هدایت شده از بیسیمچی
┄═══✧❁﷽❁✧══┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 🕊🕋 🕊༅══┅─
🔍☆◁#تاریخواره_روایت_خرداد
📖☆◁#روایت_پنجم_جهاد_تبیین
📖☆◁#روایت_هفت_شهر_عشق_روح_الله
─═┅═༅ 🕊🕋🕊 ༅══┅─
🕹◁جناب استاد #بـــابـــایی
🗣◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:پنجشنبه 1401/03/12
⏰ساعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔
https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#گپشن ها
و#بنرهای_اتحادیه_عماریون بدون
اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
┄┅════✧✿﷽✿✧════┅┄
◉◁امام عزیز ما از چشم ما ناپدید شد؛ جسم او از میان ما رفت؛ و لیکن حقیقت امام، فکر امام، روح امام، درس امام و مکتب امام در میان ملت ما و در میان امت اسلامی باقی ماند. این شجرهی طیبه شاخ و برگ بر سرتاسر فضای زندگی امت اسلامی گسترانید؛ روز به روز ریشهدارتر شد؛ روز به روز مستحکمتر شد. این کلمهی طیبه و شجرهی طیبهی «جمهوری اسلامی» است که محصول آن، بیداری در دنیای اسلام و مجد و عظمت و پیشرفت در کشور ما و میان مردم ما بود. ملت ما از این شجرهی طیبه، میوههای شیرینی را چید که برای یک ملت، این ثمرات شیرین، حیاتی است....#امام_خامنه ای
۞•1385/03/14
★ ارادت مردم به امام بزرگوار، به معنی پذیرش مکتب امام به عنوان راه روشن و خط روشن حرکت عمومی و همگانی ملت ایران است.....#امام_خامنه ای
۞•1390/03/14
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(1)..#انقلاب_اسلامی_مقدمه_حکومت_امام_مهدی_عجل
◑ دیدگاه رهبر بزرگ این نهضت، حضرت امام خمینی در بیان نقش نهضت خود، به لحاظ شخصیت والای آن و شناختی که معظم له به خط سیر انقلابی آن را رهبری کرده و اهداف استراتژیک آن را بیان نموده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است واقعیت نیز تاثیر شدید افکار او را در تعیین مسیر حرکت، حتی بعد از رحلت او ثابت کرده است
★ و هر کس که روش امام خمینی را بررسی کند به خوبی می داند که ایشان در به کارگیری کلمات و واژه ها و اوصاف در جایگاه واقعی خود دقت می کردند و به طور کامل از مبالغه گویی و بیان نظراتی که به حقیقت واقعی و قطعی تکیه ندارد دوری می کردند.
♤ امام خمینی در بسیاری از سخنان خود، حکومت اسلامی را که خود او آن را به وجود آورده است، چنین توصیف می کند که این حکومت، حکومت امام مهدی °عج °است و او حافظ این دولت است.
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(2)..#اسلام_ناب_در_مقابل_اسلام_امریکایی:
◉ نظریهی اسلام ناب،اسلام آمریکایی اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی رحمهالله طرح شد، اما بعد از ایشان، توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبههای بیشتری نیز به آن افزوده شد.
★ برای مثال، رهبر انقلاب در پیام حج امسال، سه مسئلهی کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسئلهی فلسطین» و «مسئلهی درک تفاوت اسلام ناب،اسلام آمریکایی» معرفی کردند. در این میان، دو مسئلهی اتحاد جهان اسلام و مسئلهی فلسطین، همواره تا حدودی در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده، اما به نظر میرسد مسئلهی سوم آنچنانکه باید، ضریب نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است.
¤ حال آنکه امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به این مسئله صدچندان شده است.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(3)#اعتماد_به_صدق_وعده_الهی
◑ وعده و نصرت الهی که از راه های گوناگون با اراده خداوند نسبت به مؤمنان صورت می گیرد، بر چند پایه استوار است که در قرآن به آنها اشاره شده است.
★ ازجمله؛ ایمان به خدا، عمل به دستورات الهی، اتکا و توکل به خدا، اعتماد به وقوع حتمی وعده های الهی، عزم بر استمرار بر عمل خالص و بالاخره مبتنی به سنت های الهی که در همه زمان ها جاری و ساری است. وقتی مؤمنان با تکیه بر این اصول اقدام کرده اند، از عقبه های سخت و مشکلات سهمگین، سربلند عبور کرده اند.
♤ امام خمینی در تمام دوران زندگی، به ویژه از آغاز نهضت اسلامی در ایران با اتکا به همین اصل، اقدامات خود را انجام داده و در بیانات خود نیز بارها به آن اشاره کرده است.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(4)..#اعتماد_به_اراده_و_نیروی_مردم
◉ امام خمینی با ایمان و اطمینانی که به مردم داشت به نقش مۆثر و تعیین کننده مردم در حکومت معتقد بودند و در این چند سال رهبری و هدایت امور، ایشان به این مهم اهتمام وافری داشتند لکن امام دموکراسیهای غربی را که مدعی حکومت مردم بر مردم بودند را از اساس قبول نداشت و معتقد بودند که °شیوه° دموکراسی اسلام کاملتر از دموکراسی غرب است.
★ دیدگاه امام خمینی درباره نقش مردم در حکومت اسلامی را میتوان در قالب چند عنوان آن هم به اختصار مطرح نمود:امام معتقد بودند که کشوری وقتی آسیب میبیند که ملت آن بی تفاوت باشند یعنی ملت همه باید حاضر باشند در مسایل سیاسی و با رشد آگاهی بر امور نظارت نمایند.
♤ امام میفرمودند..ملت باید الآن همه شان ناظر امور باشند، اظهار نظر بکنند در مسایل سیاسی، در مسایل اجتماعی، در مسایلی که عمل می کند دولت.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(5)..#مردم_سالاری
◑ امام از حق مردم در تشکیل حکومت اسلامی غفلت نورزیده و فرمود: از حقوق اولیه هر ملتی است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد
★ نکته قابل توجه در این بحث، اعتماد امام به ملت بود که در ادامه همین کلام فرمود: طبیعى است که چون ملت ایران بیش از نود درصد مسلمانند، باید این حکومت بر پایههاى موازین و قاعده اسلامى بنا شود.پس برای ایشان مردم در طول دین محترم بوده و معارضه مردم با دین مفهومی نداشت.
¤ امام خمینی با احترام به رأی عمومی مردم و با اعتماد به دینداری آنها در پی تشکیل حکومتی برآمد که پایههای آن براساس ولایت و مردم سالاری دینی است. در چنین ساختاری، نقش مردم در مشروعیت نظامی که پایه آن اسلام است، به وضوح آشکار میگردد.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(6)..#حمایت_از_محرومان_و_مستضعفان
◉ واژه هاي استضعاف و مستضعفين ريشه قرآني دارند، چنان كه كلمه هايي چون مستكبران و طاغوتيان نيز چنين اند. اين واژگان به فراموشي سپرده شده بود تا اين كه احياگر بزرگ قرن، حضرت امام خميني آن ها را دوباره معنا بخشيد و بر زبان ها و قلم ها جاري كرد.
★ مستضعف يعني كسي كه به استضعاف كشيده شده و خودش و ديگران او را ضعيف و ناتوان مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.مستكبران نيز كساني هستند كه خودشان و ديگران آن ها را برتر مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.
¤ از آيه هاي قرآني استفاده مي شود كه مستكبران افرادي اند كه خود را برتر از ديگران مي دانند و نشان مي دهند. آن ها مي گويند: ما سياست مدار، دانشمند و عاقل هستيم و مصالح شما را بهتر از خودتان تشخيص مي دهيم. از ما اطاعت كنيد تا سعادت و خوشبختي شما را فراهم سازيم. با عناوين مختلفِ رنگ، نژاد، دين، مذهب، زبان، قوميت، مليت، كشور، شهر و ديگر عنوان هاي اعتباري در ميان مردم تفرقه مي اندازند تا تضعيف شوند و نيروي اجتماعي خود را از دست بدهند. مفاسد اخلاقي را ترويج مي كنند و مردم را به عياشي سرگرم مي سازند تا هويت انساني خود را فراموش كنند و در برابر خواسته هاي شان تسليم گردند.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(7)..#استکبار_ستیزی
◑استکبارستیزی را باید یکی از محوری ترین مفاهیم موجود در اندیشه و گفتمان امام خمینی دانست که ردپای آن در قول و فعل ایشان در طول دوران حیاتش آشکارا قابل مشاهده است.
★ استکبارستیز بودن امام از جهانبینی و نظام ارزشیِ امام نشات گرفته بود .
¤ لذا برای فهم درست آراء این رهبر ژرف اندیش ابتدا باید در قلمرو گفتمانی او °گفتمان اسلام• وقوف داشته باشیم و بر روی همان سکوی معرفتی بایستیم که وی از فراز آن جهان پیرامون خود را می نگریست.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(8)..#نظارت_همگانی
◉ ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت میگذردیعنی نظارت همگانی مردم میتواند به عنوان نقش اساسی آنان کشور را از بسیاری انحرافات مصون دارد زیرا این نظارتها هم در انتخاب صحیح مردم می تواند مۆثر باشد و هم این که مسئولان نظام را در برابر مردم پاسخگو مینماید.
★ امام خمینی میفرماید. پشتوانه یک حکومتی ملت است، اگر یک ملتی پشتوانه حکومتی نباشد این حکومت نمیتواند درست بشود، این °حکومت°نمیتواند برقرار باشد.
♤ امام خمینی در جای دیگر خطاب به مردم اظهار میدارند که «مهم این است که شما °ملت° ایستاده باشید و قائم به امر باشید و حکومت را از خودتان جدا ندانید و ننشینید به این که همه کارها را باید حکومت بکند» همچنین ایشان معتقد بود که ملت تا در صحنه حاضرند این کشور آسیب نخواهد دید.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(9)..#اعتقاد_به_استقلال_کشور_و_رد_سلطه_پذیری:
◑ از منظر امام خمینی ایران و ملت ایران میبایست با تکیه بر منابع طبیعی کشور و با باور به تواناییهای خویش و یاری خدای بزرگ، خود را در تأمین نیازهای اساسی و ارزاق عمومی کشور به مرز خودکفایی برساند. از نگاه ایشان کشوری که در نیازهای اساسی و ارزاق عمومیاش وابسته به دیگران باشد خواسته یا ناخواسته به لحاظ سیاسی و فرهنگی نیز به اسارت آنها در خواهد آمد.
★ امام بزرگوار می فرمایند..اگر چنانچه ما احتیاج داشته باشیم در ارزاقمان به خارج، این وابستگى براى ما اسباب این می شود که در امور سیاسى هم وابسته باشیم. و ما باید وابستگیمان را از اجانب و غرب و شرق قطع کنیم. اگر ما بخواهیم که مملکتمان یک مملکت مستقلِ آزادِ مال خودمان باشد،
¤ باید در این امورى که مربوط به اقتصاد است، مربوط به فرهنگ است، مربوط به امور دیگرِ کشور است، خودمان فعالیت کنیم، و ننشینیم دیگران انجام بدهند.»
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
🔮◁(10)..#تلاش_در_جهت_بیداری_اسلامی
◉ از خصوصیات بارز امام خمینی بود. امام وحدت را به عنوان یک استراتژی قبول داشت؛ وحدت ملی برای حفظ کشور، به غارت نرفتن منافع ملی؛ انسجام و اتحاد اسلامی، برای حفظ عزت مسلمانان و ضربه نخوردن اسلام و قرآن، و اتحاد بین مستضعفان برای مبارزه با استکبار؛ زیرا ایشان بارها و بارها بر اتحاد برای پیروزی مسلمانان تأکید نموده و میوههای وحدت را پیروزی، نابودی دشمنان، شکوفایی، پیشرفت کشور و مسلمانان و ... بر میشمرند.
♤ امام خمینی وحدت را علت محدثه و مبقیه نظام اسلامی و اسلام و وحدت را ضامن بقای مسلمانان دانسته اند .
★ وحدت مورد نظر امام از مرحله بیداری شروع و با مرحله اتحاد جهانی مستضعفان خاتمه مییابد که نتیجه آن اجرای عدالت در سطح گیتی خواهد بود.
¤ از عوامل ایجاد وحدت، میتوان به تحمل حرف های مخالف و اعتقاد به حل مشکل از طریق گفتوگو اشاره کرد که این امر میسر نمیشود مگر با خودسازی و مبارزه با نفس؛ از این رو، در اندیشه امام، مسئله مبارزه با نفس، برای رسیدن به وحدت بسیار مهم و ضروری است تا جایی که وی قائل است کسانی که مسائل تفرقه انگیز را مطرح میکنند دردِ دین و اسلام ندارند بلکه در بند خودخواهی هستند .
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═══✿🍃🕋🕋🍃✿═══┅─
🔮◁(11)..#وحدت_ملی_و_توجه_به_توطئه_های_تفرقه_افکن
♤ امام خمینی دو عامل کلیدی؛ یعنی
◑ {1}،لزوم قدرتیابی مسلمانان و لزوم شکست اقتدار شیطانی و پوشالی قدرت های رقیب اسلام؛
◑{2}. مقوله وحدت و انسجام تاریخی و اجتماعی امت اسلامی، تبدیل به گفتمان غالب و رایج نهادهای اسلامی در گستره جهانی گردید.
★ با موج بیداری اسلامی، از رهگذر حرکت انقلاب اسلامی، تکاپویی فعال در میان مسلمانان مطرح گردید. با پیدایش این پارادایم فعال، قدرتهای سلطهجو و انحصارطلب، در راستای هژمونی خودشان، بر مایههای تفرقه انگشت نهادند و هزینه های هنگفتی را صرف نمودند تا زمینه بحث وحدت از بین برود، که این ماجرا همچنان تداوم دارد.
¤ با توجه به موقعیت ویژه کنونی جهان اسلام و وضعیت جبهه های معارض مسلمانان، جانشین به حق امام خمینی ، سکاندار حرکت انقلاب اسلامی، یعنی مقام معظم رهبری، مقوله انسجام و وحدت امت اسلامی را در محور آرمانهای خویش قرار دادند.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
┅═══✿❥︎🕋🕋❥︎✿═══┅─
جناب استــــاد #بـــــــابـــایی
سپــــــاسگزاریم....خـــــــدا قوت
اجــــرتون با سید الشهــــــــدا
علیــــ،ـه الســـــــلام
از همــــــــراهی همـــه دوستان
ولایی سپاســــــــگزاریم ....
پــــایـــان کنفــــــــــرانس
التمــــــــاس دعــــای فـــــرج
یا علــــــی
─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮 #اتحــــــــادیه_عمـــــــــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═══✧❁﷽❁✧══┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅ 🍃📓📓🍃༅══┅─
🔍☆◁#تاریخواره_روایت_خرداد
📖☆◁#روایت_ششم_جهاد_تبیین
📖☆◁#روایت_کوثر_انقلاب
─═┅═༅ 🍃📓📓🍃 ༅══┅─
🕹◁جناب استاد #بـــابـــایی
🗣◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ:جمعه 1401/03/13
⏰ساعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔
https://eitaa.com/joinchat/2711355466C543e968485
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها
و#بنرهای_اتحادیه_عماریون بدون
اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست
و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅══✿🍃📓📓🍃✿══┅─
◁#روایت_کوثر_انقلاب
✪ روز 14 خرداد ماه 1368 در جلسه تاریخی مجلس خبرگان رهبری، آیتالله خامنهای رئیس جمهور وقت که از یاران و شاگردان امام خمینی بودند، با رای اکثریت اعضای خبرگان به رهبری نظام اسلامی انتخاب شدند.
🔘 انتخاب رهبر آینده بعد از ارتحال امام باید براساس قانون اساسی توسط اعضای خبرگان صورت میگرفت.
💬 در قانون اساسی مصوب سال 1358، در اصل پنجم آمده بود "در زمان غیبت حضرت ولی عصر °عجّل الله تعالی فرجه°، در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت برعهده فقیه عادل و باتقوی، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است، که اکثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند و در صورتی که هیچ فقیهی دارای چنین اکثریتی نباشد رهبر یا شورای رهبری مرکب از فقهای واجد شرایط بالا طبق اصل یکصد و هفتم عهدهدار آن میگردد".
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📔📔🍃✿══┅─
۞◁با اینحال در بازنگری قانون اساسی در سال 68، امام خمینی در نامهای به آیتالله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان فرموده بودند
❥︎ "ما که نمیتوانیم نظام اسلامیمان را بدون سرپرست رها کنیم. باید فردی را انتخاب کنیم که از حیثیت اسلامیمان در جهان سیاست و نیرنگ دفاع کند.
💭 من از ابتدا معتقد بودم و اصرار داشتم که شرط «مرجعیت» لازم نیست. مجتهد عادل مورد تأیید خبرگان محترم سراسر کشور کفایت میکند.
✪ اگر مردم به خبرگان رأی دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کنند، وقتی آنها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را بهعهده بگیرد، قهری او مورد قبول مردم است.
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📓📓🍃✿══┅─
◁"لذا شرط مرجعیت در بازنگری برداشته شد و به «فقیه عادل و باتقوی» تغییر کرد.
✪ بااینحال در زمان رحلت امام، قانون اساسی در حال بازنگری بود و انتخاب رهبر غیرمرجع، در جلسه تاریخی خبرگان موقتی بود. علت انتخاب مجتهد نیز این بود که امام در نامه به مرحوم مشکینی بر انتخاب مجتهد بهجای مرجع تقلید نظر میدهد
🔘 لذا انتخاب آیتالله خامنه ای در خرداد 68 موقتا بود تا قانون اساسی به تصویب برسد و در تابستان همان سال دوباره رایگیری انجام شد و ایشان بهعنوان رهبر دائم نظام اسلامی انتخاب شدند.
─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📔📔🍃✿══┅─
۞◁آیتالله فیض گیلانی میگویند...در جلسه 14 خرداد 68 خبرگان "آقای هاشمی شورای رهبری را مطرح کرد و موافق و مخالف صحبت کردند. بعد رأی گرفتیم و شورای رهبری رأی نیاورد چون باید نصف بهعلاوه یک به شورا رأی میدادند.
❥︎ قرار بود بعد از رأی آوردن رهبری شورایی، دنبال 3 یا 4 نفر برویم ولی چون شورا رأی نیاورد دیگر اسامی هم گفته نشد"
💭 آیتالله سید علی اکبر قریشی نماینده آذربایجان غربی در خبرگان درباره نامزدهای رهبری شورایی در گفتگویی میگوید "آیتالله خامنهای، آیتالله موسوی اردبیلی و آقای هاشمی رفسنجانی. بعد قرار شد شورا متشکل از پنج نفر باشد و به این جمع مرحوم آسید احمد خمینی و فرد دیگری که اسمش یادم نیست اضافه شود".
✪ آیتالله سید ابراهیم امینی عضو ارشد جامعه مدرسین هم درباره ترکیب شورایی گفته بود "آقایان خامنهای، مشکینی، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی و سید احمد خمینی و از آقایان محمد فاضل لنکرانی و جوادی آملی هم ذکری بهمیان آمد".
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📓📓🍃✿══┅─
◁با رایگیری درباره شکل رهبری، شورایی بودن منتفی میشود و نوبت به انتخاب رهبری واحد رسید. از آنجا که در قانون اساسی شرط رهبری مرجعیت بود و امام خمینی نیز مرجع بهشمار میرفت، در ذهن بسیاری از اشخاص این بود که رهبر آینده نیز حتماً مرجع است.
✪ آیتالله فیض گیلانی درباره اسامی مراجعی که در جلسه خبرگان نامشان بهمیان آمد گفته بود "اسم آیتالله گلپایگانی بهمیان آمد. موافقان صحبت کردند اما مخالفی نداشت چون کسی حاضر نشد برود پشت میز و بگوید آقای گلپایگانی اشکال دارد و صلاح هم نبود. بعد به کفایت مذاکرات رأی گرفتیم و آقای گلپایگانی رأی نیاورد...
🔘 بعد یک نفر نام آیتالله اراکی را مطرح کرد و راجع به آقای اراکی صحبت کرد و مخالفی هم نداشت که به کفایت مذاکرات رأی گرفتند و مرحوم اراکی هم رأی نیاورد".
💬 هرچند مراجع آن زمان همچون آیات گلپایگانی، اراکی و آیتالله خویی از همراهان قدیمی نهضت امام بهشمار میرفتند و از لحاظ طهارت نفس در بالاترین رتبه قرار داشتند
❥︎ اما بلاشک باید رهبری انتخاب میشد که از نظر جسمی نیز توان اداره کشور را داشته باشد چراکه هرکدام این افراد تا 1 الی 2 سال بعد از دنیا رفتند
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📔📔🍃✿══┅─
۞◁با منتفی شدن انتخاب رهبر مرجع تقلید، نظرها بهسمت انتخاب مجتهد میرود.
❥︎ آیتالله سید جعفر کریمی در مصاحبهای درباره انتخاب رهبری میگوید.. بنده شخصاً معتقد به اجتماع تمام شرایط شرعی و قانونی ولایتامر و رهبری در آقا بودم چرا که مراتب علمی و اجتهاد مطلق ایشان برای من محرز بود.
💭 به عدهای از اعضای خبرگان که در اطراف من نشسته بودند اطلاع دادم اگر پیشنهاد رهبری شخص دیگری و یا شورای رهبری مطرح شد اشکالات خود را مستدل و منطقی بیان میکنم اما اگر رهبری آیتالله خامنهای مطرح شود، از ایشان دفاع خواهم کرد.
✪ طرح شورایی که به جایی نرسید تا اینکه طرح ولایت امر آیتالله خامنهای به هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد شد و مرحوم هاشمی رفسنجانی این پیشنهاد را از تریبون مجلس اعلام کرد و بحمدالله رهبری ایشان با اکثریت قاطع به تصویب رسید.
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📓📓🍃✿══┅─
◁آیتالله مجتهد شبستری نماینده آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری و از شاگردان امام راحل درباره اکراه رهبر انقلاب از پذیرش مسئولیت میگوید
✪ خاطرم هست آقا پیش از رأیگیری پشت تریبون رفتند و فرمودند «من آمادگی ندارم و قبول نمیکنم» و کمی هم از اینکه برخلاف میل ایشان این چنین مسئولیت سنگینی را به دوششان قرار میدهیم ناراحت بودند.
🔘 بااینهمه رهبر انقلاب خود نیز در سخنرانی در دیدار اقشار مختلف مردم درباره اکراه از پذیرش رهبری نظام چنین میگویند.
💬 یک نکته را لازم است عرض کنم. از برادران و خواهران عزیز خواهش میکنم این مطلب را بدون احساسات گوش کنند.
❥︎ آن روزی که در مجلس خبرگان، بعد از رحلت امام رضواناللَّهعلیه ــ آن روزِ اوّل که بنده هم عضو مجلس خبرگان بودم ــ بحث کردند چهکسی را انتخاب کنیم و بالاخره اسم این بنده حقیر بهمیان آمد و اتّفاق کردند بر اینکه این موجود حقیر ضعیف را به این منصب خطیر انتخاب کنند، من مخالفت کردم.مخالفت جدّی کردم.
─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
─┅══✿🍃📔📔🍃✿══┅─
۞◁نه اینکه میخواستم تعارف کنم؛ نه. او خودش میداند که در آن لحظات در دل من چه میگذشت.
❥︎ رفتم آنجا ایستادم و گفتم ° آقایان! صبر کنید، اجازه بدهید°. اینها هم ضبط شده، موجود است، هم تصویرش هست، هم صدایش هست.
💭 شروع کردم به استدلال کردن که «مرا برای این مقام انتخاب نکنید». گفتم «نکنید»؛ هرچه اصرار کردم، قبول نکردند. هرچه من استدلال کردم، آقایان، مجتهدین و فضلایی که آنجا بودند، جواب دادند.
✪ من قاطع بودم که قبول نکنم ولی بعد دیدم چارهای نیست. چرا چارهای نیست؟ زیرا بهگفته افرادی که من به آنها اطمینان دارم، این •واجب• در من °متعیّن° شده است، یعنی اگر من این بار را برندارم، این بار بر زمین خواهد ماند.اینجا بود که گفتم قبول میکنم.
🌧 چرا؟ چون دیدم بار بر زمین میماند. برای اینکه بار بر زمین نماند، آن را برداشتم. اگر کس دیگری آنجا بود، یا من میشناختم که ممکن بود این بار را بردارد و دیگران هم او را قبول میکردند، یقیناً من قبول نمیکردم
1373 /09/23
─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─