سویی دو طرف را در مقابل یکدیگر نشان میدهد، بپردازیم. از جمله این تعاملات، حضور اعضای هیئت نمایندگی اسرائیل در سایر کشورها در مجامع مختلف بهائی است که در زیر، بعضی از موارد آن را به نقل از نشریات بهائيت ذکر میکنیم:
1. هنگامی که شوقی افندی آخرین رهبر بهائیان در لندن از دنیا رفت و قرار شد در همان شهر دفن شود، دولت اسرائیل به سفارت خود در انگلستان دستور داد در این مراسم حضور فعال و پررنگ داشته باشد. لذا در غیاب سفیر کبیر اسرائیل در لندن، کاردار سفارت به نام گیرشون اولر در مراسم تشییع شرکت جست. (21)
به نوشته منابع بهائی در طول 4 ساعت مراسم تشییع و تدفین، کاردار اسرائیل همچون یک صاحب عزا «با قدم آهسته و سرخمیده»، پا به پای سران بهائيت حضور داشت و: «به طور رسمی ادای احترام مینمود» و از چهرهاش غم و تأثر میبارید. (22)
2. به گزارش نشریه رسمی بهائیان ایران، در ماه جولای سال 1960 (تیرماه1339) تعداد 17 هزار نفر از ساختمان بهائیان در امریکا بازدید کردند. در این گزارش به عنوان چهرههای سرشناس بازدیدکننده، از موشه انتریونی ساکن اسرائیل و نماینده دولت جعلی اسرائیل برای شرکت در یک کمیته اداری نیز نام برده میشود تا شاید حضور وی اسباب تجدید روحیه برای بهائیان سرخورده و مأیوس باشد. (23)
3. بهائیان امریکا برای غرس نوعی گل سرخ به نام ماریان آندرسون در محوطه ساختمان مرکزی خود در آن کشور مراسمی برگزار کردند، در این مراسم جمعی از شخصیتها، از جمله ژنرال کنسول اسرائیل حضور داشت و به ایراد سخن نیز پرداخت: «آقای «جاکوب بارمور» ژنرال کنسول اسرائیل در ضمن بیانات خود آرزو کرد که گل سرخ ماریان آندرسون به زودی در مقامات مقدسه بهائی در جبل کرمل نیز که شهرت جهانی یافتهاند، غرس شود.» (24)
4. در اردیبهشت 1342 اجلاس تعیین کادر مرکزی بهائیان جهان در حیفا برگزار شد. در این مراسم کلیه حاضران به مناسبت فوت رئیس جمهور اسرائیل اسحاق بن زوی یک دقیقه سکوت کردند و پیام تسلیت فرستادند. نشریه جزوزالم پست همچنین تسلیت مربوطه را نیز درج کرد. (25)
بهائیت و جنگهای اعراب و اسرائیل
1. جنگ شش روزه
در ژوئن 1967 (خرداد1346) با حمله سریع و سنگین ارتش اسرائیل، سومین جنگ میان اعراب و اسرائیل در گرفت که به شکست ارتشهای عربی منجر شد و بخش وسیعی از اراضی اسلامی همچون صحرای سینا، ارتفاعات جولان، کرانه باختری رود اردن و بیتالمقدس به اشغال صهیونیستها در آمد.
بهائیان در خلال این جنگ برخلاف شعارشان مبنی بر «صلح جهانی» به جای محکوم کردن صهیونیستها به عنوان «آغازگر جنگ و متجاوز» عملاً در کنار ارتش اسرائیل قرار گرفتند و همهگونه حمایت را از اشغالگران به عمل آوردند و از آن جمله به گزارش ساواک در تاریخ 10/ 5/ 46 مبلغی در حدود 120 میلیون تومان (که آن موقع رقم بسیار هنگفتی بود) به وسیله بهائیان ایران جمعآوری گردید که به ظاهر برای بیتالعدل در حیفا ارسال شود «ولی منظور اصلی آنها از ارسال این مبلغ، کمک به ارتش اسرائیل میباشد.» ساواک در ادامه میافزاید: «مقدار قابل ملاحظهای از این پول به وسیله حبیب ثابت [بهائیِ یهودی تبار] تعهد و پرداخت شده است». (26)
2. نبرد رمضان
در اکتبر سال 1973 که مقارن با ماه مبارک رمضان بود، ارتش کشورهای اسلامی در عملیاتی برقآسا به صهیونیستها یورش آوردند، تا اراضی خود را باز پس گیرند. نیروهای مصری در مدتی کوتاه از کانال سوئز عبور کردند و دیوار عظیم «بارلو» را که از سوی صهیونیستها تسخیرناپذیر خوانده میشد، زیر پا گذاردند. در سایر جبههها نیز سوریه و اردن، صهیونیستها را گوشمالی دادند و برای نخستین بار افسانه شکستناپذیری ارتش اسرائیل را باطل ساختند.
در این اوضاع، نشریات بهائیان به تکاپو افتادند و علیه جنگ و ویرانی به مبارزه برخاستند آنان که در طول جنگ سال 1967 سکوت اختیار کرده بودند، این بار به قلمفرسایی پرداختند و در سرمقاله نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران با عنوان: «نزاع و جدال، منفور درگاه کبریا است» به موضعگیری تلویحی به نفع صهیونیستها و علیه کشورهای اسلامی و عربی پرداختند و چنین نوشتند:
«بشر غافل خیلی زود اثرات شدید جنگهای گذشته را از نظر دور داشته و تحت عناوین مختلفه به بهانهجویی پرداخته و میکوشد تا برای اطفای آتش اغراض خویش دوباره هوا را مسموم سازد و ابناء نوع خود را به دیار نیستی و هلاکت رهسپار نماید.» (27)
و در ادامه مقاله فصل مشبعی را به بیان مذمت جنگ اختصاص دادند.
بهائیان چنان از شکست صهیونیستها سرخورده و ناراحت شده بودند که حتی مجله ورقا نشریه نونهالان بهائی را نیز از مویههای خویش بینصیب نگذاشتند؛ این نشریه در شماره آبان 52 (اولین شماره پس از جنگ) در مقالهای مفصل که ظاهراً یک دختر بچه بهائی به نام سویدا معانی (از بهائیان ایرانیتبار ساکن اسرائیل) فرستاده است، شدیداً برای خانوادههای صهیونیست که فرزندانشان را به میدانهای
جنگ با مسلمانان فرستادند، نوحهسرایی میکند و با استفاده از عبارات عاطفی میکوشد احساسات اطفال بهائی را به نفع صهیونیستها تحریک کند و این کودکان را از ابتدا با محبت صهیونیستها و کینه مسلمانان پرورش دهد. در بخشی از این مقاله میخوانیم:
در این چند روزه جنگ، وضع مردم خیلی رقتبار بود، مادرها و بچههایشان نگران و پریشان، منتظر وصول اخبار جنگ بودند… وقتی خبر قتل کشته شدگان و شماره آنها منتشر میگردید، اشکها سرازیر میشد و همگی داغدار بودند… و غروبها که مادران دست فرزندانشان را گرفته تنهایی به گردش میرفتند، حالت محزونی از چهره همگی نمودار بود. (28)
انزوای بهائیت در جهان اسلام
دقیقاً به علت همین همسوییها و همدلیها میان صهیونیستها و بهائیان، و تلاش عناصر بهائی در کسب اطلاعات در کشورهای اسلامی، بود که اعراب و مسلمانان، سخت به این فرقه حساس شدند و از جمله:
1. سال 1960 در خلال مجمع عمومی مؤتمر اسلامی بیتالمقدس، یکی از شرکتکنندگان ایرانی از نقش اطلاعاتی بهائیان برای اسرائیل سخن به میان آورد. (29)
2. پس از روشن شدن نقش بهائیان در کشورهای اسلامی برای کسب اطلاعات به نفع رژیم صهیونیستی بود که اتحادیه عرب در برابر این فرقه موضعگیری کرد و موضوع بهائیت در دستور کار «دفتر تحریم اعراب علیه اسرائیل» قرار گرفت. این دفتر مأموریت داشت که تمام شرکتها و مجتمعهای صنعتی و اقتصادی خارجی را که با اسرائیل منافع مشترک دارند شناسایی و نام آنها را برای تحریم در اختیار کشورهای عربی قرار دهد.
خبرگزاری رویتر در 10 ژانویه 1975 [18دی1353] از دمشق، به نقل از محمد محجوب مسئول دفتر تحریم اعراب علیه اسرائیل اعلام کرد که در کنفرانس ماه آینده، مبارزه با گروه بهائی از سوی این دفتر به طور جدی بررسی خواهد شد و این فرقه را یک جنبش طرفدار اسرائیل و صهیونیسم خواند. (30) همین مضمون را خبرگزاری خاورمیانه، همان روز به نقل از محمد محجوب مخابره کرد.
کنفرانس مزبور روز 23 فوریه [4اسفند1353] در قاهره برگزار گردید و تصمیمات آن، روز 25 فوریه منتشر شد. اجلاس مزبور پیرامون بهائیت، تصمیم مهم زیر را اتخاذ کرد:
و قرر المکتب ایضاً فرض حظر علی نشاط البهائیین فی الدول العربیه و اغلال محافلهم بعد ان ثبت ان الصهیونیه تستر ورائهم. (31) یعنی: همچنین دفتر [تحریم اعراب علیه اسرائیل] مقرر داشت که بایستی دولتهای عربی از تحرکات بهائیها و تشکیل محافل آنها شدیداً جلوگیری کنند زیرا [برای اعضا مسلم شد که] صهیونیسم پشت آنان پنهان شده است.
3. مجمع الفقه الاسلامی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی بالاترین مرجع دینی در جهان اسلام است که فقهای 57 کشور اسلامی از تمامی مذاهب و فرق حتی وهابیت در آن عضویت دارند. این مجمع در جلسات 18 تا 23 بهمن 1336/ 6 تا 11 فوریه 1988 خود طی مصوبهای، «ادعای رسالت بهاءالله و نزول وحی بر وی» و دیگر معتقدات بهائیان را مصداق «انکار ضروریات دین» شمرد. (32) نیز در 26 ژانویه 1987 مطابق با 29 جمادی الاول 1407 قطعنامهای به امضای فقهای شیعه و سنی عضو مجمع منتشر کرد که بهائیان را به اجماع مسلمانان، کافر و خارج از دین اسلامی شمرده و خواستار برخورد مقتضی با آنان از سوی دولتها و ملتهای اسلامی بود. (33)
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ استفاده از واکسیناسیون برای بیوتروریسم (١)
1⃣ موضوع شیوع عمدی بیماریها تازگی ندارد. بهعنوان نمونه در سال ۱۹۹۸ در لیبی تعدادی پرستار بلغاری، که از طرف سازمانهای بینالمللی برای #واکسیناسیون به لیبی رفته بودند، به آلوده کردن ۴۰۰ نفر به #ایدز متهم شدند. [1]
2⃣ از آن به بعد نیز گزارشهای زیادی در اینباره منتشر شد. دربارهی برنامهی شیطانی #یهود_بینالملل برای #کاهش_جمعیت دنیا به ۵۰۰ میلیون نفر، میشود مطالب زیادی را یافت. این موضوع حتی در سنگنوشتههای معروف به Georgia Guidestones نصب شده در ۴۰ سال پیش، نیز ذکر شده است.
👉 http://yon.ir/population
3⃣ متأسفانه در ایران دربارهی این #برنامههای_شیطانی اطلاعرسانی کافی نشده است. وقتی عدهای از سیاسیون ایران علناً برای ملحق شدن ایران به #نظم_نوین_جهانی مورد نظر #یهود تلاش میکنند، باید انتظار بقیهی لوازم و اجزاء این #تفکر_شیطانی را نیز داشته باشیم: کمک به برنامه کاهش جمعیت، گسترش بردهداری و...
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ استفاده از واکسیناسیون برای بیوتروریسم (٢)
💉 ایراد اصلی واکسیناسیون
1⃣ #واکسیناسیون هنوز در بین اهل علوم پزشکی بحثانگیز است و مخالفان زیادی دارد. متأسفانه در کشور ما هرگونه مخالفت با واکسن، با اتهامات و برچسبهای «غیرعلمی بودن» و «اظهارنظر غیرتخصصی» توسط پزشکان روبهرو میشود. اما در واقع، یکی از دلایل طرفداری پزشکان از واکسیناسیون [حداقل در حوزهی قدرت نهادهای بینالمللی]، این است که به محض اعلام مخالفت با آن، پروانهی کار خود را از دست میدهند؛ و اگر دراین رابطه تبلیغ کنند، سر به نیست میشوند. [2]
2⃣ مثالهای زیادی را میتوان آورد که نشان دهد اصل ایدهی واکسیناسیون، حداقل درباره بعضی بیماریها، ایدهی خوبی نیست. مثلاً #فلج_اطفال از سال ۱۹۹۳ در فیلیپین گزارش نشده بود. اما پس از توفان Haiyan در سال ۲۰۱۳، یونیسف ۵۰۰ هزار دوز واکسن فلج اطفال را در مناطق توفانزده پخش کرد. به همین دلیل این بیماری از طریق فاضلابها در بین بقیهی مردم پخش شد و این بیماری، که ریشهکن شده بود، را دوباره به فیلیپین برگرداند!
3⃣ در دورهی کنونی دیگر مهم نیست که آیا از نظر علمی مفید بودن واکسیناسیون ثابت شده یا نشده است. ایراد اصلی این روش این است که بهترین ابزار برای #بیوتروریسم است. مثلاً #بیل_گیتس در کنفرانسی در سال ٢٠١٠ بیان کرد که با کمک واکسنهای مؤسسات تحت مدیریت او، میتوان روی ۱۰٪ تا ۱۵٪ #کاهش_جمعیت دنیا حساب کرد. [3]
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
🕎 رسم کپر (کفاره)
1⃣ رسم است که در #آدينه_کیپور (روز پیش از کیپور)، به نشانهی #کفاره_گناهان برای هر نفر مرغ یا خروسی را گرفته و #شحیطا (ذبح شرعی) میکنند.
2⃣ پیش از شحیطا جملاتی خوانده میشود که مضمون آن چنین است:
👈 «این حیوان، کفاره گناه من باشد و به جای من خونش ریخته شود.»
3⃣ بهجای مرغ و خروس میتوان از دیگر پرندگان حلالگوشت استفاده کرد. چنانچه دسترسی به مرغ زنده یا شحیطای آن در آدینه کیپور یا روزهای پیش از آن ممکن نباشد، میتوان قیمت معادل آن را پس از خواندن جملاتی، همانند ذبح پرنده به فقرا و مستمندان صدقه داد یا ویژه هزینههای آموزش مذهبی کرد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ آیین کپاروت
1⃣ در میان برخی #یهودیان_اشکنازی و در میان آن یهودیانی که تحت تأثیر #کابالا هستند، آیین #کپاروت در صبح قبل از روز فدیه (یوم کیپور) انجام میگیرد.
2⃣ لازم است در این آیین هر فرد مذکر یا مؤنث جوجه خروس یا مرغى را گرفته و آن را سه بار دور سر بگرداند و این جمله را بگوید:
👈 «این بدل من است؛ این عوض من است؛ این فدیه من است؛ این جوجه خروس/ مرغ خواهد مرد و من خواهم رفت و به زندگى خوب و طولانى و به آرامش خواهم رسید.»
3⃣ پس از آن حیوان یاد شده را ذبح شرعى میکنند، امعا و احشایش را بیرون آورده، پیش مرغان میاندازند، و گوشت آن را یا به فقیران میدهند و یا با پرداخت مقدارى پول بهجاى آن، گوشت را خود مصرف میکنند.
4⃣ براى اولینبار در بابل قرن نهم یادى از این رسم شده است. همکار نویسنده «شولحان عاروخ»، حاخام #مشه_ایسرلس اشکنازى آن را از جمله کارهاى مشروع بهشمار میآورد. اما این امر باعث مخالفت جدى برخى از هلاخائیان بزرگ قرون وسطا که آن را همچون کار مشرکان میدانستند شد.
5⃣ حاخام #شلومو_ادرت در قرن سیزدهم چنین مینویسد:
👈 «من دیدم که این رسم (یعنى کپاروت) و نیز عادات دیگرى از همین نوع در دیارمان شیوع یافته و کسى از آن جلوگیرى نمیکند... این اعمال در چشمم مانند روشهاى امورىها بود و من اصرار زیادى در طرد آن داشتم. به لطف الهى کلماتم مسموع افتاد و چیزى از این اعمال و دیگر کارهاى مرتبط با آنها در شهرمان باقى نماند.»
6⃣ حاخام #یوسف_کارو، نویسنده سفارادی «شولحان عاروخ» میگوید باید مردم را از انجام این رسم بازداشت اما علیرغم قید و بندهایى که بیان شده این رسم عمیقاً در زندگى #یهودیان ریشه دوانیده است. آنان که احساس میکنند این عمل بیش از اندازه شبیه کار مشرکان است، و یا میبینند که به احتمال زیاد همچون عملى جادویى دانسته خواهد شد که با آن مجازات سزاى آدمى به جوجه خروس منتقل میشود بهجاى حیوان از پول در این آیین استفاده میکنند، پس از آن که پول با ترتیب مناسبى به دور سر چرخانده میشود آن را صدقه میدهند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ روز دهم ماه هفتم یهودی: عید بخشایش (١)
1⃣ ابوریحان بیرونى (۳۶۲-۴۴۰) در التفهیم لاوایل صناعة التنجیم نوشته است:
✍ « کِبّور چیست؟ دهم روز است از تشرین، وزین جهت گاه گاه او را عاشور خوانند فأمّا نام کِبّور اندر زبان عبرى از کفّارت گناهان است و این یک روز است که بر #جهودان روزهداشتن فریضه کرده آمد و هر که روزه ندارد کُشتن بر وی واجب شود. و اندازهی این روز بیست و پنج ساعت است و ابتدا کنند روز نهم پیش از آفتاب فرو شدن به نیم ساعت و تمام شود چون آفتاب فرو شود روز دهم و نیم ساعت بگذرد آنگه روزه بگشایند.» (١)
2⃣ به تحقیق جلالالدین همایی در حاشیهی التفهیم:
✍ کِبّور تلفظ اصلیش کِپّور و با لفظ کفاره عربى یک ریشه دارد. (٢)
3⃣ بیرونی در آثار الباقیة لقرون الخالیة توضیحات بیشتری دربارهی سال یهودی و ماههای آن داده است. (٣)
📚 منابع:
١. ابوریحان بیرونی، التفهیم لاوایل صناعة التنجیم، ص۲۴۴.
٢. پیشین، حاشیهی جلالالدین همایی.
٣. ابوریحان بیرونی، آثار الباقیة لقرون الخالیة ، ترجمه اکبر داناسرشت، فصل هفتم، ص۲۱۸-۲۷۴.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ روز دهم ماه هفتم یهودی: عید بخشایش (٢)
1⃣ بر اساس تفسیر #میشنا (یکی از اجزای متن مقدس یهودی) به باور یهودیان در #یوم_کیپور، حضرت موسی (ع) از کوه سینا بازگشت.
2⃣ در تفسیر #میدراش (از دیگر متون معتبر یهودی) یوم کیپور روزی است که حضرت موسی (ع) برای بار دوم #دهفرمان را از خداوند دریافت کرد. موسی (ع) سنگهای دهفرمان را در بار اول بعد از دیدن #گوسالهپرستی توسط قوم #بنیاسرائیل خُرد کرده بود.
3⃣ در این زمان چهل روز دستور خدا به موسی (ع) تکمیل گردید. در این زمان خدا گناه بنیاسرائیل در پرستش #گوساله_سامری را مورد بخشش قرار داد و از این رو این روز #روز_آمرزش نام گرفت.
4⃣ #روش_هشانا اولین روز تیشری، ماه هفتم تقویم عبری، است که در آن از خدا آمرزش درخواست میشود. ماه هفتم ماه قضاوت خدا بر بنیاسرائیل است. در ده روز بین روش هشانا تا یوم کیپور دادگاه الهی در حال تصمیمگیری است و در روز یوم کیپور حکم دادگاه الهی برای سال بعد صادر میشود.
5⃣ در این ده روز #یهودیان تلاش میکنند که رفتار خود را اصلاح کنند و از گناهان خود استغفار کنند. عصر یوم کیپور مؤمنان یهودی به گناهان خود اعتراف میکنند و در پایان این روز امیدوارند که خدا گناهان آنها را مورد بخشش قرار دهد.
6⃣ روزه گرفتن در یوم کیپور واجب است، که از غروب روز نهم شروع میشود و در پایان شب یوم کیپور پایان مییابد و حدود ۲۵ ساعت به طول میانجامد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ روز دهم ماه هفتم یهودی: عید بخشایش (٣)
1⃣ بر اساس #تلمود (از دیگر اجزای متن مقدس یهودی) پنج ممنوعیت برای #یوم_کیپور وجود دارد.
2⃣ #یهودیان در این مدت باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند، از خودشویی بپرهیزند، از استعمال بوی خوش و روغن مالیدن به بدنشان خودداری کنند؛ همچنین نباید کفش چرمی به پا کنند یا حتی با همسر خویش آمیزش جنسی کنند. یهودیان در یوم کیپور، چهار نوبت به کنیسه میروند و دعا و نماز میخوانند و یک بار هم ایستاده مکتوبی را قرائت میکنند که مربوط به آمرزش گناهان است. (١)
3⃣ مسلمانان احتمالاً با این تعالیم به یاد دهه اول ذیحجه، روز عرفه و خصوصاً عید قربان و حتی شبهای قدر خود میافتند.
4⃣ در #تورات در سه موضع از تکالیف یوم کیپور یادشده است:
🔸 از جمله در سِفر لاویان دو بار در اینباره بحث شده است:
👈 خدا به قوم اسرائیل دستور میدهد که در روز دهم ماه هفتم توبه کرده و از کار دست بکشند و استراحت کنند. آن روز را مقدس بدارند. مردم باید قربانی سوخته به خدا تقدیم کنند. خدا به موسی میگوید که هر کسی در این روز کار کند، روحش از بقیه مردم جدا خواهد شد. این روز باید روز استراحت باشد.
🔸 در سِفر اعداد تورات نیز چنین آمده است:
👈 روز دهم ماه هفتم مقدس داشته شود و هیچکس نباید در این روز کار کند. برای قربانی، فرد باید یک گاو جوان، یک قوچ و هفت گوسفند که هرکدام یک سال دارند تقدیم خداوند کند. برای کفاره گناهان فرد باید یک بز نر را قربانی کند. (٢)
5⃣ یوم کیپور از زمان حضرت موسی تا کنون از جمله بزرگترین اعیاد یهودی است و جشن گرفته میشود.
📚 منابع:
١. برای اطلاعات بیشتر یهودی در مورد یوم کیپور بنگرید به:
👉 Jewish Encyclopedia, ATONEMENT, DAY OF (Yom ha-Kippurim), by Morris Jastrow & Jr., Max L. Margolis
٢. تورات، سفر لاویان: ۱۶: ۱-۳۴ و ۲۳: ۲۶-۳۲، سفر اعداد: ۲۹: ۷-۱۱.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
روچیلدها و برنامه کاهش جمعیت
سال 1972: کاهش جمعیت
سازمان بهداشت جهانی، برنامهی گستردهی واکسیناسیون میلیونها آفریقایی را در برابر بیماری آبله به عهده میگیرد. این واکسن آبله را به ویروس ایدز آلوده میکنند تا بتوانند برنامهی کاهش جمعیت را که از سوی روچیلدها پشتیبانی مالی میشود، در میان جمعیت سیاهپوست فقیر که با آهنگی سریع در حال افزایش است، آغاز کنند.
واکسن آبله آلوده به ویروس ایدز
سال 1974:
در دهم دسامبر، شورای امنیت ملی آمریکا تحت ریاست هنری کیسینجر، تحقیق طبقهبندی شدهی دویست صفحهای را تحت عنوان «گزارش 200، تحقیق در خصوص امنیت ملی: پیآمدهای رشد جمعیت جهان برای امنیت ایالات متحده و منافع خارجی» به اتمام میرساند. این تحقیق به دروغ ادعا میکند که رشد جمعیت در به اصطلاح کشورهای کمتر توسعهیافته، تهدید بزرگی برای امنیت ملی ایالات متحده است و طرح مخفیانهای را برای کاهش رشد جمعیت در آن کشورها از طریق کنترل موالید، جنگ و قحطی تشریح مینماید.
هنری کیسینجر و گزارش 200
سال 1978:
بیش از یکهزار مرد همجنسباز بیبند و بار در امور جنسی در ایالات متحده، تحت برنامهی واکسیناسیون آزمایشی بیماری هپاتیت ب قرار میگیرند. مؤسسهی ملی بهداشت (National Institute of Health = NIH) و مرکز کنترل بیماری (Centers for Disease Control = CDC)، از این طرح حمایت مالی میکنند و رئیس بانک خون شهر نیویورک دکتر ولف اشموگنر (Wolf Schmugner)، یهودی لهستانی متولد سال 1919، اجرای این طرح را برعهده دارد.
این واکسینانسیون به طور عمدی با سلاح میکروبی که به ویروس ایدز معروف است، آغشته میشود و تا سال 1981 مرکز کنترل بیماری ادعا میکند که فقط 6 درصد از دریافتکنندگان واکسن هپاتیت ب به ایدز مبتلا شدهاند. با این حال، در سال 1984 آمار واقعی 64 درصد اعلام میشود؛ رقمی که هنوز هم جای افزایش دارد؛ چرا که تحقیقات کامل در این خصوص محرمانه باقی مانده است.
سال 1980:
یادمان جورجیا گایداستونز يا همان سنگهای راهنمای جرجیا (Georgia Guidestones) در بخش اِلبرت (Elbert) ایالت جورجیا نصب میشود. بر روی این یادمان سنگی، ده نکته نوشته شده که اولین مورد، این عبارت است:
«جمعیت بشر را از لحاظ توازن دائمی با طبیعت، زیر پانصد میلیون نفر حفظ کنید.»
با توجه به این که جمعیت جهان در این زمان شش میلیارد نفر است، پیروی از مطلب مزبور به معنای کاهش نُه دهم از جمعیت جهان است. جالب اینجا است که در 24 ژوئیه، سندی با عنوان «گزارش جهانی 2000» که توسط سایروس ونس (Cyrus R. Vance)، وزیر پیشین امور خارجه نوشته شده بود، به رئیسجمهور کارتر ارائه میشود. این گزارش نشان میدهد با توجه به افزایش چشمگیر و مورد انتظار جمعیت جهان، منابع سیارهی زمین برای تأمین این جمعیت ناکافی است؛ از این رو خواستار کاهش صدمیلیون نفر از جمعیت آمریکا تا سال 2050 میلادی میشود.
سال 2004:
رهبران اسلامی در شمال نیجریه ادعا میکنند برنامهی ایمنسازی فلج اطفال صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) (UNICEF) بخشی از توطئهی ایالات متحده برای کاهش جمعیت این منطقه از طریق اشاعهی ویروس ایدز و مواد شیمیایی عقیمکننده است. آفریقاییها میگویند تستهای آزمایشگاهیشان وجود مواد آلودهکننده در این واکسن را نشان میدهد.
دولت ایالات متحد به منظور اثبات بیخطر بودن این واکسن، گروهی از دانشمندان، رهبران مذهبی و دیگران را به خارج اعزام میکند تا آزمایش مربوط به این واکسن را در آزمایشگاههای خارجی تصدیق نمایند. با اینحال، به محض اینکه تستهای مزبور تکمیل میشود، آنان از انتشار نتایج خودداری میکنند.
منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه ، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ راز رابطه شاه و راکفلرها (١)
1⃣ در فاصله ٩ماهه بین دیماه ١٣۵٧ تا مرداد ١٣۵٩ یعنی دورانی که شاه در ایام سرگردانی پس از فرار بهسر میبرد و سرانجام غم فقدان تاج و تخت و بیماری مهلک جانش را در قاهره گرفت، تنها تعداد معدودی از دوستان خارجی او در کنارش مانده بودند.
2⃣ هم دولتها و هم مقامات سیاسی و اقتصادی خارجی دریافته بودند که آفتاب عمر سیاسی شاه بر لب بام است و ستاره اقبالش رو به خاموشی. کشورهای گوناگونی که شاه همواره بر رابطه قوی خود با آنها میبالید و آن را نشانهای از قدرت ایران معرفی میکرد از میزبانی او سر باز میزدند.
3⃣ حتی ایالات متحده آمریکا که در دو دهه پایانی #حکومت_پهلوی، متحد استراتژیک و همهجانبه این حکومت محسوب میشد نیز در حمایت از شاه بیمار ایران تردیدهای جدی وارد کرده بود.
4⃣ در چنین وضعیتی و در حالیکه شاه بین مصر، پاناما، مراکش، آمریکا و باهاما در رفتوآمد بود، یکی از معدود افرادی که پشتیبان شاه و خانوادهاش بود، #دیوید_راکفلر از خاندان شناختهشده و فوق ثروتمند #راکفلر بود.
5⃣ هم او بود که در رایزنی با کارتر، زمینه سفر درمانی هرچند کوتاهمدت شاه به آمریکا را فراهم کرد. همچنین با مشاهده عدم تمایل دولت آمریکا به تداوم میزبانی از شاه بی تاج و تخت ایران، کمکهای پزشکی و حمایتهای امنیتی قابلتوجهی را برای دوست قدیمی خود فراهم کرد.
⁉️ اما این دوستی چگونه ریشه داشت و نسبت میان حکومت شاه و #خاندان_راکفلر چه بود؟
✍ سیدمرتضی حسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ راز رابطه شاه و راکفلرها (٢)
💎 راکفلر؛ خاندان ثروتمند و پرنفوذ
1⃣ #خاندان_راکفلر از مشهورترین خاندانهای ثروتمند جهان در قرن اخیر هستند. سرسلسله این خانواده #جان_دیویسون_راکفلر (١٨٣٩-١٩٣٧) است. او که متولد نیویورک بود، از ١۵سالگی بهعنوان یک نیروی خدماتی و سپس دفتردار یک شرکت تجاری کار خود را آغاز کرد. پس از پیشرفت در کار و تأسیس چند شرکت کوچک، در ٢٣سالگی به عرصه #صنعت_نفت پا گذاشت و شرکتی را تأسیس کرد که در زمینه پالایشگاههای نفت فعال بود. او بعدها با گسترش فعالیتش در قالب شرکت #استاندارد_اویل تا سال ١٨٧٩، نود درصد امور پالایش نفت ایالات متحده آمریکا را در اختیار خود گرفت. راکفلر، علاوه بر صنعت نفت در حوزههای اجتماعی و فرهنگی نیز فعال بود و اقدامات زیادی در حوزه بهداشت و آموزش عمومی انجام داد.
2⃣ آنگونه که #مجله_فوربس (بر اساس ارزیابی مالی و مطابقت آن با نرخ تورم روز در سال 2007 ) مدعی شده، #جان_راکفلر با ٣٣۶میلیارد دلار ثروتمندترین فرد تاریخ است. مؤسس #استاندارد_اویل در سال ١٩١٣ #بنیاد_راکفلر را با کارکردهای اقتصادی، رسانهای، اجتماعی و فرهنگی تأسیس کرد و در سپتامبر ١٩١۶ با رساندن ثروت خود به ١میلیارد دلار، نخستین میلیاردر تاریخ ایالات متحده آمریکا شناخته شد.
3⃣ پس از مرگ او، پسرش «جان دیویسون راکفلر (جونیور)» وارث کسب و کار پرسود خاندان راکفلر شد. #راکفلر_جونیور (١٨٧۴-١٩۶٠) هم ۵ پسر داشت که همگی از سرمایهداران و فعالان اقتصادی آمریکا بودند که در این میان #دیوید_راکفلر و #نلسون_راکفلر علاوه بر تداوم فعالیتهای اقتصادی، در حوزه #سیاست هم نقشآفرین شدند.
4⃣ در سالهای دهه ۵٠ تا ٨٠ میلادی و همزمان با دورانی که این دو برادر متولیان اصلی خاندان راکفلر بودند شاهد نقشآفرینی بنگاههای اقتصادی متبوع آنها در سیاستهای کلان داخلی و خارجی ایالات متحده هستیم. فرایندی که همزمان با پایان جنگ جهانی دوم، گره خوردن منافع کارتلهای بزرگ تجاری، مجتمعهای تسلیحاتی و شرکتهای نفتی آمریکا با سیاست خارجی این کشور را بهدنبال دارد.
5⃣ با افول قدرتهای استعماری، اقتصاد نوپا و تازهنفس آمریکا بهشدت نیازمند مواد خام و از آن مهمتر بازار مصرف شد. در این شرایط، جایگاه #راکفلرها نیز که گستره فعالیت خود را به سایر عرصههای تجاری و مالی سیاستگذاری ایالات متحده آمریکا گسترش داده بودند، پررنگتر شد. وضعیتی که شامل جهتدهی رسانهای و تأثیر بر افکار عمومی و همچنین نقشآفرینی در کنگره آمریکا از طریق رایزنی و لابی با نمایندگان و سرانجام حضور مستقیم در سیاستگذاریهای دولت بود. وضعیتی که با رسیدن «نلسون راکفلر» به سِمَت معاون اولی در دولت #جرالد_فورد در سالهای ١٩٧۴ تا ١٩٧٧ عینیت یافت.
✍ سیدمرتضی حسینی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter