیمارستان با پیکر فرزندش که در یک گور دسته‌جمعی پیدا شده مواجه شد
🔺️🔻تورم فروردین ماه اعلام شد مرکز آمار: 🔹در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است. 🔹نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور ۳۸.۸ درصد می‌باشد.
🔺️🔻فوتسال جام ملت‌های آسیا | ایران 4_0 کویت / صعود قدرتمندانه یوزها به مرحله بعد
🔺️🔻تورم در آستانه ورود به کانال ۲۰ درصد؟ 🔹️مرکز آمار گزارش تورم مصرف‌کننده را منتشر کرد 🔹️در ادامه روند کاهشی تورم، رشد نقطه به نقطه متوسط قیمت سبد مصرف‌کنندگان به ۳۰٫۹ درصد رسید. بنابراین سبد مدنظر مرکز آمار از فروردین سال گذشته تا فروردین ۱۴۰۲ حدود ۳۰٫۹ درصد رشد قیمت داشته است. 🔹️تورم ۲۳٫۸ درصدی خوراکی‌ها عامل مهمی در کاهش تورم کل بوده است. اما تورم خدمات و اجاره همچنین در سطوح بالای ۴۰ درصدی قرار دارند. تورم کالاهای بادوام -مانند خودرو- ۱۴ درصد محاسبه شده و رشد قیمت کالاهای کم‌دوام و بی‌دوام به ترتیب ۳۵٫۸ و ۲۳٫۷ درصد اعلام شده است. 🔹️رشد سطح عمومی قیمت‌ها در فروردین‌ماه ۲٫۶ درصد برآورد شده که کمتر از تورم ماهانه فروردین سال گذشته اما بیشتر از تورم ماهانه دو ماه قبلی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ترس علنی سخنگوی فارسی‌ زبان رژیم صهیونیستی از ایران قدرتمند در مصاحبه با بی‌بی‌سی! 🔹 بن‌سبطی، سخنگوی فارسی زبان رژیم اشغالگر: ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح مبارزه با بی حجابی بدون برخورد با فیلمهای هنجار شکن ابتر خواهد ماند این دو بازیگر درسته که همسر واقعی هستند اما قرار نیست حرکات و رفتار خصوصی خود در خانه را برای مردم بازی کنند
🔻هشدار روسیه به غرب، در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه: 🔹️ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود. 🔹غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامدهای فاجعه‌بار است.
💠 اخیرا متن یک قرارداد در برخی شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که مدعی دریافت غرامت جنگی برای آسیب دیدگان جنگ ۸ ساله و تحمیلی ایران و عراق اعم از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است؛ قراردادی که نه بین مردم و نهاد‌های رسمی کشور، بلکه بین مردم و یک شرکت منعقد می‌شود. 🔹به گزارش فرارو، در بند‌های این قرارداد اشاره شده که افراد خواهان پیگیری غرامت جنگی، باید مدارک هویتی مهم خود از جمله، کارت ملی، کارت جانبازی، شناسنامه و... را ضمیمه کرده و البته مبلغ ۱۵۰ هزار تومان نیز پرداخت کنند. چنین قراردادی پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند از جمله این که پیگیری مطالبه غرامت جنگی از طریق یک شرکت قابل انجام است و آیا اخذ وجه نقد از افراد قانونی است؟ 🔻حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در این خصوص با فرارو گفتگو کرده و پاسخ این پرسش‌ها را داده است: 🔹حشمت الله فلاحت پیشه به فرارو گفت: «موضوع گرفتن غرامت جنگی از عراق یک خواسته عمومی است. به طور ویژه، خواسته آسیب دیدگان از جنگ، دریافت غرامت است؛ خواه شهر‌ها و خواه افرادی که از وقوع جنگ آسیب دیده اند. اما اخیرا اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که به اعتقاد من مشکوک است و باید مورد توجه قرار گیرد. به ویژه با توجه به این که خانواده‌های شهدا، جانبازان و ازادگان و جنگ زدگان در این موضوع آسیب پذیر هستند. من متن قراردادی را دیدم که برخی قربانیان جنگ برایم ارسال کرده بودند. 🔹 در این متن تاکید شده بود که قربانیان جنگ که تعداد آن‌ها می‌تواند به صد‌ها هزارنفر برسد، هر یک مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به حسابی واریز کنند و عده‌ای مامور اخذ غرامت جنگی شود. نکته دیگر این قرارداد این بود که وقتی این عده، موفق به دریافت غرامت شدند، ۱۲ درصد از غرامت اخذ شده به یک شرکت داده شود. این کار، به اعتقاد من کاملا خلاف قانون است.» 🔹وی افزود: «من از ابتدای مجلس هفتم، پیگیر غرامت جنگی بودم و می‌دانم که این غرامت به شکلی نیست که توسط یک شرکت اخذ شود. 🔹گرفتن غرامت از عراق ۲ پایه اصلی دارد؛ یکم، بند ۶ قطعنامه ۵۹۸ که در آن حق ایران می‌تواند منتج به گرفتن غرامت شود و این قطعنامه‌ای بین ایران و عراق و البته سازمان ملل است و باید توسط دولت پیگیری شود و لذا ربطی به یک شرکت و افراد خاص ندارد و دوم، سلسه قوانینی که تحت عنوان گرفتن غرامت قربانیان جنگ تصویب شد که من از بانیان اصلی این قوانین بودم و عمدتا در مجلس هشتم تصویب شد. برای مثال قانون الزام دولت به احقاق حق قربانیان جنگ تحمیلی. در این قانون نیز دولت موظف به پیگیری شده و در شرایط احقاق حق، دولت موظف به پرداخت هزینه‌ها است؛ بنابراین حتی اگر دریافت غرامت جنگی به نتیجه‌ای هم برسد، این امر باید حاصل کار و رایزنی دولت باشد و هیچ شرکتی، به تنهایی نمی‌تواند این کار را به سرانجام برساند، به ویژه با توجه به این که وجود قید‌های مالی در این موضوع و شکل دهی به قراردادی که مردم باید امضا کنند بسیار خطرناک است.» 🔹رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: «تاکید من بر این است که وجود یک بند در قرارداد این شرکت که باید حدود ۱۲ درصد از غرامتی که در آینده اخذ می‌شود باید به این شرکت داده شود، می‌تواند منجر به تعدادی از اقدامات خلاف قانون و ظلم به قربانیان جنگ شود و اگر در این زمینه هوشیاری وجود نداشته باشد و تصمیم‌های لازم صورت نگیرد، بخش اعظمی از مردم گرفتار خواهند شد، چرا که دقیقا می‌بینیم که فراخوانی که برای قرارداد مذکور داده شده، قراردادی است که شامل قربانیان جنگ اعم از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و حتی مهاجرین و جنگ زدگان جنگ تحمیلی است که چند استان را در بر می‌گیرد و این موضوع می‌تواند تبدیل به یک شرایط خطرناک شود. 🔹 به همین دلیل است که هم از قربانیان جنگ می‌خواهم که با هشیاری بیشتری عمل کنند و هم از مسئولان مربوطه درخواست دارم که در رابطه با این موضوع و این قرارداد توضیح دهند که موضع دولت و به ویژه بنیاد شهید و جانبازان در این رابطه چیست، به ویژه با توجه به این که در این قرارداد ذکر شده که همه قربانیان جنگ مدارک خود را ضمیمه قرارداد کنند.» 🔹وی افزود: «جمع کردن مدارک قربانیان جنگ در قالب یک شرکت نیز اقدامی است که از دید من خلاف قانون است. 🔹تاکید می‌کنم که از چنین قرادادی و چنین شرایطی بوی سوء استفاده می‌آید و لذا معتقدم که باید هر چه سریعتر در این زمینه پیگیری شود، چون نگرانم که یک کلاهبرداری بزرک گ درراه باشد