eitaa logo
امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام)
233 دنبال‌کننده
362 عکس
97 ویدیو
21 فایل
وَ فِی مَدْحِ اللَّهِ تَعَالَى لَکَ غِنًى عَنْ مَدْحِ الْمَادِحِینَ وَ تَقْرِیظِ الْوَاصِفِینَ مدح خداى تعالى تو را بی نیاز کرد از مدح مدّاحان و ستایش وصف ‏کنندگان نام ما را بنویسید به ایوان نجف نشد از نام سگ کهف کتاب آلوده @alinejad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این هزینه‎ها برای چیست! 🔹️کسانی ممکن است وانمود کنند که «آقا شما بايد تابع علي(علیه ‎السلام) باشيد و در رفتارتان عدل داشته باشيد. اين مهمانی و چراغانی و اين حرف‌ ها [چیست؟]» اين از همان وسوسه‌ های شيطانی است که می ‎خواهند پوسته [ولایت] را بگيرند تا کم‌کم مغز هم از بين برود. 🔹️اگر مغز [ولایت] را بخواهيم، بايد اين پوسته [ولایت] حفظ شود. بايد چراغانی شود. بايد عيدی داده شود. بايد پذيرايی شود. بايد مردم شادی کنند. تبريک بگويند: «الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولايه علی بن ابی طالب...» ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ 🌸 https://eitaa.com/amiralmomenin
قیل لی: انْتَ احسن الناس طرّا فی فنون من المقال الکلام البنیه لک جُنْدٌ من القریض جید مدیح یثْمِرُ الدُّرَّ فی یدَی مُجتَنیه فعلامَ تَرَکتَ مدحَ ابن موسی و الخصال التی تَجَمَّعْن فیه؟ قُلْتُ لا استطیعُ مَدحُ امام کان جبریل خادما لابیه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 «به من گفته شد تو در رشته سخن از همه مردم برتری. تو ثناگویان بسیاری داری. کسی که پای سخن تو بنشیند، گویا در و جواهر می‌چیند. با این اوصاف چرا با آن همه کمالات و خصلت‌های نیکوی فرزند موسی بن جعفر، مدح او را ترک کرده‌ای؟ در جواب گفتم: من هرگز توان مدح امامی را که جبرئیل خادم پدرش بود، ندارم». 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 https://eitaa.com/amiralmomenin 🟩 @amiralmomenin 🟩
آیه اثبات بالاترین مقام برای امیر مومنان است 🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 آیه: فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ ▫️▫️▫️▫️ترجمه▫️▫️▫️▫️ هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آن‌گاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.(سوره آل عمران،۶۱) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 بیست و چهارم ماه ذى‌الحجّه، روز مباهله نام دارد؛ مباهله در لغت به معنای لعن و نفرین یکدیگر است. در سال دهم هجری گروهی از مسیحیان جنوب غربی عربستان به نام نجران نزد پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله آمدند و درباره حضرت عیسی (ع) گفتگو کردند که دو طرف بر حقانیت خود اصرار کردند لذا تصمیم بر این گرفتند که مسئله را با مباهله خاتمه دهند. در روز مباهله پیامبر صلی الله علیه و آله به خانه حضرت علی (ع) رفتند و دست امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را گرفته و به همراه دختر و دامادشان برای مباهله از مدینه خارج شدند که نجرانیان با دیدن پیامبر(ص) و همراهانشان از مباهله منصرف شدند. ما در تاریخ داریم که ابوحارثه که از او به عنوان اسقف اعظم مسیحیان نجران یاد شده ،پس از مشاهده اهل بیت پیامبر اکرم(ص) گفت که اگر محمد(ص) بر حق نمی بود این گونه و با عزیزترین افرادش جرات انجام مباهله را پیدا نمی کرد، چرا که ما در مقابل خود چهره هایی می بینیم که اگر دست به دعا بردارند و ما را نفرین کنند، به یک سال نرسیده یک نفر مسیحی در نجران باقی نمی ماند. 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 آنچه بسیار حائز اهمیت است این نکته است که دستور خداوند بر این بود: 🔸فرزندان ما و فرزندان شما 🔸زنان ما و زنانتان 🔶خودمان و خودتان آنان که همراه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بودند طبق تمام اقوال 🔸امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) 🔸حضرت فاطمه (علیها السلام) 🔶امیرالمومنین(علیه السلام) واضح است که امام علی نه از فرزندان پیامبر بود نه از زنان. 🔷پس امام علی (علیه السلام) همان نفس رسول خداست. و رسول خدا هم طبق اذعان تمام فرق اسلامی اشرف مخلوقات است. یاعلی 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 https://eitaa.com/amiralmomenin 🟩 @amiralmomenin 🟩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه و امیرالمؤمنین علی علیه السلام « إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَهُمْ راکِعُونَ » ترجمه: سرپرست و ولیّ شما تنها خداست و پیامبر او و کسانی که ایمان آورده اند، همان‌ها که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند. (سوره مائده، آیه ۵۵) در بسیاری از کتب اسلامی و منابع اهل سنت روایات متعددی وجود دارد که بیان می‌دارد، آیه ی فوق در شأن علی علیه السلام نازل گردیده که در حال رکوع انگشتری به سائل داد. فخر رازی در تفسیر کبیر ؛ زمخشری در تفسیر کشاف ؛ ثعلبی در الکشف و البیان ؛ بیضاوی و بیهقی و نظیری و کلبی در تفاسیرشان ؛ طبری در خصائص ؛ خوارزمی در مناقب ؛ احمد بن حنبل در مسند و... تا جایی که تفتازانی و قوشچی ادعای اتفاق مفسرین را کرده اند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بغوی در کتاب خود به نام « معالم التنزیل فی تفسیر القرآن » صفحه ۲۷۲ در ذیل آیه ی فوق می‌گوید: قال السدی: قوله تعالی: « الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون » أراد به علیّ بن أبی طالب علیه السلام، مرّ به سائل و هو راکع فی المسجد فأعطاه خاتمه. زمخشری در تفسیر کشاف، جلد ۱، صفحه ۶۲۳ می‌گوید: أنّها نزلت فی علی [ علیه السلام ] حین سأله سائل و هو راکع، فطرح له خاتمه و هو راکع. فخر رازی در تفسیر کبیرش ذیل آیه فوق نقل می‌کند: روی عکرمة، عن ابن عباس أنّها فی علی [ علیه السلام ]. روی عن عبداللّه بن سلام قال: لما نزلت هذه الآیة قال: یا رسول اللّه! أنا رأیت علیّا تصدق بخاتمه علی محتاج و هو راکع فنحن نتولاّه. [سیمای جهان تاب : حکمت نامه امیرالمومنین علیه السلام - صفحه ۴۸۸] 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔸 https://eitaa.com/amiralmomenin 🟩 @amiralmomenin 🟩