eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226.2هزار عکس
61هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امشب ساعت ۲۲:۴۵؛ گفتگوی ویژه خبری با حضور دکتر سعید جلیلی . 🔹نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور، امشب بیست و یکم بهمن ماه، ساعت ۲۲:۴۵ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما شرکت خواهد کرد
🔻امشب ساعت ۲۲:۴۵؛ گفتگوی ویژه خبری با حضور دکتر سعید جلیلی . 🔹نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی و عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور، امشب بیست و یکم بهمن ماه، ساعت ۲۲:۴۵ در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما شرکت خواهد کرد
دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی معمولا دولت ها به گفتمان‌شان شناخته می‌شوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانه‌ها، نشان می‌دهد دولت نتوانسته خود را پرچم‌دار یک گفتمان به جامعه معرفی کند. یکی از دلایل اینکه این دولت از همین آغاز کار زیر ضرب رفته، همین خلا گفتمانی است. گفتمان، قدرت نرم ایجاد می‌کند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است. گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد می‌کند. گفتمان، عینک آسیب‌شناسانه‌ای است که دولت به چشم می‌زند، مشکلات را از زاویه این گفتمان می‌بیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه می‌دهد و اجرا می‌کند. دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می کند و این یکی از جدی ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید می‌کند. دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی می‌شود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- شکسته می‌شود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمی‌توان خلاص شد. گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیم‌های دیگر شکل می‌گیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی می‌شود. دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی می‌دهید باید محور آن، گفتمان‌ش باشد. باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن می‌تواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژه‌های خردتر تعریف می‌شود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا می‌توان مسائل این حوزه‌ها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیب‌شناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند می‌تواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد. اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آیت‌الله رئیسی تناسب و همخوانی دارد. گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بی‌عدالتی‌های منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانه‌ای که دولت می‌خواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژه‌های خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف می‌شوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارش‌دهی برایشان ایجاد شود. هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژه‌های منحصر بفرد باشد، موفق‌تر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیات‌های وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم. دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آیت‌الله رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 متن شبهه: *«آخوندها» ماشین امضای نظام کارشناسی شرق و غرب نیستند و باید نظام کارشناسی مجزی داشته باشند!* «حوزه های علمیه» جاده صاف کن گندکاری های مدرنیسم و ساینس و شبه علم و سبک زندگی لیبرال کمونیستی نیستند. «مراجع تقلید»، مسول دادن فتوای واجب و حرام برای پروتکل های کافران (که باید در عدم تبعیت از آنها جهاد کبیر کرد)، نیستند. «فقه و فقاهت» توجیح المسائل استیلای معاهدات استعماری باصطلاح بین المللی بر اسلام و مسلمین نیست. حوزه علمیه شیعه امامیه باید نظام کارشناسی علوم داشته باشد و به حسب دستور قرآنی عترتی جهاد کبیر و نفی سبیل، نباید از هیچ یک از پروتکل های کفار و مشرکین تبعیت کند و باید بجای فقه ماله کشی به سبک زندگی غربی شرقی، ارائه دهنده ی «سبک زندگی اسلامی» باشد و در حوزه های تمدنی پزشکی، تغذیه، کشاورزی، دامپروری، محیط زیست، منابع طبیعی، معماری، مدیریت، تربیت و...محتوای خود دین را عرضه کند. *باقرالعلوم، نه باقرالاحکام* *حوزه علمیه، نه حوزه فقهیه* —————————— کورکورانه و به سادگی آنچه را که می بینید یا می‌شنوید، باور نکنید، وقت بگذارید، تحقیق کنید! تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ این تصور که حوزه ها و آخوندها و مراجع تایید کننده ی نظام های ضد دینی و غربی و شرقی و لیبرال هستند، کاملا اشتباه و از جاهل بودن یا مغرض بودن فرد نشات می گیرد. 2️⃣ علمای اسلام همواره در مقابل معاهدات مضر و ننگین ایستاده اند و خواهند ایستاد‌. اما نکته ی مهم در تشخیص این نوع معاهدات است. 3️⃣ امروزه که نگاه اسلامی در کنار غرب به شرق نیز افتاده افرادی که از باز شدن گره زندگی مردم ناراحت هستند می گویند چرا علما مخالفت نمی کنند!!! در حالی که این ارتباطات به نفع مردم و نظام اسلامی است. بنابراین دلیلی برای مخالفت وجود ندارد. 4️⃣ از نگاه غرب‌گرایان باید فقط به غرب نگاه داشت لذا منتظرند علما مخالفت کنند. اگر در چیزی که به مذاق آنها خوش نمی آید مخالفت نکردند آنها را به جاده صاف کنی متهم می کنند. 5️⃣ علمای اسلام هر گاه دیده اند معاهده یی بر ضرر بوده مانند داستان تنباکو سریعا موضع گرفته اند. همواره علما تخصص محور کار کرده اند و اگر در موردی متخصصین حرفی زده اند سعی براین بوده که مخالفت نشود نمونه ی آن در بحث پروتکل ها و واکسن و ... است. آیا اگر علما سخن متخصصین را تایید کنند جاده صاف کن هستند؟! همین افراد اگر علما مخالفت می کردند می گفتند علما ضد علم هستند و به آنها حمله می کردند. به این خاطر که برای این افراد خواسته های خودشان مهم است. 6️⃣ سعی کنیم خواسته های خودمان را بر علما تحمیل نکنیم و عاقلانه تصمیم بگیریم آنگاه خواهیم دید موضع گیری علما بسیار منطقی و به جاست. منبع: پاسخگویان 🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی که دختر ایرانی برای مسیح علینژاد ارسال کرد👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عَلَمِ قسط برافراز چو فرصت باقی‌ست حق مردم به‌ خدا زندگی قسطی نیست حق مردم نه زمین‌بازی و دست‌اندازی‌ست حق مردم نه چنین صنعت خودروسازی‌ست ‎ ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی که ❌ خودمان هم ❌ خودمـان❌ را سانسـور❌ مـیکنـیم ❌ کــــــــــپی : آزاد ✅