eitaa logo
اندیشه ولایت
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
368 ویدیو
1 فایل
ترویج اندیشه ولایت °یک امام یک مرجع بازخوانی دیدگاه‌های امام خامنه‌ای در ازای انتشار مطالب ما رو ویژه دعا کنید 🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐تمدّن نوين اسلامی ۶ °مؤذّن بدصدا° 🔹اگر ما و بد، عمل کنیم و نتوانیم احکام اسلامی و عدالت اجتماعی را استقرار ببخشیم، قضاوت دنیا این خواهد بود که اسلام به وعده های خود عمل کند. مبادا ما، آن مؤذّن بدصدا باشیم که عشق به اسلام را در دلها فرو بنشانیم و استفهام عظیمی را که در دنیا برای شناخت اسلام به وجود آمده است، با پاسخ منکر و زشتی پاسخ دهیم. 🗓۱۳۶۸/۴/۲۰
🌐امامِ تحريف نشده ۳۰ °فقه، پاسخگوی همه نیازها° 🔹امامِ بزرگوار، فقه شیعه را به سمت کشاند. 🔹امام بزرگوار، فقه شیعه را از دورانی که خودْ در تبعید بود، به سمت فقهِ اجتماعی و فقهِ حکومتی و فقهی که می خواهدْ نظام زندگی ملت ها را اداره کند و باید پاسخگوی مسائل کوچک و بزرگ ملّت ها باشد، کشاند. این یعنی نقطه مقابلِ آن آفتی که گفتیم تحجّر است. 🔹حتّی در اواخرِ سالهایِ عمرِ بابرکت امام بزرگوار، مسائلی که به ظاهرْ جزیی می نمود -امّا با توجّه به اینکه یک خطّ و یک سَمت گیری را به فقهای شیعه نشان می داد، بسیار مهم بود- پیش آمد و ایشان باز هم نشان داد که آن کسی که می خواهد نظام را اداره کند؛ آن فقهی که می خواهد یک ملّت یا مجموعه عظیمی از انسان ها و ملّت ها را اداره کند، بایستی بتواند شرایط زمان را بشناسد و پاسخ هر نیازی را در هنگامِ آن نیازْ، به آن بدهد و نمی تواند در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همه مسائل زندگیِ مردم، نقطه ای را بی پاسخ بگذارد. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
🌐انقلاب اسلامی ۷۷ 🔹آفت دومی که در چنین مواردی، مسؤولان و رهبران و گردانندگانِ اجتماعات را تهدید می کند، این است که آنها را دچار و کنند و در موضع تأثیرپذیریِ ناخواسته از اراده دیگران قرار دهند. 🔹دشمنانِ نظامِ جمهوری اسلامی، وقتی نمی توانند در میدان مبارزه و رویارویْ، کار مؤثری با این نظام انجام دهند؛ یعنی نمی توانند به آن ضربه نظامی بزنند؛ نمی توانند انفجار داخلی درست کنند؛ نمی توانند ضربه های امنیتی بزنند؛ نمی توانند با اقتصادی ، آن را به زانو درآورند -وقتی از همه اینها مأیوس می شوند- یک راه برایشان باقی می ماند و آن، این است که نظام اسلامی و انقلابی را به مواضعی برخلافِ اصول خود سوق دهند یا به عبارت ساده تر و روشن تر، آن را کنند که از گفته های خود در زمینه مسائل انقلاب ؛ حرف و مواضع خود را تخطئه کند و خودش را دچار تناقض نماید! 🔸همین قضیه به شکل بسیار خطرناک تر، در زمینه مسائل اعتقادی و مواضعِ اصولی مطرح می شود. در اواسط این قرن، بسیاری از کسانی که با اتّکا به موجِ چپ، در آفریقا و آسیا، انقلاب ها و نظام هایی به وجود آوردند، بعد از گذشت ۵سال، ۱۰سال، ۱۵سال، زیر فشارِ دشمنانِ مسلّط و دارندگانِ زر و زور و بوق های تبلیغاتی، همه اصولی خودشان را از دست دادند و به تدریج به آنها نزدیک شدند! فقط اسمهایشان با هم فرق داشت؛ اما باطنشان یکی بود! 🗓۱۳۷۶/۳/۱۵
🌐 اسلام ناب ۱۲ °خلأهای نظری° 🔹در میان کتب فقهی شیعه، بسیاری از مباحثی که مربوط به اداره کشورند- مثل مسأله حکومت، مسأله حِسبه و چیزهایی که با کارهای جمعی و داشتن قدرت سیاسی ارتباط پیدا می کند- چند قرن است که جایشان خالی است! 🔹بعضی از آنها از اوایل هم، در کتب فقهی شیعی، مورد تعرض قرار نگرفته است؛ مثل همین مسأله . 🔹بعضی مسائل مثل مسأله -که یک مسأله اساسی در فقه اسلام است- چند قرن است که از کتب فقهی استدلالی شیعه، به تدریج کنار گذاشته شده و در اغلب کتب فقهی استدلالی، مورد توجه قرار نگرفته است! علت هم معلوم است… برای آنها، این مسائل مطرح نبوده است. شیعه، حکومت نداشته است. فقه شیعه، نمی خواسته است جامعه سیاسی را اداره کند. در اختیار او نبوده است که جهاد بخواهد آن حکومت را اداره کند و احکامش را از کتاب و سنت، استنباط نماید. 💠لذا فقه شیعه و کتب فقهی شیعه، بیشتر فقه فَردی بود؛ فقهی که برای اداره امور دینی یک فرد، یا حداکثر دایره های محدودی از زندگی اجتماعی، مثل مسائل مربوط به خانواده و امثال آن کاربُرد داشت. 🗓۱۳۷۶/۳/۱۴
🌐مبارزه بی امان ۲۰ °بزرگترین مانع جهاد° 🔹نقطه مقابلش[جهاد] هم میل به راحت طلبی است. 🔸مبارزه دارد، شکّی نیست. هر حرکت دشواریْ در راهِ هر آرمانِ بلندی، نفْسِ راحت طلبِ عافیت جویِ انسان را می آزارد! انسان، میل به راحت طلبی دارد. 🔹اگر بر ، فائق آمديم، اگر توانستیم همّتِ خود را، نیروی خود را در راه این آرمانها بسیج کنیم، البته دارد؛ اما به قله ی موفقیت را هم دارد. 🗓۱۳۹۰/۷/۱۰
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۷ °بنام ایران؛ برای دیگران° 🔹سیاست، سیاستِ وابسته بود. راه آهن هم که می کشیدند، بیش از آنکه برای ایران و تجارت ایران باشد، به نفع اتّصالِ دو جبهه متّفقین بود که آن روز بایستی علیه آلمان می جنگیدند. راه آهن سراسری این است! (راه آهنِ شمال و جنوب برای این بود که شورویِ آن روز را به جنوب، در خلیج فارس که محل استقرار انگلیسی ها بود وصل کنند تا بتوانند سلاح منتقل نمایند، و جبهه های جنگ متّفقین علیه متّحدین همواره قادر به دفاع باشد.) 🔹راه آهن هم برای این کشیده می شد! طرفداران رژیم منحوس و تفاله های رژیم گذشته، بعد از گذشت ۵۰سال، هنوز که هنوز است، صحبت راه آهن شمال و جنوب را می کنند؛ راه آهنی که براساس طرحی و بی توجّهی به استقلال این ملّت به وجود آمد و در آن، آبرو و رعایت نشد. 🗓۱۳۷۶/۵/۱۲
💢بیان خاطره ای پرمعنا و عبرت آموز از امام خامنه ای (روحی فداه) 💢دوگانه ی غلطِ #تندرو_میانه رو فریب دشمن است. "وقتی انقلابیهای واقعی، تندرو معرفی می شوند؛ اصولگرایانِ کاسب و منافق می شوند انقلابی!!" 📍اندیشه ولایت👇 @andishe1
🌐دشمن شناسی ۱۴ °شگردِ قدیمیِ دشمنان!° 🔹من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره ای در ذهن دارم. ⚡️قبل از آنکه این حادثه خونبار در تهران اتفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که و به تبع آن ملّت ایران را، به و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته خیلی قابل توجهی است که امروز مثل آیینه ای، همه را به ما درس می دهد. 🔹کسی که روزنامه های آن وقت و اظهارات مسؤولان رژیم ستمشاهی را مطالعه میکرد، می فهمید که اینها می خواهند کسانی را که در مقابل آنها هستند ومبارزه می کنند، از هم جدا کنند. 🔹عدّه ای را که طرفداران و علاقه مندان امام بودند و راه امام را اظهار می کردند، به عنوان و و متعصّب معرفی می کردند. در مقابل اینها هم، بعضی از کسانی را که علاقه مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن طور خیال می کرد اینها جدّیتی ندارند، به عنوان افرادی که و با اینها می شود مذاکره و صحبت کرد، معرفی می کردند! 🔹به یکی از آقایان معروفْ که در قم بود، نامه ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم اینها با این تدبیرِ خباثت آمیز میخواهند بهانه ای برای سختگیری بر مخلِصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون اینکه خودتان بخواهید، در مقابل آنها قرار دهند! این نامه رانوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم.روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه ها، خبر کشتار هفده شهریور راپخش کردند. من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: "باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز ازنتایج سحر است"!! 🗓۱۳۷۶/۶/۱۹ 👆معياری دقیق برای شناخت انقلابی واقعی از انقلابی نما
🌐طاغوت،شرک جمعی ۱۸ 🔹در دوران های گذشته همیشه سلطنت هایِ بودند، به مردم هم خیلی کردند؛ لیکن اگرحکومتهای ایران، ظالم، مستبد، و بد بودند، اگر با مردم سروکاری نداشتند -که نداشتند- لااقلّ زیر امرِ دشمنانِ خارجی -جز در برهه های خیلی محدودی- نبودند! ولی در دوره اخیرِ سلطنت -یعنی از اواخرِ قاجار و در طول دوران حکومت پهلوی- استبداد، دیکتاتوری، بی اعتنایی به آراءِمردم، فساد اداری، ظلم و ستم و تبعیض و سوءاستفاده دولت مردان و درباریان بیداد می کرد! 🔸همه اینها بود و علاوه بر اینها واقعیت بسیار تلختری وجود داشت که آن تسلّط بیگانگان بود! در این کشور، ایرانیْ در داخلِ خانه خود، بایستی تملّق خارجی را می گفت! رییس ایرانی، نظامی ایرانی، مدیر و وزیر ایرانی در داخل خانه خود، بایستی تملّق سفیر آمریکا وسفیر انگلیس و مأموران طمّاع بیگانه را -که صدها هزار مأمور بیگانه در این کشور بودند- می گفت! 🔸یک ملت ممکن است در دوره ای فقر و مشکلات اقتصادی را قبول کند؛ اما ذلت را قبول نمی کند. ملت ایران را کردند!! 🗓۱۳۷۷/۷/۱۵
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۱۹ °بالاترین ننگِ یک ملّت!° 🔹برای یک ملّت -برای ملّت ایران- هیچ ننگی بالاتر از این نیست که حُکّام، فرمانروایان، سیاستمداران وسررشته دارانِ امورِ کشور را دولت انگلیس به وسیله سفارتخانه خود بیاورد و ببرَد! کدام ننگ برای یک ملّت، ازاین بالاتر است؟! 🔹خاطراتی را که از عناصر دورانِ پهلوی نوشته اند، بخوانید! بعد از آنکه در سال ۱۳۲۰ رضاخان را بردند، پسر او محمدرضا تا چند روز نمی دانست که آیا پادشاه خواهد بود یا نه!! کسی را به سفارت انگلیس فرستاد، آنها گفتند که بله، عیبی ندارد، پادشاه باشد، به شرطی که فلان کار را نکند و فلان کار را بکند! خوشحال شد!! 🔸مردم که هیچ، مردم که اصلاً برای آنها قابل ذکر نبودند! عُمّال دولت را از صدراعظم تاپایین، نوکران خودشان می دانستند. 🗓۱۳۷۷/۲/۲
🌐تمدّن نوین اسلامی ۷ °عناصرِ تمدّن سازی° 🔹برای ایجاد یک تمدّن اسلامی، مانند هر تمدّن دیگر، دو عنصرِ اساسی لازم است: یکی، تولید فکر، یکی، پرورش انسان. 🔸حال، در آنجایی که فکر و انسان باید تولید شود، ببینید نقش آفرینان چه کسانی هستند؟! 🗓۱۳۷۹/۷/۱۴
🌐طاغوت؛ شرکِ جمعی ۲۰ °خانِ ایران؛ خوارِ دشمن° 🔹جوانانِ امروز، قبل از این انقلاب را ندیدند، با آن آشنا نیستند و نمی دانند در این مملکت چه بود و چه ذلّتی بر ملّت ایران حاکم بود! 🔸در۵۰سالِ آخرِ قبل از انقلاب، دونفر در این مملکت حکومت کردند -پدر وپسر- که هردو را بیگانگان بر سر کار آوردند! 🔸رضاخان را انگلیسی ها از میانِ فوجِ قزّاق پیدا کردند -به یک قُلدرِ بی باک و بی محابا احتیاج داشتند- آوردند و دست او سلاح دادند! دست، پشتش زدند، او را آوردند تا به مقام سلطنت رساندند، بعد مقاصد خودشان را به وسیله او اِعمال کردند! آن کاری را که می خواستند در این مملکت بکنند به وسیله او کردند. آن ضربه ای را که می خواستند به دین، به روحانیّت، به سنّت های قدیمی و ملّی این کشور و به پایه های دینی و اعتقادی این کشور بزنند، به وسیله او زدند. چون آدمِ بی باک و گستاخی بود، به دردِ آنها میخورد! 🔸انگلیسی ها مدّتها -از قبل از مشروطیّت- دنبالِ وسیله ی نفوذی دراین کشور می گشتند؛ اما نمی شد. بیشتر هم علما مانعِ نفوذ بودند. این آدم، آدمی بود که می دانستند در برخورد با علما، گستاخ و بی باک است… بعد هم چون دیدند که از لحاظِ سیاسی به سمت دیگری گرایش پیدا می کند، اورا برداشتند و پسرش را جایش گذاشتند. 🗓۱۳۷۷/۲/۲
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۲۱ °بندرعبّاسِ مظلوم، مولود مقاومت° 🔹شاید در میان شهرهای کشورمان، غیر از بندرعبّاس، شهری نداشته باشیم که تاریخچه بنایِ آن همراه با مبارزه قهرمانانه مردمی با خارجیان باشد. 🔹شهر بندرعبّاس، از آغاز براساس مبارزه با اشغالگرانِ پرتغالی شکل گرفت؛ بیگانگانی که طبق عادتِ همه استعمارگران، محلّ و زمین و دریا و امکانات و بلکه مردم را متعلّق به خود و مملوک خود خیال می کردند. ⚡️ازآن سَر عالَم گروهی اروپایی آمده بودند و منطقه حسّاس تنگه هرمز و لبِ این آبراهِ عظیمِ تجاریِ جهانی و تاریخی را اشغال کرده بودند. 🔸تقریبا ۴۰۰سال قبل، مردمِ ایران بافرماندهیِ فرماندهان غیور و میهن دوست و بیگانه گریز، توانستند این پایگاه را که متعلْق به خودشان بود، از دست خارج کنند و از آن وقت این جا شد بندرعباس؛ به عنوان یک شهر، به عنوان یک پایگاه اساسی و حسّاس برای هم تجارت و هم نظارت بر این آبراه عظیم و مهم جهانی. 🔸تا قبل از انقلاب، از این استعدادهای مردمی و از این استعدادهایِ طبیعی و سرزمینی-چه در خشکی و چه در دریا-استفاده به قدر شایسته که هیچ، حتّی استفاده کمتر از حد شایسته هم نمی شد.این شهر حسّاس و این مرکز مهم، به عنوان یک برای رژیم گذشته مطرح بود -تبعیدگاه ، از اطراف دنیا و از اطراف کشور- امّا زنده کردن امکانات عظیم این شهر و این منطقه، مورد توجه نبود! 🗓۱۳۷۶/۱۱/۲۸
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۲۲ °خفقان...° 🔹آن زمان، دولت ها می آمدند و می رفتند و اصلا مردم نمی فهمیدند! یک نخست وزیر میرفت، یک نخست وزیر دیگر می آمد، کابینه عوض می شد، انتخابات می شد واصلا مردم خبر نمی شدند! 🔹دوستی از دوستان ما از پاکستان آمده بود، برای ما نقل می کرد که بله، من در داخل پارک، فلان کس را دیدم که اعلامیه ای را به فلانی داد؛ من تعجّب کردم که مگر در پارک کسی می تواند به کسی اعلامیه بدهد! او از تعجّب من تعجب کرد و گفت: چرا نشود؟! پارک است دیگر، انسان اعلامیه را درمی آورد و به آن طرف می دهد. گفتم: چنین چیزی می شود؟!! 🔸این مربوط به دوران مبارزات ما بود که من دوره نوجوانی را هم گذرانده بودم؛ یعنی اختناق در ایران آنقدر زیاد بود که اصلا تصوّر نمی کردیم ممکن است کسی بتواند به زبانِ صریح، روشن، روز روشن، جلوِ چشم مردم، حرف سیاسی به کسی یا به دوستی بزند!! 🗓۱۳۷۶/۱۱/۱۴
🌐دشمن شناسی ۱۵ °کتاب قطورِ جنایات آمریکا° 🔹سیاست دولت آمریکا ازسال های ۱۳۲۰ به بعد -تقریباً سالهای ۲۱ و ۲۲- وارد کشور ما شد؛ به تدریج آمدند و نفوذ پیدا کردند و یواش یواش جای انگلیسی ها را گرفتند. 🔸در طول این تقریبا بیست و هفت، هشت سالی که آمریکایی ها در این کشور حضور داشتند، همه اهانت ها و بدی ها و ستمگری هایی که یک دولتِ مستکبر با یک دولت مظلوم می تواند انجام دهد، انجام دادند؛ منابع را بردند، رژیم مستبد پهلوی را تقویت کردند، به مسؤولان ما اهانت کردند، به مردم اهانت کردند، کاپیتولاسیون را آوردند، حکومت های ملی را سرنگون کردند، و خیلی جنایات که واقعا اگر کسی بخواهد جنایات آمریکا را در طول مدّت تقریبا بیست وهفت، هشت سال قبل از انقلاب بنویسد، یقینا یک کتاب خواهد شد! 🗓۱۳۷۶/۱۰/۲۶
🌐روحانیّت؛ عامل صلاحها و فسادها ۲۷ °آیا هنوز منبرهای روحانیت دشمن را نگران می کند؟!° 🔹قبل از انقلاب هم من با محافل روشنفکریِ کشور، ارتباطات زیادی داشتم. خیلی حرف ها می زدند؛ اما در یک محفل پنج نفری، ده نفری، و احیانا در یک نشست پنجاه نفری؛ همان جا هم دفن می شد و از بین می رفت! امّا وقتی امام حرفی میزد؛ وقتی یک روحانی موجّه حرفی می زد، ممکن بود سر آن روحانیْ بلای بزرگی بیاورند، اما چون با مردم مواجه بود، موج بر می داشت. 🔸لذا رژیمِ پهلوی، از خیلی از روشنفکرانِ آن زمان اصلا نمی ترسید و هیچ اهمیّتی هم نمی داد. می گفت هرچه می خواهند بگویند، بگویند؛ اثری نداشت! 🔸اما اگر یک روحانی در جلسه ای منبر می رفت و مطلبی را می گفت، ولو با چند واسطه به سیاست های آن رژیم ارتباط داشت، فورا او را دستگیر می کردند، فشار می آوردند، زندانی می کردند، ممنوع المنبر می کردند! او چون در متن مردم بود، موج برمی داشت. 🗓۱۳۷۶/۹/۷
🌐امامِ تحریف نشده ۳۱ 🔹تجلیل از امام بزرگوار ما فقط به عنوان یک قدردانی و تجلیل از گذشته نیست، بلکه به معنای و بر آن خطّ و راهی است که امام بزرگوار با انقلابِ خود، با قیام خود، با سیره خود، با درسهای خود، با وصیّتنامه خود، برای ملّت ایران و همه مسلمانان عالم باقی گذاشت. 🗓۱۳۷۸/۳/۱۲
🌐اسلامِ ناب ۱۳ 🔹اسلام به ملّت ها استقلال و آزادی می دهد؛ هم آزادی در محیطِ زندگی خودشان -آزادی از قدرت های دیکتاتور و مستبد، آزادی از و ، آزادی از تعصّبهای جاهلانه و کج فکری ها- و هم از کمندِ قدرت اقتصادی و فشار سیاسی استکبار. 🔹آن پیشرفتِ اقتصادی که فاصله بین طبقات مردم را زیاد کند، مورد نظر اسلام نیست. 🗓۱۳۷۸/۳/۱۲
🌐حکومت اسلامی ۱۸ °آرزوهای بیش از همّت…° 🔹با یک محاسبه منطقی، توقّعاتی را که می شود از این نظام، با موجودی ها و مشکلاتش داشت -که البتّه موجودی های گران قیمت و عظیمی است و مشکلاتش هم به نوبه خود، بسیار عظیم بوده است- بر روی صفحه ای بنویسید و بشمارید؛ دراین صورت یا باید عرض بکنم که همه آن توقعات، برآورده شده است؛ یا باید بگویم که از آن توقّعات چیز بیشتری هم برآورده شده است. 🔹می شود یک انتظارِ غیرمنطقی را مطرح کرد و گفت:"این انتظار برآورده نشده! " ولی واقعا این غیرمنطقی است! 🗓۱۳۷۰/۱۱/۳۰
🌐طاغوت؛ شرک جمعی ۲۳ °نابودیِ استعدادها° 🔹دلیل بر اینکه را می کشتند، این بود که در طول صدسال از ورود اروپایی ها به این کشور تا سال شروعِ انقلاب -مثلا از حدود سالهای ۱۲۵۷ تا ۱۳۵۷هجری شمسی- یعنی اوّل در نیمه دوّم دوران قاجار، بعد هم در دوران پهلوی ها، در این کشور، علم، پیشرفت علمی، مغز متفکّر علمی و پدیده های گوناگون علمی دیده نشد؛ یعنی نگذاشتند! 🔸اگر آدمِ برجسته ای هم پیدا شد، جذب کردند، دزدیدند، جای دیگر بردند و از او استفاده کردند. 🔹در آن دورانی که همه دنیا چهار اَسبه به سمت پیروزی وبه سمت پیشرفت و تمدّن و نوسازی مادّی می رفت، کشور ما را در حال بدبختی نگه داشتند و به چیزهایی که برای یک ملّت سمّ است، سرگرم کردند. 🔸البتّه در دوره ای، به اصطلاح دانشگاه و مطبوعات و مجلس شورا هم داشتیم؛ امّا در اختیار دستگاه جبّاری بود که برای آن در درجه اوّل، منافع بیگانگان ومنافع مسؤولانِ آن روز کشور مطرح بود. 🗓۱۳۷۷/۹/۲۳
🌐تمدّن نوین اسلامی ۸ °راهی طولانی تا موفقیّت° 🔹ما در اوّل راهیم. آن تصویری که از در ذهن ماست، با وضع کنونیِ ما فاصله زیادی داریم. ما توانستیم حصاری را بشکنیم و مانع را از سرِراهِ حرکتْ به سمتِ "دولت اسلامی و جامعه ی اسلامی ودنیای اسلامی" برداریم. 🔸آنچه را که می توانیم بین خودمان و خدا بگوییم، این است که ما کردیم ومردمِ ما حرکت کردند و امام ما خوب رهبری کرد و خوب پیش برد؛ اما آنچه را که در اثنای این جاهلیّت مظلِم طی کردیم، نسبت به آنچه که بعدا باید طی کنیم، مطمئنا خیلی کم است. 🗓۱۳۷۰/۱۱/۱۴
🌐آزاداندیشی ۲ 🔹معنایِ تحجّر، این است که از هر آنچه به صورتِ یک ، در ذهنِ انسان وارد شده، اینکه پایه های استدلالی و استنادِ مستحکَمی داشته باشد، و متعصّبانه، دفاع کردن! 🗓۱۳۸۱/۱۱/۷
🌐آزاداندیشی ۳ °تبیین° 🔹نگاهِ نو به مسائل نکردن؛ گذارنِ تاریخ و تحوّلِ فکرِ انسانها را ندیده گرفتن؛ تعالی و ترقّیِ فکر و اندیشه، و راههای زندگی را انکار کردن؛ این، تحجّر است! 🔹هر دانشی را که شما نگاه کنید، تعالی و پیشرفت آن دانش، فریادی علیه تحجّر است! 🗓۱۳۷۹/۷/۱۴
طاغوت،شرکِ جمعی ۲۴ °دانشگاهِ بی هویّت، دانشگاهِ پهلوی° 🔹تأثیرپذیری و تبعیّتِ بی چون و چرا از فرضیّه ها و نظریّه ها یِ رایج در غرب، آن هم نه فقط در علم و فناوری، بلکه حتّی در اخلاق و سیاست و هنر و رفتار و آداب زندگی، شاخصه اصلیِ دانشگاهی بود که نظامِ وابسته و فاسدِ پهلوی می پسندید و آن را برنامه ریزی و اجرا می کرد، و دانشگاه در برنامه ی کلان آن رژیم، باید جلودار حرکتِ ایران به سمت سلبِ هویّتِ اسلامی و ملی خویش میشد. 🔸انقلاب اسلامی، جهتگیریِ دانشگاه را یکسره دگرگون کرد و خودباوری، وابتکار، واستقلال، و پایبندی به ، و جهادِ علمی، و آزادی از اسارت و تبعیّت، را جهتِ اصلیِ آن قرار داد. 🗓۱۳۷۸/۳/۱۲
🌐تمدّن نوین اسلامی ۹ °انقلابیگریِ فانتزی، راه گشا نیست!° 🔹امام با پیام های خود، با بیان های خود، به معنای حقیقیِ کلمه، انسانها را و تصحیح می کردند؛ هم تربیت ، هم تربیت و . 💥یک کادرِ برجسته و لایق، کسانی نیستند که لزوما درس مدیریت یا دوره علوم سیاسی را گذرانده باشند؛ کسانی هستند که هدف ها را خوب بفهمند، راه ها را خوب تشخیص دهند، بتوانند خوب تصمیم بگیرند وخوب اقدام کنند. این، با تربیتهایِ مداوم انجام میگیرد. این، کاری بود که به طور طبیعی در مجموعه امام و به وسیله آن بزرگوار انجام میشد؛ نه در کلاس درسِ بخصوصی، بلکه با برخوردها، بارفتارها، با پیام ها و با اِصلاحها... 🗓۱۳۷۷/۱۱/۱۳ ♦️نیروی انقلابی در چالش ها و مبارزات واقعی و توسط ولی فقیه تربیت می شود، نه در کنگره و کنفرانس و خاله زنک بازیهای سیاسی و با آویزان شدن به روشنفکرنماها و روحانی نماها و اصول سوارها و کاسه لیسِ فلان رییس جمهورشدن و…و…