eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226.2هزار عکس
61هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
💢صفحه اول روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲
💢روز بین‌المللی همبستگی بشر 🔹امروز روز بین‌المللی همبستگی بشر است. شاید بسیاری از خوانندگان عزیز حتی از وجود چنین روزی در تقویم مطلع نبوده‌اند! درست است؛ یک اتفاق تقویمی وقتی برای افراد مورد توجه خواهد بود که یادآور اتفاق و یک اشتراک ملی یا بین‌المللی باشد. منظور آن است که برای اینکه روز بین‌المللی همبستگی برای‌مان معنا پیدا کند، به شاخص نیاز داریم. 🔸در سال ۲۰۰۵، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز بیستم دسامبر(۲۹ آذر) را روز جهانی «همبستگی بشر» تعیین کرد. این اقدام ابتکاری در جنگ علیه فقر بود و در راستای آن مجمع با قطعنامه‌‌ای همبستگی را یکی از ارزش‌های اصلی و جهانی اعلام کرد که باید زمینه‌ روابط بین افراد در قرن بیست‌ویکم باشد. در این قطعنامه از سران کشورها خواسته شده است همبستگی بشر را به رسمیت شناخته و در راستای آن تلاش کنند. 🔹در تعریف همبستگی می‌توان گفت، احساس مسئولیت متقابل افرادی که از آگاهی و اراده برخوردار باشند و شامل پیوندهای انسانی و برادری بین انسان‌ها به طور کلی و حتی وابستگی متقابل حیات و منافع آنها باشد... . 🔸از سال ۲۰۰۵ که این قطعنامه تصویب شده و روز بین‌المللی همبستگی بشر در تقویم نقش بسته است تا‌کنون، نمودِ این همبستگی در موضوعات مختلف دیده نمی‌شود، اما این روزها و بعد از طوفان‌الاقصی و حوادث پس از آن، انگار شاخصی برای همبستگی انسان‌ها در سطح بین‌المللی نمود و ظهور پیدا کرده است. اینکه ملت‌های مختلف از آمریکا تا قلب اروپا و از آفریقا تا آسیا یک صدا بر مسئله فلسطین متحد شده وبه خیابان‌ها آمده‌اند، یعنی حالا می‌شود به این همبستگی امیدوار بود، یعنی امروز به صورت ملموس شاخصی پیدا شده که هر گاه به تقویم نگاه کنیم روز ۲۹ آذر به ما می‌گوید امروز مردم دنیا برای آزادی مردم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی به همبستگی رسیده‌اند. 🔹این همبستگی با تلاش دولت‌ها به دست نیامده و حتی برخی از این دولت‌ها، مانند دولت‌های اروپایی و آمریکا که از شعاردهندگان همبستگی بشر، آن هم فقط و فقط در شعار و ادعا هستند، امروز مخالف شکل‌گیری این همبستگی هستند؛ اما این همبستگی بین‌المللی شکل گرفته و این کابوس اصلی رژیم صهیونیستی است که وجدان جمعی بشری بیدار شده و هم‌بسته و متحد شده است. به نظر می‌رسد باید این نام‌گذاری را به غنیمت شمرد و در سطح رسانه‌ای و در دنیا روی این مسئله کار رسانه‌ای دقیق صورت پذیرد که این مناسبت تقویمی در اذهان عمومی با نام همبستگی بین‌المللی برای آزادی مردم مظلوم و مقاوم و پیروز فلسطین شکل گیرد.
💢جنگ موجودیتی در برابر یک گروه چریکی! 🔹«سردار حاجی‌زاده» با ترسیم وضعیت کنونی جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: «بدانید که جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی حرکتش رو به جلو بوده است و شرایط امروز کاملاً با گذشته متفاوت است. امروز ما یک قدرت هستیم، نه قدرت منطقه‌ای، بلکه یک قدرت جهانی هستیم.» 🔸فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخشی از سخنان خود با اشاره به شکست دکترین نظامی رژیم صهیونیستی بیان کرد: «یک روز می‌گفتند‌ ما باید نیل تا فرات را بگیریم، می‌گفتند ما هسته‌ای ایران را می‌زنیم، امروز در مقابل یک گروه چریکی می‌گویند جنگ ما جنگ موجودیتی است، یعنی موجودیت‌شان به خطر افتاده است.» 🔹وی خطر نشان کرد: «این حادثه (عملیات طوفان‌الاقصی) شروع حوادث بزرگی در جهان و منطقه است. این شکست فقط شکست رژیم صهیونیستی نیست؛ بلکه شکست آمریکاست. مطمئناً فروپاشی ‌آمریکا را هم خواهیم دید و دیگر نمی‌توانند از یک گروه صهیونیستی حمایت کنند.»
💢احمدی نژاد وارد انتخابات مجلس می‌شود؟ 🔹یک فعال اصولگرا با بیان اینکه هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم، تلاش مجموعه‌های گوناگون، احزاب، گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های مشهور برای اثرگذاری بر معادلات صحنه بیشتر خواهد شد، گفت: «مجموعه‌های مختلف در جبهه اصولگرا و اصلاح‌طلب بالاخره برآوردی از انتخابات آینده خواهند داشت و براساس آن برآورد جهت‌گیری‌های خودشان را مشخص می‌کنند؛ اما بعضی جریان‌ها، مثل جریان آقای احمدی نژاد هنوز برای انتخابات اسفندماه امسال بروز و ظهوری از خود نشان ندادند.» 🔸حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا گفت: «امکان دارد احمدی‌نژادی‌ها بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها در قالب گروه‌های حاضر در صحنه به صورت نسبی حمایت‌هایی را نشان دهند؛ اما آنکه به صورت مستقل بخواهند حرکتی کنند و تأثیرگذاری چندانی از خود نشان دهند، فعلاً چنین چیزی به نظر نمی‌آید که بخواهند اینها لیستی بدهند.»
💢اقتصاد ایران پیش‌بینی‌پذیر می‌شود 🔹«سیداحسان خاندوزی» با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود بر انضباط بخش مالی و پولی کشور، از جمله بازار ارز تمرکز داشته است، گفت: «در کنار این موضوع، با پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سمت رشد اقتصاد و به تبع آن رشد اشتغال و درآمد ملی حرکت کردیم. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار در ۸ فصل فعالیت دولت سیزدهم، از پاییز ۱۴۰۰ تا انتهای تابستان ۱۴۰۲ تمام رشدها مثبت بوده است.» 🔸وزیر اقتصاد با بیان اینکه در تابستان امسال، رشد اقتصادی با نفت به ۷/۱ درصد و بدون احتساب نفت، به ۴/۲ درصد رسیده است، عنوان کرد: «همچنین نرخ بیکاری تابستان امسال به کمترین میزان خود در چهار دهه اخیر، یعنی عدد ۷/۹ درصد کاهش یافته است.» 🔹خاندوزی مطرح کرد: «در بخش صنعت و معدن در شرایطی در شش ماهه امسال رشد ۸ درصدی داشتیم که در شش ماهه سال قبل نیز رشد ۵/۲ درصدی رقم خورده بود.»
▪️ببر سفید آمریکایی ارائه یک فوق‌العاده زیبا از big boy x شرکت هنری در این شخصی سازی محافظ لوله، قنداق، قبضه و سیستم نشانه روی سلاح به کلی تعویض شده است. روپوش دارای درگاه های m-lok متعلق به شرکت مید وست، سیستم نشانه روی و ریل پیکاتینی شرکت مدپیگ، قنداق چیزل، ماژول دهانه سه کاره (انحراف گیر، شعله پخش کن و جایگاه نصب سرکوبگر صوتی) به همراه سورپسور ماژولار jk armament بر روی سلاح دیده میشوند. مشخصات سلاح ساخت آمریکا وزن 3.31 کیلوگرم طول 922 میلیمتر طول لوله 442 میلیمتر کالیبر 9 میلیمتری مهمات مصرفی 357. / 38. برد موثر 350 متر سرعت دهانه 523 میلیمتری با مهمات 357. گنجایش خزانه 7 تیر
🔻اقداماتی برای کاهش قیمت چادر و لباس‌های دارای استاندارد حجاب انجام شده ولی کافی نیست. معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در پنجمین دوره مجمع عالی بسیج دانش آموزی: 🔸در سفری که اخیرا به شهرکرد داشتیم و از کارخانه تولید چادر بازدید کردیم آنها منتظر تسهیلاتی بودند که ظرفیت تولید چادر را سه برابر افزایش دهند 🔸قرار است بازارچه هایی در هر استان برای فروش لباس های دارای استاندار حجاب دایر شود 🔸این مسائل که به حق بوده، دغدغه رئیس جمهور نیز است. 🌷🇮🇷🇵🇸🌷
چرا امام خمینی مخالف سازش با شاه بود؟ 27 سپتامبر، 2016 با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله می‌کرد و با زبان تهدید با او سخن ‌گفت. به گزارش مشرق، انقلاب اسلامی که از آن به عنوان آخرین انقلاب در قرن بیستم یاد می‌شود بدون شک رویداد سیاسی شگرفی است که منجر به فروپاشی و سرنگونی  پادشاهی چند هزار ساله در ایران شد. بدیهی است که در رخدادهای تاریخ‌ساز و بزرگ همچون انقلاب در یک کشور گروهها و احزاب مختلف با منش سیاسی متفاوت و گاه متضاد نقش دارند و انقلاب اسلامی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود، البته لازم به ذکر است که همه گروهها و جریانهای درگیر در انقلاب اسلامی از یک وزن یکسان  در جامعه برخوردار نبودند  و حتی فراتر از آن برخی گروههای سیاسی تا اواخر پیروزی انقلاب اسلامی  موافق انقلاب نبوده و تنها در جریان پیروزی انقلاب، با رهبری امام (ره) همراه شدند. بررسی جریانهای سیاسی درگیر انقلاب و شناخت دیدگاههای آنان کمک می‌کند تا به شناختی از میزان تاثیر این گروهها در پیروزی انقلاب دست یابیم. در واقع در این نوشتار به دنبال جواب این سوال هستیم که گروههای مختلف سیاسی تا چه میزان در پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند؟ آیا همه گروههای سیاسی درگیر در فضای سیاسی آن دوران به دنبال انقلاب بودند؟ و اگر اینگونه نبوده، چه گروههایی به‌دنبال حفظ ساختار نظام سابق حتی از راه میانجیگری و سازش بودند؟ نقش امام در رهبری گروههای مختلف سیاسی در اواخر عمر حکومت پهلوی چگونه بوده است؟ شکل گیری گروههای میانه‌رو سیاسی در دوره پهلوی دوم/ گروههای معتدل و نه انقلابی بررسی تاریخ پرفراز و نشیب حکوت پهلوی دوم نشان می‌دهد که برخی گروهها و جریانهای سیاسی مخالف حاکمیت، چندان به‌دنبال براندازی رژیم وقت و یا تغییر حکومت نبودند. در واقع این گروهها که بیشتر ادامه  جریانهای  فکری تجددخواهانه گذشته محسوب می‌شدند، دست به ایجاد تشکلهای سازمانی زدند که هدف آنها مبارزه با استبداد و گسترش احساسات ناسیونالیستی بود. گروههایی چون جبهه ملی جناحهایی از نهضت آزادی و به طور کلی میانه‌روها و گروه‌های ملی گرا از این مجموعه به حساب می‌آیند.1 این گروهها که پس از کودتای 28 مرداد به دلیل سرکوب توسط رژیم، به لحاظ ساختار سازمانی دچار ضعف شده بودند، دوباره اقدام به بازسازی سازمانی خود کردند و باوجود تجربه کودتای 28 مرداد بازهم سیاست خود را تاکید بر اجرای قانون اساسی مشروطه قراردادند2 و در همین راستا، اصلاحات دموکراتیک و ایجاد فضای باز سیاسی را دنبال می‌کردند.)نه تغییر حکومت و تشکیل یک حکومت اسلامی) به عبارت بهتر این گروهها به‌دنبال اصلاحات تدریجی در فضای سیاسی کشور بودند و از نظر فکری و ایدئولوژیکی با گروههای خواهان انقلاب و ایجاد حکومت جدید و اسلامی متفاوت بودند. پس از سرکوب سال 42 فعالیت  گروههای میانه‌رو از جمله نهضت آزادی تا حدی رنگ‌وبوی اسلامی به خود گرفت و به گفته ابراهیم یزدی پس از تاسیس نهضت آزادی فعالیتهای سیاسی این گروهها هم وجهه اسلامی داشت و هم ملی.3 با این وجود این مسئله سبب نشد تا این جریانهای سیاسی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی و یا تغییر حکومت باشند. درواقع این گروهها رویه قبلی خود را ادامه دادند و همچنان به دنبال اجرای قانون اساسی و برقراری دولتی دموکراتیک در ایران بودند و تمام سعی خود را انجام می‌دادند تا فعالیتشان از حدود قانون اساسی خارج نشود. در همین راستا گروههای میانه‌رو تا اواخر حکومت پهلوی فعالیت و درگیری علنی با حکومت نداشتند و همانطور که اشاره کردیم تنها به انتقاد از عملکرد حکومت بسنده می‌کردند و بیشتر به دنبال آن بودند تا شاه را موظف به اجرای قانون اساسی کنند. این موارد به خوبی در نامه ای که سنجابی، فروهر و بختیار در تابستان 1356 به شاه نوشتند مشهود است. آنها در این نامه خواستار این بودند  تا شاه به اصول قانون اساسی پایبند باشد: «این همه ناهنجاریها در وضع زندگی را ناگزیر باید مربوط به طرز مدیریت مملکت دانست. مدیریتی که برخلاف نص صریح قانون اساسی و اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر جنبه‌ فردی و استبدادی در آرایش نظام شاهنشاهی پیدا کرده است؛ درحالی‌که نظام شاهنشاهی خود برداشتی کلی از نهاد اجتماعی حکومت در پهنه‌ تاریخ ایران است که با انقلاب مشروطیت تعریف قانونی گردیده است.»4 خواسته این گروهها باحرکت گام‌به‌گام حتی زمانی هم که تب انقلابی در اوج بود ادامه یافت.
بدین ترتیب درست در زمانی که امام(ره) در پاریس رهبری انقلاب را در دست داشتند و روز به روز در داخل کشور زبانه‌های انقلاب شعله ور می‌شد و شاه به آخر خط رسیده بود، برخی از افراد همین گروههای میانه‌رو به دیدار امام(ره) می‌رفتند و خواستار آن بودند که با توجه به این که رژیم شاه تضعیف شده  و با ایجاد فضای باز سیاسی و فعالیت کردن در حیطه قانون اساسی، شرایط مطلوب ایجاد شده است،هدف مبارزه به احیای مشروطیت محدود شود. مهدی بازرگان معتقد بود، بهتر است جهت مبارزه انقلاب ایران به سمت استبداد باشد و نهادهای سابق حفظ شود.پس از آن شخصیتهای دیگری نیز در دیدار با امام(ره) به‌دنبال میانجیگری و سازش بودند. شاید یکی از مهمترین شخصیتهای مهم سیاسی که سعی داشت در دیدار با امام(ره) نقش میانجی را ایفا کند، سید جلال‌الدین تهرانی بود. وی به عنوان رئیس شورای سلطنتی انتخاب شدکه در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی برای حفظ حکومت شکل گرفت. سید جلال‌الدین تهرانی برای ملاقات با امام خمینی وارد پاریس شد اما امام(ره) شرط استعفا از ریاست شورای سلطنت را برای دیدار و مذاکره با وی اعلام کرد. تهرانی هم با این امر موافقت نمود و استعفا داد و با این کار و قاطعیت امام(ره) ضربه مهلک دیگری به رژیم پهلوی وارد شد. رهبری قاطع امام خمینی(ره)  و سازش‌ناپذیری گروههای انقلابی در مقابل گروههای میانه‌رو، گروههای انقلابی و مذهبی به رهبری امام خمینی(ره) وجود داشتند که در زمان اوج گیری انقلاب حاضر به سازش با رژیم پهلوی نبودند. این در حالی است که امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای فعالیت سیاسی خود خواهان انقلاب نبود و در نخستین سالهای مبارزه تلاش می‌کرد تا شاه را مجاب به رعایت قانون کند و در سیاستهای خود به اسلام توجه داشته باشد. این امر در اندیشه امام خمینی به خوبی دیده می‌شود. امام(ره) در ابتدا به‌دنبال سروسامان دادن هویت دینی جامعه بود و معتقد بود حکومت باید شرایط اجرای شرع و اسلام را در جامعه فراهم کند. ایشان برای تحقق این امر، سازو کاری اصلاح‌طلبانه در پیش گرفتند و از متمم قانون اساسی مشروطه که نظارت هیاتی از علما بر قوانین مجلس را مصوب کردهبود، حمایت نمودند. امام(ره) در نوشته‌های خود در این راستا تاکید داشت:«شما فقط یک مادة قانون مشروطه را عملی کنید که هر قانونی که بر خلاف قانون شرع باشد قانونیت ندارد تا تمام افراد این مملکت با هم هماواز شوند و وضع کشور به سرعت برق تغییر کند و با عملی شدن آن تمام این مشکلات اسف آور به تشکیلات نوین خردمندانه تبدیل شود و با تشریک مساعی همة تودة عارف و عامی، کشور رنگ و رویی پیدا کند که در جهان نظیر آن را پیدا نکنید.»5 امام(ره) برای اصلاح شیوه حکومت شاه، سخنرانیهای روشنگرانه و ارسال نامه به شاه را در دستور کار خود قرار داد و حتی زمانی که قانون جنجالی ایالتی و ولایتی تصویب شد امام به شاه هشدار داد که دست از مبارزه برنخواهد داشت تا این شیوه اصلاح شود. در واقع این اقدامات تلاشی بود برای زیر فشار قراردادن رژیم شاه برای عمل به قوانین شرع و اسلام. با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله می‌کرد و با زبان تهدید با او سخن ‌گفت. درواقع این موضع‌گیریها نشان از آن داشت انقلابی‌گری در دستور کار امام(ره) قرار گرفته است و فشار رژیم شاه با زندانی کردن و تبعید هم نمی‌توانست در این تفکر امام اندک تعللی ایجاد کند. بدیهی است نفی اساس نظام شاهنشاهی (باتوجه به اصلاح ناپذیری حکومت شاه ) از یک سو و ترسیم یک نظام مطلوب جایگزین با توجه به معیارهای اسلامی از سوی دیگر سبب شد تا گروههای مختلف سیاسی و انقلابی گرد امام(ره) جمع شوند وچرا امام خمینی مخالف سازش با شاه بود؟ 27 سپتامبر، 2016 با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله می‌کرد و با زبان تهدید با او سخن ‌گفت. به گزارش مشرق، انقلاب اسلامی که از آن به عنوان آخرین انقلاب در قرن بیستم یاد می‌شود بدون شک رویداد سیاسی شگرفی است که منجر به فروپاشی و سرنگونی  پادشاهی چند هزار ساله در ایران شد. بدیهی است که در رخدادهای تاریخ‌ساز و بزرگ همچون انقلاب در یک کشور گروهها و احزاب مختلف با منش سیاسی متفاوت و گاه متضاد نقش دارند و انقلاب اسلامی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود، البته لازم به ذکر است که همه گروهها و جریانهای درگیر در انقلاب اسلامی از یک وزن یکسان  در جامعه برخوردار نبودند  و حتی فراتر از آن برخی گروههای سیاسی تا اواخر پیروزی انقلاب اسلامی  موافق انقلاب نبوده و تنها در جریان پیروزی انقلاب، با رهبری امام (ره)
همراه شدند. بررسی جریانهای سیاسی درگیر انقلاب و شناخت دیدگاههای آنان کمک می‌کند تا به شناختی از میزان تاثیر این گروهها در پیروزی انقلاب دست یابیم. در واقع در این نوشتار به دنبال جواب این سوال هستیم که گروههای مختلف سیاسی تا چه میزان در پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند؟ آیا همه گروههای سیاسی درگیر در فضای سیاسی آن دوران به دنبال انقلاب بودند؟ و اگر اینگونه نبوده، چه گروههایی به‌دنبال حفظ ساختار نظام سابق حتی از راه میانجیگری و سازش بودند؟ نقش امام در رهبری گروههای مختلف سیاسی در اواخر عمر حکومت پهلوی چگونه بوده است؟ شکل گیری گروههای میانه‌رو سیاسی در دوره پهلوی دوم/ گروههای معتدل و نه انقلابی بررسی تاریخ پرفراز و نشیب حکوت پهلوی دوم نشان می‌دهد که برخی گروهها و جریانهای سیاسی مخالف حاکمیت، چندان به‌دنبال براندازی رژیم وقت و یا تغییر حکومت نبودند. در واقع این گروهها که بیشتر ادامه  جریانهای  فکری تجددخواهانه گذشته محسوب می‌شدند، دست به ایجاد تشکلهای سازمانی زدند که هدف آنها مبارزه با استبداد و گسترش احساسات ناسیونالیستی بود. گروههایی چون جبهه ملی جناحهایی از نهضت آزادی و به طور کلی میانه‌روها و گروه‌های ملی گرا از این مجموعه به حساب می‌آیند.1 این گروهها که پس از کودتای 28 مرداد به دلیل سرکوب توسط رژیم، به لحاظ ساختار سازمانی دچار ضعف شده بودند، دوباره اقدام به بازسازی سازمانی خود کردند و باوجود تجربه کودتای 28 مرداد بازهم سیاست خود را تاکید بر اجرای قانون اساسی مشروطه قراردادند2 و در همین راستا، اصلاحات دموکراتیک و ایجاد فضای باز سیاسی را دنبال می‌کردند.)نه تغییر حکومت و تشکیل یک حکومت اسلامی) به عبارت بهتر این گروهها به‌دنبال اصلاحات تدریجی در فضای سیاسی کشور بودند و از نظر فکری و ایدئولوژیکی با گروههای خواهان انقلاب و ایجاد حکومت جدید و اسلامی متفاوت بودند. پس از سرکوب سال 42 فعالیت  گروههای میانه‌رو از جمله نهضت آزادی تا حدی رنگ‌وبوی اسلامی به خود گرفت و به گفته ابراهیم یزدی پس از تاسیس نهضت آزادی فعالیتهای سیاسی این گروهها هم وجهه اسلامی داشت و هم ملی.3 با این وجود این مسئله سبب نشد تا این جریانهای سیاسی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی و یا تغییر حکومت باشند. درواقع این گروهها رویه قبلی خود را ادامه دادند و همچنان به دنبال اجرای قانون اساسی و برقراری دولتی دموکراتیک در ایران بودند و تمام سعی خود را انجام می‌دادند تا فعالیتشان از حدود قانون اساسی خارج نشود. در همین راستا گروههای میانه‌رو تا اواخر حکومت پهلوی فعالیت و درگیری علنی با حکومت نداشتند و همانطور که اشاره کردیم تنها به انتقاد از عملکرد حکومت بسنده می‌کردند و بیشتر به دنبال آن بودند تا شاه را موظف به اجرای قانون اساسی کنند. این موارد به خوبی در نامه ای که سنجابی، فروهر و بختیار در تابستان 1356 به شاه نوشتند مشهود است. آنها در این نامه خواستار این بودند  تا شاه به اصول قانون اساسی پایبند باشد: «این همه ناهنجاریها در وضع زندگی را ناگزیر باید مربوط به طرز مدیریت مملکت دانست. مدیریتی که برخلاف نص صریح قانون اساسی و اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر جنبه‌ فردی و استبدادی در آرایش نظام شاهنشاهی پیدا کرده است؛ درحالی‌که نظام شاهنشاهی خود برداشتی کلی از نهاد اجتماعی حکومت در پهنه‌ تاریخ ایران است که با انقلاب مشروطیت تعریف قانونی گردیده است.»4 خواسته این گروهها باحرکت گام‌به‌گام حتی زمانی هم که تب انقلابی در اوج بود ادامه یافت. بدین ترتیب درست در زمانی که امام(ره) در پاریس رهبری انقلاب را در دست داشتند و روز به روز در داخل کشور زبانه‌های انقلاب شعله ور می‌شد و شاه به آخر خط رسیده بود، برخی از افراد همین گروههای میانه‌رو به دیدار امام(ره) می‌رفتند و خواستار آن بودند که با توجه به این که رژیم شاه تضعیف شده  و با ایجاد فضای باز سیاسی و فعالیت کردن در حیطه قانون اساسی، شرایط مطلوب ایجاد شده است،هدف مبارزه به احیای مشروطیت محدود شود. مهدی بازرگان معتقد بود، بهتر است جهت مبارزه انقلاب ایران به سمت استبداد باشد و نهادهای سابق حفظ شود.پس از آن شخصیتهای دیگری نیز در دیدار با امام(ره) به‌دنبال میانجیگری و سازش بودند. شاید یکی از مهمترین شخصیتهای مهم سیاسی که سعی داشت در دیدار با امام(ره) نقش میانجی را ایفا کند، سید جلال‌الدین تهرانی بود. وی به عنوان رئیس شورای سلطنتی انتخاب شدکه در آخرین روزهای عمر رژیم پهلوی برای حفظ حکومت شکل گرفت. سید جلال‌الدین تهرانی برای ملاقات با امام خمینی وارد پاریس شد اما امام(ره) شرط استعفا از ریاست شورای سلطنت را برای دیدار و مذاکره با وی اعلام کرد. تهرانی هم با این امر موافقت نمود و استعفا داد و با این کار و قاطعیت امام(ره) ضربه مهلک دیگری به رژیم پهلوی وارد شد. رهبری قاطع امام خمینی(ره)  و سازش‌ناپذیری گروههای انقلابی
در مقابل گروههای میانه‌رو، گروههای انقلابی و مذهبی به رهبری امام خمینی(ره) وجود داشتند که در زمان اوج گیری انقلاب حاضر به سازش با رژیم پهلوی نبودند. این در حالی است که امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای فعالیت سیاسی خود خواهان انقلاب نبود و در نخستین سالهای مبارزه تلاش می‌کرد تا شاه را مجاب به رعایت قانون کند و در سیاستهای خود به اسلام توجه داشته باشد. این امر در اندیشه امام خمینی به خوبی دیده می‌شود. امام(ره) در ابتدا به‌دنبال سروسامان دادن هویت دینی جامعه بود و معتقد بود حکومت باید شرایط اجرای شرع و اسلام را در جامعه فراهم کند. ایشان برای تحقق این امر، سازو کاری اصلاح‌طلبانه در پیش گرفتند و از متمم قانون اساسی مشروطه که نظارت هیاتی از علما بر قوانین مجلس را مصوب کردهبود، حمایت نمودند. امام(ره) در نوشته‌های خود در این راستا تاکید داشت:«شما فقط یک مادة قانون مشروطه را عملی کنید که هر قانونی که بر خلاف قانون شرع باشد قانونیت ندارد تا تمام افراد این مملکت با هم هماواز شوند و وضع کشور به سرعت برق تغییر کند و با عملی شدن آن تمام این مشکلات اسف آور به تشکیلات نوین خردمندانه تبدیل شود و با تشریک مساعی همة تودة عارف و عامی، کشور رنگ و رویی پیدا کند که در جهان نظیر آن را پیدا نکنید.»5 امام(ره) برای اصلاح شیوه حکومت شاه، سخنرانیهای روشنگرانه و ارسال نامه به شاه را در دستور کار خود قرار داد و حتی زمانی که قانون جنجالی ایالتی و ولایتی تصویب شد امام به شاه هشدار داد که دست از مبارزه برنخواهد داشت تا این شیوه اصلاح شود. در واقع این اقدامات تلاشی بود برای زیر فشار قراردادن رژیم شاه برای عمل به قوانین شرع و اسلام. با شتاب گرفتن اقدامات ضد دینی شاه، به مرور زمان و به تدریج امام خمینی از اصلاح رژیم نا امید شد و کم کم به سمت رویارویی و مخالفت با کل سیستم پیش رفت و در سخنرانیهای خود عملا به شاه حمله می‌کرد و با زبان تهدید با او سخن ‌گفت. درواقع این موضع‌گیریها نشان از آن داشت انقلابی‌گری در دستور کار امام(ره) قرار گرفته است و فشار رژیم شاه با زندانی کردن و تبعید هم نمی‌توانست در این تفکر امام اندک تعللی ایجاد کند. بدیهی است نفی اساس نظام شاهنشاهی (باتوجه به اصلاح ناپذیری حکومت شاه ) از یک سو و ترسیم یک نظام مطلوب جایگزین با توجه به معیارهای اسلامی از سوی دیگر سبب شد تا گروههای مختلف سیاسی و انقلابی گرد امام(ره) جمع شوند و امام خمینی(ره) با دوراندیشی مثال‌زدنی لزوم انقلاب سیاسی تمام عیار را پیش‌بینی کنند و اجازه قیام علیه حکومت وقت را صادر کنند، قیامی که با پاسخ آحاد ملت منجر به سرنگونی رژیم شاه ش امام خمینی(ره) با دوراندیشی مثال‌زدنی لزوم انقلاب سیاسی تمام عیار را پیش‌بینی کنند و اجازه قیام علیه حکومت وقت را صادر کنند، قیامی که با پاسخ آحاد ملت منجر به سرنگونی رژیم شاه شد ۰
❕️ معنای جالب اعداد و علائم روی لاستیک خودرو
🔰در نشست بصیرتی جهاد تبیین عنوان شد: هدف اصلی مبارزه با استکبار جهانی، نابودی صهیونیسم است! ◀️ به منظور آگاهی از تحولات سیاسی منطقه، جهان و فتنه های تفکر انحرافی صهیونیسم، به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان، نشست بصیرتی و روشنگری جهاد تبیین در تالار تشریفات این شرکت برگزار شد. در این نشست که مهندس کریمی معاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از بسیجیان و کارکنان شرکت حضور داشتند، سردار لیالی مدیر اجرایی جهاد تبیین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از یاران سردار دلها، شهید سلیمانی، طی سخنانی با اشاره به نقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در بصیرت و روشنگری توطئه های استکبار جهانی و تفکر انحرافی صهیونیسم گفت: حضرت امام(ره) با تاسیس شجره طیبه ای در خارج از ایران، استکبار جهانی و تفکر انحرافی صهیونیسم را نشانه گرفتند و در حال حاظر نتایج آن را در مقاومت منطقه و فلسطین مشاهده می کنیم. وی هدف اصلی مبارزه با استعمار و استکبار جهانی را، نابودی صهیونیسم ذکر نمود و گفت: نقش ولایت و رهبری در حفظ نظام اسلامی، مقابله با تجاوزگری خارجی و ارتقا سطح مشارکت و بینش سیاسی در همه عرصه ها بسیار حیاتی و مهم بوده است. وی هوشیاری همه آحاد جامعه نسبت به فتنه های مختلف دشمن صهیونیستی و تبین واقعیات موجود را برای نسل جدید مورد تاکید قرار داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه زیبایی‌های بندر چابهار ایران یه طرف پدیده چشم نواز دو رنگی دریا یه طرف؛مَکُران ایران یک جهانی دیگراست و سرشار از زیبایی‌ها.اینجا سمت گواتر و پسابندر است که بعلت سرازیری آب رودخانه‌های باهوکلات این پدیده زیبای"دورنگی دریا" بوجود میاد.
اردک سرحنایی چشم‌دکمه‌ای، آذربایجان‌شرقی
♦️اگر 1ماه هرشب ڪف پا را با روغن زیتون چرب و در پلاستیک تا صبح بپوشانید 27 مرض را درمان میڪنید، از جمله : 🔹رفع سفیدے موها 🔹پوڪے استخوان 🔹ڪاهش چربے خون 🔹زانو درد، ڪمر درد 🔹زیبایے پوست
💠 لجاجت ممنوع! حق پذیر باشید. 🔶وَإِن يَرَوْا كِسْفاً مِّنَ السَّمَاءِ سَاقِطاً يَقُولُوا سَحَابٌ مَّرْكُومٌ (/۴۴) آنها چنان لجوجند كه اگر با چشم خود ببينند قطعه اى از سنگ هاى آسمانى به عنوان عذاب الهى سقوط مى كند، مى گويند: اشتباه مى كنيد، اين سنگ نيست، اين ابر متراكم است كه بر زمين فرو مى ريزد! ❌ لجاجت، انسان را به تحليل غلط وامى دارد. آدمهای لجوجی که حاضر نیستند حق را بپذیرند و دائم حق را انکار می‌کنند، کم کم به جایی می‌رسند که محسوسات بدیهی را نیز منکر می‌شوند. زيرا انکار مکرر حق، عقل انسان را پوشانده و قوه ی تشخیص انسان را ضعیف می کند. 💥آری، تاريكى گناه و هواپرستى و عناد و لجاج، چنان افق ديد انسان را تيره و تار مى كند، كه حتى عاقبت كارش به انكار محسوسات مى كشد، و در اين حال اميدى براى هدايت او نيست. ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎
♦️عوارض نخوردن صبحانه 🔹سردرد 🔹ریزش مو 🔹لک‌های پوستی 🔹پوکی استخوان 🔹زخم معده 🔹گرسنگی زیاد در طول روز 🔹ضعف قوای روحی و جسمی ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌