eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
856 دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
156 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🌾 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═══༅💫🌼💫༅┅══─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ سوم ─═══༅💫🌺💫•༅┅══─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔@mrazavi3 🗓تاریخ:/03/01 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁یکی دیگر از ملاک های ارزش انسانیت که زیربنای حقوق و اخلاق است مسئلۀ «اختیار و آزادی» است. ❍ در قرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که با صراحت بر اختیار انسان دلالت دارد: «قل الحق من ربکم فمن شاء فلیؤمن و من شاء فلیکفر؛ بگو حق از سوی پروردگار شماست. هرکس می خواهد ایمان بیاورد و هرکس می خواهد کافر شود. ✪ انسانی که به پذیرشِ باوری مجبور شود، حتی اگر آن باور درست هم باشد، کرامت وی سرکوب شده است و شخصیت او مورد اهانت قرار گرفته است؛ به همین دلیل از منظر آموزه های قرآنی، بشر برای پذیرش عقیده مجبور نیست و باید در گزینش اعتقادی به مرحلۀ اقناع دست یابد. ❏ این اقناع باید در فضایی به دور از هرگونه جوسازی و فشارهای محسوس و نامحسوس باشد و پیامبران موظف بوده اند موانعی را که فراروی انسان قرار دارد، کنار بزنند تا او بتواند آزادانه و آگاهانه شخصیت انسانی خود را پاس بدارد. ─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ✪◁قرآن کریم هدایت را امری انتخابی می داند و آن را منطبق با علاقه و تمایل پیامبران نمی داند و تصریح می کند که: ❏ انک لاتهدی من احببت ولکن الله یهدی من یشاء و هو اعلم بالمهتدین... تو هرکس را که دوست داری نمی توانی راهنمایی کنی، ولی خداوند هرکس را بخواهد راهنمایی می کند و او به هدایت شدگان آگاه تر است. ❖‌ این آیه مبین این حقیقت است که مقولۀ ایمان و کفر و باور و عدم باور در چهارچوب اجبار و اکراه قرار نمی گیرد ❍ و طبق اراده و خواست خداوند از طریق چگونگی آفرینش و قوانین جاری در فطرت بشر اعمال می شود. ─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁ بر همین اساس است که قرآن عدم اکراه در دین را به عنوان یک اصل مطرح می کند و می گوید ❍ لا اکراه فی الدین قد تبین الرّشد من الغیّ در این آیه اجبار در پذیرش دین به طور کامل نفی شده است و عدم اجبار در دین چیزی جز احترام به کرامت انسانی نیست و پاسداری از این کرامت در گرو حفظ آزادی و انتخاب است. ✪ به همین دلیل پیامبر اکرم صلوات الله هیچ گاه کسی را به پذیرش دین مجبور نکرد، بلکه از راه های گوناگون به روشنگری جامعه پرداخت و اصل انتخاب و گزینش را با کرامت انسانی هماهنگ می دید. ─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ✪◁از دیگر جلوه های کرامت انسان سیر کمال بی انتهاست؛ زیرا وی موجودی است سالک و پویا که می تواند در کوی عشق الهی مراحل و مدارج کمال را طی کند و معبودش را با وصف «ارحم الراحمین» ملاقات کند: ❏ یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحاً فملاقیه... ای انسان تو به سوی پروردگارت سخت تلاش می کنی، پس به دیدار او خواهی رسید. ❖‌ این آیه معیار عزت و شرافت انسان را حرکت و کوشش به سوی معبود خود می داند؛ یعنی اگر انسان بخواهد می تواند خود را به سوی مبدأ وجود سیر دهد و خود را به مقام و منزلتی برساند که موجودی ملکوتی شود ❍ تا هم او از پروردگار خود خشنود و هم خدا از او خشنود شود و داخل بهشت خاص خداوند گردد. ─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁قرآن کریم به منظور حفظ شرافت و عزت انسان نگرش طبقاتی را نفی می کند و آن را با کرامت وی ناسازگار می داند. ❍ در شبه جزیرۀ عربستان و در فرهنگ بومی آنجا چنین نگرشی شایع بود و این ایده آن قدر عمیق و گسترده بود که حتی آداب عبادی را هم دربرمی گرفت. ✪ با دقت در بعضی از آیات چنین به دست می آید که در اذهان پاره ای از اشراف که مسلمان شده بودند، این باورها °تعصبات طبقه ای° همچنان ریشه داشت و قرآن کریم در بسیاری از موارد این عقاید را مطرح و بر آنها خط بطلان کشیده است، ❏ از جمله آنکه در آداب برگزاری مراسم حج اشراف در عرفات از منطقه ای که عموم مردم روانه می شدند، حرکت نمی کردند و این عمل را برخلاف شأن خود قلمداد می کردند. ─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ✪◁قرآن به آنان تذکر می دهد که این قبیل بینش های طبقاتی را کنار بگذارید و می فرماید: ❏ ثم افیضو من حیث افاض الناس و استغفروا الله ان الله غفور رحیم... سپس از همان جایی که انبوه مردم روانه می شوند، شما نیز روانه شوید و از خداوند طلب آمرزش کنید؛ زیرا او آمرزنده و مهربان است. ❖‌ در جامعۀ طبقاتی، توده های مردم به عنوان افراد پست به شمار می آیند ❍ و یکی از عوامل گریز اشراف از پذیرش دین الهی آن بود که همان عموم مردم به این ادیان روی می آوردند. ─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁ قرآن کریم نگرش جامعۀ اشرافی و طبقاتی را به موضوع دین باوری افراد عادی چنین گزارش می دهد: ❍ قَالُوا أَ نُؤْمِنُ لَک وَ اتَّبَعَک الأَرْذَلُونَ ...آیا به تو ایمان بیاوریم در حالی که افراد فرومایه از تو پیروی می کنند ✪ این نوع دیدگاه و نگرش با کرامت و عزت انسان ها سازگاری ندارد و ادیان الهی معمولاً با این مشکل مواجه می شدند و به همین جهت معمولاً پیروان نخستین ادیان آسمانی، توده های محرومی بودند ❏ که در سایۀ نگرش طبقاتی، شرافت و عزت آنان خرد شده بود و در پرتو تعالیم دین می خواستند این نقیصه را جبران کنند.این جریان در خصوص دین اسلام تبلوری روشن داشت. ─═┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ✪◁هنگامی که خورشید اسلام در شبه جزیرۀ عربستان طلوع کرد، جامعۀ بشری در این سرزمین و دیگر ممالک دنیا گرفتار چالش های طبقاتی بود. ❏ در این جامعه اهل کتاب خودشان را امت برگزیدۀ خدا محسوب می کردند. ❖‌ قرآن کریم در چندین آیه به این موضوع اشاره می کند و آن را یک پندار واهی قلمداد می کند و بر آن مهر بطلان می نهد. ❍ این نگرش های تعصبی و رفتارهای طبقاتی با کرامت و شرافت انسانیت منافات داشت و دین مبین اسلام با محو این قبیل تقسیم بندی ها و در پرتو گسترش آموزه های الهی اش کرامت افراد سرکوب شده را به آنان بازگرداند اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─═┅═༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌─═┅┅═༅🍃🌼🍃༅═┅┅┅─ جنــــــاب استــــاد بسیـــار سپـــاس ..خـــدا قوت اجـــرتون با امام رضا علیــــه الســـــــــلام ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم التمــــــاس دعــــــای فـــــرج پـــایـــان ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─┅┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅┅─ 🔮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─══༅🍃📔📓🍃༅┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ ─┅═༅🍃📓📔🍃•༅┅═─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ: شنبه1402/03/02 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ 🔮◁حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گرامی‌داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، این روز را یکی از روزهای فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب و نماد قدرت الهی دانستند و افزودند: ۝◁(1).. آزادسازی خرمشهر و دیگر عملیاتهای دفاع مقدس، جزییات فراوانی وجود دارد که شاید بسیاری از مردم و به‌ویژه نسل جوان، از آنها مطلع نباشند و بر همین اساس توصیه می‌شود که کتابهای مربوط به این عملیاتها، حتماً مطالعه شوند. ❖‌ در این منطق، هنگامی که همه تلاشها و مجاهدتها انجام و همه توان به میدان آورده و در نهایت به خدا توکل شود، دست قدرت الهی همچون پشتوانه‌ای مستحکم به کمک خواهد آمد ❍ که نتیجه‌ی آن، آزادسازی خرمشهر در مقابل دشمنی است که از همه امکانات تجهیزات برخوردار بود. ─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(2).. کنونی مراکز دانشگاهی و حوزوی، عناصر و جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ✪{1}..اقدام سنجیده و هوشمندانه برای تببین و روشنگریِ ژرفا و عمق شعارهای انقلاب ✪{2}..پرهیز از اقدامات سطحی ✪{3}..کادرسازی برای آینده ✪{4}..تدوین علمی تجربه‌های متراکم و شگفت‌انگیز انقلاب در طول سالهای گذشته است. ❏ با این منطق، امکان آزادسازی همه دنیای تحت سلطه استکبار، امکان آزادسازی فلسطین، و امکان اینکه هیچ ملتی مستضعف نباشد، وجود دارد. ♤ هر ملتی که دارای این منطق باشد و تمام تلاش و مجاهدت خود را به‌کار گیرد و به خدا توکل کند، قطعاً مرعوب قدرت نظامی، مالی، تبلیغاتی و سیاسی قدرتها نخواهد شد. ─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(3).. در این جنگ نامتقارن، هر دو طرف توانایی‌ها و منابع قدرتی دارند که طرف مقابل، از آنها برخوردار نیست و منبع قدرت نظام اسلامی، اعتماد و توکل به قدرت خدا، اعتماد به پیروزی و اعتماد به قدرت اراده انسانهای مؤمن است. ❖‌ در میدان این جنگ، اراده هر یک از دو طرف سست شود، قطعاً شکست خواهد خورد، بنابراین باید مراقب بود تا تبلیغات و وسوسه‌های دشمن در اراده مستحکم ما خللی ایجاد نکند. ۝◁(4).. امروز برای کشور ما احتمال وقوع جنگ نظامیِ سنتی بسیار ضعیف است اما مسئله جهاد باقی است ❍ و این جهاد که منطقی قرآنی و اسلامی دارد، «جهاد کبیر» و به معنای «ایستادگی، مقاومت و پیروی نکردن از کفار و مشرکین» است. ۞ در همه این عرصه‌ها، به‌جای تبعیت از جبهه کافران و مشرکان، باید از برنامه کاری اسلام و قرآن تبعیت کرد ─┅═══༅𖣔3⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(5).. علت اصلی این عصبانیت‌ها، ایستادگی سپاه در مسیر انقلاب و حفظ جهت‌گیری‌ها و روحیه انقلابی و اسلامی است. ✪ آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ ❏ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است. ─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ 🔮◁سوم خرداد بود که فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام برای نخستین بار از واژه جهاد کبیر استفاده کردند.عده‌ای در همان ابتدای طرح این واژه پُرمحتوا به اشتباه مفهوم جهاد اکبر و اصغر را برای جهاد کبیر قائل شدند. ۝◁(6)..برخلاف این دسته از افراد، رهبر حکیم انقلاب اسلامی به هر تلاش و کوششی جهاد نمی‌گویند؛ بلکه آن حرکتی را جهاد می‌گویند که در مقابله قدرتمند با دشمن باشد. ❖‌ در جهاد کبیر آن تلاشی که در مقابل دشمن صورت می‌گیرد وجهه نظامی ندارد! خاستگاه این واژه در قرآن کریم به دورانی برمی‌گردد ❍ که پیامبر اکرم صلوات الله در مکه حضور داشتند و طبعاً دوران روشنگری، ایستادگی و مقاومت است. ─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(7)..کشور ما در دورانی به سر می‌برد که کارزار نظامی برپا نیست، به تعبیر رهبر معظم انقلاب خرمشهرها در پیش است، منتها نه در میدان نظامی! لذا جهاد در این دوران ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. ✪ در میدان نظامی دشمن را با چشم می‌توان مشاهده کرد و با اندک آموزشی می‌توان حداقل فعالیت‌هایی داشت؛ اما در جهاد کبیر دشمن و مواضعی که به آن ضربه می‌زند برای همگان آشکار نیست و صف‌بندی مقابل آن نیازمند بصیرت و تخصص است. ❏ عده‌ای درصددند با حذف آیات جهاد، انقلاب و مؤلفه‌های قدرت و اقتدار اسلام، الگویی ضعیف و ذلت‌پذیر از اسلام و نظام اسلامی ارائه کنند و زمینه تسلیم شدن در برابر آمریکا را فراهم آورند و فرسنگ‌ها از توحید و از اسلام ناب محمدی فاصله گرفته‌اند. ♤ این‌گونه روشنگری‌های فرهنگی، همان جنگ نرم و جهاد کبیر ماست. ─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(8)..امروز دشمن می‌خواهد آن روحیه جهادی و مقاومت را کم‌رنگ کند. می‌خواهد با نفوذ فرهنگ غربی و تلاش خودش این مفهوم را به جامعه القا کند که نجات کشور فقط با کوتاه ‌آمدن در اصول و سازش با جبهه استکبار تحقق می‌یابد. ❖‌ حضرت آقا به ما یاد دادند و همه را به این مهم فراخواندند که مواظب این خطر بزرگ باشید؛ نگذارید دشمنان در تغییر ذائقه مردم و جهت‌گیری فکری جامعه موفق شوند و در تحلیل مسئولان تناقض ایجاد کنند. ۝◁(9)..متأسفانه باید بپذیریم برخی از مسئولان نسبت به این جهاد کبیر و روحیه انقلابی و جهادی ضعف‌هایی از خود نشان دادند که در برخی از جریان‌های پس از انقلاب شاهد آن هستیم. ❍ بنابراین اولین نکته‌ای که پیشنهاد می‌شود این است که این مفاهیم ارزشمند را به شایستگی تبیین کنیم؛ زیرا امروز جهاد کبیر شرط تداوم انقلاب است. ─┅═══༅𖣔7⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(10)..امروز بقای انقلاب و ماندگاری حرکتی که حضرت امام° ره° آغاز کردند با جهاد کبیر و فرهنگی کردن سازش‌ناپذیری در برابر دشمنان، میسر است. ✪ ریشه جهاد کبیر در «مثلي لا يبايع مثله»، «کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» و بسیاری از آیات قرآن کریم وجود دارد. ❏ معنای واژه جهاد کبیر در «اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ‌اجتَنِبُوا الطّاغوت» و در کنار «اطیعواالله»‌ها و «لا تضیعوا»ها مشهود است. ♤ کنار آیاتی از قرآن که به ما آموخته‌اند رکون به ظالمان و اتکا به دشمنان موجب نابودی ما، قطع ولایت و نصرت خدا می‌شود. ۞ اگر به این نکته‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنیم درخواهیم یافت معظم‌له ما را نسبت به یک خطر بزرگ هشدار می‌دهند. ─┅═══༅𖣔8⃣𖣔༅═══┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─ ۝◁(11)..خرمشهر در دفاع مقدس برای ما یک نقطه‌محوری بود. از این جهت، هم تصرف خرمشهر توسط دشمن برای ما دشواری‌های خودش را داشت ❖‌ و هم فتح خرمشهر پیروزی بی‌نظیری به شمار می‌رفت؛ الآن دشمن به دنبال خرمشهرهای ذهنی، فکری و مکتبی ماست. او می‌خواهد این نقاط را فتح کند! ❍ البته نسبت به برخی از مسئولان در این بخش توفیقاتی داشته، البته نه به دلیل قدرت او بلکه به دلیل غفلت ما و کوتاه آمدن برخی از مسئولان ماست. ۞ امروز دشمن توانسته برخی از خرمشهرهای فکری و ذهنی برخی از مسئولان را برای خودش اشغال کند و ما باید به مانند عملیات بیت‌المقدس با همان روحیه اتصال به خدا و به مبدأ وحی و الهی بتوانیم این فتح‌های بزرگ را مثل فتح خرمشهر بیافرینیم ♧ و ثابت کنیم دشمن نه می‌تواند خرمشهر زمینی ما را فتح کند و نه در اشغال خرمشهر فکری امت اسلامی می‌تواند به توفیقی دست یابد. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─┅═══༅𖣔9⃣𖣔༅═══┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا