eitaa logo
امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام)
232 دنبال‌کننده
356 عکس
95 ویدیو
21 فایل
وَ فِی مَدْحِ اللَّهِ تَعَالَى لَکَ غِنًى عَنْ مَدْحِ الْمَادِحِینَ وَ تَقْرِیظِ الْوَاصِفِینَ مدح خداى تعالى تو را بی نیاز کرد از مدح مدّاحان و ستایش وصف ‏کنندگان نام ما را بنویسید به ایوان نجف نشد از نام سگ کهف کتاب آلوده @alinejad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی علیه السلام در کنار رسول خدا صلی الله علیه وآله شاهد نزول وحی بود که فرمود: وَلَقَدْ سَمِعْتُ رَنَّةَ الشَّیْطَانِ حِینَ نَزَلَ الْوَحْیُ عَلَیْهِ صلی الله علیه وآله فَقُلْتُ: یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا هذِهِ الرَّنَّةُ؟ فَقَالَ: «هذَا الشَّیْطَانُ قَدْ أَیِسَ مِنْ عِبَادَتِهِ. إِنَّکَ تَسْمَعُ مَا أَسْمَعُ، وَتَرَی مَا أَرَی، إِلَّا أَنَّکَ لَسْتَ بِنَبِیٍّ، وَلکِنَّکَ لَوَزِیرٌ وَإِنَّکَ لَعَلَی خَیْرٍ». (من هنگامی که وحی بر پیامبر صلی الله علیه وآله فرود می‌آمد، ناله شیطان را شنیدم، گفتم ای رسول خدا، این ناله کیست؟ گفت: شیطان است که از پرستش خویش مأیوس گردید و فرمود: «علی! تو آن چه را من می‌شنوم می‌شنوی، و آن چه را که من می‌بینم، می‌بینی، جز اینکه تو پیامبر نیستی، بلکه وزیر من بوده و به راه خیر می‌روی».) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خطبه 121 : 192 نهج‌البلاغه معجم‌المفهرس محمد دشتی، برخی از اسناد آن به این شرح است: 1- کتاب الیقین ص 196: سید بن طاووس (متوفای 664 ه) 2- فروع کافی ج4 ص198 الی201 ح2: کلینی (متوفای 328 ه) 3- من لایحضره الفقیه ج 1 ص 152: شیخ صدوق (متوفای 381 ه) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 https://eitaa.com/amiralmomenin 🟩 @amiralmomenin 🟩
هدایت شده از جهان نیوز
🔰 شب‌های جمعه سوره واقعه بخوانید @jahaannews jahannews.com
« من مات علی حب آل محمد مات شهیدا ، ألا و من مات علی حب آل محمد مات مغفورا له ، الا و من مات علی حب آل محمد مات تائبا ، الا و من‌ مات علی حب آل محمد مات مؤمنا مستکمل الایمان . . . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ التفسیر الکبیر فخر رازی ، ج / 27 ص 166 و الکشاف زمخشری ، ج 4 ، ذیل آیه 23 سوره شوری امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) نیز در نهج البلاغه ، آخر خطبه 232 می‌فرماید : فانه من مات منکم علی فراشه و هو علی معرفة حق ربه و حق رسوله و اهل‌ بیته مات شهیدا و وقع أجره علی الله و استوجب ثواب ما نوی من صالح‌ عمله و قامت النیة مقام اصلاته لسیفه » . هر که از شما بر خوابگاهش بمیرد در حالیکه به حق خدای خود و رسولش و اهل بیت او شناسا باشد ، شهید مرده است و پاداشش با خداست و سزاوار پاداش اعمال شایسته ای است که در اندیشه داشته و این اندیشه همچون‌ شمشیر کشیدن اوست . 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 https://eitaa.com/amiralmomenin 🟩 @amiralmomenin 🟩
در کربلاء نایب الزیاره اعضای محترم هستم🌹
... دیدم آنجا بازی تقدیر را روبهی بسته ست دست شیر را گفتم ای حق نمک نشناخته دین علم کرده، به قرآن تاخته ای تو قلب قبله خون کرده چرا سوی مسجد میکشانی قبله را آنکه آمد از درون قبله اوست تا بدانند اوست مغز و کعبه پوست قبله بهر قبله باشد روی او کعبه قامت بسته بر ابروی او او به روی دوش احمد پا زده است تیشه او بر ریشه ی بتها زدست نیست سرپیچی از او در حد شمس شاهد من ماجرای رد شمس این که بستی دست او را حیدر است فاتح بدر و حنین و خیبر است دست هایی را که صد بت را شکست کس نمیبندد به غیر از بت پرست اختیار از اوست گرچه جبر بست تو نبستی دست او را صبر بست او کلید فتح ها در دست داشت او زره در جنگ ها بی پشت داشت ذوالفقار خون اگر بیرون کشد مرگتان از خون مگر بیرون کشد
حدیث یا حدیث 📝📝📝📝📝📝📝 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم )‌ برای اینکه در هنگام رحلت، مدعیان قدرت و خلافت، مزاحمتی برای امیرالمؤمنین (علیه السلام ) ایجاد نکنند تدابیری اندیشیدند. ایشان کاغذ (کتف) و قلم خواستند تا توصیه مهمی را بیان کنند تا بعد از ایشان مردم گمراه نشوند. عبد‌الرحمن پسر ابوبکر برخاست که کاغذ و قلمی بیاورد، ولی عمر‌بن‌خطاب مانع شد و جمله‌ای بی‌سابقه بر زبان آورد. او گفت: «إِنَّ الرَّجُلَ لَيَهْجُرُ»؛ این مرد، یعنی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) هذیان می‌گوید. یعنی ـ نعوذ بالله‌ـ بیماری موجب شده که او چیزی بگوید که متوجه معنایش نیست؛ بنابراین حرفش اعتباری ندارد . با کلام توهین‌آمیز عمر بن خطاب، این تصمیم مهم عملی نشد. 🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽 دو برداشت کاملا ۱۸۰ درجه‌ای از یک واقعه ! واقعه‌ی قرطاس/ رزية يوم الخميس که از حوادث تلخ روزهای پایانی عمر شریف رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است، همواره در مباحث اعتقادی مورد مطالبه‌ی شیعیان و طعن به خلیفه دوم و جریان همراه او بوده است. در مقابل نیز عامه در طول قرون متمادی به نحوی خواسته‌اند این لکه‌ی ننگ را توجیه و تأویل نمایند؛ دفاعیاتی از عمر که غالبا خواسته یا ناخواسته با اهانت به مقام شامخ رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم همراه بوده است. در این میان دو برداشت کاملا متضاد از دو حنفیِ هندی‌تبار یعنی شاه عبد العزیز دهلوی (۱۲۳۹هـ) و شبلی نعمانی (۱۳۳۲ هـ) جالب توجه است: 🖋🖋🖋🖋🖋🖋 عبد العزیز دهلوی مخالفت خلیفه دوم با امر رسول خدا را "از کمال ادب عمر" دانسته !(تحفه اثنا عشریه، چاپ جدید، ص ۵۲۵) ✒️✒️✒️✒️✒️✒️ و در مقابل شبلی نعمانی این واقعه را از "بی‌ادبی و وقاحت خلیفه‌ی دوم" قلمداد می‌کند.(الفاروق، ص ۷۶) وی سپس سعی می‌کند به همین جهت به نحوی در صحت واقعه با آن جزئیاتِ خطرناک تشکیک کند. باید توجه داشت اين تلاش مذبوحانه در حالی است که این واقعه به صورت‌های مختلف در منابع مهم عامه همچون صحیحین نقل شده است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برگرفته از مطالب اساتید بزرگوار و 📚📚📚📚📚📚📚📚📚 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 🌹تولید محتوا و نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام🌹 🕋 @amiralmomenin 🕋
شهادت مجتبى عليه السلام و رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تسلیت باد