eitaa logo
فلسطین در اندیشه ولایت
23 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فجایع فلسطین؛ نماد دموکراسی آمریکایی هر كس مى‌خواهد دمكراسى اينها را ببيند، به عراق برود. برود رفتار آنها را با مردم مظلوم افغانستان ببيند. برود دمكراسىِ امريكايى را از حمايت بى‌دريغ امريكا از شارونِ جنايتكار ببيند. دمكراسى آنها اين است؛ ما از اينها دمكراسى ياد بگيريم‌؟! اينها براى انسان نقش و ارزش قائلند؟ شما ببينيد امروز در فلسطين چه فجايعى دارد اتفاق مى‌افتد. آيا فلسطينى‌ها انسان نيستند؟ آيا صاحب سرزمين خود نيستند؟ آيا حق ندارند رأى و عقيده داشته باشند؟ امروز زشت‌ترين و فجيع‌ترين رفتار در فلسطين و عراق و افغانستان - و قبل از اين در بسيارى از مناطق ديگر - دارد صورت مى‌گيرد؛ آن وقت همان كسانى كه اين رفتارهاى زشت را انجام مى‌دهند، خجالت نمى‌كشند و ادعاى دمكراسى مى‌كنند! رئيس‌جمهور امريكا وقيحانه ادعا مى‌كند كه رسالت گسترش دمكراسى در دنيا و خاورميانه بر دوش او سنگينى مى‌كند! بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) - 1384/03/14
فلسطین از دو منظر یک مسئله دنیای اسلام است. 1- 2- جهت دوّم اين است كه اساساً تشكيل دولت يهودى _ يا به تعبير درست‌تر، دولت صهيونيست _ در اين نقطه از دنياى اسلام، با يك هدفِ بلندمدّتِ استكبارى به‌وجود آمد. اصلاً به‌وجود آوردن اين دولت در اين نقطه‌ى حسّاس كه تقريباً قلب دنياى اسلام است _ يعنى قسمت غرب اسلامى را كه آفريقا است، به قسمت شرق اسلامى كه همين خاورميانه و آسيا و مشرق است، متّصل ميكند و يك سه راهى است بين آسيا و آفريقا و اروپا _ براى خاطر اين بود كه در بلندمدّت، تداوم سلطه‌ى استعمارگرانِ آن روز _ كه در رأسشان دولت انگليس بود _ بر دنياى اسلام باقى بماند ... بنابراين نجات فلسطين و محو دولت غاصب صهيونيستى، مسئله‌اى است كه با مصالح ملّتهاى اين منطقه _ از جمله با مصالح كشور عزيز ما ايران _ سروكار دارد. كسانى كه از روز اوّلِ انقلاب، يكى از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهيونيست‌ها قرار دادند، با محاسبه اين كار را كردند. اين برنامه، طبق مصالح كشور و مصالح عمومى جمهورى اسلامى و مردم ايران انتخاب شده است. در كشورهاى ديگر نيز همين‌طور است. همه‌ى روشنفكران كشورهاى اسلامى، همه‌ى سياستمداران آزادانديش، همه‌ى آنهايى كه دستشان در حناى استكبارىِ آمريكا رنگ نگرفته است، معتقدند كه بايد با اسرائيل مقابله كرد. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1379/09/25
فلسطین از دو منظر یک مسئله دنیای اسلام است. 1- يكى از نظر اينكه فلسطين قطعه‌اى از خاك اسلامى است. در بين همه‌ى مذاهب رايج اسلامى، هيچ اختلافى نيست و فقها همه بر اين اتّفاق دارند كه اگر قطعه‌اى از خاك اسلامى به‌وسيله‌ى دشمنان اسلام جدا شد و حاكميت دشمنان اسلام بر آن قطعه به‌وجود آمد، همه بايد وظيفه‌ى خودشان را مجاهدت و تلاش براى برگرداندن آن قطعه به سرزمين اسلامى بدانند. 2- جهت دوّم اين است كه اساساً تشكيل دولت يهودى _ يا به تعبير درست‌تر، دولت صهيونيست _ در اين نقطه از دنياى اسلام، با يك هدفِ بلندمدّتِ استكبارى به‌وجود آمد. اصلاً به‌وجود آوردن اين دولت در اين نقطه‌ى حسّاس كه تقريباً قلب دنياى اسلام است _ يعنى قسمت غرب اسلامى را كه آفريقا است، به قسمت شرق اسلامى كه همين خاورميانه و آسيا و مشرق است، متّصل ميكند و يك سه راهى است بين آسيا و آفريقا و اروپا _ براى خاطر اين بود كه در بلندمدّت، تداوم سلطه‌ى استعمارگرانِ آن روز _ كه در رأسشان دولت انگليس بود _ بر دنياى اسلام باقى بماند ... بنابراين نجات فلسطين و محو دولت غاصب صهيونيستى، مسئله‌اى است كه با مصالح ملّتهاى اين منطقه _ از جمله با مصالح كشور عزيز ما ايران _ سروكار دارد. كسانى كه از روز اوّلِ انقلاب، يكى از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهيونيست‌ها قرار دادند، با محاسبه اين كار را كردند. اين برنامه، طبق مصالح كشور و مصالح عمومى جمهورى اسلامى و مردم ايران انتخاب شده است. در كشورهاى ديگر نيز همين‌طور است. همه‌ى روشنفكران كشورهاى اسلامى، همه‌ى سياستمداران آزادانديش، همه‌ى آنهايى كه دستشان در حناى استكبارىِ آمريكا رنگ نگرفته است، معتقدند كه بايد با اسرائيل مقابله كرد. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1379/09/25
به فلسطین متخصص می آوریم. وقتی آباد کردند، خواهند رفت!! صهوینیست ها ابتدا كه وارد فلسطين شدند، نگفتند «ما مهاجر به فلسطين مى‌آوريم.» مردم فلسطين تعجّب ميكردند كه اينها چه كسانى هستند كه مى‌آيند؟! به دروغ گفتند «متخصّص مى‌آوريم!» مطالبى كه ميگويم، مستند است؛ در اسناد وزارت خارجه‌ى انگليس بوده كه افشا شده است. بعضى از وزارتخانه‌هاى امور خارجه‌ى دنيا، اسناد قديمى و كهنه را منتشر ميكنند و در اختيار همه قرار ميگيرد. اسنادى كه عرض ميكنم، امروز بعد از شصت، هفتاد سال در اختيار ما قرار گرفته است. در اين اسناد، افسر انگليسى‌اى كه در فلسطين مسئول كارى بوده، در گزارش خود مينويسد: «ما به مردم فلسطين گفتيم كسانى كه وارد فلسطين ميشوند، متخصّص و مهندسند؛ دكترند و فلان و بهمانند كه مى‌آيند كشور شما را آباد كنند! وقتى هم سرزمين شما را آباد كردند، ميروند.» خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1371/01/07
قدرت مسلمانان در شکست آمریکا شما [مسلمانان] يك‌چهارم جمعيت دنيا هستید. مسلمانان بزرگ‌ترين ابزارهاى قدرت را در اختيار دارند. امروز دنيا به نفت شما محتاج است. امروز دنيا به منطقه‌ى حسّاس حيات و زندگى شما محتاج است. چرا آمريكا بايد بتواند چيزى را بر شما تحميل بكند؟ تحمّل نكنيد، قبول نكنيد. اينها شعار نيست؛ اينها واقعيتهايى است كه اگر ما همّت بكنيم و با اين تكليف عظيم الهى و انسانى صادقانه برخورد نماييم، قابل تحقّق و قابل عمل است. در ديدار شركت‌كنندگان در كنفرانس بين‌المللى حمايت از انقلاب اسلامى مردم فلسطين 1370/07/27
مهم‌ترين ركن حمايت دولتهاى اسلامى از ملّت فلسطين؛ قطع روابط آشكار و پنهان با اسرائيل مهم‌ترين ركن حمايت دولتهاى اسلامى از ملّت فلسطين؛ قطع روابط آشكار و پنهان با اسرائيل مهم‌ترين ركن حمايت از ملّت فلسطين، قطع پشتيبانى از دشمن غاصب است؛ و اين وظيفه‌ى بزرگ دولتهاى اسلامى است. اكنون پس از به ميدان آمدن ملّتها و شعارهاى قدرتمندانه‌ى آنان بر ضدّ رژيم صهيونيست، دولتهاى مسلمان با چه منطقى روابط خود با رژيم غاصب را ادامه ميدهند؟ سند صداقت دولتهاى مسلمان در جانب‌دارى‌شان از ملّت فلسطين، قطع روابط آشكار و پنهان سياسى و اقتصادى با آن رژيم است. دولتهايى كه ميزبان سفارتخانه‌ها يا دفاتر اقتصادى صهيونيست‌هايند، نميتوانند مدّعى دفاع از فلسطين باشند و هيچ شعار ضدّ صهيونيستى از سوى آنان، جدّى و واقعى تلقّى نخواهد شد. در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
راه‌حلّ صحيح مسئله‌ى فلسطين؛ نه جنگ، نه ریختن به دریا طرح جمهورى اسلامى براى حلّ قضيه‌ى فلسطين و التيام اين زخم كهنه، طرحى روشن، منطقى و منطبق بر معارف سياسىِ پذيرفته‌شده‌ى افكار عمومىِ جهانى است كه قبلًا به تفصيل ارائه شده است. ما نه جنگ كلاسيكِ ارتشهاى كشورهاى اسلامى را پيشنهاد ميكنيم، و نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را، و نه البتّه حكميت سازمان ملل و ديگر سازمانهاى بين‌المللى را؛ ما همه‌پرسى از ملّت فلسطين را پيشنهاد ميكنيم.
همه پرسی، راه‌حلّ منطقی مسئله‌ى فلسطين؛ نه جنگ و نه ریختن به دریا طرح جمهورى اسلامى براى حلّ قضيه‌ى فلسطين و التيام اين زخم كهنه، طرحى روشن، منطقى و منطبق بر معارف سياسىِ پذيرفته‌شده‌ى افكار عمومىِ جهانى است كه قبلًا به تفصيل ارائه شده است. ما نه جنگ كلاسيكِ ارتشهاى كشورهاى اسلامى را پيشنهاد ميكنيم، و نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را، و نه البتّه حكميت سازمان ملل و ديگر سازمانهاى بين‌المللى را؛ ما همه‌پرسى از ملّت فلسطين را پيشنهاد ميكنيم. بیانات در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
الزامات تحقّق آرمان فلسطين؛ از نهر تا بحر براى دستيابى به اين هدف والا ، كار لازم است، نه حرف؛ جدّى بودن لازم است، نه كارهاى نمايشى؛ صبر و تدبير لازم است، نه رفتارهاى بى‌صبرانه و دچار تلوّن. بايد به افقهاى دور نگريست و قدم‌به‌قدم با عزم و توكّل و اميد به پيش رفت. دولتها و ملّتهاى مسلمان، گروه‌هاى مقاومت در فلسطين و لبنان و ديگر كشورها، هر يك ميتوانند نقش و سهم خود از اين مجاهدت همگانى را بشناسند و باذن الله جدول مقاومت را پر كنند. در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
جنگ نامتقارن با تکیه بر معنویت، کلید آزادسازی فلسطین معناى جنگ نامتقارن اين است كه دو طرفِ جنگ از منابع مختلف‌الحالى، با هويتهاى مختلف برخوردارند؛ اين جنگ نامتقارن است؛ يعنى هركدامِ از اين دو طرف امكاناتى دارند، منابع قدرتى دارند كه طرف ديگر آن را ندارد. ما با استكبار جهانى در حال جنگ نامتقارنيم. در جنگ نامتقارن اراده‌ها هستند كه با هم ميجنگند؛ هر اراده‌اى غلبه پيدا كرد، پيروز خواهد شد. در ميدان، اراده را ضعيف نكنيد؛ در ميدان نبرد، اراده را دچار تزلزل نكنيد؛ اگر يك طرفِ جنگ در ميدان نبرد اراده‌اش سست شد، قطعاً شكست خواهد خورد. نگذاريد اراده‌تان سست بشود، نگذاريد تبليغات دشمن و وسوسه‌هاى دشمن، در اراده و عزم راسخ شما تزلزل ايجاد كند؛ اين اراده‌ى مستحكم را نگه داريد؛ اين ضامن پيروزى است. اگر شما مجاهدت كرديد، قدرت خدا مى‌آيد پشت شما. لشكر بى‌عقبه، كارى نميتواند بكند؛ لشكرى كه عقبه دارد، [نيروى] احتياط دارد، نيروى ذخيره‌ى فراوان دارد، همه كار ميتواند بكند. حالا اگر لشكرى عقبه‌اش، ذخيره‌اش عبارت بود از قدرت الهى، اين لشكر ديگر شكست‌بخور است‌؟ امام اين را به ما فهماند با اين منطق، فلسطين هم ميتواند آزاد بشود. در مراسم دانش‌آموختگى دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) 1395/03/03
ملّت فلسطين تصميم گرفته است سازمانهاى مبارز فلسطينى اعمّ از سازمان فتح، سازمان حماس، جبهه‌ى خلق، جهاد، حزب‌الله و ديگران، دستشان را روى هم گذاشته و تصميم گرفته‌اند. همه به يك نتيجه رسيده و راه فداكارى را پيدا كرده‌اند؛ فهميده‌اند كه راه نجات فلسطين آماده شدن براى فداكارى است. شهادت را تجربه كرده و فهميده‌اند كه دشمن در مقابل شهادت و شهادت‌طلبى و نترسيدن از مرگ ناتوان است. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1381/01/16
دو خصوصيت مبارزه‌ى امروز فلسطينى‌ها مبارزه امروز دو خصوصيت دارد كه در هيچ‌يك از زمانها اين دو خصوصيت در مبارزات فلسطينى‌ها و مبارزه براى فلسطين، با هم وجود نداشته است: يك خصوصيت، اسلامى بودن اين مبارزه است؛ و خصوصيت دوّم، مردمى شدن و همه‌گير شدن آن است. اجتماع اين دو خصوصيت با هم، زانوان رژيم صهيونيستى را به لرزه درآورده است. احساس خطر در سراسر كيان صهيونيستى وجود دارد. ميفهمند و درست تشخيص ميدهند كه خطر عمده و اساسى، امروز به‌وجود آمده است. كسى كه امروز در مقابل كيان صهيونيستى قرار گرفته، يك گروه نيست؛ شخصيتهاى سياسى‌اى نيستند كه بشود پشت ميز مذاكره آنها را مجاب كرد. در ديدار شركت‌كنندگان در همايش بين‌المللى رسانه‌هاى جهان اسلام حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1380/11/11
رمز موفّقيت؛ مبارزه در پرتو اسلام نه ناسيوناليسم ناسيوناليسم و قوميت‌گرايى نميتواند مشكلات بزرگ را حل كند. اين مسائل را اسلام بايد حل كند و به فضل الهى، حل خواهد كرد... من اوّلِ انقلاب به يكى از اين سران فلسطينى كه اينجا آمده بود، گفتم چرا شما شعار اسلام را مطرح نميكنيد؟ عذرهاى بيهوده‌اى آورد. نميخواستند بكنند؛ دلشان به اسلام باور نداشت. امروز بيش از دوازده، سيزده سال است كه ملّت مسلمان فلسطين، با نام اسلام و با شعار اسلام به ميدان آمده است. دشمن فوراً فهميد قضيه چيست. وقتى كه در دهه‌ى قبل، انتفاضه در فلسطين شروع شد، دشمنان _ يعنى صهيونيست‌ها و رفيقهاى آمريكايى‌شان _ زودتر از همه احساس خطر كردند. ديدند بايد اين را نابود كنند؛ چون به نام اسلام است. در ديدار فرماندهان و مسئولان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» 1372/06/25
قوت ایمان و معنویت قوّت فقط به سلاح نيست، قوّت فقط به پول نيست؛ مبناى اصلى قوّت، ايمان به خدا و پايدارى است. خداى متعال [ميفرمايد]: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا ؛ اگر ايمان به خدا بود و اگر كفر به طاغوت بود، اين تمسّك به عروه‌ى وثقى است، اين مايه‌ى قدرت است، مايه‌ى اقتدار است. در دنياى اسلام، اين را ما بايد ترويج كنيم؛ اين را بايد بخواهيم. متأسّفانه در دنياى اسلام كسانى هستند كه به‌جاى تمسّك به قرآن، تمسّك به طاغوت ميكنند. در ديدار قاريان و حافظان برتر شركت‌كننده در مسابقات بين‌المللى قرآن كريم 1395/02/29
دو خط کلی مبارزه با رژیم صهیونیستی الف _ زندانى كردن رژيم غاصب در درون مرزهاى سرزمين اشغالى و تنگ كردن فضاى تنفّس اقتصادى و سياسى آن و گسستن پيوندهاى آن با محيط پيرامونش. ب _ تداوم بخشيدن به مقاومت و مبارزه‌ى ملّت فلسطين در داخل كشورشان و رساندن هرگونه كمكى كه به آن نياز دارند، تا تحقّق پيروزى نهايى. در مراسم گشايش كنفرانس بين‌المللى حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1380/02/04
صدور تفكّر بسيجى به فلسطين اين تفكّر كه تفكّر بسيجى است و امام بزرگوار ما اين را در ايران اسلامى خلق كرد، اين صادر شده. بارها گفتيم، مفاهيم انقلاب و مفاهيم اسلام، مثل عطر گلهاى بهارى است؛ هيچ‌كسى نميتواند جلوى آن را بگيرد؛ پخش ميشود، همه‌جا ميرود؛ نسيم روح‌افزا و روان‌بخشى است كه همه‌جا را به خودى خود ميگيرد؛ حالا جنجال كنند، دادوبيداد كنند؛ رفته، صادر شده و الان شما در كشورهاى گوناگونى ملاحظه كنيد؛ اين تفكّر در لبنان دارد فعّاليت ميكند، در عراق دارد فعّاليت ميكند؛ جوانهاى عراقى حركت كردند همراه ارتششان شدند توانستند اين پيروزى‌ها را به‌دست بياورند؛ در سوريه همين‌جور، در غزّه همين‌جور، در فلسطين همين‌جور، در يمن همين‌جور، ان‌شاءالله در قدس شريف و براى نجاتِ الاقصى هم همين‌جور. در ديدار اعضاى مجمع عالى بسيج مستضعفين 1393/09/06
تهدید اصلی رژیم صهیونیستی، ایران نیست. آنچه رژيم صهيونيست را تهديد ميكند، موشكهاى ايران يا گروه‌هاى مقاومت نيست، تا در برابر آن سپر موشكى در اينجا و آنجا به پا كنند؛ تهديد حقيقى و بدون علاج، عزم راسخ مردان و زنان و جوانانى در كشورهاى اسلامى است كه ديگر نميخواهند آمريكا و اروپا و عوامل دست‌نشانده‌شان بر آنان حكومت و تحكّم و آنان را تحقير كنند. البتّه آن موشكها هم هرگاه تهديدى از سوى دشمن بروز كند، وظيفه‌ى خود را انجام خواهند داد. « فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللّٰهِ حَقٌّ وَ لاٰ يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لاٰ يُوقِنُونَ‌ ». در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
عامل قیام فلسطین البتّه آنها از اوضاع اين سه هفته‌ى فلسطين اشغالى، از قيام جوانان، از شجاعت مردان و زنان، از عزم و اراده‌ى والاى آن مردم مظلوم و خشمگين، بشدّت عصبانى‌اند و مرتّب ميخواهند گناه را به گردن اين و آن بيندازند. نه آقا! عامل قيام فلسطين، جمهورى اسلامى نيست؛ عامل قيام فلسطين، مردم لبنان نيستند؛ عامل قيام فلسطين خود فلسطينى‌ها هستند؛ عامل قيام و انتفاضه‌ى فلسطينى، رنجها و غمهاى متراكم‌شده در وجود اين نسل جوانى است كه امروز با اميد و نشاط به ميدان آمده است. ما البتّه آنها را تحسين ميكنيم؛ ما آنها را از خودمان ميدانيم؛ ما فلسطين را پاره‌ى تن اسلام ميدانيم و با ملّت فلسطين، با جوانان فلسطين احساس برادرى و هم‌خونى ميكنيم. در اجتماع بزرگ بسيجيان شركت‌كننده در اردوى فرهنگى، رزمى ياران امام على (ع) 1379/07/29
اسرائیل بعد از فلسطین سراغ بقیه کشورها خواهد رفت. مسئله‌ى فلسطين، شوخى و سرسرى نيست. امروز اساسى‌ترين مسئله‌ى دنياى اسلام است و به سرنوشت غير فلسطينى‌ها در سرتاسر دنياى اسلام بستگى دارد. مسئولان كشورهاى اسلامى خيال نكنند كه اگر مردم فلسطين را در چنگال خون‌ريز دشمنانشان رها كردند، اسرائيل پس از بلعيدن و هضم كردن آنها _ كه البتّه چنين چيزى هرگز پيش نخواهد آمد _ دولتهاى مسلمان را راحت خواهد گذاشت. در ديدار كارگزاران نظام جمهورى اسلامى به‌مناسبت عيد سعيد فطر 1380/09/25
دلايل برجستگى ويژه‌ى مسئله‌ى فلسطين الف) غصب شدن كشورى مسلمان ب) همراه شدن غصب با جنايت و ظلم و اهانت ج) تهديد شدن مراكز محترم دينى فلسطين به تخريب و توهين د) پايگاه بودن اسرائيل براى دولتهاى استكبار ه‍) تهديد اخلاقى، سياسى و اقتصادى بودن اسرائيل براى جامعه‌ى بشرى و) هزينه‌هاى مالى، انسانى، فكرى و تاريخى جهان اسلام ز) نيروگيرى نهضت بيدارى اسلامى از قضيه‌ى فلسطين براساس از بیانات رهبر معظم انقلاب در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
جنايتِ حمله به كليسا به كليساها حمله كرده‌اند. خُب؛ مسيحيان دنيا حدّاقل از آن كشيش مسيحى دفاع كنند كه در همين روزهاى گذشته در حين انجام مراسم عبادى خودش كشته شد. او در محاصره‌ى كليسا در «بيت‌اللّحم» و حمله‌ى صهيونيست‌ها به كليسا در مقابل چشم كسانى كه در آن كليسا پناه آورده بودند، جان خود را از دست داد. اينجا مسئله، مسئله‌ى اسلامى نيست، مسئله‌ى بشرى است، مسئله‌ى انسانى است. اينجا ملاك قضاوت، انسان بودن است، فهميدن ارزشهاى انسانى است. خوب؛ اين، واقعيت. البتّه بعضى از دولتها در اروپا و غير اروپا موضع‌گيرى كرده‌اند. اين موضع‌گيرى هر چند ضعيف هم بوده است ولى بالاخره اخم مختصرى نسبت به اسرائيل كردند. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1381/01/16
تاكتيك الهی وقتى مادر حضرت موسى، موسى را به آب مى‌انداخت، خداوند متعال دو وعده به او داد. فرمود: « إِنّٰا رَادُّوهُ إِلَيْكِ وَ جٰاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلِينَ‌ » او را به تو برميگردانيم و او را پيامبر مرسل خودمان قرار ميدهيم. به‌فاصله‌ى كوتاهى بچّه به مادر برگشت. خداوند ميفرمايد: « فَرَدَدْنٰاهُ إِلىٰ أُمِّهِ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُهٰا وَ لاٰ تَحْزَنَ وَ لِتَعْلَمَ أَنَّ وَعْدَ اللّٰهِ حَقٌّ‌ » بچّه را به مادر برگردانديم تا مادر يقين كند كه وعده‌ى ما وعده‌ى درستى است. ما دو وعده داده بوديم، اين اوّلى‌اش؛ پس اى مادر موسى! بدان كه وعده‌ى دوّمى هم حق است: او پيغمبر مرسلى است كه خواهد آمد و بساط فرعون را به هم خواهد ريخت. خداى متعال بخشى از وعده را نقد در اختيار مادر موسى گذاشت تا به آن وعده‌ى نسيه يقين كند. بخشى كه خداى متعال به نقد در اختيار ملّت ايران قرار داده، خيلى بيشتر از اينها است. كى تصوّر ميكرد جوانان فلسطينى جرئت كنند به نام اسلام متشكّل شوند، به نام اسلام شعار بدهند، به نام اسلام به نيروهاى غاصبِ ظالمِ بى‌رحمِ صهيونيست حمله كنند؟ در دانشگاه افسرى امام حسين (ع) 1390/03/10
تغییرات اساسی در منطقه در حال وقوع است. به همين منطقه‌ى خودمان، به خاورميانه نگاه كنيد؛ حوادثى كه امروز در خاورميانه و حول‌وحوش مسئله‌ى فلسطين دارد اتّفاق مى‌افتد، ديگر سابقه ندارد؛ شبيه اين، هيچ‌وقت پيش نيامده است. اين نشانه‌ى اين است كه يك جابه‌جايى دارد ميگيرد، يك تحوّل دارد اتّفاق مى‌افتد. در سطح دنيا هم كه نگاه كنيد _ جايگاه آمريكا، جايگاه برخى كشورهاى اروپايى، تأثيرات آنها در دنيا، نقش‌آفرينى‌هايشان _ مى‌بينيد تغييرات بزرگى در حال انجام است.. در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى 1389/03/18
ضرورت جوان گرایی در منطقه نسل امروزِ كشورهاى اسلامى اين ظرفيت را دارد كه به چنين كارهاى بزرگى بپردازد. نسل جوان امروز مايه‌ى افتخار نسلهاى پيشين خويش است. به قول شاعر عرب: قالوا: ابوالصّخر من شيبان/ قلت لهم كلّا لعمرى ولكن منه شيبان و كم اب قد علا بابن ذرى شرف/ كما علا برسول الله عدنان به نسل جوان خود اعتماد كنيد، روح اعتمادبه‌نفس را در آنان زنده كنيد، و از تجربه‌هاى مجرّبان و پيران، آنها را بهره‌مند سازيد. در اجلاس بين‌المللى بيدارى اسلامى 1390/06/26
قطعى بودن پيروزى فلسطين و محو شدن اسرائيل من به شما عرض كنم؛ همچنان‌كه ستاره‌ى صبح اميد درخشيد، يك بار در انقلاب اسلامى، يك بار در جنگ تحميلى، يك بار در زندگى شما آزادگان، در اين قضيه هم قطعاً شفق اميد خواهد درخشيد و قطعاً فلسطين به‌دست مردم فلسطين برخواهد گشت و اين زائده‌ى دروغى و جعلى از صحنه‌ى جغرافيا محو خواهد شد؛ در اين ترديدى نيست. در ديدار جمعى از آزادگان 1391/05/25