eitaa logo
🕊 حی علی المهدی عج 🕊
1.4هزار دنبال‌کننده
694 عکس
253 ویدیو
10 فایل
مطالب متنوع ارزشی ، تفریحی ، خبری و ... شناسه ameennn کد شامد 1-1-731495-61-0-1 لینک احراز صحت http://t.me/itdmcbot?start=ameennn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
شما به کانال احادیث ناب ، دعوت شده اید هرگونه برداشت از کانال صلواتی است. شما نیز در ثواب نشر سخنان اهل بیت (علیه السلام) با ما سهیم شوید. @hdsnab
هدایت شده از 
وصيت نامه شهيد علي بلورچي باسمه تعالي ( ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء و عند ربهم يرزقون ) اشهد ان لااله الا الله وحده لا شريك له و اشهد ان محمدأ عبده و رسوله و اشهد ان عليا و ابناه المعصومين حجج الله و ما انسانها چند صباحي به اين دنيا آمده ايم تا امتحان شويم كه كدامين ما بهترين و زيباترين اعمال را انجام مي دهيم . آن انسانهايي مي توانند بهترين عمل را انجام دهند كه هم صراط مستقيم را به نحو احسن بشناسند و هم درحين عبور از آن اخلاص عمل را حفظ كنند . صراط مستقيم نيست مگر راه علي و اولاد علي ( عليه السلام ) و طريقه چگونه خالص گشتن را نيز مي بايست از همين ها آموخت . بكوشيم خود را هرچه بيشتر به دامان اهل بيت و عصمت بيندازيم و از سر چشمه پر فيض اين خانواده نهايت بهره را ببريم و درك مقام امامت و ولايت را بكنيم كه دراين صورت همه چيز داريم والا هيچ . مادر عزيزم : ميدانم زحمت ما را زياد كشيده اي و هر چند از اين فرزند حقيرت بركتي نديدي امّا برايت سخت است كه خبر شهادت مرا بشنوي ليكن از شما مي خواهم كه همان گونه كه تا به حال در مقابل مشكلات زندگي تك و تنها ايستاده اي و آنها را گذرانده اي ، در مقابل اين بظاهر سختي نيز با قامتي بلند ، استوار و محكم بايست ، و خم به ابرو نياور و با ياد خدا و توكل بر او اين سختي زود گذر دنيوي را نيز ، سپري كن . برشما مژده باد ديدار با فاطمه الزهرا ( سلام الله عليها ) در دار بقاء و هم جواري با اين بانوي عزيز . و شما اي بسيجيان و رزمندگان عزيز : حسين وار برزميد و زينب گونه در مقابل سختي ها صبر پيشه كنيد و علي وار بر مشكلاتي كه ميبينيد خون دل بخوريد . مبادا صحنه هاي جنگ با دشمنان اسلام را لحظه اي خالي كنيد . تا اسلام هست جنگ با كفر همواره مطرح است و هيچگاه انتظار روزي را نداشته باشيد كه در آن جنگي نباشد كه آن موقع ديگر حقي وجود نخواهد داشت . استوار بايستيد و غيورانه بردشمنان دين و قرآن يورش بريد و انتقام خون هاي ريخته شده مظلومان از هابيل تا حسين ( عليه السلام ) و از حسين ( عليه السلام ) تاكنون را بگيريد . و شما بازوان قدرتمند خداونديد كه تجلّي قهر الهي بر كفّار زبون فرود ميايد . بكوشيد در جهادتان اخلاص را حفظ كنيد و همواره به ياد خدا و الطاف كريمانه او باشيد . دنيا و محبّت آن را از قلوبتان خارج سازيد و با اين عمل ريشه شك و ترس از قلوبتان بزداييد . در تمامي امورتان تقوي پيشه كنيد و از ياد خدا غافل نباشيد . و تا آنجا كه توان عقيدتي خود را چه در جبهه و پشت جبهه ، با مطالعه و تحقيق قوي نماييد كه دشمن از همين مي ترسد ، چرا كه تا شما علم كافي نداشته باشيد يقين لازمه را نخواهيد داشت . روحيه والاي شهادت طلبي و عشق به جهاد در راه خدا درون شما رشد نخواهد كرد و اين عين ذلت و زبوني نفس است . پس با دريافت معارف صحيح قرآني و عمل به آنها خود را هر چه بيشتر بارور سازيد و با اين عمل حضور خويش را در جبهه هاي رزم عليه دشمنان اسلام تداوم بخشيد . و سخني هم با شما دوستان و آشنايان داشتم : بكوشيد همواره بيش از دافعه ، جاذبه داشته باشيد ، مواظب اعمال و كردارتان باشيد ، مبادا با برخورد هاي ناصحيح فرد يا افرادي را از خود برنجانيد و موجبات طرد ايشان را از جامعهء اسلامي فراهم سازيد . مي بايست حركات و سكنات شما مصاديق بارز اشدّاء علي الكفار رحماء بينهم باشد . سعي كنيد تا جوان هستيد خود را اصلاح كنيد . هر چه از عمر مي گذرد سياهي هاي قلب بيشتر مي شود و صفاي دروني كمتر . تلاش كنيد قلبتان را روز به روز و لحظه به لحظه جلا داده به آن برسانيد كه جز خدا و محبّت او در آن چيزي نباشد . مطمئن باشيد كه آسان است امّا كمي همّت و مردانگي مي خواهد . ارزشهاي انقلاب را همواره در ذهن داشته ، لحظه اي از ارج نهادن به آنها غافل نباشيد . به خانواده هاي شهداء خيلي احترام كنيد ، علي الخصوص فرزندان شهدا و بالاخص فرزندان شهداي جنگ تحميلي . خود را غلام اينان بدانيد و از همه چيزتان برايشان مايه بگذاريد . چرا كه اينان ، چشم و چراغ اين ملّتند . آن چنان با خانواده شهدا برخورد كنيد كه جاي خالي شهيدشان را حس نكنند . مبادا فرزندان شهداء احساس يتيمي نمايند كه هيچ چيز تأثيرش بدتر از اين در روحيّه او نيست . همچو خادمي صبور و حليم ، كمر به خدمت خانواده شهداء ببنديد . بسيجيها و رزمندگان را خيلي محترم شماريد . اينان خيلي عزيزند و نزد خدا محبوبترين بندگانند . مبادا نسبت به ايشان بي احترامي كنيد . مبادا در پشت جبهه در انجام امورات آنها سستي كنيد و يا خدايي نكرده مشكل تراشي نماييد . تلاش كنيد جهت پيشبرد امورات اينان نهايت سعي را داشته باشيد . @Bighararezohoor
سلام علیکم
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 انواع در قرآن : ⭕️ خداوند تبارک و تعالی از سه مُلک در قرآن سخن گفته است ؛ ، و . 🔸مُلک سلیمان که در گذشته شکل گرفت و وقتی آیات و روایات آن را می‌بینیم، گزاره‌های آن، با ملک عظیم هم‌خوانی دارد از جمله آنکه مقدم بر تشکیل ملک،‌ دست اجنه و شیاطین باید بسته می‌شد و از آنها در جهت تقویت مُلک بهره گرفت؛ یعنی به تصریح قرآن، برای سلیمان نبی بنّایی و غوّاصی می‌کردند. 🔸مُلک عظیم هم در مقطعی از آینده و در انتهای دنیا شکل می‌گیرد که ابتدای آن با ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه همراه است و بعد با رجعت سایر اهل بیت ادامه دارد. 🔸اما مُلک کبیر در قیامت اتفاق می‌افتد، عرصه‌ای که هیچ‌کس جز با اذن خداوند قدرت تکلم ندارد. آنجا، حاکمیت مطلق خدا به واسطه اهل بیت وحی شکل می‌گیرد و تک تک دشمنان عترت در آتش سقوط می‌کنند. همه ما انسان‌ها خواه ناخواه با این عرصه‌ها مواجه می‌شویم و باید ببینیم از اکنون چه اندوخته‌ای برای آن دوران داریم. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
«يا سَلْمانُ وَ يا جُنْدَبُ، قالا لَبَّيْكَ صَلَواتُ اللّه‏ِ عَلَيْكَ قالَ اَنَا اَميرُ كُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ مِمَّنْ مَضى وَ مِمَّنْ بَقِىَ وَ اُيِّدْتُ بِرُوحِ الْعَظَمَةِ وَ اِنَّما اَنَا عَبْدٌ مِنْ عَبيدِ اللّه‏ِ تَعالى لاتُسَمُّونا اَرْبابا وَ قُولُوا فى فَضْلِنا ما شِئْتُمْ فَاِنَّكُمْ لَنْ تَبْلُغُوا منْ فَضْلِنا كُنْهَ ما جَعَلَهُ اللّه‏ُ لَنا وَ لا مِعْشارَ الْعَشْرِ لاَِنّا اياتُ اللّه‏ِ وَ دَلائِلُهُ وَ حُجَجُ اللّه‏ِ وَ خُلَفاؤُهُ وَ اُمَناءُهُ وَ اَئِمَّتُهُ وَ وَجْهُ اللّه‏ِ وَ عَيْنُ‏اللّه‏ِ وَ لِسانُ اللّه‏ِ بِنا يُعَذِّبُ اللّه‏ِ عِبادَهُ وَ بِنا يُثيبُ، وَ مِنْ بَيْنِ خَلْقِهِ طَهَّرَنا وَ اخْتارَنا وَ اصْطَفانا وَ لَوْ قالَ قائِلٌ لِمَ وَ كَيْفَ وَ فيمَ لَكَفَرَ وَ اَشْرَكَ لاَِنَّهُ لايُسْئَلُ عَمّا يَفْعَلُ وَ هُمْ يُسْئَلُونَ». اى سلمان و اى جندب! عرضه داشتند: بلى اى كسى كه درود خدا بر تو باد. فرمود: من امير و فرمانرواى هر مرد و زن مؤمن از گذشتگان و آيندگانم و با روح عظمت تأييد شده‏ ام. من بنده‏ اى از بندگان خداوندم. ما را رب نناميد و هر چه مى‏ خواهيد در فضايل ما بگوييد؛ چرا كه به كُنه آنچه كه خداوند براى ما قرار داده، حتى به يك دهم از يك دهم آن نخواهيد رسيد؛ زيرا ما نشانه ‏ها و راهنمايان و حجّت ‏ها و جانشينان و امانتداران و امامان از طرف خدا هستيم. و نيز ما وجه و چشم و زبان خداييم. خداوند بندگانش را به واسطه‏ ى ما عذاب و پاداش مى‏ دهد و از ميان خلقش تنها ما را پاك نمود و برگزيد و اختيار فرمود. و اگر كسى چون و چرا كند همانا كافر و مشرك است؛ زيرا خداوند درباره‏ ى آنچه مى‏ كند [در برابر هيچكس] پاسخگو نيست. در حالى كه بندگان مورد سؤال و بازخواست قرار مى‏ گيرند. (ع) ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 و قال (عليه السلام) : يَا كُمَيْلُ بْنَ زِيَاد، إِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِيَةٌ، فَخَيْرُهَا أَوْعَاهَا، فَاحْفَظْ عَنِّي مَا أَقُولُ لَكَ: 🔸النَّاسُ ثَلاَثَةٌ : فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ، وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاة، وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِق (صائح)، يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيح، لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ، وَلَمْ يَلْجَؤُوا إِلَى رُكْن وَثِيق. اى كميل بن زياد! دل ها همانند ظرف هاست پس بهترين آنها ظرفى است كه مقدار بيشترى را بتواند نگهدارى كند بنابراين آنچه را به تو مى گويم حفظ كن و در خاطر خود بسپار. مردم سه گروهند: عالم ربانى، آموزنده اى كه در راه راست گام برمى دارد و احمقانِ بى سر و پا و بى هدف كه دنبال هر صدايى مى روند و با هر بادى حركت مى كنند; آنهايى كه با نور علم روشن نشده و به ستون محكمى پناه نبرده اند. 147 ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 الصّادق (علیه السلام)- الصِّرَاطُ السَّوِیُّ هُوَ القائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وَ الْهُدَی مَنِ اهْتَدَی إِلَی طَاعَتِهِ وَ مِثْلُهَا فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدی قَالَ إِلَی وَلَایَتِنَا ). امام صادق ( منظور از ؛ است ) و هرکس که به فرمانبرداری از او راه یابد، هدایت‌شده است. نظیر این آیه، آیه‌ی دیگری است که خداوند در آن می‌فرماید: وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ و َآمَنَ وَ عَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَی؛ که منظور از راه یافتن در اینجا، راه یافتن به ولایت ما می‌باشد. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 ؟ در داستان حضرت موسی در قرآن مجید می خوانیم : پس از آنکه ایشان به کوه طور رفته و قوم خود را با هارون تنها گذاشت، سامری که ظاهراً از افراد نزدیک و اطرافیان اصحاب موسی بود طرح گوساله ای ریخت ( که از ذکر تفصیلی آن خودداری می شود) و مردم را با آن گمراه نمود: فَقالُوا، هَذَا إِلَهُكُمْ وَ إِلهُ مُوسَى فَنَسِيَ (طه - (۸۸). هارون به قوم اظهار نمود: ﴿إِنَّمَا فُتِنْتُمْ بِهِ وَ إِنَّ رَبَّكُمُ الرَّحْمَنُ فَاتَّبِعُونِي وَ أَطِيعُوا أَمْرِي. قَالُوا لَنْ نَبْرَحَ عَلَيْهِ عَاكِفِينَ حَتَّى يَرْجِعَ إِلَيْنَا مُوسَى﴾ (طه - ۹۰ - ۹۱). پس در درجه اول کار سامری در میان قوم موسی (ع) ایجاد «فتنه» بوده است و بعد از آنکه موسی (ع) از کوه طور برگشت و صحبت ها و برخوردهایی با هارون داشت از سامری پرسید: قالَ فَمَا خَطْبُكَ يا سَامِريُّ ، قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَ كَذَلِكَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي (طه - ۹۵ - ۹۶). «گفت ای سامری چه چیز باعث این فتنه شد؟ گفت به چیزی آگاهی و بصیرت پیدا کردم که دیگران این بصیرت را نیافته و سرانجام نفس من عمل خود را برای من با تسویلات مخصوصی خوب جلوه داد» حال ببینیم روش خدای بزرگ در برخورد با این سامریها چگونه است. 🔸 ادامه دارد... ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 امام صادق علیه السلام : أَوْحَی اللّه ُ تَعالی إلی مُوسَی بْنِ عِمْرانَ علیه السلام أَنْ یا مُوسی قُلْ لِلْمَلاَءِ مِنْ بَنی إِسْرائیلَ إِیّاکُمْ وَ قَتْلَ النَّفْسِ الحَرامِ بِغَیْرِ حَقٍّ، فَإِنَّ مَنْ قَتَلَ مِنْکُم نَفسا فی الدُّنیا قَتَلْتُهُ فی النّارِ مِائَةَ أَلْفِ قَتْلَةٍ مِثْلَ قَتْلِ صاحِبِهِ؛ [۱] خداوند به موسی بن عمران علیه السلام وحی فرمود: ای موسی به زورمندان بنی اسرائیل بگو: از به ناحق کشتن انسان بی گناه بر حذر باشید؛ زیرا هر کدام از شما در دنیا کسی را بکشد، او صد هزار مرتبه، همانند کشتن رفیقش او را در آتش خواهد کشت. ---------- [۱]: ۱. ثواب الاعمال، ص ۲۷ ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 قالَ علی عليه‏ السلام مَعْرِفَتى بِالنُّورانِيَّةِ مَعْرِفَةُ اللّهِ‏ِ عَزَّوَجَلَّ وَ مَعْرِفَةُ‏اللّه‏ِِ عَزَّوَجَلَّ مَعْرِفَتى بِالنُّورانِيَّةِ وَ هُوَ الدّينُ الْخالِصُ الَّذى قالَ اللّه‏ُ تَعالى «وَ ما اُمِرُوا اِلاّ لِيَعْبُدُوا اللّه‏َ مُخْلِصينَ لَهُ الدّينَ حُنَفاءَ وَ يُقيمُوا الصَّلوةَ وَ يُؤْتُوا الزَّكوةَ وَ ذلِكَ دينُ الْقَيِّمَةِ»(1) يَقُولُ مـا اُمِرُوا اِلاّ بِنُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ صلى ‏الله‏ عليه‏ و‏ آله وَ هُوَ الدّينُ الْحَنيفِيَّةُ الْمُحَمَّدِيَّةُ السَّمْحَةُ وَ قَوْلُهُ «يُقيمُوا الصَّلوةَ» فَمَنْ اَقامَ وِلايَتى فَقَدْ اَقامَ الصَّلوةَ وَ اِقامَةُ وِلايَتى صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لايَحْتَمِلُهُ اِلاّ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ اَوْ نَبِىٌّ مُرْسَلٌ اَوْ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللّه‏ُ قَلْبَهُ لِلاْيمانِ، فَالْمَلَكُ اِذا لَمْ يَكُنْ مُقَرَّبا لَمْ يَحْتَمِلْهُ وَ النَّبِىُّ اِذا لَمْ يَكُنْ مُرْسَلاً لَمْ يَحْتَمِلْهُ وَ الْمُؤْمِنُ اِذا لَمْ يَكُنْ مُمْتَحَنا لَمْ يَحْتَمِلْهُ.» حضرت علی علیه السلام فرمود: معرفت من به مقام نورانيت، شناخت خداوند عزّوجلّ است و معرفت خداوند عزّوجلّ، شناخت من به مقام نورانيت است. و آن همان دين خالصى است كه خداوند درباره‏ ى آن فرمود: «در حالى كه دستورى را دريافت نكرده بودند جز اين كه با كمال خلوص به آئين توحيد خدا را پرستش كنند و نماز را برپا دارند و زكات بدهند، اين است آئين راستين.» خداوند فرمود: امر نشدند مگر به پيامبرى حضرت محمّد صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله و آن دين و آئين يكتاپرستى آسان محمّدى است و اين كلام خدا را كه فرمود: «نماز را بر پا دارند»، هر كه ولايت مرا بر پا دارد، نماز را بر پا داشته و بر پا داشتن ولايت من، سخت و دشوار است، جز فرشته مقرب درگاه الهى يا پيامبر مرسل و يا مؤمنى كه خداوند قلب او را به ايمان آزموده باشد، كسى قدرت حمل آن را ندارد؛ هنگامى كه فرشته مقرب و پيامبر مرسل و مؤمن آزموده نباشد قدرت حمل آن را نخواهند داشت. (ع) ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
سخنی با در خطب نادره حضرت علی سلام الله علیه به حضرت اميرالمؤمنين ع عرض کردند : در چه حال و چگونه صبح کردی ؟ فَقَالَ ع : اَصبَحتُ وَ اَنَا الصِّدِّيقُ الاَوَّلُ ، وَ الفَارُوقُ الاَعظَمُ ، وَ اَنَا وَصِیُّ خَيرِ البَشَرِ ، وَ اَنَا الاَوَّلُ وَ اَنَا آخِرُ وَ اَنَا البَاطِنُ وَ اَنَا الظَّاهِرُ ، وَ اَنَا بِکُلِّ شَي ءٍ عَلِيمٌ ، وَ اَنَا عَينُ اللهِ وَ اَنَا جَنبُ اللهِ ، وَ اَنَا اَمِينُ اللهِ عَلَی المُرسَلِينَ ، بِنَا عُبِدَ اللهُ ، وَ نحنُ خُزَّانُ اللهِ في اَرضِهِ وَ سَمَائِهِ وَ اَنَا اُحيِی وَ اَنَا اُمِيتُ وَ اَنَا حَیٌّ لاَ اَمُوتُ . فرمود : صبح کردم در حالی که من صديق اولم و فاروق اعظمم ، من وصی بهترين انسانم ، من اولم ، من آخرم ، من باطنم ، من ظاهرم . من به هر چيزی دانا هستم ، من چشم [بينای] خدايم ، من پهلوی خدايم ، من امين خدا بر پيامبران مرسلم . به سبب ما [ائمه هدی] خدا عبادت شده است. ما خزانه داران خدا در زمين و آسمانيم . من زنده می کنم ، من می ميرانم ، من زنده ای هستم که نمی ميرم . چون اين کلمات بر زبان مبارکش بگذشت ، سائل متعجب گشت . ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
پس آن حضرت فرمود : اَنَا الاَوَّلُ ، اَوَّلُ مَن آمَنَ بِرَسُولِ اللهِ ، وَ اَنَا آخِرُ ، آخِرُ مَن نَظَرَ فِيهِ لَمَّا کَانَ فِی لَحدِهِ ، وَ اَنَا الظَّاهِرُ ، ظَاهِرُ الاِسلاَمِ ، وَ اَنَا البَاطِنُ ، بَطِينٌ مِنَ العِلمِ ، وَ اَنَا بِکُلِّ شَي ءٍ عَلِيمٌ ، فَاِنِّی عَلِيمٌ بِکُلِّ شَی ءٍ اَخبَرَهُ اللهُ بِنَبِيِّهِ فَاَخبَرَنِی بِهِ ، فَاَمَّا عَينُ اللهِ فَاَنَا عَينُهُ عَلَی المُؤمِنِينَ وَ الکَفَرَةِ وَ اَنَا جَنبُ اللهِ ، فَاَن تَقُول َ نَفسٌ يَا حَسرَتَاهُ عَليَ فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللهِ ، وَ مَن فَرَطَ فِيَّ فَقَد فَرَطَ في اللهِ ، وَ لَم يَجُز لِنَبِيٍّ نَبُوَّةٌ حَتَّي يَأخُذَ خَاتَماً مِن مُحَمَّدٍ ص فَلِذَلِکَ سُمِّیَ خَاتَمَ النَّبِيِّينَ ، مُحَمَّدٌ ص سَيِّدُ النَّبِيِّينَ وَ اَنَا سَيِّدُ الوَصِيِّينَ ، وَ إِنَّا خُزَّانُ اللهِ في اَرضِهِ فَقَد عَلِمنَا مَا عَلَّمَنَا رَسُولُ اللهِ ص بِقَولٍ صَادِقٍ ، وَ اَنَا اُحيِی ، اُحيِی سُنَّةَ رَسُولِ اللهِ ، وَ اَنَا اُمِيتُ ، اُمِيتُ البِدعَةَ ، اَنَا حَیٌّ لاَ اَمُوتُ لِقَولِهِ تَعَالیَ * وَ لاَ تَحسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلوُا فِی سَبِيلِ اللهِ اَموَاتاً بَل اَحيَاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقُونَ * . ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
من اولم [يعني] من اول كسي هستم كه به رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم ايمان آورده است . من آخرم [يعني] من آخرين كسي هستم كه وقتي پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم در لحدش قرار گرفت به چهره او نگريستم . من ظاهرم [يعني] اسلام را آشكار نمودم . من باطنم [يعني] مملوّ از علمم . من به هر چيزي دانايم [يعني] من به هر چيزي كه خدا به پيامبرش خبر داده و او نيز براي من گفته است آگاهم . اما منظور از چشم خدا ، يعني من چشم [بيناي] خدا بر مؤمنين و كافرينم . منظور از جنب الله ، اشاره به آن آيه است كه مي فرمايد: ( روز قيامت هر نفسي مي گويد اي حسرت بر من ، به خاطر كوتاهي كه در حق جنب الله نمودم ) . [بنابراين] هر كس در حق من كوتاهي نمايد ، همانا در حق خدا كوتاهي كرده است . [نيز] و نبوت براي هيچ پيامبري جايز نيست مگر اينكه نبوتش را از محمد صلي الله عليه و آله و سلم بگيرد و به اين علت ، خاتم پيامبران ناميده شده است . محمد صلي لله عليه و آله و سلم سيد انبياست و من سيد وصيين هستم و ما خزانه داران خدا در زمينيم . آنچه را رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم با راستي و صداقت به ما تعليم داد دانستيم . من زنده مي كنم {يعني] سنت رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم را زنده مي كنم و من مي ميرانم [يعني] بدعت را از بين مي برم . من زنده اي هستم كه نمي ميرم ، اشاره به قول خداي تعالي است كه مي فرمايد : (و مپنداريد كساني كه در راه خدا كشته شده اند ، مرده اند ؛ بلكه زنده اند و در پيشگاه پروردگارشان روزي مي خورند ) همچنين آن حضرت در جامع بصره خطبه خواندند و از جمله فرمودند :مَعَاشِرَ المُسلِمِينَ ، اِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ اثنَي عَلَي نَفسِهِ فَقَالَ : هُوَ الاَوَّلُ وَ الآخِرُ يَعنِي قَبلَ كُلِّ شَيءٍ وَ الآخِرُ يَعنِي بَعدَ كُلِّ شَي ءٍ ، وَ الظَّاهِرُ عَلَي كُلِّ شَي ءٍ وَ البَاطِنُ لِكُلِّ شَيءٍ ، سَوَاءٌ عِلمُهُ عَلَيهِ ، سَلُوني قَبلَ اَن تَفقِدُوني فَاَنَا الاَوَّلُ وَ اَنَا آخِرُ ... . اي گروه مسلمانان ، همانا خداوند عز و جل خودش را ثنا كرد و [در قرآن] فرمود : او اول و آخر است ، يعني قبل از هر چيزي و بعد از هر چيزي است و ظاهر بر هر چيزي است و باطن و مخفي است از هر چيزي و نسبت به همه چيز علمش يكسان است . از من بپرسيد ، قبل از آنكه مرا از دست دهيد ؛ زيرا من اولم و آخرم ... .در خاتمه تمام حاضرين در مجلس كه از اهل بصره بودند ؛ به گريه افتادند و بر آن حضرت درود فرستادند . ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🎧 پادکست"مدح مولا علی (ع)" 💯💯 💐🍃 بنی فاطمه 🔊Podcast:"madhe mola" 🎤From: banifatemeh ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ( آل عمران _19 ) دین در نزد خدا، اسلام است غايَةُ الإسلامِ التسليمُ ، غايَةُ التسليمِ الفَوزُ بِدارِ النَّعيمِ . امام على عليه السلام :نهايت اسلام ، تسليم است ؛ پايان تسليم رسيدن به سراى پر نعمت (بهشت) است . الإسلامُ هُو التسليمُ امام علی علیه السلام : اسلام تسلیم بودن [ در برابر حق ] است. دین در نزد خدا، اسلام (و تسلیم بودن در برابر حق) است. لذا دین تمام انبیاء الهی اسلام است.
خداوند تبارک و تعالی در سوره مائده آیه 48 می فرماید : لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنْكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا ۚ برای هر کدام (هر قوم و امت) یک راه ورود و یک طریقه خاص قرار دادیم شريعت، کوچک شده دین است و راهي است كه انسان را به طريقت و حقيقت رهنمون مي سازد و توسط انبیاء الهی بیان شده است.
نتیجه قالب احسنه برای هر شیء قیمتی چه در عوالم و چه در نشئات، بشر است. لذا همانطور که قرآن در یوم الله قیامت به صورت یک انسان ظهور می کند، همانطور که جبرئیل(ع) به صورت بشر متمثّل می شود، همانطورکه نماز به صورت یک شخص ظهور پیدا می کند، "تمام دین" نیز در یک شخص ظهور می کند! به مجموعه رفتارهایی که در قبال قافله سالار انجام می شود "دین" نامیده می شود. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
⭕️ ؟ ق _ 1 🔸چکیده موسی بن ظفر که بعدا به نام «سامری» معروف شد، از بنی اسرائیل بود (او همان کسی بود که در ماجرای درگیری او با قبطی، موسی به کمک او شتافت و قبطی را کشت) سامری با اینکه سابقه انقلابی داشت، و از یاران موسی بود، پس از پیروزی موسی (علیه‌السّلام) جزء منافقین گردید و در غیاب موسی (علیه‌السّلام)، و از زمینه‌ای که در میان بنی اسرائیل وجود داشت سوء استفاده کرده و از طلاهای فرعونیان، که جمع شده بود، با زیرکی خاصی مجسمه گوساله‌ای درست کرد، و مردم را به پرستش آن دعوت نمود. بر اثر وزش باد از سوراخ های بدن این مجسمه صدایی همچون صدای گوساله بیرون می‌ آمد و به این ترتیب اکثریت قاطع جاهلان بنی اسرائیل، از راه توحید خارج شده و گوساله پرست شدند. هارون هر چه قوم را نصیحت کرد، و آنها را از گوساله پرستی برحذر داشت، به سخنش اعتنا نکردند، حتی با جوسازی‌ها و هیاهوی خود نزدیک بود او را بکشند. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
امام محمد باقر (ع) فرمودند : یا زیاد ، و هل الدین إلا الحب و البغض؟ ای زیاد ، آیا چیزی جز و است ؟ سپس حضرت سه آیه از قرآن را تلاوت فرمودند ، 🔸وَ لکن اللهَ حَببَ إلَیْکُمُ الإیمانَ وَ زینَهُ فی قُلُوبِکُم ... ( حجرات ، آیه 7 ) ، (خداوند ایمان را محبوب شما گردانید و آن را در دل های شما زیبا جلوه داد) . 🔸یُحبونَ مَنْ هاجَرَ إلَیْهِمْ ( سوره حشر ، آیه 9) ، (کسانی را که بسوی ایشان هجرت می کنند دوست می دارند) . 🔸إنْ کُنْتُمْ تُحِبونَ اللهَ فَاتبِعونی یُحْبِبْکُم اللهُ وَ یَغْفِر لَکُم ذُنُوبَکُم وَ اللهُ غَفُورٌ رَحیمٌ (سوره آل عمران ، آیه 31) . (اگر خدا را دوست دارید از دستورات من پیروی کنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهان شما را بیامرزد ، و او آمرزنده و مهربان است) ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
🎧 پادکست "مدح مولا علی علیه السلام " از عشق علی اگر هلاکم سازند اهل نظر آیینه ز خاکم سازند گویند که ناپاک مبر نام علی من نام علی برم که پاکم سازند ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 ؟ ق _ 3 توجه به اینکه سامری زمان موسی به محاذات ترتیب دادن گوساله مقاله ای را هم در مقابل مقاله الهى موسى لا محاله تدارک دیده بود و... _ عبارتی گفت که سنت جاریه حق تعالی در این گونه موارد است : وَ انْظُرْ إِلى الهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا لَنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَتَنْسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفًا ( طه _ ۹۷ ). می بینیم که روش خدای بزرگ این است که باید گوساله سامریها از بین برود؛ بدین صورت که اول سوزانده شود، و سپس خاکسترش نیز به باد داده شود تا اینکه هیچ اثری از این سامریهای تاریخ برای آیندگان باقی نماند. آنگاه قرآن می فرماید: إِنَّمَا الهكُمُ اللهُ الَّذي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا (طه - ۹۸). بنابر همین منطق جناب علی علیه السلام در جنگ جمل _ پس از آنکه هر قبیله ای به ترتیب ارشدیت زمام شتر عایشه را می گرفتند تا اینکه افراد درجه اول آن قبیله کشته شده و بعد زمام شتر را به قبیله دیگری می سپردند و.... _ دستور فرمودند که شتر را پی کنند که بعد از پی کردن و کشته شدن شتر جنگ خاتمه یافت. لازم به تذکر است که : حضرت در موقعی که دستور داد شتر را پی کنند توجه به این آیه مبارکه وَ انْظُرْ إلى الهكَ الَّذي ظَلْتَ عَلَيْهِ عاكِفًا لَتُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَفْسِفَنَّهُ فِى الْيَمٌ نَسْفًا (طه - ۹۷). نيز داشته اند. ناگفته نماند که عمل رسول خدا (ص) با «مسجد ضرار» هم به همین منوال انجام گرفته و به این نحو اجرا شده است که به دستور ایشان ابتدا مسجد خراب و سپس سوزانده شد. در اینجا اگر به تاریخ صدر اسلام بنگریم می بینیم «دومی» سامری این امت و «اولی»، گوساله و عجل و آلت دست این سامری بوده است. در این زمینه مطلب زیاد است و اهل علم و تحقیق بحمدالله همه را می دانند. نکته ای که باید در این مقوله از آن صحبت شود این است که غالباً مسأله وجود و بروز پس از ظهور هر یک از انبیای الهی می باشد تا با این فتنه، افراد، غربال شده و خبیث از طیب جدا گردد و آنهایی که در وجودشان زیغ و شک و ریب وجود دارد از جامعه واقعی اسلام بدور افتاده تا آیندگان بهتر بتوانند راه را از چاه تشخیص دهند. ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️
💐🌺🌷 🌸🌷 🌷 💐 از حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم مرویست: «لا بُدَّ مِنْ فِتْنَةٍ يُبْتَلَى الْأُمَّةُ بِهَا لِيَتَعَيَّنَ الصَّادِقُ مِنَ الْكَاذِبِ». از حضرت ابوالحسن سلام الله علیه روایت می کنند : عباس به خدمت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام آمده و گفت : بیا تا مردمان با تو بیعت کنند. حضرت فرمود میدانی که ایشان با من بیعت می کنند؟ عباس گفت آری. حضرت فرمود : کجاست آیه : « الَمَ ٥ اَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ O وَ لَقَدْ فَتَنَّا الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ » (عنكبوت 1_3 ) بنابراین همیشه باید بعد از انبیاء یک فرد آگاه و راهبر (وصی) وجود داشته باشد که مبادا خدای ناکرده امّت آن نبی در دام سامریهای زمان _ که در طول تاریخ تعطیل بردار نخواهد بود _ گرفتار شوند که البته این خود و امتحان است. اما راه از این ها تنها توسل به ذیل عنایت جناب علی علیه السلام و سایر ائمه هدی علیهم السلام می باشد؛ زیرا امیر المؤمنين على علیه السلام می فرمایند: « خداوند ما را پاک و معصوم، و شاهدش بر مردم، و حجتش در زمین قرار داده است. ما را همراه قرآن و قرآن را همراه ما. نه ما از قرآن جدا می شویم و نه قرآن از ما». 📕علی علیه السلام و فوج مقتحم ╭─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╮ @Velayat_gharib ╰─┅═ঈ❤️ঈ═┅─╯ ا🌷 ا🌸🌷 ا💐🌺🌷 ا▫️