eitaa logo
جشنواره علوم انسانی عمار
349 دنبال‌کننده
192 عکس
33 ویدیو
2 فایل
جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🔴 راه های ارتباطی: https://zil.ink/ammar_ensani ۰۲۱-۸۸۹۸۹۷۵۶ سفارش کتاب: @book_a
مشاهده در ایتا
دانلود
تمدید مهلت دریافت اثار دومین جشنواره علوم انسانی عمار؛تا 31 اردیبهشت ماه 📌 گزارش خبرگزاری مهر و دانشجو از تمدید مهلت ارسال آثار و مقالات دومین جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 💠 متن کامل خبر: 🔗 mehrnews.com/x328f4 🔗 snn.ir/004Vfv 🔰 جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
کتاب اول جشنواره علوم انسانی عمار در نمایشگاه کتاب 💠 کتاب اول جشنواره علوم انسانی عمار را به صورت حضوری از غرفه انتشارات راهیار تهیه نمایید. 📚شبستان درب ۵۸ - راهروی ۹ - غرفه ۸ 🔰 جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ جشنواره علوم انسانی عمار چه می‌گوید؟ 💠 مصاحبه با سرکار خانم دانشور 🖊️ جشنواره زمانی که از ایده مشاهده به سمت نظریه صحبت می‌کند،به نوعی نسبت خود را با واقعیت تعیین می‌کن.و معتقد است این مواجه با واقعیت اجتماعی و بخش‌های نادیده گرفته شده است که می‌تواند مارا هم به نظریه‌پردازی هم به فهم بهتر جامعه برساند. 🔰 جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
🔶 فرآيند انتخاب آثار جشنواره علوم انساني عمار چگونه است؟ ‏🆔 @ammar_ensani
💠سلسله همایش‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔸️همایش دوم 🔷️اندیشه امام خمینی (ره) با ارائه اندیشمندان علوم انسانی: 🔸️محسن قنبریان قنبریان 🔸️سید علی موسوی 🔸️مهدی امامی 🔸️ علی فرحانی 🔸️امین اسد پور 🔸️علی محمدی 🔸️محمدجواد تاکی 🔸️مجتبی نامخواه 📌 زمان:پنج‌شنبه ۴ خرداد‌ماه -ساعت ۱۰ صبح 📍مکان:مصلی قم-پژوهشکده باقرالعلوم 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶️ جشنواره علوم انسانی عمار چه می‌گوید؟ 🔹️قسمت ششم 💠 مصاحبه با آقای داوود پوریا طالقانی 🖊️ تجربهٔ شرکت در جشنواره علوم انسانی عمار 🔰 جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
🔴اصلاحیه مکان همایش 💠 سلسله همایش‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔸️همایش دوم 🔷️اندیشه امام خمینی (ره) با ارائه اندیشمندان علوم انسانی: 🔸محسن قنبریان 🔸️ علی فرحانی 🔸️سید علی موسوی 🔸️مهدی امامی 🔸️امین اسد پور 🔸️علی محمدی 🔸️محمدجواد تاکی 🔸️ مجتبی نامخواه 📌 زمان:پنج‌شنبه ۴ خرداد‌ماه -ساعت ۱۰ صبح 📍مکان: قم - خیابان معلم - جنب بوستان کتاب - مرکز همایش‌های غدیر طبقه منفی۲ - سالن کنفرانس علامه طباطبایی لینک حضور مجازی در همایش 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
💠 جدول زمان‌بندی همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔸️همایش دوم اندیشه امام خمینی(ره) 📌 زمان:پنج‌شنبه ۴ خرداد‌ماه -ساعت ۱۰ صبح 📍مکان: قم - خیابان معلم - جنب بوستان کتاب - مرکز همایش‌های غدیر طبقه منفی۲ - سالن کنفرانس علامه طباطبایی 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
🔶️ لینک حضور مجازی در همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی: https://bbb01.dte.ir/b/c7d-ktw-2rw-dax
🔷️ شروع جلسه دوم از سلسله جلسات همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب 🔶️لینک حضور مجازی در همایش: https://bbb01.dte.ir/b/c7d-ktw-2rw-dax
💠 حجت الاسلام والمسلمین فرحانی: لازمه موفقیت امتداد نگاه امام خمینی(ره) و ولایت فقیه است ایشان افزود: در عرصه‌هایی ازجمله دفاعی و جبهه مقاومت که نگاه ولایت فقیه و امام خمینی(ره) را ادامه دادیم به موفقیت رسیدیم. به گزارش دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار ، حجت الاسلام والمسلمین علی فرحانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به نگاه اسلام و رابطه این نگاه با علوم اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید ابواب عملی فقه که مربوط به اداره زندگی مردم است را یک بار دیگر آغاز کنیم. وی با اشاره به اینکه توسط امام خمینی(ره) تاسیس حکومت را داشتیم، مطرح کرد: با این اتفاق، تمام ابواب عملی فقه که مربوط به زندگی اجتماعی است، احیا شده است. این استاد حوزه ادامه داد: اگر بخواهیم اسلام از منظر امام خمینی(ره) و رابطه آن با علوم اسلامی تجدید نظر کنیم می‌‌توانیم از بعدهای مختلفی به موضوع ورود کنیم. وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تمام علوم میراث گذشتگان را حفظ کرده است، عنوان کرد: نه عظمت گذشتان مانع پیشروی ایشان شده است و نه پیشتازی موجب خام بودن این علوم شده است. فرحانی افزود: امروز به دنبال کارآمدی و مفید شدن علوم اسلامی و حرکت دینی هستیم. وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) کارآمدترین فقیه عصر حاضر بودند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند یک تمدن اسلامی داشتیم که دچار افول شده ولی مجدد آن را احیا کردیم که محور آن اهل بیت(ع) هستند و در این نگاه تمدنی نگاهی بجز قرائت اهل بیت(ع) نداریم. این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این نگاه، نقطه اهمیت برای امام خمینی(ره) اسلام است، تصریح کرد: تمام علوم قرائت‌های عمیق خود را با اعتنا به منابع و مفاهیم اسلامی به وجود آورده‌اند. وی اضافه کرد: به تدریج این علوم پررنگ‌تر شده و اسلام به حاشیه رفته و از علوم خارج شده است. فرحانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تاکید داشتند این علوم باید در آستانه اسلام باشند، یادآور شد: زمانی که این اتفاق رقم بخورد فقها و فیلسوف‌ها نمی‌توانند به یکدیگر ایراد بگیرند. وی با بیان اینکه نگاه امام در این حوزه یک منظومه سالم و صحیح است، ابراز کرد: هر کدام از علوم بخشی از این منظومه را شامل می‌شوند. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه امروز گرایش‌های معنویت در دنیا افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: باید تلاش کنیم معنویت حقیقی را از معنویت جعلی مانند داعش جدا کنیم. وی با بیان اینکه در نگاه امام خمینی(ره) اسلام جایگاه تکاملی دارد، اظهار داشت: در این نگاه اسلام استکمالی انسان را به معراج می‌رساند. فرحانی با اشاره به اینکه تولد اسلام اجتماعی بوده است، مطرح کرد: این نگاه به دنبال خود کارآمدی و نتیجه بخش بودن را به همراه دارد. وی با بیان اینکه نخستین نتیجه این نگاه، انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: اینکه تمام دنیا برای شکست انقلاب اسلامی متهد شده و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند به دلیل نگاه امام خمینی(ره) است. درحال حاضر در عرصه‌هایی ازجمله دفاعی و جبهه مقاومت که نگاه ولایت فقیه و امام خمینی(ره) را ادامه دادیم به موفقیت رسیدیم. وی با اشاره به اینکه اقتصاد دست دولت و دفاع از کشور به فرماندهی مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت منویات مقام معظم رهبری با صادرات پهباد درحال کسب درآمد نیز هستیم. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
🔷️ سلسله جلسات همایش جهان فکری اندیشمندان انقلاب ارائه حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان عنوان بحث:نمایی از فقه اقتصادی امام خمینی(ره) 🔶️لینک حضور مجازی در همایش 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
💠 حجت الاسلام والمسلمین قنبریان: انقلاب اسلامی نقطه تمایز امام خمینی(ره) نسبت به سایر فقها است امام خمینی(ره) اگر انقلاب نمی‌کرد همان فقه نجف را داشت و اصل متمایزی نسبت به سایر فقها نداشت. به گزارش دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار، حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبریان در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: فقه امام خمینی(ره) فقه جواهری است. وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) عمیقا به طراوت علوم عمیق اسلامی پایبند هستند، مطرح کرد: در این زمینه می‌توان به حدیث 24، کتاب 40 حدیث اشاره کرد. استاد حوزه علمیه از عنصر اصلی تمایز امام خمینی(ره) با دیگران یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) اگر انقلاب نمی‌کرد همان فقه نجف را داشت و اصل متمایزی نسبت به سایر فقها نداشت. وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به دنبال اصلاح و زمینه‌سازی امور مختلف بودند، عنوان کرد: این اصلاح و زمینه‌سازی بدون انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
💠 حجت الاسلام قنبریان با اشاره به اینکه روابط، نظام و احکام سه مفهوم اصلی انقلاب است، خاطرنشان کرد: روابط جریان حاکم در بازار و نظام ایده و نگرش درست است. وی با بیان اینکه فتوای به محدودیت مالکیت چندین مرتبه توسط امام خمینی(ره) مطرح شده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این فتوا نه مالکیت را به کمونیسم می‌رساند و نه مالکیت را به نظام سرمایه‌داری نزدیک می‌کند. استاد حوزه علمیه ادامه داد: منظور فتوای امام خمینی(ره) این است که باید در نظام همه به مالکیت برسند و روابط در این راستا قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه اصولا جهت‌گیری اقتصاد اسلام در راستای حفظ منافع محرومین و گسترش مالکیت آن‌ها است، یادآور شد: در فتوای امام خمینی(ره) آمده است که مالکیت معنوی وجود دارد و اگر این موضوع در جامعه امروز محقق شود شاهد حل مشکل خودرو و خروج از انحصار آن هستیم. قنبریان با بیان اینکه ولایت مطلقه به معنای تشریح موقت است، ابراز کرد: این موضوع موجب می‌شود در زمینه‌سازی‌ها و اصلاح امور برخی از احکام فرعی به صورت موقت برکنار شود. 🔶️لینک حضور مجازی در همایش 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
💠 حجت الاسلام نامخواه خبرداد؛ احتمال اضافه شدن بخش متفکران انقلاب به جشنواره علوم انسانی عمار دبیر علمی جشنواره مردمی علوم انسانی عمار گفت: در آینده می‌توانیم بخش متفکران انقلاب را در جشنواره علوم انسانی عمار نیز شاهد باشیم. به گزارش دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار، حجت الاسلام مجتبی نامخواه در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: 50 سال اخیر جامعه حوادث متعدد کنشگرانه را در خود دارد. وی با اشاره به اینکه متاسفانه از مطالعه این رویدادهای کنشگرانه غفلت کرده‌ایم، مطرح کرد: جشنواره علوم انسانی عمار از تراکم این مطالعات متولد شد. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
🔶️دبیر علمی جشنواره مردمی علوم انسانی عمار با بیان اینکه در این جشنواره عقل عملی را محور قرار داده‌ایم، عنوان کرد: در این تعریف عقل عملی عقل مستقل کنشگری‌های اجتماعی است. وی با اشاره به اینکه متفکران انقلاب افرادی هستند که برای افراد جامعه راه تحول را انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: متفکر انقلاب فردی است که به دنبال دگرگون کردن وضعیت بوده است. حجت الاسلام نامخواه با بیان اینکه در سال‌های پیروزی انقلاب، تعاریف مردم از موضوعات مختلف متفاوت شده است، تصریح کرد: در این نشست‌ها به دنبال بازخوانی مفاهیم و تفکرات اولیه هستیم. وی ادامه داد: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که این نشست‌ها بتواند برنامه لازم برای تجمیع مشاهدات را در اختیار پژوهشگران قرار دهد. دبیر علمی جشنواره مردمی علوم انسانی عمار با اشاره به اینکه برگزاری مباحثات گام نخست رسیدن به هدف برگزاری این نشست است، یادآور شد: در آینده می‌توانیم بخش متفکران انقلاب را در جشنواره علوم انسانی عمار نیز شاهد باشیم. 🔶️لینک حضور مجازی در همایش 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
💠 حجت الاسلام امامی: لزوم کشف اندیشه امام خمینی(ره) در کنشگری فاعل بالتجلی استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید اندیشه امام خمینی(ره) در عرصه فاعل بالتجلی کشف کنیم. به گزارش دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار، حجت الاسلام مهدی امامی در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه امروز شاهد انباشت بسیاری از مسائل هستیم. وی با اشاره به اینکه عدم وجود کنشگری جدی یکی از اصلی‌ترین مشکلات جامعه امروز است، مطرح کرد: عدم کنشگری موجب شده است مسائل مختلف را کشف نکنیم تا زمانی که انباشت آن‌ها صورت می‌گیرد. استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام سیاسی به معنای اسلام معطوف به قدرت نیست، عنوان کرد: در اندیشه اسلام سیاسی، اسلام پاسدار اندیشه‌های افراد است. وی با اشاره به اینکه حرکت عقل عملی در تاریخ از منظر امام خمینی(ع) متناسب با فلسفه ایشان است، خاطرنشان کرد: فاعل بالطبع، فاعل بالقسر، فاعل بالجبر، فاعل بالقصد، فاعل بالرضا، فاعل بالتجلی، فاعل بالتسخیر و ... ازجمله اقسام کنشگری هستند. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
🔶️ امامی با بیان اینکه کنشگری اجتماعی در دهه 50 و 60 فاعل به التجلی بوده است، تصریح کرد: این کنشگری مراتب مختلف و گوناگونی دارد که می‌تواند ارتقا پیدا کند. وی ادامه داد: در این کنشگری معلم تربیتی در خاستگاه‌های مفهومی ورود پیدا نمی‌کند بلکه وجود خود را به شاگر می‌بخشد و به دنبال ارتقای آن است. استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند در تمام ابعاد فاعل بالتجلی است، یادآور شد: در این منظر انسانی متولد خواهد شد که دارای نگاه‌های موثر به مفاهیم است. وی با بیان اینکه باید اندیشه امام خمینی(ره) در عرصه فاعل بالتجلی کشف کنیم، ابراز کرد: این عدم کشف موجب شده است امام را در ادبیات فقهی جست‌وجو کنیم که نتیجه‌بخش نخواهد شد. امامی با اشاره به اینکه امروز شاهد وجود کنشگران بالقصد هستیم، بیان کرد: این نوع از کنشگران زمانی که به انگیزه خود دست پیدا می‌کنند، دست از کنشگری بر خواهند داشت که نمونه‌های آن را در جامعه شاهد هستیم. وی اضافه کرد: انقلاب درونی که امام خمینی(ره) نسبت به آن تاکید داشتند بازگشت به فاعل بالتجلی است چراکه با این بازگشت می‌توانیم به کنش‌های عمیق و اصیل دست پیدا کنیم. 🔶️لینک حضور مجازی در همایش: https://bbb01.dte.ir/b/c7d-ktw-2rw-dax 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
💠 حجت الاسلام محمدی تشریح کرد؛ چگونگی ورود واژه مصلحت به ادبیات حکمرانی انقلاب اسلامی مدیر موسسه معنا چگونگی ورود واژه مصلحت به ادبیات حکمرانی انقلاب اسلامی را تشریح کرد. به گزارش دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار، حجت الاسلام علی محمدی در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: بدون فهم مسئله مصلحت امکان خوانش دهه نخست انقلاب اسلامی وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه بسیاری از اتفاقات این دهه در مسیر مصلحت اندیشی است، مطرح کرد: چالش مصلحت را باید در فضای انقلاب اسلامی جست‌وجو کنیم. مدیر موسسه معنا با بیان اصل 112 قانون اساسی، عنوان کرد: این اصل در بازنگری قانون اساسی در سال 1368 اضافه شد که علت اضافه شدن واژه مصلحت به ادبیات حکمرانی انقلاب اسلامی تشریح می‌کند. وی با اشاره به اینکه تفکر مردم پیش از ورود این واژه این بودکه تمام مصلحت‌های مردم در شریعت آمده است، خاطرنشان کرد: عدم اعتبار قوانین مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان ازجمله دلایل ورود این ادبیات به حکمرانی انقلاب اسلامی است. محمدی با بیان اینکه سال 65 و 66 شاهد اتفاقات بزرگی در انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: برای تصویب قانون کار اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان به وجود می‌آید. وی افزود: شورای نگهبان در این قانون اعتقاد داشت که دو نفر درحال توافقی هستند که دولت نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد. مدیر موسسه معنا با اشاره به اینکه در این شرایط وزیر کار طی نامه‌ای از امام خمینی(ره) استفتاء کرد، یادآور شد: در هر شرایطی دولت می‌تواند به این موضوع ورود کند. وی با بیان اینکه پس از این اتفاق و چندین اتفاق دیگر آیت الله صافی گلپایگانی از شورای نگهبان استعفاء دادند و کناره گیری کردند، ابراز کرد: در این دوران جریان مصلحت به جایی رسیده است که اسلام آمریکایی با اسلام چپ در تقابل صددرصد قرار دارند. حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در ماجرای مصلحت دو لایه را از هم مجزا کرده است، بیان کرد: امام در لایه احکام فرعیه تطبیق عناوین ثانویه را از اختیارات عموم مردم می‌داند. وی افزود: در لایه بعدی حضرت امام خمینی(ره) شکل‌گیری جهت‌گیری‌ها تمامی احکام را مقید به آن می‌داند و این موضوع مبنای جریان ولایت است. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
💠 حجت الاسلام موسوی: آشنایی با پاسخ اسلام به عدالت طلبی بشریت رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم گفت: تنها امام با اعطای مالکیت به آحاد مردم می‌تواند مقابل نظام سرمایه‌داری ایستادگی کند. به گزارش دبیرخانه جشنواره علوم انسانی عمار، حجت الاسلام سیدعلی موسوی در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: تحقق عدالت مهم‌ترین سوال تاریخ بشریت است. وی با اشاره به اینکه یکی از پاسخ‌ها به این سوال مالکیت دولتی است، مطرح کرد: در این شرایط تمام مردم کارگر دولت خواهند شد و دولت نیز به شکل یکسانی دستمزدها را تقسیم می‌کند. رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه در این مرحله سوال دیگری مبنی بر تضمین توزیع عادلانه عدالت مطرح شد، عنوان کرد: در این شرایط مقرر شد گروهی از همین کارگرها برای نظارت بر عملکرد دولت‌ها وارد حکمرانی شوند. وی افزود: مشکل از زمانی آغاز شد که این قشر کارگر نیز کاخ نشین شدند و از وظایف عدالت‌خواهی خود دور شدند. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌
💠حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه نگاه مقابل این نگاه نیز مبنی بر ارتقای رفاه بجای توزیع فقر بود، خاطرنشان کرد: این نگاه نیز پاسخ مناسب برای این سوال را نتوانست مطرح کند. وی با بیان اینکه امروز شاهد رسوایی نظام سرمایه‌داری نیز هستیم، تصریح کرد: در جامعه امروز 2 درصد مردم صاحب 90 درصد سرمایه دنیا هستند ولی نتوانسته‌اند توزیع عادلانه در جامعه را محقق کنند. رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم با اشاره به پاسخ اسلام به این سوال، یادآور شد: ازجمله مثال‌هایی که در این راستا می‌توان استفاده کرد، موضوع اصلاحات ارضی است. وی با بیان اینکه مسئله اصلی در اصلاح اراضی جلوگیری از ویژه‌خواری عده‌ای بوده است، ابراز کرد: با این اتفاق از برده‌داری جلوگیری و کمر این سنت شکسته شد. موسوی با اشاره به اینکه دولت و ساختار توانایی مقابله با نظام سرمایه‌داری را ندارد، بیان کرد: تنها امام با اعطای مالکیت به آحاد مردم می‌تواند مقابل این نظام ایستادگی کند. وی با بیان اینکه باید مردم پای کار پروژه ولی خدا باشند، اظهار داشت: یکی از کارکردهای نماینده ولی خدا تحقق عدالت‌خواهی مردم است. رئیس پژوهشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای مقابله با نظام سرمایه‌داری پدید آمده است، مطرح کرد: این موضوع زمانی محقق می‌شود که بتوانیم ساختاری در راستای آن ایجاد کنیم. وی با بیان اینکه برای ایجاد ساختار نهایی اسلامی باید از ایده‌های ناب و عمیق اسلامی استفاده کنیم، عنوان کرد: امام خمینی(ره) نیز به دنبال استفاده از این ایده‌ها بوده است. 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani‌