استاد عندلیب همدانی
#اصول_1402_1403 🎙صوت درس خارج اصول 📆یکشنبه 18 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 35 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 144 #
440.mp3
9.02M
#اصول_1402_1403
🎙صوت درس خارج اصول
📆دوشنبه 19 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 36 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 145 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 440 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
جلسه 36 اصول تاریخ 19 آذر 1403.pdf
169.6K
#اصول_1403_1404
📄تقریر درس خارج اصول
📆دوشنبه 19 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 36 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 145 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 440 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#فقه_التعامل_1403_1404 🎙صوت درس خارج فقه التعامل 📆دوشنبه 19 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 36 سال تحصیلی 1403-140
37.mp3
8.3M
#فقه_التعامل_1403_1404
🎙صوت درس خارج فقه التعامل
📆سهشنبه 20 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 37 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 37 #احکام_اهل_ذمه
🔰جلسۀ 937 #فقه_التعامل
🆔@andalibhamedani
جلسه 37 فقه تاریخ 20 آذر 1403.pdf
80.5K
#فقه_التعامل_1403_1404
📄تقریر درس خارج فقه التعامل
📆سهشنبه 20 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 37 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 37 #احکام_اهل_ذمه
🔰جلسۀ 937 #فقه_التعامل
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#اصول_1402_1403 🎙صوت درس خارج اصول 📆دوشنبه 19 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 36 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 145 #
441.mp3
8.61M
#اصول_1402_1403
🎙صوت درس خارج اصول
📆سهشنبه 20 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 37 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 146 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 441 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
جلسه 37 اصول تاریخ 20 آذر 1403.pdf
75.9K
#اصول_1403_1404
📄تقریر درس خارج اصول
📆سهشنبه 20 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 37 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 146 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 441 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#فقه_التعامل_1403_1404 🎙صوت درس خارج فقه التعامل 📆سهشنبه 20 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 37 سال تحصیلی 1403-14
38.mp3
6.61M
#فقه_التعامل_1403_1404
🎙صوت درس خارج فقه التعامل
📆شنبه 24 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 38 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 38 #احکام_اهل_ذمه
🔰جلسۀ 938 #فقه_التعامل
🆔@andalibhamedani
جلسه 38 فقه تاریخ 24 آذر 1403.pdf
121.4K
#فقه_التعامل_1403_1404
📄تقریر درس خارج فقه التعامل
📆شنبه 24 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 38 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 38 #احکام_اهل_ذمه
🔰جلسۀ 938 #فقه_التعامل
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#اصول_1402_1403 🎙صوت درس خارج اصول 📆سهشنبه 20 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 37 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 146
442.mp3
8.86M
#اصول_1402_1403
🎙صوت درس خارج اصول
📆شنبه 24 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 38 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 147 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 442 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
جلسه 38 اصول تاریخ 24 آذر 1403.pdf
85.1K
#اصول_1403_1404
📄تقریر درس خارج اصول
📆شنبه 24 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 38 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 147 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 442 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#فقه_التعامل_1403_1404 🎙صوت درس خارج فقه التعامل 📆شنبه 24 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 38 سال تحصیلی 1403-1404
39.mp3
9.1M
#فقه_التعامل_1403_1404
🎙صوت درس خارج فقه التعامل
📆دوشنبه 26 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 39 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 39 #احکام_اهل_ذمه
🔰جلسۀ 939 #فقه_التعامل
🆔@andalibhamedani
جلسه 39 فقه تاریخ 26 آذر 1403.pdf
154.7K
#فقه_التعامل_1403_1404
📄تقریر درس خارج فقه التعامل
📆دوشنبه 26 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 39 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 39 #احکام_اهل_ذمه
🔰جلسۀ 939 #فقه_التعامل
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#اصول_1402_1403 🎙صوت درس خارج اصول 📆شنبه 24 آذرماه 1403 🔰جلسۀ 38 سال تحصیلی 1403-1404 🔰جلسۀ 147 #بر
443.mp3
7.74M
#اصول_1403_1404
🎙صوت درس خارج اصول
📆دوشنبه 26 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 39 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 148 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 443 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
جلسه 39 اصول تاریخ 26 آذر 1403.pdf
87.4K
#اصول_1403_1404
📄تقریر درس خارج اصول
📆دوشنبه 26 آذرماه 1403
🔰جلسۀ 39 سال تحصیلی 1403-1404
🔰جلسۀ 148 #بررسی_اخبار_علاجیه
🔰جلسۀ 443 #تخالف_الحجج
🆔@andalibhamedani
استاد عندلیب همدانی
#شرح_حدیث #اصول_کافی #کتاب_العقل_و_الجهل 12 (قسمت نهم) 🎙استاد عندلیب همدانی 🌀جلسۀ بیستم 📆 شنبه 17
21.mp3
3.62M
#شرح_حدیث
#اصول_کافی
#کتاب_العقل_و_الجهل 12 (قسمت دهم)
🎙استاد عندلیب همدانی
🌀جلسۀ بیست و یکم
📆 شنبه 24 آذرماه 1403
💠 ... يَا هِشَامُ ، إِنَّ لُقْمَانَ قَالَ لِابْنِهِ : تَوَاضَعْ لِلْحَقِّ تَكُنْ أَعْقَلَ النَّاسِ ، وَإِنَّ الْكَيْسَ لَدَى الْحَقِّ يَسِيرٌ ، يَا بُنَيَّ إِنَّ الدُّنْيَا بَحْرٌ عَمِيقٌ قَدْ غَرِقَ فِيهَا عَالَمٌ كَثِيرٌ ، فَلْتَكُنْ سَفِينَتُكَ فِيهَا تَقْوَى اللهِ ، وَحَشْوُهَا الْإِيمَانَ ، وَشِرَاعُهَا التَّوَكُّلَ ، وَقَيِّمُهَا الْعَقْلَ ، وَدَلِيلُهَا الْعِلْمَ ، وَسُكَّانُهَا الصَّبْرَ. ...
🆔@andalibhamedani
پاسخ کوبنده به:
#یاوه_گویی_های_معاویه
(علیه الهاویة)
🛑«قال معاوية يوما: أيها الناس، إن الله فضّل قريشا بثلاث:
🔹 فقال لنبيه عليه الصلاة والسلام: وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ ، فنحن عشيرته.
🔹 وقال: وَإِنَّهُ لَذِكْرٌ لَكَ وَلِقَوْمِكَ، فنحن قومه
🔹 وقال: لِإِيلافِ قُرَيْشٍ إِيلافِهِمْ رِحْلَةَالشِّتاءِ وَالصَّيْفِ فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَيْتِ الَّذِي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ ، ونحن قريش!.
🛑 فأجابه رجل من الأنصار فقال: على رسلك يا معاوية، فإن الله يقول:
🔸وَكَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ، وأنتم قومه؛
🔸وقال: وَلَمَّا ضُرِبَ ابْنُ مَرْيَمَ مَثَلًا إِذا قَوْمُكَ مِنْهُ يَصِدُّونَ ، وأنتم قومه،
🔸 وقال الرسول( عليه الصلاة والسلام): يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً ، وأنتم قومه؛ ثلاثة بثلاثة، ولو زدتنا لزدناك! فأفحمه»
.
📚عقد الفرید ج ۴ ص ۱۱۲
🆔@andalibhamedani
#معاویه_بن_ابیه
(علیه الهاویة)
در لشکر مشرکین در جنگ بدر
از افتخارات ‼️#معاویة_بن_ابیه ‼️‼️ (لعنة الله علیه) این که همراه دو برادرش در جنگ بدر علیه سپاه اسلام جنگید و عاقبت هم شجاعانه‼️ برای در امان ماندن از ضربات حضرت مولا ( روحی فداه) پا به فرار گذاشت ‼️
✅۱/«قيل لهشام بن الحكم: هل شهد معاوية يوم بدر؟فقال: نعم، من ذلك الجانب»
📚محاضرات الادباء ٫ ج ۲ ص ۴۹۹
✅۲/«قلت سألت النقيب أبا زيد عن معاوية هل شهدمع المشركين فقال نعم شهدها ثلاثة من أولاد أبي سفيان حنظلة و عمرو و معاوية قتل أحدهم و أسر الآخر و أفلت معاوية هاربا على رجليه فقدم مكة و قد انتفخ قدماه و ورمت ساقاه فعالج نفسه شهرين حتى برأ»
📚شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید
ج ۱۵ /ص۸۵
🆔@andalibhamedani
نمونه ای از جنایات
#معاویة_بن_ابیه
(لعنة الله علیه)
در نامهٔ حضرت سیدالشهداء
[سلام الله علیه]
✅در کتاب انساب الأشراف تألیف احمد بن یحیی بلاذری از دانشمندان و مورخان قرن سوم نامه ای از معاویه ( لعنة الله علیه ) به امام شهید ( سلام الله علیه ) و نیز پاسخ دندان شکن امام ( روحی فداه) را گزارش می کند.
🔻در پاسخ حضرت ، مواردی از جنایات و پیمان شکنی های #معاویة_بن_أبیه { علیه الهاویة } را بر می شمرد ، از جمله دستور به قتل دو شخصیت عابد و مجاهد و ظلم ستیز ، جناب حجر بن عدی و جناب عمرو بن حمق ( رضی الله عنهما )...
🛑 «..أوَلَستَ قاتِلَ حُجرِ بنِ عَدِيٍّ وأصحابِهِ المُصَلّينَ العابِدينَ ، الَّذينَ يُنكِرونَ الظُّلمَ ويَستَعظِمونَ البِدَعَ ولا يَخافونَ فِي اللّه ِ لَومَةَ لائِمٍ ، ظُلما وعُدوانا ، بَعدَ إعطائِهِمُ الأَمانَ بِالمَواثيقِ وَالأَيمانِ المُغَلَّظَةِ ؟ أوَلَستَ قاتِلَ عَمرِو بنِ الحَمِقِ صاحِبِ رَسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله ، الَّذي أبلَتهُ العِبادَةُ وصَفَّرَت لَونَهُ وأنحَلَت جِسمَهُ»
📚انساب الأشراف ج ۵ ص ۱۲۱
🆔@andalibhamedani
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس خارج #تحلیل_دعوت_حسینی جلسۀ 202
#انصار_الحسین (علیه السلام)
✅عباس بن علی (علیهما السلام) جلسۀ سوم
🔺بررسی مباحثی پیرامون مادر بزرگوار ایشان (سلام الله علیها) جلسۀ سوم
✅پرسش هایی از
دوستان و پیروان
#معاویة_بن_ابیه
با توجه به روایات معتبره
در نظر اهل سنت
🛑" من خرج من الطاعة وفارق الجماعة، فمات مات ميتة جاهلية ومن قاتل تحت راية عمية يغضب لعصبة أو يدعو إلى عصبة أو ينصر عصبة، فقتل، فقتلة جاهلية ومن خرج على أمتي يضرب برها وفاجرها ولا يتحاشى من مؤمنها ولا يفي لذي عهد عهده، فليس مني ولست منه
أخرجه مسلم (6 / 21) والنسائي (2 / 177) وأحمد (2 / 306 و 488) من حديث أبي هريرة مرفوعا. ولبعضه شاهد عن حديث جندب بن عبد الله البجلي مضى (433) بلفظ: " من قتل تحت راية عمية " ...
🛑"من خلع يدا من طاعة لقي الله يوم القيامة ولا حجة له ومن مات وليس في عنقه بيعة مات ميتة جاهلية.
أخرجه مسلم (6 / 22) من حديث ابن عمر. وأخرجه الحاكم (1 / 77 و 117)بلفظ: " من خرج من الجماعة قيد شبر، فقد خلع ربقة الإسلام من عنقه حتى يراجعه ومن مات وليس عليه إمامة وجماعة فإن موتته موتة جاهلية ". وقال الحاكم:" صحيح على شرط الشيخين ". وافقه الذهبي.
🛑 با توجه به روایات فوق که ناصر الدین البانی در سلسة الاحادیث الصحیحة ج ۲ص ۶۷۷ حکم به اعتبار آنها کرده است ، از محبان و پیروان #معاویة_بن_ابیه می پرسیم :
🔹۱/آیا #معاویة_بن_ابیه از پیروی امام واجب الاطاعة در نزد همهٔ مسلمین یعنی حضرت مولا ( علیه السلام ) خارج شد یا نه ⁉️اگر خارج شد و بلکه با او جنگید ، مرگش مرگ جاهلیت است.
🔸۲/آیا #معاویة_بن_ابیه پرچمدار جنگ و خونریزی و مسئول اصلی ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی نبود⁉️ پس چرا او را جزء مسلمین و پیروان پیامبر ( صلی الله علیه و آله و سلم ) می شمرید⁉️
🔹۳/مگر #معاویة_بن_ابیه نیکان و مجاهدانی چون حجر بن عدی و عمرو بن حمق و.... را به قتل نرساند ، پس بین آن ملعون و پیامبر اکرم (صلی الله و آله و سلم) چه تناسبی است⁉️
🔸۴/ آیا برطبق حدیث اول می توان #معاویة_بن_هند پیمان شکن را که صراحتا گفت : همهٔ پیمان هایم با حضرت حسن بن علی﴿ سلام الله علیه﴾ را زیر پا می گذارم(شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید ج ۱۶ ص ۴۶) مسلمان نامید⁉️
🆔@andalibhamedani
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4_6030813702029055673.mp3
6.33M
صوت
✅ افشای #جعل و #دروغ
#دروغ آشکار در ارائهٔ #مدرک برای:
تاریخ و چگونگی رحلت بانو
#ام_کلثوم(سلام الله علیها)‼️
#کمپانی_صادرات_دروغ‼️
🆔@andalibhamedani
ص۱
بسم الله الرحمن الرجیم
✅ افشای #جعل و #دروغی دیگر از:
#کمپانی_صادرات_دروغ‼️
🛑اخیرا در فضای مجازی مطلبی را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه :
بانو #ام_کلثوم ( سلاماللّهعلیها )چهار ماه پس از بازگشت از کربلا توسط کنیزکی از عوامل بنی امیه با خوراندن شربتی آغشته به سَم که آن را خُطیّه می نامند، سمی که جگر را آب میکند و زبان را از کار می اندازد ، به شهادت رسیدند روشن است که این مسمومیت علاوه بر ضربات تازیانه ها و صدمات روحی بود که این بزرگوار در سفر اسارت متحمل شده بودند، و آنگاه به منابع زیر استناد کرده اند :
ریاحین الشریعه ج۳ ص۲۴۴ ،تاج العروس ج۱۵ ص۸۱۳ ، وقایع الشهور ص۱۱۰، المصنف ج۶ ص۱۶۴ ،تذکرةالخواص ص۷۵ و نیز المنمق ص۳۱۲. ردیف کردن یکجای این آدرس ها نشانگر این است که تمام این کتاب ها در مورد مطالب یادشده متفقند❗️
🛑در پاسخ این تحقیقات بی نظیر تاریخی ‼️‼️ باید گفت:
🔸۱/ متن آنچه در ریاحین الشریعة ج ۳ ص ۲۵۶ آمده است این است:
« وفات علیا مخدره ام کلثوم :
در ترجمهٔ علیا مخدره زینب بیان شد که تحقیقا معلوم نیست و بیان شد که در بحر المصائب گوید که : ام کلثوم چون وارد مدینه شد بعد از چهار ماه از این سرای پر ملال به رحمت خداوند لایزال پیوسته و بنابر قول علامهٔ حلی در منهاج الصلاح و شیخ کفعمی در مصباح ،و شیخ مفید در ارشاد که می فرمایند : روز ورود اهل بیت در مدینه بیستم شهر صفر بوده است ، بایستی تقریبا ( وفات بانو) در اواخر شهر جمادی الثانی ۶۲ از هجرت بوده و الله العالم و در مدفن این مخدره به نام ام کلثوم غیر مدینه در جای دیگری ذکری ندارد
ولی :
✔️اولا : کتاب ریاحین الشریعة در عین وجود نکات خوبی در آن، از منابع معاصر است و قابلیت استناد تاریخی ندارد علاوه منبع ایشان هم ( = بحر المصائب ) هرگز از منابع معتبر تاریخی نیست ، بنابر این اصل وقوع رحلت بانو پس از چهار ماه از ورود به مدینه هیچ دلیل معتبری ندارد
✔️ثانیا : بر فرض اعتبار منبع باید سال فوت سال ۶۱ باشد نه ۶۲ زیرا در کتاب تحقیقی در بارهٔ اربعین مفصلا آورده ام که ظهور آنچه مرحوم مفید در مسار الشیعه و.. آورده اند ، ورود اهل بیت در اولین اربعین به مدینه در سال ۶۱ است که البته تحقق عملی این مطلب بسیار بعید است ، و لذا مرحوم محلاتی در ریاحین الشریعة فرمود ، ورود آل الله در بیستم صفر سال ۶۲ ( نه ۶۱) بوده است ، ولی این دیگر سخن مفید و علامه و کفعمی نیست ، و اگر فرض ورود آل الله را به مدینه در بیستم صفر بپذیریم مربوط به سال ۶۱ می شود و اگر هم فرضا چهار ماه بعد هم ( = اواخر جمادی الثانی ) ، بانو ام کلثوم سال ۶۱ از دنیا رفته است نه ۶۲ ، مجددا یاد آوری می شود که سخن بحر المصائب که مدرک ریاحین الشریعة است ، ابدا و اساسا ارزش تاریخی ندارد.
🆔@andalibhamedani
ص۲
🔸۲/ در کتاب تاج العروس آمده است:
و ذوا الهِلالَيْنِ لَقَبُ زَيْدِ بنِ عُمَرَ بنِ الخَطَّابِ لأنَ أُمَّهُ أُمُّ كُلْثومِ بنتُ عليِّ بنِ أَبي طالِبٍ ، و هي رُقَيَّة الكُبْرى، لُقِّبَ بجَدَّيْه ، مَاتَ هو و أُمُّه في يومٍ واحِدٍ و صُلِّي عليهما مَعاً تاج العروس ج ۱۵ ص ۸۱۳
سهامداران بزرگ و کوچک در کمپانی صادرات دروغ بگویند کدام مطلب از مطالب آنها در این عبارت از تاج العروس آمده است ⁉️ عبارت فوق که در تایید ازدواج خلیفهٔ دوم با ام کلثوم است و نیز عظمت پدر و فرزند‼️‼️
🔸۳/کتاب وقائع الشهور از عالم بزرگوار مرحوم بیرجندی متوفای سال ۱۳۵۲ قمری است که روشن است هرگز نمی تواند مستند تاریخی باشد ، علاوه آنچه #خطیب_خاطی در کتاب تقویم شیعه ص ۱۷۸ از کتاب وقائع الشهور آورده است دربرگیرندهٔ مطالب منتشر شده توسط کمپانی مذکور نیست و فقط اضافه می کند که به قول بعضی رحلت آن حضرت در ۲۱ ماه جمادی الثانی بوده است❗️
🔸۴/اما عبارت صنعانی در المصنف:
مَعْمَرٍ، عَنْ أَيُّوبَ، عَنْ عِكْرِمَةَ قَالَ: تَزَوَّجَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ أُمَّ كُلْثُومٍ بِنْتَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، وَهِيَ جَارِيَةٌ تَلْعَبُ مَعَ الْجَوَارِي، فَجَاءَ إِلَى أَصْحَابِهِ فَدَعَوْا لَهُ بِالْبَرَكَةِ، فَقَالَ: إِنِّي -[164]- لَمْ أَتَزَوَّجْ مِنْ نَشَاطٍ بِي، وَلَكِنْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «إِنَّ كُلَّ سَبَبٍ وَنَسَبٍ مُنْقَطِعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا سَبَبِي وَنَسَبِي»، فَأَحْبَبْتُ أَنْ يَكُونَ بَيْنِي، وَبَيْنَ نَبِيِّ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَبَبٌ وَنَسَبٌ. قَالَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ: " وَأُمُّ كُلْثُومٍ مِنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَدَخَلَ عَلَيْهَا عُمَرُ، وَأَوْلَدَ مِنْهَا غُلَامًا، يُقَالُ لَهُ: زَيْدٌ، فَبَلَغَنِي أَنَّ عَبْدَ الْمَلِكَ بْنَ مَرْوَانَ سَمَّهُمَا، فَمَاتَا وَصَلَّى عَلَيْهِمَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ، وَذَلِكَ أَنَّهُ قِيلَ لِعَبْدِ الْمَلِكِ: هَذَا ابْنُ عَلِيٍّ، وَابْنُ عُمَرَ، فَخَافَ عَلَى مُلْكِهِ فَسَمَّهُمَا
"المصنف ج ۶ ص ۱۶۳
آیا دروغگویان سندساز ولایی‼️ می دانند و می فهمند که همهٔ این مطالب در تمجید از دومی است ⁉️⁉️
علاوه به تصریح مورخان اگرچه در زمان مروان برای عبدالملک بیعت گرفته شد ولی خلافت او از سال ۶۵ تا بیست و یک سال بعد است ( البدایة و النهایة ج ۸ ص ۲۶۰) بنابر این مدرک، مسموم شدن بانو بر فرض وقوع توسط عبدالملک از سال ۶۵ به بعد باید باشد ، نه چهار ماه پس از ورود به مدینه در سال ۶۱ یا ۶۲
🆔@andalibhamedani
ص۳
🔸۵/سبط بن جوزی در تذکرة الخواص هم فقط از فرزندی به نام زید برای ام کلثوم و ازدواج های او بعد از عمر یاد می کند ، نه آنچه کذابان گفتند ، عبارت این است :
ثم ولدت أم كلثوم من عمر زيدا فلما قتل عمر تزوجها عون بن جعفر فلم تلد له و توفي عنها فتزوجها بعده أخوه محمد بن جعفر ثم تزوجها بعده أخوه عبد اللّه بن جعفر فماتت عنده، /تذکرة الخواص ص۲۸۹ از چاپی که در اختیار من است
🔸۶/و اما ششمین منبع ❗️دروغ پردازان :
امرأة من قريش شهد أبوها وجدّها وزوجها بدرا
فهي أم كلثوم بنت علي بن أبي طالب رضي الله عنه، جدها أبو أمها سيّد البشر محمد صلى الله عليه وسلم وأبوها علي بن أبي طالب رضي الله عنه، وزوجها عمر بن الخطاب رحمه الله //محمد بن حبیب البغدادی متوفی ۲۴۵ المنمق ص۴۲۶
ای کاش اندکی سواد ، کمی انصاف و ذره ای تقوی در وجود سهامداران کمپانی صادرات دروغ پیدا می شد و می فهمیدند تمام این عبارت فقط برای تمجید از دومی است و ابدا و اساسا کوچکترین اشاره ای به تاریخ رحلت بانو و چگونگی آن ندارد‼️
🔹سروران عزیز و بزرگوار هیئتی به هرآنچه گروهی می گویند و هر آنچه می نویسند و هر آنچه در فضای مجازی پخش می کنند اعتماد نکنند و درستی یا نادرستی مطالب را از متخصصان موثق بپرسند تا مبادا فریب دورویان دروغگو و دغلبازان دنی را بخورند و مبادا اکاذیب و اراجیف آنان را باز پخش کنند.
🆔@andalibhamedani
May 11