✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
قبل از رسیدن آقا سید عبدالهادی شیرازی(ره) به مرجعیت، در حضور ایشان سخن از قحطی و گرانی شد، فرمود: «لِلَّهِ خَزائِنُ السَّماواتِ وَ الْأَرْض؛ گنجینههای آسمانها و زمین از آن خداست».[سورۀ منافقون: ٧]
به چیزی غیر از توکل و یاد خدا برای انسان آرامش حاصل نمیشود، و چیزی غیر از اعراض از یاد خدا و غفلت، زندگی را تلخ و ناگوار نمیکند.
📚در محضر بهجت، ج٢، ص٢۴۶
پسرام به فدای حسین - مطیعی.mp3
12.09M
مداحی🔳 #وفات_حضرت_ام_البنین(سلام الله علیها)
🔸میثم مطیعی
#هجوم_مشگلات_با_ترک_توکل_بر_خدا
🔸#ایت_الله_سید_محمد_مهدی_درچه_ای درهمه سختی ها ومشکلات بر خداوند توکل داشتند.
🔹 ایشان می گفتند:می ترسم فرزندانم ترک توکل کنند واز این رو درمشکلات سخت قراربگیرند.
🔸مرتب در مواقع مختلف آیه شریفه (ومن یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب ومن یتوکل علی الله فهو حسبه إن الله بالغ أمره قد جعل الله لکل شیء قدرا) رابرای کسانی که در مشکلی قرار داشتند می خواندند.
🔹بعضی از کسبه بازار از آقا در خواست کرده بودند هرگاه چیزی لازم داشتید خودداری نکنید وازما بگیرید وهر وقت توانستید پولش را بیاورید.
🔸ولی ایشان هیچگاه نسیه نمی کرد، اگر داشتند مصرف می کردند وگرنه صبر وتوکل می کردند تا خداوند گشایشی دهد.
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
قبل از رسیدن آقا سید عبدالهادی شیرازی(ره) به مرجعیت، در حضور ایشان سخن از قحطی و گرانی شد، فرمود: «لِلَّهِ خَزائِنُ السَّماواتِ وَ الْأَرْض؛ گنجینههای آسمانها و زمین از آن خداست».[سورۀ منافقون: ٧]
به چیزی غیر از توکل و یاد خدا برای انسان آرامش حاصل نمیشود، و چیزی غیر از اعراض از یاد خدا و غفلت، زندگی را تلخ و ناگوار نمیکند.
📚در محضر بهجت، ج٢، ص٢۴۶
توکل و استقامت_ایت_الله_مشکینی
✨آیت الله مشکینی درباره سالهای سخت دوران یتیمی خویش می گوید :
با وجود همه سختیها و نبود امکانات، چیزی که ما را امیدوار کرده بود، توکل به خدا و ایمان به راهی بود که در آن پای نهاده بودیم. هر چند در این غربت و تنهایی سایه پدر و مادر نبوده لکن همواره خدا بود و باور این حضور ما را
از یاس و ناامیدی نجات می داد.✨
گلشن ابرار ج5ص576
❓پرسش
احتياط واجب چه نوع حکمي است؟
📝پاسخ
اگر مرجع تقلید به عللی در مسئلهای فتوا (نظر صریح فقهی) نداشت و احتیاط کرد به این احتیاط؛ احتیاط واجب می گویند که البته در این صورت، مقلد نمیتواند (به استناد احتیاطی بودن نظر مرجع خود) آن را ترک کند.
بلکه یا باید به احتیاط واجب مرجع خودش عمل کند و یا در آن مسئله، به مرجع تقلید اعلم بعد که در این زمینه، فتوای صریح دارد (با رعایت «الاعلم فالاعلم) رجوع کرده و نظر او را مبنای عمل خود قرار دهد.