eitaa logo
آموزش ذکر عشق *استاد حبیبی*
1.5هزار دنبال‌کننده
81 عکس
119 ویدیو
4 فایل
آموزش تخصصی نغمات آیینی 🍁استاد مرتضی حبیبی🍁 اینستاگرام (ارتباط زنده آموزشی) http://www.instagram.com/mortezahabibi110 کانال اصلی در تلگرام https://t.me/amoozeshe_zekre_eshgh ارتباط با استاد حبیبی ۰۹۰۱۳۶۵۳۰۸۵ آی دی استاد @zaker110
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۵ زمینه اربعین 🍃🍃 نغمه پرداز و سبک و ملودی کربلایی شاعر: اجرا توسط استاد حاج دستگاه و تحلیل کوتاهی از سبک❗️❗️👇👇 http://meysammotiee.ir/media/1330 🍃🍃🍃🍃 قطعه ای زمینه خوانی دلنشین از حاج‌ میثم مطیعی اجرا شده در مسیر نجف به کربلا درموکب طلاب المقاومه الحسینیه عمود ۹۳۲ ملودی و سبک این قطعه از کارهای حقیر که با شعر زیبای برادر محمدمهدی سیار عزیز و اجرای بی نظیر استاد مطیعی انجام گرفته است. 🍁 فضای این کار بصورت تک با حالت خوانده شده که این حالت معمولا فضای حماسی کار رو بیشتر میکنه و البته ریتم کار هم برای مداح و هم‌ مستمع سخت تر میکنه و قطعا نیاز به مستمع باهوش و هیئتی دارد. 🍁 یکی از تاکیداتی که بنده در این ملودی داشتم کشش های آخر هر جمله بصورتی که ضرب بعدی به راحتی روی سینه بنشیند و نیز مهمترین قسمت خاص ملودی، که در آخر هر بند و اتصال به دم‌مستمع با یک تحریر سه پله ای صعودی بود، که در واقع خودش رو از سبک جدا میکنه و به بهترین نحو به جواب مستمع متصل میکنه و شور و هیجان را برای جواب مستمع دوچندان‌میکنه❗️ الحمدالله استاد مطیعی با حنجره توانمند و قدرت و شدت صدای ایده ال به زیبایی این تحریر و صعود را پیاده کرده و مستمع به خوبی با ایشان همراهی کردند. 🍁 فضای این کار در دستگاه و آواز است. البته فضاهای از و نیز احساس می شود و البته نغمه کرد بیات ترکیباتی از دشتی و ابوعطا است که ریز شدن در این موضوع از این مقوله خارج است. این قطعه با ریتم ضرب میانی می باشد که در این ریتم حالت حماسی در دشتی خودش رو بیشتر نشون میده. شاید باور همه این باشد که فضای دشتی و کرد بیات همیشه حزن انگیز و حالت مویه دارد. اما با تغییر ریتم می توان حالات خاص حماسی را در دشتی پیاده کرد. شاید باورتان‌ نباشد که ملودی موسیقی "ای ایران ای مرز پر گهر" در آواز دشتی است در صورتی که یکی از حماسی ترین ملودی های تاریخ موسیقی ایران زمین است. 🍁 در ادامه بشنوید این قطعه زمینه خوانی با اجرای زیبای حاج میثم مطیعی 👇👇👇👇 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
۲۵ اربعین 🔊 سبک و ملودی: 🖋شاعر: محمد مهدی سیار 🔻عنوان: حرم الله حرم تو 🎤با نوای: حاج 🚩اجرا شده در موكب طلاب المقاومة الحسینیه [عمود ٩٣٢] دستگاه 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 حرم الله حرم تو شدم آواره صحرای غم تو من و این راه، من و این آه دل من سر به هوای علم تو راه عشق است این راه عاشقان بسم الله موکب به موکب آه تا صحن ثارالله «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» 📎📎📎📎📎 من و گریه به هوایت من و باران غم مرثیه هایت من و این دل که سپردم به نسیم سحر صحن و سرایت تشنه دیدارم تشنه کربلا! مهمان نمیخواهی؟ سفره دار دنیا! «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» 📎📎📎📎 همه عالم پر نامت چه قیامتی به پا کرده قیامت که بیاید پسر تو ز یزیدیان بگیرد انتقامت در دستش ذوالفقار او می آید از راه بر لبش نغمه اناابن ثارالله «لبیک یا ثارالله» http://meysammotiee.ir/post/1814 http://meysammotiee.ir/media/1330 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
زمینه اربعین ۹۷ حاج میثم‌مطیعی. حرم الله حرم تو.mp3
16.91M
💥💥💥💥 ۲۵ اربعین 🔊 سبک و ملودی: 🖋شاعر: محمد مهدی سیار 🌺حرم الله حرم تو 🎤با نوای: حاج دستگاه 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
دستگاه ع 🌺🌺🌺🌺 به‌مناسبت ولادت سید الکریم شاه عبدالعظیم‌حسنی ع 🌹 بشنوید قطعه مدح خوانی در دستگاه‌ شور و آواز اروعطا با صدای کربلایی مرتضی حبیبی 🍁 شاید دستگاه یکی بهترین فضاها برای مدح خوانی بخصوص در ایام ولادت و شادی است. شور و مایه ابوعطا از جهاتی دستگاهی همه‌جانبه هم محزون و هم شادی آور که بستگی زیادی به اجرای آن دارد. ❗️معمولا در ابوعطا در سرعت و تمپو پایین حزن کار بیشتر و هر چه سرعت بالاتر می رود از حزن آن کم شده و به حماسه و شعف کار افزوده می شود. 🍁 خیلی ها شور و ابوعطا در مدیحه سرایی را یکی می شنوند که هیچ ایرادی ندارد. معمولا به علت حزن کار این دو نغمه که خمیرمایه هر دو یکی است، در دل هم فرو می رود و مرتب در حال جابجایی است و تفکیک از هم‌مشکل می شود. با گوش دادن زیاد و تمرین، تسلط کافی حاصل خواهد شد. ❗️این فضا رو زیاد بشنوید، خیلی از کارهای استاد کریمی و بنی فاطمه و میرداماد در این فضا اجرا می شود که کاربرد زیادی در اجرای مدح خوانی بخصوص در ولادت ها دارد. 🍁 مهمترین نکته❗️❗️ خب برای اینکه بتونیم الگویی بدیم، برای کسانی که با معمولا نغمات رو یادگیری میکنند. فکر کنم اکثرا تصنیف آتش در نیستان جناب شهرام ناظری رو شنیده باشید که در مایه در گوشه ضربی اجرا شده، بسیار نزدیک به این مدح خوانی است. قسمت پایین مدح خوانی نزدیک به قسمت پایین تصنیف (یک شب آتش در نیستانی فتاد) و قسمت بالای مدح خوانی نزدیک به قسمت بالای تصنیف(گفت آتش بی سبب نفروختم) می باشد. یکبار دیگر گوش کنید. در ادامه فایل صوتی و تصویری این مدح خوانی در سومین گردهمایی هیئات به مناسبت ولادت سیدالکریم در شهر ری، هیئت محترم س 👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
هدایت شده از مرتضی حبیبی
30.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥💥💥💥 دستگاه و 📹 فایل تصویری سومین گردهمایی میلاد سیدالکریم، شاه عبدالعظیم حسنی ع 💥💥💥💥 @amoozeshe_zekre_eshgh
⬛️⬛️⬛️⬛️ قطعه ای که از دیشب ده ها بار گوش دادم و باهاش دگرگون شدم اما این دفعه نه برای نغمه و آوا که البته در فضای است. کمی از فضای تکنیک بیاییم بیرون ببینیم هدف از خوندن چیه؟؟؟😔 کسی که ذکر حسین را برای شورخوانی جناب نریمانی می گوید چنان با صلابت ذکرگویی اربابش را میکند که انگار همین موقع از اربابش طلب کرده، و چه زیبا ارباب جوابش را داد.⬛️ انگار تک تک ابیات را با وجودش حس کرده... ◾️ همینجا بود همین‌موقع ، یکی برگ شهادتش امضا شد... شهید مدافع وطن شهید حمله ناجوانمردانه تروریستهای ملعون تاریخ در سیستان عزیز شهادتت مبارک ذاکر خوش قلب اهل بیت امید عزیز شفیعم باش و دعام کن فقط دعام کن شهادت نصیبمون بشه... 😭😭😭😭😭 🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃🍃 مدح خوانی بسیار دلنشین اباعبدالله الحسین از استاد سلیم موذن زاده اردبیلی این قطعه در پرده سه گاه اجرا شده است و به علت اینکه قالب شعر مثنوی است درنتیجه تحریرها و فرودها و اوجها در گوشه می باشد. 🍁 در این کار هم مثل سایر کارهای استاد سلیم را شاهد هستیم. یعنی یک‌مصراع در گام بالا و مصراع یا بیت بعدی را در یک‌ اکتاو پایین اجرا میکنند که زیبایی مدح را دو چندان‌ میکند و مستمع را به تفکر و گوش دادن وا می دارد. 🍁 در مورد فضای سه گاه قبلادر کانال کارهایی انجام شده است ، مجدد گوش دهید. سه گاه یکی از بهترین نغمات برای مدح خوانی، پندیات، و حتی مرثیه خوانی می باشد. پرابهت و حالات حماسی خوبی دارد که به فضای چهارگاه هم نزدیک است. 🍁 متن شعر از استاد چایچیان با مدح خوانی دلنشین استاد سلیم 🔰🔰 حسین ، کشته دیروز و رهبر روز است قیام اوست ، که پیوسته نهضت آموز است تمام زندگی او ، عقیده بود و جهاد اگر چه مدت جنگ حسین ، یک روز است توان لشکر ایمان ، نمی‌رود از بین ز فیض یاری حق ، چونکه قدرت اندوز است حسین و ، ذلت تکریم ظالمان هیهات که آفتاب عدالت ، ازو دل افروز است به نزد او که شهادت ، بجز سعادت نیست ردای مرگ ، برایش ، قبای زر دوز است رهین همت والای سید الشهداء است هر آنکه از غم اسلام ، در تب و سوز است هماره تازه بود یاد بود عاشورا که روز حق و عدالت ، همیشه نوروز است حرارتی که ز عشق حسین در دلهاست برای ظالم هر عصر ، خانمان سوز است ( حسان ) ، حسین ، به ظاهر ، اگر چه شد مغلوب شکست اوست ، که در هر زمانه پیروز است 👇👇👇👇👇 مدرس 🍃🍃🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh
🍃🍃 با توجه به کلیپ آموزشی قبل در گوشه یتیمک, بشنوید قطعه ای دیگر در گوشه یتیمک، این بار از استاد مراتب 🍁 نکته مهم❗️ همانطور که اشاره کرده بودیم که گوشه یتیمک از گوشه های اصلی نمی باشد پس در هر گامی قابلیت اجرا دارد. اینجا استاد مراتب یتیمک را در گام بالا اجرا میکنند، توان و قدرت حنجره فوق العاده ای ایشان زبانزد است. 👇 من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود سر و جان را نتوان گفت که مقداری هست 🔰🔰🔰🔰🔰 مدرس 🍃🍃🍃 @amoozeshe_zekre_eshgh