♨️تذکری مهم در راستای طرح تعطیلی شنبه ها در مجلس شورای اسلامی!
🔻نمایندگان مجلس مستحضر باشند که:
🚫تعطیلی شنبه یعنی تنظیم امّ القرای اسلام ناب محمدی(ص) به وقت تل آویو، در حالی که بزرگترین آرمان اسلام سیاسی، نابودی هیمنه و حاکمیت آل یهود در همه شئون سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی میباشد.
🚫تعطیلی شنبه یعنی راکد شدن فعالیت های تولیدی و اقتصادی و عدم فهم اقتصاد درونزا(برونگرایی بدون پشتوانه درون زایی، سرابی بیش نیست)
🚫تعطیلی شنبه یعنی به رسمیت بخشیدن اقتصاد صهیونیسم جهانی و تاثیر پذیری ولایت اقتصادی کفارحربی و این یعنی طرد قاعده نفی سبیل از ساحت نظام اسلامی!
🚫تعطیلی شنبه یعنی پنجشنبه که نقطه کانونی بسیاری از فعالیت های اجتماعی و دینی در فرهنگ ایرانی_اسلامی هست به محاق برود و از طرفی جمعه که در روایات به عید مومنان و سیدالایام لقب یافته، کاملا بی ارزش و قرب شود چرا که جمعه با ختم شدن به شنبه، تحت الشعاع آن قرار میگیرد.
♦️در پایان خوب است که به روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله در مورد یهود اشاره شود که فرمودند: «*خالفوهم ما استطعتم: با آل یهود تا میتوانید مخالفت کنید» و ائمه علیهم السلام نیز نسبت به أعداء خود میفرمودند: با اعداء ما مخالفت کنید.
📌یعنی در نوع سبک زندگی و مولفه های اداره جامعه و سلوک سیاسی، نباید همرنگ یا مشابه جامعه یهودیان عمل نماییم و باید در حد امکان، جامعه اسلامی را از مظاهر آل یهود ایزوله نموده، که مع الاسف تعطیلی شنبه یکی از بزرگترین مظاهر اجتماعی آل یهود میباشد.
*فرائد الأصول ج۴ ص۱۲
فصل : درجات توکل
بدان که : از برای صفت «توکل» ، در ضعف و قوت ، سه درجه است :
اول آنکه : حال او در حق خدا و وثوق او به عنایت ، و اطمینان او به کفایت او ، مثل حال او باشد نسبت به کسی که وکیل او باشد . و این ضعیف ترین درجات توکل است . ومنافاتی با سعی و تدبیر خود ندارد . گویا بعضی تدبیرات ، منافی باشد . همچنان که کسی دیگری را در امری وکیل می کند ، هر سعی و تدبیری را که وکیل بگوید ، ارتکاب آن منافاتی با توکیل ندارد . همچنین هر سعی که عادت و طریقه وکیل بر آن جاری است که موکل خود بکند ، گو صریحا نگوید . اما سایر تدبیرات منافی توکیل است .
دوم آنکه : حال او با خدا مثل حال طفل باشد با مادر خود ، زیرا او جز مادرنمی شناسد . و به سوی غیر او اعتماد ندارد . چون او را ببیند در هر حال به دامن اومی آویزد . و اگر حاضر نباشد چون امری به او رو دهد اول چیزی که بر زبان اومی گذرد : «ای مادر ! » است . و صاحب این مرتبه چنان غرق توکل است که از توکل خودنیز غافل است . و همه تدبیرات و سعیها منافی این مرتبه است مگر تدبیر گریختن به خداو پناه جستن به او به واسطه دعا و تضرع .
سوم اینکه : آدمی در نزد خدا مانند میت در نزد غسال باشد ، یعنی : خود را در پیش قدرت حق ، میت ببیند . و جمیع حرکات و سکنات خود را از قدرت ازلیه داند . و این بالاترین درجات است . و صاحب این مرتبه ، بسا باشد ترک دعا و سؤال را کند از راه وثوق به کرم و عنایت حضرت حق - تعالی - . و این شخص ، مانند طفلی است که : بدانداگر از سوی مادر بگریزد مادر او را بجوید . و اگر به دامن مادر بیاویزد مادر او را درآغوش می کشد .
و از این قسم است توکل حضرت خلیل الرحمن در هنگامی که او را در منجنیق نهادند که به آتش افکنند و حضرت روح الامین به او گفت : آیا حاجتی داری ؟ گفت : باتو نه . گفت : پس با آنکه حاجت داری بخواه و نجات خود را از او طلب کن . گفت :
«حسبی من سؤالی علمه بحالی» .
یعنی : «علم خدا به حال من ، کفایت سؤال مرا می کند» . [26]
و این مرتبه بسیار نادر و عزیز الوجود و مرتبه صدیقین است . و صاحب این مرتبه تادر این مرتبه است از هر سعی و تدبیری بیزار است ، زیرا وصول به این درجات ، منافی همه تدبیرات است ، و صاحب آن واله و مبهوت است .
و بدان که : آنچه مذکور شد که : توسل به اسباب ، لازم ، و در شرع اقدس امر به آن شده است نسبت به کسی است که : در درجه اول از توکل باشد . اما کسی که یقین و ایمان او به سرحد کمال رسید به حیثیتی که بالکلیه اعتماد او از اسباب و وسایل و وسایطزایل شد و دل او چنان مستغرق جناب حق گردید که بجز او مؤثری نمی بیند ، و غیری اصلا در نظر او نیست و چنان دل او به عنایت الهی مطمئن است که : احتمال نمی دهد که او را به غیر واگذارد ، و اصلا اضطرابی از برای او هم نمی رسد . از برای چنین کسی باکی نیست اگر روی از همه اسباب برتابد ، زیرا البته حق - سبحانه و تعالی - محافظت او رامی کند . و روزی او را بی گمان می رساند ، خواه اسباب را تحصیل کند یا نه . و خواه سعی و کسب نماید یا نه .
بلی این چنین شخصی گاه باشد که : متوجه کسب شود و از پی اسباب رود به جهت اینکه امر خدایی چنین صادر شده . و الا مطلقا به سعی و کسب خود وثوق و اعتمادی نمی دارد . و آنچه شنیده ، از حکایات بعضی از کاملین اولیا که بی زاد و راحله به بیابانهامسافرت می کرده اند و روزی ایشان می رسیده و از سباع و درنده احتراز نمی کردند ونسبت به پادشاهان ذوالاقتدار سخنان ناهموار می گفته اند و خدا ایشان را نجات می داده از این فرقه بوده اند . «ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء» . [27]
________
٢۶ . محجة البیضاء ، ج ٧ ، ص ٣٧٩ . و احیاء العلوم ، ج ۴ ، ص ٢١١
٢٧ . جمعه ، (سوره ۶٢) ، آیه ۴
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂 زنان صالحه را بشناسید. 🍂
🔶...... فَالصّالِحاتُ قانِتاتٌ حافِظاتٌ لِلْغَیْبِ بِما حَفِظَ اللّهُ......
(نساء، ٣۴)
✅ویژگیهای زنان صالح و شایسته:
🍁آنها که در برابر نظام خانواده خاضع و متعهد مى باشند و نه تنها در حضور شوهر، که در غیاب او، حفظ الغیب مى کنند.
⚡️یعنى مرتکب خیانت چه از نظر مال، چه از نظر ناموس، و چه از نظر حفظ شخصیت شوهر و اسرار خانواده در غیاب او نمى شوند.
🌴و در برابر حقوقى که خداوند براى آنها قائل شده، وظائف و مسئولیت هاى خود را به خوبى انجام مى دهند.
❌ مردان نیز موظفند در برابر این گونه زنان نهایت احترام و حق شناسى را انجام دهند.
.
⤵️آرمان دروغین مدعیان زن زندگی آزادی رسیدن به آزادی_بخوانید ولنگاری_هایی بود که زنان غربی تا تهش رو رفته بودند...🍂
حالا میخوایم از یک زن غربی بپرسیم آخر این خط چه خبر بود؟!
♨️فلورانس نایتینگل بانوی پرستار، ریاضیدان و آماردان انگلیسی، در جملهای برای توصیف وضعیت فعلی زنان غربی میگه:
«زن ها به هیچ وجه ترقی نکردهاند، فقط سعی کردهاند مرد بشوند! البته مردان درجه سوم...»۱
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
۱.کتاب «ستاره ها چیدنی نیستند»
🍏 آویشن ضدعفونیکننده گیاهی
آویشن به دلیل طبع گرمی که دارد نفخ شکن، موجب حرارت بدن و هضم غذا می شود.
دمنوش آویشن به عنوان گیاهی ضدعفونی کننده شناخته شده است. محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت #لثه موثر است و به همین دلیل برای تهیه برخی از دهان شویه ها، خمیردندان نیز به کار می رود
و در درمان بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارد و برای معالجه سرفه و گلودرد استفاده می شود
🌸 #دعا های مخصوص برای 🌸حاجت های مخصوص با 🌸اعتقاد و اعتماد مخصوص
!▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه فرزند صالح ميخواي:
رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه ميترسي قلبت گمراه بشه:
رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّاب
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه ميخواي شهيد از دنيا بري:
رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه غم و غصه ي بزرگي داري:
حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻 اگه ميخواي خودت و فرزندانت پايبند نماز باشيد:
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه ميخواي همسر و فرزندانت بهت وفادار باشن:
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه خونه ي خوب ميخواي:
رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِين
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه ميخواي شيطان ازت دور باشه:
رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه از عذاب جهنم ميترسي:
رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه ميترسي خدا اعمالت رو قبول نکنه:
رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
🔻اگه ناراحتي:
إنما أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّه
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎
🔻اگر میخوای در هرکاری خدا همراهت باشه و کمکت کنه:
وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💢دوستان و عزيزانت رو از اين دعاهاي قرآني مطلع کن با ذکرصلوات بر حضرت صدیقه اطهر سلام الله علیها.
اللهم صل علی فاطمة وابیها وبعلها وبنیها وسرالمستودع فیها به عدد ما احاط بهی علمک 🤲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🤲🌹
☑️ رویترز : «مرد قدرتمند شیعه» برای بازگشت به عرصه سیاسی آماده می شود
خبرگزاری رویترز در مقاله ای با اشاره به تصمیم مقتدی صدر، رهبر جریان صدر که اکنون نام جنبش خود را به جریان ملی شیعه تغییر داده است نوشت: مرد قدرتمند شیعه قصد دارد به عرصه سیاسی عراق بازگردد.
رویتر مدعی شد که بازگشت مقتدا صدر میتواند به زیان گروههای نزدیک به ایران تمام شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دره انارو سپیددشت(لرستان)
ناپایداریهای جوی اصفهان ادامه دارد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:
🔹ناپایداریهای جوی بهاری بصورت رگبار باران، وزش باد به نسبت شدید تا شدید بر روی استان از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
🔹فعالیت سامانه ناپایدار از ظهر روز دوشنبه تا اواخر وقت روز سهشنبه بصورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظهای در مناطق مستعد شمال و شرق استان و ایجاد گرد و خاک محلی و کاهش دید در همه مناطق استان بویژه نیمه شرقی پیش بینی میشود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ورود سامانه بارشی به استان چهار محال و بختیاری از روز دوشنبه
🔸معاون توسعه و پیشبینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری، این استان در دامنه یک موج بارشی قرار میگیرد که به تناوب موجب افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در سطح چهارمحال و بختیاری میشود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسمه تعالیج!
حدیثی ودرسی؛ ازفرما یشات مولا امیرالمونین علیه السلام:
قال على علیه السلام: نِعْمَ زادُ الْمَعادِ الاِْحْسانُ اِلَى الْعِبادِ.۱ و قال فى روایة اخرى: رَأْسُ الاْیمانِ الاِْحْسانُ اِلَى النّاسِ. ۲ احسان و کمک به بندگان خدا، زاد وتوشه مناسبى براى جهان پس ازمرگ است، و درروایت دیگرى فرمود: کمک به مردم بخش مهمّى از ایمان است.
توضیح اندک حدیث شریف:
بدون شک کمک به مردم ازعبادت هاى مهمّ، بلکه یکى از مهم ترین عبادات است،
بدین جهت حضرت على علیه السلام در روایت اوّل این کار را بهترین زاد و توشه جهان آخرت معرّفى مى نماید.
اگر این روایت را در کنار آیه شریفه: تَزَوَّدُوا فَاِنَّ خَیْرَ الزّادِ التَّقْوى. زادو توشه برگیرید، که بهترین زاد و توشه تقوى است.۳ بگذاریم روشن مى شود که احسان زاییده تقوى، و تقوى زاییده احسان است، بنابراین انگیزه اصلى مردم ازکمک ها، برخواسته از تقوى و اعتقادات آن هاست و درحقیقت اسلام قوى ترین مشوّق احسان و نیکوکارى است.
درروایت دوم رابطه احسان و ایمان مطرح شده است، انسان ضعیف الایمان احسان نمى کند، ولى مؤمنان راستین اهل احسانند، جالب این که در این روایات تنها احسانِ به مسلمانان یا مؤمنان مطرح نشده است، بلکه در یکى احسان به بندگان خدا، و دردیگرى احسان به مردم مطرح شده است، و مفهوم آن این است که حتّى نیکى به فقراء و نیازمندانِ غیر مسلمان باعث فزونى تقوى و ایمان مى گردد، زیرا خداوند تمام بندگانش را دوست دارد، وکسى که بندگان خداوند را دوست داشته باشد، درحقیقت خود خداوند را دوست دارد، بدین جهت احسان به هر نیازمندى مشروع و پسندیده است.
آثار وبرکات احسان و نیکوکارى:
احسان دو جور تأثیر دارد؛ تأثیرى در احسان کننده "مُحْسِنْ" دارد، و تأثیرى دیگر دراحسان شونده، تأثیرى که این عمل دراحسان کننده دارد، بسیار مهم تراز تأثیر آن دراحسان شونده است، برخلاف آنچه معمولا تصوّر مى شود و بدین جهت در بسیارى ازموارد احسان همراه با منّت و آزار و اذیّت است، جالب این که قرآن مجید درباره زکات، که نوعى احسان است، تعبیر به "تُطَهِّرُهُمْ" و "تُزَکّیهِمْ" دارد.۴ یعنى احسان باعث "طهارت" و "تزکیه" احسان کننده مى شود، به رشد اخلاقى او کمک مى کند، و باعث از بین رفتن صفات زشت و رذیله او مى گردد،
شاهد این مطلب روایتى است که مى گوید: صدقهى که به فقیر مى دهید قبل از این که به دست فقیر برسد، به دست خداوند مى رسد!.۵
آیه انفاق؛ ۶ هم به خو بى دلالت بر این مطلب دارد، که انفاق باعث رشد و نموّ انفاق کننده مى گردد.
نکته آخر این که احسان نه تنها طهارت فردى را به دنبال دارد، بلکه باعث طهارت اجتماعى نیز مى گردد، زیرا یکى از عوامل مهمّ بسیارى از گناهان اجتماعى فقر است، و هنگامى که در سایه احسان فقر بر چیده شود، جامعه نیز پاک مى گردد.
البته؛ بایدتوجه داشت نقطه برجسته احسان کمک های مالی است، وگرنه آنچه از آیات قرآن کریم استفاده می شود، این است که احسان و نیکو کاری، مصادیق فراوانی دارد، به عنوان نمونه: ایمان به خدا، ایمان به پیامبر صلوات الله علیه و آله، قرآن کریم و معاد، تقوا و تحمل سختی ها و مشکلات، عفو وگذشت، محبت و دوستی اهل بیت علیهم السلام، خیر خواهی واصلاح، اجتناب از فساد، فحشا و گناهان کبیره، استغفار در سحر گاهان، پرداخت زکات، پرداخت کالا و هدیه مناسب برای خانواده های بی سر پرست، انفاق و بخشش درراه خدا، تأمین نیاز مندان و محرومان، رفتار شایسته باپدر و مادر و... از مصادیق احسان و نیکوکاری است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.
منابع:
۱- غرر الحکم، جلد ۶، صفحه ۱۶۱، حدیث ۹۹۱۲.
۲- غرر الحکم، جلد ۴، صفحه ۵۲، حدیث ۵۲۵۳.
۳- سوره بقره، آیه ۱۹۷.
۴- این دو جمله در آیه شریفه ۱۰۳ سوره توبه آمده است.
۵- صحیح مسلم، جلد ۲، صفحه ۷۰۲، به نقل از مثال هاى زیباى قرآن، جلد اوّل، صفحه ۱۰۹.
۶- منظور از آیه انفاق، آیه ۲۶۱ سوره بقره است.
اللهم عجل لولیک الفرج.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ #خط_دیدار | تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت دور دوم #انتخابات در تکمیل مجلس جدید. ۱۴۰۳/۲/۲۱
#انتخاب_قوی، #مجلس_قوی، #ایران_قوی
.