eitaa logo
اندیشه ولایت
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
397 ویدیو
1 فایل
ترویج اندیشه ولایت °یک امام یک مرجع بازخوانی دیدگاه‌های امام خامنه‌ای در ازای انتشار مطالب ما رو ویژه دعا کنید 🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشه ولایت
امام خامنه ای(روحی فداه): اینطور هم نیست که کسانی، به صرف گفتن کلمه ای در تأیید یا راجع به انقلاب، ک
🌐انقلاب اسلامی ۷۶ °تحجر واقعی° 🔹تحجّر این است که، کسی که می خواهد کار بزرگی را با این عظمت[انقلاب] انجام دهد، نتواند و لوازم هر لحظهْ لحظهْ زندگیِ یک ملّت را از قرآن بشناسد و بخواهد در یک وضعیّت و بدون انعطاف، حکم نماید و کار کند و پیش برود. این امکان پذیر نیست! 🔹معنای تحجّر آن است که، کسی که می خواهد از مبانیِ اسلام و فقه اسلام، برای بنایِ جامعه استفاده کند، به ظواهرِ احکام اکتفا نماید و نتواند کششِ طبیعیِ احکام و معارف اسلامی را، در آن جایی که قابل کشش است، کند و برای نیاز یک ملّت و یک نظام و یک کشور -که نیاز لحظه به لحظه است- نتواند و دستورِ روز را نسخه کند و ارائه دهد.این بلای بزرگی است! 🔹اگر در رأسِ نظام های سیاسی ای که براساس اسلام، یا تشکیل شده است، یا در آینده تشکیل خواهد شد، چنین روحیه ای وجود داشته باشد، یقینا اسلام خواهد شد. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرکِ جمعی ۱۵ °اسلامِ قاچاق؛ رهاورد طاغوت° 🔹کدام یک از شما که آن دوران را درک کرده اید، یادت
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۶ °خدمات رضاخان!° 🔹آنها [پهلوی] اگر کاری هم برای کشور می کردند -که از لحاظ کمیّت هم نسبت به آنچه در این دوره کوتاه انجام گرفته است، حقیقتا کم است- از لحاظ ، مخدوش بود؛ زیرا در آنْ، این ملّتْ ملاحظه نشده بود. 🔹اساس سیاست آن رژیم، بر بود! 🔸چند نفر دولتمردِ نسبتاً شجاعْ یک روز در زمان رضاخان پیدا شدند و یک قرارداد نفتی را نوشتند که منافع ملّت ایران، تا حدودی در آن ملاحظه شده بود. به خاطر ، رضاخان با چکمه هایش وارد اتاق هیئت دولت شد و نوشته های آنها -پرونده نفت- را گرفت، در آتش بخاری انداخت و جلوِ چشم آنها سوزاند! این چیزی است که خود آنها نوشته اند. امثال تقی زاده و دیگران این ماجرا را نوشته اند. 🗓۱۳۷۶/۵/۱۲
اندیشه ولایت
🌐امامِ تحریف نشده ۲۸ °روش انبیاء° 🔹امام بزرگوار در طرّاحیِ این انقلاب و در تنظیم نظام سیاسی، براساس
🌐امامِ تحریف نشده ۲۹ °نمونه ای از مقاومت امام° 🔹آن روزها معمول بود که کلمه "دمُکراتیک" را در کنار نام جمهوری بیاورند؛ یعنی یک کلمه غربی، دارای محتوای دوگانه! هم غربی ها ادّعا می کردند که ما دمُکراتیک هستیم، هم کشورهای سوسیالیستی و شرقی آن روز می گفتند ما دمُکراتیکیم! 🔹در دنیا مُد بود که اسم کشورها و نظام های سیاسی را دولتِ دمکراتیکِ فلان جا بگذارند. اصرار داشتند که این کلمه را بر کلمه جمهوری اسلامی اضافه کنند! البتّه صرفِ اضافه کردن یک کلمه نبود؛ دنبال این اضافه کردن، خیلی از حرفها و وجود داشت که امام با آن دیدِ تیزبینِ خود دید. 🔸امام از اوّل اعلام کرد: "جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد". 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐تمدّن نوين اسلامی ۵ °ما متوقف نمیشویم° 🔹نتیجه ای حتمی است که این تمدّن( اسلامی )، مثل همه تمدّن ها
🌐تمدّن نوين اسلامی ۶ °مؤذّن بدصدا° 🔹اگر ما و بد، عمل کنیم و نتوانیم احکام اسلامی و عدالت اجتماعی را استقرار ببخشیم، قضاوت دنیا این خواهد بود که اسلام به وعده های خود عمل کند. مبادا ما، آن مؤذّن بدصدا باشیم که عشق به اسلام را در دلها فرو بنشانیم و استفهام عظیمی را که در دنیا برای شناخت اسلام به وجود آمده است، با پاسخ منکر و زشتی پاسخ دهیم. 🗓۱۳۶۸/۴/۲۰
اندیشه ولایت
🌐امامِ تحریف نشده ۲۹ °نمونه ای از مقاومت امام° 🔹آن روزها معمول بود که کلمه "دمُکراتیک" را در کنار ن
🌐امامِ تحريف نشده ۳۰ °فقه، پاسخگوی همه نیازها° 🔹امامِ بزرگوار، فقه شیعه را به سمت کشاند. 🔹امام بزرگوار، فقه شیعه را از دورانی که خودْ در تبعید بود، به سمت فقهِ اجتماعی و فقهِ حکومتی و فقهی که می خواهدْ نظام زندگی ملت ها را اداره کند و باید پاسخگوی مسائل کوچک و بزرگ ملّت ها باشد، کشاند. این یعنی نقطه مقابلِ آن آفتی که گفتیم تحجّر است. 🔹حتّی در اواخرِ سالهایِ عمرِ بابرکت امام بزرگوار، مسائلی که به ظاهرْ جزیی می نمود -امّا با توجّه به اینکه یک خطّ و یک سَمت گیری را به فقهای شیعه نشان می داد، بسیار مهم بود- پیش آمد و ایشان باز هم نشان داد که آن کسی که می خواهد نظام را اداره کند؛ آن فقهی که می خواهد یک ملّت یا مجموعه عظیمی از انسان ها و ملّت ها را اداره کند، بایستی بتواند شرایط زمان را بشناسد و پاسخ هر نیازی را در هنگامِ آن نیازْ، به آن بدهد و نمی تواند در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همه مسائل زندگیِ مردم، نقطه ای را بی پاسخ بگذارد. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐انقلاب اسلامی ۷۶ °تحجر واقعی° 🔹تحجّر این است که، کسی که می خواهد کار بزرگی را با این عظمت[انقلاب]
🌐انقلاب اسلامی ۷۷ 🔹آفت دومی که در چنین مواردی، مسؤولان و رهبران و گردانندگانِ اجتماعات را تهدید می کند، این است که آنها را دچار و کنند و در موضع تأثیرپذیریِ ناخواسته از اراده دیگران قرار دهند. 🔹دشمنانِ نظامِ جمهوری اسلامی، وقتی نمی توانند در میدان مبارزه و رویارویْ، کار مؤثری با این نظام انجام دهند؛ یعنی نمی توانند به آن ضربه نظامی بزنند؛ نمی توانند انفجار داخلی درست کنند؛ نمی توانند ضربه های امنیتی بزنند؛ نمی توانند با اقتصادی ، آن را به زانو درآورند -وقتی از همه اینها مأیوس می شوند- یک راه برایشان باقی می ماند و آن، این است که نظام اسلامی و انقلابی را به مواضعی برخلافِ اصول خود سوق دهند یا به عبارت ساده تر و روشن تر، آن را کنند که از گفته های خود در زمینه مسائل انقلاب ؛ حرف و مواضع خود را تخطئه کند و خودش را دچار تناقض نماید! 🔸همین قضیه به شکل بسیار خطرناک تر، در زمینه مسائل اعتقادی و مواضعِ اصولی مطرح می شود. در اواسط این قرن، بسیاری از کسانی که با اتّکا به موجِ چپ، در آفریقا و آسیا، انقلاب ها و نظام هایی به وجود آوردند، بعد از گذشت ۵سال، ۱۰سال، ۱۵سال، زیر فشارِ دشمنانِ مسلّط و دارندگانِ زر و زور و بوق های تبلیغاتی، همه اصولی خودشان را از دست دادند و به تدریج به آنها نزدیک شدند! فقط اسمهایشان با هم فرق داشت؛ اما باطنشان یکی بود! 🗓۱۳۷۶/۳/۱۵
اندیشه ولایت
🌐 اسلام ناب ۱۱ 🔹مسلمانان خصوصیّتی دارند که می توانند اراده خود را در حرکتِ عالَم مؤثّر کنند.به خاطر
🌐 اسلام ناب ۱۲ °خلأهای نظری° 🔹در میان کتب فقهی شیعه، بسیاری از مباحثی که مربوط به اداره کشورند- مثل مسأله حکومت، مسأله حِسبه و چیزهایی که با کارهای جمعی و داشتن قدرت سیاسی ارتباط پیدا می کند- چند قرن است که جایشان خالی است! 🔹بعضی از آنها از اوایل هم، در کتب فقهی شیعی، مورد تعرض قرار نگرفته است؛ مثل همین مسأله . 🔹بعضی مسائل مثل مسأله -که یک مسأله اساسی در فقه اسلام است- چند قرن است که از کتب فقهی استدلالی شیعه، به تدریج کنار گذاشته شده و در اغلب کتب فقهی استدلالی، مورد توجه قرار نگرفته است! علت هم معلوم است… برای آنها، این مسائل مطرح نبوده است. شیعه، حکومت نداشته است. فقه شیعه، نمی خواسته است جامعه سیاسی را اداره کند. در اختیار او نبوده است که جهاد بخواهد آن حکومت را اداره کند و احکامش را از کتاب و سنت، استنباط نماید. 💠لذا فقه شیعه و کتب فقهی شیعه، بیشتر فقه فَردی بود؛ فقهی که برای اداره امور دینی یک فرد، یا حداکثر دایره های محدودی از زندگی اجتماعی، مثل مسائل مربوط به خانواده و امثال آن کاربُرد داشت. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
اندیشه ولایت
🌐مبارزه بی امان ۱۹ °کمک الهی،مشروط به مبارزه° 🔹هرکسی که مؤمن به خداست، خدا از او دفاع می کند. 🔸خب،
🌐مبارزه بی امان ۲۰ °بزرگترین مانع جهاد° 🔹نقطه مقابلش[جهاد] هم میل به راحت طلبی است. 🔸مبارزه دارد، شکّی نیست. هر حرکت دشواریْ در راهِ هر آرمانِ بلندی، نفْسِ راحت طلبِ عافیت جویِ انسان را می آزارد! انسان، میل به راحت طلبی دارد. 🔹اگر بر ، فائق آمديم، اگر توانستیم همّتِ خود را، نیروی خود را در راه این آرمانها بسیج کنیم، البته دارد؛ اما به قله ی موفقیت را هم دارد. 🗓۱۳۹۰/۷/۱۰
اندیشه ولایت
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۶ °خدمات رضاخان!° 🔹آنها [پهلوی] اگر کاری هم برای کشور می کردند -که از لحاظ کمیّت
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۷ °بنام ایران؛ برای دیگران° 🔹سیاست، سیاستِ وابسته بود. راه آهن هم که می کشیدند، بیش از آنکه برای ایران و تجارت ایران باشد، به نفع اتّصالِ دو جبهه متّفقین بود که آن روز بایستی علیه آلمان می جنگیدند. راه آهن سراسری این است! (راه آهنِ شمال و جنوب برای این بود که شورویِ آن روز را به جنوب، در خلیج فارس که محل استقرار انگلیسی ها بود وصل کنند تا بتوانند سلاح منتقل نمایند، و جبهه های جنگ متّفقین علیه متّحدین همواره قادر به دفاع باشد.) 🔹راه آهن هم برای این کشیده می شد! طرفداران رژیم منحوس و تفاله های رژیم گذشته، بعد از گذشت ۵۰سال، هنوز که هنوز است، صحبت راه آهن شمال و جنوب را می کنند؛ راه آهنی که براساس طرحی و بی توجّهی به استقلال این ملّت به وجود آمد و در آن، آبرو و رعایت نشد. 🗓۱۳۷۶/۵/۱۲
اندیشه ولایت
🌐 دشمن شناسی ۱۳ °در مقابل دشمن پرکاری باید داشت یا درست کاری؟!° 🔹جبهه ای وجود دارد که به شکل #نظم_ی
💢بیان خاطره ای پرمعنا و عبرت آموز از امام خامنه ای (روحی فداه) 💢دوگانه ی غلطِ #تندرو_میانه رو فریب دشمن است. "وقتی انقلابیهای واقعی، تندرو معرفی می شوند؛ اصولگرایانِ کاسب و منافق می شوند انقلابی!!" 📍اندیشه ولایت👇 @andishe1
اندیشه ولایت
💢بیان خاطره ای پرمعنا و عبرت آموز از امام خامنه ای (روحی فداه) 💢دوگانه ی غلطِ #تندرو_میانه رو فریب
🌐دشمن شناسی ۱۴ °شگردِ قدیمیِ دشمنان!° 🔹من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره ای در ذهن دارم. ⚡️قبل از آنکه این حادثه خونبار در تهران اتفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که و به تبع آن ملّت ایران را، به و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته خیلی قابل توجهی است که امروز مثل آیینه ای، همه را به ما درس می دهد. 🔹کسی که روزنامه های آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، می فهمید که اینها می خواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند ومبارزه می کنند، از هم جدا کنند. 🔹عدّه ای را که طرفداران و علاقه مندان امام بودند و راه امام را اظهار می کردند، به عنوان و و متعصّب معرفی می کردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقه مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن طور خیال می کرد اینها جدّیتی ندارند، به عنوان افرادی که و با اینها می شود مذاکره و صحبت کرد، معرفی می کردند! 🔹به یکی از آقایان معروفْ که در قم بود، نامه ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثت آمیز میخواهند بهانه ای برای سختگیری بر مخلِصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند! این نامه رانوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه ها، خبر کشتار هفده شهریور راپخش کردند. من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: "باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز ازنتایج سحر است"!! 🗓۱۳۷۶/۶/۱۹ 👆معياری دقیق برای شناخت انقلابی واقعی از انقلابی نما
اندیشه ولایت
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۷ °بنام ایران؛ برای دیگران° 🔹سیاست، سیاستِ وابسته بود. راه آهن هم که می کشیدند، بی
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۸ 🔹در دوران های گذشته همیشه سلطنت هایِ بودند، به مردم هم خیلی کردند؛ لیکن اگرحکومتهای ایران، ظالم، مستبد، و بد بودند، اگر با مردم سروکاری نداشتند -که نداشتند- لااقلّ زیر امرِ دشمنانِ خارجی -جز در برهه های خیلی محدودی- نبودند! ولی در دوره اخیرِ سلطنت -یعنی از اواخرِ قاجار و در طول دوران حکومت پهلوی- استبداد، دیکتاتوری، بی اعتنایی به آراءِمردم، فساد اداری، ظلم و ستم و تبعیض و سوءاستفاده دولت مردان و درباریان بیداد می کرد! 🔸همه اینها بود و علاوه بر اینها واقعیت بسیار تلختری وجود داشت که آن تسلّط بیگانگان بود! در این کشور، ایرانیْ در داخلِ خانه خود، بایستی تملّق خارجی را می گفت! رییس ایرانی، نظامی ایرانی، مدیر و وزیر ایرانی در داخل خانه خود، بایستی تملّق سفیر آمریکا وسفیر انگلیس و مأموران طمّاع بیگانه را -که صدها هزار مأمور بیگانه در این کشور بودند- می گفت! 🔸یک ملت ممکن است در دوره ای فقر و مشکلات اقتصادی را قبول کند؛ اما ذلت را قبول نمی کند. ملت ایران را کردند!! 🗓۱۳۷۷/۷/۱۵