eitaa logo
عمار۱۱۰
13.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
72 فایل
💖 کانال عمار۱۱۰ رابه دوستان خود در تلگرام و #ایتا با آدرس مشابه معرفی نمایید👇 @ammar110 ❣ارتباط با ادمین کانال عمار۱۱۰👇 https://eitaa.com/yas11000 ارتباط با مدیر 👆👆
مشاهده در ایتا
دانلود
👌 حاجیمون گنگِش بالاست 🔹 مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ بهمن ۱۳۸۰ درباره محمدباقر ذوالقدر دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی می نویسد: 🔹 «جمعى از نمایندگان، از وزراى دفاع و امورخارجه، در مورد اظهارات‌ آقاى ذوالقدر، جانشین فرمانده سپاه، توضیح خواسته‌اند. این‌ها مدعى‌اند، اظهارات او که گفته، در جواب حمله آمریکا به ایران، مراکز نفتى منطقه را منهدم مى‌کنیم، باعث رنجش‌ کشورهاى همسایه و اختلال در سیاست خارجى است.» 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
🔸دریادار احمدیان، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای دفاع: 🔹حالا برای سربازان آمریکایی فقط یک پیام داریم: ‌نزدیک‌تر بیایید 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
؛﷽ 🔵 ‌انتخاب دکتر محمدباقر ذوالقدر به عنوان دبير شورای عالی امنیت ملی بسیار دقیق و هوشمندانه است. ذوالقدر از مبارزین قبل از انقلاب اسلامی است.دارای نگاه راهبردی و نگرش او آمیزه ای از عقلانیت و انقلابی گری است.واقع گرا و آرمان گراست.با تجربه و پخته شده در کوران حوادث انقلاب اسلامی از گروه منصورون و قرارگاه رمضان تا دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است. ‌شهید لاریجانی سالهای۶٨ تا٧١ قائم مقام وی در ستاد مشترک سپاه بود.با انتصاب او خلأ لاریجانی حس نخواهد شد. ✍دکتر عبدالله گنجی 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
🔴 ؛ | فرصت یا باتلاق ؟‼️ تحلیل‌های رسانه‌های خارجی در روزهای اخیر (۲۲ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۶) تقریباً بر روی یک سناریوی مشخص متمرکز شده‌اند: حمله زمینی برای تصرف جزیره خارک. آنان این گزینه را به‌عنوان تنها راه ممکن برای بازگشایی تنگه هرمز مطرح میکنند، اما ارزیابی‌ها از موفقیت و عواقب آن، بسیار تردیدآمیز و سنگین است. 🔻چرا جزیره خارک هدف اصلی است؟‼️ 🔹همه منابع غربی بر روی جزیره خارک به عنوان نقطه ثقل استراتژی آمریکا اتفاق نظر دارند ، چرا که هم اهمیت اقتصادی حیاتی دارد و این جزیره حدود ۹۰ درصد از صادرات نفت ایران را پردازش می‌کند و کنترل آن عملاً به معنای بستن شیر درآمد ارزی ایران است 🔹و هم از لحاظ منطقه‌ای "شدنی"تر به نظر میرسد؛ برخلاف حمله به سرزمین اصلی، جزیره خارک یک هدف محدودتر است. تحلیلگران غربی معتقدند یک گردان از تفنگداران دریایی (حدود ۴۵۰۰ نفر) می‌توانند با پشتیبانی هوایی کامل، عملیات تصرف آن را با "شانس بالای موفقیت" اجرا کنند. ✨ "تهاجم" ممکن است، اما "تثبیت" غیرممکن است. نکته کلیدی در تمام تحلیل‌های غربیان، تفکیک بین "گرفتن" و "نگه داشتن" جزیره است. 🔻چرا که: 🔹 موانع جغرافیایی و لجستیکی فراوان بر سر راه آنها وجود دارد. فاصله جزیره تا خاک ایران تنها ۲۵ کیلومتر است. این یعنی نیروهای آمریکایی پس از پیاده‌سازی، در تیررس مستقیم موشک‌ها، پهپادها و توپخانه دوربرد ایران قرار می‌گیرند. یک مقام سابق آمریکایی به صراحت می‌گوید که نیروهای مستقر در جزیره به "اردک‌های نشانه‌رفته" تبدیل خواهند شد. 🔹آمریکا با محدودیت لجستیکی در این عملیات مواجه است. کارشناسان می‌گویند آمریکا حداکثر ۱۵ روز بدون دریافت مجدد مهمات و تجهیزات می‌تواند جزیره را نگه دارد؛ در حالی که ایران می‌تواند در همان بازه زمانی حملات بی‌وقفه خود را انجام دهد. 🔹هزینه نگهداری بسیار بالایی برای آمریکا دارد. ژوزف ووتل، فرمانده اسبق سنتکام، می‌گوید آمریکا برای محافظت از نیروهای خود در خارک، باید یک "خط حیاتی" کامل از پشتیبانی هوایی، دریایی و لجستیکی برقرار کند که خود این خط حیاتی نیز هدفی بزرگ و آسیب‌پذیر است. و حتی کارشناسان سناریوی گسترده‌تر از جزیره را نیز مطرح می‌کنند: برای اینکه خارک واقعاً امن باشد، آمریکا باید نوار وسیعی از سواحل ایران (از بندرعباس تا جزیره قشم) را تصرف کند که معادل اشغال یک منطقه وسیع با جمعیت نیم‌میلیونی است👈که این هم عملا غیرممکن است. 🔻 خطرات و پیامدهای ناگزیر حمله به خارک چیست؟‼️ "مرداب" یا "فاجعه" ؟! تقریباً تمام تحلیلگرها به این نکته اذعان دارند که حمله زمینی، به جای پایان جنگ، آن را وارد فاز خطرناک‌تری می‌کند. 🔺سبب جنگ فرسایشی و تلفات سنگین میشود. ایران ثابت کرده که می‌تواند با وجود حملات هوایی شدید، "بقا" یابد و هزینه را بالا ببرد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد ایران استراتژی "کشیدن جنگ به درازا" را در پیش گرفته تا آمریکا را مجبور به تصمیمات ناخواسته کند. 🔺گروگان‌گیری معکوس رخ میدهد. جو کنت، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا، هشدار داده که اعزام نیرو به خارک "فاجعه" است و عملاً به معنای "تحویل دادن یک گروه بزرگ از گروگان‌ها به ایران" است تا آنها را در جزیره با پهپاد و موشک هدف قرار دهد. 🔺نبود برنامه برای "روز بعد" از تصرف خارک، بزرگترین چالش ارتش آمریکاست. بزرگ‌ترین نقدی که به استراتژی آمریکا وارد می‌شود، نبود برنامه برای "فردای پس از تصرف خارک" است. 🇮🇷 موانع سیاسی داخلی آمریکا در مسئله حمله به خارک، قابل ملاحظه و چشمگیر است. ترامپ نیز از درون با محدودیت بزرگی به نام افکار عمومی مواجه است. ترامپ با شعار "پایان جنگ‌ها" سر کار آمد. اما اکنون دارد کشورش را به بزرگ‌ترین درگیری نظامی از زمان عراق در سال ۲۰۰۳ می‌کشاند. رسانه‌ای مانند نیویورک تایمز نوشته که او "ریاست‌جمهوری خود را در این جنگ شرط بندی کرده است". در این بین، عدم محبوبیت جنگ زمینی بین رجال سیاسی آمریکا چشمگیر است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تنها حدود ۷ درصد از آمریکایی‌ها از گزینه حمله زمینی حمایت می‌کنند. اگر چنین جنگی با تلفات سنگین همراه شود، می‌تواند به فاجعه سیاسی برای دولت ترامپ تبدیل گردد. لذا اگر بخواهم تحلیل رسانه‌های خارجی را در یک جمله جمع‌بندی کنم، این است👈 "حمله زمینی به جزایر ایرانی، از نظر تاکتیکی ممکن است موفق باشد، اما از نظر راهبردی، یک باتلاق تمام‌عیار و احتمالاً یک فاجعه است." و مهم‌تر از همه این است که هیچ چشم‌انداز روشنی برای "پایان" این ماجرا وجود ندارد و این سناریو را به یک شرط‌بندی بسیار پرخطر برای کاخ سفید تبدیل کرده است. ✍ 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
🔴 آخرین سخنم پیرامون کودتا 🔻رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند رهبران فتنه دی ماه در داخل نبودند و اشرار و اوباش هدایت شده ای بودند که با ارتباط با دشمن هدایت می کردند. طبق واقعیات میدانی الحمدالله قوه قضائیه و نهادهای اطلاعاتی با صلابت و مجاهدت های حقیقتاً شبانه روزی در شهرستان های مختلف عموم این اشرار را بازداشت و محاکمه کرده اند و حتی آگاهم که حتی برخی از این اوباش که به صورت پوششی به کشورهای همسایه فرار کرده بودند با همکاری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برگشت داده شده اند. که بایست دست بوس و قدردان این عزیزان و سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که به موازات جنگ رمضان در یک پیکار اطلاعاتی پنهان تا همین الان شاهکارهای اطلاعاتی در بسترهای حقیقی و سایبری داشته اند که در موعد خود این افتخارات بایست رونمایی شود. ولی اگر کشور رهبر دیگری دارد و اگر دوستان اطلاعات مستندی بیشتر از قوه قضائیه ، اطلاعات و سپاه دارد و یا دوستان با ارتباط به اجنه سران کودتا در داخل کشور میشناسند ، خواهشا فقط و فقط و فقط به صورت مستند یا ارائه ادله، فقط یکی از رهبران کودتا [ دو تا نمیخواهد ] معرفی کنند تا ما جلوتر از آنها و نهادهای اطلاعاتی تسویه حساب کنیم😉. البته ادله این نمیشود که با سوگیری تاییدی برویم کلیپ دو یا سه نفر را بازنشر کنیم بلکه بدین معناست از همان اعزه لازم التکریم هم مطالبه گری کنیم بر اساس کدام سند روایتی خلاف روایت حاکمیت بیان کرده اید. انصافاً خیلی نظام مظلوم [ ولی مقتدر ] داریم. همه از این نظام مقدس میتوانند به اسم مطالبه گری هر سخنی مطرح کنند ولی کانه برخی آقایان جایگاه و قداست مهم تری از نظام دارند؟!!. نه آقا ؟! ؛ مطالبه کنید و اگر سفسطه و بازی با کلمات و یا خدای نکرده توهین کردند سنگر مطالبه گری را رها نکنید. بفرمایید خب بعد از این حرف ها پاسخ سوال ما چه شد؟! فقط یکی از رهبران داخلی کودتا که به زعم شما سیاسیون هستند معرفی بفرمایید. کجا و بر چه اساس می فرمایید کودتا کرده اند؟ چگونه شما متوجه شده اید ولی هیچ کس نمی داند؟ آیا فرمایشات حضرت آقا به صورت کامل یکبار در مورد فتنه خوانده اید؟ بپرسید این جملات از کیست؟  « نقشه و طراحی این فتنه در خارج اتفاق افتاده بود، مربوط به داخل نبود. بله، یک عده این و اغتشاش را راه انداختند لکن نقشه را در خارج کشیده بودند. از خارج دستور داده می‌شد، یعنی اینها با خارج تماس داشتند، البته همین سردسته‌ها؛ سردسته‌ها تماس داشتند با خارج، آنها می‌گفتند حالا این کار را بکنید، حالا به فلان جا حمله کنید، حالا به فلان خیابان بروید؛ این چیزها را از خارج بهشان می‌گفتند و با استفاده‌ی از امکانات ماهواره و امثال اینها، اطلاعاتی به دست می‌آوردند و اینها را راهنمایی می‌کردند.»  بپرسید چرا جای پاسخ دادن شفاف و منطقی به سوالات نگارنده دنبال ترور شخصیت و توهین و فرافکنی و ... هستید؟ آنکس که اهل سخن منطقی است نه با فهم ناقص، کلام حضرت آقا را تحریف میکند و نه در برابر یک مطالبه دو دو تا ۴ تا از کوره در می رود! دوستان قضائی، دادستان ها و .... به صورت بسیار جدی ورود کنند. نمیشود که در فضای مجازی حرف مفت بزنیم و به نام مطالبه گری مردم را نسبت به ساختار اطلاعاتی و امنیتی و نیروهای خدوم قوه قضائیه بدبین و بی اعتماد کنیم و مدعی شویم مطالبه گری است!. قطعاً مطالبه گری عالمانه کمک به ایران است ولی مطالبه گری ناآگاهانه کمک به اینترنشنال است مردم می پرسند؟ چطور شد که اینها میفهمند حتی یکی از سران وزارت اطلاعات ، قوه قضائیه، سرداران سپاه و.... نمی فهمند. چطور ، چگونه ، کجا سران کودتای مدنظر اینان با کودتاچیان هماهنگ شده اند که فقط چند نفر داخل کشور اطلاع دارند ولی از دید این همه چشم های نظارتی و کنترلی مخفی مانده است؟چرا هیچکدام از این اشرار که همه چیز را اعتراف کرده اند ولی در این خصوص سکوت میکنند و حتی قدرت خیالبافی هم ندارند؟ کودتا همیشه در خیابان نیست بلکه گاهی در افکار است که بس خطری مضاعف دارد. کودتای خیابانی انسجام بخش ملت است کودتای فکری تیشه به ریشه اتحاد حول محور ولایت میزند. این آخرین سخنم پیرامون کودتا بود. چرا؟ اولاً چون به تعبیر دوستان خیرخواه و آگاهم عرصه بسیار شفاف است و امیدی به بیداری خواب زدگان نیست. ثانیاً هدف نگارنده بحث شخصی ، کری خوانی و لجبازی های کودکانه نیست‌. ثالثاً در میانه جنگ هدف مشترک و دشمن اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. لطفا کانال را عوض نکنید. مشت ها علیه ترامپ و نتانیاهو گره کنیم. حسن ختام با رهبر شهید انقلاب: " آرمانگرایی بدون دیدن واقعیتها به خواهد انجامید " 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
1.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑لحظه اعدام شیخ فضل الله نوری در نمایش امشب اجتماع مردم بشرویه ✨ یک اقدام بسیار زیبا و درخورتحسین و قابل الگوبرداری نمایش صحنه ها و جلوه های عبرت آموز تاریخ معاصر است که می تواند در تجمعات خیابانی نمایش داده شود. کار خوب بایست تبلیغ شود تا تکثیر شود. البته الزاماتی دارد: ۱. کوتاه باشد ۲. مستند و معتبر باشد ۳. کار تمیز باشد ۴. از پادکست های صوتی از نهادهای معتبر بهره برداری شود ۵. از همه مهم تر: در تطبیق ها و قیاس ها وجه شبه و افتراق تفکیک شود تا با قیاس های مع الفارق این فرصت تبدیل به تهدید نشود. بحث بسیار حساس و ظریفی است؛ گاهی فهم و تطبیق و تفسیرهای خطا از قران ، تاریخ ، کلام رهبران مسیر تاربخ را منحرف کرده است. 🔹به هر حال خداقوت جانانه به همه عزیزانی که مجاهدانه در حال این پخش این روایت های تاریخی هستند. لذت بردیم. عالی بود 👏🌹🙏 ✍ 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
سربازان امام سیدمجتبی خامنه ای ( حفظه الله ) در گهواره هستند😍😍 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
یک نکته: تا کی در خیابان باشیم؟ تا وقتی آقا سیدمجید بخواهد 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
🔴 تابلوهای این پیچ را خمینی و خامنه‌ای نصب کرده‌اند‼️ ✍ 🔸۱- رجزخوانی و لاف‌های گزاف دشمنان در نخستین روزهای‌ جنگ اخیر و آرزوهای برباد رفته آنها بعد از نمایش مقتدرانه ارتش و سپاه در میدان و حضور مثال زدنی و بی‌نظیر مردم در خیابان، یاد آور جنگ جمل است. توضیح آن که بعد جنگ جمل و شکست سپاهیان انبوهی که به مقابله با سپاه اسلام آمده بودند، حضرت امیر علیه السلام در وصف حال و هوای دو سوی آن آوردگاه فرمودند: 🔺«وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّی نُوقِعَ وَ لَا نُسِیلُ حَتَّی نُمْطِرَ‌... دشمنان چون رعد غریدند و مثل برق، جرقه زده و از جای برآمده و جهیدند ، اما با وجود آنهمه لاف گزاف، هنگام کارزار ناتوان و ترسان بودند. ولی ما، خروش برنمی‌داریم، مگر آن که دست به عمل می‌زنیم و نمی‌باریم، مگر آن که سیل به راه می‌اندازیم ». خطبه ۹ نهج‌البلاغه. 🔸۲- سال ۱۳۵۸، چند ماه بعد از پیروزی انقلاب، مرحوم «محمد حسنین هیکل» روزنامه‌نگار بلند آوازه مصر به دیدار امام راحل‌مان (رضوان الله تعالی علیه) آمده بود و خاطرات خود را در کتابی به چاپ رساند. در بخشی از خاطرات آن مرحوم آمده است: 🔺«من یکی از اصحاب خاص رسول خدا (ص) را دیدم که گوئی از کانال ۱۴۰۰ ساله زمان عبور کرده و به عصر حاضر آمده است تا سپاهیان علی (ع) را که بعد از شهادت او بی فرمانده شده بودند بار دیگر فرا بخواند و فرماندهی کند و من این توان را در او می بینم‌ ». مرحوم حسنین هیکل در جای دیگری می گوید: «ولایت فقیه یک مین بود که علی(ع) در صدر اسلام ساخته است و خمینی زیر پای آمریکا منفجر کرده است». 🔸۳- «مایکل بن آری»(خاخام و سیاستمدار صهیونیست/ عضو سابق کنست): 🔺«انقلاب خمینیستی، تبدیل به یک مدل شده است. ایران مانند مصر و لیبی و رومانی نیست. آنچه در انقلاب خمینیستی رخ داد، بشارتی عظیم و تاریخی بود. آنها موفق شدند جمهوری اسلامی تاسیس کنند که تبدیل به مدل شد و دومینویی در کل جهان اسلام ایجاد کرد. حزب ‌الله محصول همان انقلاب بود؛ همچنین، حماس. چه چیزی نیروی اصلی را به آنها داد؟ انقلاب خمینیستی. آنها الگوی موفق بودند. اکنون هم کسانی که در ایران می‌‌جنگند، رژیمی که می‌‌جنگد، براى اسلام می‌جنگند، براى على [علیه‌السلام] می‌جنگند. ذهنیتی که درکش برای ما بسیار دشوار است. فرد پایبند و مؤمن که احساس می‌‌کند باید همه چیزش را بدهد تا از آن دستاورد عظیم اسلامی که پس از ۱۴۰۰ سال رخ داده، محافظت کند. صادقانه باید گفت ایران توانسته در نظام ارزشی و در دل‌‌های بسیاری از مردم خود، همان دیدگاه [آیت‌الله] خامنه‌‌ای را نهادینه کند.» 🔸۴- این همه را که فقط مشتی از خروارها و اندکی از بسیارهاست، در حرکت ۴۸ ساله انقلاب و مخصوصاٌ در مقابله جانانه رزمندگان در میدان و حضور معجزه گونه مردم در خیابان ، به وضوح می توان دید …. «پیچ تاریخ» که امام شهیدمان از آن خبر داده بود پیش روی است، پیچی که برژینسکی در اجلاس آتلانتیک، با نگرانی به آن اشاره کرده و گفته بود «تابلوهای راهنمای این پیچ را خمینی و خامنه ای نصب کرده‌اند». 🔸۵- اشاره به این دو گزارش که از میان صدها‌ نمونه مشابه انتخاب شده است ، شاهد مثال است. هفته نامه آمریکائی «گلوبال اینسایت» با چاپ چند تصویر از موشک های ایران در روی جلد خود نوشته است: اینها که می‌بینید موشک نیست،‌ ستون‌های خاورمیانه جدید است که ایران درحال ساخت آن است» و «هافینگتون پست» نوشته بود،‌ آمریکا درپی تغییر مناسبات خاورمیانه ( غرب آسیا) بود. این اتفاق در حال وقوع است، اما به نفع ایران. 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴👆 لحظه اعلام رای مجلس خبرگان توسط حاج حسین طاهری 🔻روزی چند بار نگاه میکنم. اشک شوق می ریزم و دست قدرت خدای متعال و دنیایی از انرژی مثبت و حس غرور، حس غیرت ، حس افتخار در این قاب می بینم و حسابی لذت می برم و کیف میکنم. شاید عده ای این لذت و حس را درک نکنند و بر ما خرده بگیرند‌. ایرادی نیست شاید اشتباه از ما باشد، ولی : من نخواهم کرد ترک لعل یار و جام می 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ته تغاری مامان 😍😭 حتما حتما حتما ببینید.... یکسال بیمه شوید بیشتر در کانال عمار۱۱۰👇 بخوانید 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110
عمار۱۱۰
ته تغاری مامان 😍😭 حتما حتما حتما ببینید.... یکسال بیمه شوید بیشتر در کانال عمار۱۱۰👇 بخوانید 🌸 #عم
🇮🇷 بَشِّرِ الصّابِرین 🌷 یادواره‌ی «شهید سیدمهدی احمدی‌زاده»، که در حمله آمریکایی_اسرائیلی در تهران به شهادت رسید. 🔹 اسمش اُم‌عقیل بود. یکی از روزهایی که پسرش شترها را به صحرا برده بود، چند مسافر آفتاب‌سوخته‌ مهمانش شدند. همان حین خبر آوردند شتری رَم کرده و جوانش را در چاه انداخته. اُم‌عقیل به کسی که خبر مرگ جوانش را آورده بود گفت از مرکب پیاده شو و کمک کن گوسفندی برای مهمان‌ها ذبح کنیم. یکی از مسافرها می‌گوید از غذا خوردن که فارغ شدیم، زن مؤمنه نزدمان آمد. گفت کسی از شما هست که به قرآن آگاه باشد؟ یکی از حاضران سرش را تکان داد. اُم‌عقیل گفت آیاتی بخوان تا در برابر مرگ فرزندم تسلی خاطرم شود. مرد گفت: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» زن رو به قبله ایستاد. چند رکعت نماز خواند. دست‌هایش را بالا برد: «خدایا من صبوری کردم. تو هم آنچه از رحمت و صلوات به من وعده داده‌ای، مرحمت فرما.» بعد گفت: «اگر بنا بود در این جهان کسی برای کسی بماند، پیغمبر برای امّتش باقی می‌‌ماند.» 🔸 لبه‌ی چادر و روسری‌‌اش صاف و به‌قاعده بود. نه زیر پلک‌هایش سرخ بود نه کناره‌های بینی‌‌اش. خم شده بود روی تابوتی که اسم خورده بود به‌‌نام "سیدمهدی احمدی‌زاده" و دیواره‌هایش را با ساتن سبز پوشانده بودند. مادر، انگار که پای ضریحی ایستاده باشد تندتند دست‌ها را تبرک می‌کرد به سر و روی پسرش: «ببین منو کجا آوردی؟ اگه تو تصادف می‌کردی، یه جای معمولی منو می‌بردن! الان محل شهدا آوردنم! با احترامات!» سرش را بلند کرد و به زن‌ها نهیب زد: «گریه نکنید! قول دادید که گریه نکنید!» 🔹 صدای مرد جوانی تو فیلم پیچید: «مامان بذار بابا هم وداع کنه.» «بذار یه چیز دیگه هم به بچه‌م بگم» سرش را برد توی تابوت: «صبر حضرت زینب(س) رو برام بخواه، باشه؟ تو که می‌دونی چقدر دیوونه‌ت بودم، بگو دیوونه نشه مامانم، صبر داشته باشه!» دمِ آخر هم رو به جوانِ توی‌ جعبه‌خوابیده‌اش گفت: «هرکس شهید بشه به نفعشه! به نفع اسلام! به نفع ایران! خب؟» "خب" را با توقع می‌گفت. جوری که حق منِ مادر را باید این‌طور ادا کنی حالا که عِندَ ربّهم یُرزَقون شده‌ای و دستت باز است. 🔸 هق‌هق مردی توی فیلم پیچید. زن حرفش را برید: «نکن‌نکن! گریه نکن!» صورتش را جلو برد و جوانش را بوسید. سرش را که بلند کرد می‌خندید. از ته دلش گفت: «خدا به همراهت مادر!» رو کرد به دوربین: «فقط یه روز بعد از حضرت آقا تاب آورد! منو کرد مادر شهید، باباشو کرد پدر شهید! وجودش افتخار! رفتنش افتخار! شکراً للّه!» 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا 👇 🆔 |➺ @ammar110