eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️چای کله مورچه‌ای نخرید نخورید 🔹چای کله مورچه و باروتی که خيلی سريع رنگ می‌دهد و چه بسا به همين دليل هم بسيار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند چای درجه۳ هستند. 💡.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد در ستاد پزشکیان در زنجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جراره: دکتر جلیلی با تشکیل دولت سایه حلقه وصل نیروهای انقلاب را شکل داد ابوالقاسم جراره نماینده مردم تهران در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با دکتر جلیلی: 🔹شهید رئیسی توانسته بود در بین نیروهای انقلاب اجماع حاصل کند، سال ۹۲ و پس از انتخابات نیز به دکتر جلیلی ماموریت حلقه وصل شدن نیروهای انقلابی داده شد و در این مسیر ایشان تلاش‌های زیادی را همچون تشکیل دولت سایه برای اجماع نیروهای انقلاب داشته‌اند.
📄 لولاکَ (یا علیُّ) ما عُرِفَ المؤمنونَ مِنْ بعدی. ✍️ پیامبر اسلام(ص): اگر تو (یاعلی) نبودی، مؤمنان بعد از من، از دیگران تمییز داده نمی‌شدند. 👈 کنزالعمال، ج ١٣، ص ١٥۲
💫❤️‍🔥 ✨ از بزرگی پرسیدند فلسفه حرام بودن نگاه به نامحرم چیست؟ گفت : 👀 میبینی،میخواهی،به وصالش نمیرسی،دچار افسردگی میشوی! 👀 میبینی،شیفته میشوی،عیب هارا نمیبینی،ازدواج میکنی،طلاق میدهی! 👀 میبینی ،دائم به او فکر میکنی،از یاد خــدا غافل میشوی،از عبادت لذت نمیبری! 👀 میبینی،باهمسرت مقایسه میکنی،ناراحت میشوی،بداخلاقی میکنی! 👀 میبینی،لذت میبری،به این لذت عادت میکنی، چشم چران میشوی،درنظر دیگران خوار میگردی! 👀 میبینی،لذت میبری،حب خدا دردلت کم میشود،ایمانت ضعیف میشود! 👀 میبینی،عاشق میشوی،از راه حلال نمیرسی،دچار گناه میشوی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنرانی لذت بخش شهید کافی ملاقات با پیر مرد بالای ۱۵۰ سال
. مناظره را چگونه ارزیابی کنیم به کدام نامزد رای بدهیم؟ -۱ 🔹رفتار انتخاباتی رای دهندگان، یکنواخت نیست. برخی رای خود را بسیار گرانبها می شمارند و برخی دیگر، کم بها می انگارند؛ چه در رای دادن و چه رای ندادن. 🔻برخی باور دارند که انتخابات، آینده آنها را شکل می دهد و مهم است که در شکل دهی به سرنوشت خود نقش آفرین باشند؛ برخی دیگر تصور می کنند انتخابات بی فایده است و بنابراین، با رای ندادن، میدان را به دیگرانی واگذار می کنند که رای می دهند 🔹برخی از سر هیجان های زودگذر رای می دهند و برخی با سنجش، محاسبه و عقلانیت، مبنی بر این که رای آنها چه تاثیری در ساختن آینده دارد. 🔻اجمالا می توان گفت که هر انتخابی -مناسب یا نامناسب- به زندگی عمومی ما شکل می دهد. در طول این سال ها، هیاهو و بمباران تبلیغاتی برای نا معتبر ساختن انتخابات و انداختن آن از چشم مردم ما، همواره در جریان بوده است؛ 🔹اما واقعیت این است که از بنی صدر تا رجایی، از آیت الله خامنه ای تا مرحوم هاشمی، از خاتمی تا احمدی نژاد، و از حسن روحانی تا سید ابراهیم رئیسی، تفاوت های چشمگیری بسیاری وجود دارد. 🔻قطعا رئیس جمهور به واسطه کیفیت دولتی که تشکیل می دهد، در هر یک از این دوره ها، در صورت بندی وضعیت عمومی کشور، نقشی تعیین کننده ایفا کرده است. 🔹اکنون در حالی که مناظره نامزد ها آغاز شده، یک شاخص مهم که باید در ارزیابی یکایک نامزدهای محترم مورد توجه قرار بگیرد، این است که آیا صرفا در خلاء حرف می زنند، یا گفتار و تحلیل شان، ناظر به واقعیت های میدان و روی زمین است؟ 🔻انتقاد از وضعیت عمومی اقتصاد ، طبیعت رقابت های انتخاباتی -نه فقط در کشور ما بلکه در نوع انتخابات کشورهای مختلف- است. عیبی هم ندارد که نامزدها انگشت تاکید روی مشکلات عادی زندگی مردم بگذارند و نقد کنند. 🔹اما نامزدها برای صِرف غُر زدن و بد گفتن و نالیدن و تخطئه دیگران نامزد نشده اند. ادبیات این چنینی را می شود در تاکسی و اتوبوس و گعده های خانوادگی هم داشت. جایی که حرف زدن، کنتور نمی اندازد و معمولا گوینده، نسبت به گفته خود، کمتر احساس مسئولیت می کند. 🔻نامزدها باید در کنار انتقاد، کلی گویی را کنار بگذارند و بگویند که برنامه کلان و جزء به جزء (به هم پیوسته و مرحله بندی شده) آنها برای رفع یا کاهش هر یک از مشکلات اقتصادی چیست؟ 🔹نامزد هایی که بخواهند با ادبیات کلیشه ای و قالبی، پاسخ هر سوالی را صرفا به روابط خارجی و تحریم ها و مذاکره با آمریکا و برجام حوالت دهند، پیداست نه مطالعه ای دارند و نه از دهه سپری شده عبرتی اندوخته اند؛ 🔻ضمن این که کشور را نیازمند و ناچار از توافق دوباره با طرف پیمان شکن برجام نشان دادن، نابودی قدرت مذاکره و چانه زنی است؛ همان اشتباه گرانی که مرحوم هاشمی و آقایان روحانی و ظریف در سال ۱۳۹۲ مرتکب شدند.
مناظره را چگونه ارزیابی کنیم به کدام نامزد رای بدهیم؟ -۲ 🔻نکته دوم، ناظر به نامزدهایی است که یک قدم از مرحله انتقاد و بدگویی و تخطئه فراتر می روند و ادعا می کنند برنامه دارند. 🔹برنامه، دو گونه است: برنامه ای که صرفا روی کاغذ و ناظر به آرزو اندیشی و بی توجه به چالش ها و موانع کاهنده شتاب حرکت است؛ و برنامه ناظر به واقعیت ها و فرصت ها و موانع موجود. 🔻کشور ما به واسطه آشوب افکنی نیابتی سال ۱۳۸۸، و سپس تحریم های گسترده آمریکا (با گرای برخی عناصر داخلی)، به مدت ۱۵ سال، در گیر جنگی ترکیبی بوده که اتاق فرماندهی آن در سازمان سیا و وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد و ناتوی اطلاعاتی/ فرهنگی هم کارگزار میدانی است. 🔹تحریم ها در این جنگ تحمیلی، نقش مهمی ایفا کرده، تا دشمن بتواند از این طریق، رفتار سیاسی ملت ایران را باز مهندسی کند: مهار ظرفیت بسیج عمومی ملت ایران (پیشران حرکت انقلاب اسلامی)؛ و یا مهندسی معکوس و تبدیل این ظرفیت، به سرعت گیر در مقابل پویش عمومی پیشرفت. 🔻اکنون دو تجربه پر هزینه و گران سنگ، پس از ۱۳ سال پیش روی ماست. تجربه ساده انگاری و پناه بردن از فشار دشمن به خود او با دیپلماسی منفعلانه، که نه تنها تحریم ها را لغو نکرد بلکه شمار آن را ظرف ۸ سال به بیش از دو برابر رساند و بدترین دوره را از نظر شاخص های منفی اقتصادی رقم زد؛ 🔹و دوره ۳ ساله ای که بر مبنای تجربه و عبرت قبلی، از فرصت سوزی و امید بستن به دشمن منصرف شدیم و همت کردیم ضمن تنوع بخشی به طرف های تعامل در سیاست خارجی، قابلیت های مغفول داخلی را تدریجا پای کار بیاوریم و شاهد بهبود نسبی شاخص ها (در مقایسه با قبل) باشیم. 🔻نامزدها، مناظره و نقد می کنند، درباره اهمیت رسیدگی به زندگی اقشار مختلف حرف می زنند، روی عواطف دست می گذارند و...، اما ورای همه اینها، باید دقت کرد که برآیند رویکرد کدام یک از آنها (و ستاد شان) آهنگ عقبگرد و تکرار عبرت های گذشته را دارد؛ و کدام، خبر از حرکت رو به جلو می دهد؟ 🔹کدام نامزد در کنار وعده و تعهد دادن، حواسش به تجارب این ۵- ۶ سال اخیر هست و سعی می کند موانع و چالش ها ر ا ببیند، واقع گرایانه تر حرف بزند، و آرزو فروشی و رویا فروشی نکند. 🔻دقت نامزدها در سخن گفتن، ولو این که موجب شود وعده کمتری بدهند، بسیار ارزشمند و تعیین کننده است.
. همسایه ها یاری کنند..! 🔹"همسایه ها یاری کنید، تا من شوهر داری کنم". این ضرب المثل، درباره عروسی است که مهارتی ندارد و قرار است مسئولیت خود را کلا برون سپاری (!) کند و دیگران، زحمت کارهای او را به دوش بکشند. ♦️بله، رسم است که مادر و خواهر و خویشاوندان، به کمک تازه عروس می روند و برای برگزاری یک مهمانی به او کمک می کنند. اما این که او از عهده مسئولیت های خود برای همیشه بر نیاید و حتی انجام مسپولیت های روزمره او هم متوقف به نقش آفرینی همسایگان باشد، نوبر است. 🔹نامزدهای انتخابات قرار نیست متخصص همه امور باشند، اما قرار هم نیست که از هیچ حوزه ای مطلقا سر در نیاورند و افرادی که به اسم مشاور در هر برنامه گفت و گویی با خود یدک می کنند، از نظر سخن گفتن یا شهرت، نواقص اساسی در نامزد محترم را پر کنند. ♦️هر نامزدی، بالقوه رئیس جمهور است و باید آن قدر مهارت شخصی و قدرت تحلیل و تشخیص داشته باشد که راسا بتواند دولت را با همه سنگینی مسئولیت هایش مدیریت کند نه این که به این و آن واگذار کند. 🔹این که یک روز، دو فعال اقتصادی متناقض (یکی مدعی عدالتخواهی و چپ گرایی، و دیگری انبوه ساز متهم به ایجاد نابسامانی در بازار مسکن و قائل به کاپیتالیسم) همراه نامزد شوند تا به جای او حرف بزنند، و روز دیگر، فلان مدیر سابق دیپلماسی همراه شود تا مثلا شهرت او، نامزد را شارژ کند، نامش هر چه باشد، از نا آمادگی قطعی جناب نامزد حکایت می کند و نشان می دهد که او هنوز خیلی کار دارد تا به خانه بخت برود! ♦️وانگهی، اگر فلان دیپلمات سابق محبوبیتی داشت و رای ساز بود، همان سه سال قبل که از فلان نامزد همسو حمایت کرد و تصویرش بر صفحات روزنامه ها نقش بست، او را بالا می برد تا در در زیر سقف ۲/۵ میلیون رای در جا نزند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. خیانت چند باره ظریف 🔹آقای ظریف در یک خلاف گویی آشکار که دست طرف آمریکایی را پر می کند، ادعا کرد افزایش فروش نفت ایران، به خاطر شل کردن پیچ تحریم ها توسط دولت بایدن بوده و نه تلاش ایران! 🔹اما واقعیت خلاف این است: 🔻سناتور تد کروز: چرا فروش نفت آنها از روزی ۳۰۰ هزار بشکه به ۲/۰۰۰/۰۰۰ بشکه در روز رسیده؟ 🔻بلینکن: چون سخت تلاش می کنند. ۶۰۰ تحریم وضع شد، اما آن‌ها مصمم‌اند و برای دور زدن تحریم ها هر کاری که می توانند انجام می دهند. 🔹آیا ظریف، همراه پزشکیان آمده بود تا از او دفاع کند، یا سوء مدیریت تیم روحانی را بپوشاند و بدتر، عصا زیر بغل دولت خبیث آمریکا بگذارد و موفقیت ایران را برای دولت درمانده آمریکا فاکتور کند؟! 🔹وقتی پزشکیان و تیم چنبره زده به دور او ادعا کنند ایران، بیچاره تحریم هاست و ناچار است با طرف عهدشکن دوباره مذاکره کند، آیا چیزی هم برای چانه زنی باقی می ماند؟! 🔹ظریف پس از مذاکره در گوشی با محمد البرادعی و سپس آن سخنرانی التماسی در شورای روابط خارجی آمریکا، سومین بار است که ظاهرا پالس انتخاباتی می فرستد، اما در واقع پالس ضعف به دشمن مخابره می کند.
امروز ۱۸ ژوئن روز جهانی پدر است! نه کسی یادش بود، نه کسی به کسی تبریک گفت، نه کسی از نقش پدران در جوامع و خانواده گفت و نه هیچ... نه دبیرکل سازمان ملل بیانیه داد نه حتی برای حفظ ظاهر یک پیام خشک و خالی صادر شد ما موظفیم این بی‌مهری جامعه نسبت به پدران رو تغییر بدیم این روز تبریک به همه مردان و پدرانی که این دنیا بدون آنها وجود نداشت❤️ روح پدران درگذشته شاد🕊
. 🔴مـعـیـارهـای مـؤمـنـانـه ➖با معیارهای تقلبی‌بردار، خود و دیگران را اغوا نکنیم ▪️معیارهای انتخاب‌گری دو دسته هستند: ۱. تقلبی‌بردار و چندپهلو و فریبنده ۲. مؤمنانه و محکم وقابل ارزیابی ▪️چند نمونه معیارهای تقلبی‌بردار👇👇 ۱. پیشینه، سابقه وعنوان درانقلاب یا دفاع مقدس ۲. کارنامه و تجربه وعمل‌کرد ۳. تعریف امام راحل و رهبرانقلاب و مراجع تقلید از داوطلب ۴.تعریف افراد شهیر وعنوان‌دار از داوطلب ۵. مصاحبت و رفاقت با شهدا یا آبرومندها وصلحا ۶. کمک به ضعفا بدون مبارزه بافساد و ... شما نیزتکمیل کننده این فهرست باشید ••• معیارهای تقلبی‌بردار هم درافراد صالح و صادق وجود دارد هم درافراد غیرصالح و سودجو و منفعت‌طلب ▪️معیارهای مؤمنانه و محکم ومنطقی👇👇 ۱. داشتن موضع شفاف و صریح درفتنه‌ها ۲. شفافیت مالی، پاک‌دستی ومبرا بودن ازفساد داوطلب (و اطرافیان او در حد وسع و توان داوطلب) ۳. مرزبندی با جریان‌های فاسد ولیبرال ۴.پاسخ‌گویی وانتقادپذیری نسبت به منتقدان و نسبت به مطالبات ۵. صداقت درگفتار و کردار درطول مسئولیت‌های پیشین و فعلی ۶. مقابله مستمر با فساد و رانت و ویژه‌خواری ۷. انس ومصاحبت با افراد و جریانات صریح‌الهجه و انقلابی ۸. احترام به منتقدان و مطالبه‌گران و برخورد با چاپلوسی‌ها ومحکوم کردن هتاکی اطرافیان به منتقد و... شما تکمیل کننده این فهرست باشید تردیدهای غیر الهی مانع روشنگری دراین لحظات حساس نشود و نگذارید بامعیارهای فریبنده به انقلاب و اسلام و ملت انقلابی ضربه بزنند ✍ حجت الاسلام رحمت الله معظمی
فوايد ريختن نمك در شامپوے سرتان 🔹 جلوگيري از چرب شدن موها 🔹 درمان شوره سر و مشڪلات پوست سر مثل قارچ 🔹 رشد موهاي جديد و كاهش ريزش مو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سرکوب مشارکت سیاسی مردم در رژیم پهلوی به روایت دکتر موسی حقانی؛ ▪️قسمت اول سه گروه از ابتدا در مقابل مشارکت سیاسی مردم ایران ایستادند: بیگانگان، استبداد داخلی و گروه‌های ساختارشکن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینها همون‌ها نیستند که سر سرود می‌گفتند بچه‌ها را سیاسی نکنید؟! با درس در مدارس مخالف‌اند؛ چون بچه‌ها را شستشوی مغزی می‌دهد! میگن نباید عقاید را به بچه‌ها تحمیل کرد! اینهمه بین شعار و عمل جالبه! راستی! شاهِ معدوم سال ۱۳۵۷ فرار کرد؛ الآن ۱۴۰۳ چند سال از فرار او می‌گذرد؟ 😂 یا مثلا علاوه بر ۳۵ میلیارد دلار پول نقد، کلی جواهرات از جمله «۳۸۴ چمدان جواهر و الماس»، «دو تاج با ۵ هزار قطعه الماس»، «۵۰ قطعه زمرد» و «۳۶۸ حبه مروارید» را با خودش دزدید و برد! الآن با احتساب دلار ۵۰ تومانی چقدر دزدیده است؟ 😂 دیگه چه سوالات ریاضی میشه با خاندان پهلوی درست کرد؟ 😉 ____________________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت تکان دهنده آشپزهای فرنگی از منوی غذاهای جشن‌ ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی جشن‌های پرهزینه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران در سال ۱۳۵۰ از جمله جشن‌هایی است که در کتاب گینس به عنوان رکوردشکنی ثبت شده است.  ______________________________ ◀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درشکه رو جلوی اسب نبندید.😳 از اعتراف به شکست در برابر جمهوری اسلامی تا نقشه شوم برای تغییر فرهنگ ایرانی و جاانداختن فرهنگ همجنس‌بازی و همچنین تلاش برای تحریم حداکثری ایرانیان! ______________________
🔰 نامزدهای ریاست جمهوری درباره زنان و خانواده چه گفتند؟ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی: 🔺اسم دولت خود را دولت مردم و خانواده نام نهادم، زیرا پدر و مادر خود را فدای سعادت فرزندان می‌کنند، فرزندان در این بستر خانواده رشد می‌کنند و آن را به جامعه تسریع می‌دهند محمدباقر قالیباف: 🔺موضوع زن و خانواده مهمترین اولویت در حوزه فرهنگ است؛ زن به عنوان مادر مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه است مسعود پزشکیان: 🔺وی عقیده دارد اگر مر‌ها توانستند کاری کنند حتما یک زن قدرتمند کنارشان بوده است و بر این موضوع که زن‌ها می‌توانند آینده کشور را درست کنند تاکید دارد علیرضا زاکانی: 🔺خانواده نباید دغدغه معیشت و سلامت داشته باشد و این موضوع بر عهده دولت است و در دولت او برای این موضوع برنامه ریزی شده است.دختر چقدر شیرین است و چقدر می‌تواند موثر باشد و خانواده در جامعه محور و مهم‌ترین سلول است. سعید جلیلی: 🔺زن در فرهنگ ایرانی اسلامی نقش پرشکوهی ایفا کرده است. گفته می‌شود غرب در مساله زن و خانواده به بن بست رسیده است. حجاب و زن نقطه قوت ما است و باید تمدن خود را در این زمینه به رخ جهان بکشیم. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی: 🔺جامعه بدون حرمت به زن و حضور شفاف زنان، اصلأ انسانی نیست. بین مردان و زنان ما نباید تفاوتی باشد، اما مشاهده می‌کنیم که به زن‌های جامعه که می‌رسیم قید و قیود‌های ما زیاد می‌شود.
✳️ اهم محور نظرات کاربران (کامنت) ذیل پست‌های رسانه‌های معاند در اینستاگرام پیرامون انتخابات ریاست جمهوری* ** 🔘 *بی‌بی‌سی فارسی* 1️⃣ برچسب‌‌زنی به کاربرانی که قصد مشارکت در انتخابات را دارند و دخیل دانستن ایشان در خون‌های اعدام شدگان و جان باختگان اغتشاشات 1401 2️⃣ابراز عدم مشارکت در انتخابات با ادعای اینکه رهبری انقلاب معتقدند که مردم قدرت تحلیل سیاسی ندارند 3️⃣حمایت از عملکرد پزشکیان در مناظره شب گذشته و اقناع سایر کاربران برای رای دادن به ایشان 4️⃣تخریب چهره محمدباقر قالیباف ذیل باورپذیری نقش داشتن وی در ماجرای کوی دانشگاه تهران و فسادهای اقتصادی خانواده وی 5️⃣اهانت به زاکانی ذیل عملکرد مناظراتی وی همراه با ابراز تاسف برای نظام ذیل تاییدصلاحیت وی با توجه به کارنامه ایشان در شهرداری 🔘 *ایران اینترنشنال* 1️⃣باوپذیری ادعای بی فایدگی شرکت در انتخابات و انتصاب رئیس جمهور توسط رهبری 2️⃣ابرازعدم اعتماد به اصلاح طلبان و یکی دانستن ایشان با اصولگرایان ذیل حمایت از ادعای صدیقه وسمقی مبنی بر اینکه حکومت برای مقابله با تغییرخواهی به اصلاح طلبان روی آورده است 3️⃣ ابراز عدم مشارکت در انتخابات در راستای حمایت از زندانیان سیاسی و جان‌باختگان در اغتشاشات 1401 (باور به دست داشتن تمامی نامزدها در جان باختن افراد در اغتشاشات 1401) 4️⃣هجمه و اهانت به نامزدها ذیل ابراز تبعیت از رهبری، توسط هر 6 نامزد 5️⃣اقناع سایر کاربران در راستای تحریم انتخابات برای ابراز مخالفت نسبت و قدرت نمایی در برابر جمهوری اسلامی با این روش و بازنشر هشتگ 🔘 *منوتو* 1️⃣تداوم ابراز عدم اهتمام نسبت به پخش مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخابات و عدم تماشای آن ها 2️⃣واکنش های کنایی نسبت به مناظره شب گذشته با تاکید بر عدم ارائه برنامه منسجم اقتصادی توسط هیچ یک از نامزدها 3️⃣برچسب‌‌زنی به کاربرانی که قصد مشارکت در انتخابات را دارند و دخیل دانستن ایشان در خون‌های اعدام شدگان و جان باختگان اغتشاشات 1401 4️⃣هجمه و اهانت به نامزدها ذیل دروغ گو دانستن ایشان و عدم اعتماد به عملیاتی سازی وعده های آن ها 5️⃣ابراز عدم مشارکت در انتخابات در راستای حمایت از زندانیان سیاسی و جان‌باختگان در اغتشاشات 1401 و بازنشر هشتگ 🔘 *رادیو فردا* 1️اهانت به رهبری و ابراز عدم مشارکت در انتخابات با ادعای فاسد دانستن مسئولان نظام و نبود شخص اصلح در نامزدها همراه با بازنشر هشتگ 2️⃣ ابرازعدم اعتماد به اصلاح طلبان و یکی دانستن ایشان با اصولگرایان ذیل حمایت از ادعای صدیقه وسمقی مبنی بر اینکه حکومت برای مقابله با تغییرخواهی به اصلاح طلبان روی آورده است 3️⃣ حمایت از عملکرد پزشکیان در مناظره شب گذشته و اقناع سایر کاربران برای رای دادن به ایشان 4️⃣واکنش های کنایی نسبت به مناظره انتخاباتی شب گذشته با تاکید بر تکراری بودن محتوای مناظرات نامزدها 5️⃣هجمه و اهانت به نامزدها ذیل دروغ گو دانستن ایشان و عدم اعتماد به عملیاتی سازی وعده های آن ها 🔘 *صدای آمریکا* 1️⃣باورپذیری خط روایت نمایشی بودن انتخابات و ابراز عدم مشارکت در آن 2️⃣برچسب‌‌زنی به کاربرانی که قصد مشارکت در انتخابات را دارند و دخیل دانستن ایشان در خون‌های اعدام شدگان و جان باختگان اغتشاشات 1401 3️⃣حمایت از عملکرد پزشکیان در مناظره شب گذشته و اقناع سایر کاربران برای رای دادن به ایشان 4️⃣هجمه به قالیباف و دروغ دانستن آمار ارائه شده در نخستین مناظره توسط وی
💢مردم‌سالاری دینی ایران مدلی قابل عرضه به جهان 🔹برخی معتقدند، آمریکا مانند «شهری نورانی بر فراز یک تپه» است و دولتمردان این کشور باید آمریکا را چنان بسازند و قوی کنند تا نگاه سایر دولت‌ها به این شهر و «فانوس هدایتگر دموکراسی» جلب شود؛ اما واقعیت به گونه‌ای دیگر رقم خورده است که تارنمای نشریه آمریکایی «هیل» در گزارشی با اشاره به نتایج نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی «پیو» درباره تشدید اختلافات داخلی در آمریکا نوشته است: «فانوس دموکراسی آمریکایی رو به خاموشی می‌رود»؛ چرا که رهبران غرب دیگر به آمریکا به مثابه یک الگو در حوزه دموکراسی نگاه نمی‌کنند. 🔸این مسئله در میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات‌های این کشور نیز خود را نشان داده است. 🔹آمارها حاکی از آن است که تا پیش از سال 2018 اغلب مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات‌های پارلمانی برابر یا پایین‌تر از 40 درصد بوده است. 🔸در فرانسه، برای نمونه دیگری از کشورهای غربی، طی سال‌های اخیر مشارکت زیر 49 درصد بوده است. برخی کشورهای غربی دیگر نیز قوانین خاصی را وضع کرده و مجازاتی را برای شخص غایب در انتخابات در نظر گرفته‌اند. 🔹شهروندان غایب استرالیایی باید جریمه نقدی بپردازند، در غیر این صورت به زندان خواهند رفت یا در برزیل برای کسانی که در انتخابات شرکت نکنند، گذرنامه صادر نخواهد شد. 🔸بنابر قانون اساسی بلژیک، اگر کسی پس از دریافت دعوت‌نامه برای رأی دادن، پای صندوق نرود و عذر موجهی هم نداشته باشد، بین ۲۵ تا ۵۰ یورو جریمه می‌شود. اگر این غیبت دوباره تکرار شود، جریمه بین ۵۰ تا ۱۲۵ یورو افزایش می‌یابد و اگر کسی در چهار دور انتخابات شرکت نکند، علاوه بر چهار بار جریمه، نام او از فهرست رأی‌دهندگان به مدت ۱۰ سال خط خورده و در هیچ مقام و اداره دولتی پذیرفته نخواهد شد و هیچ کمک و امتیازی نیز از سوی دولت دریافت نخواهد کرد. 🔹اما در جمهوری اسلامی ایران شرایط جور دیگری است. با وجود اینکه هجمه‌های رسانه‌ای تلاش دارد بی اعتباری انتخابات ایران را به ذهن متبادر کند و نیز تحریم‌های متعدد با هدف مأیوس‌سازی، ملت ایران را نشانه گرفته‌اند؛ اما در انتخابات سال گذشته مشارکت بالای ۴۱ درصد را شاهد بودیم. این در حالی است که در ایران مجازاتی برای غایبان در انتخابات نیز وضع نشده است. 🔸در انتخابات پیش رو نیز باید بیان کرد رئیس جمهور شهید تراز ریاست جمهوری را تغییر داد و شهادت او باورهای اجتماعی را راسخ‌تر از گذشته کرد؛ به گونه‌ای که به گزارش مرکز تحقیقات صدا و سیما، میزان مشارکت، پس از شهادت شهید رئیسی در مقایسه با قبل از این سانحه، ۱۲ درصد تا کنون افزایش داشته و امید می‌رود از آمار فعلی نیز فراتر رود. از این رو می‌توان مدل مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران را به منزله الگویی کارآمد به جامعه جهانی معرفی کرد.
. 🔹️اسلام از بدو ظهور، رشد بشریت را رسالت اصلی خود دانسته و تعالیم خود را بر این اساس بنیاد نهاده است. ولی این مهم بیش از آن‌که در خلوت انسان رخ دهد در اجتماع برای او حاصل می‌گردد، هرچند زیست اجتماعیِ انسان عاری از اشتباه و خطر نیست لکن رشد اصلی و حقیقی برای او در این بستر رخ می‌دهد. یکی از ارکان زیست اجتماعی بشر تعاملات او در این عرصه و اخذ تصمیمات اثرگذاری است که می‌تواند در جهت رشد و تعالی جامعه یا در جهت عکس آن باشد. 🔸 انتخابات یکی از مهمترینِ این تعاملات و تصمیم گیری‌هاست که این انسانِ اجتماعی خود را در معرض آن قرار داده و علاوه بر اینکه از بی‌تفاوت بودن در برابر مسائل جامعه گذر کرده است، با تصمیم گیری در قبال این موضوع، هم می‌تواند رشد خود را رقم بزند و هم شاهد تغییر و تحولی باشد که در جامعه نمود پیدا می‌کند، خواه این تغییر و تحول مثبت باشد یا نباشد... 🔸️اما با توجه به شرایط امروز کشور و انتخابات پیش رو، ما جمعی از شهر و شهرستان با بحث و گفتگو حول این مسئله حیاتی که می‌تواند تعیین کننده بسیاری از تحولات اجتماعی در ابعاد خرد و کلان باشد، به لزوم حضور پررنگ آحاد جامعه در این عرصه تاکید داشته و ضمن احترام به سایر نامزدهای محترم مخصوصا نامزدهای جبهه انقلاب و سابقه اجرایی و جهادی آنان، با توجه به موارد و ملاک‌های متعددی از جمله سابقه اجرایی و بدون فساد، برنامه‌های عملی برای تمام مسائل کشور، مدیریت قوی، تبدیل کردن ظرفیت‌های بالقوه کشور به ظرفیت‌های بالفعل و ... دکتر سعید جلیلی را نامزد اصلح این دور از انتخابات می‌دانیم. چرا که معتقدیم با حضور این شخص در رأس امور اجرایی کشور می‌توان شاهد رشد و پیشرفت مادی و معنوی در کشور شد و اصل حاکمیت اسلامی نیز عینیّت پیدا خواهد کرد. ✅ با توجه به این موارد دانشجویان شهرستان فولادشهر از دکتر جلیلی اعلام حمایت می‌کنند و در روزهای آینده دلیل این تصمیم خود را تبیین خواهند کرد. و من الله توفیق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شبیه ترین نامزد به شهید گفت: بالاخره به کدام نامزد رای بدهیم؟! گفتم: کاملا واضح و مشخص است گفت: خب کدام یک؟! گفتم: شمایی که نظر نائب برایت مهم است تعاریف ایشان از شهید رئیسی را به یاد بیاورید و شبیه ترین نامزد به آن شهید عزیز را انتخاب کنید ...
🔴 خدا رحمت کند آقای مشکینی را انتخابات را تشبیه می کرد به و می فرمود: ✅صحنه انتخابات است. ☑️کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را می کند. ☑️کسی که در شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی کاری نمی کند و هدفی ندارد تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد ☑️کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند. ☑️کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند. 🌷رأی مسئولیت آور است. با دقت و بصیرت رأی دهیم.✋