🗓 رویداد نگار؛ سه شنبه
☀️ 1 مهر، ۱۳۹۹«شمسی»
🌙 4 صفر، ۱۴۴۲«قمری»
🎄 22 سپتامبر، ۲۰۲۰«میلادی»
┅❅❈❅🌼❅❈❅┅
🌙 رویدادهای مهم این روز
- تولد "حضرت امام خميني" رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در خُمين (1281 ش)
- آغاز ثبت احوال و صدور شناسنامه به تصويب هيأت وزيران (1297 ش)
- حمله نيروي هوايي يكصد و چهل فروند جنگنده ايراني به خاك دشمن متجاوز يك روز پس از آغاز جنگ (1359 ش)
- -وفات آیتالله محمد علی شاه آبادی (1369 هجری)
- تولد "مايكل فارادِي" مخترع دينام (1791م)
- تأسيس سازمان كنفرانس اسلامي (1969م)
┅❅❈❅🌼❅❈❅┅
✨ذکر روز:
یا ارحم الراحمین (ای بخشنده ترین بخشندگان)این عماریون۰
🔴 روباه مهربان و مکانیسم ماشه
انگلستان، فرانسه و آلمان با اجرای مکانیسم ماشه از سوی آمریکا مخالفند چون:
▪️اجرای مکانیسم ماشه باعث خروج ایران از برجام یا توقف اجرای تعهدات برجامی ایران میشود و این اصلا مطلوب اروپاییها نیست.
▪️اروپاییها با جدیت دنبال حفظ برجام و بقای ایران در آن هستند چون همه خواستههای آنها بوسیله برجام تامین میشود.
در صورت بقای ایران در برجام میتوان تحریمهای ضد ایرانی را عملا اجرا کرد و در عین حال بر اساس برجام، تحرکات و فعالیتهای هستهای و حتی نظامی ایران را به بهانه بازرسیهای فوقالعاده برجامی زیر نظر گرفت و مانع از کوچکترین گام عملی ایران در جهت توسعه صنعت هستهای شد! مثل همه سالهای پس از برجام تا امروز!
این عماریون
خط تحریف این بار کم رمق تر...
آیا جام زهری دیگری در راه است؟/واکنش به هنگام جریان حزب اللهی وانقلابی کار را بر خناسان دشوارمیکند.
🔴 نویسندگان و گویندگان جبهه انقلاب بایدمراقب باشند نگذارند خناسان وخط تحمیل وسازش بیان امروز حضرت آقا درخصوص مدبرانه دانستن تصمیم امام راحل درماجرای جام زهر و قبول قطعنامه را تحریف کنند.
🔸نباید اینگونه القا شود که قطعنامه ۵۹۸ گزینه ای ایده آل یا حتی مطلوب بوده است.
🔸مقصود رهبر معظم انقلاب ازمدبرانه بودن اقدام امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) این است که گزینه ی قبول ۵۹۸ با توجه به شرایط تحمیلی ایجاد شده توسط جریانات درونی نظام،مدبرانه ترین تصمیم بود.
🔸یعنی این تدبیر درمقابلِ ادامه ی دفاع مقدس نیست،بلکه این تدبیر گزینه ای درمقابل تصمیم هیجانی،تصمیمی ناشی ازترس ازقضاوت خودی های بی تاب و هرتصمیم غیراسلامی وشتاب زده ی دیگراست.
🔸و لحظه شناسی خواص جبهه حق درآن مقطع و اظهار آمادگی ازسوی تاثیرگذاران و نیزهجمه ی منطقی جبهه انقلاب به اردوگاه تزویر،قطعا شرایط را به گونه ای ترسیم می کرد که گزینه ی مدبرانه،ادامه ی آن دفاع مقدس باشد.
🔰توصیفات جان سوز امام خمینی و تصریح به جام زهر نامیدن قطعنامه 598 و تصریح امام خامنه ای به توطئه بودن این موضوع،راه را برتحریف گران بسته است.
مانند این بیان حضرت آقا که کاملا مدعای مذکور را تایید میکند:
قطعنامه را هم که امام قبول کرد،بهخاطر این فشارها نبود. قبول قطعنامه از طرف امام،به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روز امور اقتصادی کشورْ مقابل روی او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمیکِشد و نمیتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ بهخاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت میکرد. وانگهی؛ اگر همهی دنیا در امر جنگ دخالت میکردند، امام رضواناللَّه علیه، کسی نبود که رو برگرداند. بر نمیگشت! آن، یک مسألهی داخلی بود؛ مسألهی دیگری بود. بیانات در اجتماع پرشکوه زائران مرقد امام خمینی(ره) ۱۴/۰۳/۱۳۷۵
👈بنابراین بربسیجیان امام خامنه ای فرض است که درخصوص این موضوع با زبان و قلم خود روشنگریِ کامل کنند.
🔴 نکته ی دیگرآنکه علت اشاره ی امروز حضرت امام (مدظله العالی) به توطئه ی ۵۹۸ باید مسئله ی اصلی تحلیل گران بیانات معظم له باشد
که در این راستا مختصری عرض می شود:
با نگاه کلی،موضوعاتی که قابلیت تطبیق با توطئه ی ۵۹۸ را دارند عبارت اند از:
🔻نبود مبارزه مطلوب با فساد
🔻قضیه عملی نشدن انتقام سخت
🔻مسئله ی برجام
🔻مسئله ی هجمه ها و تهدیدات متوالی ومتناوب ایالات متحده وجریان صهیونیسم علیه انقلاب
🔻مقاومت سید حسن نصرالله بر لزوم قصاص عادلانه و قتل یک سرباز صهیونیست
(آیا خط سازش داخلی قصد فشار بر سید مقاومت را دارند تا ازقصاص عادلانه دست بکشد؟ هرچند سیدعزیز مصداق تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ است.)
🔹که نزدیک ترین گزینه ها به ذهن با توجه به عناصر مشترک به هر دو موضوع عبارت است ازتهدیدات و هجمه های به محورمقاومت و به خصوص انقلاب اسلامی و به ویژه موضوع انتقام سخت
🔹و اگر بنا داریم جام زهرها تکرار نشود می بایست با مقاومت در برابر خط سازش شرایط را به گونه ای فراهم آورد که گزینه هایی مانند قبول ۵۹۸ ،صلح امام حسن،سکوت امیرالمومنین پس از رحلت پیامبر دربرابر هتاکی ها و هجمه ها و نظایر آن تبدیل به تنها راه چاره برای امام امت نشوند.
🔹لازم است این مسئله را درجامعه مطرح کنیم که آیا اصرار نهادها و رسانه ها بر انتقام سخت نامیدن اصابت تعدادی موشک به عین الاسد قبل از سخنرانی آقا در 18/10/98 ،خط غفلت بود یا خط تحمیل و اگر از روی غفلت این واکنش ضعیف را انتقام سخت نامیدند چرا به اشتباه خود اقرار نکرده و ازامام و امت عذرخواهی نکردند.
🔹همچنین سخنان قاطع اخیر سید حسن نصرالله ادام الله عزه اندک تردید در این موضوع را از میان برد و به دلیل اعتمادی که جبهه حزب الله به سید حسن دارد فهمیدیم که مدیریت نظامی ما نیز دراین موضوع بد عمل کرده و کلام سیدمقاومت اعتراضاتی صریح به تصمیم واقدام ضعیف مدیریت نظامی ما و عدم هم خوانی آن با نگاه فرماندهی کل قوا در تحقق فرمان انتقام سخت دارد.
🔹و جهت گیری دولت شبه تعطیل و لیبرال موجود که قصد ایجاد دو حاکمیتی در فضای کشور و سوق دادن بخشی از جامعه به پذیرش فشارهای خارجی را دارد،یکی از علل بیانات امروز ولایت امر است.
بنابر این؛
اولا باید تحریف گران وخناسان ازتحریف بیان امروز حضرت آقا نومید گردند.
ثانیا لازم است در این برهه و همه ی برهه ها شرایط را به گونه ای تغییر دهیم که گزینه های تحمیلی از افق انتخاب ولی خدا حذف شوند.
✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی
✅ یادداشت/
❇️آینده روشن، فرصتهای طلایی
🔻ضعف تدبیر در کنترل قیمتها و مشکلات معیشتی، خاطرات حماسه های ملت ایران را تا حدی تحتالشعاع قرار داده، حماسه هایی که مبتنی بر مدل رفتار جهادی بودند و سرافرازی ملت را در دفاع مقدس به همراه داشتند.
🔹 این مدل رفتاری چند مولفه داشته است:
✔️اتکاء به خداوند
✔️اعتماد به نفس
✔️ اطاعت از ولی فقیه
✔️نترسیدن از دشمن
✔️ و امید به آینده
اکنون نیز الزامات برون رفت از مشکلات فعلی همین ۵ مولفه است که باید برای ترویج و تعمیق آنها جهاد کرد.
🔸اکنون قدرت و اقتدار دفاعی و امنیتی ایران در اوج مطلوبیت قرار دارد و مسئولان دستگاههای مختلف باید اطمینان داشته باشند که هیچ دشمنی جرات حمله به ایران را ندارد، لذا آنها باید به مسئولیت های خود عمل کرده و مشکلات مردم را با الگوگیری از دوران دفاع مقدس و با رویکرد جهادی حل نمایند.
🔺واقعیات موجود و تجربیات گذشته نشان داده ملت ایران راه های غلبه بر دشمنان خود را به خوبی می شناسد و می تواند از دل تهدیدات فرصتهای طلایی بسازد، به شرطی به گفته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: "نترسیم و دیگران را نترسانیم."این عماریون
🔴برای یک لحظه هم پشیمان نیستم
♦️امام خمینی (ره):چه کوته نظرند آنهایی که خیال می کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خود گذشتگی و صلابت بی فایده است!در حالی که صدای اسلام خواهی آفریقا از جنگ هشت ساله ماست ،علاقه به اسلام شناسی مردم درآمریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنی در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست.
♦️من در این جا از مادران و پدران و خواهران و برادران و همسران و فرزندان شهدا و جانبازان به خاطر تحلیل های غلط این روزها رسماً معذرت میخواهم و از خداوند می خواهم مرا در کنار شهدای جنگ تحمیلی بپذیرد. ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده ایم و نتیجه فرع آن بوده است.
📚صحیفه نور جلد 21 صفحه 94
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب دقیق سردار نقدی به آنهایی که میگویند این کشور پاسدار نمیخواهد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷در عالم رازی است که جز به بهای خون فاش نمی شود.
#هفته_دفاع_مقدس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لبیک یا خامنه ای
🌹🍃رهبرعزیز :
🍃فرمانده ی کل قوا🍃
دعای شهیدان وهمه ی
مردم ایران بدرقه یِ
سلامتیِ وجودِ شما
#هفته_دفاع_مقدس
#گرامی_باد
✅جام زهر و تدبیر
رهبرانقلاب فرمودند آتش بس هم تدبیر بود. این جمله ساده پاسخ به کسانی بود که از حضرت امام تصویری مسلوب الاختیار در جنگ ساخته بودند و ماجرای آتش بس را پروژه ای توطئه آمیز و ناشی از فشار اطرافیان می دانستند. گوئی امام آنقدر بی اطلاع وساده اند که عده ای با اطلاعات غلط و فشار مکرآلود می توانند وی را مجبور به کاری کنند که اکراه دارد.
رهبرانقلاب در پاسخ به این افراد فرمودند اتفاقا همان تصمیم تدبیر بود و اگر نبود امام زیر بار نمی رفتند.
اما جمع ایندو چگونه است؟ این بحث برای این روزهای ما نیز بسیار کلیدی است. تحلیل برجام نیز خارج از فهم دقیق از این برهه تاریخی نیست. جمع تدبیر و جام زهر و مصلحت.
امام در همان پیام آتش بس می فرمایند مصلحت در همین جام زهر است. اما این مصلحت چه بود که هم تدبیر بود و هم جام زهر؟
برخلاف تصور غلط رایج کسی امام را تحت فشار قرار نداد. اطلاعات غلط هم به امام ندادند. اساسا چنین وجود سیاسی مقابل هیبت معنوی و مدیریتی امام وجود نداشت که بخواهد در این سطح خدعه آمیز رفتار کند.
مصلحت آنروز کشور توقف جنگ بود. اقتصاد کشور توان بیشتر نداشت و جنگ به جهات مختلف قابل تداوم نبود. از همه مهمتر مردم بودند که بیش از این تاب آوری نداشتند. حضرت امام مراعات مردم را کردند و اساسا نقش ولی در همین فهم دقیق از زمانه و تاب و توان مردم است. مصلحت آنروز در همین مدارا بود.
چرا جام زهر؟ چون باب بسته شدن فیض و مسیر و جریان پرقدرت و پرسرعت معنویت در جامعه بود. جهان اسلام نیز صدمه می دید. رشد مادی و معنوی یک جامعه در بستر این وقفه متوقف می شد و دهها دلیل دیگر.
اما تدبیر همان بود که شد. بهترین تصمیم در آن زمان همان مراعات مردم بود. همان رعایت مصلحت جامعه بود. مصلحت دقیقا همان عقلانیت بود و تدبیر.
فهم این مهم برای تحلیل امروز ماست. امام جامعه به امت نگاه می کند. امت همراه شود می ایستد و به هر دلیل کسر بیاورند باز هم می ایستد اما مراعات حال مردم می کند و با این مدارا مسیر جایگزینی را برای ایستادگی انتخاب می کند. این مسیر اما در همان زمان بهترین و مدبرانه ترین مسیر است. تدبیر رهبری انقلاب برای برجام نیز از همین جنس بود. فرمود به مذاکره بدبینم اما به بستر جامعه نگاه کرد و تاکتیک نرمش قهرمانانه را برگزید تا یک ملت در یک مسیر طبیعی تجربه و رشد کند و از غیر دل برکند و آگاهانه روی پای خود بایستد. اساسا نقش امام در همین تربیت اجتماعی امت است.
✨﷽✨
✅چهار دستور العمل جامع و فراگير ...ْ
✍خداوند به حضرت آدم علیه السلام وحي كرد :
من همه سخن (حکمت) را در چهار كلمه براي تو جمع مي كنم ؛ كه همين چهار دستور، جامع و فراگيرنده همه وظايف انساني و در بر گيرنده همه كمالات بشر است .آدم: آن چهار كلمه چيست؟
خداوندفرمود:
🌺يكي از آنها از آن من است
🌺و يكي از آنها، از آن تو است
🌺و سومي از آن ميان من و تو است
🌺و چهارمي ميان تو و مردم است.
💥آدم: خدايا! برايم شرح بده تا بدانم .
خداوند، چهار موضوع فوق را چنين شرح داد:
1⃣ آن كه از آن من است، اين است كه " تنها مرا پرستش كني و كسي را شريك من نسازي."
2⃣ آن كه از آن تو است، اين است كه " پاداش عمل نيك تو را بدهم، در آن هنگام كه از همه وقت، به آن نيازمندتر هستي."
3⃣ آن كه بين من و تو است، اين است كه " تو دعا كني و من دعايت را به اجابت برسانم."
4⃣ و آن كه بين تو و مردم است، آن است كه: آنچه را براي خود مي پسندي براي ديگران بپسندي و آنچه را كه براي خود نمي پسندي براي ديگران نيز نپسندي.
📚کافی جلد2