eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226.1هزار عکس
61هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
👌 ✍امام محمد باقر علیه‌السلام خطاب به جابر بن یزید جُعفی می‌فرمایند: «ای جابر! تو را به پنج چیز وصیت می‌کنم... ⇦ اگر مورد ستم قرار گرفتی، ستم نکن ⇦ اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت نکن ⇦ اگر تو را تکذیب کردند، خشم نگیر ⇦ اگر تو را ستایش کردند، دلخوش نشو ⇦ و اگر تو را سرزنش کردند، دلگیر مشو بلکه درباره آنچه گفتند فکر کن! اگر دیدی آنچه می‌گویند راست است ، خود را اصلاح کن. و اگر دیدی درست نیست، پس بدان که خود را مدیون تو کردند و برای جبران این دِین، از ثواب‌های او به تو می‌دهند و از گناهان تو کم کرده ، در نامه اعمال او قرار می‌دهند» 📚 بحارالأنوار ، ج۷۵ ، ص۱۶۲ ‌ ‌این عماریون
چرا حضرت آقا نگران مهد کودکهاست؟ 👇👇👇 تو کرج مهدکودک زدن، بچه‌ها رو گرسنه نگه داشتن، بهشون گفتن منتظر باشید تا مهدی براتون غذا بیاره. بعد از چهار ساعت لباس زورو تنِ یکی از بچه‌ها می‌کنن و با یه کیک میفرستنش داخل، میگن مهدی نیومد، به جاش زورو براتون غذا آورد وقتی مسئولین کشور خواب هستن، مسیحی‌ها و بهاییان میان مهد کودک میزنن و ذهن بچه شیعه‌ رو اینطور که می‌خوان میسازن. تو این جریان واقعا داره کوتاهی میشه ۲۰۳۰
⚠️دکتر طبرسی: میزان ابتلا به کرونا بیشتر خواهد شد/دانش‌آموزان از حضور در مدارس پرهیز کنند/ تخت برای کودکان نداریم رییس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: 🔴همیشه شروع اپیدمی بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا از مدارس آغاز می‌شود و در مورد کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی دیگر هم غیر از این نیست، از همین رو نباید تجمعی در مدارس شکل بگیرد تا بچه‌ها این ویروس را به سایر افراد انتقال دهند./ این عماریون
صنایع فلزی شواهد و مدارک باستان‌شناسی این نکته را تأیید می‌کند که شمال و مرکز ایران جزو قدیمی‌ترین مراکز صنایع فلزکاری جهان بوده‌است. مشخص است که بشر تنها در سرزمینی می‌توانست به سودمندی فلز پی ببرد که در آن فلزات و کانی‌های آنها وجود داشته‌باشد. ایران از لحاظ طبیعی دارای ذخایر بزرگی از کانی‌هاست. رشته کوه‌هایی که از توروس در ترکیه تا کرانه‌های جنوبی دریای مازندران کشیده می‌شد سرشار از انواع کانی‌ها و سوخت بود و دانش فلزکاری از آنجا به مراکز دیگر در آسیا، افریقا و اروپا گسترش یافت.   مس در اوایل هزارهٔ چهارم پیش از مسیح، مس مصرف عمومی یافت و برای ساختن پیکان، درفش، سنجاق جامه و جواهرات آنرا چکش کاری می‌کردند ولی در نیمهٔ دوم هزارهٔ مزبور تغییر قابل ملاحظه‌ای در تکنولوژی فلزات پدید آمد. در این دوره مس را با گداختن آن از کانی جدا کرده و به اشکال مختلف می‌ریختند. اسناد آشوری دلالت دارد به اینکه ایرانیان سنگ مس گوگردی خود را در کوره‌هایی به ارتفاع ۲ متر تشویه می‌کردند در صورتی که احیای آن در کوره‌های هوایی کوچک که قطر دهنهٔ آن در حدود ۲۲ و ارتفاع آن ۴۵ سانتیمتر بوده، انجام می‌شد. در نزدیکی انارک چند کورهٔ گداز مس ماقبل تاریخ در حالیکه در داخل بعضی از این کوره‌ها هنوز بقایای مس و سرباره باقی مانده‌بود، کشف شده‌است.     مفرغ از گورستان شوش، تپهٔ گیان و تپه گئوی ابزار مفرغی (برنز)و زینت‌آلات مفرغی و نقره‌ای بسیاری به دست می‌آید. ابزار مسی یافت شده از هزارهٔ چهارم پیش از مسیح دارای مقادیر مختلف طلا، نقره، ارسنیک، آنتیموان، آهن، نیکل و قلع هستند. اما نمونه‌های پیدا شده، متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از مسیح به بعد نشان می‌دهد که مقدار قلع در مفرغ ۵ درصد است و این مقدار در مدت ۱۰۰۰ سال به ۱۰ درصد می‌رسد. می‌توان حدس زد که فلزکاران در آن موقع از گداختن سنگ‌های مس و قلع با هم دست کشیده و هر کدام از آنها را جداگانه ذوب می‌کردند بدین ترتیب آلیاژ دقیقی به دست می‌آوردند و جز به این طریق نمی‌توان علت وجود مقدار یکسان قلع را در آنها، توجیه کرد. گذار از عصر سنگ به عصر مس بسیار تدریجی بود ولی در ایران عصر مفرغ در ۲۰۰۰ سال پیش از مسیح به خوبی پیشرفت کرده‌بود. چنین به نظر می‌رسد که بسیاری از اشیای مفرغی آن دوره، در قالب‌هایی از سنگ‌های نرم ریخته می‌شد بدین ترتیب که نیمی از آن شیئی در یک سنگ و نیم دیگرش در سنگ دیگر، کنده‌کاری شده‌بود. این قالب‌ها دارای مجرای فرار هوا و لولهٔ تغذیه بودند.     آهن با ورود قوم آریایی که در هزارهٔ اول پیش از میلاد به ایران انجام گرفت افزایش استعمال آهن در آثار بجا مانده دیده می شود گرچه بطور قطعی نمی‌توان میان این دو امر رابطه‌ای برقرار کرد. جدول زیر زمان تقریبی پیدایش عصر آهن را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد.   ایرانیان قدیم برای آهن ورزیده و فولاد آبپذیر کلمات جداگانه‌ای داشتند. آهن ورزیده را آهن و فولاد آبپذیر را در زبان کهن ایران پولاد می‌نامیدند. در گورستان تپه سیلک که محققاً می‌توان آن را متعلق به ۱۲۰۰ تا ۱۰۰۰ پیش از مسیح دانست، اشیای باستانی باارزشی کشف شده‌است. یکی از آنها شمشیری است که دست و قبضهٔ آن از مفرغ ساخته شده و یک تیغهٔ فولادی نازک، روی مفرغ، پرچ شده‌است. همچنین در این گورستان چنگک‌های فولادینی یافت شده که با استادی تمام چکش کاری شده‌است. یکی از فلزکاران روسیه شمشیرهای اصیل کهن ایرانی را با روش عکسبرداری میکروسکوپی تجزیه کرد و به این نتایج رسید که: آنچه که در قرون وسطی با نام فولاد موج‌دار در اروپا رایج شد، در روسیه به نام ایرانی آن بولات یا پولاد معروف بود.این نوع فولاد موج دار دارای سطح آبگونه‌ای شکیلی است که با بیشتر فولادهای ورقه‌ای مواج فرق دارد.روس ها معتقدند که فولاد موج دار در هند اختراع شد و بعد به ایران آمد. اما این تحقیقات تفاوت ساخت فولاد ایرانی و فولاد هندی را مشخص می‌کند. در سدهٔ سوم میلادی از گاهنامه کوکویائو چنین بر می‌آید که چین در زمان ساسانیان، فولاد را از ایران وارد می‌کرد. این کتاب به ویژه از خطوط مارپیچی که در رویهٔ فولاد ایرانی بود سخن می‌گوید از اینرو باید گفت که آهنی که از ایران وارد چین می‌شد، موج‌دار بوده‌است. این امر شک جوزف نیدهام محقق صنعت آهن و فولاد در چین را تبدیل به یقین کرد که فن موجدار کردن اگر از ووتز هند نباشد، از ایران پدید آمده‌است. فولاد پارتی یا ایرانی که رومی‌ها اغلب از آن سخن گفته‌اند پس از فولاد هند در دنیا اول بود. و امروز بر این باورند که این فولاد از راه قالگذاری صفحه‌های صاف آهن ورزیده با گرد زغال‌چوب در بوته‌ها ساخته می‌شد. این روش تولید بعدها به عربستان، بین‌النهرین و دمشق و ...انتقال یافت./این عماریون
مدافعان بی ادعای آموزش وتربیت✋🏻 بی صدا به مدرسه آمدند. همان هایی که مدتهاست مورد تیر طعنه‌ها و تهمتها بودند همانها که آنها را عافیت طلب و راحت طلب خطاب کردند . به کلاس‌هایی رفتند که فقط یک یا دو دانش آموز داشت و برایش ناگفته ها را گفتند . مظلومانه و بی ادعا نه مدافع لقب گرفتند نه ایثارگر. در کلاس‌هایی که در اوج گرما حتی چرخش یک پنکه هم دیده نمی شد. نه نگهبانی در ورودی مدرسه بود که از ورود کسی جلوگیری کند نه خبری از حفاظهای نایلونی بود،نه آهنگی داشتند و نه رقصی،نه فیلمی و نه عکسی،. و بسیاری از کسانی که تا دیروز معلمین را بخاطر تعطیلی شماتت می‌کردند از ترس بیماری جرات نکردند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند. سیصد گل سرخ یک گل نصرانی ما را ز سر بریده می‌ترسانی؟ گر ما ز سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم تقدیم به مدافعان همیشه عاشق عرصه تعلیم و تربیت/ این عماریون
‏گیریم ‎۴۲۰۰ سهوی بود گیریم حراج ۶۰تن طلا قبل تحریم، اشتباه شخصی سیف بود گیریم بخشنامه‌های ضدونقیض، رهاکردن ‎، دعوای کودکانه وزرا در ‎ و... ندانمکاری است برفرض؛ اینها قبول... ولی سوال اینجاست: مردم و اقتصادایران تا کِی باید تاوان این ندانمکاری‌های بی‌پایان را بدهند این عماریون
‏عکس از Khalili
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان با این تصمیم دولت مخالفند و معتقدند که این تصمیم (فروش اوراق سلف نفتی در بورس) کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند. قدس آنلاین؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند که این تصمیم مغایر با تصمیمی است که در جلسه شورای سران سه قوه برای این منظور اتخاذ شده است. وی افزود: در جلسه شورای سران قوا تصمیم بر این شده تا نفت به صورت واقعی در بورس خرید و فروش شود و نه این که اوراق به فروش رسد و دولت بعدی مقروض شود. نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان با این تصمیم دولت مخالفند و معتقدند که این تصمیم (فروش اوراق سلف نفتی در بورس) کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند.
⚫️ خبر فوری: استاد پناهیان، ترور رسانه‌ای شد 🔻 ترور شخصیت، مهم‌ترین ابزار دشمن در حذف نیروهای انقلابی از صحنه است. 🔻 استاد پناهیان، واعظ معروف تهران و یکی از پای‌کارترین نیروهای انقلاب است. 🔻 کینه مخالفان عمدتا به دفاع عمارگونه پناهیان در فتنه 88 از ولایت برمی‌گردد که امروز سر واکرده است. 🔻 ممکن است به برخی حرف‌های استاد، مانند هر اندیشمند دیگری ایراداتی وارد باشد اما تخریب و تخطئه او، ترور یک نیروی جریان‎‌ساز انقلاب است. 🔻 نسلی از شاگردان و پامنبری‌ها و تربیت شده‌های استاد پناهیان امروز در مصادر مختلف رسانه‌ای کشور مشغول خدمت هستند. امروز روز دفاع از استاد در برابر هجمه دشمن است.
🔺️رئیس بیمارستان شهدای تجریش تهران: 🔹️انتظار بازگشایی مدارس را نداشتیم 🔹️ابتلای کادر درمان به کرونا رو به افزایش است/ایلنا این عماریون
در تصویر بالا چند اختلاف وجود دارد
چند مثلث اینجا وجود دارد؟
📍این روزها اتفاقات متفاوتی در مجلس می افتد. در این دو هفته که مجلس برای حضور نمایندگان در حوزه انتخابی صحن علنی ندارد, برخی نمایندگان علاوه بر حوزه خود, مسافر نقاط محروم کشور شده اند. دکتر قالیباف خوزستان را برگزید. دکتر نیکزاد; نایب رئیس مجلس دنبال پروژه های عمرانی نیمه کاره تربت حیدریه و مشکلات حوزه زعفران است و در این صد روزی که از آغاز مجلس میگذرد سفر به زابل, خوی, زنجان را نیز پشت سر گذاشته است. چند نفر از نمایندگان تهران هم پس از سفرهایی که به غیزانیه و هفت تپه داشته اند, پای حرف مردم محروم چابهار نشسته اند. در نگاه اولیه,این کار با منطق نمایندگی که نماینده هر شهر زبان گویای آن محدوده جغرافیایی است, متناقض به نظر می رسد و چندی پیش واکنش حسام الدین آشنا را نیز دربرداشت که از نمایندگان خواسته بود به مشکلات حوزه انتخابیه خود بپردازند و در دیگر مسائل دخالت نکنند, اما این مسئله از چند منظر قابل توجه است: 🔶یک. رها شدن مجلس از نگاه های قومی و قبیله ای که باعث ترجیح منافع منطقه ای بر منافع ملی میشود, یک نیاز تحولی جدی است و این قبیل کارها گام مهمی در این راستاست. در این سالها غلبه نگاه منطقه ای باعث شده است تا مسابقه بزرگی در جذب امکانات محدود دستگاه های دولتی با رایزنی و لابی و حتی تهدید به سوال و استیضاح راه بیفتد. 🔷دو. این رویکرد, یک تغییر نگاه در وظیفه نظارتی مجلس محسوب می شود. تا پیش از این, نظارت نمایندگان مجلس در تحقیق و تفحص, طرح سوال و استیضاح خلاصه شده بود که هم زمانبر بود و هم هزینه های اجتماعی و سیاسی زیادی را ایجاد میکرد. نماینده مجلس در پایان خط می ایستاد و پس از آنکه کار از کار گذشته بود, با سوت سوال و استیضاح دستگاه دولتی را متوجه و یا مجبور به اصلاح میکرد که نوش دارویی پس از مرگ سهراب محسوب میشد. در رویکرد جدید, اولا مشکلات نه به واسطه گزارشها و تحلیل ها بلکه بر اساس مشاهدات عینی و گفتگوهای رو در رو با مردم شناسایی میشود و با همراه کردن مسئولان اجرایی, وصول به نتیجه تسریع می شود. 👌بنظر میرسد در این رویکرد, چند ملاحظه وجود دارد که میتوان با لحاظ کردن آن, این تلاش را تبدیل به رویه کرد و بر اثرگذاری آن افزود: 🔺اول. اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در این زمینه ضروری است تامجلس خانه ملت شود. 🔺دوم. اثربخشی این سفرها نیازمند یک کار مشترک بین دولت و مجلس است. تجربه سفرهای دکتر نیکزاد که در هر سفر حداقل سه معاون وزیر او را همراهی کرده و سفر به یک صورتجلسه منتج شده است, میتواند یک نمونه موفق محسوب شود. 🔺سوم. باید الگویی برای نظام مند شدن و تکثیر این رویه طراحی کرد. این عماریون
🍎 اندیشکده قلب سلیم 🍎 👌 قطع این فساد از صحنۀ قلب ! 🔰 اگر کسی اندکی تأمل کند در عواقب امر اهل دنیا و عشّاق آن و مفاسدی که از آنها بروز کرده و ننگ‌هائی که از آنها به یادگار مانده که صفحات تاریخ را سیاه و ننگین نموده، که تمام آن از حبّ جاه و مال و بالجمله حبّ دنیا بوده، و تفکر کند در اخبار و آثاری که از اهل بیت عصمت و طهارت در مذمّت حبّ دنیا وارد شده و مفاسدی که در دین دنیا بر آن مترتب است، تصدیق می کند که با هر قیمت هست و با هر فشار و ریاضتی میسور و ممکن باشد قطع این فساد را از صحنه قلب بکند و این ظلمت و کدورت را از فضای دل برکنار کند، لازم است بکند؛ و این با قدری اقدام و همّت تا اندازه ای ممکن است. گرچه ترک مطلق (دنیا) از عهده هر کس ساخته نیست، ولی کم کردن آن ، و شاخ و برگ آن را زدن، بسیار ممکن است؛ بلکه می توان گفت سهل است. 📄 امام خمینی ، سرالصلوه، ص 30 (ره)
🔶 ✍️ یادداشتی از یکی از طلاب حوزه علمیه قم، درباره استفاده از علامت در عزاداری‌ها 🔻در پی انتشار سخنان بعضی گویندگان و مداحان، در خصوص نظر حاج آقای قرائتی درباره استفاده از علامت در عزاداری‌ها، به نظرم رسید به عنوان یک طلبه حوزه علمیه قم، حکم شرعی آن را مطابق نظر مراجع عظام، به اطلاع محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام برسانم. 🔸 البته در بررسی بنده مشخص شد که صحبت‌های آقای قرائتی مربوط به پنج سال پیش (محرم سال 1394) است و اینکه بعد از پنج سال این سخنان مطرح می‌شود، برایم جای سؤال دارد. 🔹 1. ایشان به دنبال بیان مکروه یا حرام‌بودن علم‌کشی، موضوع مجسّمه برخی حیوانات روی علم را مطرح‌ کرده‌اند. متاسفانه روی علامت‌ها، مجسمه انواع حیوانات مانند طاووس، کبوتر، شیر، و اسب نصب می‌شود که به فتوای مراجع گرامی ساخت مجسمه حیوانات حرام و خرید و فروش و نگهداری آن مکروه است. خوبست گوینده‌ای که خود را نماینده آیة الله العظمی وحید معرفی می‌کند، از ایشان استفتاء کند که آیا پولی که مردم به نام امام حسین علیه‌السلام می‌دهند، مجاز است برای ساخت مجسمه استفاده شود؟ و آیا نگهداری این مجسمه‌ها روی علامت، چون به نام امام حسین است، از کراهت خارج می‌شود؟ 🔹2. غیر از آقای قرائتی، برخی مراجع مانند آیة الله العظمی مکارم در پاسخ به استفاده از علامت‌هایی که مجسمه حیوانات روی آن نصب شده، فرموده‌اند: به طور کلی از این گونه علامت‌ها اجتناب شود و نذورات مردم صرف آن‌ها نشود. 🔹3. در خصوص قمه‌زنی و استفاده از تمثال‌ امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام، با آنکه سال‌ها در عزاداری‌ها رواج داشت، با فتوای اکثر مراجع، از مراسم کنار گذاشته شد، روشن است که این نمادها، جزء دین نیست، بلکه نشان عزاداری است و می‌تواند در طول زمان، شکل و شیوه آن تغییر یابد. آیا مردم عراق و بسیاری از کشورهای شیعه‌نشین که در ماه محرم، علم‌کشی نمی‌کنند، عزاداری آن‌ها مورد قبول نیست که ما تصور کنیم، کنارگذاشتن علم، به معنای تضعیف عزاداری است؟ این عماریون
‏این لینک را دنبال کنید تا به گروه من در WhatsApp ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/F7l5EDdaBcA17px29WzWFR
‏فیلم از طرف Khalili
🍏 بسته سلامت امروز؛ فواید مصرف کشمش قبل ازخوردن صبحانه 1️⃣ منبع خوب فیبر 2️⃣ دشمن سرطان 3️⃣ کاهش استرس 4️⃣ درمان یبوست 5️⃣ تقویت اعصاب 6️⃣ کاهش عصبانیت 7️⃣ دهان را خوشبو میکند 8️⃣ رفع گرفتگی عضلات این عماریون