تاریخ انتشار :۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
تحصن بانوان اصفهانی
نماز استغاثه بانوان اصفهانی در پنجمین روز تحصن
بانوان متدین و انقلابی در اصفهان و چندین شهر کشور از جمله مشهد مقدس، قم مقدسه، ساری، کرمان، البرز، قزوین، همدان و غیره بست نشسته و متحصن شده اند و از مسئولان جمهوری اسلامی میخواهند قوانین حجاب را در کشور اجرا کنند.
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)اختصاصی/ بانوان متحصن و بست نشین اصفهانی تحصن هر روز خود را با توسل به اهل بیت علیهمالسلام و خواندن نماز استغاثه به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شروع می کنند. این پنجمین روز تحصن بانوان دغدغه مند و انقلابی اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدای این شهر است.
بانوان متدین و انقلابی در اصفهان و چندین شهر کشور از جمله مشهد مقدس، قم مقدسه، ساری، کرمان، البرز، قزوین، همدان و غیره بست نشسته و متحصن شده اند و از مسئولان جمهوری اسلامی میخواهند قوانین حجاب را در کشور اجرا کنند.
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت آقای رستم قاسمی
حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آقای رستم قاسمی از مدیران انقلابی و خستگیناپذیر را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای رستم قاسمی رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض میکنم. ایشان از جملهی مردان انقلابی و خدمتگزار و خستگی ناپذیر کشور بودند و در عرصههای گوناگون خدمات ارزشمندی کردند و تا آخرین روزهای حیات، تلاشهای خود را ادامه دادند.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش مجاهدتها را برای آن مرحوم مسألت میکنم
سید علی خامنهای
۱۴۰۱/۹/۲۳
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت آقای مولوی عبدالواحد ریگی/ اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هممیهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفتهاند
در پی حادثهی ناگوار ربایش و شهادت جناب مولوی عبدالواحد ریگی، حضرت آیتالله خامنهای طی پیامی ضمن اظهار تاثر از این حادثه، بر تعقیب و مجازات سریع و جدی جنایتکاران از سوی دستگاههای مسئول تاکید کردند.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهی ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمةالله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هممیهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفتهاند. وظیفهی دستگاههای مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود.
اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همهی مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۱۴۰۱/۹/۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرفتاری شبکه کثیف آل سعود اینترآشغال در باتلاقی به نام "اغتشاشات"؛ حتی دروغهایی که خود به خورد مردم دادهاند را هم فراموش میکنند!!
💢 انتشار اخبار دروغ، یکی دیگر از تاكتيكهای جنگ رواني شبکه سعودی اینترنشنال در این روزها محسوب ميشود؛ این رسانه طی هفتههای اخیر در آتش اغتشاشات دمید اما در رسیدن به اهداف اربابان سعودی غربی خود ناکام بوده و حالا با دروغپردازیهای متعدد به هر دری میزند تا اغتشاشات را در صدر برنامههای خود نگه دارد و موجبات رضایت اربابانش را فراهم کند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انگار برای فتنه اخیر صحبت کرده!
امام خمینی :
ما بیزار هستیم از آزادی منهای قرآن...
ما بیزار هستیم از آزادی منهای اسلام...
ما بیزار هستیم از اسلام منهای روحانیت...
اینها دنبال آزادی منهای قرآن و اسلام هستند!
مسلمین، از اینها دوری کنید!
شما اسلام می خواهید ولی اینها اسلام را نمی خواهند!
🔴بررسی ظرفیت های تمدنی غرب و شرق
🔷آیا ایران مستعمره ی چین و روسیه است؟
🔷چرا ایران خواهان حضور دو کشور( چین و روسیه) در آسیای غربی است ؟
🔷کدام یک از سه قدرت(چین ، روسیه و ایران) توان تمدن سازی دارند؟
بخش اول:
♦️شاخصه های ایجاد یک تمدن به صورت کلی عبارت اند از
🔻1در اختیار داشتن ایدئولوژی قوی
🔻2 داشتن زبانی با قابلیت فراگیر بالا
🔻3وجود قدرت نظامی پیشرونده برای حمایت از ایدئولوژی
🔻4بهره مند بودن از قدرت اقتصادی برای نفوذ فکر و ایده ی خود در پهنه ی جهان.
🔷همه میدانیم غرب در شاخصه های یک تمدن از جمله؛ ایدئولوژی ، زبان ، اقتصاد و قدرت نظامی ، در هر چهار مورد ظرفیت ایجاد یک تمدن را داشت(فعلا جای بحث نیست)
اما در محور شرقی وقتی نگاه میکنیم متوجه میشویم که هر کدام (در زمان فعلی) از قدرت های موجود بخشی از پتانسیل یک تمدن را دارا هستند مثلا چین در بحث اقتصادی ، و روسیه در قسمت نظامی و ایران در بخش ایدئولوژی (ترکیب تمدن ایرانی و اسلامی)
🔷در بخش زبان چین اصلا ظرفیتی برای عرض اندام ندارد اما ایران و روسیه در این میان از پتانسیل زبان فراگیر برخوردارند
📌پس محور شرقی هر کدام جزئی از تمدن غرب را به عقب میراند که حقیقتا تا امروز تمدن غرب را با چالش اساسی مواجه کردند
حالا بنظر شما بین سه کشور چین روسیه و ایران کدام یک میتواند از دیگری جهت اعتلای و احیای تمدن خویش بهره ببرد؟
♦️پاسخ به این سوال را ابتدا با دو پرسش ، جواب خواهیم داد:
🔻الف: ابتدا باید سوال کرد کدام یک از (قدرت نظامی ، اقتصادی و ایدئولوژی) به عنوان قدرت پیشران یک تمدن محسوب میشوند؟
🔻ب: به فرض ما قائل باشیم که قدرتهای اقتصادی و نظامی نسبت به ایدئولوژی برتری دارند(که خلاف این ثابت شده است زیرا ایدئولوژی است که قدر نظامی و اقتصادی را رهبری میکند) و به فرض که این دو (اقتصادی و نظامی) بتوانند بعد از تثبیت خود "ایدئولوژی" را بر جامعه ی هدف تحمیل کنند مثلا گفته شود چین چون دارای قدرت اقتصادی است پس میتواند بعد از نفوذ اقتصادی در یک جغرافیا ، نفوذ نرم خود بر کشور هدف ، تحمیل کند و یا گفته شود روسیه میتواند با توسل به پتانسیل نظامی و یا اشغال نظامی یک منطقه ، مقدمه ی تزریق ، ایدئولوژی خود را به کشور هدف فراهم کند
✅اما امکان تحقق فرض های بالا در شرایطی است که طرف مقابل ،در بعد نظری صاحب یک ایدئولوژی باشد و یا اساسا در بحث قدرت نرم چیزی در بساط داشته باشد به عبارتی کشوری میتواند بعد از نفوذ اقتصادی نفوذ ایدئولوژی خود را به یک سرزمین منتقل کند که اساسا ایدئولوژی جدیدی داشته باشد خب در همین جا باید پرسید آیا روسیه و #چین میخواهند یک نظام جدید ایدئولوژیکی به جامعه ی جهانی ارائه دهند؟ تا بعد از اعمال قدرت اقتصادی و نظامی ظرفیت نرم خود را بگسترانند؟
🔴بررسی ظرفیت های تمدنی غرب و شرق
🔷آیا ایران مستعمره ی چین و روسیه است؟
🔷چرا ایران خواهان حضور دو کشور( چین و روسیه) در آسیای غربی است ؟
🔷کدام یک از سه قدرت(چین ، روسیه و ایران) توان تمدن سازی دارند؟
بخش اول:
♦️شاخصه های ایجاد یک تمدن به صورت کلی عبارت اند از
🔻1در اختیار داشتن ایدئولوژی قوی
🔻2 داشتن زبانی با قابلیت فراگیر بالا
🔻3وجود قدرت نظامی پیشرونده برای حمایت از ایدئولوژی
🔻4بهره مند بودن از قدرت اقتصادی برای نفوذ فکر و ایده ی خود در پهنه ی جهان.
🔷همه میدانیم غرب در شاخصه های یک تمدن از جمله؛ ایدئولوژی ، زبان ، اقتصاد و قدرت نظامی ، در هر چهار مورد ظرفیت ایجاد یک تمدن را داشت(فعلا جای بحث نیست)
اما در محور شرقی وقتی نگاه میکنیم متوجه میشویم که هر کدام (در زمان فعلی) از قدرت های موجود بخشی از پتانسیل یک تمدن را دارا هستند مثلا چین در بحث اقتصادی ، و روسیه در قسمت نظامی و ایران در بخش ایدئولوژی (ترکیب تمدن ایرانی و اسلامی)
🔷در بخش زبان چین اصلا ظرفیتی برای عرض اندام ندارد اما ایران و روسیه در این میان از پتانسیل زبان فراگیر برخوردارند
📌پس محور شرقی هر کدام جزئی از تمدن غرب را به عقب میراند که حقیقتا تا امروز تمدن غرب را با چالش اساسی مواجه کردند
حالا بنظر شما بین سه کشور چین روسیه و ایران کدام یک میتواند از دیگری جهت اعتلای و احیای تمدن خویش بهره ببرد؟
♦️پاسخ به این سوال را ابتدا با دو پرسش ، جواب خواهیم داد:
🔻الف: ابتدا باید سوال کرد کدام یک از (قدرت نظامی ، اقتصادی و ایدئولوژی) به عنوان قدرت پیشران یک تمدن محسوب میشوند؟
🔻ب: به فرض ما قائل باشیم که قدرتهای اقتصادی و نظامی نسبت به ایدئولوژی برتری دارند(که خلاف این ثابت شده است زیرا ایدئولوژی است که قدر نظامی و اقتصادی را رهبری میکند) و به فرض که این دو (اقتصادی و نظامی) بتوانند بعد از تثبیت خود "ایدئولوژی" را بر جامعه ی هدف تحمیل کنند مثلا گفته شود چین چون دارای قدرت اقتصادی است پس میتواند بعد از نفوذ اقتصادی در یک جغرافیا ، نفوذ نرم خود بر کشور هدف ، تحمیل کند و یا گفته شود روسیه میتواند با توسل به پتانسیل نظامی و یا اشغال نظامی یک منطقه ، مقدمه ی تزریق ، ایدئولوژی خود را به کشور هدف فراهم کند
✅اما امکان تحقق فرض های بالا در شرایطی است که طرف مقابل ،در بعد نظری صاحب یک ایدئولوژی باشد و یا اساسا در بحث قدرت نرم چیزی در بساط داشته باشد به عبارتی کشوری میتواند بعد از نفوذ اقتصادی نفوذ ایدئولوژی خود را به یک سرزمین منتقل کند که اساسا ایدئولوژی جدیدی داشته باشد خب در همین جا باید پرسید آیا روسیه و #چین میخواهند یک نظام جدید ایدئولوژیکی به جامعه ی جهانی ارائه دهند؟ تا بعد از اعمال قدرت اقتصادی و نظامی ظرفیت نرم خود را بگسترانند؟
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🔰 آیا میدانید مذهبیِ بدونِ مبارزه، ظالم است؟
[سوره التوبة (9): آيه 19]
أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (19)
آيا آبرسانى به حاجيان و تعمير مسجد الحرام را همانند (عملِ) كسى قرار دادهايد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد كرده است؟ اين دو نزد خداوند يكسان نيست و خداوند گروه ستمگر را هدايت نمىكند.
✅رحیم پور ازغدی:
قرآن ميفرمايد، كسانى كه به اسم كارهاى مذهبى، سرگرم معيشت حجاج و آب دادن و تزيين مسجد الحرام و هيئت راه انداختن و آش نذرى دادن هستند، كه كارهاى خوبى هم هست، آيا فكر كردهاند اين كارها مساوى است با جهاد در راه خدا؟
امام خمينى در بياناتش به اين دسته افراد ميفرمايد، خداوند در قرآن جواب شماها را داده كه دنبال يك مذهب بىخطريد، مذهب منهاى جهاد و فداكارى، مذهب منهاى مقاومت!
امام (ره) ميفرمايد، قرآن ، سرگرمى به معيشت حجاج، آب دادن به آنها و عمارت و تزيين مسجدالحرام و غفلت از ايمان به خدا و روز جزاء و فرار از مبارزه و كنارهگيرى از جهاد فى سبيل الله را عين ظلم ميداند
و ميگويد كسانى كه زندگى مذهبىشان اينگونه است، ظالمند!
أَجَعَلْتُمْ سِقایَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ جاهَدَ فی سَبیلِ اللّهِ لا یَسْتَوُونَ عِنْدَ اللّهِ وَ اللّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمینَ
ايمان به خداى تعالى و روز جزاء، انسان را به جهاد فى سبيل الله و قيام براى حق و عدل، سوق ميدهد و خداوند قومى را كه اهل مبارزه نباشند، هدايت نميكند و ميفرمايد آنها ظالمند.
آنهايى كه مجاهده و مبارزه ميكنند در راه خدا، مساوى نيستند با كسانى كه ميگويند دين از سياست جدا است و بجاى مبارزه با ظلم به حاجىها آب ميدهند، بجايش مسجد ميسازند، هيئت را آب و جارو ميكنند، قند و چايى به عزادارها ميدهند و...
خدا اين دو دسته را مساوى نميداند و ميگويد دسته دوم ظالمند، يعنى مذهبىهاى بدون جهاد و دور از سياست.
امام (ره) ميفرمايد، پيامبر اسلام در تمام ساعات زندگانىاش با كفار ظلم پيشه به جنگ پرداخت و از كمى عِدّه و عُدّه نناليد و پيامبران اديان الهى در عين حالى كه در يك دستشان، كتابهاى آسمانى براى هدايت مردم بود، در دست ديگرشان سلاح بود.
ابراهيم خليل با يك دست صُحف را داشت و با دست دگر تبر براى شكستن بتها، موسى كليم الله، با يك دست تورات را داشت و با دست دگر عصا، كدام عصا؟ عصايى كه اژدها بود و فرعونيان را به خاك مذلت نشاند،
و پيامبر بزرگ اسلام با يك دست قرآن را داشت براى هدايت بشر و با دست دگر شمشير براى سركوب خائنان و آنان كه قابل هدايت نبودند و توطئه ميكردند.
اينها فلسفه دين است از نگاه امام.
كسان ديگرى، دين را دارند جور ديگرى معنا ميكنند، دين را فقط لبخند با ظالم تفسير ميكنند.
اسلام ميگويد لبخند با مردم، اخم با ظالم،
اما اينها ميگويند لبخند به همه، ولو به قيمت اخم به محرومان و مردم مظلوم!
◀️همين الان هم كسانى مرتباً امام امام ميگويند ولى درست خلاف حرفهاى ايشان را ميزنند و معتقدند ميشود معنوى باشى و مسجد آباد كنى و هيئت راه بياندازى وليكن اهل لبخند به ظالم هم باشى، با آمريكا، با ابوسفيان با ابوجهل با ابولهب، در ديدگاه اينها ابولهب با حمزه مساوى است! به هر دو بايد لبخند زد