هدایت شده از عصای موسی
🔴چادر حجاب کهن ایرانیان است
▪️آنچه که ازتاریخ قبل از اسلام به جا مانده نشان میدهد زنان ایرانی همیشه نجیب بوده و گاها هم برای امان ماندن از طمع شاهزادگان، خانه نشینی کردهاند و از نگاه نامحرم دوری کردهاند. پوششهای متنوع در زمانهای مختلف بوده که همه آنها اجزائی شبیه به چادر داشتهاند. همچنین یکی از منابع معتبر اثبات چادر در ایران باستان، مجسمههای به جای مانده از ایران باستان در موزههای غرب است .به عنوان مثال ....
◾️در موزه بریتانیا از لباس یک زوج اشرف ایرانی نگهداری میشود که لباس زن دارای پیراهن بلندی است که تا پارا پوشانده است. نقشی سنگی در موزه لوور پاریس از اشکانیان وجود دارد که زنی چادر گشاد به حالت رو گرفته بر سر دارد. در موزه دمشق مجسمهای زن چادری از زمان اشکانیان وجود دارد که این نیز سندی متقن است. همچنین بشقابهای به جا مانده از ساسانی نشان میدهد که هر یک از بانوان چادر پوشیدهاند. همچنین منابع تاریخی موید مرسوم بودن پوشش قبایی شبیه به چادر در بانوان این زمان بوده است. همچنین حجاب زنان زرتشتی یک سند متقن دیگر از حجاب در ایران باستان بوده است.
◀️در انتها باید گفت بسیار عجیب است عدهای زرتشت را به عنوان دین قبول دارند اما حجاب زرتشت و مسیحی را قبول ندارند.
✍عالیه سادات
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
15.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷توضیحات دستیار و مشاور رسانهای سرلشگر باقری پیرامون فیلم منتشر شده توسط سایت جماران:
♦️بهمن ماه سال ۱۴۰۱ جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و در راس آنها سرلشکر باقری برای تجدید بیعت در حرم حضرت امام خمینی حضور مییابند.
قبل از آغاز مراسم رسمی و برای آماده شدن برنامه سان و اهداء گل، فرماندهان به سالن انتظار میروند.
♦️آقای سید حسن خمینی(مصطفوی) هم به عنوان تولیت آستان در سالن انتظار حضور دارند و با ورود فرماندهان از آنها استقبال میکند. متاسفانه سایت جماران با مدل فیلمبرداری معنادار در اقدامی ناپسند و مغایر با اصول و اخلاق رسانهای آنهم دقیقا در ایام عید ۱۴۰۳ دست به انتشار فیلم زده است، بگونهای که در ذهن مخاطب تداعی میکند فرماندهان برای تبریک عید به دیدار ایشان رفتهاند.
درحالیکه این برداشت کاملا غلط و گمراهکننده بوده و حضورو تجمع فرماندهان نیروهای مسلح صرفاً برای تجدید بیعت با امام راحل بزرگواربوده است
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
🔴روایت جبلی از بازگشت چهرهها
🔹رئیس صداوسیما: از اوایل سال ۱۴۰۲ به تدریج این علاقهمندی و اعلام آمادگی از سویِ چهرههایی که تصور میکردند صداوسیما شاید محدودیتی برای حضور آنها ایجاد کرده بیشتر شد.
🔹در واقع متوجه شدند اینکه تصورشان غلط بوده و نتیجه آن ناشی از شیطنتهای رسانهای است که شاید جریانها و افرادی که دلشان نمیخواهد صداسیما، صداوسیمایی با حضور چهرهها باشد.
🔹اکنون میبینیم یک طیف متنوعی از هنرمندان در تلویزیون حضور دارند. شاید مصداق بارزِ آن هم برنامههای نوروز باشد.
🔹قطعاً اصرار صداوسیما بر روی تحول و سند تحول، امکان دارد مورد رضایت و خواست و علاقه برخی نباشد. اما وقتی به مسیری که طی دو سال و نیم گذشته طی کردیم نگاه میکنیم، میبینیم خوشبختانه صداوسیما از چالشهای مهمی عبور کرده است.
✍تحول به معنای بازگرداندن عده ای که کارنامه سیاه داشته و علیه ارزشها قیام کردند نیست. آیا سخن از اسرائیل و معین و هایدا در برخی برنامه ها گفتن تحول است؟!؟ گویا جناب جبلی ارتجاع را به معنای تحول می دانند که معنای باطلی است.
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
❌️ بی حجابی و روزهخواری علنی در پاساژ دلگشا بازار تهران !
برخورد فیزیکی مسئول پاساژ با ناهی از منکر!
✍این مسئولیت ها برای تحقق به ارزشها و اهداف والای شریعت ودین است ‼️‼️
✖️مجری قانون، کجایی؟
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
🔺فرازی از نامه #شهید_علی_خلیلی به رهبر انقلاب:
هر چند که دکترها بگویند جراحی لازم دارد و خطرناک است و ممکن است چیزی از من نماند …
من نگران مسائل خطرناکتر هستم
من میترسم از ایمان چیزی نماند
آخر شنیدهام که پیامبر(ص) فرمودند:
اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، خداوند دعاها را نمی شنود و بلا نازل میکند..!
🌹 ۴فروردین، سالروز شهادت طلبهی باغیرت، شهید علی خلیلی
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
مردم غرب هم دارن مسلمون میشن و دیگه جایی برای مزدوارن ایرانی دشمن اسلام نیست که مهاجرت کنن 😂😂
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌عقد آریایی کم بود اینم اومد!
🔹الان یعنی پدرجانشون رو بدون غسل و کفن و نماز میت خاک کردن؟!
🔹اگه مرحوم میگفت من یه عمر مسلمون بودم من رو به روش مسلمون ها دفن کنید میگفتن غلط کردی ما میخوایم به روش اجداد آریاییمون جنازهات رو بندازیم جلو لاشخورها!؟
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
هدایت شده از عصای موسی
🔴 پیش بینی دقیق مدیر حوزههای علمیه در خردادماه ۱۴۰۲ در موضوع عواقب ساخت منازل آپارتمانی در نامه به رئیسجمهور
-سیاستگذاری و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز به بازنگری فوری و تدبیر حکیمانه جنابعالی دارد و در صورت ادامه اقدامات دولت به روال گذشته، بیم آن میرود عواقب ناخوشایندی در زمینه نارضایتی گستردۀ اجتماعی بروز نماید.
-اگر با تغییر رویکرد آپارتمانی به ویلایی (یک یا دو طبقه) موافقت میشد، شرایط برای خانهدار شدن مردم (بویژه دهکهای پایین جامعه) تسهیل و تسریع میگردید
-در اسرع وقت نسبت به احیای منضبط زمین و واگذاری گستردۀ آن به مردم دستورات مقتضی را صادر فرمایید
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به عصــــای موســــی بپیوندید👇
🕎 @mosesom
"
خانه/تقویم عبری/جشن پوریم و ماه آدار
جشن پوریم و ماه آدار
تقویم عبری نظری بدهید 1,929 بازدید
ماه آدار [تقریباً مطابق با ماه اسفند] که در چهاردهم آن جشن پوریم قرار میگیرد پرشور و شادیترین ماهِ سال یهودی است. آنچنان که تلمود میگوید:
«وقتی که ادار فرا میرسد باید بسیار شادمانی کرد». (۱)
[تولد و رحلت حضرت موسی]
بنا به سنّت یهود، تولد و نیز مرگ [حضرت] موسی در هفتم ماه ادار واقع شده است. (۲) رسم است که افراد یهودی دستاندرکار امور کفن و دفن که به آنها حِبرا قَدیشا (۳) میگویند در طیّ آن روز روزه میگیرند و با فرارسیدن شب، روزهی خود را با سوری پر تشریفات به پایان میرسانند. از آنجا که مطابق تفسیر یهودیِ گزارش کتاب مقدس از مرگ [حضرت] موسی، خدا خود به دفن موسی اقدام کرده [!!] و «کسی محل دفن او را نمیداند» (۴) برپایی مراسمی نیز به یادبود سربازان یهودیای که قبرشان ناشناخته است در این روز رسم شده است.
[جشن پوریم]
در بیشتر جاها جشن پوریم در چهاردهم آدار انجام میشود، اما در شهرهایی که دارای سابقهای مرتبط با دوران یهوشوع [یوشع بن نون، جانشین حضرت موسی] هستند و در پیشینهی آنها یاد شده است که دارای دیوار بودهاند، پوریم را در پانزدهم آدار جشن میگیرند.
دلیل این امر آن است که، همچنانکه در «کتاب استر» (۵) آمده است، یهودیان شوش، پایتخت پارس، در روز پانزدهم جشن میگرفتند؛ ساکنان شهرهای یادشده نیز همینگونه عمل میکنند تا شهرهای قدیم اسرائیل کوچک شمرده نشوند. احتساب تاریخ شهرهای دیواردار از زمان یهوشوع را بدین دلیل دانستهاند که در واقع در روزگار اسارت بابلی، که زمان وقوع داستان پوریم است، شهرهای اسرائیل در حال ویرانی به سر میبردهاند. (۶)
[تعنیت استر]
روز پیش از پوریم روزهای میگیرند معروف به تعنیت استر، یعنی روزهی استر، که در همهجا در روز سیزدهم آدار و به یادبود روزهای انجام میگیرد که پیش از زمان ملاقات استر با پادشاه (۷) از سوی خود استر و دیگر یهودیان به مدت سه روز بهجا آورده شده بود (۸).
این روزهی خاص در تلمود ذکر نشده است و پیش از دوران گائونها [۹] نشانی از آن در دست نیست.
[احکام پوریم]
پوریم، مانند حنوکا، یک عید اصیل یا یوم طوو [۱۰] نیست و اگرچه معمولاً از کار کردن در این روز نهی میشود، اما کار کردن مجاز است. (۱۱)
امور عمدهی این روز عبارتاند از:
* خواندن مگیلا (۱۲) یکبار در شامگاه و یکبار نیز در طول روز؛
* اضافهکردن دعایی خاصِ پوریم در نماز؛
* خیراتکردن به محتاجان؛
* فرستادن هدایای خوراکی برای [خویشان،] دوستان یا همسایگان؛
* و غذای عید که باید آن را در عصر صرف کرد.
همچنین به یهودیان توصیه شده است که آنقدر مشروبات الکلی مصرف کنند که دیگر برایشان تمایزی میان «درود بر مردخای» (قهرمان داستان پوریم) و «مرگ بر هامان» (نقش منفی آن داستان) باقی نماند!!
↑ شرابخواری و بدمستی یهودیان در جشن پوریم ↓
برخی از مراجع، این خواسته را به معنای لفظی حقیقی آن تفسیر نمیکنند، بلکه میگویند کافی است اندکی بیش از معمول نوشیده شود و سپس باید خوابید تا بدینترتیب نتوان تمایز میان مردخای و هامان را درک کرد. (۱۳) [۱۴]
↑ آثار نوشیدنِ «اندکی بیش از معمول»! مشروبات الکلی در پوریم ↓
این مسأله که یهودیتی که در عموم موارد، در آیینها و مناسک خود از لحنی متین برخوردار است [!!] چرا باید مشتمل بر چنین توصیهای باشد که قوهی تشخیص آدمی را کور میکند، در مکتوبات هلاخایی [۱۵] و کابالایی به تفصیل شرح داده شده است.
به نظر برخی، مصرف نوشابههای الکلی به نشانهی آزادی یهودیان در داستان پوریم است، [!!] آنچنان که در جشنهای نوشانوش مختلفی که پادشاه پارس نیز در آنها شرکت داشته است، حکایت از همین قرار بوده است.
اما کسانی دیگر، بر جنبهی عرفانیتری تأکید میورزند. یعنی: از میان رفتن تمایزی که در جهان عادی روزمره میان خیر و شرّ، و مثلاً مردخای و هامان برقرار است و رسیدن به مرحلهای که ناسازها با هم متحد میشوند. [!!]
[کارناوالهای پوریم]
گرداگرد این خواستههای هلاخایی مجموعهای از آداب رشد کرده است که حال و هوایی بسیار کارناوالگونه به پوریم داده است.
یهودیان، نقاب و لباس مبدّل میپوشند، و مردان و زنان، با آنکه در حالت عادی ممنوع است، جامههای یکدیگر را بر تن میکنند. بچهها با لباسهای مبدّل و در حالیکه به اجرای نقشهایی معمولاً متناسب با محتوای داستان استر میپردازند، از خانهای به خانهی دیگر میروند و برای امور خیریه پول جمع میکنند. این کار به نمایش پوریم (۱۶) معروف شده است.
دانشآموزان برای معلمان خویش هجویه مینویسند و از تعالیم یهودی تفسیرهای خنک و خندهداری ارائه میدهند. هرگاه در خواندن مگیلا از هامان یاد میشود جمعیت حاضر به سر و صدا و پایکوبی پرداخته، برای تحقیر نام هامان تا آنجا که میتوان