eitaa logo
@anamag dars
73 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
501 ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️امام رضا(ع): هر كس ماه رمضان یک آیه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اینست كه درماه‌هاى دیگر تمام قرآن را بخواند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ عليه السلام فرمودند: 🍀 رضاكَ عَن نَفسِكَ مِن فَسادِ عَقلِكَ 🍃 از خود راضى بودن، نشانه تباهى عقل توست 📖 غررالحكم حدیث5412
❤️ امام صادق عليه السلام: 🍀 بدهی خود را کم کنید! كه كم قرض داشتن، عمر را زياد مى كند 🍃 خفِّفُوا الدَّيْنَ، فَإِنَّ فِي خِفَّةِ الدَّيْنِ زِيَادَةُ الْعُمُر 📖 الأمالي (للطوسي)، صفحه 667
doa5_721038705925554857.mp3
4.7M
🌹شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان 🌹آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)
ahkam5_721038705925554860.mp3
2.68M
🌹احکام روزه /آیت الله مجتهدی تهرانی(ره).
اخلاق در خانه: مهارت پنجم: پرهیز از خشم و غضب. یکی از اموری که سرمایه معنوی را خاکستر می کند، شعله های خشم و غضبِ بیجا است. حتما تجربه کرده ای که به خاطر یک خشم بیجا با همسر و شکستن قلب او نسبت به عبادت و ذکر و فکر، بی حال و بی رغبت شده ای و آشفتگی و بی نشاطی را با همه ی وجودت لمس کرده ای. پس خشمت را نسبت به همسرت فرو نشان تا حضرت حق خشمش را از تو بازگیرد.
*راهکارهای سطحی درمان غضب 1- پرهیز از موقعیت‌های خشم آور (خیلی مواقع،‌ افراد به دلیل اینکه زمان و موقعیت خوبی را برای تبادل نظر با همسر یا دوست و همکارشان انتخاب نمی‌کنند، صحبتشان به عصبانیت و اختلاف منتهی می‌شودهنگامی که طرف مقابل ما خسته و بی‌حوصله است زمان مناسب برای انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر نیست.) 2- مشغول کردن نفس(هنگامی که در حال عصبانی شدن هستید، خود را مشغول کاری کنید که برایتان جالب است. برای مثال، به یکی از دوستان زنگ بزنید تا به این وسیله موضوعی را که شما را به خشم آورده است فراموش کنید.) 3- ترک مجلس 4- تغییر وضعیت جسمی(امام علی(ع) می‌فرمایند: هر کس خشمگین شود، اگر ایستاده است، بی‌درنگ بنشیند؛ زیرا این کار، وسوسه شیطان را از بین می‌برد) 5- وضو گرفتن 6- خواندن دعاها و اذکار *راهکارهای عمیق و اصلی درمان غضب 1- عبادت و ذکر 2-اصلاح مزاج(برای مثال، کم خونی یا فقر آهن یا پرکاری قوه تیروئید از اسباب تندخویی به شمار می‌روند) 3- اصلاح ریشه‌های روانی و اخلاقی عصبانیت(خود برتر بینی و زورگویی و حقیر شمردن مردم از جمله ریشه های روانی خشم است)
. فرو بردن اخلاط سر و سینه، تا به فضاى دهان نرسیده اشکال ندارد، ولى اگر داخل فضاى دهان شود، نباید آن را فرو برد. البته برخی مراجع [ ] احتیاط مستحب را در فرو نبردن آن دانسته‌اند. 2. اگر شخص روزه‌دار، خلطی را که داخل فضاى دهان شده عمداً ببلعد، روزه‌اش باطل است، ولی از آنجایى که جهل به حکم شرعى داشته‌ است، کفاره ندارد. با این حال، برخی فقها [سیستانی] روزه‌ی چنین شخصی را باطل نشمرده و برخی دیگر [ ]، علاوه بر قضا، کفاره جمع را(بنابر احتیاط) واجب دانسته‌اند
🌨 اینجا ناامید نباش. (عاشقانه های خالق)
⬆️ او را بخوان. (عاشقانه های خالق)