eitaa logo
یاامیرالنحل
295 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3هزار ویدیو
19 فایل
ولايتي لاميرالنحل تكفيني. عندالممات و تغسيلي و تكفيني و طينتي عجنت من قبل تكويني. من حب حيدر كيف النار تكويني #جهاد_تبیین و آموزش #سواد_رسانه بعشق مولا علی
مشاهده در ایتا
دانلود
هله نومید نباشی که تو را یار براند گرت امروز براند نه که فردات بخواند؟ در اگر بر تو ببندد مرو و صبر کن آن جا ز پس صبر، تو را او به سر صدر نشاند و اگر بر تو ببندد همه ره‌ها و گذرها ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند نه که قصّاب به خنجر چو سر میش ببُرّد نهلد کشتهٔ خود را، کُشد آن گاه کشاند چو دم میش نمانَد ز دم خود کُنَدش پُر تو ببینی دم یزدان به کجاهات رساند به مثَل گفته‌ام این را و اگر نه کرَم او نکُشد هیچ کسی را و ز کشتن برهاند همگی ملک سلیمان به یکی مور ببخشد بدهد هر دو جهان را و دلی را نرماند دل من گرد جهان گشت و نیابید مثالش به که ماند؟ به که ماند؟ به که ماند؟ به که ماند؟ هله خاموش که بی‌گفت از این می همگان را بچشاند بچشاند بچشاند بچشاند   @amirannahl313
❇️ابان تغلب از امام صادق علیه السلام حدیث کند که فرمود: مردم بر چهار گونه هستند، من عرض کردم: فدایت شوم آنها کیانند؟ فرمود: یکى مردى که ایمان دارد ولى قرآن باو داده نشده. (دیگر) مردى که قرآن را دارد ولى ایمان ندارد، (سوم) مردى که هم قرآن را به او داده‏اند و هم ایمان را، (چهارم) مردی که نه قرآن را دارا است و نه ایمان دارد، عرض کردم: قربانت گردم براى من حال اینها را بیان و شرح فرمائید، فرمود: اما آنکه ایمان دارد ولى قرآن بدو داده نشده چون میوه (یا خرما) ایست که مزه‏اش شیرین است ولى بو ندارد، و اما آنکس که قرآن را دارا است ولى ایمان ندارد چون برگ درخت مورد است که بویش خوش ولى مزه‏اش تلخ است، و اما آنکس که هم قرآن را دارا است و هم ایمان دارد چون ترنج است که هم خوشبو است و هم خوش مزه، و اما آنکس که نه قرآن به او داده شده و نه ایمان مانند هندوانه بوجهل است که نه بو دارد و مزه‏اش نیز تلخ است. @amirannahl313
هدایت شده از علی
رونمایی از کتاب «حماسه خوان خمینی» محمدرضا سنگری در رونمایی «حماسه‌خوان خمینی» گفت: ما در اشعار به اندوه کربلا می‌پردازیم که این حزن و اندوه در صدای آهنگران است و وجه تراژیک در نوحه‌های او بالاست. از کتاب «حماسه‌خوان خمینی» با حضور محمدرضا سنگری، مولف و پژوهشگر، صادق آهنگران، مداح و مرثیه خوان دفاع مقدس، گلعلی بابایی، پژوهشگر دفاع مقدس، حجت‌الاسلام مهدی بهداروند، پژوهشگر و مولف کتاب «حماسه‌خوان خمینی» در کوشک کتاب سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران دوشنبه ۲۴ اردیبهشت رونمایی شد. محمدرضا سنگری گفت: کتاب مستندنگاری از زیست و تجربه آهنگران در جنگ است و او را به نوعی هزاردستان انقلاب نامیدند. به نظرم ابتدا قبل از رونمایی از کتاب باید دید آهنگران کیست؟ رمز و راز موفقیت او در این عرصه در کجاست؟ او افزود: اگر معروف خودش را بشناسد، یعنی خودش را کشف کرده باشد آن موقع دل‌ها به سمت او گرایش پیدا می‌کند. او در طول راه این سو و آن‌سوی نرفته است. او راه را مستقیم آمد و امیدوارم مدام در این راه مستمر بماند. حاج صادق آن‌قدر محبوب و با دل‌ها پیوند خورده است که با همین صدا توانست محبوب دل بسیاری از رزمندگان شود. این منتقد عنوان کرد: در جبهه همه جا نفس‌به‌نفس رزمندگان بود و برای همین از چیزی می‌گوید که در آن بوده و صادقانه و شیرین گفته است. البته به نظرم کتاب را باید بازسازی کرد و امیدوارم نشر پیشنهاد دهد که درباره آهنگران چند رساله دکتری بنویسند. محمدرضا سنگری گفت: هر شاعری که اشعارش را برای خواندن به آهنگران داد، چهار ضلع کربلا را در اشعار داشتند به ویژه در تیترها. نخست تراژدی، ما به اندوه کربلا می‌پردازیم که این حزن و اندوه در صدای آهنگران است و وجه تراژیک در نوحه‌های او. ضلع دوم در کربلا و عاشورا، پیام است، پیام کربلا دو بعد دارد؛ درس و عبرت. این دو در نوحه‌های آهنگران تجلی دارد. ضلع سوم عرفان است، بهترین کتاب‌های عرفانی درباره کربلا «اتشکده آذر» و… به نظرم نگاه عارفانه و زاویه عارفانه‌گشایانه در نوحه‌های آهنگران پیداست. در عراق رسمی وجود دارد که در ایران نیست معرفی شاعر است. اگر آهنگران در هنگام خواندن نوحه‌ها، شاعر آن را هم معرفی می‌کرد خوب بود و مردم با شاعران نوحه‌های او آشنا می‌شوند. اما ضلع چهارم؛ در نوحه‌های آهنگران بعد حماسه است، حماسه خوان خمینی وجه حماسی در صدای او شاخص است. در صدای او تلفیقی میان سوگ و حماسه را می‌یابید. نفس باکری و همت هنوز با من است صادق آهنگران گفت: من استادان بزرگی در سیزده سالگی داشتم از جمله حاج حبیب الله معلمی، آیت‌الله حائری. صفای زیادی در شعر حاج حبیب‌الله وجود داشت و بعد نفس امام خورد و خود استاد خیلی مهم است و من دست به سینه معلم بودم و صفا و یاد دوستان با زمزمه آیت‌الله کرسی در من تا به امروز ماند و دوستانی چون باکری و همت در کنارم بودند و نفس‌شان صدای مرا معطر کرد. او ادامه داد: من در مسیر ولایت و شهدا حرکت کردم و آن موقع خیلی در فکر ثبت خاطرات نبودم و بعدها افسوس خوردم که چرا لحظه به لحظه دفاع مقدس را ننوشتم. آن موقع فکر می‌کردم چه بنویسم و بعداً که رهبر خیلی تاکید کرد که باید تاریخ دفاع مقدس ثبت شود. یکبار خاطراتم را نوشتم که در تصورم نبود که تاثیری داشته باشد. آهنگران یک پدیده بی‌بدیل حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند گفت: صادق آهنگران در هشت سال دفاع مقدس یک اتفاق نبود یک پدیده بی‌بدیل که درست به آن پرداخته نشد. این کم‌کاری جای توجیه ندارد. لشکر رزمندگان ما خارج شدند و سوریه و لبنان را درنوردید، اما لشکر فرهنگی ما درجا مانده است. به نظرم لشکر فرهنگی باید پادگان بیاید بیرون و به نقش آهنگران و صدای او در هشت سال دفاع مقدس بپردازد. من در فضای مجازی نقدی دیدم که چرا چند کتاب درباره حاج صادق آهنگران بیرون آمده است هر چه به نظرم از آهنگران بیرون بیاید، کم است هر چند معتقدم که محتوای «حماسه‌خوان خمینی» متفاوت است. صدای که آرامش در جنگ بود گلعلی بابایی در پایان این برنامه گفت: من به عنوان کسی آمده‌امپامنبری اهنگران در پادگان دوکوهه بودم. او که می‌خواند حال ما عوض می‌شد. من آمده‌ام ادای دین کنم برای صدایش که مرحم و آرامش دهنده ما در جنگ بود. به نظرم برای آهنگران هر چه کتاب نوشته شود، کم است، چون در هر فضایی آهنگی که می‌خواند حال و هوای ما را عوض می‌کرد.
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 گاهی وقتا غیرت یزیدملعون نسبت به ناموسش از برخی عزاداران امام حسین علیه السلام بیشتره...! چرا؟؟؟! کلیپ رو ببینید متوجه میشید.. 🍃🌷لطفا منتشرش کنید،بلکه هم بعضی از آقایان که غیرتشون کم رنگ شده به خودشون بیان ،که اگه بخودشون نیان بدا به احوالشان...! @amirannahl313
هدایت شده از 🌹رستگاران 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳 امکانات باور نکردنی ورزشگاه اولدترافورد منچستر در بازی دیشب با ارسنال اگه ایران بود سازمان ملل ورود می‌کرد ، و کثیف و جماعت و خودشان را جرّ می دادند...! 👇👇 @rastegarane313
💢 چند توصیه برای تبیین بهتر ماهیت و دستاورد انقلاب اسلامی در محیط حقیقی و فضای مجازی ۱- از بیانیه مهم گام دوم غافل نشوید، گنجینه معارف انقلاب و پاسخ بسیاری از شبهات است ۲- در خصوص مقایسه وضعیت زندگی مردم در قبل و بعد از انقلاب، به آمارها خصوصاً آمار بین‌المللی استناد کنید ۳- تبیین کنید که رشد سطح توقع مردم سریعتر از رشد خدمات انقلاب بوده @amirannahl313
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: با فضای مجازی میتوانید پیامتان را به گوش همه برسانید، این یک امتیاز است. مثل شهیدها زندگی کنیم و آگاهی و را جدی تر بگیریم ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➬@amirannahl313 «» لینک عضویت 👇 https://eitaa.com/amirannahl313
8.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 القسام در صفحۀ خود ویدیویی با زیرنویس فارسی منتشر کرد 🔸مقاومت ما در غزه ریشه‌هایش به اندازه کوه‌های فلسطین محکم است @amirannahl313
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نیروهای القسام با نزدیک‌شدن به تانک‌های صهیونیست‌ها آن را از نزدیک هدف می‌گیرند @amirannahl313
🔺افزایش «تجرد قطعی» زنان 🔶کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس: 🔹۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دختر زیر ۳۰ سال در کشور وجود دارد. 🔹در بازه‌های اخیر تجرد قطعی زنان در حال افزایش بوده است. 🔹تجرد قطعی مردان دهه پنجاه ۲ درصد و تجرد قطعی زنان نزدیک به ۵ درصد است. 🔹این درصد تجرد قطعی برای زنان دائمی نیست و این آمار در زنان دهه ۷۰ از بین می‌رود. 🔹تعداد مردان مجرد دهه ۶۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و تعداد زنان مجرد دهه ۶۰ حدود ۵۵۰ هزار نفر است. 🔹اکثر مردان دهه ۶۰ تا مرز ۵۰ سالگی ازدواج می‌کنند، چراکه آنها الزاما با خانم‌های دهه شصتی ازدواج نمی‌کنند و ممکن است با دهه‌های ۷۰ و حتی ۸۰ ازدواج کنند 🔹همسرگزینی برای خانم‌های دهه شصتی محدودتر است 🔹۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه نمی‌روند. | ایسنا 🔺این آمار عجیب و غریب تجرد قطعی متعلق به کشوری است که در فرهنگ آن حتی پیرزنها هم به ازدواج تشویق می‌شوند. متعلق به فرهنگی هست که معتقدند زمین از خواب مجرد ناله می‌کند. این آمار متعلق به کشوری است که راه جز ازدواج برای پاسخ به نیازهای عاطفی و ...وجود ندارد. متعلق به کشوری است که چندین نهاد و وزارت‌خانه‌ی فرهنگی و معاونت زن و خانواده دارد اما در این کشور تجرد قطعی برای دختران و پسران رقم می‌خورد. به راستی چه کسی می‌داند تجرد قطعی یعنی چه حجم از غم و نگرانی برای دخترانی که هر روز با وحشت تنهایی در جوانی و پیری سپری می‌کنند. 🔺هر جور هم بررسی کنیم تجرد هفت‌ درصدی برای یک جامعه دینی رقم بسیار بزرگی است. ✍عالیه سادات @amirannahl313