May 11
رمضانی که گذشت، تحول حداقلی در سیاستهای فرهنگی صدا و سیما رقم خورد.
دو نتیجهاش این بود که:
۱. برای ساخت برنامه مفید و خوب ماه رمضان، نیازی به پروژه( سلبریتی سازی) مثل برنامه ماه عسل نیست!
۲. سپردن فضای صدا و سیما به جوانان مذهبی و انقلابی شدنیست، اما (نخواستنیست) از سوی مسئولین!
#تحول_صدا_و_سیما
#ویراستی
@andar_tamolat
در باب مطرح کردن آقای اعرافی به عنوان یکی از گزینههای خوب برای ریاست جمهوری چند نکته به نظر بنده حقیر میرسد که تامل به این نکات خالی از لطف نیست!
۱. عدم وجود افراد پرکار و دغدغهمندی در حاکمیت مثل آقای اعرافی.
متاسفانه در این چهل سال حوزه علمیه حتی نتوانسته یک مدیر تراز برای مدیریت خود ارگان حوزه علمیه تربیت کند! که در میان آقایان مسئول بنظر میرسد شخصی به توانایی آقای اعرافی نمیتواند این نقش را ایفا کند.
آیا وقتی آقای اعرافی جایگاه به این مهمی را ترک کند و پا به عرصه ریاست جمهوری گذارد چه کسی را پیشنهاد میکنید که جای خالی او را بگیرد؟!
(با تمام نقدهایی که به حوزه وارد است و خیلی از مشکلات و منویات رهبری عملی نشده!)
۲. اولویت جایگاه برای هر شخص باید مشخص شود.
یعنی حوزهعلمیهای که بتواند امثال شهید رئیسی تربیت کند قطعا اولویت دارد با ریاست جمهوری!
پس وظیفه اقای اعرافی را بیشتر میکند که هم اشخاصی مثل خود(یا ماهرتر از خود) برای جایگاه مدیریت حوزه و امثال شهید رئیسیها برای کسوت ریاست جمهوری تربیت کنند.
۳. در بزنگاه انتخاباتی که جبهههای سیاسی هرکدام روی یک فرد به اتفاق نظر میرسند آیا واقعا انقلابیها میتوانند برای معرفی آقای اعرافی به وحدت برسند؟
مهمتر از هرچیز در این بزنگاه وحدت میان انقلابیون است
(البته جبهه انقلابی که امثال قالیباف در این جبهه معنا نشوند!)
۴. سوال بعدی این است که مطرح کردن اقای اعرافی طبق اولویت است یا صرفا مطرح کردن به عنوان یک شخص تراز؟!
با وجود افراد تواناتر و ماهرتر مثل آقایان جلیلی و فتاح و.. مطرح کردن آقای اعرافی دور از اذهان نیست؟!
✍🏽علی رشیدی
@andar_tamolat
سیاستِ عملی یا نظری!
🔹معالاسف عدم شناخت و عدم آشنایی با ایدئولوژیها و مبانی نظری سیاستهای حاکم در حکومت از جانب برخی از انقلابیها آنها را به این نقطه رسانده که برای دولت چهاردهم افرادی مثل آیتالله اعرافی و آیت الله میرباقری را مطرح میکنند.
🔹به ظاهر، انقلابیونی که اسم این افراد را مطرح کردند هیچ شناختی نه نسبت به جایگاه حاکمیتی و وظیفه ریاست جمهوری دارند و نه شناختی نسبت به این اشخاص مطرح شده
🔹آیا سیاست نیاز به مطالعات و شناخت جریانها و مناسب حاکمیتی ندارد؟!
آیا اینقدر سیاستِ حاکمیت به قهقرا رفته که هر شخص به ظاهر فهمیده بیاید و اسم هرکسی را که به ذهنش آمد برای ریاست جمهوری مطرح کند؟!
🔹اینها حاصل همان #رائفی_پوریسم_مزمن است که برخی انقلابیها را دچار کرده!
همان سیاستِ به لجن کشیدهای که امثال رائفی پور بیایند و برای آن لیست بدهند.
همان سیاستِ به لجن کشیدهای که سهسال قبل اسم فردی مثل سعید محمد را مطرح کرد.
🔹عدم وجود رهبر فکری-سیاسی مانند علامه مصباح برای جبهه انقلاب و عدم شناخت زاویه نظری و ایدئولوژیهای حاکمیت و جریانهای سیاسی، مهم ترین ضعف انقلابیون ست، که منجر به عدم وحدت و عدم موافقت با یک فرد در بزنگاههای سیاسیست.
علیرشیدی✍🏽
@andar_tamolat
https://virasty.com/Ali_rsh20/1716674027889374378
پیام اخیر مقام معظم رهبری به آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان را میتوان یک پیام تمدنی با بیان اهداف، اغراض، تعریف و کارکردهای جمهوری اسلامی مبتنی بر نظام توحیدی قلمداد کرد.
کلمه به کلمه، جمله به جمله و بند به بند این پیام نیاز به مطالعه، بحث و گفتگو دارد.
۱.مظهر مردم سالاری اسلامی
۲.روشنرین نشانه و معرف جمهوری اسلامی
۳.وجود شریعت و عقلانیت، غیب و شهود
۴.پدیده شگفت آور.
اینها بخشی از ویژگیهای ساختاری مجلس خبرگان در حاکمیت است که رهبری در پیام مزبور به بیان این نکات پرداختند.
@andar_tamolat
به عقب بر نمیگردیم!
سیاستمدارانی که طرز تفکر و عملشان راه حل مشکلات و سعادت مردم نشد، باز پا به عرصه انتخابات گذاشتتد..
از آنجایی که عموما حافظه تاریخی مردم ضعیف است، باید در این میان افکار عمومی را به سمت ۱۰سال قبل یا همان دهه۹۰ سوق داد.
همان دههای که رهبری در دیدارهای مختلف و با بیانهای گوناگون از آن به عنوان عبرت یاد میکنند!
وقتی در این کارزار انتخاباتی این سیاستمداران بوسیله #رسانه اذهان عمومی را تسخیر خود میکنند(البته باید این کارشان را معاویه صفتی قلمداد کرد و نه رسانه) و قدرت تحلیل و انتخاب را از اذهان میگیرند باید این افکار را رو به تاریخ سوق داد.
مهمترین مواجههای که در رسانه بصورت مستقیم و بدون فوت وقت و با تاثیر احتمالی میتوان داشت، بیان کلید واژه به مخاطب است.
مخاطبی که هم به آینده امید دارد و هم ناکارآمدی چنین سیاستمدارانی را تجربه کرده که در آخر به دوکلید واژه میرسد.
#امید_به_آینده
#به_عقب_بر_نمیگردیم
پس انتشار و تولید محتوا با این دو کلید واژه و ترند شدن این دو کلید واژه میتواند در مشارکت بالا بهمراه رای به اصلح باشد.
@andar_tamolat
وصیت نامه امام.pdf
1.03M
به جوانها توصیه میکنم وصیّتنامهی امام را بخوانید؛ شما امام را ندیدهاید امّا امام مجسّم در همین وصیّتنامه، بیانات و گفتارها است. محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیّتنامه و مانند اینها هست.
۱۳۹۵/۰۸/۲۶
#امام_مجسم
https://virasty.com/Ali_rsh20/1718219907351875072
در این فضای انتخاباتی و دعوا و درگیریهای جناحی، برنامه هفتم توسعه که دغدغه رهبریست، موضوع اصلی کاندیدهاست..
این یعنی یک نوع پیشرفت سیاسی.
هم خود برنامه توسعه که برنامهای پشت کرده به غرب است و هم اتفاق نظرها روی این برنامه.
@andar_tamolat
پزشکیان، بازرگانی دیگر!
مصاحبه و گفتوگوهای اینروزهای پزشکیان ما را یاد اوایل انقلاب و افرادی قبیل او در تاریخ میندازد.
🔸بازرگان رشد یافتهی یک خانواده اصیل تبریزی بود و پزشکیان هم تربیت شدهی همان شهر و دیار
🔹مهندس بازرگان جلسات متعدد تفسیر داشت، قرآن را تفسیر به رأی میکرد و به ذهن مخاطب میسپرد؛
پزشکیان جلسات نهجالبلاغهای تشکیل داده و کلاس درسی دارد، او هم عبارات حضرت امیر در نهجالبلاغه را از جانب، طبق مبنا و افکار خودش تبیین میکند.
🔸بازرگان نگاه تک بعدی به دین داشت و این نگاه تک بعدی و سکولاریِ او بود که در جریان پیشنویس قانون اساسی با اصل اسلام و انقلاب(اصل ولایت فقیه) مخالفت کرد.
او در اذهان به عنوان شخصیتی اسلامی و متخصص تلقی میشد، اما ذهنش تسخیر سکولاریسم بود و ساختار جمهوریت همراه با اسلامیت را نمیپذیرفت.
پزشکیان آیهی قرآن و حکمتهای نهجالبلاغه لقلقه زبانش است و ساده زندگی میکند، اما در عالم سیاستش این آیات و حکمتها را دخیل نمیکند، زیرا مبنای فکری او و هم حزبانش همان سکولاریزه کردن حکومت است.
🔹دست بازرگان همیشه برای غرب دراز بود و غرب را آمال و آرزوی خود میدانست، مذاکرات پنهانی او با غرب تجسم افکار پلید اوست.
پزشکیان هم غرب را کدخدا میداند و آمریکا را به عنوان هدف و اتوپیا میپندارد!
✍ علی رشیدی
@andar_tamolat
https://virasty.com/Ali_rsh20/1718746823511843861
روزی که گذشت سالروز وفات دکترعلی شریعتی نظریهپرداز ایرانی بود.
مرور نامهی «سرگشاده» و «تند» شهیدمطهری خطاب به امامخمینی رحمهالله فکر و جان را به تاریخ سوق میدهد.
بعد از فوت دکترشریعتی که پیروان فکری شریعتی شروع به پخش و نشر آثارش میکنند، شهیدمطهری را وادار میکند که نامه را درمورد افکار و آثار شریعتی و پیروان او در اروپا بنویسد.
نامهای «جالب»، «خواندنی» و «پر رمز و راز» است.
پیشنهاد میکنم نامه را بخوانید.
متن نامه شهیدمطهری
@andar_tamolat