eitaa logo
شناخت تفکرات صهیونیسم،andeeyshkade
187 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ویل یومئذ للمکذبین، فیعذبه الله العذاب الاکبر (بصیرت، اندیشه، وتحلیل،، چالشهای.پیش رو)
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠 خشایار دیهیمی را بیشتر بشناسیم (4) 1⃣ سپس به فکر چاپ یک مجموعه کتاب 100 جلدی نیز با نام نسل قلم افتاد. این مجموعه ترجمه دایرةالمعارف ادبیات جهان بود که سال 1974 در دوران اوج با همکاری انجمن فرهنگی بریتانیا و دانشگاه مینه سوتا تدوین شد و نام نویسندگان مقبول مانند مارسل پروست، تی. اس. الیوت، هربرت رید، آلبر کامو، میلان کوندرا و… در آن به چشم می‌خورد. 2⃣ دیهیمی را در ایران به همراه 3 تن از دوستانش به نام‌های آرمان امید، حسن ملکی و بهرام داوری تشکیل داد و از مترجمانی مانند عزت‌الله فولادوند، کریم امامی (سرویراستار انتشارات آمریکایی فرانکلین)، عبدالله کوثری و مهدی سحابی (مترجم آثار سلمان رشدی) برای کار دعوت کرد. 3⃣ او می‌خواست هر ماه 2 جلد کتاب را روانه بازار کند و یک شبکه بزرگ از مشترکان برای پیش‌فروش کتاب‌ها بسازد تا بتواند آن را به صورت مستمر تغذیه فکری کند. 4⃣ در سال 1372 این شبکه با 1000 مشترک ثابت و 600 هزار تومان سرمایه فعالیتش را آغاز کرد و مدام بر تعداد اعضاء آن افزوده می‌شد. طی 6 سال مجموعه نسل قلم به 100 جلد کتاب پیرامون ادبیات غرب رسید و دیهیمی یک پروژه صد جلدی دیگر را نیز کلید زد. 5⃣ در واقع، او را باید مؤسس و مدیر «کلوب لیبرال‌های رادیکال» شناخت. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص282و283 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (4) 🎯 بنِی منشه (Bnei Menashe) 1⃣ این افراد که تنها یک قرن از ادعای یهودی بودن آنان می‌گذرد، در مناطق‌ استراتژیک و زندگی می‌کنند. این دو ایالت، از جمله پراهمیت‌ترین مناطق شبه‌قاره هند محسوب می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر منابع غنی گیاهی و جانوری و GDP با رشد بالا، محسوب می‌شوند. چرا که با کشورهای بنگلادش و میانمار هم‌ مرزند. 2⃣ عمده‌ جمعیت این دو ایالت را مسیحیان تشکیل می‌دهند. حتی افرادی که ادعا می‌شود هستند نیز در اثر فعالیت‌های مسیونرها، مسیحی شده بودند. اما ناگهان در قرن بیستم، حاخام ، بنیان‌گذار مؤسسه‌ «آمیشاو» آن‌ها را متقاعد کرد که یهودی هستند و نام اجداد آن‌ها یعنی «کوکی-میزو مانماسی» همان منشه عبری بوده است! 3⃣ حاخام الیاهو آویشایی، دانش‌آموخته مدرسه‌ دینی حاخام کوک، یعنی همان مرکز پرورش بنیادگراهای صهیونیست، موسوم به (Gush Emunim) بوده و معتقد بود علاوه بر بومیان هند، پشتون‌های افغانستان و کارن‌های تایلند نیز یهودی‌اند! 4⃣ القائات حاخام آویشایی، بعدها توسط مؤسسه‌ شِوی اسرائیل (Shavei Israel) تقویت‌ شده، دسته‌دسته میزوها را یهودی می‌کردند. ، مؤسسه‌ای است که مدعیِ تلاش برای یافتن مارانوها () و بنی‌اسرائیل و بازگرداندن آن‌ها به اسرائیل است؛ رئیس این مؤسسه، (Michael Freund) – که زمانی در روابط عمومی دفتر بنیامین نتانیاهو کار می‌کرد – این قبیل برنامه‌ها را احمقانه می‌خواند و به‌خاطر می‌آورد که در دفتر نتانیاهو به پرونده‌های احمقانه معروف بوده‌اند!! 5⃣ اما همین شخص در سال 1376 شمسی (1997 میلادی) پس از دریافت نامه‌ای از بومیان مانیپور برای نجات قبیله‌ گمشده، راهی هندوستان می‌شود. متیو فیشبین که از نزدیک با وی در ارتباط بوده، میشل را فردی سخت‌کوش معرفی می‌کند؛ که خود، به‌تنهایی به دیدار سران محلی هند می‌رفت. بدین‌صورت، راهی که توسط آمیشاو شروع‌ شده بود، توسط شِوی اسرائیل ادامه یافت؛ که نتیجه آن، انتقال 1700 تن از این هندیان به بود! ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (5) 1⃣ علی‌رغم دروغ‌پردازی پیرامون بودن «بِنِی منشه»، شواهد بسیاری یافت می‌شود که این افراد هیچ‌گاه به‌عنوان یهودی در میان بومیان مطرح نبوده‌اند. چنان‌که والتر جوزف فیشل، استاد دانشگاه عبری اورشلیم نیز در تحقیقات گسترده خود در اسناد رسمی هند درباره‌ یهودیان این کشور، نامی از یهودیان بِنِی منشه نمی‌برد. 2⃣ تنها سابقه‌ی‌ این ادعا، مکاشفه‌ی‌ یکی از بومیان در سال 1329 شمسی / 1950 میلادی (مبنی بر مشاهده‌ فرشته‌ای که خبر از یهودی بودن آن‌ها می‌داد) است!! 3⃣ در حقیقت به‌دنبال افزایش اسرائیل در این ناحیه است و این سیاست را به‌طور خلاصه به‌صورت ذیل دنبال می‌کند: 🔸 ایجاد دو مرکز گسترده آموزش زبان عبری و مفاهیم یهودی صهیونیستی در میزورام و مانیپور 🔸 احداث کنیسه‌ها و میکوِهها (حمامهای مذهبی) 🔸 برگزاری سمینار یک‌ماهه آموزش مبلغان جوان در نپال برای خط‌دهی و رهبری روستاها 🔸 اعزام مبلغ مذهبی به جوامع بِنِی منشه 🔸 برگزاری سمینار سالانه برای زنان هجده تا چهل ساله با قابلیت رهبری جوامع و آموزش زبان عبری و یهودیت صهیونیستی به آن‌ها 4⃣ این فعالیت‌های تبشیری، به‌حدّی گسترده بوده و هست که اعتراضات پی‌درپی گروه‌های محلی و دولت هند را به‌دنبال داشته است؛ چنان‌که در شهر «چامپی»، به برهم خوردن ثبات و قدرت یافتن گروه‌های تجزیه‌طلب منجر شده است. از این میان، می‌توان به گروه CIPC اشاره کرد؛ که به گزارش مجله تایم 1999 مدعی ایالت میزو بزرگ متشکل از 7.5 میلیون میزو زبان ایالت میزورام، اسام، تریپورا و کشورهای میانمار و بنگلادش و پیوستن به هستند! ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (6) 1⃣ دکتر بیاکسیاما، یکی از مقامات وزارت دفاع هند و دارای دکتری در رشته فلسفه، دین و کتاب مقدس، معتقد است که هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و وجود ندارد. چرا که میزوها در گذشته به شکل کاملاً بدوی زندگی می‌کردند و در حقیقت، تا پیش از فعالیت‌های مسیونرهای مسیحی، هیچ دینی نداشتند و هیچ‌گاه قوانین مربوط به شنبه را رعایت نمی‌کردند. وی، در کنفرانس‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف، این ادعای بِنِی منشه را فریب قلمداد می‌کند و این‌چنین می‌گوید: 👈 «اگر بپذیریم که میزوها، نوادگانِ هستند، آن‌گاه باید بگوییم میلیون‌ها آسیایی نیز یهودی‌اند. چرا که آداب‌ و رسوم مشترک با میزوها دارند. هم‌چنین، فاصله‌ محل زندگی میزوها از شرق و جنوب‌شرقی آسیا (خواستگاه بِنِی‌اسرائیل) بسیار دور است و نمی‌توان مدعی شد که اجدادشان به این‌جا آمده‌اند.» 2⃣ اما نکته این‌جاست که با وجود تمامی برنامه‌های پیچیده در اثبات بودن میزوها، پس از مهاجرت به با آن‌ها هم‌چون [یهودیانِ آفریقایی كه در اسرائیل مورد تبعیض نژادی قرار دارند]، برخورد و آن‌ها را یهودیان «صفک» (به‌معنای مشکوک) خواندند و پس از ایجاد رنج و زحمت فراوان، بار دیگر آن‌ها را یهودی نمودند. 3⃣ انتقاد دیگری که متوجه دولت اسرائیل و مؤسسه‌ شِوی اسرائیل است، اسکان دادن بِنِی منشه خارج از منطقه‌ی سبز اسرائیل و در مناطق و شهرک‌های غیرقانونی است. چنان‌که بسیاری از این افراد که در شهرک‌های ساکن شده بودند، با عقب‌نشینی اسرائیل از این باریکه، آواره شدند! 4⃣ پس از قوت گرفتن انتقادات جدی نسبت به یهودی بودن بِنِی منشه، آزمایش DNA به‌عنوان کلید حل مشکل مطرح شد. در این راستا، مؤسسه تکنولوژی اسرائیل موسوم به ، تحت‌نظر پروفسور (کسی‌که DNA کوهن‌ها را به‌عنوان نمونه برای مشخص کردن یهودی بودن افراد کشف کرد) اقدام به آزمایش کرده که در نهایت هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و DNA یهودیان یافت نشد! 5⃣ پروفسور ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بن گوریون نیز در مصاحبه با BBC، جناح راست اسرائیل را به این جمعیت گسترده برای مقابله با فلسطینیان متهم کرد. 6⃣ این انتقادات، حتی واکنش‌های مقامات اسرائیل هم‌چون ، عضو کمیته امور مهاجرت کنست و ، وزیر داخلی اسبق را هم برانگیخت. چنان‌که پوراز در این‌باره می‌گوید: 👈 «اگر کسی آن‌ها (بِنِی منشه) را یهودی بداند، آن‌گاه باید بگوید که نیمی از آفریقا، یهودی هستند!» ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (7) 1⃣ مؤسسات صهیونیستیِ موجود در هند، بِنِی منشه را تحت تعالیم قرار می‌دهند و همین امر، می‌تواند انتقاد جوامع ارتدوکس یهودی را جلب کند. همان‌طور که شِوی اسرائیل گروهی از یهودیان بِنِی منشه را به برده؛ تا آن‌ها را با به‌عنوان سنگ بنای آشنا سازد. 2⃣ مجموعه‌‌ی این عوامل، میزوهای بِنِی منشه را به این نتیجه رسانده که بازی کردنِ نقش ، آن‌قدرها هم آسان نیست. چرا که عملاً آغوش گرمی در جامعه‌‌ی اسرائیل برای آنان وجود ندارد. با این‌ حال، شِوی اسرائیل در تلاش بود تا در سال 2016، هفتصد عضو دیگر از بِنِی منشه را به اسرائیل کوچ دهد! 3⃣ در پاسخ به این‌که این گسترده چه نفعی به رژیم اشغالگر قدس می‌رساند، باید گفت: 🔸 نخست آن‌که از این طریق به پرورش ستون پنجم در این منطقه می‌پردازد؛ که اولاً نزدیک به چین و روسیه بوده و جمع‌آوری اطلاعات، مطلوبِ سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل است. 🔸 ثانیاً، به‌علت هم‌مرز بودن با بنگلادش، اولویت موساد مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات و در کشورهای اسلامی محقق می‌شود. 🔸 ضمن این‌که از این جمعیت گسترده، می‌توان به‌عنوان علیه دولت استفاده کرد. 4⃣ در آخر نیز باید گفت، تجربه‌ی‌ هند چند نکته را به‌روشنی مطرح می‌سازد: 🔸 اسرائیل با این کار، در تلاش است تا متحدی در پشت برای خود ایجاد کند. 🔸 پروژه ، فقط سیاست اعلامی اسرائیل است؛ حال آن‌که سیاست اعمالی، همان سیاستی است که قرن‌ها در تجاوز در ماورای بِحار شاهد آن بوده‌ایم. 🔸 در صورت موفقیت این طرح، باید منتظر نمونه‌های مشابه در نقاط دیگر جهان باشیم. ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
⬅️قسمت سوم (نسخه ی بیماریهای چشم ازاستادخیراندیش) 👈درمان تیک عصبی چشم 🔹۱۲۰ روز طول درمان است. 🔻الف) استشمام عطر شبانگاه 🔻ب) فسنجان بادام درختی ۲ الی ۳ وعده 🔻ج) ماساژ سر و کف پا 🔻د) ترک و یا کاهش جدی سردیها مخصوصا شبانگاه 🔻ه) روغن مالی ملاج سر با روغن سیاه دانه 🔻و) شبی یک لیوان عرق بهارنارنج به همراه یک قاشق مرباخوری فرنجمشک و کمی عسل 👈درمان آب مروارید: 🔻الف) شستشوی چشم با عرق رازیانه (۴۰ شب) 🔻ب) شبی یک قطره آب لیموی تازه داخل چشم (۴۰ شب) 🔻ج) بعد از آبلیمو ۴۰ شب شبی یک قطره عسل داخل چشم بچکانید. 🔻د) حجامت ماستوئید (پشت گوش) 🔻ه) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی ⬅️توجه: با تکرار این روش درمان می شود. https://eitaa.com/partosabzehastii
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (3) 1⃣ به‌تدریج به‌عنوان مدافعان اصلی نظریه شدند و پس از تثبیت مکتب کلامی در قرن چهارم، مسأله‌ی خلق قرآن در شمار موضوعات اختلافی میان اشاعره و متزله قرار گرفت. 2⃣ اینان در طول تاریخ یکدیگر را کرده و ردیه‌هایی علیه یکدیگر نگاشتند. معتزله اعتقاد به قِدَم قرآن را مستلزم شِرک می‌دانستند و اشاعره، مدعای خلق قرآن را کفر و هم‌پایه‌ی مدعای کفار مکه می‌شمردند که قرآن را گفتار بشر می‌خواندند. 3⃣ وجه تمایز مسأله‌ی خلق قرآن با سایر مباحث کلامی این است که این مسأله با دوران تاریخی و حساسِ «محنت» گره خورد و به مسأله‌ای اساسی در عرصه‌ی روابط میان حکومت و عالمان دینی تبدیل شد. 4⃣ و طرفدار معتزله و مروّج تفکر حدوث قرآن بودند. مأمون صریحاً اعلام کرد که قرآن مخلوق است، آن‌گاه با توسل به زور، را وادار کرد که این اندیشه را بپذیرند و از ابراز مخالفت خودداری کنند؛ او سپس دستور از صاحب‌منصبان را صادر کرد. مردودان در این آزمون، منصب خویش را از دست می‌دادند. از این دوره با عنوان «مِحنَةُ القرآن» یاد می‌شود. 5⃣ مخالفانِ قِدَم قرآن، به زندان و شکنجه سپرده شدند. حتی بزرگان اهل حدیث همچون احمد بن حنبل نیز استثنا نشدند. همین سختگیری‌ها سبب نفرت مردم از معتزله گردید. از این‌رو وقتی که عباسی به خلافت رسید، جانب قائلان به قِدَم قرآن را گرفت و به پایان داد. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (2) 1⃣ مناقشه درباره مخلوق یا غیرمخلوق بودن قرآن کریم از مباحث مهمی بود که میان مسلمانان گفت‌وگو و جدل ایجاد کرد. در تاریخ کلام اسلامی، هیچ مبحثی همچون این بحث، موجب اختلاف نشده است. این اختلاف ناشی از این بود که گروهی هوادار حادث بودن کلام خدا و گروهی دیگر طرفدار قدیم بودن آن شدند. 2⃣ در اصطلاح فلسفه، «حدوث زمانی»، عبارت از حاصل شدن و به‌وجود آمدن شیء است، پس از آن‌که نبوده است. اصطلاح «قِدَم زمانی» نیز عبارت از بودن شیء است، به‌نحوی که ابتدایی برای زمانِ وجود آن نباشد. 3⃣ مطرح‌کننده‌ی نظریه خلق قرآن، جَعْد بن دِرهَم بود. بنا به نقل ذهبی، جَعد بن دِرهم، از متکلمان نیمه نخست قرن دوم و شاگرد وَهب بن مُنَبّه بود. 4⃣ ذهبی، وهب بن منبّه را العلّامة الأخبارى القصصى معرفى کرده است، که بیشتر دانش وى از و صحیفه‌هاى بود. بنا به نقل ابن سعد، وهب مدعى بود که 92 کتاب خوانده است که همه‌ی آن‌ها از آسمان نازل شده‌اند. 72 تا از آن‌ها در و دست مردم هستند و از 20 تاى آن‌ها جز عده اندکى، کسى آگاهى ندارد! 5⃣ وهب مى‌گفت: «عبدالله بن سلّام [یهودی]، اَعلم اهل زمان خویش بود و کعب الاحبار [یهودی] نیز اَعلم اهل زمان خویش. آیا مى‌دانید چه کسى دانش هردوى آن‌ها را جمع کرده است؟». منظور او خودش بود!! یاقوت حموی نیز در شرح حال وى، او را «صاحب قصص» معرفى کرده، که بسیار از کتاب‌هاى قدیمى معروف به اسرائیلیات نقل مى‌کرده است. 6⃣ در سخن از استادان جَعد بن دِرهم، از فردی به‌نام ابان بن سمعان نیز نام برده شده که خود استادی داشته، و لبید بن اعصم، استادِ استاد او قائل به خلقِ بوده است. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (1) 1⃣ از بحث‌های مهمی که در طلیعه‌ی قرن سوم و در عصر حیات امام هادی علیه‌السلام، جهان فکری اهل‌سنت را به خود مشغول کرد، جدال بر سر مسأله‌ی حدوث و قِدَم قرآن بود که سبب ایجاد دودستگی میان اهل‌سنت شد. 2⃣ قائل به قدیم بودن «کلام اللّه» بودند و معتقد به حادث و مخلوق بودن قرآن بودند. 3⃣ اهمیت این بحث کلامی از آن‌رو بود که ملاک توحید و شرک قرار گرفته بود. 4⃣ معتزله اعتقاد به قدیم بودن قرآن را شِرک می‌دانستند و گروه مقابل مخلوق دانستن قرآن را کفر می‌شمردند. 5⃣ از آنجا که مسأله‌ی خلق قرآن از مباحث جدل‌انگیز زمان امام هادی علیه‌السلام بود، در کنار مباحث ریشه‌شناسی، جا دارد تا بررسی شود که پیشوای دهم شیعیان، چه واکنشی در برابر این مناقشات داشتند و چه موضعی برگرفته بودند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (4) 1⃣ مواجهه‌ی امام هادی (ع) با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ی زمان آن حضرت، حساب‌شده و هوشمندانه است که نه‌تنها نظر صحیح و درست را بیان داشته‌اند، بلکه جامعه‌ی را از خطر مهلکی حفظ کردند. ایشان بحث حدوث و قِدَم قرآن را جدالی بیهوده و انحرافی می‌دانستند و اصحاب را از پرداختن به این‌گونه مباحث منع می‌کردند. 2⃣ امام (ع) ورود به این مناقشه را ای می‌دانستند که نتیجه‌اش چیزی جز هلاکت و سیه‌روزی نیست. اما از آن‌رو که باید باورهای ناصحیح و عقاید انحرافی را به مردم معرفی می‌کردند، در قالبی بسیار ظریف، به ردّ عقیده‌ی قدیم بودن قرآن پرداختند. 3⃣ سند این ادعا، روایتی است که شیخ صدوق، در دو کتاب خویش به نقل از امام هادی (ع) نقل کرده است. در این روایت امام (ع) خطاب به برخی از شیعیان چنین نوشتند: 📝 بسم اللّه الرحمن الرحیم. خداوند ما و شما را از وقوع در فتنه مصون نگه دارد که در این‌صورت بزرگ‌ترین نعمت را بر ما ارزانی داشته است و جز این، هلاکت و سیه‌روزی است. نظر ما این است که بحث و جدال درباره‌ی قرآن، بدعتی است که سؤال‌کننده و جواب‌دهنده در آن شریک‌اند؛ زیرا چیزی دست‌گیر پرسش‌کننده می‌شود که سزاوار او نیست و پاسخ‌دهنده نیز برای موضوعی که در توانش نیست بی‌جهت خود را به رنج و مشقت می‌افکند. خالق جز خدا نیست و به‌جز او همه آفریده‌اند و قرآن کلام خدا است و از پیش خود اسمی برای آن قرار مده که از گمراهان خواهی گشت. خداوند ما و شما را از آنانی قرار دهد که در نهان از خدای خود می‌ترسند و از روز جزا سخت هراسان‌اند. 4⃣ همان‌گونه که از متن کلام امام (ع) مشخص است، ایشان بدون این‌که به صفت مخلوق برای قرآن کریم تصریح کند، به‌صورتی بسیار زیبا اندیشه‌ی قدیم بودن قرآن را كه به آن معتقد بودند، رد می‌کند. در عین حال برخلاف نظر ، ایشان معتقد است که قرار دادن هر اسمی به جز کلام اللّه برای قرآن اعم از مخلوق و غیرمخلوق و… موجب گمراهی می‌گردد. 5⃣ و بدین‌گونه امام هادی (ع) ضمن حفظ جان شیعیان و بازداشتن آنان از افتادن در دام بحث‌های بی‌حاصل ، نقش خود را نیز به‌خوبی ایفا کردند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کودتای مخملی در بستر علم سکولار (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ودوم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (3) ❓چگونه در بستر رقم می‌خورد؟ 1⃣ به گفته‌ی یهودی «علم جدید» که از دل جهان سکولار برآمده، مبتنی بر است و رشد این فلسفه به فروپاشی هرگونه «سازمان دینی» یا می‌انجامد! 2⃣ فرضیه آرنت، از یک سو توجیه‌گر همه پروژه‌های در حوزه و تولید علوم انسانی سکولار بود و از سوی دیگر، پشت صحنه‌ی تبلیغ تئوری‌های او را نیز در باز می‌تاباند. 3⃣ هواداران این می‌پنداشتند که با گسترش فلسفه‌ی مدرن غربی، پشتوانه‌های نظری یک از بین می‌رود. در واقع، کودتایی رقم می‌خورد که از پس آن می‌آید؛ فروپاشی‌ای مکتبی رخ می‌دهد که «سقوط فیزیکال» یک را در پی دارد. 4⃣ وانگهی، دقیقاً در همین نقطه میان دو جبهه‌ی حق و باطل آغاز می‌گردد؛ جنگی که از یک سو براساس آموزه‌های امام خمینی (ره) «جغرافیا و مرز نمی‌شناسد» و تا «نابودی» رژیم‌هایی که بر سه پایه ، (لیبرالیسم) و استوارند، پیش خواهد رفت و رویای بلعیدن جهان را از رهگذر اقتدار سکولارها نقش بر آب خواهد ساخت؛ اما از سوی دیگر به قول رئیس آکادمی علوم سیاسی آمریکا «جدال خیر و شر در سیاست» با هدف «سرنگونی رژیم‌های مذهبی از جمله ایران» کلید خورده است و به روایت بزرگترین فیلسوف معاصر آمریکا، یک در CIA برای استیلای بر جهان جریان دارد؛ همان مواجهه‌ای که در عملیات جاسوسی آکادمیک (PSB) از آن با عنوان «جنگ‌های علم» یاد می‌شود. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص249و250 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
💠💠 کودتای مخملی در بستر علم سکولار (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ودوم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (3) 1⃣ آثار در ایران که دی‌ماه 1359 با انتشار کتاب خشونت از یهودی برای براندازی فلسفه‌ی انقلاب اسلامی توسط کلید خورد، از زاویه دید ظاهراً یک تکاپوی فکری بی‌خطر به شمار می‌آمد، اما اردیبهشت 1384 در روزهای پایانی حاکمیت به نقطه‌ای پرهیجان رسید؛ چنانکه با پروژه ایالات متحده برای در ایران پیوند خورد و سرانجام کارکردهای پنهان خود را نمایان ساخت. 2⃣ در آستانه‌ی نهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، دو تن از پیروان پُر آوازه آرنت با دعوت اصلاح‌طلبان به ایران آمدند: یکی و دیگری . هر دو به سبب ترویج سنتِ فکری ، «جایزه هانا آرنت برای افکار سیاسی» را از بنیاد هاینریش بُل گرفتند. 3⃣ هلِر یهودی، اولین برنده این جایزه، از رهبران کودتای مخملی مجارستان و شاگرد برجسته آرنت محسوب می‌شد. او یک ماه پیش از انتخابات با ماموریت از خود را به تهران رساند تا جلساتی را در 2 سطح عمومی و محرمانه برای تدوین استراتژی علیه جمهوری اسلامی برگزار کند. 4⃣ ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال در پارلمان کانادا، چند روز قبل از انتخابات در پوشش امنیتی نیویورک تایمز وارد ایران شد. او تا هنگام اعلام نتایج دور دوم، اقامتگاه ویلایی خود را در شمیران برای پرواز به کانادا ترک نکرد و پیوسته با سفرای مجارستان و ایتالیا ارتباط داشت. 5⃣ ماجرای حضور آنان فراتر از تبلیغات ایدئولوژیک برای یک بود و چندی بعد از دلیل پنهان حضور پیروان آرنت در ایران رازگشایی کرد: ✍ نظریات آرنت در مورد قدرت، خشونت و معنای آزادی، در نهایت به شکل «انقلاب‌های آزادی‌بخش 1989» و به عنوان یک موضوع کلیدی به اثبات رسید و یافتن «راه‌های تازه برای اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی سیاسی» را امکان‌پذیر ساخت. 6⃣ آنچه ماهنامه بخارا «انقلاب‌های آزادی‌بخش 1989» می‌نامد، سلسله آمریکا در اروپای شرقی است و برپایه‌ی نقشه راه وزارت خارجه آمریکا باید در ایران بازتولید می‌شد؛ کودتاهایی که به قول «در لهستان ده سال طول کشید، در مجارستان ده ماه، در چکسلواکی ده روز» و با فروپاشی دیوار برلین در 9 نوامبر 1989، دیگر اثری از اقتدار کمونیست‌ها در اروپای شرقی دیده نمی‌شد. 7⃣ از آن رخدادها به مثابه و یاد می‌کرد؛ تحولاتی که ناقوس پایان عصر جنگ سرد و نیم قرن نزاع و را به صدا درآورد و در کمتر از 2 سال سبب فروپاشی شوروی (مظهر بلوک شرق و قطب کمونیستی جهان) شد. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص250و251 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی: