🔴گاندی: اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از امام حسین(ع) پیروی کند
🔹مهاتما گاندی رهبر سیاسی معنوی هندیها: من زندگی امام حسین علیه السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خواندهام و توجه کافی به صفحات کربلا نموندهام بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از امام حسین(ع) پیروی کند
*👈«بمبگذاری انگلیِ» اماکن عمومی با مدفوع سگها*
*👈متاسفانه،* در کشور هیچ قانونی برای سگگردانی و ممانعت از ایجاد آلودگی به واسطه مدفوع کردن سگها در سطح معابر و اماکن عمومی نداریم در حالیکه مدفوع سگها عملاً «بمبهای انگی» برای انتقال بیماریهای خطرناک هستند!
*👈بیماریهای باکتریایی بسیار خطرناکی،* نظیر سالمونلا، کامپیلوباکتر، اشریشیاکلی و کلستریدیوم دیفیسیل و بیماریهای انگلی نظیر توکسوکاریازیس، لارو مهاجر پوستی، اکینوکوکوس، ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم بیماریهایی هستند که از طریق مدفوع سگها به انسان منتقل شوند.
*👈متاسفانه،* طی این سالها، محل بازی کودکان در پارکها به مکانی برای ابتلا به انواع انگلها و باکتریها تبدیل شده است که جان و سلامتی آنان و همگان را به شدت تهدید می کند.
*👈به نظرتان،* برخورد نکردن با «سگ گردانان» و آزاد گذاریِ «سگ فرزندان!»، آن هم در محل زندگی و رفت و آمد مردمان، تا چه وقت و زمانی ادامه خواهد داشت!؟..
✅بیشتر با آسیب ها و بیماری های خطرناک نگهداری سگ در خانه آشنا شوید
از منظر جریانشناسی تاریخی، میتوان طیفها و افراد مختلف زمانهی سیدالشهدا علیهالسلام را در سه جریان کلی مورد بررسی قرار داد:
*جریان اول*
جریان سیدالشهدا علیهالسلام شامل خود ایشان و یارانی میشد که در صحرای کربلا بههمراه ایشان به شهادت رسیدند؛
در بین این افراد سرنوشت کسانی مثل زهیر بن قین، حر بن یزید، حارث بن امرءالقیس، نعمان و حلاس بن عمرو، بکر بن حی، عمرو بن ضبیعه و... که در برزخ ماندن و رفتن، رفتن به سمت عشق و آن را پذیرا شدند همواره مورد آرزوست. کسانی که به یک بار و شاید طی چند ساعت با تصمیم درست راه چند ساله را طی می کنند. در عصر حاضر هم در خیل شهدای عزیز ایران از این دست انسانها می توان یافت.
*جریان دوم*
جریان دوم، جریان اموی به رهبری یزید بود که اساس آن برپایهی ظلم و فساد استوار بود. باطل بودن جریانی مثل یزید الان برای ما کاملاً روشن است.منطق آنان، منطق باطلی است و قدرتهایی مثل آمریکا، اسرائیل و انگلیس الان همان منطق بنیامیه را دارند و خود را برتر میدانند. میتوان گفت مبانی مدرن غرب، همان نگاه بنیامیه است، اما با تئوریپردازی قویتر و شیکتر.
این تفکر باطل است و با فطرت انسانی تعارض دارد و جریان امام حسین در تعارض و تقابل با این جریان بود. تقابل جریان حسینی و اموی با یکدیگر کاملاً روشن است.
*جریان سوم*
اما در میان دو جریان فوق، جریان سومی وجود داشت که توجه به آن اهمیت ویژهای دارد. این جریان، جریان گسترده و بزرگی است که زیاد به آن پرداخته نشده است، ولی واقعاً نیاز به بحث دارد. این جریان، خود به چند دستهی کوچک تقسیم میشود.
قسم اول از این جریان افرادی هستند که در رکاب اهلبیت حرکت میکردند، اما بهدنبال منافع مالی و دنیوی خود بودند. بخشی از مردم کوفه و بصره را در آن زمان میتوان جزء این گروه نام برد. یکی از چهرههای برجستهی این دسته، احنف بن قیس، می توان نام برد.
قسم دوم از این جریان که از امام فاصله گرفتند، افرادی بودند که در ظاهر خود را محب و ارادتمند به اهلبیت علیهمالسلام مینمایاندند، اما در واقع ارادتی به آنان نداشتند و ابراز ارادتشان فقط یک ظاهرسازی بود؛ یکی از افرادی که میتوان برای این قسم نام برد، عبدالله بن عمر است.
قسم سوم از کسانی که در جریان قیام سیدالشهدا علیهالسلام گوشهگیری کردند و با آن حضرت همراه نشدند، نه مشکل طمع مال داشتند و نه مشکل بیماردلی؛ یعنی انسانهای بدی نبودند، اما بهخاطر ضعف تحلیل و ضعف مبانی دینیشان اهل شک بودند و در مواقع حساس نمیتوانستند تصمیم درست را بگیرند. افرادی مانند سلیمانبنصرد خزاعی از این دست بهشمار میآیند.
قسم چهارم شامل افرادی میشود که بررسی زندگیشان واقعاً برای امروز عبرتآموز است. این افراد حقیقتاً طرفدار امام حسین علیهالسلام بودند. نه مشکل بیماردلی داشتند و اهل فساد بودند، نه نفاق و تردیدهای ناروا، و از جنگ و جبهه و جهاد هم نمیترسیدند، اما نگاهشان به مسئلهی امامت مانند اصحاب سیدالشهدا علیهالسلام نبود و آن معرفت عمیق و صحیح را به مسئلهی امامت و شخص امام حسین علیهالسلام نداشتند، آنها فکر میکردند همانگونه که خود امام گاهوبیگاه در اقداماتش با آنان مشورت میکند؛ همچنان که میتوانند به امام مشورت بدهند، در برابر تصمیم امام هم میتوانند تصمیم دیگری بگیرند، و خط برگزیدهی امام را اشتباه بشمارند و خط دیگری را که به نظرشان درستتر است؛ انتخاب کنند. آنها در قضیهی عاشورا معتقد بودند مبارزهی نظامی با یزید کاری نادرست و بیثمر است، زیرا کوفیان به امام علیهالسلام وفا نمیکنند و امام در برابر یزید شکست میخورد و به شهادت میرسد. بنابراین طبق تحلیل خودشان به این نتیجه رسیدند که قیام امام حسین علیهالسلام فایدهای ندارد. ازاینرو از همراهی با امام خودداری کردند.
کسانی مانند محمدابنحنفیه و ابنجعفر و ابنعباس بهخاطر ارادت قلبی و رابطهی فامیلیای که با سیدالشهدا علیهالسلام داشتند، اگر کسی نزد آنها با سیدالشهدا علیهالسلام میجنگید، آنها قطعاً به کمک حضرت میآمدند، ولی چون اساس حرکت را درست نمیدانستند، آنقدر پای کار امام نبودند که بههمراه ایشان از شهری به شهر دیگر بروند. این موضوع نشان میدهد که انقلابی بودن و پای یک نهضت بودن، خودش مراتبی دارد و امثال ابنجعفر بهخاطر ضعف تئوریک و روحیهی سازش، فقط حداقلی از این روحیه را داشتند.
*اما یک سرنوشت عجیب در کربلا سرنوشت ضحاک است.*
ضحاک، به همراه مالک بن نضر ارحبی به حضور امام حسین (ع) رسید، این دیدار ظاهرا در کربلا صورت گرفت، امام پس از خوشامدگویی، سبب حضورشان را جویا شد، آنان در پاسخ گفتند: برای عرض سلام خدمت رسیدیم و از خدا عافیت و سلامت شما را خواستاریم، مردم برای جنگ با شما جمع شده اند! نظر شما چیست؟
امام پاسخ داد: «حسبی الله و نعم الوکیل؛خدا مرا کفایت می کند و چه نیکو وکیلی است.»
آن دو برا
ی امام دعا کردند، آن گاه حضرت فرمود: چرا مرا یاری نمی کنید؟ مالک بن نضر با بیان این جمله که: من مقروض هستم و عیال دارم، دعوت امام را رد کرد و رفت.
ضحاک بن عبدالله نیز مشابه سخن ابن نضر را گفت و سپس حضور موقت و مشروط خود را در کنار امام پیشنهاد داد و گفت: تا آن جا از شما دفاع خواهم کرد که دفاع من به حال شما مفید باشد، در غیر این صورت در جدایی از شما آزاد خواهم بود، امام نیز پذیرفت.
او در روز عاشورا، دلیری به خرج داد و امام بارها او را تشویق و دعا فرمود. چون جمله یاران امام حسین (ع) - جز سوید بن عمر و بشیر بن عمرو - به شهادت رسیدند، او نزد حضرت آمد و شرط پیشین خود را یادآور شد و از ایشان اجازه بازگشت خواست، امام هم آزادش گذاشت.
او که قبلا اسب خود را در یکی از خیمه ها پنهان کرده بود، پس از اذن امام، سوار بر اسب شد و فرار کرد. تعدادی از سربازان «ابن سعد» به تعقیب او پرداختند، ضحاک چون به روستایی به نام «شفیه » رسید ایستاد، تعقیب کنندگان او را شناختند و رهایش کردند.
ماجرای «ضحاک بن عبدالله » در نوع خود بی نظیر است، او که تا دقایق پایانی حماسه عاشورا در کنار امام شمشیر زد و شماری از لشکریان خصم را از پای درآورد و از نزدیک شاهد صحنه مظلومیت خاندان رسالت بود، چگونه بر عاقبت نیکوی خود پشت پا زد و خود را از فیض شهادت در رکاب سالار شهیدان محروم ساخت! آری، او به دنیا دل بسته بود و اسبش نیز وسیله پیوند مجدد او به این زندگی ناپایدار و گذرا گردید ... : «ذلک بانهم استحبوا الحیوة الدنیا علی الآخرة.»
✅🌸✅هرکس صبح *سه مرتبه* بگوید:
«اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ حَمْداً كَثيراً طَيِّباً مُباركاً فيهِ»*
*هفتاد بلا از او دور می شود* که کمترین آن اندوه است.
📚مفاتیح الجنان
🌹🌹
🌴💦🌴. 💦 *خواندن دعا و زیارت*
*از قشنگترین بده* *بستانهای دنیاست*
*تو نگرانیهایت را به خدا میدی*
*و او به تو آرامش🌷*
🌴 *خدایا*
*به حق ماه محرم و خون شهیدان دشت کربلا*
*آرامش را در تمام مراحل زندگی به دلهایمان نازل کن
✅🌸✅اثرات راهبردی موشک ۲۰۰۰ کیلومتری سپاه
▪️سپاه پاسداران در روز دوم رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ با استفاده از موشک های بالستیک میان برد اهدافی واقع در شمال اقیانوس هند را در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری منهدم کرد.
در این خصوص چند نکته مهم باید ذکر شود.
1️⃣ این رخداد یک تحول استراتژیک در بحث موشک های ضدکشتی در دنیاست زیرا هیچ کشوری تا امروز موشک بالستیک ضد کشتی در این برد را رونمایی نکرده است.
2️⃣ گستره وسیعی از دریای مدیترانه ، تنگه های بسفر و داردانل ، تنگه باب المندب و کانال سوئز از امروز زیر برد موشک های ضد کشتی ایران قرار خواهند گرفت .
3️⃣ ناوگان دریایی ایالات متحده که تا چندی پیش هنگام بروز خطر با اطلاع از قابلیت موشک های خلیج فارس و هرمز، ۷۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران دور می شدند ، مجبور خواهند شد در شرایط تنش فاصله خود را بیشتر کنند و در نتیجه قابلیت های آنان خصوصا برای عملیات هوایی و موشکی ( به خصوص کروز توماهاوک ۲۵۰۰ کیلومتری ) علیه اهداف مهم در عمق خاک ایران کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد .
4️⃣ قابلیت نقطه زنی در دریا با استفاده از فناوری هدایت اپتیکی خطا را به شدت کاهش داده و احتمال اصابت به هدف مدنظر را بسیار بیشتر خواهد کرد .
5️⃣ بدون تعارف باید گفت ایران با این اقدام به ایالات متحده این پیغام را ارسال کرد که دستش برای واکنش جدی علیه نیروهای آمریکایی و به خصوص ناوگان دریایی آن کاملا باز بوده و در صورت بروز تنش میان جمهوری اسلامی با همسایگان متخاصم ( شاید امارات ) یا رژیم صهیونیستی ، بهتر است آمریکا خود را وارد درگیری نکند.
🍃◼🍃
💚 *سلام بر قلب صبور زینب*
▪️ #امان_از_دل_زینبــ_س
دوباره در دل من خیمهی عزا نزنید
نمک به زخم من و زخم خیمهها نزنید
شکستهتر ز منِ پیر دیگر این جا نیست
مرا زمین زده است اکبرم، شما نزنید
برای آن که نمیرم ز شرم مادرتان
میان این همه لبخند دست و پا نزنید
خدا کند که بگوید کسی به قاتلتان
فقط نه این که دو بیکس، دو تشنه را نزنید
که در برابر چشمان مادری تنها
سر دو تازه جوان را به نیزهها نزنید.
▪ *السَّلامُ عَلَیک یااخْتَ الحسین ع*
▪ *السَّلامُ عَلَیک یا امَّ الْمَصآئِبِ*
▪ *یا زَینَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ*
*سلام عزاداریهاتون قبول*
🍃◼🍃
i:
💚✨ ده نکته از زیارت عاشورا ✨
🔸 آیا به هنگام خواندن زیارت عاشورا به نکات زیر توجه می کنیم
۱. زیارت عاشورا به دو قسمت تولی ( سلام بر افراد جبهه ی حق ) و تبری ( لعن بر افراد جبهه ی باطل ) تقسیم می شود.
۲. در زیارت عاشورا می آموزیم عبادتی که با اطاعت نباشد فریبی بیش نیست زیرا انسان به وسیله عبادت توام با اطاعت است که میتواند به درجه عبد (بندگی) برسد.
۳. در زیارت عاشورا یزید و شمر متهمان ردیف اول نیستند بلکه لعن اول متوجه پایه گذاران ظلم می باشد. پس یاد بگیریم که هرکاری که خواستیم انجام دهیم آینده آن را تصور کنیم و بدون بصیرت هیچ اقدامی نکنیم. زیرا که می تواند موجب لعن خدا بر خود و خاندانمان شود.
۴. در زیارت عاشورا آخرین نفرین بر «تابعین» است؛یعنی کسانی که به کشته شدن یاران خدا رضایت دارند. پس مواظب اعمالمان و مواظب تایید کردن ها و رد کردن های زبانی خود باشیم. بدانیم که هر رای و نظر ما در نهایت یا به یاری ولی خدا می انجامد یا به کشته شدن ولی خدا.
۵. در زیارت عاشورا کسانی که برای جبهه ی باطل اسب آماده کردند لعنت شده اند. پس مواظب کمک های مادی خود به این و آن باشیم؛ زیرا یاری ما نیز در نهایت یا به یاری ولی خدا می انجامد یا به کشته شدن ولی خدا.
۶. در زیارت عاشورا می آموزیم که گفتن یک مرگ بر دشمنان ولایت اهل بيت و یا یک درود بر پیروان ولایت اهل بيت، کافی نیست، بلکه باید صد مرتبه بگوییم تا تمام دوستان خدا و دشمنان خدا بفهمندکه خط و مرام ما چیست؟ پس با قدرت ؛ "موضع" خود را مشخص کنیم.
۷. در زیارت عاشورا می آموزیم فدا شدن در راه خدا کافی نیست، بلکه باید فدا شدن ما بر محور ولیّ معصوم خدا باشد. (حَلَّت_بِفَنَائِک)
۸. در زیارت عاشورا می خوانیم که باید خانواده خود را آل رسول الله کنیم که اگر نکردیم جزء آل امیه وآل مروان و آل زیاد خواهیم شد.
۹. در زیارت عاشورا هیچ سخنی از گروه سومی نیست (یا حق ؛ یا باطل) پس ما هر چه زودتر خط خود را مشخص کنیم (حسینی یا یزیدی) (مهدوی یا دجّالی)؟
۱۰. از زیارت عاشورا می آموزیم که باید سه توانایی خود را ارزیابی کنیم:
• توانایی در تشخیص دوست و دشمن (جبهه ی حق و باطل)
• توانایی در یاری کردن دوستان خدا (تولی به جبهه ی حق)
• توانایی در مبارزه کردن با دشمنان خدا (تبری از جبهه باطل)
⚫⚫
(بایدبدانیم زیارت عاشورا زیارت تنهانیست، بلکه درس بصیرت، آماده باش نظامی، بیعت باشهیدان، ومیدان رزم نرم باجبهه باطل است)