گم شده تمام بشریت.MP3
4.73M
فتنۀ۸۸، غصب خلافتی دیگر!
از زبان استاد فکر علامۀ مصباح رحمةالله
#فاطمیه
@andar_tamolat
أندر تأملات | علی رشیدی
🔻از بیخاصیتیِ حوزه تا سبقت محقق داماد از مجلسیون، در قانون حجاب!
🔹پس از فراز و فرودهای دوسالۀ مربوط به نگارش لایحۀ حجاب، و رفت و برگشتهای میان مجلس، دولت و شورای نگهبان، لایحه منتشر شد. لایحهای که، نخوانده، نقد شد و قلم به مزدانِ خشکاندیش، رسانههای فرمانیافته و عمامه به سرهای خودرأی و کلهشق را بدانسان رساند که بار دیگر، سر تا پای حاکمیت را با عیبجویی و خردهگیری، به تسلیم وادارند. عجبا که چگونه متن را نخوانده، اما بلبلوار، توهمات و خیالات خویش را «عقدهگونه» بیان میکنند! به راستی که این روشنفکرانِ به ظاهر چارهجو و خیراندیش و عمامه به سرانِ بهظاهر دلسوز و مصلحتبین که با بغضی تنیده از خصم و دشمنی، حاکمیت را به مسالمت دعوت میکنند، جز «تاریکاندیشانی» تیغ به دست و «متجددان» و «متحجرانِ لباس پیغمبر به تن کرده» نیستند.
لایحۀ حجاب، مصداقی بر آش نخورده و دهان سوخته است؛ دریغا که اگر چنین افرادی، لایحه را صفحه به صفحه، سطر به سطر، کلمه به کلمه و حرف به حرف هم مطالعه کنند، باز نیز ایراداتی بنیاسرائیلی خواهند گرفت - آری، لایحۀ حجاب وحی منزل نیست و خود نیز بدان نقدی دارم که در ادامه بیان میکنم، اما ایرادات چنین افرادی را بنا به سوابق فکری/عملیشان، بنیاسرائیل خواندم - .
🔸در لایحۀ مزبور، تنها چهار مرتبه از حوزۀ علمیه یاد شده که آن هم جز در حواشی لایحه، چند ماده و تبصرۀ صِرف و اندک همکاری با باقی ارگانها، ذکر نشده است! مسئولیتهای نهاد حوزۀ علمیه به عنوان ارگانی در حاکمیت، در سطرهایی و آن هم به صورت ناواضح و مبهم بیان شده است؛ در صورتی که حوزۀ علمیه، به عنوان تولید کنندۀ علم، فکر و مبنای اسلامی و حکمرانیِ آن بر بخشهای گوناگون حاکمیت، باید نقش بسزایی ایفا کند. فارغ از اینکه نقش حکمرانیِ فکری حوزۀ علمیه در لایحۀ حجاب سلب شده، چهبسا در این قانون، به حوزۀ علمیه به صِرف ارگانی سطحی و کممایه نگاه شده است. سزاوار است تا بخشی از آن وظایف تلنبار شدۀ سازمان تبلیغات - که در قلمرو و تفکر افراد خاصیست - که در قانون بیان شده را، به پژوهشکدههای علمی، گروههای فرهنگی و نخبگان پژوهشی/تبلیغیِ حوزۀ علمیه سپرده شود. به راستی که با تولیداتی «عروسکگونه»، «سطحی» و «نمادین» و آن هم با هزینۀ هزاران میلیارد تومان از پول بیت المال توسط سازمان مزبور، رَه به جایی نبردهایم و نخواهیم برد!
🔹نامۀ محقق داماد به مراجع، شروع «منفعل شدن»، «گوشۀ رینگ» قرار گرفتن و مورد هجوم قرار گرفتن مجلس بود. مجلسی که خود میداند با صدور چنین مصوبهای، به قطع، مورد نقد، اتهام و هجمه قرار میگیرد، باید ابتدا این مصوبه را خدمت مراجع میرساند و آنان را از این امر آگاه میساخت. این پاسِگل مجلس به محقق داماد، به ظاهر گذراست؛ اما با دوام چنین روشی و الگوگیری دولتمردان از چنین شیوهای، کشمکشهای مجلس/ دولت و آن هم به نام علما را به بار خواهد آورد، که به صلاح حاکمیت نخواهد بود. همفکران محقق داماد که چه در خارج از دولت و چه در درون دولت مسئولیتی به عهده دارند، ابایی از «رفتارهای وقیحانه» و «فریادهای گستاخانه» ندارند و چه بسا انگیزهای برای شروع آشوبهای درون حاکمیتی دارند؛ - همانگونه که در فتنههای گذشته برخی از چنین اقداماتی را شاهد بودیم - به راستی که با شروع چنین سیاسی بازیهای بیشرمانهای، یا باید حاکمیت از تصمیم خود که قانون حجاب باشد، «عقبنشینی» کند، و یا که باید امنیت درونی خود را فدای اجرای قانون کند و به این کارزار سیاسی تن دهد!
✍ علی رشیدی
@andar_tamolat
أندر تأملات | علی رشیدی
https://virasty.com/Ali_rsh21/1733521210152248882
همهفنحریفانِ گوشی به دست، همیشه در موضوعات مختلف حرفی برای بیان و موضعی برای عَرضه داشتهاند و دارند. همهچیز فهمانی که «بیسوادند»، «متخصص نیستند» و همه را با چوب فهم و توهمات خیالی خود میرانند!(آخوند/کتوشلواری و ایتایی/توئیتری هم ندارد!)
جریانات اخیر مقاومت و قضایای این روزهای سوریه هم بَریّ از تحلیلهای «کورکورانه»، «نسنجیده» و «ناپختۀ» چنین قشری نیست..
بس است دیگر؛ امانی هم به فرماندهان نظامی، دیپلماتهای سیاسی و استراتژیستها و تحلیلگران متخصصِ منطقه بدهید!
#ویراستی
@andar_tamolat
✊🏻بنیان، تودهاند!
در هیچکدام از آشوبها و انقلابها و در هیچ استحالۀ حکومتی/حزبی، نمیتوان نقش توده را نادیده گرفت. همچنان که مسئلۀ مردم، گرانیگاه و مرکز ثقل اتفاقات سوریه نیز است؛ مسئلهای که در تحلیلها بدان پرداخته نمیشود و مورد اهمیت قرار نمیگیرد.
به قطع، خواست و ارادۀ مردم و تودۀ سوری، در تغییر دولت سوریه، بنیان و اساس است. به راستی که بدون «طلب»، «میل» و «اراده» توده، چنین عقبگرد ایدئولوژیک و سیاسی شکل نمیگرفت!
#کوتاه_نوشت
@andar_tamolat
امام خمینی رحمةالله:
در آینده ممکن است افرادی «آگاهانه» یا از روی «ناآگاهی» در میان مردم این مسئله را مطرح نمایند که ثمرۀ خونها و شهادتها و ایثارها چه شد. اینها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفه شهادت بیخبرند و نمیدانند کسی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و بندگی نهاده است حوادث زمان به جاودانگی و بقا و جایگاه رفیع آن لطمهای وارد نمیسازد. و ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. مسلّم خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. ...آری، دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش میآید. و همه ما نیز روز محاسبه بزرگتری را در پیش رو داریم.
📚صحیفۀ امام | ج۲۱ |ص۹۲و۹۳
@andar_tamolat
أندر تأملات | علی رشیدی
🔻تبیین، وظیفۀ مسئولین، اما بر عهدۀ رهبری!
۱. رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با عموم مردم، در ابتدای سخنان خود، برای نمایاندن شالودۀ سخنان خویش، دو کلید واژۀ کلی را بیان میکنند. آیتالله خامنهای سخنان خویش را طبق دو حیطۀ «تبیین» و «ترسیم» برمیشمرند. به این بیان که:[من قصد ندارم تحلیل کنم قضایای سوریه را ــ تحلیل را دیگران میکنند ــ قصد من امروز «تبیین و ترسیم» است. منظورم از«تبیین» این است که آنچه واقع شده و احیاناً سعی میشود از چشمها مخفی بماند، تا آن جایی که ما میبینیم و میفهمیم بیان کنیم؛ «ترسیم» [هم] به این معنا است که در خلال عرایض امروز، وضع خودمان، حرکت خودمان، حرکت منطقه، آیندهی منطقه را طبق فهم خودمان ترسیم کنیم و نشان بدهیم].
۲. به ظاهر و باتوجه به بررسی کلیدواژۀ تبیین در نظام فکری آیتالله خامنهای، تبیین برعهدۀ حلقههای میانی/نخبگانی است. در موضوعات متعدد، مسائل گوناگون و برهههای متفاوت، حلقههای میانی، واسطهای میان رهبری و عامۀ مردماند و نقش نرمافزاری را ایفا میکنند.
در قضیۀ سقوط دولت سوریه، مسئولین دیپلماتی/نظامی وظیفۀ تبیین علل و اسباب چنین اتفاقی و مواجهۀ جمهوری اسلامی در برابر سقوط سوریه را داشتتد. دریغا از اینکه حتی یک تبیین و توضیحی شکل بگیرد!
۳. پس از سقوط شبانه و ناگهانی سوریه، سکوت محض، فرماندهان نظامی و دیپلماتهای سیاسی را فرا گرفت و مانند همیشه زبان انفعال و سکوت را بر تبیین و توضیح ترجیح دادند.
اذهان پر از پرسش و استفهام عامۀ توده در جامعه جولان میداد و تحلیلهای پوچ، بیاساس و بیبنیاد فضای مجازی/حقیقی صرفا در فضای ذهنی جامعه تلنبار میشد.
فلذا با چنین توصیفی، رهبری تبیین عمومی را لازم دانسته و در دیدار مزبور بدان پرداختند.
به راستی که تا چه زمانی خوی محتاطگری، انفعال و لالی باید بر مسئولین فایق آید؟!
✍ علی رشیدی
@andar_tamolat
اهمیت تحقیق و پژوهش.mp3
2.18M
🎙 اهمیت تحقیق در بیان علامه جوادیآملی حفظهالله
ثواب پژوهش بیش از ثواب گریه هست!
«اگر انسان محققانه دارد ولايت را میشناسد و میشناساند چنين انسانی اگر مركَّب قلم او از خون شهيد بالاتر باشد خب نسبت به اشك يقيناً بالاتر است...»
@andar_tamolat
یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجابها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و کتاب منیت نمییابد و دیگری در اول شب #یلدای زندگی سینه سیاه هوسها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است.
📚صحیفۀ امام خمینی | ج۲۱ | ص۲۷٤
@andar_tamolat