eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
119 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه مادحین عزیز❗️❗️ 👇👇👇👇 برای استقبال از پیام رسانهای داخلی وارد کانال آموزشی استاد در دو پیام رسان و شوید. مطالب با سرفصل در کانال بار گزاری گردید برای استفاده سایر مادحین عزیز در گروه ها انتشار دهید. 🌹🌹🌹🌹 لینک کانال در ایتا👇 http://Eitaa.com/amoozeshe_zekre_eshgh لینک کانال در سروش👇 https://sapp.ir/amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃🍃 قطعه مناجاتی از استاد مسلم مناجات خوانی ایران، سید جواد ذبیحی در آواز را بشنوید. 🍁 همانطور که میدانیم افشاری از متعلقات دستگاه می باشد که حال و هوای عرفانی خاصی دارد و ایام ماه مبارک رمضان را در اذهان تداعی می کند. 🍁 در این قطعه از سه گام افشاری در گوشه های مختلف، که قبلا هم اشاره گردیده بود، استفاده شده است. 💥گام پایین: درآمد 💥گام متوسط: جامه دران 💥گام بالا: عراق و در آخر با اشاره به گوشه و در ادامه فرود به کار را به زیبایی تمام می کنند. 🍁 به تحریرها خوب دقت کنید به خصوص در فضای عراق که اوج کار می باشد. لحظه تحریر نیز در اشعار ردیف اشاره شده است. حقا عالی و بی نقص پله های تحریر روی هم سوار می شود و زیبایی کار را دو چندان می کند. در ادامه اشعار قطعه مورد نظر با اشاره به ردیف اجرا شده را ببینید و گوش دهید تا افشاری در ذهن تثبیت شود.👇👇👇 🍁 غزل : مولانا درآمد :👇 ای نوبهارعاشقان ، داری خبر از یار ما ای از تو آبستن چمن ، وی از تو خندان باغ‌ها ای باد نای خوش نفس ، عشاق را فریادرس ای پاکترازجان جان ، آخرکجا بودی کجا؟ (2) جامه دران :👇 ای فتنه ي روم و حبش ، حیران شدم کاین بوی خوش پیراهن یوسف بُدش ، یا خود رداي مصطفی برگشت به درآمد :👇 پیراهن یوسف بُدش ، یا خود رداي مصطفی ادامه جامه دران :👇 ای قیل وای قال تو خوش ، وی جمله اشکال تو خوش ماه تو خوش ، سال تو خوش ، ای سال و مه چاکر تو را عراق :👇 ای قیل وای قال تو خوش ، وی جمله اشکال تو خوش ماه تو خوش ، سال تو خوش ، ای سال و مه چاکر تو را + تحریر عراق روي تو خوش ، بوي تو خوش ، زلف تو خوش ، موي تو خوش لعل تو خوش ، خوي تو خوش ، خوش گشته از تو حال ما تو سرو صد جاني مگر ، يا خضر دوراني مگر يا آب حيواني مگر ، كز توست آن نشو و نما نمونه ای دیگر از تحریر عراق صد سوسن و صد ياسمين ، از گلستان جان ببين چون نرگس حوران عين ، عازم شده سوي خطا + تحریر مجدد عراق صد سوسن و صد ياسمين ، از گلستان جان ببين فرود : 👇 چون نرگس حوران عين ، عازم شده سوي خطا رُهاب :👇 آفاق را آراسته ، عشاق را پيراسته صد مهر و ماه از روي او ، هر لحظه مي يابد ضيا ورود به درآمد 👇 آفاق را آراسته ، عشاق را پيراسته صد مهر و ماه از روي او ، هر لحظه مي يابد ضيا 🍁 فایل صوتی مناجات را در فایل زیر بشنوید. کل فایل: 12:48 دقیقه 👇👇👇👇👇 استاد: 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃🍃 جدیدا کلیپی با صدای پیرمردی خوش صدا در فضای مجازی پیچیده که بعد از شنیدن آن خیلی به دلم نشست. باتوجه به اینکه در لحظاتی ایراداتی به ایشان وارد است، اما طنین و زنگ صدای ایشان در این سن وسال بی نظیره. کاملا مشخص است که نغمات را هرچند ذهنی خوب میشناسند. 🍁 ما اینجا جدا از خواندن عامه پسند و دلنشین ایشان و انتشار کلیپ در فضای مجازی،بیشتر جنبه آموزشی و نغمات این قطعه را مد نظر داریم. ایشان هم مثل فایل قبلی با نغمه افشاری در فضای گوشه شروع کردند. همان فضایی که ماه مبارک را در اذهان تداعی میکند. یکی از بهترین نغمات برای خواندن در افشاری است. یادتان آمد...❗️ "این دهان بستی دهانی باز شد" با صدای شجریان که در ایام ماه مبارک پخش میشد و نمونه آن را در کانال اصلی قرار دادیم و‌ مجدد بابت یادآوری قرار می دهیم. 🍁 در ادامه ایشان با یک مدگردی وارد می شوند. البته این مدگردی( ) به خوبی انجام نمیشود و لحظاتی احساس می شود که ایشان دارند خارج میخوانند. نکته مهم👇 ما برای تغییر نغمه قطعا نیاز به گوشه های مرکب داریم. گوشه های مرکب در واقع مانند پلی عمل میکنند که از نغمه به نغمه دیگر بدون اینکه سکت و نازیبایی در اجرا پدید بیاید ،عمل میکنند. البته یاد گرفتن گوشه های در مراحل آخر آموزش نغمات می باشد و کاری سخت و نیاز به شنیدن و تمرین و ممارست زیاد دارد. 🍁 با همه تفاسیر ایشان دقیقه حدود 1:30 دقیقه با ماهور ادامه می دهند. و تا آخر با چند بار اکتاخوانی ماهور را به پایان می رسانند. تحریرها و گام صدا بسیار عالی و کاملا مشخص است که قدرت صدای خود را می شناسد و با گام صدای خودشان میخوانند. 🍁 ببینید این قطعه کلیپ را با صدای پیرمرد خوش صدای ما 👇👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مناجات_خوانی امام حسین ع با صدای پیرمردی خوش صدا آواز #افشاری دستگاه #ماهور 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
بشوید مناجات دلنشین سحرهای ماه مبارک رمضان در فضای اصفهان 👇👇👇
🍃🍃🍃🍃🍃 فضای آواز بیات اصفهان بسیار مناسب برای مناجات خوانی به خصوص در گوشه های و است که در واقع همان گوشه در نغمات عربی است. این نغمه جناب استاد رفعتی، سالیان زیادی است که ‌با فضای ماه مبارک با مومنین روزه دار عجین شده است و حال و هوای سحرهای ماه مبارک را زنده می کند. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh در آواز بیات اصفهان معمولا در فضای نغمه عربی اجرا می شود که در واقع منطبق بر آواز اصفهان است. در ترکیبات آواز نهاوند با آواز اصفهان فضایی دلنشین وجود دارد، که به آن گوشه «عشاق مصری» در نغمات عربی می نامند، که بصورت واضح در ردیف ایرانی وجود ندارد، ولی جزئی از فضای بیات اصفهان منصوب می شود و بعضی هم آن را گوشه که البته اسمی فرضی است ،برای اینکه دقیقا در ردیف ایرانی وجود ندارد و بعضا نیز به اسم اصفهان میشناسند. 🍁 بطور مثال در ردیف جناب چاووشی در گوشه های آواز اصفهان با نام گوشه "مناجاتی" اسم برده اند که به علت استفاده زیاد این نغمه در فضای مناجات خوانی است. که در ادامه نیز این فایل ضمیمه می شود. 🍁 حال بشنوید به قطعه ای معروف و قدیمی از استاد قاسم رفعتی در گوشه یا همان فضای در ردیف ایرانی... 🍁 استاد رفعتی خواننده و ردیف دان و مناجات خوان قهار و خوش خوان نه چندان دور رادیو و تلویزیون بودند. قاسم رفعتی در سال ۱۳۲۴، در تهران به دنیا آمد. فراگیری موسیقی را از ۱۲ سالگی آغاز کرد و نزد مسعود حسنخانی رفت و مدت چهار سال به فراگیری گوشه‌ها و مقام‌های آواز ایرانی پرداخت. جد قاسم رفعتی حاج محمد صادق متخلص به (رفعت سمنانی) است که صاحب دیوان شعر می‌باشد و پدر او نیز از صدای شیوایی برخوردار بوده‌است. اولین برنامه هنری خود را در برنامه «شما و رادیو» که در صبح جمعه‌ها پخش می‌شد اجرا کرد و سپس در برنامه‌های متعدد و گوناگون رادیو و تلویزیون شرکت و این همکاری‌ها همچنان ادامه داشت.  وی از سال ۱۳۵۹ به بعد به نزد محمدرضا شجریان رفت و زیر نظر او به تحقیقات در زمینه دوره عالی آواز پرداخت. آواز «سحرگهان» او سال‌های متمادی است که در ماه رمضان از رادیوی ایران پخش می‌شود. با اشعار زیر 👇👇👇👇 سحرگهان که موذن بر آورد آواز به روی دل شودم هر در عنایت باز برآورند مناجاتیان قدس خروش زنند بر صف روشندلان صلای نماز بیا به مجمع ایمانیان یکدل و دین که این گروه به یک قبله میکنند نماز مقام امن الهی منادی توحید عظیم تر حرم کبریا حریم نماز ز خواب بخت بلندم به کوتهی گرود بگو موذن خوش لهجه بر کشد آواز 🍁 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
مناجات سحرگهان، رفعتی.mp3
5.33M
💥💥💥💥 مناجات دلنشین سحرگهان با صدای در آواز یا فضای عربی مقام گوشه 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
در ادامه همین فضا همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم. نمونه کوتاه عرض شده از ردیف مناجات در یا یا همان گوشه با صدای استاد چاووشی را نیز بشنوید 👇👇👇👇👇
baiat sfehany monajati.MP3
1.68M
💥💥💥💥 ردیف مناجات استاد چاووشی در آواز یا فضای عربی مقام گوشه یا 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
قطعه ای با صدای حاج محمود کریمی در فضای اصفهان👇👇👇 🌹🌹🌹🌹🌹
🍃🍃🍃🍃🍃 به مناسبت میلاد امام کریمان، امام حسن مجتبی ع, بشنوید قطعه ای دلنشین مولودی خوانی با حالت شورخوانی با صدای حاج محمود کریمی در آواز بیات اصفهان 🍁 در واقع آواز بیات اصفهان از قدیم بیشتر در فضاهای محزون و مناجات استفاده میگردید، اما سبکهای جدید مداحی ایجاب کرد این فضا با تغییراتی در ریتم، به فضاهای جدید سینه زنی و حتی مولودی خوانی وارد شود. جدیدا به وفور از این نغمه در سبکهای جدید استفاده می شود. فایل صوتی در ادامه 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh