بین الطلوعین ساعاتی از ساعات بهشت است.
خواب شیرین است...
اما بیداری سحر و بین الطلوعین شیرین تر...
🌅طلوع فجر صادق ابتدای وقت نماز صبح و «طلوع آفتاب» انتهای وقت آن است و زمان واقع در بین این دو طلوع را «بین الطلوعین» می نامند.
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله): «هر کس از طلوع صبح تا طلوع آفتاب در مصلّاى خویش بنشیند و به تعقیب نماز مشغول باشد، خداوند او را از آتش دوزخ محفوظ دارد.
..................................................
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
۹ آبان ۱۴۰۱
۹ آبان ۱۴۰۱
5_6217267926089596941.mp3
6.15M
#تلاوت_قرآن
#سوره_مبارکه_یس
#عبدالعزیز_ندا
┅═✼✿📖✵✿✼═┅┄
🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊
👉 @talavatquran1 👈
۹ آبان ۱۴۰۱
۹ آبان ۱۴۰۱
دانلود_زیارت_آل_یاسین_فرهمند.mp3
12.06M
#زیارت_آل_یس
#حجاب
#امام_زمان
#زن_عفت_افتخار
اَللهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran
۹ آبان ۱۴۰۱
۹ آبان ۱۴۰۱
#ختم_روزانه_یک_صفحه_قرآن_کریم
صفحه ۵۰۰
جزء ۲۵
سوره جاثیه، آیات ۱۴ تا ۲۲
در ختم قرآن با ما همراه باشید
👇👇👇👇
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran
۹ آبان ۱۴۰۱
۹ آبان ۱۴۰۱
Page500.mp3
295.9K
#ختم_روزانه_یک_صفحه_قرآن_کریم
🎤 قاری
#استاد_محمد_صدیق_منشاوی
صوت صفحه ۵۰۰
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
👉 @amozeshtajvidhefzquran
۹ آبان ۱۴۰۱
۹ آبان ۱۴۰۱
۹ آبان ۱۴۰۱
🌹#ادبــــــــــ برخورد
با مخالفانــــــــــ عقیدتیـــــــ
💢#قسمتــــــــ ڇهاردهمــــــــــ
🍃اسلامــــــ ، افزون بر آنکه مسلمانان را به رعایت اخلاق و آداب، با یکدیگر میخواند، به مسلمانان سفارش میکند که در برخورد با مخالفان عقیدتی هم آداب را رعایت کنند:
🔰۱. رعایتـــــ ادبـــــ در گفتار و پرهیز از سبّ و ناسزاگویی:
📖«ولاتَسُبُّوا الَّذینَ یدعونَ مِن دونِ اللّهِ فَیسُبُّوا اللّهَ عَدوًا بِغَیرِ عِلم...».
🔰۲. سخنـــــــ گفتن با آنان با نرمیــــــ و مدارا:
📖«اِذهَبا اِلی فِرعَونَ اِنَّهُ طَغی _ فَقولا لَهُ قَولاً لَینًا لَعَلَّهُ یتَذَکرُ اَو یخشی».
🔰۳. سخنــــــ گفتن با مخالفان و دعوت آنان با بیانیــــــــ حکیمانه و متقن:
📖«اُدعُ اِلی سَبیلِ رَبِّک بِالحِکمَةِ...».
🔰۴. سخنـــــ گفتن با آنان با دلیلـــــ و منطق:
📖«قالَ یقَومِ اَرَءَیتُم اِن کنتُ عَلی بَینَة مِن رَبّی ورَزَقَنی مِنهُ رِزقًا حَسَنًا و ما اُریدُ اَن اُخالِفَکم اِلی ما اَنهکم عَنهُ».
🔰۵. رعایتـــــــ انصاف و ادب در گفت و گو با آنان و واداشتن آنان به تفکر و اندیشه:
📖 «... واِنّا اَو اِیاکم لَعَلی هُدًی اَو فی ضَلل مُبین».
🔰۶. دعوتــــــ آنان همراه با پند نیکو:
📖«اُدعُ اِلی سَبیلِ رَبِّک بِالحِکمَةِ والمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ».
🔰۷. مجادلهـــــ با مخالفــــ، بهصورت جدال احسن
📖:«... وجدِلهُم بِالَّتی هِیَ اَحسَنُ».
🔰احتمال دارد در این آیه، هنگام برخورد با مخالفان عقیدتی، ابتدا به گفتار حکیمانه و پند و اندرز و درصورت عدم تأثیر به مباحثه با آنها توجّه شده باشد. برخی مفسّران بر آنند که قید «احسن»، این نکته را بیان میکند که در جدال با مخالفان عقیدتی باید نکاتیـــــ را رعایت کرد؛ ازجمله، پرهیز از
🍃سخنانیــــــ که موجب تهییج و واداشتن او به دشمنی و لجبازی شود،
🍃 بهکار نبردن مقدماتــــ کاذب هرچند در نظر او راست پنداشته شود،
🍃پرهیز از بهکار بردن تعبیرات سوء و توهین به او و آنچه در نظر او مقدّس است.
🔰۸. داشتنـــــ بردباریــــ و عدم مقابله به مثل در برابر توهینها و تهمتهای آنان:گفتارمؤدّبانه نوح (علیهالسلام) در برابر سخنان بی ادبانه کافران، نمونهای از این ادبــــــ است، هنگامی که آنان با عبارت 📖«اِنّا لَنَرک فی ضَلل مُبین»
🔰 به آن حضرت توهین کردند، او در کمال متانتـــــ و ادبــــــ فقط به این پاسخ بسنده کرد:
📖«یقَومِ لَیسَ بی ضَللَةٌ ولکنّی رَسولٌ مِن رَبِّ العلَمین _ اُبَلِّغُکم رِسلتِ رَبّی واَنصَحُ لَکم».
🔰 نمونه دیگر آن، واکنش مؤدّبانه هود در برابر تهمتها و گفتار ناشایست قومش بود که با لسانی نرم و محبّتآمیز به آنان فرمود:تهمتهایی که به من نسبت میدهید، در من نیست و بدانید که من برای شما نصیحتکنندهای امین هستم
📖. «قالَ المَلاَُ الَّذینَ کفَروا مِن قَومِهِ اِنّا لَنَرک فی سَفاهَة واِنّا لَنَظُنُّک مِنَ الکذِبین _قالَ یقَومِ لَیسَ بی سَفاهَةٌ ولکنّی رَسولٌ مِن رَبِّ العلَمین _اُبَلِّغُکم رِسلتِ رَبّی واَنَا لَکم ناصِحٌ اَمین».
🍃 علاّمه طباطبایی با ذکر نمونههای بسیاری از تحمّل و بردباری پیامبران الهی در برابر انواع توهینها و ناسزا گوییهای مخالفان، و عدم مقابله به مثل با آنان، این رفتار را از آموزههای الهی و ادب جمیلی ناشی میداند که خداوند پیامبرانش را به آن مؤدّب ساخته است.
🔰۹. پناه دادنــــــ به مخالفان عقیدتی و فراهم ساختن محیطی امن برای آنان به منظور تحقیق درباره مسائل دینی:
📖«واِن اَحَدٌ مِنَ المُشرِکینَ استَجارَک فَاَجِرهُ حَتّی یسمَعَ کلمَ اللّهِ ثُمَّ اَبلِغهُ مَأمَنَهُ».
👇👇👇👇
🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد:
@amozeshtajvidhefzquran
۹ آبان ۱۴۰۱