🔴هر هفته ۶۰۰ میلیون دلار خسارت فقط به خاطر فراخوان نیروهای ذخیره
♦️بانک مرکزی اسرائیل در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، هزینه هفتگی کاهش عرضه نیروی کار در سه هفته اول جنگ را تحلیل کرده و خبر داده است غیبت هزاران کارگر به دلیل فراخوان نیروهای ذخیره در هفته ۶۰۰ میلیون دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته است.
♦️ارتش اسرائیل بیش از ٣۶٠ هزار نیروی ذخیره را فراخوانده است که بسیاری از آنها در شرکت های فناوری و انواع دیگر مشاغل کار می کننند
🚨#روشنگری
🔹ارتش اسرائیل بعد هجمه عظیم جهانی و رو شدن چهره اصلی خودش شروع کرده به نمایش ....
پ ن:رفقا جنگ جنگه رسانه هستش چیزی که اسرائیل بارها برعلیه ما استفاده کرد ولی خدا جای حق نشسته تا میتونید پخش کنید همه چهره کثیف و خونخوار اینارو ببینن😒
#حریفت_منم 👊🏻
#سوال
چرا در مجلس خبرگان فقط فقها حضور دارند؟
چرا از متخصصان رشته های مختلف در این مجلس انتخاب نمی شوند؟
#پاسخ⬇️⬇️
🛑وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری عادل و مجتهد است. مجتهد یعنی کسی که توانایی استنباط احکام دین را از منابعی همچون قرآن کریم و سنت (روایات) دارد. طبیعی است کسی می تواند شایسته ترین فرد در این خصوص است را شناسایی کند که خود نیز از کارشناسان خبره آن باشد.
اما اینکه در حکمرانی آشنایی با موضوعات گوناگون همچون اقتصاد، سیاست، پزشکی و .... نیز ضرورت دارد، حرف درستی است، اما معنای آن این نیست که رهبر باید با همه آنها آشنا باشد، در هر موضوعی متخصص آن عهده دار مسئولیت می شود: درباره اقتصاد، وزیری اقتصاددان، در موضوع بهداشت و سلامت، پزشکی توانمند و ... کار رهبر فقط آن است که بر عملکرد مسئولان و تصویب قوانین نظارت کند تا از چهارچوب احکام شریعت خارج نشود. این نظارت نیازمند تخصص در رشته پزشکی یا اقتصاد نیست. البته پر واضح است که رهبر مشاوران متعددی دررشته های گوناگون دارد (چه مشاوران نهادی مانند مجمع تشخیص و چه مشاوران فردی ؛ چه مشاوران رسمی و چه غیر رسمی) اما نقش این مشاوران بیشتر در جهت شناخت موضوعات است، آنچه اصالتا وظیفه یک مجتهد است، توانایی وی در کشف حکم الهی است.
توضیح اینکه فتوا (یعنی نظر مجتهد درباره حکم خدا) مشتمل بر یک حکم است و یک موضوع. مثلاً عبارت «خون نجس است» موضوعی دارد و آن "خون" است و حکمی دارد و آن "نجس بودن" است. اینکه چه چیزی خون است و چه چیزی خون نیست، وظیفه مجتهد نیست، این عرف یا متخصصان هستند که موضوع را شناسایی می کنند، وظیفه فقیه این است که از ادله شرعی استنباط کند که خون (هرچه که باشد) چه حکمی دارد؟ بنابراین نیازی نیست، مجتهد شناخت یا آزمایشگاه هایی درباره راه های شناخت خون از غیر خون داشته باشد، او فقط می گوید، هر آنچه عرف یا متخصص بگوید خون است، از نظر اسلام نجس است. به همین دلیل هیچ کس نگفته مراجع تقلید باید نسبت رشته های گوناگون تخصص داشته باشند، (اگرچه آنها معمولا پیش از فتوا دادن در موضوعات تخصصی با متخصص آن مشورت هایی می کنند) همانگونه که کسی نگفته مثلا چون یکی از وظایف رئیس یا شورای سازمان نظام پزشکی، اظهار نظر در اموری اقتصادی مانند تعیین تعرفه ها است، پس باید در انتخابات نظام پزشکی، علاوه بر پزشکان، اقتصاد دان هم حق رأی داشته باشد!
🔹از این گذشته، اگر کسی بر وورد متخصصان رشته های گوناگون به مجلس خبرگان اصرار ورزد، این سوال مطرح می شود که تخصص آن متخصص بر چه مبنایی است؟ آیا تخصص او مبتنی بر نظر اسلام است یا غیر اسلام؟ اگر تخصص او مبتنی بر شناخت نظر اسلام است (یعنی کسی که در خصوص اقتصاد اسلامی تخصص دارد)، پس در حقیقت یک مجتهد (یعنی متخصص نظر اسلام در موضوع اقتصاد که به آن اصطلاحاً مجتهد متجزی گفته می شود) برای این کار انتخاب شده و اگر تخصص او مبتنی بر مکاتب غیر اسلامی است، حضور، نظر و رأی او نقض غرض خبرگان است، چون خبرگان جمع شده اند تا کسی را انتخاب کنند که در شناخت احکام دین بهترین است.
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مواضع علما در جنگ اول اعراب و اسرائیل
جنگهای اعراب و اسرائیل یکی از رویدادهای مهم و تحولساز تاریخ خاورمیانه بهشمار میآید. با توجه به اینکه مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، بیشک روحانیان در چنین مقاطعی بسیار مهم و اثرگذارند. بر این اساس، تلاش خواهد شد در سطور زیر نقش علما و روحانیان ایرانی و مواضع آنها در قبال این جنگها بررسی شود.
اولین جنگ میان اعراب و اسرائیل که خاورمیانه را با بحران روبهرو کرد در سال 1327ش به وقوع پیوست. در این سال، در پی خروج نیروهای انگلیسی از فلسطین، که قیمومیت این سرزمین را بر عهده داشتند، خلأ قدرت پدید آمد و همین امر در نهایت به نبرد میان طرفین منتهی شد. در سال 1335ش دومین منازعه میان اعراب و اسرائیل رخ داد. این نبرد در پی ملی کردن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر و میان کشورهای مصر از یک طرف و انگلستان، فرانسه و اسرائیل از طرف دیگر رخ داد. نبرد سوم نیز میان طرفین در سال 1346ش رخ داد. در این سال مصر، اردن و سوریه از یکسو و اسرائیل از سوی دیگر وارد نبرد شدند.
هرچند علما پیش از آغاز جنگهای اعراب و اسرائیل بهشدت علیه ایجاد رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمینهای فلسطینی واکنش نشان داده و موجودیت این رژیم را به چالش کشیده بودند، مبارزه علما با اسرائیل پس از آغاز نبرد میان طرفین وارد مرحله جدیدی شد.
شاید مهمترین چهره در میان علما که در پی وقوع جنگ اول اعراب و اسرائیل به اتخاذ موضع پرداخت آیتالله عبدالکریم زنجانی بود. ایشان حتی یک بار در سال 1318ش و در اوایل تلاشها برای ایجاد رژیم غاصب اسرائیل به سرزمینهای اشغالی رفت و در مسجدالاقصی مسلمانان را به اتحاد و مبارزه در برابر اسرائیل دعوت کرد. پس از آغاز نبرد اول، آیتالله زنجانی بار دیگر مسلمان را به جهاد و مبارزه علیه اسرائیل فرا خواند. ایشان بهصراحت و در فتوایی کاملا روشن، مسلمان را از این توطئه بزرگ آگاه و همگان را به اقدام علیه آن دعوت کرد. این عالم مجاهد بهقدری نسبت به مسئله مردم مظلوم فلسطین دغدغه داشت که حاضر بود جان خود را در این راه فدا کند و هر آنچه را دارد پای این مسئله بگذارد. آیتالله زنجانی حتی بعد از اعلام جهاد علیه اسرائیل در نطقی اعلام کرد که «اگر من توانایی حمل سلاح داشتم، جزء اولین کسانی بودم که از عراق عازم جهاد با اسرائیل میشدم». همه اینها نشان میدهد که ایشان کاملا اهمیت موضوع را درک کرده بود و میدانست که جهان اسلام با چه خطر بزرگی روبهروست.
اما آیتالله زنجانی تنها عالمی نبود که علیه اسرائیل موضعگیری کرد. آیتالله بروجرودی، که در آن مقطع زمانی تنها مرجع تقلید شیعیان بودند، نیز در قبال این رخداد واکنش تندی از خود نشان دادند. ایشان در واکنش به جنگ اعراب و اسرائیل و در خصوص مهمترین مسئله جهان اسلام بیانیه صادر کردند و ضمن اظهار تأسف و تأثر از کشتار مسلمانان به دست یهودیان این نکته را یادآور شدند که یهودیان در مدت نزدیک به چهارده قرن زیر پرچم اسلام جان، مال و دینشان محترم و محفوظ بوده است و از حمایت و پشتیبانی مسلمانان برخوردار بودهاند. ایشان در این بیانه بهصراحت خواستار نابودی صهیونیستها و از میان برداشته شدن این رژیم شدند؛ رژیمی که خونهای پاک مسلمانان را میریزد و خانه و عبادتگاههای آنان را تخریب میکند.
علاوه بر ایشان آیت الله بهبهانی نیز تلگرافی به پاپ اعظم در واتیکان ارسال و ضمن اظهار تأسف از حوادث فلسطین و پایمال شدن حقوق مردم مظلوم و مسلمان این سرزمین، از همراهی و حمایت مسیحیان از یهودیان فلسطین و به رسمیت شناخته شدن دولت غاصب اسرائیل توسط آنها، ابزار تنفر و انزجار کردند. ایشان از پاپ خواستند به کشورهای مسیحی این نکته را یادآور شوند که باید از حمایت این بخش از جامعه یهودی، که به دنبال تعدی و ظلم به مسلمانان هستند، دست بردارند و به جان و مال مسلمانان تعرض نکنند و عواطف و احساسات آنها را تحریک نکنند. البته آیتالله بهبهانی تنها به این موضعگیری اکتفا نکردند و مجلس شورای ملی ایران را نیز خطاب قرار دادند. ایشان ضمن ذکر وقایعی که در فلسطین میگذرد و مصائبی که مسلمانان این سرزمین تحمل میکنند از مجلس شورای ملی خواستند با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کند. ایشان تأکید کردند که مجلس شورای ملی باید تنفر و انزجار خود از اعمال صهیونیستها و همدردی ملت مسلمان ایران و خاصه طبقه روحانیت از فلسطینیان را به صورت رسمی اعلام کند.
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
📸 تصاویری از کارکنان یهودی-صهیونیست که در دولت بایدن هستند
- بلینکن/وزیر امور خارجه
- شرمن/معاون وزیر امور خارجه
- نولاند/معاون سیاسی وزیر امور خارجه
- لندر/دفتر سیاست های علمی و تکنولوژی
- کوهن/رئیس سی آی ای
- یلن/وزیر دارایی
- گارلند/دادستان کل کشور
- مایورکاس/وزیر امنیت داخلی
- هینز/مدیر اطلاعات ملی
- کلین/مدیر کارکنان کاخ سفید
🔸عجیب نیست که آمریکا اینطور از وحشی گری های رژیم کودک کش حمایت می کند.
🔸نفوذ صهیونیسم در تار و پود حکمرانی در آمریکا باعث شده است که این کشور با وجود هزینه های بسیاری سیاسی اقتصادی و اعتباری که بر مردم آن تحمیل می شود، به طور مطلق شریک جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی شود.
⭕️ نام کشورهای عربی حامی اسرائیل فاش شد
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد ۹ کشور عربی همچون سدی در مقابل تلاشهای صورت گرفته برای توقف جنگ علیه غزه ایستادهاند و بیش از یک ماه است که این کار را همچنن ادامه میدهند.
به گفته این رسانه عربستان، اردن، مصر، امارات، بحرین، جیبوتی، مغرب، سودان و موریتانی کشورهایی هستند که اجازه به ثمر نشستن تلاشهای صورت گرفته جهت توقف جنگ را نمیدهند.
این رسانه فاش کرد، این کشورها پیشنهاد دیگر کشورهای عربی را برای فشار بر اسرائیل جهت توقف حملاتش به غزه را رد کردند.
🔴احتمال توافق آتشبس موقت در غزه
🔹روزنامه واشنگتنپست به نقل از یک مسئول ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد که بهزودی آتشبس موقت 5 روزه برای مبادلۀ اسیران و گروگانها اعلام خواهد شد.
🔹خبرگزاری اسپوتنیک: حماس و اسرائیل در آستانۀ رسیدن به یک توافق آتشبس موقت که شامل آزادی مشترک گروهی از گروگانها و زندانیان میشود، قرار دارند.
https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
#حدیث_روز
📣 امیرالمومنین علیه السلام: احمق ترین مردم کسی است که خود را خردمندترین مردم می داند
أحمَقُ النّاسِ مَن ظَنَّ أنّهُ أعْقَلُ النّاسِ
میزان الحکمه، جلد ۳
🌹 تصویر شهیدی که دیشب در سراوان به شهادت رسید
♦️فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان: دیشب مرزداران هنگ مرزی سیرکان در درگیری با گروهک تروریستی در منطقهٔ صفر مرزی از ورود این گروهک به کشور ممانعت کردند. در حین درگیری استواردوم مهدی نوریافشاری به شهادت رسید.
شادی روح بلندشون صلوات
✨بسم رب الشهدا والصدیقین✨
ختم #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز، امروز تقدیم به روح پاک و مطهر شهید مهدی نوری افشاری
🌹سهم امروز نهج البلاغه :
از خطبه ۴۲ تا خطبه ۳۹
🔻فرستادن پنج گل صلوات
بہ نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان «عج».
#امام_زمان
🌹سهم #روز_صد_وهفتاد_وهشتم : خطبه ۴۲ تا ۳۹ #نهج_البلاغه
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه42 : ( پس از پایان جنـگ جمل در ۱۲ رجب سال ۳۶ هجری امام علیه السلام وارد کوفه شد، مردم به استقبال آمدند. آن حضرت وارد مسجد جامع شد، دو رکعت نماز خواند و سخنرانی طولانی ایراد فرمود که بخشی از آن این خطبه است.)
🔹پرهيز از آرزوهای طولانی و هواپرستی
♦️"ای مردم! همانا بر شما از دو چيز می ترسم: هواپرستی و آرزوهای طولانی. امّا پيروی از خواهش نفس، انسان را از حق باز می دارد و آرزوهای طولانی آخرت را از ياد می برد. آگاه باشيد! دنيا به سرعت پشت کرده و از آن جز باقيمانده اندکی از ظرف آبی که آن را خالی کرده باشند نمانده است. به هوش باشيد که آخرت به سوی ما می آيد. دنيا و آخرت هر يک فرزندانی دارند. بکوشيد از فرزندان آخرت باشيد، نه دنيا، زيرا در روز قيامت هر فرزندی به پدر و مادر خويش باز می گردد. امروز هنگام عمل است نه حسابرسی و فردا روز حسابرسی است نه عمل.
می گويم: «حذّاء» به معنای شتابان و «جذّاء» به معنای بريده از نيک و بد است، که برخی نقل کرده اند."
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
📜#خطبه41 ( پس از جنگ صفین در سال ۳۷ هجری در کوفه ایراد فرمود)
🔹پرهيز از حيله و نيرنگ
♦️ای مردم! وفا همراه راستی است، که سپری محکم تر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم. آن کس که از بازگشت خود به قيامت آگاه باشد خيانت و نيرنگ ندارد. امّا امروز در محيط و زمانه ای زندگی می کنيم که بيشتر مردم حيله و نيرنگ را زيرکی می پندارند و افراد جاهل آنان را اهل تدبير می خوانند. چگونه فکر می کنند؟ خدا بکشد آنها را، چه بسا شخصی تمام پيش آمدهای آينده را می داند و راه های مکر و حيله را می شناسد، ولی امر و نهی پروردگار مانع اوست و با اينکه قدرت انجام آن را دارد آن را به روشنی رها می سازد، امّا آن کس که از گناه و مخالفت با دين پروا ندارد از فرصت ها برای نيرنگ بازی استفاده می کند.
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
🌹سهم #روز_صد_وهفتاد_وهشتم : خطبه ۴۲ تا ۳۹ #نهج_البلاغه
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه40 : ( آنگاه که شعار خوارج را شنید که می گویند "لا حکم الا لله" در سال ۳۸ هجری در مسجد کوفه فرمود:)
🔹ضرورت حكومت
♦️سخن حقّی است که از آن اراده باطل شد، آری درست است فرمانی جز فرمان خدا نيست، ولی اينها می گويند زمامداری جز برای خدا نيست، در حالیکه مردم به زمامداری نيک يا بد نيازمندند، تا مؤمنان در سايه حکومت به کار خود مشغول و کافران هم بهره مند شوند و مردم در استقرار حکومت زندگی کنند، به وسيله حکومت بيت المال جمع آوری می گردد و به کمک آن با دشمنان می توان مبارزه کرد. جادّه ها أمن و امان و حقّ ضعيفان از نيرومندان گرفته می شود. نيکوکاران در رفاه و از دست بدکاران، در امان می باشند. [در روايت ديگری آمده؛ چون سخن آنان را درباره حکميّت شنيد فرمود:] منتظر حکم خدا درباره شما هستم. [و نيز فرمود:] امّا در حکومت پاکان، پرهيزکار به خوبی انجام وظيفه می کند، ولی در حکومت بدکاران، ناپاک از آن بهره مند می شود تا مدّتش سرآيد و مرگش فرا رسد.
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
📜 #خطبه39 : ( پس از شنیدن تهاجم یکی از افسران معاویه، نعمان بن بشیر به عین تمر، سرزمین آباد قسمت غربی فرات و کوتاهی کوفیان در سال ۳۹ هجری در کوفه فرمود:)
1⃣ نكوهش كوفيان
♦️ گرفتار کسانی شده ام که چون امر می کنم فرمان نمی برند و چون آنها را فرا می خوانم اجابت نمی کنند. ای مردم بی اصل و ريشه! در ياری پروردگارتان برای چه در انتظاريد؟ آيا دينی نداريد که شما را گرد آورد؟ و يا غيرتی که شما را به خشم وادارد؟
2⃣ علل شكست و نابودی كوفيان
♦️ "در ميان شما به پاخاسته فرياد می کشم و عاجزانه از شما ياری می خواهم، امّا به سخنان من گوش نمی سپاريد و فرمان مرا اطاعت نمی کنيد، تا آنکه پيامدهای ناگوار آشکار شد. نه با شما می توان انتقام خونی را گرفت و نه با کمک شما می توان به هدف رسيد. شما را به ياری برادرانتان می خوانم، مانند شتری که از درد بنالد ناله و فرياد سر می دهيد و يا همانند حيوانی که پشت آن زخم باشد، حرکتی نمی کنيد. تنها گروه اندکی به سوی من آمدند که آنها نيز ناتوان و مضطرب بودند، «گويا آنها را به سوی مرگ می کشانند، و مرگ را با چشمانشان می نگرند».
می گويم: «متذائب» يعنی مضطرب، از «تَذاءَ بَتِ الرّيح» يعنی وزش باد گوناگون و مضطرب گشت، و ذئب گرگ را ذئب ناميدند، چون در رفتن اضطراب دارد."
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄