eitaa logo
اندیشانه
48 دنبال‌کننده
666 عکس
134 ویدیو
296 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ پرسش: چرا قبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مخفی است؟ ✍️ پاسخ: مخفی بودن مدفن حضرت زهرا(س) دارای نکته ای خاص است و به این جهت هنوز قبر مبارکشان مخفی است. حضرت زهرا با وصیت خود به مخفی ماندن قبر مطهرشان خواستند اعتراض همیشگى خود را نسبت به غاصبان خـلافـت اعـلام کـنـند و یک سند زنده و محکمى براى مظلومیت خویش و جبارى دستگاه خلافت براى همیشه باقى گذارند. هر مسلمانى در صدد برمى آید بداند قبر دختر عزیز پیغمبر در کجاست و قطعا وقتى بداند که جاى قبر معلوم نیست از علت آن جویا خواهد شد و با کمی تحقیق و تفحص به مظلومیت ایشان و غصب خلافت اذعان خواهد داشت. بنابراین می توان علت مخفی بودن مدفن حضرت فاطمه زهرا(س) را به موارد زیر اشاره کرد: ✅ به خاطر دفاع از مقام امامت و ولایت طوفان عجیبی که توسط حضرت زهرای مرضیه در دفاع از ولایت و امام زمان خویش بعد از وفات پیامبر (ص) در جامعه اسلامى به پا شد، حاکی از غصب خلافت و امامت و دفاع عالمانه و شجاعانه دختر رسول خداست، آن زمانی که علنا دید تمام سفارشات پیامبر(ص) توسط افرادی مغرض در مورد مقام امامت و ولایت امام علی (ع) در جامعه اسلامی لگد کوب شده و بر اثر تبلیغات خلفا، عملکردش در دفاع از ولایت در جامعه اثر آن چنانی نبخشیده، وصیت کرد تا قبرش مخفی بماند تا دیگرانی که چشم بروی حقیقت باز می کنند بپرسند که چرا قبر دختر پیامبر(ص) مخفی است؟! ✅ خنثی کردن نقشه غاصبان خلافت از آن جایی که غاصبان خلافت براى سرپوش گذاشتن بر جنایات خود نقشه کشیده بودند تا به هر قیمت شده در تشییع جنازه‏ حضرت زهرا(س) شرکت کنند و اظهار عزادارى کنند تا سرپوشى بر جنایاتشان باشد از این رو به امام علی(ع) وصیت فرمود: نباید احدى از آن دو بر جنازه ‏ام حاضر شود و نماز بخواند چرا که اینان دشمنان من و پیامبرند! ✅ اعتراض در برابر انحراف مسلمین به عنوان نمونه دو خطبه ای که از «عمر بن شبّه» در کتاب «سقیفه» تألیف ابی بکر احمد بن عبدالعزیز جوهری و همچنین در «بلاغات النساء» تالیف ابن طیفور نقل شده، نشانگر این اعتراض است: حضرت در ضمن سخنانی به هنگام بیماری، آن زمان که زنان مهاجر و انصار به عیادت او رفتند، و به او گفتند: ای دختر رسول خدا(ص) شب را چگونه به صبح رساندی؟ فرمود: شب را به صبح رساندم، در حالی که دنیای شما را دوست ندارم، و سخنان مردان شما را، پس از آنکه آنان را آزمایش کردم، دشمن می دارم، وای بر آنان... . بزرگان قوم گمان دارند کار نیکو انجام می دهند، آگاه باشید آنان خود برپا دارنده فساد هستند، اما نمی دانند، وای بر آنان «أفمَن یَهدی الی الحقّ أحقّ أن یُتَّبع أمَّن لایَهدِی إلا أن یُهدی».
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
پروفسور کرمی- کرونا در قم.ogg
1.42M
🔰🔰مهم و فوری ⚠️⚠️ همشهری های قمی حتما گوش کنید! 🔻🔻اظهار نظر جنجالی پروفسور کرمی در خصوص کرونا در قم / سوداگران کرونا چه کسانی هستن؟ لطفا نشر دهید ! @qom_plus
۱ اسفند ۱۳۹۸
۱ اسفند ۱۳۹۸
🇮🇷 هرچند جواب های و هو با مُشت است برگرد به خویش زین اگر بر پشت است جنگ است ولی نه آنچه می پنداری امروز سلاحم اثرِ انگشت است ✍ 👉 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
۲ اسفند ۱۳۹۸
گفت «امروز جمهوری اسلامی حَرَم است.» همه ما امروز، در این صفوف رأی، هستیم!
۲ اسفند ۱۳۹۸
دو جلسه سخنرانی استاد معظم دکتر علی نصیری در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران تحت عنوان «نقد پدیده اباحه گری» این سخنرانی در دی و بهمن ماه سال جاری در جمع شماری از فاضلان، فرهیختگان و کارمندان محترم این مجموعه ارایه شده است. 👇👇👇
۴ اسفند ۱۳۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۸
⁉️ ظالمين مرفّه و مظلومين محروم، و مسئله عدل الهی؟ آيا اينکه برخی از ظالمان تا آخر عمر در ناز و خوشبختی زندگی مي کنند و در مقابل مظلومين تا آخر عمر تنها رنج و بدبختي ديده اند، در تضاد با عدل الهي نيست؟! ✅ پاسخ: انسان گاهی با توجّه به زندگی و اطراف خویش و با توجه به اوضاع دنیا و ممالک دیگر چنین نتیجه می گیرد که افراد یا ساکنان کشور هایی که به ظلم و تجاوز مشهور هستند، در خوشبختی مادی به سر می برند، امّا افراد و ملّتهای مظلوم - خصوصا آنانکه ادعای ایمان و اسلام دارند - در فقر و فلاکت زندگی می کنند؛ آیا اینکه برخی از ظالمان تا آخر عمر در ناز و خوشبختی زندگی می کنند و در مقابل مظلومین تا آخر عمر تنها رنج و بدبختی دیده اند، در تضاد با عدل الهی نیست؟! اولین پاسخهای این سوال این است که اولا نیل به سعادت مادّی با معیار ظالم و مظلوم یا کافر و مؤمن پذیرفته نیست؛ بلکه هر انسان و هر ملّتی با هر نوع منش و تفکری با توجّه به مدیریت صحیح و تلاش و علم گستری می تواند به سعادت مادی برسد. ثانیا بخش مهمّی از دارایی ظالمان حاصل استعمار، دزدی، کم فروشی، احتکار، اختلاس و خیانت است که این روش از کسب مادّیات در آئین مرام و مؤمنان و مظلومان جایز نیست. با وجود این پاسخ ها جهت درک بهتر پاسخ این سؤال به چند نکته دیگر نیز باید توجه کرد: ادامه در پست بعدی👇👇👇
۵ اسفند ۱۳۹۸
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇 1) خوشبختی به ثروتمندی نیست: اولین نکته ای که باید مدّنظر قرار داد این است که معیار آرامش و خوشبختی انسانها فقط داشتن ثروت و امکانات مادی نیست و این طور نیست که انسان های ظالم و چپاولگر هيچ رنج و ناراحتي در دنیا نداشته باشند. چه بسیار انسان هایی که مال و ثروت اندکی دارند و به سختی امرار معاش می کنند اما چون حرص و طمع به مال دنیا نیز ندارند و همواره با توکّل به خدا و تلاش برای کسب روزی حلال به آینده امید دارند، احساس خوشبختی می کنند؛ و در زندگی آرامش دارند. در مقابل انسان هایی که مدام در حال چپاول اموال دیگران هستند و حرص و طمع به کسب اموال بیشتری دارند حتی یک شب نیز خواب آرامی ندارند و همیشه در یک حالت نگرانی زندگی می کنند. لذا عذاب‌ هاي الهي دامنگیر ظالمان منحصر در عذاب ‌هاي مادّي و ملموس نيست، چنانکه قرآن كريم در آیه 124 سوره طه می فرماید: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمى»؛ (و هرکس از یاد من روى گردان شود، زندگى تنگى خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور مى کنیم). آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تفسیر این آیه می فرمایند: گاهى تنگى معیشت به خاطر درآمد کم نیست، اى بسا پول و درآمدش هنگفت است، ولى بخل، حرص و آز، زندگى را چنان بر او تنگ مى کند که به فرموده امام على(علیه السلام): «همچون فقیران زندگى مى کند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس مى دهد».(1)،(2) 2) آسایش ظاهری برخی ظالمان، یا همان سنّت استدراج: چه بسا که این بسیاری از ظالمانِ مرفّه دچار سنّت استدراج شده باشند؛ از آیات استدراج به دست مي آيد كه اين مهلت دادن براي كساني است كه خداوند حجت را بر همه آن ها تمام كرده است و آنها علي رغم هدايت هاي گوناگون الهي، سر به طغيان زده و گرفتار گناه، بلكه غرق در آن هستند و هيچ گونه نداي هدايتي را حاضر نيستند بشنوند. حالِ آنان مانند كساني است كه مبتلا به سرطان و يا ايدز هستند كه سال‌ هايِ سال هيچ احساس دردي نمي ‌كنند، تا اين ‌كه بيماري در تمام بدنشان منتشر مي‌ شود و زماني متوجّه مي‌ شوند كه ديگر كار از كار گذشته است. خداوند در آیه 182 سوره اعراف به سنّت استدراج اشاره کرده و می فرماید: «وَ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لا یَعْلَمُونَ»؛ (آنهايي كه آيات ما را تكذيب كردند تدريجاً از آن راه كه نمي دانند، گرفتار مجازاتشان خواهيم كرد) و در روایات نیز به این مساله اشاره شده است. به عنوان نمونه در روایتی ذکر شده است: «إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ شَرّاً فَأَذْنَبَ ذَنْباً أَتْبَعَهُ بِنِعْمَةٍ لِيـُنـْسـِيـَهُ الِاسـْتِغْفَارَ وَ يَتَمَادَى بِهَا»(3)؛ (هنگامی که بنده اى شر خواهد و او گناهى كند خدا دنبالش نعمتى باو دهد تا استغفار را از ياد او ببرد و به آن حال ادامه دهد). در آیه 44 سوره حج نیز می خوانیم: «فَأَمْلَيْتُ لِلْكافِرِينَ ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ»؛ (من در گذشته به كافران مهلت دادم، تا امتحان‏ خود را كاملا بدهند، و بر آنها اتمام حجت شود، و غرق ناز و نعمت‏ گردند، سپس آنها را زير ضربات مجازات گرفتم).(4) ادامه در پست بعدی 👆👆🔻👇👇
۵ اسفند ۱۳۹۸