─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁مهمترین وظیفهی ائمه، «حفظ دین» به بهترین شکل ممکن و گشودن راه برای پیوستن سایرین به مکتب اهلبیت بوده است. اگر با این مقدمهی کلی به ماجرا نگاه کنیم، میتوانیم پاسخ دهیم که پذیرش صلح در آن زمان از سوی امام حسن علیهالسلام، برای حفظ دین بوده است. علاوه بر این، حفظ انسجام امت و گشودن راهی که چراغ مکتب اهلبیت خاموش نشود را میتوان بهعنوان عوامل اصلی دیگر دانست.
─┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁یکی از آسیبهایی که بیشوکم خود را بهصورت مستقیم و غیرمستقیم نشان میدهد و باید آن را بهعنوان یک آسیب بدانیم. مرحوم صدوق در «عللالشرایع» روایتی را نقل میکنند که شخصی به نام ابیسعید نزد امام حسن علیهالسلام میرسند و در مورد صلح از امام سؤال میکنند و ایشان نیز با بحثی کلامی پاسخ میدهند و از ابیسعید میپرسند آیا من حجت خدا بر مردمان نیستم؟ آیا من امام مردم بعد از پدرم نیستم؟ آیا من همانی نیستم که پیامبر فرمودند حسن و حسین هر دو امام هستند، چه قیام کنند و چه قعود کنند؟ این سؤال نشان میدهد که این شائبه از همان ابتدا هم وجود داشته است و عدهای بر این باور ناصواب بودند که راه امام حسن علیهالسلام، راهی متفاوت از امام حسین علیهالسلام است.
─┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁امام حسین علیهالسلام حتی در روز عاشورا نیز دو خطبه خواندند و سپاهیان یزید را به حق دعوت کردند و ممکن است عدهای این دعوت را نوعی جهادگریزی بدانند. حضرت حتی در آخرین لحظات زندگی خود و زمانی که در قتلگاه بودند و میدیدند که دشمنان به سمت خیمهها میروند، خطاب به آنها میگوید که اگر دین ندارید، آزاده باشید و اگر دین ندارید، غیرت عربی شما کجا رفته است؟ خوب اگر بخواهیم با معیار این تفکر پیش برویم، طبیعی است که اقدامات اهلبیت جملگی زیر سؤال میرود، در حالی که میدانیم اینگونه نیست و باید بهطرز دیگری به سیرهی اهلبیت نگریست.
─┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁اگر بخواهیم وارد عرصهی زندگی اجتماعی شویم نیز طبیعی است هرکدام از مردم دارای ویژگیهای خاص خود هستند و نمیتوان همهی آنها را با یک روش به سمت خدا فراخواند. همانطور که در طب جسمانی نیز برای هریک از افراد مبتلا به یک بیماری، ممکن است نسخهای جدا تجویز شود، در طب معنوی و روحانی نیز همینطور است.از این حیث، نرمش قهرمانانه یعنی در نظر گرفتن «مبانی» و «اصولی» که به آن پایبندیم و هیچگاه ذرهای از آن عدول نمیکنیم و در مواجهه با مخاطب، متناسب با هدفی که داریم و میخواهیم به آن برسیم، انعطاف لازم را داشته باشیم.
─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁نکتهای که برخی فراموش کردهاند، از این قرار است که امام علیهالسلام حتی در میدان مبارزه نیز نقش هدایتگری دارند و هادی امت، همواره راه را برای بازگشت طرف مقابل فراهم میکند و بهگونهای ترشرویی و غلظت از خود نشان نمیدهد که این راه بسته شود.ما اگر این وجه را در نظر بگیریم، از طریق گفتوگو و مذاکره میتوانیم سخن خود را به دشمن منتقل کنیم.
─┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁ما باید به عنوان حکومت دینی، فضای گفتوگو را در جهان ایجاد کنیم و اگر اینگونه نشود، هیچ گمکردهراهی هدایت نمیشود. به همین دلیل است که رهبر انقلاب در جایی فرمودند که گاهی میتوان از طریق دیپلماسی به اهدافی رسید که از طریق جنگها نمیتوان. بنابراین نه صلح و نه جنگ، هیچکدام فینفسه دارای ارزش و اهمیت نیستند. آن چیزی که از اهمیت و ارزش برخوردار است، همانطور که گفته شد، حفظ دین، حفظ وحدت امت اسلام و دعوت مردم به دین است.
─┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁از سویی دیگر، به نظر میرسد که عدهای یک خلط میان مفهوم «جهاد» و «جنگ» انجام دادهاند و این دو را یکسان میبینند. اسلام دین جهاد است و حضرت زهرا و امیرالمؤمنین نیز جهاد را مایهی عزت اسلام میدانند، اما جهاد لزوماً جنگ نیست. جهاد یک حکم دینی است و تعطیلی و سستی هم ندارد، ولی شکل جهاد الزاماً جنگ نیست. رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبایی دارند که میفرمایند: رزمندگان یعنی کسانی که در مقابله با دشمن مجاهدت کردند، مجاهدت هم اعم از مقاتله است. مقاتله یعنی جنگ نظامی و مجاهدت مجموعهای از انواع مبارزههاست: جنگ نظامی، جنگ فکری، جنگ روحی، جنگ اجتماعی، مجموعهی اینها اسمش مجاهدت است.
─┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁جایی که عزت مسلمانان زیر سؤال برود، عرصهی جنگ است. جایی که اصل دین در خطر باشد نیز عرصهی جنگ است، اما همیشه که چنین شرایطی نداریم. این در حالی است که جهاد همیشگی است. زمانی که صلح تمام میشود، جنگ آغاز میشود و بالعکس. اما جهاد در هر دو حال ادامه دارد و یک کار فیسبیلالله است. این یکسانپنداری •میان جنگ و جهاد•، منجر به همان اشتباهی میشود که حتی صحابهی امام حسن علیهالسلام نیز مرتکب آن شدند و امام را به اتهام اینکه جنگ نکردهاند، زیر سؤال بردند. بنابراین نرمش قهرمانانه یکی از سختترین عرصههای جهاد است که باید به آن دقت شود.
─┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁برخی ممکن است نرمش قهرمانانه را به معنای پذیرش خواستههای ناحق طرف مقابل قلمداد کنند، مرز میان نرمش قهرمانانه و ذلتپذیری چیست؟در نرمش قهرمانانه، آن فردی که قهرمان است، اصولی آشکار دارد و با همهی وجود به آن پایبند است و از آن عدول نمیکند اما متناسب با شرایطی که دارد، ممکن است از خود انعطافهایی نشان دهد تا از یکسو نقاط ضعف دشمن را شناسایی کند و از سوی دیگر، حُسننیت خود را نشان دهد. در عین حال آن چیزی که از همه مهمتر است آنکه وجه هدایتگری را نیز بر مخاطب نمیبندد.
─┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁در صلح حدیبیه نیز میبینیم که کفار ابتدا «بسمالله» را حذف کردند و بعد نام «رسولالله» را و بعد که پیامبر به مردم بازگشتند، عدهای که کاسهی داغتر از آش بودند، از پیروی پیامبر استنکاف کردند. این در حالی بود که پیامبر اسلام در مقام گفتوگو و مذاکره است و نمیتواند با تندی و خشونت حرف خود را بزند. با پرهیز از کوتهنظری و مقطعنگری است که انسان میتواند به عمق مفهوم و اهمیت نرمش برسد. امام حسن علیهالسلام نیز در یک روایت تصریح میکنند که نمیتوانید حکمت کاری که انجام دادهام را دریابید و اینکه به من خشم میورزید، به دلیل نادانی نسبت به حکمت عمل من است.
─┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌓◁ما امروز هم به راه علمی باقرین علیهماالسلام، هم سکوت امیرالمؤمنین علیهالسلام، هم ذلتناپذیری امام حسین علیهالسلام و هم همکاری با حکومتها بهصورت «مشروط» نیاز داریم و امکان تفکیک وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب نیز در آن سخنرانی تصریح کردند که اگر دشمن به ما حمله کند و ما را در تنگنا قرار دهد، ما اقدام عاشورایی انجام میدهیم. واضح است که اینجا صحنهی سکوت امیرالمؤمنین علیهالسلام و علم باقرین علیهماالسلام نیست و پیداست که صحنهی شهادتطلبی و کوبیدن بر دهان دشمن مکار است.
─┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
جناب استـــــاد #بــابــــایی
سپـــــــاسگزاریم .عالی
اجرتون با سیـــد الشهدا
علیه الســـــــلام
از همـــــــراهی همـه دوستان
ولایی سپاســــــگزاریم ....
پایان قسمت پنجم
التمــــــاس دعای فرج
یا حسیـــــــــــن
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴#ما_ملت_امام_حسینیم
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
〰〰〰〰🏴〰〰〰〰
📖☆◁#کنفــــــرانس_آنلاین
📖☆◁#نگاهی_متفاوت_به_خالق_عاشورا
📖☆◁قسمت #سوم
〰〰〰〰🏴〰〰〰〰
⏰ساعت:19/30
🎙ارائه:جناب دکتر #رجبی نیا
🗣طرح سوال:جناب استاد #علی علی
🆔@porsemanammareyon
🚫#کپی برداری از #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها وگپشن ها بدون اجازه #جایز_نیست
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
197.7K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
486.4K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
512.6K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
199.2K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
984.9K
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 #ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفـــــــرانس
📓☆◁#نگاهی متفاوت به خالق عاشورا
📓☆◁#کارکرد قیام امام حسین علیه السلام
🔖☆◁قسمت #سوم
🎙جناب دکتر #رجبی نیا
🔮#اتحــــــادیه_عمـــــــاریون
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
جناب دکتر #رجبی نیا
سپـــــــاسگزاریم .خدا قوت
اجرتون با سیـــد الشهدا
علیه الســـــــلام
از همـــــــراهی همـه دوستان
ولایی سپاســــــگزاریم ....
پایان کنفرانس
التمــــــاس دعای فرج
یا حسیـــــــــــن
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🕊◁{4⃣}.#بسته_مناسبتی_محرم
🌘◁روز شمار وقایع دهه اول محـــــرم
🔮#اتحادیه_عماریون
🆔 @ammareyon
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
┄═┅═✧❁﷽❁✧══┅┄
🌒#وقایع_روز_پنجـــــم_ماه_محــــــرم_الحرام
یـــــــک نفــــــس آمـده ام تاکــــــه
عمـــــــــــۅ را نـــــــزنـی
کــــه بـــه ایـن سینه مجـــــروح تۅ
بـــــــــا پـــــــا نـــــــزنـی
ذکر لاحــــۅݪ ولا ازدۅ لبش میبارد
باچنیݧ نیـــزه سرسخٺ به لبهانزنی
عمه نزدیک شده برسرگۅداݪ ای تیغ
میشـودبه سوی حنجــــــره حالا نزنی
┄═┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🏴#اتحـــــــادیه_عمــــــــاریون
─══┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
🌒(4)در این روز عبیداللّه بن زیاد، شخصی بنام "شبث بن ربعی" را به همراه یک هزار نفر به طرف کربلا گسیل داد.
👤شبث بن ربعی کوفی
يكى از دعوت كنندگان حضرت امام حسين عليهالسلام بود كه ابن زياد به نزد خود خواست او نخست خود را به بيمارى زد ولى شب به پيش او رفت و جايزه گرفت و با چهار هزار نفر به كربلا رهسپار شد و روز پنجم محرم به كربلا رسيدند ۶۱ قمرى
▪اين مرد شخصى منافق و خبيث بود زيرا اول از اصحاب حضرت علىعليهالسلام بود بعد از خوارج شد سپس توبه كرد بعد براى كشتن امام حسين به كربلا آمد و بعد از وقعه كربلا با جناب مختار به طلب خون امام حسين قيام نمود سپس در قتل مختار حضور پيدا كرد و در حدود سال ۸۰ در كوفه درگذشت
┄═┅┅═༅𖣔7⃣𖣔༅══┅─