eitaa logo
این عماریون
365 دنبال‌کننده
240.9هزار عکس
65.4هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
54.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فوری / درخواست کارمندان سعودی اینترنشنال از وزارت اطلاعات برای بازگشت به ایران ورود برخی کارمندان سعودی اینترنشنال به قطر ممنوع شده است. همزمان با انتشار این خبر در رسانه ها اخبار دیگری منتشر شده که حکایت از ان دارد که تعدادی از کارمندان سعودی اینترنشنال با واسطه با وزارت اطلاعات تماس گرفته و خواهان این شده اند که راهی برای حضور آنها در ایران فراهم شود. مشابه همین اما و اگر ها پیرامون حضور رعنا رحیم پور در ایران هم به شکلی دیگر مطرح شده است. حالا اخباری هم به این اشاره کرده که عوامل این شبکه در لندن ممنوع الخروج شده اند.
🔴یک نکته خنده دار سردار حسین نجات فرمانده قرارگاه ثارالله تهران برای ، تحریم شده توسط اتحادیه اروپا بار اول سال ۸۸ و بار دو سال ۹۸ و اینبار بار سوم سال ۱۴۰۱ پ.ن سر هر اغتشاش ایشون تحریم میکنن
🔵 گناه رضایت به فتنه انگیزی 🔵 شراكت به رضايت 📛 اگر كسي از كرده خير يا شرّ شخصي راضي وخشنود باشد، شريك عمل او به شمار مي‌آيد، چه خود نيز اين كار را انجام دهد يا انجام ندهد، چنان كه شريك و مسئول پيامدها ونتايج آن عمل، يعني ثواب يا كيفر هم است.👇 سيدرضي در نهج البلاغه از اميرمؤمنان روايت مي‌كند: «أيّها الناس، إنّما يجمع الناس الرضا و السخط، و إنما عَقَرَ ناقة ثمود رجلٌ واحد، فعمَّهم ....تا آخر اي مردم! خشنودي و خشم از چيزي، همگان را در پيامد آن شريك مي‌سازد، چنان كه ماده شتر ثمود را يك نفر پي كرد، اما خدا همه را عذاب كرد، زيرا همگي آن كار را پسنديدند و خداي سبحان فرمود: «ماده شتر را پي كردند و سرانجام پشيمان شدند. » ديري نپاييد كه زمينشان صدا كرد وفرو رفت چنان كه آهن تفتيده در زمين سست فرو مي‌رود. » [۵] نيز فرمود: «الراضي بفعلِ قومٍ كالداخل فيه معهم. و علي كلِّ داخل فيباطلٍ إثمان: إثم العمل به، و الرضابه». [۶] امام در اين فرمايش، جرم را به دو سبب مي‌داند:👇 ⛔ عمل و رضايت به گناه و سنت تعميم فقط باطل و گناه را در بر نمي گيرد، بلكه حق و ثواب را نيز شامل مي‌شود. . 📛📛📛 📛📛📛📛📛📛 [۵] نهج البلاغه، خ ۲۰۱. [۶] همان، حكمت ۱۵۴.
برخورد خداوند با انسان های خوب و بد! روایت شده از امام صادق علیه السلام که رسول خدا فرمودند: خدای تبارک و تعالی میفرمایند: هیچ بنده گنهکاری را وارد بهشت نمی کنم، مگر اینکه: او را به مرض و بیماری مبتلا میکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر گناهانش با آن بیماری پاک نشد و زیادتر از آن بود، کسی را بر او مسلط میکنم که بر او ظلم کند تا کفاره گناهانش باشد. یا رزق و روزی اش را کم می کنم تا کفاره گناهانش باشد‌‌ و اگر این نیز برای کفاره گناهانش کافی نبود جان گرفتن او را سخت میکنم و یا در قبر بر او سخت میگیرم تا وقتی که بدون هیچ گناهی نزد من آید و اورا وارد بهشت کنم… اما گناهکاری را که میخواهم وارد جهنم کنم: او را صحیح و سالم میگذارم، رزق و روزی اش را زیاد مى کنم و جان دادن او را آسان می گردانم… تا وقتیکه نزد من آید ، هیچ حسنه ای نداشته باشد (و حقی بر من نداشته باشد) و در همان وقت او را وارد جهنم کنم… 📚 سندالرسول ج1 برگرفته شده از بحارالانوار