eitaa logo
@anamag dars
71 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
494 ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از وحید
هدایت شده از وحید
هدایت شده از @anamag dars
هدایت شده از وحید
هدایت شده از وحید
هدایت شده از وحید
روزی یک صفحه دعای ماثور
هدایت شده از وحید
هدایت شده از وحید
مناجات الشاکین مُناجاتُ الشّاکّین یا مناجات شکایت‌ کنندگان، از مناجات‌ های پانزده‌ گانه است که از امام سجاد (ع) نقل شده و موضوع آن شکایت از نفس و شیطان است. حضرت در این مناجات درباره ویژگی‌ های نفس اماره و دشمنی‌ های شیطان سخن گفته است.
هدایت شده از غلامرضا
متن و ترجمه دعای مناجات الشاکین بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی اش همیشگی است؛ إِلٰهِى إِلَیْكَ أَشْكُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمَّارَةً، وَ إِلَى الْخَطِیئَةِ مُبادِرَةً، وَبِمَعاصِیكَ مُولَعَةً، وَ لِسَخَطِكَ مُتَعَرِّضَةً، تَسْلُكُ بِى مَسالِكَ الْمَهَالِكِ، وَتَجْعَلُنِى عِنْدَكَ أَهْوَنَ هَالِكٍ، كَثِیرَةَ الْعِلَلِ، طَوِیلَةَ الْأَمَلِ، إِنْ مَسَّهَا الشَّرُّ تَجْزَعُ، وَ إِنْ مَسَّهَا الْخَیْرُ تَمْنَعُ، مَیَّالَةً إِلَى اللَّعِْبِ وَاللَّهْوِ، مَمْلُوَّةً بِالْغَفْلَةِ وَالسَّهْوِ، تُسْرِعُ بِى إِلى الْحَوْبَةِ، وَتُسَوِّفُنِى بِالتَّوْبَةِ. خدایا از نفسی که زیاد به بدی فرمان می دهد به تو شکایت می کنم، همان نفسی که شتابنده به سوی خطا و آزمند به انجام گناهان و در معرض خشم توست، نفسی که مرا به راه هلاکت می کشاند و هستی ام را پیش تو از پست ترین تباه شدگان قرار می دهد، بیماری هایش بسیار، آرزویش دراز است، اگر گزندی به او در رسد بی قراری می کند و اگر خیری به او رسد از انفاقش دریغ می ورزد، به بازی و هوسرانی میل بسیار دارد، از غفلت و اشتباه آکنده است، مرا به تندی بجانب معصیت می راند و با من در توبه و ندامت امروز و فردا می کند، الِٰهِى أَشْكُو إِلَیْكَ عَدُوّاً یُضِلُّنِى، وَشَیْطاناً یُغْوِینِى، قَدْ مَلَأَ بِالْوَسْواسِ صَدْرِى، وَأَحاطَتْ هَواجِسُه بِقَلْبِى، یُعاضِدُ لِىَ الْهَوىٰ، وَیُزَیِّنُ لِى حُبَّ الدُّنْیا، وَیَحُولُ بَیْنِى وَبَیْنَ الطَّاعَةِ وَالزُّلْفىٰ؛ خدایا از دشمنی که گمراهم می کند و از شیطانی که به بیراهه ام می برد به تو شکایت می کنم، شیطانی که سینه ام را از وسوسه انباشته و زمزمه های خطرناکش قلبم را فرا گرفته است، شیطانی که با هوا و هوس برایم کمک می کند و عشق به دنیا را در دیدگانم زیور می بخشد و بین من و بندگي و مقام قرب پرده می افکند؛ إِلٰهِى إِلَیْكَ أَشْكُو قَلْباً قاسِیاً مَعَ الْوَسْواسِ مُتَقَلِّباً، وَبِالرَّیْنِ وَالطَّبْعِ مُتَلَبِّساً، وَعَیْناً عَنِ الْبُكاءِ مِنْ خَوْفِكَ جامِدَةً، وَ إِلىٰ ما تَسُرُّها طامِحَةً. خدایا از دل همچون سنگی که با وسوسه زیرورو می شود و به الودگی گناه و سیاهی نافرمانی آلوده شده به تو شکایت می کنم، خدایا از چشمی که از گریه ناشی از هراس تو خشک شده و در عوض به مناظری که خوشایند آن است خیره گشته به تو شکایت می کنم. بخش دوم مناجات فردا.
هدایت شده از غلامرضا
هدایت شده از وحید
هدایت شده از غلامرضا
هدایت شده از غلامرضا
به مناسبت شب جمعه شب زیارتی آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام
هدایت شده از غلامرضا
هدایت شده از غلامرضا
معرفی کتاب: درد دل به درگاه الهی: شرح مناجات شاکین ناشر: حر نویسنده: محمدباقر تحریری این کتاب شرح مناجات شاکین است که حالات گوناگون طبیعی نفس انسانی و آثار آن به صورت درد دل با حق تعالی بیان شده و همچنین به دشمن خارجی یعنی شیطان و کارهای او تصریح شده و از قلب قساوت زده و آثار آن نیز به خداوند شکایت شده و در نهایت خود را در پناه خداوند قرار می دهد از غلبۀ حالات طبیعی نفس و از او کمک می گیرد برای پیروزی بر دشمنان و دوری از گناهان. مشخصات زبان کتاب : فارسی سال نشر: 1390
هدایت شده از غلامرضا
هدایت شده از غلامرضا
خیرخواهی خداوند عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین علیه السلام و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدیش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسین علیه السلام و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می اندازد.(وسائل الشیعه/ج14/ص496)
هدایت شده از غلامرضا
Ya hossein.naseri.mp3
1.97M
سخنرانی دو دقیقه ای سلام بر حسین آیت الله ناصری
هر صبح با قرآن طلوع نور ؛ سوره بقره آیات 17 تا 24 "وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا " و قرآن را نازل می کنیم که شفا و رحمت برای مؤمنان است و ستمگران را جز خسران (و زیان) نمی‏ افزاید. امروز سوره بقره آیات 17 الی 24 را با هم می خوانیم.
هدایت شده از وحید
هدایت شده از وحید
هدایت شده از وحید
«امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»: مَن ماتَ مِنكُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ كان كَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه. هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی(علیه‌السلام) از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر می‌برد. (بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦)
بخش دوم مناجات شاکّین از مناجات خمسۀ عشر
ِلٰهِى لَاحَوْلَ لِى وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِقُدْرَتِكَ، وَلَا نَجاةَ لِى مِنْ مَكارِهِ الدُّنْیا إِلّا بِعِصْمَتِكَ، فَأَسْأَلُكَ بِبَلاغَةِ حِكْمَتِكَ، وَنَفاذِ مَشِیئَتِكَ، أَنْ لَاتَجْعَلَنِى لِغَیْرِ جُودِكَ مُتَعَرِّضاً، وَلَا تُصَیِّرَنِى لِلْفِتَنِ غَرَضاً، وَكُنْ لِى عَلَى الْأَعْداءِ ناصِراً، وَعَلَى الْمَخازِى وَالْعُیُوبِ ساتِراً، وَمِنَ الْبَلاءِ واقِیاً، وَعَنِ الْمَعاصِى عاصِماً، بِرَأْفَتِكَ وَرَحْمَتِكَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ. خدایا توان و نیرویی برای من جزء به قدرت تو نیست، راه نجاتی از گرفتاری های دنیا جز نگهداری تو برایم نمی باشد، از تو خواستارم به رسایی حکمتت و نفوذ اراده ات که مرا جزء جودت در معرض چیزی قرار ندهی و هدف فتنه ها نگردانی و علیه دشمنانم یاور باشی و پرده پوش رسوایی ها و عیوبم گردی و از بلا نگهدار و از گناهان بازدارنده ام باشی، به مهر و رحمتت ای مهربان ترین مهربانان. نکته ی پایانی بر اثر عوامل طبیعی، نیازها و حالاتی چون گرسنگی، تشنگی، خستگی، خشم و شادی در انسان برانگیخته می شوند. این حالات و امیالی که به تبع آنها در انسان پدید می آیند، به خودی خود، ضد ارزش به حساب نمی آیند و با ارزش های اخلاقی مغایرت ندارند. شر و صفت ضد ارزشی وقتی به این میل ها نسبت داده می شود که آنها با یکدیگر تعارض و تزاحم پیدا کنند و انسان در ارضاء برخی از این امیال اسراف کند و خویش را از خواسته ها و امیال دیگری که تأمین آنها هم ضروری است محروم سازد. توجه بی اندازه به امیال حیوانی و طغیان آن ها سبب می گردد بعضی از امیالی که در انسان شکوفا گردیده اند ارضا نگردند. بدتر آنکه سبب می گردند مقدمات شکوفایی امیال و غرایز متعالی انسانی آماده نگردد، تا آن جا که انسان نه تنها آن امیال لطیف و برتر را در خود نمی یابد، بلکه امکان تحقق چنين امیالی را هم باور ندارد. به طور مثال عشق و محبّت به خدا میلی فطری و برین در انسان است و باتوجه بوجود این میل در انسان و آیات و روایات فراوانی که در مورد محبّت به خدا وارد شده، برخی از اشخاصی که این میل در آن ها شکوفا و بارور نگردیده، وجود آن میل را انکار می کنند و می گویند خدا دوست ‏داشتنی نیست و تعابیر مربوط به محبّت به خدا در آیات و روایات را مجازی می دانند و آن ها را بر محبّت رحمت خدا و یا ثواب الاهی حمل می کنند.