eitaa logo
فلسطین در اندیشه ولایت
22 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
قطعى بودن پيروزى فلسطين و محو شدن اسرائيل من به شما عرض كنم؛ همچنان‌كه ستاره‌ى صبح اميد درخشيد، يك بار در انقلاب اسلامى، يك بار در جنگ تحميلى، يك بار در زندگى شما آزادگان، در اين قضيه هم قطعاً شفق اميد خواهد درخشيد و قطعاً فلسطين به‌دست مردم فلسطين برخواهد گشت و اين زائده‌ى دروغى و جعلى از صحنه‌ى جغرافيا محو خواهد شد؛ در اين ترديدى نيست. در ديدار جمعى از آزادگان 1391/05/25
سه جنایت در فلسطین اوّلاً سرزمين او را غصب كردند، اشغال كردند؛ خب در بعضى از جاهاى ديگر دنيا هم سرزمين‌هايى به‌وسيله‌ى بيگانگان اشغال شده است، اين بى‌سابقه نيست لكن در كنار اين اشغال، [دوما: ]تبعيد دسته‌جمعى انجام دادند يعنى ميليون‌ها نفر از مردم فلسطين، امروز در تبعيدند؛ از منزل خودشان، از خانه‌ى خودشان، از شهر و ديار خودشان آواره و دور هستند و اجازه ندارند به آنجا بروند؛ يك تبعيد دسته‌جمعى ميليونى. سوّما اين دو حادثه همراه شد با يك كشتار جمعى؛ عدّه‌ى زيادى را در همان اوان به قتل رساندند؛ زن، مرد، كودك را در شهرها، در روستاها، قتل‌عام كردند؛ يك جنايت عظيم بشرى واقع شد. اين قضيه‌ى فلسطين است. در ديدار شركت‌كنندگان در كنفرانس اتحاديه بين‌المجالس سازمان همكارى اسلامى 1396/10/26
جنايات غزّه جناياتى كه در حادثه‌ى تاريخى غزّه از مجرمان صهيونيست سر زد؛ كشتار وسيع مردم غيرنظامى، ويران كردن خانه‌هاى بى‌دفاع، سوراخ كردن سينه‌ى كودكان شيرخوار، بمباران دبستان و مسجد، به‌كارگيرى بمبهاى فسفرى و برخى سلاحهاى ممنوع ديگر، بستن راه غذا و دارو و سوخت و ديگر نيازهاى اوّليه‌ى مردم و بسى جنايات ديگر، ثابت كرد كه غريزه‌ى وحشيگرى و جنايت در سران دولت جعلى صهيونيست، با دهه‌هاى آغازين فاجعه‌ى فلسطين هيچ تفاوتى نيافته و همان سياست و همان خوى درندگى و بى‌رحمى كه فاجعه‌هاى دِير ياسين و صبرا و شتيلا را پديد آورد، امروز هم به‌عينه بر ذهن و دل ظلمانى اين طاغوتهاى زمان حاكم است كه البتّه امروز با بهره‌گيرى از پيشرفت فنّاورى، دايره‌ى جنايت بسى گسترده‌تر و فاجعه‌بارتر ميباشد. در ديدار چهارمين كنفرانس حمايت از ملّت فلسطين 1387/12/14
شمر زمانه آن شمر زمان، نخست‌وزير كودك‌كُش رژيم اشغالگر ، بلند ميشود ميرود اروپا و مظلوم‌نمايى ميكند كه بله، ايران ميخواهد ما را مثلاً نابود بكند و مانند اين حرفها _ خب اوّلاً شمرِ به معناى واقعى كلمه اينها هستند؛ يعنى اينها كسانى هستند كه از لحاظ ظلم و ستم، سرآمدِ همه‌ى ظالمهاى تاريخند _ آن مخاطب اروپايى‌اش هم گوش ميكند و سر تكان ميدهد و بله بله ميكند و هيچ اشاره نميكند كه شما داريد در غزّه اين جنايتها را انجام ميدهيد، در قدس اين جنايتها را انجام ميدهيد؛ اينها را هيچ نميگويند؛ او ميگويد، آنها هم سر تكان ميدهند؛ خب اين دنيا، دنياى بدى است ديگر. در ديدار جمعى از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها 1397/03/20
يأس در دل اشغالگران و اميد در ناصيه‌ى ملّت فلسطين مسئله‌ى فلسطين كه يك مسئله‌ى غم‌انگيز براى دنياى اسلام بود، امروز با اينكه وحشيگرى صهيونيست‌ها نسبت به فلسطينيان چند برابر شده است، درعين‌حال اميد را شما در ناصيه‌ى ملّت فلسطين مشاهده ميكنيد. امروز خود اشغالگران فلسطين از ادامه‌ى راه خودشان احساس و اظهار يأس ميكنند؛ خودشان اعتراف ميكنند كه به بن‌بست رسيده‌اند. رژيم ايالات متّحده‌ى آمريكا كه بعد از پايان روزگار و انهدام شوروى سابق احساس ميكرد كه كدخداى دهكده‌ى جهانى است و آقا و سرور بى‌منازع دنيا است، شما ملاحظه كنيد در مناطق مختلف دچار بن‌بست، دچار اشكالهاى اساسى و گره‌هاى بازنشدنى است. به بهانه‌ى مبارزه‌ى با تروريسم وارد اين منطقه‌ى حسّاس شدند؛ آن در افغانستان، آن در عراق، آن در لبنان، آن در فلسطين. در همه‌ى مناطق كه شما ملاحظه كنيد، نقشه‌هاى آمريكا يكى پس از ديگرى نقشه‌هاى باطل از آب درآمده است و هيچ‌گونه اميدى به پيشرفت اين نقشه‌ها نيست؛ خودشان هم اميد ندارند و اين را بر زبان هم مى‌آوردند؛ ذكر هم ميكنند. در ديدار مسئولان نظام 1387/07/11
لزوم ایستادگی بر سر عدالت پيروزى مبارزان مصمّم بر ايستادگى براى اسلام و نصرت آن ما معتقديم كه ملّتهاى مسلمان، در هر نقطه از دنيا كه هستند، اگر تصميم بر ايستادگى براى اسلام و نصرت آن داشته باشند، پيروز خواهند شد. اساس قضيه اين است كه مسلمانان در هر نقطه از عالم كه هستند، بايد تصميم بگيرند از عدالت دفاع كنند، از عدالت بگويند، در مقابل ظلم بايستند و از اسلام _ اسلامى كه طرف‌دار مظلومين و ضعفا است _ دفاع كنند. در ديدار مهمانان خارجى دهه‌ى فجر و قشرهاى مختلف 1371/11/18
هدف اسرائيل از جنايات اينها ميخواهند دو چيز را براى دنيا مشخّص كنند: يكى اينكه اين غدّه‌ى سرطانى به هر قيمتى بايد بماند؛ دوّم اينكه ميخواهند به دنيا بگويند و تفهيم كنند كه امروز سروكار شما با اعمال زور است و ميخواهيم زور بگوييم؛ هركس هم هر چه ميخواهد بگويد، بگويد؛ يعنى مردم دنيا را قانع كنند كه هيچ حرف و هيچ اقدامى در مقابل زور سرنيزه و زور نظامى آمريكا قادر به هيچ كارى نيست. البتّه تا الان شكست خورده‌اند و على‌رغم همه‌ى اين تظاهرات قدرتمند، به هدفهاى خود نرسيده‌اند. چرا؟ چون فلسطين تسليم نشده است. آنها ميخواهند با فشار و كشتار و بى‌رحمى و لگدكوب كردن همه‌ى نشانه‌هاى انسانى، ملّت فلسطين را وادار به تسليم كنند و اين ملّت دربست زير بار آنها برود و از خواسته‌هاى بحقّ خود دست بردارد؛ امّا تاكنون نتوانسته‌اند. برخلاف تصوّر آمريكا و اسرائيل، اين قدرت زور نيست كه پيش ميرود؛ قدرت اراده و ايمان انسانها است كه حرف آخر را در همه‌ى مسائل ميزند؛ در اين مسئله هم همين‌طور است. در ديدار گروه كثيرى از كارگران و معلّمان 1381/02/11
نزديك شدن اضمحلال اسرائيل حقيقت آن است كه اين سفّاكى و فاجعه‌آفرينى‌ها نتوانسته است هدفِ سردمداران و پشتيبانان رژيم غاصب را برآورده سازد. برخلاف آرزوى احمقانه‌ى اقتدار و استحكامى كه سياست‌بازان خبيث براى رژيم صهيونيستى در سر ميپروراندند، اين رژيم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودى نزديك‌تر شده است. ايستادگى 50 روزه‌ى غزّه‌ى محصور و بى‌پناه در برابر همه‌ى توانِ به‌صحنه‌آورده‌ى رژيم صهيونيست، و سرانجام، ناكامى و عقب‌نشينى آن رژيم و تسليم شدنش در برابر شروط مقاومت، نمايشگاه آشكار اين ضعف و ناتوانى و بى‌بُنيگى است. اين بدان معنى است كه ملّت فلسطين بايد از هميشه اميدوارتر باشد، مبارزان جهاد و حماس بايد بر تلاش و عزم و همّت خود بيفزايند، كرانه‌ى غربى راه پُرافتخار هميشگى را با قدرت و استحكام بيشتر پى گيرد، ملّتهاى مسلمان پشتيبانى واقعى و جدّى از فلسطين را از دولتهاى خود مطالبه كنند، و دولتهاى مسلمان صادقانه در اين راه گام نهند. پيام به حجّاج بيت‌الله‌الحرام 1393/07/08
پیام رهبری در مورد شهادت دكتر فتحى‌شقاقى، رئیس جهاد اسلامی فلسطین مجاهد مؤمن و شجاع و متفكّر و مخلص، شهيد دكتر فتحى‌شقاقى يكى از چهره‌هاى درخشانى بود كه فجر مبارزات اسلامى مردم فلسطين در دهه‌ى اخير را پديد آورد و همه‌ى توان و امكان و اكنون جان عزيز خود را بر سر اين جهاد مقدّس گذاشت. طلوع خورشيد اسلامى از افق مبارزات فلسطين كه به ملّت مظلوم فلسطين جان تازه‌اى بخشيد، در هنگامى آغاز شد كه مدّعيان دروغين قضيه‌ى فلسطين، از بردن نام اسلام در آن عرصه‌ى اسلامى محض، بشدّت پرهيز ميكردند و با جدا كردن قضيه‌ى فلسطين از اسلام، دانسته و ندانسته آرمان فلسطين را به محو و نابودى ميكشاندند. و در اين هنگام بود كه گروهى از جوانان پُرشور و بااخلاص و مؤمن و انديشمند و در رأس آنان شهيد عزيز ما دكتر فتحى‌شقاقى با الهام گرفتن از انقلاب اسلامى ايران و با دلى سرشار از عشق و ارادت به امام عظيم‌الشّأن راحل، پرچم مبارزات اسلامى را برافراشته و به رغم كوردلان سست عنصر و وابسته و به رغم رژيم غاصب و به رغم آمريكا و سرسپردگانش در منطقه‌ى عربى، خون در رگهاى افسرده‌ى جهاد فلسطينى دميدند و دشمن را كه با ساده‌انديشى و خوش‌خيالى، مجاهدات حق‌طلبانه را پايان يافته ميپنداشت زير ضربات خود گرفتند. پيام به‌مناسبت شهادت دكتر فتحى‌شقاقى رهبر جهاد اسلامى فلسطين 1374/08/08
خيانت رئیس جمهور مصر به فلسطينيان در جنگ غزّه در قضيه‌ى غزّه اگر حسنى‌مبارك به اسرائيلى‌ها كمك نميكرد، نميتوانستند غزّه را محاصره كنند. فلسطينى‌ها در غزّه در محاصره بودند _ الان چهار سال است در محاصره‌اند _ در جنگِ 22 روزه، مرد و زن و كودك اين مردم به‌وسيله‌ى آتش اسرائيلى سوختند، نابود شدند، خانه‌هايشان تخريب شد؛ امّا نگذاشتند كاروانهاى كمك‌رسانى به اين مردم كمك كنند. نه اينكه از خود مصر، حتّى ديگر كشورها هم ميخواستند از مصر عبور كنند _ از جمله مردم ما _ ميخواستند بروند به اينها كمك برسانند، امّا حسنى‌مبارك نگذاشت. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1389/11/15
فلسطين؛ معيار ارزش‌گذارى نهضتهاى بيدارى اسلامى درستى مسير نهضتهاى بيدارى اسلامى را از جمله بايد در موضع‌گيرى آنان در قبال مسئله‌ى فلسطين جستجو كرد. از شصت سال پيش تاكنون داغى بزرگ‌تر از غصب كشور فلسطين بر دل امّت اسلامى نهاده نشده است. فاجعه‌ى فلسطين از روز اوّل تاكنون، تركيبى از كشتار و ترور و ويرانگرى و غصب و تعرّض به مقدّسات اسلامى بوده است. وجوب ايستادگى و مبارزه در برابر اين دشمن حربى و غاصب، مورد اتّفاق همه‌ى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همه‌ى جريانات صادق و سالمِ ملّى بوده است. هر جريانى در كشورهاى اسلامى كه اين وظيفه‌ى دينى و ملّى را به ملاحظه‌ى خواست تحكّم‌آميز آمريكا يا به بهانه‌ى توجيه‌هاى غيرمنطقى، به‌دست فراموشى بسپارد، نبايد انتظار داشته باشد كه به‌چشم وفادارى به اسلام يا صداقت در ادّعاى ميهن‌دوستى به او نگريسته شود. اين يك محك است. هركس شعار آزادى قدس شريف و نجات ملّت فلسطين و سرزمين فلسطين را نپذيرد يا به حاشيه ببرد و به جبهه‌ى مقاومت پشت كند، متّهم است. امّت اسلامى بايد در همه‌جا و همه‌وقت، اين معيار و شاخصِ نمايان و اساسى را در مدّنظر داشته باشد. در اجلاس جهانى علما و بيدارى اسلامى تهران 1392/02/09
بى‌بصيرتى برخى مدّعيان روشنفكرى در فهم اهمّيت حزب‌الله لبنان دانشجو وظيفه‌اش اين است كه محيط را بشناسد؛ محيط را بشناسد، جهان را بشناسد، منطقه را بشناسد. اينكه مى‌بينيد فلان مدّعى روشنفكرى مثلاً فرض بفرماييد در مورد حزب‌اللهِ لبنان يا سيدحسن‌نصرالله يا پديده‌ى ديگرى ازاين‌قبيل، ابراز شبهه ميكند، اين بر اثر نشناختن محيط است؛ يعنى خوش‌بينانه‌اش اين است. البتّه نگاه بدبينانه هم ممكن است كسى داشته باشد؛ امّا خوشبينانه‌اش اين است كه نميداند در منطقه چه خبر است، نميداند سيدحسن‌نصرالله يعنى چه، حزب‌الله يعنى چه، ارتباطش با ايران چه تأثيراتى در سرنوشت كشور و سرنوشت انقلاب دارد؛ اين بر اثر ندانستن است. پس با چشم باز به محيط دانشجويى و محيط كشور و محيط جهان نگاه كردن كه بنده دو سه سال قبل از اين تعبير كردم به «بصيرت». در ديدار جمعى از دانشجويان دانشگاه‌هاى سراسر كشور و نمايندگان تشكّلهاى دانشجويى 1395/04/12
در نابودی اسرائیل نباید شک کرد نبايد شك كرد كه اين شجره‌ى خبيثه‌اى كه « اُجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مٰا لَهٰا مِنْ قَرٰارٍ » ، هيچ پايه و پايگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شك نابود خواهد شد. و شك نبايد كرد كه حق پيروز خواهد شد و فلسطين به پيكر اسلامى برخواهد گشت؛ امّا دير و زود شدن آن، بسته به همّت و غيرت مسلمين است. مسلمين بايستى همّت كنند؛ جوانان بايستى مسئله را رها نكنند؛ مثل ملّت سرافراز و شجاع ايران حرفشان را بزنند؛ آنچه را كه ميخواهند، مطالبه كنند؛ بلاشك خداى متعال هم به آنها تفضّل خواهد كرد. در ديدار گروه كثيرى از دانشجويان و دانش‌آموزان 1370/08/15
آنهايى كه از اطراف دنيا جمع شده‌اند تا خانه‌ى فلسطينيان را تصاحب كنند، به همّت ملّتهاى مسلمان، روزى مجبور خواهند شد كه اين خانه را به صاحبانش مسترد كنند. آن روز ممكن است زود يا دير باشد؛ امّا حتمى و آمدنى و تخلّف‌ناپذير است. در مراسم فارغ‌التّحصيلى دانشجويان دانشگاه افسرى و اعطاى سردوشى به دانشجويان جديد 1373/07/13
لحظات و روزهای سرنوشت ساز برای فلسطین بايد شك نكنيم كه اين روزها، روزهاى سرنوشت‌سازى براى فلسطين است. البتّه فلسطين صحنه درگيرى‌هاى اسلام و دشمنانش در طول تاريخ ما بوده و در صد سال اخير _ بخصوص در پنجاه سال اخير _ خطّ مقدّم مبارزه با دشمنان اسلام بوده است. در واقع ميشود فلسطين را تابلويى از حوادث مهمّ تاريخ اسلام در قرنهاى متمادى دانست. ولى آنچه كه امروز در فلسطين ميگذرد _ با توجّه به جوانب قضيه _ تقريباً استثنايى است. اوّلاً فشارهايى كه امروز بر مردم فلسطين وارد مى‌آيد، بى‌سابقه است؛ ثانياً فداكارى و مبارزه جانانه‌اى هم كه امروز مردم فلسطين ميكنند، بى‌سابقه است. ما هرگز ملّت فلسطين را با اين جدّيت، با جسم و جان و مال و فرزند و عزيزانشان در صحنه مشاهده نكرده‌ايم. در ديدار شركت‌كنندگان در همايش بين‌المللى رسانه‌هاى جهان اسلام حمايت از انتفاضه‌ى فلسطين 1380/11/11
بشارت پيروزى به مجاهدين فلسطينى ملّت مجاهد فلسطين و مردم و دولت مردمى غزّه نيز بدانند كه دشمن خبيث آنان اكنون از هميشه ضعيف‌تر و آسيب‌پذيرتر است. سنّت الهى بر اين جارى شده كه ستمگران در اواخر دوران ننگ‌آلود خود، به‌دست خويش، سرنوشت محتوم فنا و زوال خود را نزديك‌تر كنند. حمله به لبنان و سپس حمله به غزّه در سالهاى پيش، از جمله‌ى همين اقدامهاى ديوانه‌وار بود كه تروريست‌هاى اريكه‌نشين صهيونيست را به درّه‌ى سقوط نهايى نزديك‌تر كرد. برادران و خواهران فلسطينى! به خداوند حكيم و قدير اعتماد كنيد، قدرت خود را باور كنيد و بر آن بيفزاييد. و به پيروزى نهايى يقين داشته باشيد. و بدانيد كه: « وَ لَيَنْصُرَنَّ اللّٰهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللّٰهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ» پيام در پى جنايت دريايى رژيم صهيونيستى در حمله به كاروان دريايى آزادى غزّه 1389/03/11
لزوم کمک به دولت حماس کشورهای اسلامی باید به دولت حماس در فلسطین کمک کنند، زیرا این دولت می‌تواند منشأ خدمات بزرگی برای آینده‌ی فلسطین باشد. دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رهبر انقلاب ۱۳۸۵/۰۳/۲۲
مقاومت مسلحانه؛ علاج مسئله فلسطین اين رژيم وحشى و گرگ‌صفت كه سياستش اين است كه با مشت آهنين، با بى‌رحمى و سنگ‌دلى با مردم رفتار بكند و آدم‌كشى و كودك‌كشى و حمله‌ى به مناطق و ويرانگرى اصلًا برايش مهم نيست و انكار هم نميكند، علاجش جز از بين رفتن و نابود شدن نيست؛ كه اگر ان‌شاءالله آن روز فرارسيد و نابود شد، كه چه بهتر؛ [امّا] تا وقتى كه اين رژيم جعلى سرِپا است و نابود نشده است، علاج چيست‌؟ علاج، مقاومت قاطع و مسلّحانه‌ى در مقابل اين رژيم است؛ در مقابله‌ى با رژيم صهيونيستى، بايد از سوى فلسطينى‌ها دست قدرت نشان داده بشود. بیانات در ديدار دانشجويان 1393/05/01
نسل که فلسطین را تحویل دشمن داد تا نسلی که حماسه می آفریند آن نسلى كه فلسطين را تحويل دشمن داد، منقرض شد و گذشت. آن نسلى هم كه با سازش‌كارى خواست، بلكه بتواند بخور و نميرى براى خود درست كند، روبه انقراض است. نسلى كه امروز بر سرِ كار مى‌آيد، نسلى است كه با شعار اسلامى، با هدف اسلامى، با تكيه به اسلام و به بركت آشنايى با قرآن، در صدد اين است كه كارى كند كه از يك ملّت مسلمان، انتظار ميرود. اين، نشانه‌هاى آن كار بزرگى است كه انجام ميدهند. در ديدار اقشار مختلف مردم از سراسر كشور 1375/07/18
وعده‌ى تخلّف‌ناپذير خداوند به مجاهدان صادق صحنه‌ى امروز فلسطين مژده‌دهندى آينده‌ى محتومى است كه خداوند به مجاهدان صادق و ثابت‌قدم وعده داده است و اين وعده تخلّف‌ناپذير است. رژيم ظالم و قساوت‌پيشه‌ى صهيونيست و پشت‌سر آن، سياست آمريكا و صهيونيسم جهانى و صليبى‌هاى مرتجع ميپندارند، كه با رفتار جنايت‌بار و فاجعه‌آميز خود، خواهند توانست بر ملّت فلسطين پيروز شوند. و آن را وادار به تسليم كنند و اين خطايى فاحش است كه مرتكبان آن در آينده گوشمالى سخت خواهند ديد. جلّادان تل‌آويو در رفتارهاى خود فقط توانسته‌اند بى‌گناهانى را به قتل برسانند و شهرهايى را ويران كنند، امّا نتوانسته‌اند در عزم استوار مجاهدان فلسطينى خلل وارد سازند. پيام به كنفرانس بين‌المللى امام خمينى (ره) و حمايت از فلسطين 1381/03/12
مقاومت قاطع و مسلّحانه؛ تنها راهكار تا نابودى اسرائيل اين رژيم وحشى و گرگ‌صفت كه سياستش اين است كه با مشت آهنين، با بى‌رحمى و سنگ‌دلى با مردم رفتار بكند و آدم‌كشى و كودك‌كشى و حمله‌ى به مناطق و ويرانگرى اصلًا برايش مهم نيست و انكار هم نميكند، علاجش جز از بين رفتن و نابود شدن نيست؛ كه اگر ان‌شاءالله آن روز فرارسيد و نابود شد، كه چه بهتر؛ [امّا] تا وقتى كه اين رژيم جعلى سرِپا است و نابود نشده است، علاج چيست‌؟ علاج، مقاومت قاطع و مسلّحانه‌ى در مقابل اين رژيم است؛ در مقابله‌ى با رژيم صهيونيستى، بايد از سوى فلسطينى‌ها دست قدرت نشان داده بشود. در ديدار دانشجويان 1393/05/01
ما باید قوی باشیم ما بايد قوى باشيم. قوّت فقط به سلاح نيست، قوّت فقط به پول نيست؛ مبناى اصلى قوّت، ايمان به خدا و پايدارى است. خداى متعال [ميفرمايد]: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا ؛ اگر ايمان به خدا بود و اگر كفر به طاغوت بود، اين تمسّك به عروه‌ى وثقى است، اين مايه‌ى قدرت است، مايه‌ى اقتدار است. در دنياى اسلام، اين را ما بايد ترويج كنيم؛ اين را بايد بخواهيم. متأسّفانه در دنياى اسلام كسانى هستند كه به‌جاى تمسّك به قرآن، تمسّك به طاغوت ميكنند؛ آنهايى كه سياستهاى آمريكا را در اين منطقه اجرا ميكنند و برطبقِ ميل و نظر و سياستهاى آمريكا _ كه طاغوت اعظم آمريكا است، شيطان اكبر آمريكا است _ عمل ميكنند، متمسّك به طاغوتند، كفر به طاغوت ندارند. شرط اوّل: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ‌ ؛ كفر به طاغوت بايد [باشد]. در ديدار قاريان و حافظان برتر شركت‌كننده در مسابقات بين‌المللى قرآن كريم 1395/02/29
ما باید قوی باشیم ما بايد قوى باشيم. قوّت فقط به سلاح نيست، قوّت فقط به پول نيست؛ مبناى اصلى قوّت، ايمان به خدا و پايدارى است. خداى متعال [ميفرمايد]: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقىٰ لاَ انْفِصٰامَ لَهٰا ؛ اگر ايمان به خدا بود و اگر كفر به طاغوت بود، اين تمسّك به عروه‌ى وثقى است، اين مايه‌ى قدرت است، مايه‌ى اقتدار است. در دنياى اسلام، اين را ما بايد ترويج كنيم؛ اين را بايد بخواهيم. متأسّفانه در دنياى اسلام كسانى هستند كه به‌جاى تمسّك به قرآن، تمسّك به طاغوت ميكنند؛ آنهايى كه سياستهاى آمريكا را در اين منطقه اجرا ميكنند و برطبقِ ميل و نظر و سياستهاى آمريكا _ كه طاغوت اعظم آمريكا است، شيطان اكبر آمريكا است _ عمل ميكنند، متمسّك به طاغوتند، كفر به طاغوت ندارند. شرط اوّل: فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ‌ ؛ كفر به طاغوت بايد [باشد]. در ديدار قاريان و حافظان برتر شركت‌كننده در مسابقات بين‌المللى قرآن كريم 1395/02/29
عقب‌نشينى در برابر اسرائيل؛ عامل جرى شدن آن كسى گمان نكند كه اگر چنانچه موشكهاى غزّه نبود، رژيم صهيونيستى كوتاه مى‌آمد؛ نخير. حالا شما نگاه كنيد ببينيد در كرانه‌ى باخترى چه ميكنند! در كرانه‌ى باخترى كه موشكى وجود ندارد، سلاحى وجود ندارد، تفنگى وجود ندارد؛ آنجا تنها ابزار و سلاح مردم، سنگ است؛ ببينيد آنجا رژيم صهيونيستى دارد چه‌كار ميكند: هرچه از دستش بر بيايد، خانه‌هاى مردم را خراب ميكند، باغهاى مردم را خراب ميكند، زندگى مردم را نابود ميكند، آنها را به خوارى و ذلّت ميكشاند، تحقير ميكند؛ اگر لازم شد آب را رويشان ميبندد، برق را رويشان ميبندد؛ كسى مثل ياسر عرفات را كه اين‌همه با صهيونيست‌ها همراهى كرد، نتوانستند تحمّل كنند، محاصره‌اش كردند، تحقيرش كردند، مسمومش كردند، نابودش كردند. اين‌جور نيست كه اگر چنانچه دست قدرت در مقابل صهيونيست‌ها نشان ندهيم، آنها به كسى رحم كنند، ملاحظه‌ى كسى را بكنند، حقّ كسى را رعايت كنند، ابداً؛ تنها علاجى كه تا قبل از نابودى اين رژيم وجود دارد عبارت است از اينكه فلسطينى‌ها بتوانند قدرتمندانه برخورد كنند؛ اگر قدرتمندانه برخورد كردند، احتمال اينكه طرف مقابل _ كه همين رژيم گرگ‌صفتِ خشن است _ كوتاه بيايد، وجود دارد؛ كمااينكه الان دارند با همه‌ى توان دنبال آتش‌بس ميگردند؛ يعنى بيچاره شدند. آدم‌كشى ميكند، كودك‌كشى ميكند، قساوت بيرون از حدّ و اندازه‌ى معقول بشرى نشان ميدهد، امّا درعين‌حال عاجز هم هست؛ يعنى در يك محذور، در يك گرفتارى سخت گرفتار است؛ لذا دنبال آتش‌بس است. در ديدار دانشجويان 1393/05/01.
من كان للَّه كان الله له خداى متعال اصدق القائلين است؛ او به ما ميگويد: « لَيَنْصُرَنَّ اللّٰهُ مَنْ يَنْصُرُهُ‌ »؛ او به ما ميفرمايد كه: «من كان الله كان الله له» ؛ او ميگويد كه: از دشمن نهراسيد، « إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطٰانِ كٰانَ ضَعِيفاً » او به ما اين را تلقين ميكند؛ بيان ميكند. خداوند متعال صادق است. ما اگر به وظيفه‌ى خودمان در اين راه عمل بكنيم، براى خدا حركت كنيم، براى خدا مبارزه كنيم، هدف را رضاى خدا قرار بدهيم، بدون شك پيروزى نصيب خواهد شد. در ديدار رهبران گروه‌هاى جهادى فلسطينى شركت‌كننده در افتتاحيه‌ى همايش غزّه 1388/12/08