eitaa logo
فلسطین در اندیشه ولایت
22 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
شهيد رنتيسى شما با جهاد و صبر و مقاومت درخشان خود دنياى اسلام را سرافراز كرديد و ملّتى نمونه شديد. بار سنگين اين محنت بزرگ پشت شما را خم نكرد و خون مطهّر شهيدانتان عزم و استقامتتان را ريشه‌دارتر ساخت. دشمن شما با سفّاكى و بى‌رحمى خود، با كشتار و تخريب و آدم‌ربايى و وحشيگرى خود، نتوانست شما را عقب براند و امروز شما از هميشه قوى‌تريد. خون شهداى بزرگى چون «شيخ احمدياسين» و «فتحى‌شقاقى» و «رنتيسى» و جوانان شهادت‌طلب و ديگرِ شهداى مظلوم شما، تاكنون بر شمشير دشمن پيروز شده و از اين پس به حول‌و قوّه‌ى الهى بيشتر پيروز خواهد شد. ما در جمهورى اسلامى ايران و يقيناً انبوه مسلمانان و آزادى‌خواهان در سراسر جهان در غم و محنت شما خود را شريك ميدانيم. شهيدان شما، شهيدان ما؛ رنج و اندوه شما، رنج و اندوه ما؛ و پيروزى شما، پيروزى ما است. در سوّمين كنفرانس بين‌المللى قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين 1385/01/25
تصوّر غلط از «بى‌طرفى» و امّا موضع جمهورى اسلامى. اين موضعى كه مسئولان جمهورى اسلامى اعلام كرده‌اند، صددرصد اسلامى و انقلابى است؛ چون نفى تجاوزطلبى و تقبيح حوادثى است كه عليه مردم اتّفاق افتاده است. بعضى سعى ميكنند كه كلمه‌ى بى‌طرفى را به‌معناى غلطى معنا كنند. ما از اوّل انقلاب، در جنگ بين شرق‌وغرب، بى‌طرف نبوده‌ايم. ما از اوّل انقلاب تا حالا، عليه شرق‌وغرب جنگيده‌ايم. مگر اين‌طور نيست‌؟ شرق‌وغرب هم عليه ما متّحد شده‌اند و جنگيده‌اند. آن روزى كه شرق‌وغرب هنوز با هم آشتى نكرده بودند و در دنيا شرق‌وغربى وجود داشت، شعار انقلاب ما «نه شرقى و نه غربى» بود؛ يعنى نفى هر دو و مخالفت با هر دو. اين، معنايش بى‌طرفى نيست. ما هرگز به نفع چپ، با راست دشمنى پيدا نميكرديم؛ به نفع راست هم با چپ دشمنى پيدا نميكرديم. در ديدار مجمع نمايندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ى علميه‌ى قم 1369/11/04
تهمت هلال شيعى براى از بين بردن پشتيبانى جمهورى اسلامى از فلسطين دنياى اسلام را به مسائل حاشيه‌اى سرگرم و مشغول كردند. يك نفر در مى‌آيد مسئله‌ى شيعه و سنّى را مطرح ميكند، هلال شيعى را مطرح ميكند. زير گوش شما، صهيونيست‌ها چند ميليون فلسطينى را شصت سال است كه زير فشار قرار داده‌اند، آن را نمى‌بينيد؛ حكومت جمهورى اسلامى را كه اين پرچم را بلند كرده است و اين حماسه را در دنيا بازسازى كرده، به‌عنوان خطر معرّفى ميكنيد؟! خيانت از اين بالاتر؟ ملّت ايران نگذاشته و نخواهد گذاشت. ملّت ايران امسال هم به توفيق الهى، به خواست الهى، روز قدس آن‌چنان حركتى خواهد كرد كه مشتى بر دهان دشمنان اسلام و دشمنان فلسطين باشد. در ديدار جمعى از آزادگان 1391/05/25
ممكن بودن آزادى فلسطين آزادى فلسطين از چنگال درنده‌ى صهيونيست‌ها نيز هدفى بزرگ است. كشورهاى بالكان و قفقاز و آسياى غربى پس از هشتاد سال از چنگال شوروى سابق نجات يافتند؛ چرا فلسطين مظلوم نتواند پس از هفتاد سال از اسارت صهيونيست‌هاى ظالم نجات يابد؟ در اجلاس بين‌المللى بيدارى اسلامى 1390/06/26
سنّت الهى در پيروزى ملّت فلسطين به‌هرحال، فلسطين به توفيق الهى و باذن‌الله‌تعالى از دست دشمنان خلاص خواهد شد؛ بيت‌المقدّس پايتخت فلسطين است و آمريكا و بزرگ‌تر از آمريكا و كوچك‌تر از آمريكا و اذناب آمريكا، در قبال حقيقت و سنّت الهى در مورد فلسطين هيچ غلطى نميتوانند بكنند. در محفل انس با قرآن كريم 1397/02/27
عدم مشروعیت مردمی رژیم صهیونیستی پايه‌ى رژيم صهيونيست در اين منطقه يك پايه‌ى سست و متزلزل و غلطى است؛ اين هم چيزى نيست كه كليدش دست دولتها باشد كه بتوانند آن را حل بكنند. بعضى از كشورهاى منطقه كه سابقه‌ى بيشترى در ارتباط با رژيم صهيونيستى دارند _ من اسم نمى‌آورم _ اتّفاقاً احساسات مردمشان نسبت به رژيم صهيونيستى بسيار تندتر از بقيه‌ى كشورها است. مسئله، مسئله‌ى ملّتها است؛ عدم مشروعيت رژيم صهيونيستى در دل امّت اسلامى حك شده است و زايل‌شدنى نيست؛ با تلاش كاخ سفيد و با انتقال سفارت به قدس و با اين حرفها نميتوانند اين مشكل را حل كنند؛ اين مشكل حل‌شدنى نيست. و بدون شك، اين رژيمى كه بر پايه‌ى باطل تشكيل شده است، به توفيق الهى و با همّت ملّتهاى مسلمان نابود خواهد شد و از بين خواهد رفت. در ديدار مسئولان نظام و سفراى كشورهاى اسلامى 1397/03/25
اگر ملت فلسطین زمام کار را به افراد نالایق بسپارد... اگر ملّت فلسطين زمام كار خود را به دست كسانى بدهد كه نشان دادند لايق صحنه فلسطين نيستند؛ نشان دادند كه حقيرتر از آنند كه بخواهند مسأله‌اى به عظمت مسأله فلسطين را بر دوش گيرند و بروند سازش كنند و نقش ايادى و مزدوران رژيم صهيونيستى و امريكا را ايفا كنند؛ البته نتايجى به‌دست نخواهد آمد. اما اگر همچنان كه امروز در صحنه فلسطين مشاهده مى‌كنيم، انسانهاى مؤمن، جوانان مؤمن، رهبران مؤمن، آدمهاى خسته نشو، كسانى كه دلهايشان به نور ايمان - ايمان به قرآن و ايمان به اسلام - روشن و منوّر است، وسط صحنه باشند و جوانان دور اينها جمع شوند و ايمانشان را از ايمان آنها تغذيه كنند - كما اين‌كه امروز چنين مى‌كنند - اين حركت پيش خواهد رفت و بدانيد كه يك روز مردم دنيا شاهد آن خواهند بود كه فلسطين به صاحبان اصلى آن - از مسلمان و مسيحى و يهودى - برخواهد گشت. بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در 14 خرداد 1379
فجایع فلسطین؛ نماد دموکراسی آمریکایی هر كس مى‌خواهد دمكراسى اينها را ببيند، به عراق برود. برود رفتار آنها را با مردم مظلوم افغانستان ببيند. برود دمكراسىِ امريكايى را از حمايت بى‌دريغ امريكا از شارونِ جنايتكار ببيند. دمكراسى آنها اين است؛ ما از اينها دمكراسى ياد بگيريم‌؟! اينها براى انسان نقش و ارزش قائلند؟ شما ببينيد امروز در فلسطين چه فجايعى دارد اتفاق مى‌افتد. آيا فلسطينى‌ها انسان نيستند؟ آيا صاحب سرزمين خود نيستند؟ آيا حق ندارند رأى و عقيده داشته باشند؟ امروز زشت‌ترين و فجيع‌ترين رفتار در فلسطين و عراق و افغانستان - و قبل از اين در بسيارى از مناطق ديگر - دارد صورت مى‌گيرد؛ آن وقت همان كسانى كه اين رفتارهاى زشت را انجام مى‌دهند، خجالت نمى‌كشند و ادعاى دمكراسى مى‌كنند! رئيس‌جمهور امريكا وقيحانه ادعا مى‌كند كه رسالت گسترش دمكراسى در دنيا و خاورميانه بر دوش او سنگينى مى‌كند! بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) - 1384/03/14
فلسطین از دو منظر یک مسئله دنیای اسلام است. 1- 2- جهت دوّم اين است كه اساساً تشكيل دولت يهودى _ يا به تعبير درست‌تر، دولت صهيونيست _ در اين نقطه از دنياى اسلام، با يك هدفِ بلندمدّتِ استكبارى به‌وجود آمد. اصلاً به‌وجود آوردن اين دولت در اين نقطه‌ى حسّاس كه تقريباً قلب دنياى اسلام است _ يعنى قسمت غرب اسلامى را كه آفريقا است، به قسمت شرق اسلامى كه همين خاورميانه و آسيا و مشرق است، متّصل ميكند و يك سه راهى است بين آسيا و آفريقا و اروپا _ براى خاطر اين بود كه در بلندمدّت، تداوم سلطه‌ى استعمارگرانِ آن روز _ كه در رأسشان دولت انگليس بود _ بر دنياى اسلام باقى بماند ... بنابراين نجات فلسطين و محو دولت غاصب صهيونيستى، مسئله‌اى است كه با مصالح ملّتهاى اين منطقه _ از جمله با مصالح كشور عزيز ما ايران _ سروكار دارد. كسانى كه از روز اوّلِ انقلاب، يكى از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهيونيست‌ها قرار دادند، با محاسبه اين كار را كردند. اين برنامه، طبق مصالح كشور و مصالح عمومى جمهورى اسلامى و مردم ايران انتخاب شده است. در كشورهاى ديگر نيز همين‌طور است. همه‌ى روشنفكران كشورهاى اسلامى، همه‌ى سياستمداران آزادانديش، همه‌ى آنهايى كه دستشان در حناى استكبارىِ آمريكا رنگ نگرفته است، معتقدند كه بايد با اسرائيل مقابله كرد. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1379/09/25
فلسطین از دو منظر یک مسئله دنیای اسلام است. 1- يكى از نظر اينكه فلسطين قطعه‌اى از خاك اسلامى است. در بين همه‌ى مذاهب رايج اسلامى، هيچ اختلافى نيست و فقها همه بر اين اتّفاق دارند كه اگر قطعه‌اى از خاك اسلامى به‌وسيله‌ى دشمنان اسلام جدا شد و حاكميت دشمنان اسلام بر آن قطعه به‌وجود آمد، همه بايد وظيفه‌ى خودشان را مجاهدت و تلاش براى برگرداندن آن قطعه به سرزمين اسلامى بدانند. 2- جهت دوّم اين است كه اساساً تشكيل دولت يهودى _ يا به تعبير درست‌تر، دولت صهيونيست _ در اين نقطه از دنياى اسلام، با يك هدفِ بلندمدّتِ استكبارى به‌وجود آمد. اصلاً به‌وجود آوردن اين دولت در اين نقطه‌ى حسّاس كه تقريباً قلب دنياى اسلام است _ يعنى قسمت غرب اسلامى را كه آفريقا است، به قسمت شرق اسلامى كه همين خاورميانه و آسيا و مشرق است، متّصل ميكند و يك سه راهى است بين آسيا و آفريقا و اروپا _ براى خاطر اين بود كه در بلندمدّت، تداوم سلطه‌ى استعمارگرانِ آن روز _ كه در رأسشان دولت انگليس بود _ بر دنياى اسلام باقى بماند ... بنابراين نجات فلسطين و محو دولت غاصب صهيونيستى، مسئله‌اى است كه با مصالح ملّتهاى اين منطقه _ از جمله با مصالح كشور عزيز ما ايران _ سروكار دارد. كسانى كه از روز اوّلِ انقلاب، يكى از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهيونيست‌ها قرار دادند، با محاسبه اين كار را كردند. اين برنامه، طبق مصالح كشور و مصالح عمومى جمهورى اسلامى و مردم ايران انتخاب شده است. در كشورهاى ديگر نيز همين‌طور است. همه‌ى روشنفكران كشورهاى اسلامى، همه‌ى سياستمداران آزادانديش، همه‌ى آنهايى كه دستشان در حناى استكبارىِ آمريكا رنگ نگرفته است، معتقدند كه بايد با اسرائيل مقابله كرد. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1379/09/25
به فلسطین متخصص می آوریم. وقتی آباد کردند، خواهند رفت!! صهوینیست ها ابتدا كه وارد فلسطين شدند، نگفتند «ما مهاجر به فلسطين مى‌آوريم.» مردم فلسطين تعجّب ميكردند كه اينها چه كسانى هستند كه مى‌آيند؟! به دروغ گفتند «متخصّص مى‌آوريم!» مطالبى كه ميگويم، مستند است؛ در اسناد وزارت خارجه‌ى انگليس بوده كه افشا شده است. بعضى از وزارتخانه‌هاى امور خارجه‌ى دنيا، اسناد قديمى و كهنه را منتشر ميكنند و در اختيار همه قرار ميگيرد. اسنادى كه عرض ميكنم، امروز بعد از شصت، هفتاد سال در اختيار ما قرار گرفته است. در اين اسناد، افسر انگليسى‌اى كه در فلسطين مسئول كارى بوده، در گزارش خود مينويسد: «ما به مردم فلسطين گفتيم كسانى كه وارد فلسطين ميشوند، متخصّص و مهندسند؛ دكترند و فلان و بهمانند كه مى‌آيند كشور شما را آباد كنند! وقتى هم سرزمين شما را آباد كردند، ميروند.» خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1371/01/07
قدرت مسلمانان در شکست آمریکا شما [مسلمانان] يك‌چهارم جمعيت دنيا هستید. مسلمانان بزرگ‌ترين ابزارهاى قدرت را در اختيار دارند. امروز دنيا به نفت شما محتاج است. امروز دنيا به منطقه‌ى حسّاس حيات و زندگى شما محتاج است. چرا آمريكا بايد بتواند چيزى را بر شما تحميل بكند؟ تحمّل نكنيد، قبول نكنيد. اينها شعار نيست؛ اينها واقعيتهايى است كه اگر ما همّت بكنيم و با اين تكليف عظيم الهى و انسانى صادقانه برخورد نماييم، قابل تحقّق و قابل عمل است. در ديدار شركت‌كنندگان در كنفرانس بين‌المللى حمايت از انقلاب اسلامى مردم فلسطين 1370/07/27
مهم‌ترين ركن حمايت دولتهاى اسلامى از ملّت فلسطين؛ قطع روابط آشكار و پنهان با اسرائيل مهم‌ترين ركن حمايت دولتهاى اسلامى از ملّت فلسطين؛ قطع روابط آشكار و پنهان با اسرائيل مهم‌ترين ركن حمايت از ملّت فلسطين، قطع پشتيبانى از دشمن غاصب است؛ و اين وظيفه‌ى بزرگ دولتهاى اسلامى است. اكنون پس از به ميدان آمدن ملّتها و شعارهاى قدرتمندانه‌ى آنان بر ضدّ رژيم صهيونيست، دولتهاى مسلمان با چه منطقى روابط خود با رژيم غاصب را ادامه ميدهند؟ سند صداقت دولتهاى مسلمان در جانب‌دارى‌شان از ملّت فلسطين، قطع روابط آشكار و پنهان سياسى و اقتصادى با آن رژيم است. دولتهايى كه ميزبان سفارتخانه‌ها يا دفاتر اقتصادى صهيونيست‌هايند، نميتوانند مدّعى دفاع از فلسطين باشند و هيچ شعار ضدّ صهيونيستى از سوى آنان، جدّى و واقعى تلقّى نخواهد شد. در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
راه‌حلّ صحيح مسئله‌ى فلسطين؛ نه جنگ، نه ریختن به دریا طرح جمهورى اسلامى براى حلّ قضيه‌ى فلسطين و التيام اين زخم كهنه، طرحى روشن، منطقى و منطبق بر معارف سياسىِ پذيرفته‌شده‌ى افكار عمومىِ جهانى است كه قبلًا به تفصيل ارائه شده است. ما نه جنگ كلاسيكِ ارتشهاى كشورهاى اسلامى را پيشنهاد ميكنيم، و نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را، و نه البتّه حكميت سازمان ملل و ديگر سازمانهاى بين‌المللى را؛ ما همه‌پرسى از ملّت فلسطين را پيشنهاد ميكنيم.
همه پرسی، راه‌حلّ منطقی مسئله‌ى فلسطين؛ نه جنگ و نه ریختن به دریا طرح جمهورى اسلامى براى حلّ قضيه‌ى فلسطين و التيام اين زخم كهنه، طرحى روشن، منطقى و منطبق بر معارف سياسىِ پذيرفته‌شده‌ى افكار عمومىِ جهانى است كه قبلًا به تفصيل ارائه شده است. ما نه جنگ كلاسيكِ ارتشهاى كشورهاى اسلامى را پيشنهاد ميكنيم، و نه به دريا ريختن يهوديان مهاجر را، و نه البتّه حكميت سازمان ملل و ديگر سازمانهاى بين‌المللى را؛ ما همه‌پرسى از ملّت فلسطين را پيشنهاد ميكنيم. بیانات در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
الزامات تحقّق آرمان فلسطين؛ از نهر تا بحر براى دستيابى به اين هدف والا ، كار لازم است، نه حرف؛ جدّى بودن لازم است، نه كارهاى نمايشى؛ صبر و تدبير لازم است، نه رفتارهاى بى‌صبرانه و دچار تلوّن. بايد به افقهاى دور نگريست و قدم‌به‌قدم با عزم و توكّل و اميد به پيش رفت. دولتها و ملّتهاى مسلمان، گروه‌هاى مقاومت در فلسطين و لبنان و ديگر كشورها، هر يك ميتوانند نقش و سهم خود از اين مجاهدت همگانى را بشناسند و باذن الله جدول مقاومت را پر كنند. در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
جنگ نامتقارن با تکیه بر معنویت، کلید آزادسازی فلسطین معناى جنگ نامتقارن اين است كه دو طرفِ جنگ از منابع مختلف‌الحالى، با هويتهاى مختلف برخوردارند؛ اين جنگ نامتقارن است؛ يعنى هركدامِ از اين دو طرف امكاناتى دارند، منابع قدرتى دارند كه طرف ديگر آن را ندارد. ما با استكبار جهانى در حال جنگ نامتقارنيم. در جنگ نامتقارن اراده‌ها هستند كه با هم ميجنگند؛ هر اراده‌اى غلبه پيدا كرد، پيروز خواهد شد. در ميدان، اراده را ضعيف نكنيد؛ در ميدان نبرد، اراده را دچار تزلزل نكنيد؛ اگر يك طرفِ جنگ در ميدان نبرد اراده‌اش سست شد، قطعاً شكست خواهد خورد. نگذاريد اراده‌تان سست بشود، نگذاريد تبليغات دشمن و وسوسه‌هاى دشمن، در اراده و عزم راسخ شما تزلزل ايجاد كند؛ اين اراده‌ى مستحكم را نگه داريد؛ اين ضامن پيروزى است. اگر شما مجاهدت كرديد، قدرت خدا مى‌آيد پشت شما. لشكر بى‌عقبه، كارى نميتواند بكند؛ لشكرى كه عقبه دارد، [نيروى] احتياط دارد، نيروى ذخيره‌ى فراوان دارد، همه كار ميتواند بكند. حالا اگر لشكرى عقبه‌اش، ذخيره‌اش عبارت بود از قدرت الهى، اين لشكر ديگر شكست‌بخور است‌؟ امام اين را به ما فهماند با اين منطق، فلسطين هم ميتواند آزاد بشود. در مراسم دانش‌آموختگى دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) 1395/03/03
ملّت فلسطين تصميم گرفته است سازمانهاى مبارز فلسطينى اعمّ از سازمان فتح، سازمان حماس، جبهه‌ى خلق، جهاد، حزب‌الله و ديگران، دستشان را روى هم گذاشته و تصميم گرفته‌اند. همه به يك نتيجه رسيده و راه فداكارى را پيدا كرده‌اند؛ فهميده‌اند كه راه نجات فلسطين آماده شدن براى فداكارى است. شهادت را تجربه كرده و فهميده‌اند كه دشمن در مقابل شهادت و شهادت‌طلبى و نترسيدن از مرگ ناتوان است. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1381/01/16
دو خصوصيت مبارزه‌ى امروز فلسطينى‌ها مبارزه امروز دو خصوصيت دارد كه در هيچ‌يك از زمانها اين دو خصوصيت در مبارزات فلسطينى‌ها و مبارزه براى فلسطين، با هم وجود نداشته است: يك خصوصيت، اسلامى بودن اين مبارزه است؛ و خصوصيت دوّم، مردمى شدن و همه‌گير شدن آن است. اجتماع اين دو خصوصيت با هم، زانوان رژيم صهيونيستى را به لرزه درآورده است. احساس خطر در سراسر كيان صهيونيستى وجود دارد. ميفهمند و درست تشخيص ميدهند كه خطر عمده و اساسى، امروز به‌وجود آمده است. كسى كه امروز در مقابل كيان صهيونيستى قرار گرفته، يك گروه نيست؛ شخصيتهاى سياسى‌اى نيستند كه بشود پشت ميز مذاكره آنها را مجاب كرد. در ديدار شركت‌كنندگان در همايش بين‌المللى رسانه‌هاى جهان اسلام حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1380/11/11
رمز موفّقيت؛ مبارزه در پرتو اسلام نه ناسيوناليسم ناسيوناليسم و قوميت‌گرايى نميتواند مشكلات بزرگ را حل كند. اين مسائل را اسلام بايد حل كند و به فضل الهى، حل خواهد كرد... من اوّلِ انقلاب به يكى از اين سران فلسطينى كه اينجا آمده بود، گفتم چرا شما شعار اسلام را مطرح نميكنيد؟ عذرهاى بيهوده‌اى آورد. نميخواستند بكنند؛ دلشان به اسلام باور نداشت. امروز بيش از دوازده، سيزده سال است كه ملّت مسلمان فلسطين، با نام اسلام و با شعار اسلام به ميدان آمده است. دشمن فوراً فهميد قضيه چيست. وقتى كه در دهه‌ى قبل، انتفاضه در فلسطين شروع شد، دشمنان _ يعنى صهيونيست‌ها و رفيقهاى آمريكايى‌شان _ زودتر از همه احساس خطر كردند. ديدند بايد اين را نابود كنند؛ چون به نام اسلام است. در ديدار فرماندهان و مسئولان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» 1372/06/25
قوت ایمان و معنویت قوّت فقط به سلاح نيست، قوّت فقط به پول نيست؛ مبناى اصلى قوّت، ايمان به خدا و پايدارى است. خداى متعال [ميفرمايد]: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا ؛ اگر ايمان به خدا بود و اگر كفر به طاغوت بود، اين تمسّك به عروه‌ى وثقى است، اين مايه‌ى قدرت است، مايه‌ى اقتدار است. در دنياى اسلام، اين را ما بايد ترويج كنيم؛ اين را بايد بخواهيم. متأسّفانه در دنياى اسلام كسانى هستند كه به‌جاى تمسّك به قرآن، تمسّك به طاغوت ميكنند. در ديدار قاريان و حافظان برتر شركت‌كننده در مسابقات بين‌المللى قرآن كريم 1395/02/29
دو خط کلی مبارزه با رژیم صهیونیستی الف _ زندانى كردن رژيم غاصب در درون مرزهاى سرزمين اشغالى و تنگ كردن فضاى تنفّس اقتصادى و سياسى آن و گسستن پيوندهاى آن با محيط پيرامونش. ب _ تداوم بخشيدن به مقاومت و مبارزه‌ى ملّت فلسطين در داخل كشورشان و رساندن هرگونه كمكى كه به آن نياز دارند، تا تحقّق پيروزى نهايى. در مراسم گشايش كنفرانس بين‌المللى حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1380/02/04
صدور تفكّر بسيجى به فلسطين اين تفكّر كه تفكّر بسيجى است و امام بزرگوار ما اين را در ايران اسلامى خلق كرد، اين صادر شده. بارها گفتيم، مفاهيم انقلاب و مفاهيم اسلام، مثل عطر گلهاى بهارى است؛ هيچ‌كسى نميتواند جلوى آن را بگيرد؛ پخش ميشود، همه‌جا ميرود؛ نسيم روح‌افزا و روان‌بخشى است كه همه‌جا را به خودى خود ميگيرد؛ حالا جنجال كنند، دادوبيداد كنند؛ رفته، صادر شده و الان شما در كشورهاى گوناگونى ملاحظه كنيد؛ اين تفكّر در لبنان دارد فعّاليت ميكند، در عراق دارد فعّاليت ميكند؛ جوانهاى عراقى حركت كردند همراه ارتششان شدند توانستند اين پيروزى‌ها را به‌دست بياورند؛ در سوريه همين‌جور، در غزّه همين‌جور، در فلسطين همين‌جور، در يمن همين‌جور، ان‌شاءالله در قدس شريف و براى نجاتِ الاقصى هم همين‌جور. در ديدار اعضاى مجمع عالى بسيج مستضعفين 1393/09/06
تهدید اصلی رژیم صهیونیستی، ایران نیست. آنچه رژيم صهيونيست را تهديد ميكند، موشكهاى ايران يا گروه‌هاى مقاومت نيست، تا در برابر آن سپر موشكى در اينجا و آنجا به پا كنند؛ تهديد حقيقى و بدون علاج، عزم راسخ مردان و زنان و جوانانى در كشورهاى اسلامى است كه ديگر نميخواهند آمريكا و اروپا و عوامل دست‌نشانده‌شان بر آنان حكومت و تحكّم و آنان را تحقير كنند. البتّه آن موشكها هم هرگاه تهديدى از سوى دشمن بروز كند، وظيفه‌ى خود را انجام خواهند داد. « فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللّٰهِ حَقٌّ وَ لاٰ يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لاٰ يُوقِنُونَ‌ ». در كنفرانس حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1390/07/09
عامل قیام فلسطین البتّه آنها از اوضاع اين سه هفته‌ى فلسطين اشغالى، از قيام جوانان، از شجاعت مردان و زنان، از عزم و اراده‌ى والاى آن مردم مظلوم و خشمگين، بشدّت عصبانى‌اند و مرتّب ميخواهند گناه را به گردن اين و آن بيندازند. نه آقا! عامل قيام فلسطين، جمهورى اسلامى نيست؛ عامل قيام فلسطين، مردم لبنان نيستند؛ عامل قيام فلسطين خود فلسطينى‌ها هستند؛ عامل قيام و انتفاضه‌ى فلسطينى، رنجها و غمهاى متراكم‌شده در وجود اين نسل جوانى است كه امروز با اميد و نشاط به ميدان آمده است. ما البتّه آنها را تحسين ميكنيم؛ ما آنها را از خودمان ميدانيم؛ ما فلسطين را پاره‌ى تن اسلام ميدانيم و با ملّت فلسطين، با جوانان فلسطين احساس برادرى و هم‌خونى ميكنيم. در اجتماع بزرگ بسيجيان شركت‌كننده در اردوى فرهنگى، رزمى ياران امام على (ع) 1379/07/29