eitaa logo
مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها
779 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
750 فایل
زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران-قم #وبگاه: http://amene.whc.ir/ آموزش @AMOOZESHAMENEH #تماس:02537239948 #ارتباط_با_ادمین: #آدرس: کلهری-خیابان آل یس- کوی 14.فرعی شهید ناجی
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین امروز سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ شمسی ۱۵ ربیع الثانی ۱۴۴۲ هجری قمری _ پژوهش
🌷 رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) : ◽️ یکدیگر را ببخشید زیرا گذشت جز عزت به انسان نمی افزاید. 📚 کافی ج۲. ص۱۰۸ _ پژوهش
🌷 لوح | ای داغ تو یادآور داغ همه خوبان _پژوهش
39.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کشف پیکر مطهر شهدا در جزیره مجنون جنوبی عراق همزمان با مراسم تدفین شهید هسته‌ای محسن فخری زاده را یاد کنیم با ذکر صلوات فرهنگی_پژوهش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هرچه می‌خواهند بکشند! ما هم امید داریم روزی شهید شویم... 🔻صدای شنیدنی شهید محسن فخری‌زاده درباره ریختن خون جهادگران علمی توسط صهیونیسم و نتایج حاصل از خون شهیدان.... 🇮🇷🇮🇷🥀🇮🇷🇮🇷
معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم، مسابقه بزرگ "کتاب درسی، بایدها و نبایدها" را برگزار می‌کند. 🔰ویژه اساتید و طلاب سطح۳و۴ حوزه‌های علمیه سراسر کشور 🔰قالب آثار: ۱. بروشور ۲. جزوه آموزشی(در قالب PowerPoint) ۳. اینفوگرافی ۴. موشن گرافی 🔰محورها: ۱. اشکالات ساختاری و شکلی یک کتاب درسی حوزوی ۲. نقد علمی و محتوایی یک کتاب درسی حوزوی ۳. ارزیابی تمارین و پرسشنامه یک کتاب درسی حوزوی ۴. تدوین جزوه حل تمرین برای یک درس مانند صرف، نحو، احکام، منطق و... ۵. تدوین پرسشنامه برای یک درس مانند اصول، تفسیر، کلام و... 🔰 ارسال آثار تا ۲۵ آذر ماه(روز پژوهش) به شناسه @qompajoohesh@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
♦️منشا حرکت میرزاکوچک‌خان یک منشا صددرصد دینی و اعتقادی است 🔹منشا حرکت میرزاکوچک‌خان یک منشا صددرصد دینی و اعتقادی است؛ رفتار او هم یک رفتار دینی و اعتقادی است، یعنی انسان مشاهده می‌کند با این‌که در درون تشکیلات خودشان مخالفینی داشت، بعضی از اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت می‌کردند، اما مرحوم میرزا کوچک در برخورد با این‌ها کاملا حدود شرعی را رعایت می‌کرده و اهل درگیری با داخل نبوده؛ مثلا کسانی بودند که مخالفت‌‌های اعتقادی با ایشان داشتند؛ همراهان ایشان _آن افراطی‌ها_ می‌گفتند این‌ها را بزنیم سرکوب کنیم! میرزا کوچک نمی‌گذاشته، جلوی این‌ها را می‌گرفته و مانع میشده از اینکه این کار را بکنند؛ یعنی رفتار هم یک رفتار دینی است. و حرکت، یک حرکت صددرصد اسلامی و ایرانی است. 🔸مقام معظم رهبری ۱۳۹۱/۸/۲۹ سرسبز_گیلان 💠💠♦️🥀🥀♦️💠💠
♦️گوشه‌هایی از زندگی طلبه شهید میرزاکوچک‌خان جنگلی 🔹هم‌زمان با اوج‌گیری نهضت مشروطه در تهران، شماری از آزادی‌خواهان رشت کانونی به نام «مجلس اتّحاد» تشکیل دادند و افرادی به عنوان فدایی گرد آوردند. میرزا کوچک خان که در آن دوران طلبه بود و افکار آزادی‌خواهانه داشت به مجلس اتحاد پیوست. در سال ۱۲۸۹ش، در نبرد با نیروی طرفدار محمد علی شاه در ترکمن صحرا شرکت داشت و در این نبرد زخمی و مدتی در بادکوبه در یک بیمارستان بستری شد. 🔹در سال ۱۲۹۴ش، به جای «مجلس اتّحاد» «هیأت اتّحاد اسلام» از یک گروه هفده نفری در رشت تشکیل شد. بیشتر افراد این گروه روحانی بودند و میرزا کوچک خان عضو مؤثّر آن بود. این هیأت هدف خود را خدمت به اسلام و ایران اعلام کرد و به زودی میرزا کوچک خان رهبری هیأت را بر عهده گرفت. پس از اشغال نواحی شمالی ایران از سوی روسیه تزاری، هیأت اتّحاد اسلام به مبارزه با ارتش تزار پرداخت و یک گروه مسلح به عنوان فدایی تشکیل داد و روستای کسما را در ناحیۀ فومن مرکز کار خود قرار داد و در آن جا سازمان اداری و نظامی به وجود آورد. هیأت اتّحاد اسلام، پس از چندی به کمیتۀ اتّحاد اسلام تبدیل شد و اعضای آن به ۲۷ نفر افزایش یافت و رهبری کمیته را میرزا به عهده گرفت و تا پایان سال ۱۲۹۶ش، بخش وسیعی از گیلان و قسمتی از مازندران، طارم، آستارا، طالش، کجور و تنکابن زیر نفوذ کمیته درآمد. این کمیته «نهضت جنگل» و «حزب جنگل» نیز نامیده شده است. 🔹در آستانه کودتای رضاخان، شرایط سیاسی ایران شدیداً علیه میرزا کوچک خان جنگلی بود. روسها که پس از فروپاشی حکمت تزاری با میرزا تفاهم‌نامه امضاء کرده بودند، او را تنها گذارده و صرفاً به منافع خود در ایران می‌اندیشیدند. پروژه سرکوب نهضت اسلامی میرزا کوچک خان جنگلی، محصول اراده مشترک شوروی‌، کمونیست‌های داخلی‌، دولت انگلستان و استبداد رضاخانی بود. 🔹برای از بین بردن نهضت جنگل، وثوق‌الدوله که از طرف انکلیسی‌ها به ریاست دولت ایران گماشته شده بود، در بهمن ۱۲۹۷، پیام صلحی برای کوچک‌خان فرستاد و از او خواست که نیروی مسلح خود را در اختیار دولت قرار دهد؛ اما میرزا نپذیرفت. وثوق‌الدوله در ۱۸ اسفند ۱۲۹۷، تیمور تاش را با اختیارات تام به استانداری گیلان فرستاد و در خرداد ۱۲۹۸، کلنل «استاروسلسکی» فرماندۀ نیروی قزاق با اختیارات تام، مأمور سرکوب نهضت گیلان شد. در عملیات تسخیر رشت توپخانه و هواپیماهای نظامی انگلیس هم شرکت داشتند. پیش از حمله، از تهران نامۀ تأمین برای میزرا نوشتند، ولی میرزا نپذیرفت و پس از درگیری‌های فراوان عده‌ای از سران نهضت از جمله دکتر حشمت که پزشک بود و به واسطۀ خدمات پزشکی محبوبیت زیادی در لاهیجان کسب کرده بود و در آن جا یک گروه چند صد نفری به نام «نظام ملی» گرد آورده بود، تسلیم نیروی دولتی در رشت شد. 🔹 نیروهای دولتی تصمیم گرفتند، او را به واسطۀ نزدیک بودن به میرزا آزاد کرده تا او میرزا را ترغیب به تسلیم کند و اگر موفق شد یا نشد خود را پس از ده روز معرفی نماید، امّا دکتر حشمت، پس از بازگشت به لاهیجان دچار تردید شد و چون بازگشت او به تأخیر افتاد، یک گردان مأمور دستگیری او شد. او با گردان دولتی درگیر و شماری از افراد «نظام ملی» کشته شدند و دکتر حشمت دستگیر و در دادگاه نظامی در ۴ اردیبهشت ۱۲۹۸، محکوم به اعدام شد. شهادت سردار مبارز جنگل شاد و راهت پررهرو باد. 🌿🌱🌴🌿🌱🌴🌿🌱
♦️پاسخ سید حسن مدرس به استفتایی در مورد میرزاکوچک‌خان 🔹در بحبوحه قیام میرزا می‌خواستند او را یاغی و آشوبگر معرفی کنند. در همین راستا از سید حسن مدرس استفتایی به این مضمون شد: «آیا محاربه با جمعیتی که پنج سال است به نام اتحاد و اسلام و جنگلی‌ها در حدود گیلان قیام و عملا خود را به تمام اهالی ایران معرفی کرده و جز حفاظت نوامیس اسلامی و حراست استقلال مملکت و دفاع از دشمنان ایران و اسلام را قطع نفوذ و مداخلات ظالمانه و تعدیات جابرانه اجانب، مقصد و مقصودی نداشته و ندارند و تنها جمعیتی که تحت تأثیر دیگران نبود و فقط به قوای مادی و معنوی ایران اتکا و اشکال داشته و حقیقتا موجب افتخار و شرافت ایران و ایرانی است چه صورت دارد؟ آیا محاربه با این جمعیت در حکم محاربه با امام زمان نخواهد بود؟» 🔹مرحوم مدرس در جواب نوشت: «حقیر از آقا میرزاکوچک‌خان جنگلی و اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم‌آواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم، بلکه جلوگیری از دخالت خارجیان و نفوذ سیاست آنها در گیلان عملیاتی بوده بس مقدم، مسجل، بر هر مسلمانی لازم، خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنان را تعقیب و تقلید نمایند. پر واضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با همچون جمعیتی مساعدت به کفر و معاندت با اسلام است» 👤 به نقل از سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کنیم از سردارجنگل با ذکر صلوات 🔹🔹🍃🥀🥀🍃🔹🔹
‼️ باسمه تعالی دوست‌داران حضرت آیت الله مصباح یزدی حفظه الله مکرراً جویای وضعیت سلامتی ایشان شدند. باتوجه به شدت یافتن بیماری این یاور راستین انقلاب و رهبری، از جمیع علما، فضلا، شاگردان، دوستان و عموم ولایتمداران و علاقمندان به ایشان تقاضا داریم با توسل به ذیل عنایت ائمه اطهار علیهم السلام برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا کنند. ٩۹/۹/۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻ناگفته‌های فرزند شهید فخری‌زاده در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون اینترنتی کوثر ⏱امروز چهارشنبه ساعت 9:15 📺در نشانی اینترنتی Live.whc.ir@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
🤲🤲حرز امام جواد علیه السلام - پژوهش
💠دعا  هفتم صحیفه در پیشامدهای ناخوشایند و هنگام غم و اندوه از دعاهای امام علیه السّلام است هنگامی که مهمی برایش رخ می داد، یا حادثه ای بر او نازل می شد و هنگام رنج و اندوه.   ♦️يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ وَ يَا مَنْ يُفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ‏ 🔹اى خداوندى كه گره كارهاى فرو بسته به تو گشوده مى‏شود و سختيها به تو آسان مى‏گردد، اى خداوندى كه از تو خواهند رهايى از تنگناها را   ♦️ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ 🔹و يافتن آسودگى را به قدرت تو دشوارى خوارمايه گردد و به لطف تو اسباب كارها ساخته آيد. قضا به قدرت تو جارى است و هر چيزى بر وفق اراده تو پديد آمده است:   ♦️فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ 🔹به مشيت تو فرمانبر است و به گفتار آمرانه‏اش نياز نيست، به اراده تو بازداشتنى است و به گفتار بازدارنده‏اش نياز نيست. ♦️أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ لاَ يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلاَّ مَا دَفَعْتَ وَ لاَ يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا كَشَفْتَ‏ 🔹 تويى آن كه در مهمات بخوانند و در سختيها به او پناه جويند. هيچ بلايى از سرما نرود جز آنكه تواش برانى و هيچ اندوهى از دل ما رخت نبندد مگر آنكه تواش از ميان بردارى.   ♦️وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ‏ 🔹 اى پروردگار من، بر من محنتى رسيده كه بار گرانش مرا از پاى در آورده است و به رنجى در افتاده ‏ام كه بر خود هموار نتوانم كرد.   ♦️وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَ‏ 🔹 تو خود به قدرت خويش آن محنت و رنج بر من وارد آورده ‏اى و به سوى من روانه داشته‏ اى.   ♦️فَلاَ مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ وَ لاَ صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ وَ لاَ فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ وَ لاَ مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ‏ 🔹 آنچه را تو وارد آورده‏اى كس بازگرداندن نتواند و آنچه را تو روانه داشته‏اى كس دفع نتواند و آن در را كه تو بسته‏اى كس گشادن نتواند و آن در را كه تو گشاده ‏اى كس بستن نتواند.     ♦️وَ لاَ مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ وَ لاَ نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ‏ 🔹 چون كسى را به رنج افكنى كس راحتش نرساند و چون كسى را خوار دارى كس عزيز نگرداند.   ♦️فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ‏ 🔹 پس درود بفرست بر محمد و خاندانش. اى پروردگار من، به فضل خويش در آسايش بر من بگشاى و به قدرت خويش سطوت اندوه را بر من بشكن‏   ♦️وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ وَ أَذِقْنِي حَلاَوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ‏ 🔹 و در آنچه زبان شكايت گشوده‏ام به رحمت نظر كن و مرا حلاوت استجابت در هر چه خواسته‏ ام بچشان‏   ♦️وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً  🔹و از نزد خويش رحمتى و گشايشى خوشگوار بر من ارزانى دار و راه رهايى در پيش پاى من بگشاى.   ♦️وَ لاَ تَشْغَلْنِي بِالاِهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ‏  🔹چنان مكن كه به سبب اندوه از انجام دادن فرايض و مستحبات تو بازمانم، ♦️فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ‏ 🔹 كه من اى پروردگار، در برابر اين محنت كه بر من وارد آمده بى‏طاقتم و پيمانه شكيباييم از آن اندوه كه نصيب من گرديده اينك لبريز است. تنها تويى كه توانى آن اندوه را از ميان بردارى‏   ♦️وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ‏ 🔹 و آن بلا را كه بدان گرفتار آمده ‏ام دفع كنى. پس مرا از بند بلا وارهان اگر چه شايسته آن نباشم. يا ذا العرش العظيم. اشف کل مریض - پژوهش
12 آذر ؛ روز قانون اساسی جمهوری اسلامی در تاریخ انقلاب های جهان هیچ انقلابی را نمی توان یافت که به فاصله کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب و سقوط رژیم سابق، شکل نظام سیاسی جدید با همه پرسی ملت آن هم با رای قاطع 2/ 98 درصدی رسمیت یابد. -فرهنگی ۳ ۹۸
تاریخچه روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ و تصویب نظام جمهوری اسلامی که در همه پرسی ملت با رای قاطع  ۹۸/۲ آری مردم رسمیت یافت،  انتخابات تعیین «مجلس خبرگان» قانون اساسی برگزار شد که جمعی از دانشمندان و اسلام شناسان ایران را (۷۵ نماینده از سراسر کشور به مدیریت شهید بهشتی) برای تصویب قانون اساسی از مرداد سال ۵۸  گرد آورد. تصویب این قانون اسلامی در ۱۷۵ اصل و یک مقدمه و مؤخره، اگرچه مصوب نمایندگان خود ملت بود، اما برای تایید بیشتر مردمی بودن، به همه پرسی گذارده شد که در آن بیش از ۷۵ درصد مردم، معادل ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان در رفراندوم، به متن پیشنهادی رای مثبت دادند. چنین بود که در ۱۲ آذر ماه ۵۸، ملت ایران به قانون اساسی مصوب نمایندگان خود، مهر تایید زدند. به پاس چنین روز سرنوشت سازی، ۱۲ آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «روز قانون اساسی» به ثبت رسید و هر سال گرامی داشته می‌شود. علمی طلاب سطح۳ ۹۸
تعریف وجایگاه قانون اساسی قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است. قانون اساسی تعریف کننده اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه و حدود قدرت سیاسی دولت یک کشور و تعیین و تضمین کننده حقوق شهروندان کشور است. قانون اساسی، اساسی­ترین دستاویز مردمی برای اداره و مدیریت سالم یک کشور است. کسانی که در تدوین این قانون ممتاز، همه سرمایه های فکری و معنوی خود را به کار انداختند. در شمار بزرگان انقلاب در سراسر کشور و چهره­های موثر حوزه و دانشگاه بودند. بسیاری از خبرگانی که در روح و الفاظ قانون اساسی جمهوری اسلامی، سهمی دارند، اینک اساطیر انقلاب و پشتوانه­ های معنوی نهضتِ رو به گسترش اسلام در جهانند. ۳ ۹۸
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبیّن نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می­باشد. حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی ا...) بگشاید. با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تضمین­ گر نفی هر گونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی می باشد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بر پایه احکام نورانی دین اسلام تدوین شده است یکی از مترقی ترین قوانین جهان و به عنوان میثاق ملی، پیش روی ما قرار دارد. اهمیت این قانون وقتی دوچندان خواهد شد که به تجربه ناموفق کشورهایی چون مصر و تونس توجه کنیم که عملا بسیاری از آرمان های ملت در بیداری اسلامی با قوانین اساسی سکولار بر باد رفت. علمی طلاب سطح۳ ۹۸
نخستین قانون اساسی بشر (کلام وقانون اساسی) 🌼🌼⁦☘️⁩📙📓📗📕 شاید بتوان گفت قوانین الهی نخستین قانون اساسی اداره جوامع بشری بوده است. بر اساس آموزه های اسلامی، بشر در زمین هیچ گاه بدون حجت الهی نبوده است و گذشته از راهنمایان و پیامبران، کتب آسمانی هم برای هدایت بشر همواره وجود داشته است، اما مقایسه ای میان تعداد پیامبران که بالغ بر 124 هزار پیامبر است با تعداد انگشت شمار کتب آسمانی کافی است تا نشان دهد که کتاب­ های آسمانی در طول تاریخ نبوت محور و معیار هدایت بشر بوده است و اصل بر ثبات و پرهیز از تغییر تا حد زیادی در تعداد اندک کتب آسمانی نشان داده شده است. در عین حال کتاب قرآن به منزله کاملترینِ کتاب خاتم ادیان الهی معجزه پیامبر اسلام (ص) و آخرین سندی است که خدای متعال برای هدایت بشر فرستاده اند. با این حال همین قرآن نیز بدون راهنمایی و تفسیر پیامبر (ص) و معصومین (ع) هدایت کاملی را برای بشر به همراه نمی­آورد و همچنان که از حدیث ثقلین پیداست قرآن و عترت با هم ضامن هدایت بشر است. گذشته از کتب آسمانی که مبنای هدایت بشر و قانون اساسی نظام های دینی است در تاریخ بشر نیز قوانین بشری زیادی نگاشته شده است تا به منزله اساس اداره امور جوامع به کار گرفته شود. قوانینی که یا مبنای آن قرارداد اجتماعی و یا ذهن پویا و خلاق انسان­ های بزرگ بوده است. پیامبر اسلام با هدایت الهی در اولین سال هجرت به مدینه، در قالب منشور مدینه نخستین قانون اساسی مدون جهان را تهیه کردند. در این منشور حقوق و وظایف گروه­ ها، افراد و جمعیت­ های مسلمان و غیر مسلمان مدینه مشخص شده است. علمی طلاب سطح۳ ۹۸
📢📢اطلاعیه فوری معاونت پژوهش 🔹با تقدیم احترام و آرزوی سلامتی و سپاس از تلاش های خالصانه ی پژوهشگران ارجمند مسابقه پژوهش گروهی رشد که با وجود محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با همتی مضاعف در مراحل قبلی ، تلاش و تکاپوی قابل تقدیری داشته اند. ♦️باعنایت به استمرار مشکلات موجود و نظر به درخواست های مکرر دبیران محترم گروه ها و مسئولین مدارس علمیه، بدینوسیله فرصت نگارش و ارسال آثار تا 30 بهمن ماه 99 تمدید شد. 🔸امیداست،پژوهشگران عزیز،فرصت بوجود آمده را غنیمت شمرده وبر غنای اثر پژوهشی افزوده و همچون گذشته تلاش نموده و شاهد ارسال برترین آثار باشیم وگامی برداریم در جهت تولید علم و لبیک به ندای رهبر عزیزمان: _نرم افزاری دهنده_راه_فخری زاده ها با تشکر
مقام معظم رهبری «مدظله العالی» : کشوری که دستش از علم تهی است، نمی تواند توقع عزت داشته باشد.
✳ هرطور در دنیا خود را بسازیم، همان‌گونه محشور می‌شویم 🔻 انسان با حیوان این تفاوت را دارد که حیوان، جهازات روحی و جهازات جسمی‌اش با هم ساخته می‌شود... زنبور عسل همان روزی که به دنیا می‌آید، هرچه که کمالات باطنی، روحی و حیاتی دارد، با همان ساختمان فیزیولوژی‌اش آمده است... انسان فقط از نظر ، قالب مشخص دارد؛ از نظر ، قالب مشخصی ندارد، قالبش همان است که در این می‌سازد. ممکن است آن‌چنان بسازد که از دنیا و مافیها بزرگتر باشد و ممکن است چنان و ساخته بشود که از یک مورچه هم کوچکتر باشد؛ ممکن است آن‌چنان ساخته بشود که هیچ هم به زیبایی او نرسد، ممکن است آن‌چنان ساخته بشود که «یحسن عندها القردة و الخنازیر» میمون‌ها و خوک‌ها پیش او زیبا هستند! انسان‌ها هر طور که این‌جا ساخته شوند، همان‌گونه محشور می‌شوند. 👤 📚 از کتاب 📚 صفحات ۸۸ و ۸۹