ادامه👇👇👇
۳. دلالتِ سبک زندگی بر نوع رفتارها
عبارت سبک زندگی را باید أخصّ از زندگی دید. با دقت در معنای واژهی «سَبک»، میتوان مراد از سبکِ زندگی را دقیقتر یافت. سَبک مترادف واژهی «سیره» بر وزن «فِعلَه» در زبان عرب است. در این وزن، واژه نه بر نفْس عمل که بر نوعِ عمل دلالت دارد و اهل لغت آن را همان طریقه، هیئت، رفتار و روش و حالتی دانستهاند که انسان و غیر انسان بر آن حالت باشند.[۱۹] شهید مطهری نیز «سیره» را نوع و سبک رفتار دانسته است.[۲۰] حضرت آیتالله خامنهای آنجایی که سخن از سبک زندگی به میان آوردهاند، همردیف آن عبارات «روشِ زندگی» و «عاداتِ زندگی» را نیز به کار بردهاند[۲۱] که میتواند حکایت از دلالتِ سبکِ زندگی بر رفتارهایی داشته باشد که به عادتِ یک فرد یا جامعه تبدیل شدهاند و از آنجا که در توضیح سبک زندگی، از عبارت «چگونگیِ مشیِ زندگی»[۲۲] استفاده نمودهاند، استفاده میشود که اساساً سبک زندگی، نه بر نَفس عمل و رفتار، بلکه بر کیفیت، شیوه و چگونگی رفتارها دلالت دارد. بر این اساس در سبک زندگی، چگونگی آن دسته از رفتارهای فردی و اجتماعی مورد نظر است که برای انسان به یک عادت یا حالتِ پایا تبدیل شده باشند و از نوعی تداوم برخوردار باشند.
۴. اثرِ قطعیِ سبک زندگی بر تلقیّات و تعلّقات
یکی از اصول تربیتی در نظام فکری آیتالله خامنهای، اصل تأثیرِ متقابلِ رفتارها، باورها و گرایشها است. بر این اساس، تعلّقات و تلقیّات انسان از رفتارهای خوب و بد او اثر میپذیرد. کار اگر بد باشد، «...روی دل ما اثر میگذارد، روی اخلاق ما اثر میگذارد، گاهی روی برداشتها و تلقیهای ما اثر میگذارد. دلبستگی که پیدا میکنیم، این دلبستگی روی ذهنیات ما اثر میگذارد» (رهبر انقاب: ۳ تیرماه ۱۳۸۸). در باب عملِ خوب هم همین اصل وجود دارد. چنانکه ایمان «انسان را مىکشاند و به عمل صالح دلالت مىکند...عمل صالح هم انسان را به ایمان دلالت مىکند. یعنى یک تأثیر و تأثر متقابل وجود دارد»[۲۳]. این اصل ما را به یک راهبرد مهم میرساند و آن اینکه اصلاح و تغییر تمایلات و اندیشهها میتواند بواسطهی همین رفتارهای ظاهری صورت بگیرد؛ پس باید مراقب عملِ جامعه و سبک زندگی جامعه بود. تأثیرِ عمل بر باور، قطعی و اجتنابناپذیر است: «عمل بد، به تغییر باورها منتهی میشود»[۲۴]. البته در منظومهی فکری معظمله، آنچه میتواند «مادهی خام» وجود انسان را به «شکلهای برتر» تبدیل بکند، استمرارِ عمل است[۲۵] و همین استمرار عمل است که میتواند ادراک و آگاهی را به ایمان که همان باورِ قلبی است تبدیل کند.[۲۶] در منطق قرآن نیز عملِ بد میتواند باور را ایجاد، متأثر و حتی متحول نماید: «ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذِینَ أَساؤُا السُّواى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ»[۲۷] همین اصل در سبکِ زندگی نیز جاری است. در سبک زندگیِ دینی، تداوم عمل با معرفت دینی توأم است: «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ...»[۲۸] در این آیه، منظور از کلام طیّب همان عقاید حقّ است. علامه طباطبایی با عنایت به عبارت «الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ»، مرجع ضمیر در «یرفعهُ» را عقاید حقّ میداند و معتقد است به میزانی که عمل مکرر شود، اعتقاد راسختر، روشنتر و در تاثیرش قوىتر مىگردد.[۲۹] بر این اساس، سبکِ زندگی به عنوان راهبردی برای تغییر نگرشها و باورها مطرح است.
۵. راهبردِ مروّجان سبک زندگی غربی
خطرِ ترویجِ سبکِ زندگیِ غربی در توصیهی هفتم از بیانیهی گام دوم انقلاب گوشزد شد. آیتالله خامنهای قبلاً تصریح کرده بودند که عدهای در داخلِ کشور درصدد ترویج اخلاق و سبک زندگی غربی با هدفِ به انحراف کشاندنِ انقلاب اسلامی هستند.[۳۰] مروّجان سبک زندگیِ غربی تحت عناوینی چون «تحولِ شخصیّت ایرانی»، به هدفِ خود تصریح کردهاند. آنها با هدفِ پیوستن به جهانیشدن به عنوان یک فرایندِ غربی ـ آمریکایی، درصدد اصلاحِ حاکمیت ایران و تغییر مسیرِ انقلاب هستند. معتقدند راهِ اصلاحِ حاکمیت از تغییر باورها و تغییر باورها از طریقِ تغییر سبکِ زندگی و مطابقتِ نظمِ رفتاریِ مردم با نظمِ غربی میگذرد. در این صورت خواستِ مردم با خواستِ انقلاب متفاوت میشود و در نتیجه انقلاب اسلامی تابع خواستِ جامعه تغییر مسیر خواهد داد. واقعیت این است که دشمن فهمیده که راهِ اثرگذاری بر باورهای مردم، تغییر نظمِ رفتاریِ ظاهری و به اصطلاح تغییر سبکِ زندگی است. تدوین أسناد بینالمللی همچون سندِ آموزش ۲۰۳۰ و تولیدات و تبلیغاتِ بیشمار رسانهای را میتوان در همین چهارچوب تحلیل کرد.
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
ادامه👇👇👇👇
۶. راهبردِ جریان فرهنگیِ انقلاب اسلامی
همچنانکه در سطور پیشین عرض شد، دشمن راهبردِ خود را بر تغییرِ سبکِ زندگی با هدفِ تغییر باورها متمرکز کرده است. این راهبرد البته از پشتوانهی نظری برخوردار است و آن اینکه «واقعیّتهای زندگی، در فکر انسان اثر میگذارد؛ رفتار روزانه در دل و روح انسان اثر میگذارد ـ هم روح خود انسان، هم روح مخاطبان و معاشران انسان ـ اینها میخواهند این [سبک زندگی] را تغییر بدهند».[۳۱] راهِ مقابله با این تهاجم نیز از ترویجِ سبکِ زندگیِ دینی و تعمیق و گسترش آن در متن جامعه میگذرد. علمای دینی در حوزهی تربیت نیز بر همین شیوه تأکید دارند. انسان موجودی است که نیازمند تربیتِ عقل، نفس، قلب و آداب ظاهریِ خود است. در این میان انسان اگر بخواهد عقل و نفسِ خود را تربیت کند، ابتدا باید از ادب ظاهری شروع کند. ادب ظاهری، اثرِ تربیتی خود را در نفس و قلبِ انسان خواهد گذاشت.[۳۲] همچنانکه رهبر انقلاب در توصیهی هفتم بیانیه هم تأکید کردند و قبلاً در دیدار دانشجویان هم خطاب به جوانانِ دانشجو گفته بودند[۳۳]، مسئولیتِ اصلیِ این جهاد، برعهدهی جوانان است. جوانان به مثابه پیشرانِ حرکتِ انقلاب، اگر خود به رعایتِ سبکِ زندگیِ دینی ملتزم باشند، جامعه را هم دنبال خود حرکت خواهند داد. تأکید حضرت آیتالله خامنهای بر مظاهرِ دینی در میانِ جوانان همچون اعتکاف، رونقیافتن فضاهای دینی، اردوهای جهادی، صحنههای عبادت، پیادهرویهای زیارت اربعین و... اهمیت همین مطلب را میرساند.
پینوشت:
[۱]. حضرت آیتالله خامنهای: دو امام مجاهد، صص۲۶۹ تا ۲۷۲
[۲]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۹ دی ماه ۱۳۸۸
[۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۶ مهرماه ۱۳۶۸
[۴]. حضرت آیتالله خامنهای: ۳ آذر ۱۳۹۵
[۵]. حضرت آیتالله خامنهای، گفت و شنود با جمعی از جوانان و نوجوانان، در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
[۶]. همان
[۷]. حضرت آیتالله خامنهای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص۱۰۳
[۸]. حضرت آیتالله خامنهای، گفت و شنود با جمعی از جوانان و نوجوانان، در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
[۹]. همان
[۱۰]. همان
[۱۱]. سوره أنفال، آیه ۴۲: «آنگاه که شما بر دامنه نزدیکتر [کوه] بودید و آنان در دامنه دورتر [کوه]، و سوارانِ [دشمن] پایینتر از شما [موضع گرفته] بودند، و اگر با یکدیگر وعده گذارده بودید، قطعاً در وعدهگاه خود اختلاف مىکردید، ولى [چنین شد] تا خداوند کارى را که انجام شدنى بود به انجام رساند [و] تا کسى که [باید] هلاک شود، با دلیلى روشن هلاک گردد و کسى که [باید] زنده شود، با دلیلى واضح زنده بماند و خداست که در حقیقت شنواى داناست.»
[۱۲]. محمدتقی مدرسی، من هدی القرآن، ج۴، ص۶۵
[۱۳]. علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۷، ص۱۱۴
[۱۴]. سوره طه، آیه ۲۲
[۱۵]. سوره روم، آیه ۳۰
[۱۶]. غیرعادی یا غیرطبیعی متفاوت است؛ مراد از غیرعادی، یعنی کاری که با عادات ظاهری و محاسبات معمولی مادّی جور در نیاید و در عین حال خلاف طبیعت هم نباشد.
[۱۷]. سوره أنفال، آیه ۴۲
[۱۸]. سوره أحزاب، آیه ۲۲
[۱۹]. طریحی، مجمعالبحرین، ۱۳۷۵، ج۳، ص۳۴۰ و راغب اصفهانی، مفردات ألفاظ القرآن، ۱۳۶۲، ص۲۴۷
[۲۰]. مرتضی مطهری، سیری در سیره نبوی، ۱۳۸۹، صص۴۵و۴۶
[۲۱]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴ و ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱
[۲۲]. حضرت آیتالله خامنهای: ۵ مهرماه ۱۳۹۵
[۲۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۰ آبان ۱۳۸۳
[۲۴]. حضرت آیتالله خامنهای: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
[۲۵]. عبدالحسین خسروپناه، منظومه فکری آیتالله خامنهای، ۱۳۹۶، ص۳۸۳
[۲۶]. امام خمینی(ره)، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ۱۳۹۱، صص۸۷ و ۸۸ و آیتالله خامنهای، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ۱۳۹۳، ص۱۰۳
[۲۷]. سوره روم، آیه ۱۰: «آن گاه فرجام کسانى که بدى کردند [بسى] بدتر بود، [چرا] که آیات خدا را تکذیب کردند و آنها را به ریشخند مىگرفتند».
[۲۸]. سوره فاطر، بخشی از آیه ۱۰: «هر کس سربلندى مىخواهد، سربلندى یکسره از آنِ خداست. سخنان پاکیزه به سوى او بالا مىرود، و کار شایسته به آن رفعت مىبخشد...»
[۲۹]. علامه طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، ۱۴۱۷، ج۱۷، ص۲۳
[۳۰]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
[۳۱]. آیتالله خامنهای: ۱۴ دی ماه ۱۳۹۴
[۳۲]. مجتبی تهرانی، ادب الهی(تربیّت مربی)، ص۷۷
[۳۳]. حضرت آیتالله خامنهای: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
منبع:
http://farsi.khamenei.ir
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
#اطلاعيه
در پی حادثه سیل ویرانگر در استانهای مختلف كشور و وضعيت نگرانكننده مردم سيل زده برخی مناطق و نیاز مبرم اين عزيزان به کمکهای فوری مردمی، حوزویان و خیّرین بزرگوار میتوانند کمکهای خود را به شماره حساب رسمی مركز خدمات واریز نمايند.
🔻🔻🔻
💳 شماره حساب: 0112049594000
💳 شماره کارت: 6037991899985406
✍ مشارکت نورانی- مرکز خدمات حوزه
➖ ضمناً شما میتوانيد با مراجعه به صفحه رسمی خبرگزاری حوزه «حوزویان در خدمت سیل زدگان» به آدرس hawzahnews.com/subject/seil گزارش خدمترسانی حوزويان در مناطق سيل زده كشور را مشاهده نماييد.
—----------
🇮🇷 كانال حوزههای علميه
📡 @Howzehaa
http://eitaa.com/joinchat/2146435072Ccfc2d26e89
دانلود ره توشه راهیان نور ویژه مناطق سیل زده/
balagh.ir/content/11979
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢از معمولان به مسئولان:
💠دعوت حجت الاسلام والمسلمین #وکیلپور از مسئولان جهت حضور فوری در مناطق سیل زده استان لرستان
#از_معمولان_به_مسئولان
#برسد_به_دست_مسئولان
#مسئول_مردمی
موسسه امیربیان شعبه تهران
https://eitaa.com/amirebayan_ir
rahtushe seil 98.1.18.pdf
4.11M
❇️متن کامل ره توشه راهیان نور
🔴ویژه مناطق سیل زده
📲فرمت : PDF
@MaharateTabligh
base.apk
9.32M
دانلود برنامه اندروید 📲
♻️نسخه دو #نسخه_۲
⚪️برنامه اندروید جامع با محوریت مناسبتهای #ماه_شعبان
🔖فیش منبر کامل
🔖فیش منبر کوتاه
🔖فیش مرثیه
🔖فیش مدیحه
🔖داستان و احادیث
🔖اشعار
🔖احکام متناسب
🔖ویژه برنامه #نیمه_شعبان
🔖متن سخنرانان مشهور
🔖مطالب ناب تبلیغی
📩دانلود مستقیم : ytre.ir/rajab
مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه👇
╭┅─────────┅╮
🌺 @fishemenbar
╰┅─────────┅╯
انسان۲۵۰ساله؛امامحسینعلیهالسلام.mp3
3.86M
🔹هجرت حسینبنعلی از مدینه به مکه و از مکه به کربلا درست دنبالهی هجرت پیامبر بود.
اتفاقی که افتاده بود این بود که دین از سیاست جدا شده بود...
اعتقاد به خدا... واعمال فردی... در خطر نبود آنچه مورد تهدید بود حاکمیت اسلام بود؛ قدرت سیاسی اسلام بود...
امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگ یعنی تجدید بنای جامعه اسلامی را انجام دهد...🔹
۹۲/۸/۲۱
#ولادت_امامحسین_علیهالسلام
#انسان_دویستوپنجاهساله
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
#میلادامام_حسین (ع)
#ویژگیهای_امام_حسین(ع)
از بهترین توصیفاتی که راجع به حضرت امام حسین (ع) شده، زیارتنامهای است منسوب به حضرت ولی عصر(عج). مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب گرانسنگ خود «نفس المهموم» عباراتی از این زیارت را بدون هیچ تردیدی به حضرت مهدی(عج) نسبت میدهد، آنجا که امام مهدی(عج) می فرماید:
«کُنتُ لِلرَّسُولِ وّلَداً و لِلقُرآن سَنَداً وَ للاُمَّة عَضُداً وَ فِی الّاعَهة مُجتَهِداً حافِظاَ لِلعَهد وَ المیثاق ناکِباَ عَن سُبُلِ الفُسّاق تَناوه تأوه المَجهُود طَوِیل الرُکُوع وَ السُّجُود زاهِداَ فِی الدُّنیا ژُهدَ الرّاحِل عَنها ناظِراَ بِعَین المُستَوحِشِینَ مِنها»؛ تو ای حسین! برای رسول خدا فرزند و برای قرآن سند و برای امت بازویی بودی، در طاعت خدا تلاشگر و نسبت به عهد و پیمان حافظ و مراقب بودی، از راه فاسقان سر بر میتافتی، آه میکشیدی، آه آدمی که به رنج و زحمت افتاده، رکوع و سجود تو طولانی بود، زاهد و پارسای در دنیا بودی، زهد و اعراض کسی که از دنیا رخت برکنده است، با دیده وحشتزدگان بدان نگاه میکردی.
حضرت مهدی(عج) در این عبارات، جد بزرگوار خویش را با 10 عنوان توصیف میکند:
1. امام حسین(ع)، فرزند سول خدا (ص) بود، او نواده پیامبر اکرم به شمار میرفت، و رسول خدا او را فرزند خویشتن میخواند.
2. او سند و پشتوانه قرآن بود. قرآن، با اتکا به وجود مقدس امام حسین(ع)، در جهان استقرار و گسترش یافت و هر آنچه را که قرآن کریم، در قالب الفاظ، بیان فرموده در وجود مطهر حسین(ع) رؤیت و مشاهده میشود.
3. آن حضرت بازوی امت بود، امت اسلامی با وجود حضرت حسین(ع) دارای بازویی پر توان و قدرتمند بوده و هست و به همین دلیل میتواند همه قدرتهای ضد خدایی را در هم بشکند و نابود سازد.
4. امام حسین(ع) در راه اطاعت پروردگار، سخت کوش و تلاشگر بود. دعا، نیایش، ابتهال، نماز و مناجات شبانه وی در تاریخ، ضبط شده و خود مایه اعجاب آدمی است.
5. آن بزرگوار نگهدار عهد و میثاق بود. عهد و پیمان با خداوند یا با مردم را هرگز نقض نکرد و ثابت و استوار روی پیمان خویشتن میماند و وفا میکرد.
6. او از راه و روش فاسقان و فاجران رویگردان بود. هرگز روی به آنان نیاورد و تمایل به سوی آنان نکرد و چطور ممکن است کسی که فناءفیالله پیدا کرده به مخالفان فرمان پروردگار روی بیاورد و به آنان تمایل پیدا کند؟!
7. امام حسین (ع) دردمندانه آه میکشید، چون ناله کسی که سخت به رنج و زحمت افتاده و بار سنگینی از غصه و اندوه در دل دارد و در سینهاش جراحتی التیامناپذیر است.
8. رکوعها و سجدههای طولانی داشت، مدتها در حال رکوع و سجود میماند و ذکر خدا میکرد. به نظر میرسد که این جمله، رمز شوق عمیق و ریشهدار آن بزرگوار به معبود و محبوب حقیقیاش خداوند متعال است و چون از خلوت با خدا و انس به ذات لایزال او لذت میبرد از این رو سجده را ـ که خلوت با خداست ـ طول میداده و احساس خستگی نمیکرده است.
9. سیدالشهداء (ع) نسبت به دنیا زاهد، بیرغبت و بیعلاقه بود دنیا در نظر مبارک و خدابین آن حضرت، جلوه و جلا و فروغ و بهایی نداشت، چنان از دنیا اعراض کرده بود که گویا به کلی از آن برکنده شده و قدم در سرای ابدی و جهان آخرت گذاشته است.
10. آنجا که نظر دیگران نظر خریداری و نگاه عاشقانه بود، نظر آن بزرگوار به دنیا نظر انسان وحشتزده بود و نگاهش، نگاه دلبریدگان از آن، و بالاخره او از دنیا و زرق و برق آن در فرار بود که این چیزها در چشم انسان دریادلی چون امام حسین(ع) کمترین فروغی ندارد.
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
#روزپاسدار
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از پاسداران و خانوادههای آنان بهمناسبت روز پاسدار:
گربهرقصانی آمریکا علیه سپاه به جایی نخواهد رسید
در شب ولادت با سعادت حضرت سیدالشهداء علیهالسلام و بهمناسبت روز پاسدار، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از پاسداران و خانوادههای آنان، علت خصومت آمریکاییها با سپاه را پیشگامی آن در دفاع از کشور و انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکا و دشمنان نادان چهل سال است که هر چه در توان داشتند علیه جمهوری اسلامی به کار بستند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و امروز دست انقلاب و نظام اسلامی در منطقه و بلکه در دنیا باز شده است.
حضرت آیت الله خامنهای، سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و گفتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
رهبر انقلاب اسلامی کینه آمریکاییها از سپاه را ناشی از همین مسئله دانستند و افزودند: آمریکاییها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه میکشند و گربهرقصانی میکنند، البته این خباثتها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمقهای دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.
ایشان چهل سال توطئه علیه جمهوری اسلامی و در عین حال پیشرفت انقلاب را نشانه ناتوانی آمریکاییها در متوقف کردن حرکت ملت ایران دانستند و گفتند: دشمنان ایرانِ عزیز، چهل سال است که انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی فراگیر را علیه ملت اِعمال کردند اما حتی آن روز که جمهوری اسلامی تازهکار بود، نتوانستند هیچ غلطی بکنند.
حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به دست برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه، افزودند: بر خلاف تصور دشمنان، عزت و قدرت امروز نظام اسلامی ناشی از بمب اتم نیست، چرا که ما از ابتدا تأکید کردیم سلاح هستهای بر خلاف مبانی دینی ما است و به آن نیازی نداریم، بنابراین اقتدار و عزت امروز ملت ایران در چشم دنیای اسلام، به خاطر ایستادگی، فداکاری و بصیرت مردم است.
رهبر انقلاب اسلامی، لازمه استمرار این حرکت پر افتخار را شناخت وظیفه و عمل به آن دانستند و گفتند: بدون تردید انقلاب به پیش خواهد رفت، اما همگان از آحاد مردم و بویژه جوانان تا سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی باید نقش خود را در این حرکت تشخیص دهند و با الگوگیری از عمل مؤمنانه اولیاء الهی همچون امام بزرگوار، برای خدا و در راه خدا به وظایف خود عمل کنند.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
#لحظه_ای_باآوینی
شهید سید مرتضی آوینی:
ضرورت ایجاد رابطه با دولت های دیگر و مجامع بین المللی اگر ما را بدانجا سوق دهد که بخواهیم معیار حرکت خود را پسند جهانی قرار دهیم، مسلّم بدانیم که آنچنان با شتاب به درون چرخ دنده سلطه سیاسی استکبار غرب بلعیده خواهیم شد که حتی استخوان هایمان نیز خرد خواهد گشت.
کتاب حلزون های خانه به دوش/ ص 41
شهید سید مرتضی آوینی:
این عصری که شما به سینه می زنید یکی از اعصار جاهلیت است و تفاوت آن با دیگر اعصار جاهلی در آن جاست که این بار جاهلیت را تئوریزه کردهاند و به آن صورتی علمی بخشیدهاند. این عصر چه قبول کنید و چه نکنید، عصر خرافات است و ما مامور به مبارزه با این خرافه گرایی مدرن هستیم.
کتاب حلزون های خانه به دوش/ ص 20
شهید سید مرتضی آوینی :
آنان نیز که آن غرب زدگان فرنگ پرورده را با منادیان حق و امانتداران وحی اشتباه گرفته اند، در نفس خود بازنگرند که شیطان از کدام روزنه آنان را سحر کرده است.
کتاب گنجینه ی آسمانی / ص372
شهید سید مرتضی آوینی:
این عصری که شما به سینه می زنید یکی از اعصار جاهلیت است و تفاوت آن با دیگر اعصار جاهلی در آن جاست که این بار جاهلیت را تئوریزه کردهاند و به آن صورتی علمی بخشیدهاند. این عصر چه قبول کنید و چه نکنید، عصر خرافات است و ما مامور به مبارزه با این خرافه گرایی مدرن هستیم.
کتاب حلزون های خانه به دوش/ ص 20
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
🗓سالروز شهادت هنرمندانقلابی
🏳مطیعولایت،سیدمرتضیآوینی
🏳وآغازهفته هنر و هنرمندانقلابی
💠امام خمینی
‼️هنری زیباست که کوبنده سرمایه داری، اسلام التقاط، اسلام سازش، اسلام مرفهین بی درد و دریک کلمه اسلام آمریکایی باشد! ۶۷/۶/۳۰
💠رهبرانقلاب:
‼️ما چرا نقش هنر را اینقدر دست کم میگیریم؟! هنر سازندهترین راه برای تعالی انسان است البته هنر باید متعالی باشد نه آبکی! ۷۷/۲/۲۳
‼️ترویج اسلام با هنر آغاز شد، اگر قرآن زبان هنری نمیداشت یک گوشه کار اسلام میلنگید، خود پیامبر و ائمه یک هنرمند فوق العادهاند! ۷۰/۷/۱۵
‼️هنر دینی آن نیست که حتما حرف دین را باسخن یک روحانی به تصویر کشید، هنر دینی آنستکه ارزشی مانند عدالت را تبیین کند ولو هیچ اسمی از قرآن نیاورد! ۸۰/۵/۱
‼️بارها گفتهام تا پیام انقلابی در قالب هنر ریخته نشود شانس گسترش نخواهد داشت و ماندگار نمیماند! ۶۵/۹/۲۷
‼️هرچه امثال من درباره انقلاب بگوییم نخواهیم توانست ذرهای حقیقت عظیم انقلاب را تشریح کنیم مگر آنکه زبان هنر وارد میدان شود! ۷۷/۱۱/۱۳
‼️شهیدآوینی، بسیجی عرصه هنر انقلابی است! ۹۴/۹/۴
شهید سید مرتضی آوینی:
تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم
به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام.موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعتها از وقتم را به مباحثات بیهوده درباره چیزهایی که نمیدانستم گذراندهام
سالها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیستهام. ریش پروفسوری و سبیل نیچهای گذاشتهام
اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچارشدهام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که«تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمیشود،
باید در جست و جوی حقیقت بود و این متاعی است که هرکس براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت.
هنر امروز متأسفانه حدیث نفس است و هنرمندان گرفتار خودشان هستند.
سعی کردم که خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و خدا را شکر بر این تصمیم وفادار ماندهام.
آنچه که انسان می نویسد همیشه تراوشات درونی خود او است- همه هنرها اینچنیناند کسی هم که فیلم میسازد اثر تراوشات درونی خود اوست- اما اگر انسان خود را در خدا فانی کند آنگاه این خداست که در آثار ما جلوهگر میشود. حقیر اینچنین ادعائی ندارم اما سعیام بر این بوده است
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132
#خاطره_شهید
#شهیدآوینی
#خاطره_ناب
رضا برجی، مستندساز و از همراهان شهید آوینی در گفت وگویی به بیان یکی از خاطرات جالب خود از شهید آوینی پرداخت:
یادم هست یک روزی شهید آوینی، شهید گنجی و بنده در جایی نشسته بودیم. شهید گنجی جمله ای را ابراز کرد که شهید آوینی در جواب جمله جالبی گفت. من بین این دو شهید بودم. شهید گنجی خطاب به شهید آوینی گفت: «حاج مرتضی! دیگر باب شهادت هم بسته شد». آوینی در جواب گفت: «نه برادر، شهادت لباس تک سایزی است که باید تن آدم به اندازه آن در آید، هر وقت به سایز این لباس تک سایز درآمدی، پرواز می کنی، مطمئن باش»!
من که میان این دو بودم گفتم: «حاج مرتضی، پس من چی؟ من کی پرواز می کنم؟». شهید آوینی در جواب گفت: «تو در کوله ات چیزهایی داری» و نام چند منطقه جنگی که در آنها مستند ساخته بودم را آورد و بعد ادامه داد: «در کوله ات چیزهای دیگری هم هست که نمی دانم چیست، هر وقت کوله ات سبک شد، پرواز خواهی کرد».
مدتی پس از این گفت وگو مرتضی آوینی به شهادت رسید و به فاصله یک سال دیگر نیز گنجی شهید شد.
البته من هم منتظرم ببینم کی کوله ام سبک می شود.
📿رسول الله فرمود :إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌبِسَيفِهِ ولِسانِهِ📿
🔊محتوای کانال:
🎬فعالیت های موسسه🎬
🎤خطبای امیربیان یزد🎤
🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎
@amirbayanyazd
☎مسئول اعزام مبلغ : 09104664838
☎️مسئول فروشگاه : 09162177132