─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─
◁جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می توان به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان اشاره کرد که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می داند. بر این اساس، مهم ترین ضرورت های انتخاب روز ملی دختران، شامل موارد زیر بوده است..
❀ #احیا_بهبود_و_تقویت_ارزش های فرهنگی ـ اجتماعی مطلوب دختران؛معرفی، ترویج و احیای ارزش های فرهنگی با تکیه بر فرهنگ و سیره مکتب تابناک اهل بیت؛بهبود و توسعه سلامت روانی ـ اجتماعی دختران
🍀 #اهتمام_ملی_برای بهبود وضعیت دختران در جامعه ؛اصلاح و بهبود فرهنگ عمومی در مورد دختران ؛انسجام بخشی و پرهیز از چنددستگی و پراکندگی در برنامه ریزی برای دختران ؛احیا و توسعه مقام و منزلت مادری برای دختران ؛تعمیق و گسترش آموزه های دینی برای دختران
─┅════༅𖣔5⃣𖣔༅════┅─
─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─
۞◁ اهل بیت پیامبر اعظم صلوات الله چهره های پرفروغی به جهانیان عرضه کرده اند که نامشان مانند ستارگان درخشان در آسمان فضایل می درخشد. درخشان ترین ستاره در میان بانوان خاندان پیامبر، هفتمین منظومه ولایت فاطمه، فرزند پاکیزه موسی بی جعفر است، بانویی که در پاکی و درست کاری او، سخنان زیادی گفته شده است؛
☘ چه پس از شهادت پدر بزرگوار آن حضرت، امام هشتم شیعیان امام رضا علیه السلام عهده دار امر تعلیم و تربیت او را بر عهده گرفت. دختری که در خاندان پیامبر، لقب کریمه اهل بیت را به خود اختصاص داد و نگین شهر قم شد.
✿ کرامات حضرت معصومه سلام الله چنان است که بر آن تأکید بی شمار شده است؛ به ویژه که امام رضا علیه السلام و امام جعفر صادق علیه السلام، زیارت کنندگان آن حضرت را وعده بهشت داده اند.
─┅════༅𖣔6⃣𖣔༅════┅─
─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─
◁به یقین می توان گفت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه سلام الله و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی را برای پیاده کردن آن در جامعه مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت، مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند.
❀ از این رو، نام گذاری روز ملی دختران در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه سلام الله و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم است.
─┅════༅𖣔7⃣𖣔༅════┅─
─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─
۞◁ در دوران جاهلیت عرب قبل از اسلام، زنده به گور کردن دختران و نادیده گرفتن احساسات مادری؛ و در برخی قبایل پی در پی زاییدن دختر، مادر را با نوزاد زنده به گور می کردند و این شدت جهالت آن دوران را می رساند.
☘ زن در پیش از اسلام و دوره جاهلی، خوار و فرومایه بود. عرب زن را منشأ ذلت و ننگ می شمرد و وقتی خبر از ولادت فرزند دختری می یافتند، چهره شان به شدت می گرفت و سرگردان می ماندند که آن را با خواری نگه دارند یا در خاک پنهان سازند.
✿ زن در میان عرب جاهلیت به عنوان اموال به ارث می رسید.. در فرهنگ عرب جاهلی، زنان از همه حقوق اجتماعی محروم بودند.
─┅════༅𖣔8⃣𖣔༅════┅─
─┅════✿💫🌼🌼💫✿════┅─
◁پیامبر گرامی اسلام صلوات الله پدر چند دختر بوده اند که نامشان در تاریخ ثبت شده و آرامگاههای آنان همواره مورد تکریم مسلمانان بوده است.
❀ وقتی خداوند آخرین فرزند پیامبر را به ایشان هدیه میدهد، به رسم جاهلان عرب و به دلیل وجود کج اندیشیهای رایج آن زمان، سیل طعنه ها به سوی حضرتش جاری میشود و ایشان را به دلیل نداشتن فرزند، «ابتر» نامیدند؛ یعنی امیدی به ادامه نسل ایشان نمیدادند، غافل از اینکه خیر فراوان بر خانه محمد صلوات الله فرود آمده بود
🍀 و آنچه جاهلان را یاری درک آن نبود، در حال رخ دادن بود. فاطمه سلام الله مادر فرزندانی گشت که نظیرش را هستی به خود ندیده بود. او •ام الائمه• گردید و والاترین مقامی را که یک بانو میتوانست بدان دست یابد، از آن خود کرد.
─┅═════༅𖣔9⃣𖣔༅═════┅─
─┅════✿🍃🌼🌼🍃✿════┅─
۞◁ زمانی که حضرت عازم سفر بود فاطمه سلام الله علیها آخرین کسی بود که پیامبر از او خداحافظی می کرد و در بازگشت نیز زودتر از هر کسی به دیدن وی می رفت و میفرمود...بوی بهشت را از دخترم فاطمه استشمام می کنم.
☘ رسول مکرم اسلام صلوات الله با این سخنان و برخورد عملی با دختر خود، علاوه بر شناساندن مقام و عظمت اهل بیت و تأکید بر ادامه سلسله ولایت و امامت از طریق دختر خود، می خواستند به تمامی انسان ها ثابت کنند که در آخرین دین الهی، °دختران و زنان° از کرامت و جایگاه خاصّی برخوردارند.
✿ و به حق می توان پیامبر اسلام صلوات الله علیها را بنیانگذار تکریم دختران و زنان دانست.
─┅════༅𖣔🔟𖣔༅════┅─
─┅══✿💫🌼🌼💫✿══┅─
◁در کتابهای روایی اصیل شیعه، بخشهای جداگانهای درباره دختران و جایگاه آنان آمده است.
❀ برای نمونه، در کتاب شریف کافی °باب فضل البنات؛ درباره فضیلت دختران°، در وسائل الشیعه بابی به نام • باب استحباب طلب البنات و اکرامهن؛ مستحب بودن طلب دختر از خداوند و تکریم دختران• و ° باب زیاده الرقه علی البنات و الشفقه علیهن اکثر من الصبیان؛ درباره دل سوزی و محبت بیشتر به دختران در مقایسه با دیگر فرزندان°
🍀 و نیز روایاتی درباره نهی از بد دانستن نوزاد دختر و نیز حرمت آرزوی مرگ دختران، وارد شده است که نشان دهنده توجه والای اسلام به دختران است.
─┅═══༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═══┅─
─┅═══✿🍃🌼🌼🍃✿═══┅─
۞◁#پیامبر_اعظم_صلوات_الله_علیه
☘(1) .بهترین فرزندان شما دختران هستند.
☘(2)..هر کس سرپرستی دو یا سه دختر را داشته باشد، با من در بهشت خواهد بود.
☘(3)..به پیامبر خدا صلوات الله بشارت تولد دختری دادند. حضرت با نگاهی به چهره اصحاب دریافت که آنها از این خبر ناخرسندند؛ از این روی فرمود..شما را چه شده، گلی به من داده شده که او را ببویم و روزیاش بر عهده خداوند متعالی است.
─┅════༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅════┅─
─┅═══✿💫🌼🌼💫✿═══┅─
☘(4)..هرکه را دختری است، خداوند یاری دهنده او، برکت بخش به او و آمرزنده او خواهد بود.
☘(5)..مهر ویژه خداوند بر پدر دختران باد. دختران مبارک و دوست داشتنیاند و پسران بشارت دهندگانند و دختران باقیات صالحاتند
☘(6)..هر خانه ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی اش میشود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمیگردد، در حالی که در هر شبانه روز برای پدر آن دختران عبادت یکسال نوشته میشود.
─┅════༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅════┅─
─┅═══✿🍃🌼🌼🍃✿═══┅─
۞◁#امام_صادق_علیه_السلام
✿{1}..پسران نعمتند و دختران حسنه و نیکی، و خداوند از نعمتها میپرسد، ولی بر نیکیها پاداش میدهد.
✿{2}..آنکه سرپرستی دو دختر را عهده دار شود، این کار او را از آتش و عذاب باز خواهد داشت.
✿{3}..آنگاه که مردی صاحب دختری شد، خداوند فرشتهای به سوی نوزادش روانه میکند که بال بر سر و سینه او کشد و گوید: کودکی ضعیف آفریده شده است. انفاق کنندگان بر او از سوی خداوند یاری خواهد شد.
☘ امام رضا علیه السلام ...خداوند بر دختران مهربانتر از پسران است و هر کسی بانویی از محارم خود را شاد کند، روز قیامت از سوی خداوند شاد میگردد.
─┅════༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅════┅─
─┅═══✿💫🌼🌼💫✿═══┅─
◁خداوند در آیه 49 سوره شوری از دختر به عنوان هدیه استفاده می کند و انسان ها باید از این هدیه خداوند خوشحال شوند.
❀ این تعبیر بهترین تعبیر ممکن برای دختر است، همچنانکه برای پسر چنین تعبیری بکار نرفته است.
🍀 نقش تعیین کننده زن در بقاء و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجّه بوده است.
❏ تاریخ این حقیقت را در سینه خود ثبت کرده که پیامبران در احقاق حقوق و نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته که بارزترین آن شرع مقدس اسلام است.
#اللّهمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّک_الفَرَج
پــــایـــــان کنفرانس
─┅════༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅════┅─
هدایت شده از بیسیمچی
┄═══✧❁﷽❁✧══┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 🕊🕋 🕊༅══┅─
🔍☆◁#تاریخواره_روایت_خرداد
📖☆◁#روایت_پنجم_جهاد_تبیین
📖☆◁#روایت_هفت_شهر_عشق_روح_الله
─═┅═༅ 🕊🕋🕊 ༅══┅─
🕹◁جناب استاد #بـــابـــایی
🗣◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:پنجشنبه 1401/03/12
⏰ساعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔
https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#گپشن ها
و#بنرهای_اتحادیه_عماریون بدون
اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
┄┅════✧✿﷽✿✧════┅┄
◉◁امام عزیز ما از چشم ما ناپدید شد؛ جسم او از میان ما رفت؛ و لیکن حقیقت امام، فکر امام، روح امام، درس امام و مکتب امام در میان ملت ما و در میان امت اسلامی باقی ماند. این شجرهی طیبه شاخ و برگ بر سرتاسر فضای زندگی امت اسلامی گسترانید؛ روز به روز ریشهدارتر شد؛ روز به روز مستحکمتر شد. این کلمهی طیبه و شجرهی طیبهی «جمهوری اسلامی» است که محصول آن، بیداری در دنیای اسلام و مجد و عظمت و پیشرفت در کشور ما و میان مردم ما بود. ملت ما از این شجرهی طیبه، میوههای شیرینی را چید که برای یک ملت، این ثمرات شیرین، حیاتی است....#امام_خامنه ای
۞•1385/03/14
★ ارادت مردم به امام بزرگوار، به معنی پذیرش مکتب امام به عنوان راه روشن و خط روشن حرکت عمومی و همگانی ملت ایران است.....#امام_خامنه ای
۞•1390/03/14
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(1)..#انقلاب_اسلامی_مقدمه_حکومت_امام_مهدی_عجل
◑ دیدگاه رهبر بزرگ این نهضت، حضرت امام خمینی در بیان نقش نهضت خود، به لحاظ شخصیت والای آن و شناختی که معظم له به خط سیر انقلابی آن را رهبری کرده و اهداف استراتژیک آن را بیان نموده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است واقعیت نیز تاثیر شدید افکار او را در تعیین مسیر حرکت، حتی بعد از رحلت او ثابت کرده است
★ و هر کس که روش امام خمینی را بررسی کند به خوبی می داند که ایشان در به کارگیری کلمات و واژه ها و اوصاف در جایگاه واقعی خود دقت می کردند و به طور کامل از مبالغه گویی و بیان نظراتی که به حقیقت واقعی و قطعی تکیه ندارد دوری می کردند.
♤ امام خمینی در بسیاری از سخنان خود، حکومت اسلامی را که خود او آن را به وجود آورده است، چنین توصیف می کند که این حکومت، حکومت امام مهدی °عج °است و او حافظ این دولت است.
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(2)..#اسلام_ناب_در_مقابل_اسلام_امریکایی:
◉ نظریهی اسلام ناب،اسلام آمریکایی اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی رحمهالله طرح شد، اما بعد از ایشان، توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبههای بیشتری نیز به آن افزوده شد.
★ برای مثال، رهبر انقلاب در پیام حج امسال، سه مسئلهی کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسئلهی فلسطین» و «مسئلهی درک تفاوت اسلام ناب،اسلام آمریکایی» معرفی کردند. در این میان، دو مسئلهی اتحاد جهان اسلام و مسئلهی فلسطین، همواره تا حدودی در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده، اما به نظر میرسد مسئلهی سوم آنچنانکه باید، ضریب نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است.
¤ حال آنکه امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به این مسئله صدچندان شده است.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(3)#اعتماد_به_صدق_وعده_الهی
◑ وعده و نصرت الهی که از راه های گوناگون با اراده خداوند نسبت به مؤمنان صورت می گیرد، بر چند پایه استوار است که در قرآن به آنها اشاره شده است.
★ ازجمله؛ ایمان به خدا، عمل به دستورات الهی، اتکا و توکل به خدا، اعتماد به وقوع حتمی وعده های الهی، عزم بر استمرار بر عمل خالص و بالاخره مبتنی به سنت های الهی که در همه زمان ها جاری و ساری است. وقتی مؤمنان با تکیه بر این اصول اقدام کرده اند، از عقبه های سخت و مشکلات سهمگین، سربلند عبور کرده اند.
♤ امام خمینی در تمام دوران زندگی، به ویژه از آغاز نهضت اسلامی در ایران با اتکا به همین اصل، اقدامات خود را انجام داده و در بیانات خود نیز بارها به آن اشاره کرده است.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(4)..#اعتماد_به_اراده_و_نیروی_مردم
◉ امام خمینی با ایمان و اطمینانی که به مردم داشت به نقش مۆثر و تعیین کننده مردم در حکومت معتقد بودند و در این چند سال رهبری و هدایت امور، ایشان به این مهم اهتمام وافری داشتند لکن امام دموکراسیهای غربی را که مدعی حکومت مردم بر مردم بودند را از اساس قبول نداشت و معتقد بودند که °شیوه° دموکراسی اسلام کاملتر از دموکراسی غرب است.
★ دیدگاه امام خمینی درباره نقش مردم در حکومت اسلامی را میتوان در قالب چند عنوان آن هم به اختصار مطرح نمود:امام معتقد بودند که کشوری وقتی آسیب میبیند که ملت آن بی تفاوت باشند یعنی ملت همه باید حاضر باشند در مسایل سیاسی و با رشد آگاهی بر امور نظارت نمایند.
♤ امام میفرمودند..ملت باید الآن همه شان ناظر امور باشند، اظهار نظر بکنند در مسایل سیاسی، در مسایل اجتماعی، در مسایلی که عمل می کند دولت.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(5)..#مردم_سالاری
◑ امام از حق مردم در تشکیل حکومت اسلامی غفلت نورزیده و فرمود: از حقوق اولیه هر ملتی است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد
★ نکته قابل توجه در این بحث، اعتماد امام به ملت بود که در ادامه همین کلام فرمود: طبیعى است که چون ملت ایران بیش از نود درصد مسلمانند، باید این حکومت بر پایههاى موازین و قاعده اسلامى بنا شود.پس برای ایشان مردم در طول دین محترم بوده و معارضه مردم با دین مفهومی نداشت.
¤ امام خمینی با احترام به رأی عمومی مردم و با اعتماد به دینداری آنها در پی تشکیل حکومتی برآمد که پایههای آن براساس ولایت و مردم سالاری دینی است. در چنین ساختاری، نقش مردم در مشروعیت نظامی که پایه آن اسلام است، به وضوح آشکار میگردد.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(6)..#حمایت_از_محرومان_و_مستضعفان
◉ واژه هاي استضعاف و مستضعفين ريشه قرآني دارند، چنان كه كلمه هايي چون مستكبران و طاغوتيان نيز چنين اند. اين واژگان به فراموشي سپرده شده بود تا اين كه احياگر بزرگ قرن، حضرت امام خميني آن ها را دوباره معنا بخشيد و بر زبان ها و قلم ها جاري كرد.
★ مستضعف يعني كسي كه به استضعاف كشيده شده و خودش و ديگران او را ضعيف و ناتوان مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.مستكبران نيز كساني هستند كه خودشان و ديگران آن ها را برتر مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.
¤ از آيه هاي قرآني استفاده مي شود كه مستكبران افرادي اند كه خود را برتر از ديگران مي دانند و نشان مي دهند. آن ها مي گويند: ما سياست مدار، دانشمند و عاقل هستيم و مصالح شما را بهتر از خودتان تشخيص مي دهيم. از ما اطاعت كنيد تا سعادت و خوشبختي شما را فراهم سازيم. با عناوين مختلفِ رنگ، نژاد، دين، مذهب، زبان، قوميت، مليت، كشور، شهر و ديگر عنوان هاي اعتباري در ميان مردم تفرقه مي اندازند تا تضعيف شوند و نيروي اجتماعي خود را از دست بدهند. مفاسد اخلاقي را ترويج مي كنند و مردم را به عياشي سرگرم مي سازند تا هويت انساني خود را فراموش كنند و در برابر خواسته هاي شان تسليم گردند.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(7)..#استکبار_ستیزی
◑استکبارستیزی را باید یکی از محوری ترین مفاهیم موجود در اندیشه و گفتمان امام خمینی دانست که ردپای آن در قول و فعل ایشان در طول دوران حیاتش آشکارا قابل مشاهده است.
★ استکبارستیز بودن امام از جهانبینی و نظام ارزشیِ امام نشات گرفته بود .
¤ لذا برای فهم درست آراء این رهبر ژرف اندیش ابتدا باید در قلمرو گفتمانی او °گفتمان اسلام• وقوف داشته باشیم و بر روی همان سکوی معرفتی بایستیم که وی از فراز آن جهان پیرامون خود را می نگریست.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(8)..#نظارت_همگانی
◉ ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت میگذردیعنی نظارت همگانی مردم میتواند به عنوان نقش اساسی آنان کشور را از بسیاری انحرافات مصون دارد زیرا این نظارتها هم در انتخاب صحیح مردم می تواند مۆثر باشد و هم این که مسئولان نظام را در برابر مردم پاسخگو مینماید.
★ امام خمینی میفرماید. پشتوانه یک حکومتی ملت است، اگر یک ملتی پشتوانه حکومتی نباشد این حکومت نمیتواند درست بشود، این °حکومت°نمیتواند برقرار باشد.
♤ امام خمینی در جای دیگر خطاب به مردم اظهار میدارند که «مهم این است که شما °ملت° ایستاده باشید و قائم به امر باشید و حکومت را از خودتان جدا ندانید و ننشینید به این که همه کارها را باید حکومت بکند» همچنین ایشان معتقد بود که ملت تا در صحنه حاضرند این کشور آسیب نخواهد دید.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(9)..#اعتقاد_به_استقلال_کشور_و_رد_سلطه_پذیری:
◑ از منظر امام خمینی ایران و ملت ایران میبایست با تکیه بر منابع طبیعی کشور و با باور به تواناییهای خویش و یاری خدای بزرگ، خود را در تأمین نیازهای اساسی و ارزاق عمومی کشور به مرز خودکفایی برساند. از نگاه ایشان کشوری که در نیازهای اساسی و ارزاق عمومیاش وابسته به دیگران باشد خواسته یا ناخواسته به لحاظ سیاسی و فرهنگی نیز به اسارت آنها در خواهد آمد.
★ امام بزرگوار می فرمایند..اگر چنانچه ما احتیاج داشته باشیم در ارزاقمان به خارج، این وابستگى براى ما اسباب این می شود که در امور سیاسى هم وابسته باشیم. و ما باید وابستگیمان را از اجانب و غرب و شرق قطع کنیم. اگر ما بخواهیم که مملکتمان یک مملکت مستقلِ آزادِ مال خودمان باشد،
¤ باید در این امورى که مربوط به اقتصاد است، مربوط به فرهنگ است، مربوط به امور دیگرِ کشور است، خودمان فعالیت کنیم، و ننشینیم دیگران انجام بدهند.»
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(10)..#تلاش_در_جهت_بیداری_اسلامی
◉ از خصوصیات بارز امام خمینی بود. امام وحدت را به عنوان یک استراتژی قبول داشت؛ وحدت ملی برای حفظ کشور، به غارت نرفتن منافع ملی؛ انسجام و اتحاد اسلامی، برای حفظ عزت مسلمانان و ضربه نخوردن اسلام و قرآن، و اتحاد بین مستضعفان برای مبارزه با استکبار؛ زیرا ایشان بارها و بارها بر اتحاد برای پیروزی مسلمانان تأکید نموده و میوههای وحدت را پیروزی، نابودی دشمنان، شکوفایی، پیشرفت کشور و مسلمانان و ... بر میشمرند.
♤ امام خمینی وحدت را علت محدثه و مبقیه نظام اسلامی و اسلام و وحدت را ضامن بقای مسلمانان دانسته اند .
★ وحدت مورد نظر امام از مرحله بیداری شروع و با مرحله اتحاد جهانی مستضعفان خاتمه مییابد که نتیجه آن اجرای عدالت در سطح گیتی خواهد بود.
¤ از عوامل ایجاد وحدت، میتوان به تحمل حرف های مخالف و اعتقاد به حل مشکل از طریق گفتوگو اشاره کرد که این امر میسر نمیشود مگر با خودسازی و مبارزه با نفس؛ از این رو، در اندیشه امام، مسئله مبارزه با نفس، برای رسیدن به وحدت بسیار مهم و ضروری است تا جایی که وی قائل است کسانی که مسائل تفرقه انگیز را مطرح میکنند دردِ دین و اسلام ندارند بلکه در بند خودخواهی هستند .
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─