eitaa logo
@anamag dars
73 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
506 ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد اسلامی
⚠️ فساد چرا و چگونه مساله منبر شد؟! • اینکه منبری های خوب انقلابی هم در نوبتهای مکرر به فساد می پردازند و یکبار حکومت علوی را "الگو" گرفته، مثل برخورد با ابن هرمه را مطالبه و یکبار در صدد رفع شبهه مسری فساد به مشروعیت نظام افتاده با فسادهای درون حکومت علوی "مقایسه" می کنند؛ مبتنی بر یک درک و محاسبه پیشینی است: مردم و حتی گروه های حزب اللهی درباره "میزان فساد"، ذهنیت منفی دارند و گله مند و منتقدند! • از قضا پیمایش های علمی همین درک را تایید می کند. در آخرین پیمایش توسط مرکز تحلیل اجتماعی متا، از ۵بلوک جامعه، بلوک "وفاداران راسخ" -که در عمده مسائل همراه با نظام اسلامی هستند- در مساله فاصله خیلی زیادی با عموم مردم ندارند! ۵۱درصد شان قائل هستند فساد در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است و ...!۱ ⬅️ تا اینجا معلوم است محاسبه و درک این منبری ها از مساله مخاطبانِ خود با واقعیت و پیمایش ها مطابق است و نمره خوب مساله یابی دارند. • اما ؛ چقدر در مقایسه با حکومت علوی است؟! اینجا در مقام مناقشه صغروی در مستندات مقایسه نیستم. به نظر می رسد اگر باز درک درستی از میدان و "نسبت ذهنیت و عینیت" باشد راه حل های بهتر و موثرتری انتخاب شود. • در بین شاخص های اندازه گیری فساد، "شاخص ادراک فساد" هم شایع است و معمولا همین، منشأ رتبه بندی فساد کشورها می شود. به این شاخص اشکالات متعددی وارد است از جمله اینکه ادراک (ذهنیت) همیشه مطابق با واقعیت (عینیت) نیست. شایعات و جوسازی رسانه ای، ابهام و خروجی های نامطلوب و... همه میتواند ادراک فساد را افزایش دهد. به حسب برخی پیمایش ها نسبت "ادراک فساد" به "تجربه و مشاهده فساد" در ایران ۷به۱ می باشد!۲ یعنی ۷برابر از درک مستند فساد، ادراک و باور به آن -بدون مستند و دلیلی خاص- بین مردم شایع است. ⬅️ با این وضعیت اگر گویندگان نتوانند خود را از حباب این تفاوت خارج کنند، احتمالا دنبال فهرست بلندی از فساد در حکومت علوی می گردند تا نتیجه مقایسه با جمهوری اسلامی حفظ شود! برای مثال نمونه هایی که در نگاه سخت گیرانه علی(ع) توبیخ، استیضاح و دستور بازرسی بوده اما هرگز در قوانین ما فساد تلقی نمی شود -بلکه بعضی رویه هم هست- در آن فهرست فساد، شمارش می شود! از مهمان شدن استاندار بصره بر یک سفره که فقرا در آن نبودند(نامه۴۵) تا تذکر گرفتن شریح برای خانه ۸۰دیناری اش (نامه۳)! و... گوینده ای مجبور میشود زیادبن ابیهِ دوره معاویه را به حساب زیادبن ابیه دوره علی(ع) -و حتی دوره امام حسن(ع)- بگذارد تا نمونه های فاسد در حکومت علوی را هم زیاد کند!۳ دیگری مجبور میشود "دوره حملات تروریستی و الغارات" بعد از صفین و خوارج -که به تصریح امام جز کوفه برایش نماند- را مثل "دوره استقرار و بسط ید امام در ولایات" بگیرد و از فرار استاندار بصره با بیت المال، نمونه از فساد در دوره علوی بگیرد؛ و حتی به خط و نشان نامه۴۱ -که تهدید به ذوالفقار است اما همزمان از عدم بسط ید امام خبر می دهد- اشاره نکند! • ظاهراً وقتی مشکل نه "رخ دادن فساد" در حکومت اسلامی بلکه "ضریب خوردن ادراک آن" و "درک سستی در برخورد با آن" است؛ تصحیح دید مردم از راه دیگری می گذرد. مثل: ۱. مطالبه نظام اداری (انحصارات، امتیازات، واگذاری ها، مزایا و...) برای رصد واقعی فساد، بجای معیار کردن ذهنیت ها و برساخت های رسانه ای و دشمن ساز. ۲. درست در جهت پاره کردن حباب های کاذب در اذهان و واقعی کردن نسبت ها. رهبر انقلاب هم در دیدار امسال تصریح کردند: قوه قضائیه تصویر رسانه ای خوبی ندارد! ۳. برخورد فوری و کامل و غیر مبهم دستگاه قضایی با مفسدان و گزارش درست و به موقع به مردم. این سه در سیره حضرت امیر(ع) نمونه ها دارد و البته برخی از آن منبری ها هم از این حل ها گفته و می گویند. ............................ ۱. همه نتایج این پیمایش انتشار عمومی نیافته است لکن در پیمایش های مشابه میتوانید نتایج در مردم و جوانان را ببینید: https://shoaresal.ir/fa/news/118575 ۲. این هم شنیده از مقامات مسئول است! ۳. ممکن است به حسب "صفات فاعلی" زیاد بن ابیه را کارگزار ترازی برای حکومت علوی ندانیم اما در دوره ایشان "قبح فعلی" از او گزارش نشده و تا صلح امام مجتبی(ع) هم به او وفادار مانده. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۵/۱۷ # اللهم - عجل - لولیک - الفرج http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
﷽ 🎇 👖👗 🧥 حجاب (۸۸): 🧕 گستردگی مفهوم حجاب: ● حجاب به معنی هر چیزی است که سبب پنهان و پوشیده شدن چیز دیگر باشد، خواه لباس باشد یا خانه یا غیر اینها و به تعبیر دیگر حجاب به معنى چيزى است كه در ميان دو شىء حائل مى شود. البته در اصطلاح رایج عبارت است از پوشش جسم از نظر دیگران، که برای زن و مرد وجود دارد لکن حدود آن متفاوت است و در كلمات فقها از قديمترين ايّام تا كنون در مورد پوشش زنان معمولاً كلمه «ستر» به كار رفته، و در روايات اسلامى نيز همين تعبير يا شبيه آن وارد شده است. ● دربِ خانه و پرده ای که جلوی درب خانه یا اطاق آویزان می شود آن نیز حجاب است. - خداوند به مؤمنین می فرماید: "هر گاه از همسران پيامبر متاعی مى خواهيد از پشت «حجاب» بخواهيد که اين كار براى پاكى دلهاى شما و آنها بهتر است". «وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ و قُلُوبِهِنَّ» . (أحزاب/ 53 ) واژۀ «حجاب» در این آیه یک امر کلی را بیان می کند و تعبير به «وراء» (پشت) گواه اين معنى است و شامل هر مانع و حاجبی میشود و یک مصداق آن پرده است که به هنگام نزول آیه پرده ای در خانه ی پیامبر میان مردها و زنها آویزان شد. ● انس بن مالك خادم مخصوص پيامبر (ص) مى گويد: "من از همه آگاهتر به اين آيه هستم؛ هنگامى كه زينب با پيامبر (ع) ازدواج كرد و با او در خانه بود غذايى درست فرمود و مردم را دعوت به ميهمانى نمود، اما جمعى پس از صرف غذا هم چنان نشسته بودند و سخن مى گفتند، در اين هنگام این آيه (مِنْ وَراءِ حِجابٍ) نازل شد، اینجا بود که پرده اى افكنده شد و جمعيت برخاستند". (تفسير نمونه/ ج17/ ص 402) ● در روايت ديگرى مى خوانيم كه انس بن مالک مى گويد: پيامبر (ص) «ستر» را ميان من و او افكند و در اینجا آیه ي «حجاب» نازل شد". (تفسير القرآن العزيز المسمى تفسير عبدالرزاق، ج2، 100) بنابراین روایت «ستر» نوعی از حجاب است و آن حجاب به لباس و پارچه است. ● در قرآن به حجابى كه ميان بهشتيان و دوزخيان كشيده شده اشاره شده است چنانکه می خوانیم: "ميان اين دو گروه حجابى قرار دارد" «وَ بَيْنَهُما حِجابٌ». (أعراف/ 46) این حجاب همان«اعراف» است كه مكان مرتفعى است در ميان دو گروه بهشتیان و جهنّمیان كه مانع از مشاهده يكديگر مى شود، ولى مانع از آن نيست كه صداى يكديگر را بشنوند. ● حجاب بر امور معنوی نیز صدق می کند چنانکه بین فرشته های والا مقام و فرشته هائی که در مقام ها و مراتب پائین تری قرار دارند حجاب معنوی وجود دارد. امام علی (ع) می فرماید: " بین آن ها و بین فرشتگانی که پائین تر از آنها هستند حجابهائی از عزّت زده شده است". (نهج البلاغة/ صبحي صالح/ ص41 ● گاهی میان انسان و موعظه، حجابی از غرور پدیدار می شود چنانکه امام علی (ع) در مورد آفت موعظه می فرماید: "میان شما و پندپذیری پرده ای از غرور و خودخواهی وجود دارد". (تحف العقول/ ص 236). .................................... 💥 «وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ و قُلُوبِهِنَّ» . (أحزاب/ 53). "هر گاه از همسران پيامبر متاعی مى خواهيد از پشت «حجاب» بخواهيد که اين كار براى پاكى دلهاى شما و آنها بهتر است".
رهبر انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چند نفر کاظمی‌آشتیانی را بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند. @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سیمین بهبهانی میگه از شهریار پرسیدن: بهترین شعری که شنیدی چی بوده؟ شهریار هم گفته: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار سیمین بهبهانی هنگ کرده. میگه از استاد و پیشوای خودم چنین توقعی نداشتم! ✍هفت شهر عشق را استاد گشت تو هنوز اندر خم یک کوچه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سیمین بهبهانی میگه از شهریار پرسیدن: بهترین شعری که شنیدی چی بوده؟ شهریار هم گفته: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار سیمین بهبهانی هنگ کرده. میگه از استاد و پیشوای خودم چنین توقعی نداشتم! ✍هفت شهر عشق را استاد گشت تو هنوز اندر خم یک کوچه ای
🔆از آیت الله مرندی (ره) در مورد دلیل گریه‌های بلند در نصف شب‌ها پرسیدند، 🔸 فرمودند: اگر از عالم برزخ خبر داشتید خواب به چشمانتان نمی آمد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺وقتی طلبه به مرجع تقلید گفت: "من تو را اعلم نمی دانم"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تعریف مرگ از زبان مرحوم آیت الله حسن زاده آملی رحمه‌الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على عليه السلام: نيرنگ زدن به كسى كه به تو اعتماد كرده، كفر است المَكرُ بمَنِ ائتَمنَكَ كُفرٌ غررالحكم حدیث 1165
♻️رسول اکرم(ص): 📌كمترينِ كفر اين است كه انسان ازبرادرش سخنى بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آن رسوا سازد اين افراد بويى از انسانيت نبرده‌اند. 📚ميزان‌الحكمه،ج۱،ص۴۴۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگویید رافضی بگویید تروریست بگویید مجرم هرچه میخواهید بگویید ما بن ابی طالب، را تنها نخواهیم گذاشت.
هدایت شده از M R
🛑 شامگاه امشب، ماه گرفتگی جزئی در ایران 🌗 خواندن نماز آیات هنگام ماه گرفتگی واجب است 🔹از ساعت ۲۳:۵ دقیقه تا ساعت ۰۰:۲۲ دقیقه بامداد 🕌 @Qomonline
هدایت شده از M R
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماز آیات هنگام ماه‌گرفتگی امشب واجب است 🔹رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: خواندن نماز آیات هنگام ماه‌گرفتگی امشب واجب است.
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
حاج آقا رضا با مرحوم آخوند رفیق بودند، حتی در کتابی دیدم که این دو مدّتی هم‌حجره هم بودند. آخوند فوق‌العاده خوش نفس بود و در ترویج بزرگان از جمله معاصرین هیچ‌گونه مانع نفسانی نداشت. روزی یکدیگر را می‌بینند. آخوند از حاج آقا رضا قدردانی می‌کند و می‌گوید: قدرت علمی‌تان خیلی قابل تقدیر است؛ چون مطالب عالی را این قدر تنزّل می‌دهید که هر کس بفهمد. حاج آقا رضا در جواب می‌گوید: قدرت شما که بیشتر است؛ شما مطالب سطح پایین را جوری بیان می‌کنید که هیچ‌کس نفهمد. دفعه دیگر یکدیگر را می‌بینند. حاج آقا رضا از اینکه طلبه‌ها به ایران مسافرت می‌کنند و متفرّق می‌شوند، اظهار ناراحتی، و آخوند از این امر اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. حاج آقا رضا می‌گوید: من و شما هر دو در این مسأله ذی حق هستیم. شاگردان من مثل لشکر سیّدالشهداء هستند. اگر یکی یا دو نفر کشته بشوند، کاملا مشهود است، ولی شاگردان شما مثل لشکر عمر سعد هستند که اگر صد نفر هم کشته شوند، معلوم نیست. شما حق دارید. از بس که شاگردانتان زیاد است، شما نبودشان را متوجه نمی‌شوید، ولی من چند شاگرد بیشتر ندارم و یکی هم که کم می‌شود، کاملاً محسوس است. جرعه‌ای از دریا؛ج ۴ص ۴۵۳ کانال علامه حسن زاده آملی 🔻 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از فضلا و طلاب شهرستان شبستر
۳ نوامبر،‏ ۱.۰۸​.mp3
4.68M
⭕️ توضیح شیخ هاشم حیدری در خصوص بیانیه قوه قضاییه مبنی بر عدم دخالت فردی در پرونده شهید عجمیان 🆔 @pedarefetneh
📸 بازدید مرحوم آیت‌الله‌ میرزاجواد تبریزی از صنایع موشکی و شهید تهرانی مقدم در حال ارائه توضیح. باید از یکی از موشک‌های ساخت بچه‌های سپاه رونمایی می‌شد، شهید تهرانی مقدم به آقای طائب گفته بود که اگر بشود، یکی از علماء تشریف بیاورند تا بچه‌ها روحیه بگیرند. لذا آقای طائب با آیت‌الله میرزاجواد تبریزی رحمت‌الله‌علیه جریان رو درمیان گذاشت، و ایشان فرمودند مشکلی نداره، آخر هفته بگذارید. چون این عالم به‌هیچ‌وجه درس‌شان را تعطیل نمی‌کردند. (احتمالا) تنها تصویری که از این عالم در این منطقه نظامی هست همین می‌باشد. ایشان تشریف آوردند و سخنرانی عجیبی در مورد بحث خودکفایی داشتند: ♦️ ما نباید دست‌مان به دیگران و کشورهای دراز باشد که معمولا غیراسلامی هستند. به هر حال، بعد از این هم آیت‌الله تبریزی (رحمت الله علیه) چندبار دیگه هم برای رونمایی از موشک‌ها آمدند و رزمندگان اسلام روحیه خوبی گرفتند.
هدایت شده از غلامرضا
نه صبر هست ما را نه دل نه تاب هجران ماییم و نیم جانی آن هم به لب‌ رسیده... اهلی شیرازی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سؤال یک روحانی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در عالم رؤیا: چه کنیم از ما راضی باشید؟! ☘ نقل خواب ایشان توسط استاد مجاهدی؛ که محضر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) عرض کرد آقا ما لباس شمارا به تن داریم، شما از ما راضی هستید؟