📢 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانوادههای شهدای امنیت: شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچکانگاری. باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند. ۱۴۰۳/۸/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خانوادههای شهدای امنیت: کیفیت فهماندن قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند و آنچه را که صلاح این ملت و کشور است انجام گیرد. ۱۴۰۳/۸/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
📸 گزارش تصویری | دیدار جمعی از خانوادههای شهدای امنیت با رهبر انقلاب
👆 جمعی از خانوادههای شهدای امنیت، صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ۱۴۰۳/۸/۶
🖥 Farsi.Khamenei.ir
#یادداشت_کوتاه
🌟 جنگ شناختی؛ نبردی برای کنترل افکار، نه میدانها 🌟
🔍 تعریف جنگ شناختی:
جنگ شناختی، نبردی است که در آن قدرتهای سلطهگر سعی میکنند به جای استفاده از نیروی نظامی، به ذهن و افکار ملتها نفوذ کنند. در این جنگ، دشمن با استفاده از تبلیغات منفی، ایجاد تردید و ضعف در اعتماد به نفس، تلاش میکند تا ملتها را از درون تضعیف کند.
🎯 هدف دشمن در جنگ شناختی:
دشمن به دنبال کاهش اعتماد به نفس ملتها و بزرگنمایی قدرت خود است. آنان میخواهند ما را به این باور برسانند که توانایی مقابله با آنها را نداریم و باید تسلیم شویم. در این جنگ، دشمن سعی دارد ملتها را نسبت به ارزشهایشان بدبین و نسبت به آینده ناامید کند.
🛠 ابزارهای دشمن در جنگ شناختی:
1. رسانههای متنوع 📺: از طریق شبکههای تلویزیونی و خبری.
2. فضای مجازی 📱: با ایجاد محتواهای جعلی و منفی.
3. پروپاگاندا و تبلیغات منفی 🔊: با تحریف حقایق و تضعیف اعتماد عمومی.
🌱 راهکارهای مقابله با جنگ شناختی:
- افزایش آگاهی عمومی 📚: باید مردم را نسبت به ابزارها و تاکتیکهای دشمن آگاه کنیم تا بتوانند فریب نخورند.
- تقویت اعتماد به نفس ملی و اسلامی 🤲: ایمان به تواناییهای خود و اتکای به خداوند و ارزشهای انقلابی، سپری محکم در برابر این جنگ است.
- تکیه بر وحدت و همبستگی 🤝: وحدت ملی و تقویت انسجام اجتماعی باعث میشود دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام بماند.
💪 نتیجهگیری:
جنگ شناختی، نبردی است که در آن ذهن و ایمان ما به هدف اصلی دشمن تبدیل شده است. اما با افزایش آگاهی، اعتماد به نفس، و همبستگی ملی، میتوانیم این نبرد را به فرصتی برای رشد و تقویت ارزشهای ملی و اسلامیمان تبدیل کنیم.
به یاد داشته باشیم که دشمن نمیتواند به ما آسیب بزند، مگر آنکه خودمان را از درون شکستخورده بدانیم. پس با امید، ایمان و آگاهی، این نبرد را نیز پیروز خواهیم شد. 💫
✍ #سعید_سپاهی
سخنرانی استاد راجی - 030715.mp3
22.2M
🔻صوت بسیار مهم، در رابطه با حوادث منطقه
📣سخنران سیدمحمدحسین راجی
⬅️هموطنم اگر از علت دشمنی بین جمهوری اسلامی و آمریکا و صهیونیسم اطلاع دارید یا ندارید فرقی نمی کند لطفاً این صوت را با تامل گوش بدهید هرچند کمی طولانی است.
♦️در لحظات ، ساعات و روزهای بسیار حساسی بهسر میبریم اگر غفلت کنیم ممکن است خسارات وارده به تشیع، اسلام و حتی به ایرانِ بدون جمهوری اسلامی هم قابل جبران نباشد
بسم الله القادر القاهر المهلک الظالمین
با عرض سلام و نوید نابودی رژیم خون آشام صهیونی
یهود از منظر قرآن کریم (٢)
🌑 فساد دوباره و برتری جوئی🖤
وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا
ﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ [ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻃﺎﻋﺖ ﺧﺪﺍ ] ﺑﻪ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ [ ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺑﺮﺗﺮی ﺟﻮﻳﻲ ﻭ ﺳﺘﻤﻰ ] ﺑﺰﺭﮒ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ .(اسراء ۴)
در کتاب (تورات، یا در لوح محفوظ و کتاب تکوین الهی) خبر دادیم و چنین مقدر کردیم که شما بنی اسرائیل دو بار حتما در زمین فساد و خونریزی میکنید و تسلط و سرکشی سخت ظالمانه مییابید
(یک بار به قتل اشعیا و مخالفت ارمیا،
و بار دیگر به قتل زکریای نبی و یحیی نبی).
💐معانی کلمات آیه ۵:
قضينا: قضاء در اصل به معنى فيصله دادن به امر است، به معناى حكم حتم، بيان و مانند آن نيز آيد، آن در آيه به معنى بيان و اعلام است.
لتعلن: علوّ: در آيه به معنى غلبه و تكبر و طغيان است. «لتعلنّ» حتما تجاوز مى كنيد. «علوا»: غلبه كردند.
فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا
ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ [ ﺯﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ]ﻭﻋﺪﻩ [ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻣﺎ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ] ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩﺍﻧﮕﻴﺰﻱ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ، ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻭﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ ، ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺸﺘﻦ ، ﺍﺳﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺭﺑﻮﺩﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺘﺎﻥ ] ﻟﺎﺑﻪ ﻟﺎﻱ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ]ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻳﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ .(اسراء ۵)
تفسیر روائی آیات ۴ و ۵
الصّادق ( عَنْ صَالِحِ بْنِ سَهْلٍ عَنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ
فِی قَوْلِهِ تَعَالَی :
(وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ)
قَالَ قَتْلُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ طَعْنُ الْحَسَنِ
(وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً )
قَالَ قَتْلُ الْحُسَیْنِ🌷
(فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما)
إِذَا جَاءَ نَصْرُ دَمِ الْحُسَیْنِ
(بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ)
قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتَراً لآِلِ مُحَمَّدٍ
(إِلَّا قَتَلُوهُ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً.)
- صالحبنسهل گوید:
از امام صادق( ع) درباره این قول خداوند:
وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ پرسیدم. فرمود:
«منظور کشته شدن علی (ع) و نیزه خوردن امام حسن (ع) است.
در مورد وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً فرمود:
«منظور کشته شدن امام حسین علیه السلام است».
و در مورد: فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فرمود:
وقتی یاری خون حسین علیه السلام فرا رسد».
و در مورد: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ؛
فرمود:
«منظور گروهی هستند که خدا قبل از قیام قائم (ع)، آنان را برمیانگیزد و هیچ ظالم و جنایتکاری نسبت به آل محمّد دعوت نمیکنند مگر اینکه او را میسوزانند؛ و این وعدهایست قطعی».
فهرست منابع:
تفسیر اهل بیت علیهم السلام
ج ۸، ص ۸۸
الکافی، ج۸، ص۲۰۶
بحارالأنوار، ج۵۳، ص۹۳
تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۲۷۱
العیاشی، ج۲، ص۲۸۱
کامل الزیارات، ص۶۲
نورالثقلین/ البرهان
🌷سیروس کامران ماوردیانی🌷